Ach dat is wel een prettige updatequote:Op maandag 20 maart 2006 13:07 schreef Natalie het volgende:
Tijdens de Olympische Spelen zat mijn zus iin de trein naar huis, ipv om te roepen wat 't volgende station is, meldt de HC dat Bob de Jong de 10 km heeft gewonnen
quote:Op maandag 20 maart 2006 13:39 schreef Martijn85 het volgende:
Eentje uit de tram in Amsterdam:
Volgende station het Spui, cafe de Beiaard voor bejaardensex en paaldansen voor 50+ ers
En eentje uit de trein Amsterdam - Dordrecht:
Dames en heren, we vertrekken over enkele minuten omdat er nog een fiets vast staat aan het interieur![]()
Dit is echt zooooooo een "buschauffeur die met groep 7 naar madurodam gaat" humorquote:Op maandag 20 maart 2006 00:02 schreef dutchmage het volgende:
ik ben er nog steeds van overtuigd dat de machinist het volgende zei... het zou ook zomaar door de drank kunnen komen
tijdens konigingendag 2003 ( geloof ik )
[..]
Hey, en nou is ie weer rood! (Fruitjoy)quote:Op maandag 20 maart 2006 01:50 schreef wonderer het volgende:
Tijdje terug reden we Utrecht CS uit en stonden vrijwel meteen weer stil. Na een minuut of vijf meldde de conducteur: "Dames en heren, we staan stil voor een rood sein. Zodra we verder kunnen, zullen we dat melden." Hij was nog niet uitgesproken of zijn collega gilde "Hij is groen!" en we vertrokken.
Sinds wanneer rijd een trein op benzine? Ik dacht dat er naast de bovenleiding treinen alleen treinen op diesel reden, de treinen van Noordned/Arriva in elk geval wel (o.a. de treinen tussen Groningen-Nieuweschans, Groningen-Leeuwarden en Groningen-Delfzijl rijden op diesel)quote:Op maandag 20 maart 2006 10:56 schreef martinlutherking het volgende:
Toch een van de trein.
'Dames en heren. De trein staat stil. De benzine is op.'
10 seconden later.
'De reservetank is ook leeg. We zullen moeten wachten op de volgende trein die ons naar Groningen zal duwen.'
Ah, dat deden ze bij mij in de trein ook een paar keer. "Nederland staat met 2-1 achter"quote:Op dinsdag 21 maart 2006 18:48 schreef Alieda1984 het volgende:
Attentie hierbij even de mededeling dat Nederland zojuist gescoord heeft!!!
(Tijdens het EK voetbal in 2000)
Dat heb je heel goed begrepen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 18:55 schreef Alieda1984 het volgende:
Sinds wanneer rijd een trein op benzine? Ik dacht dat er naast de bovenleiding treinen alleen treinen op diesel reden,
Vrouwenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:01 schreef dvr het volgende:
[..]
Dat heb je heel goed begrepen.
Nu die grap van die conducteur nog
Wat was de werkelijke reden dat ie stil stond? Vertelde hij dat er ook bij?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:01 schreef dvr het volgende:
[..]
Dat heb je heel goed begrepen.
Nu die grap van die conducteur nog
quote:"Dames en heren, dit is het eindpunt van deze trein, kijk uw buurman of buurvrouw maar eens een keer goed aan, u ziet elkaar waarschijnlijk nooit meer"
Of tijdens een rit waarbij de trein al langzamer reed:quote:HC (hoofdconducteur red.) ga je nog es fluiten of wat?
Dussss... zit je dan met 1 meter boven je hoofd een stroomgeleider die er kennelijk elk moment "af kan knallen"...quote:Dames en heren, we hebben wat problemen met de bovenleiding. We hopen station Groningen nog te bereiken op lage snelheid. De stroomgeleider is los en we hopen dat ie er onderweg niet afknalt.
I'm with ^quote:Op woensdag 22 maart 2006 18:29 schreef caradoc het volgende:
Schop en tevens een TVP. Ik ken geen omroepberichten zelf, de trein reist nooit met mij.
Ook, maar er zitten er ook een aantal achter kastjes op de balkons. Die gebruiken conducteurs meestal.quote:Op woensdag 22 maart 2006 19:30 schreef mic_forever het volgende:
hoe kan je door die intercom praten dan? die zit tog bij de machinist?
Ook, maar die bevindt zich ook op balkons zodat de conducteur de stations kan omroepen.quote:Op woensdag 22 maart 2006 19:30 schreef mic_forever het volgende:
hoe kan je door die intercom praten dan? die zit tog bij de machinist?
Die is mooi jaquote:Op maandag 20 maart 2006 00:51 schreef Dr.Aart het volgende:
instappende in Zwolle in de richting Enschede: "Dames en Heren, u bevindt zich nu in de Twente-express!"
jawel hoor... kom ik regelmatig langs...quote:
Heerlijk is dat als de machinist een echte inboorling is. Weet je meteen dat je weer bijna thuis bentquote:
Zo flauw maar zo leukquote:Vergeet u bij uitstappen niet uw paraplu... hij is niet van mij... hij is van u
Dat is niet echt een uniek omroepbericht. Ik heb dat geloof ik al een keer of 10 gehoord in dat boemeltje naar Enschede. Gelukkig hoef ik zelden verder dan Almelo of Hengelo...quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:46 schreef DJKoster het volgende:
Niet zo'n leuke:
Stoptrein Enschede - Zwolle (10 uur zaterdagavond)
"Station Hengelo. Vanwege opgelopen vertraging (5 minuutjes) is dit tevens het eindpunt van deze trein. U wordt allen vriendelijk verzocht hier uit te stappen en te wachten op de volgende trein"
Iedereen in mijn coupé had echt zo'n uitdrukking van "WTF, wat is dit voor een naaienstreek"![]()
Eh, Utrecht wordt niet de sjoelbak genoemd hoor, dat is Den Haag centraal (en dat bericht heb ik ook al vaker gehoord). Utrecht kan je aan allebei de kanten in en uit, bij Den Haag heb je maar 1 ingang/uitgang en daarom wordt dat de sjoelbak genoemd. Een sjoelbak met gaten aan de achterkant is geen sjoelbakquote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:57 schreef LennyKravitz het volgende:
Dames en heren... zoals u merkt staan we te wachten voor station Utrecht Centraal, de groottste sjoelbak van Nederland... De vakjes zijn vol... We blijven rustig staan totdat er een plaatsje in de sjoelbak vrijkomt...
Die zijn leuk jaquote:Op donderdag 23 maart 2006 21:59 schreef Gelderland het volgende:
En ook een keer dat de machinist/conducteur een surinamer was die nog écht met een typisch surinaams accent sprak. Toen hij zei waar de trein allemaal heenging en hij dus al die plaatsen/steden opnoemde lag ik echt helemaal dubbel![]()
![]()
![]()
Wat op zich ook niet echt verbazingwekkend zou zijnquote:Op vrijdag 24 maart 2006 08:53 schreef Isabeau het volgende:
<<goed punt>> en anders was die conducteur/machinist niet goed snik.
en dan komt NU de grap?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:35 schreef De_Hertog het volgende:
"Dit is de stoptrein naar Eindhoven. Deze stoptrein stopt niet te best."
whehehehquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:32 schreef LunaticLaUrA het volgende:
Heel veel leuke uitspraken meegemaakt eigenlijk
Uiteraard regelmatig tussen Utrecht-Amsterdam: 'Station Amsterdam Heineken Eh Amsterdam Amstel'
Vorige week trein van Utrecht-Maastricht, midden in de spits en maar 1 jawel 1 treinstel. Stond dus bomvol. Spoor tussen den bosch en utrecht is zeer onregelmatig en dat merk je erg goed als je staat (ik wilde een houvast tegen de muur pakken en sloeg in mijn bijna-val iemand voor zijn kop). Machinist: Ongetwijfeld zullen jullie gemerkt hebben dat het spoor hier niet helemaal goed is. Ik hoop dan ook van harte dat er geen gewonden zijn gevallen.
Het laatste dan... want het was Utrecht... en ach ik snap 'm en denk er niet veel verder over naa als jijquote:Op vrijdag 24 maart 2006 08:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Eh, Utrecht wordt niet de sjoelbak genoemd hoor, dat is Den Haag centraal (en dat bericht heb ik ook al vaker gehoord). Utrecht kan je aan allebei de kanten in en uit, bij Den Haag heb je maar 1 ingang/uitgang en daarom wordt dat de sjoelbak genoemd. Een sjoelbak met gaten aan de achterkant is geen sjoelbakJe moet het dus in Den Haag hebben gehoord en anders was die conducteur/machinist niet goed snik.
Na drie keer nog steeds foutquote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:36 schreef Peterselieman het volgende:
Enkele jaren geleden werd dit gezegd in een trein in Zwolle:
"U bevindt zich in de sneltrein richting Leeuwarden." (welke niet bestaat)
Een minuut later: "U bevindt zich in de Intercity richting Leeuwarden."
Weer 2 minuten later, meneer had een lollige bui: "U bevindt zich zelfs in de stoptrein naar Leeuwarden."
[..]
WHAAHAHAHHAquote:En: "Dames en heren een tip voor wie kinderen heeft, vanavond moet u lekker frieten bakken met appelmoes! En morgen gaat u lekker uiteten, want volgend jaar kan het niet meer!"
Die man is geweldig!quote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:01 schreef Sonja27 het volgende:
Wij hebben hier de Zuidtangent rijden, okay geen trein, maar toch echt leuk om even te delen. Daar zit regelmatig een chauffeur op ergens van de Antillen en die man die is altijd vrolijk, al is het nog zo vroeg. Daar heb ik al vanalles mee meegemaakt:
Wij rijden langs de start- en landingsbanen van schiphol. Zegt de chauffeur: "Dames en heren voor wie op Schiphol moet werken, kijkt u even naar links. Ziet u daar al die vliegtuigen? Dit betekent dat u zich vandaag op uw werk niet zult vervelen!" Op een gegeven moment zijn we vlakbij de halte begint ie weer: "Dames en heren ik heb een heugelijke mededeling, wij komen zodadelijk aan op Schiphol Airport. De lokale tijd is hier 9.02 uur. Ik wens u vandaag veel arbeidsvreugde toe en wie op reis gaat wens ik een fijne reis toe! En bedenkt u zich maar goed, over 5 weken is het kerst en oud en nieuw dus tijd om feest te vieren!" Toen begon dit riedeltje in het engels en sloot hij af met "God bless you, i love you!" En toen begon hij het verhaal in het spaans!!!!!
En: "Dames en heren een tip voor wie kinderen heeft, vanavond moet u lekker frieten bakken met appelmoes! En morgen gaat u lekker uiteten, want volgend jaar kan het niet meer!"
Ik heb die man al eens eerder in de bus gehad. Toen kwam hij voorrijden en stond er SINT MAARTEN op de bus. Toen de deur open ging zat hij achter het stuur met een pilotenpet op! We moesten onze gordels vastmaken en kregen ook een hele rondleiding in de bus over wat we onderweg zoal tegenkwamen. Echt lachen was dat! Die man mag dan misschien volgens veel mensen niet helemaal sporen.... hij heeft plezier in zijn werk, zorgt ervoor dat de passagiers een leuke busreis hebben... wat mij betreft mogen veel van zijn collega's hier een voorbeeld aan nemen! De gemiddelde buschauffeur is alleen maar chagerijnig en heeft van het woordje service nog nooit gehoord!
Het is een wat oudere man, maar rasta..... geen dreads ofzo! Tenminste als je dat bedoelt!quote:Op zaterdag 25 maart 2006 22:28 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Die man is geweldig!Deze heeft toch een rasta uiterlijk?
Net alsof je bij Bob Marley binnenkomt
Die conducteur heb ik ook gehad!quote:Op maandag 20 maart 2006 02:42 schreef Siegfried het volgende:
"Denkt u bij het uitstappen aan uw bagage, en neemt u deze dan ook mee"
Ja, volgens mij weet ik wie je bedoeltquote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:01 schreef Sonja27 het volgende:
Wij hebben hier de Zuidtangent rijden, okay geen trein, maar toch echt leuk om even te delen. Daar zit regelmatig een chauffeur op ergens van de Antillen en die man die is altijd vrolijk, al is het nog zo vroeg. Daar heb ik al vanalles mee meegemaakt:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |