abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57479039
Anita is fit dus?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_58208639
quote:
Van Geel geeft toestemming voor verhuur Anita

Vurnon Anita zal komend seizoen elders dan bij Ajax te bewonderen zijn in de Eredivisie. De 19-jarige middenvelder van de Amsterdamse voetbalclub heeft te horen gekregen dat de concurrentie ook het volgende seizoen te groot zal zijn. Een verhuur aan een formatie uit de Eredivisie lijkt de beste optie voor de jongeling.

"De concurrentie is groot, terwijl hij nu juist minuten op het hoogste niveau moet gaan maken. Deze stap is beter voor zijn ontwikkeling. We hopen dat Vurnon daarna met meer ervaring bij ons terugkomt", aldus technisch directeur Martin van Geel.

Anita kwam tot op heden slechts spaarzaam in actie voor het eerste elftal van Ajax. De speler die op de Antillen is geboren staat nog tot medio 2011 onder contract in de hoofdstad.
pi_58211216
Blijf toch grappig klinken. Dat ze Anita willen verhuren, en Johnny gaan ze verkopen
pi_58216326
Zal dus wel Willem II worden.
pi_58216376
quote:
Op maandag 21 april 2008 19:29 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Van Geel
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_58216568
Tja, De Jong, Sarpong, Donald, vd Heijden en Anita kunnen moeilijk allemaal minuten maken.
pi_58216636
Denk niet dat het wat wordt met Anita, hope he proves me wrong
pi_58221075
Zijn fysiek zit hem voorlopig nog tegen. Degradatievoetbal lijkt me ook niks voor hem.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_58257133
Zou eigenlijk bij het tikkende FC Twente moeten gaan spelen, qua type. Maar of die interesse in hem hebben? Zal inderdaad wel eerder rechterrijtje worden ofzo.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_59031564
Vurnon komt er wel. Is sindskort fit verklaard na een vergroeide heupprobleem dat ik las op Ajax.nl en speelde onlangs nog voor kwalificatie met Oranje onder 19. Hij is nog steeds jong en heeft al aan het grote werk mogen ruiken. Ik denk niet dat hij aankomend seizoen verhuurd zal worden, tenzij er een kwalitatief goede aankoop voor zijn positie door Ajax wordt gedaan. Echter kennen Danny Blind en Marco van Basten zijn kwaliteiten (beide hebben in jeugdopleiding gewerkt), dus zullen hem wellicht als tweede man achter Gabri gaan gebruiken.

Waarom bovendien zoveel kritiek in dit forum? Vurnon Anita en Daley Blind zijn op dit moment zonder twijfel de grootste talenten die Ajax in de gelederen heeft. Voor zijn blessure trainde Vurnon een keer onverwachts met het grote Oranje mee, al was dit alleen maar omdat er twee spelers extra die dag nodig waren, maar hij werd wel uitgekozen! Hij speelde in een selectie met de grootste Europese talenten vorig jaar en heeft al in een Europese wedstrijd gespeeld. Gewoon rustig brengen dan komt het allemaal goed!
pi_59036362
Ik zie Vurnon Anita ook als een heel groot talent. Het enige waar ik mij een beetje druk om maak is zijn fysiek, technisch en tactisch is hij in mijn ogen een supertalent, maar als het op het fysieke aankomt heb ik m'n twijfels.
pi_59045433
Is hij nog steeds iets van 1.66m of is hij al wel iets gegroeid?
pi_59046335
quote:
Op zondag 1 juni 2008 12:04 schreef Fides het volgende:
Is hij nog steeds iets van 1.66m of is hij al wel iets gegroeid?
Hij heeft een te heet bad genomen en is nu 1.20m
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
pi_60545283
quote:
Dagboek UK (5): Anita wordt steeds beter

Sunderland, 03 aug 2008
Vurnon Anita en Marco van Basten stapten na de overwinning op Sunderland (0-1) tevreden door de catacomben. Anita kon terugkijken op een sterke wedstrijd. Van Basten sprak zijn tevredenheid vooral uit over de prestaties van het collectief.

Met een brede glimlach loopt Anita vanuit de catacomben opnieuw richting het speelveld. Een halfuur na de wedstrijd ligt het fraaie stadion er verlaten bij. ,,Het veld was een biljartlaken, ideaal om op te spelen’’, klinkt het nagenietend. Op het ‘biljartlaken’ deed Anita op positieve wijze van zich spreken. El-Hadji Diouf, de nieuwste en grootste aankoop die Sunderland deze zomer deed, had het lastig met de kleine Ajacied. De Senegalees international en oud-speler van Liverpool had vooraf ongetwijfeld gehoopt op een glansrijker debuut voor eigen publiek.

,,Hij had een wat zwervende rol, maar kwam uiteindelijk steeds weer bij mij uit’’, kijkt Anita terug. ,,Uiteindelijk is het goed gelopen. Gelukkig, want het was best een moeilijke wedstrijd. Vergeleken met de wedstrijd tegen Cardiff is deze tegenstander weer wat sterker. Vooral tegen Diouf ging het lekker.’’

Ook oog in oog met Dioufs collega-aanvaller Daryl Murphy bleef Anita kaarsrecht overeind. Het aanzienlijke verschil in lengte tussen beide spelers, werd vakkundig gemaskeerd door de Ajacied. ,,Als een tegenstander twee koppen groter is, moet je gewoon wat meer afstand nemen bij de kopduels’’, klinkt het zelfbewust uit de mond van de centrale verdediger. ,,Ik heb hem in de lucht ontweken en me vooral gericht op de afvallende bal. Ook dat ging goed.’’

Anita kijkt met een goed gevoel terug op de trainingsweek op Britse bodem. Zowel tegen Cardiff City FC als Sunderland AFC bewees de 19-jarige zich als een even stabiele als solide defensieve kracht. Met Oleguer Presas Renom vormde Anita bovendien een goed koppel. De verdediger uit de eigen jeugdopleiding lijkt de goede vorm precies op het goede moment te hebben gevonden. Mogelijk komende week maakt Van Basten bekend wie komend seizoen bij de selectie blijft. Anita: ,,Als je in beide wedstrijden de ‘nul’ houdt, is dat een extra pluspunt. Tegen Cardiff ging het nog beter, vond ik. In die wedstrijd kon ik wat meer inschuiven.’’

,,Uiteindelijk hebben we hier een leuke week gehad met de groep. Een overwinning en twee wedstrijden zonder tegendoelpunt stemmen me wel tevreden. Ik voel mezelf ook steeds sterker en beter worden. Waar ik dat aan merk? Onder meer aan mijn zelfvertrouwen. En in het veld lijken de dingen allemaal wel wat makkelijker te gaan.’’

Ook Marco van Basten was het goede spel van zijn verdediger niet ontgaan. De Ajax-trainer vatte het spel van de tiener kort en bondig samen als ‘zeer goed’. ,,Vurnon staat volwassen in het veld’’, deelde Van Basten een extra compliment uit. ,,Hij is technisch vaardig en neemt de goede beslissingen. Ook de samenwerking met Oleguer verliep goed. Goede spelers hebben aan een half woord genoeg om elkaar te begrijpen. Vurnon en Oleguer vullen elkaar gemakkelijk aan.’’
  maandag 4 augustus 2008 @ 17:02:17 #215
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_60553127
ik maar denken dat die knakker een middenvelder was
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_60553218
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 17:02 schreef One_conundrum het volgende:
ik maar denken dat die knakker een middenvelder was
Meestal speelde hij vorig seizoen op het middenveld, ja, of linksback.

Een verdediger van 1.65m
pi_60553362
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 17:05 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Meestal speelde hij vorig seizoen op het middenveld, ja, of linksback.

Een verdediger van 1.65m
Het grappige was is dat hij constant de aanvaller van 2m in zijn tang had.

Overigens denk ik dat Anita dit jaar gaat doorbreken in het eerste
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_60564256
Ik heb er ook wel een goed gevoel bij .
pi_60564473
Misschien voetbalt hij Gabri wel uit de basis ja.
pi_60564609
Ik denk dat ie op de plaats van Vermaelen gaat beginnen tegen Willem II.
pi_60564752
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 00:03 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik denk dat ie op de plaats van Vermaelen gaat beginnen tegen Willem II.
Waarom zou Vermaelen die wedstrijd niet kunnen spelen?
pi_60564895
Olympische Spelen wellicht.
pi_60564924
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 00:16 schreef BliksemSchigt het volgende:
Olympische Spelen wellicht.
Ik weet niet of jij het Belgisch voetbal een beetje volgt maar al die Belgen zijn over anderhalve week alweer klaar met dat toernooi hoor.
pi_60565070
Dat zal het punt niet zijn nee, maar het is maar net hoe ze terug komen en hoe fit ze zijn. Als Anita het komend weekend gewoon goed doet, zie ik niet waarom hij niet zou mogen beginnen.
pi_60565409
Hij gaat het dit seizoen goed doen net als VD Heijden
AFC AJAX
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 00:51:34 #226
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_60565572
quote:
Op zondag 19 maart 2006 18:53 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Hmm zulke reacties waren er een paar jaar geleden ook bij een andere speler... Speelt nou bij 1 of ander matig Duits clubje.. Doet het geloof ik met zo'n ex tv chick. Kwam van een woonwagenkampje...

Hoe heet die gast nou ook alweer

Mooi om terug te lezen na vandaag
><(({°>
pi_60565755
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 00:51 schreef BigKahuna het volgende:

Mooi om terug te lezen na vandaag
Als je selectief quote wel ja
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 01:05:20 #228
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_60565818
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 01:01 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Als je selectief quote wel ja
Ik las dat en met de transfer van vandaag naar Real Madrid in het achterhoofd vond ik het wel grappig.

Sorry Ik wist niet dat je kwaad werd
><(({°>
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 01:10:13 #229
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_60565922
quote:
Op zondag 19 maart 2006 19:17 schreef Eilanden het volgende:
Dus iedereen die bij z'n cluppie een keer mee mag doen krijgt een eigen topic
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 01:11:07 #230
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_60565931
En wat is er wereldwijd aan een topic op forum waar doorgaans Nederlands gesproken wordt?
pi_60566099
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 01:16 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Maar topictitel change dan maar?
Hoeft niet, in de UEFA cup laat hij zijn techniek wereldwijd zien.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 01:22:18 #232
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_60566129
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 01:21 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Hoeft niet, in de UEFA cup laat hij zijn techniek wereldwijd zien.
De UEFA cup wordt niet wereldwijd uitgezonden in tegenstelling tot de CL. In Oeganda en Kenia was het bijvoorbeeld érg lastig om wedstrijden van PSV te kijken vorig jaar.
pi_60578800
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 01:22 schreef leolinedance het volgende:

[..]

De UEFA cup wordt niet wereldwijd uitgezonden in tegenstelling tot de CL. In Oeganda en Kenia was het bijvoorbeeld érg lastig om wedstrijden van PSV te kijken vorig jaar.
Details details
pi_65099275
quote:
Zaakwaarnemer Anita: "Geen concrete interesse"

Hoewel enkele Eredivisieclubs hebben geïnformeerd naar de diensten van Vurnon Anita, blijft concrete belangstelling voor de verdediger/middenvelder vooralsnog uit, zo meldt de zaakwaarnemer van Anita.

"Enkele clubs hebben aangegeven dat ze eerst moeten verkopen, voordat ze Anita eventueel kunnen huren. We wachten de ontwikkelingen op de transfermarkt daarom rustig af. Bovendien sluit ik niet uit dat Vurnon het komende half jaar toch bij Ajax blijft. Hij is een volwaardig lid van de selectie, traint mee en valt zo nu en dan in. Het is absoluut niet zo dat hij in Amsterdam buiten de boot is gevallen."
pi_65099663
Is die Anita zo duur dan?
pi_65099858
Clausule, kleine 10 miljoen
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_65099938
Zo'n net-niet Ajacied. Leuk voor NAC ofzo.
pi_65101070
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:11 schreef SCH het volgende:
Dat denk ik ook.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_65101153
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:11 schreef SCH het volgende:
Wie is dan een net-wel Ajacied? En is hij niks voor Heerenveen?
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_65101577
Ik schat hem lager in dan NAC / Heerenveen eigenlijk.
pi_65102048
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:45 schreef Suijk het volgende:

[..]

Wie is dan een net-wel Ajacied? En is hij niks voor Heerenveen?
Net wel? Maduro, De Jong.

Anita lijkt me niet goed genoeg voor ons eigenlijk.
pi_65102099
Ik denk dat het een leuke voetballer voor Heracles is.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 11:14:15 #243
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_65102100
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Net wel? Maduro, De Jong.

Anita lijkt me niet goed genoeg voor ons eigenlijk.
Ik denk dat SCH gelijk heeft, maar ik vind Anita zelfs niet goed genoeg voor een middenmotor, voor degradatievoetbal komt hij met z'n fysiek ook weer tekort. Ik voorspel een carriere, zoals Brutil Hose.
pi_65102233
Daarentegen vind ik Siem de Jong wel een echte Nac voetballer. Daley Blind heeft mij ook nog niet kunnen overtuigen. Al vind ik het nog aan de vroege kant om hem al af te schrijven als een echt toptalent.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 11:47:57 #245
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_65103372
Zijn lengte hoeft geen probleem te zijn, hij moet alleen wel steviger fysiek gaan trainen.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_65828557
quote:
‘Pieken en dalen maken je sterker’

Amsterdam, 07 feb 2009
Op een prima voorbereiding volgde een pendeldienst tussen Jong Ajax en Ajax 1. Vurnon Anita werd tegen Heerenveen en Heracles met een basisplaats beloond voor zijn nimmer aflatende werklust. Tegen Vitesse lonken nieuwe speelminuten.

In en tegen Groningen moest de kleine middenvelder nog genoegen nemen met een plek op de bank. In het stadion waarin hij ooit, als 16-jarige, in 2006 debuteerde ging Ajax met 1-0 onderuit. Een kleine week later was Anita wel van de partij. Tachtig minuten meespelen in de thuiswedstrijd tegen Heerenveen leverde een nieuwe nederlaag op. Opnieuw werd een tegentreffer de Amsterdammers fataal. Na Groninger Holla wist ook voetbal-Fries Danijel Pranjic de Ajacieden pijn te doen.

,,Wanneer ik mijn laatste wedstrijd bij Jong Ajax heb gespeeld? En tegen wie dat was?’’ Na het herhalen van de dubbele vraag laat Anita een korte stilte vallen. Nog nazwetend van de ochtendtraining geeft de 19-jarige het eerlijk toe. Hij heeft geen idee. Na een wisselvallige seizoensstart maakte Anita de afgelopen periode vrijwel wekelijks deel uit van de A-selectie. Anita lijkt Jong Ajax ontgroeid.

In de voorbereiding op het seizoen was de afstand tussen pieken en dalen nog groter. Een onvervalste piek was Anita’s imponerende optreden in het Stadium of Light van Sunderland. In Sunderland gaf de Ajacied een mooi visitekaartje af. Bij de start van de competitie viel Anita om meerdere redenen ver terug. Blessureleed, vormverlies en in zijn nadeel werkende trainerskeuzes gingen hand in hand.

,,En de afgelopen week ging het opeens weer heel snel’’, schets de Ajacied zelf hoe snel de ontwikkelingen zich kunnen opvolgen. ,,Van bank naar basisplek. Uiteindelijk ben ik wel blij met zo’n grote stap. Het is in ieder geval mooier dan tussentijds een keer invallen of wedstrijdritme opdoen bij Jong Ajax. Al merk ik wel dat het tempo hoog ligt. Het is niet altijd even simpel om snel aan te haken.’’

Ook met Anita in de basis laat sportief succes voorlopig nog even op zich wachten. Aan de instelling van de middenvelder kan het niet liggen. Bankzitter of basisklant; de in Willemstad geboren Ajacied blijft keihard werken. ,,Daarom is het ook mooi om in de basis te starten. Maar alles stap voor stap. De wedstrijd tegen Vitesse wordt vast zwaar. We moeten er zondag alles aan doen. Of ik in Arnhem opnieuw in de basis start, zal blijken. Ik zie het allemaal zondag wel.’’

Terwijl Anita zijn verhaal doet, vertelt Gregory van der Wiel over zijn uitverkiezing voor het Nederlands elftal. De rechtsback wordt vriendelijk belaagd door het aanwezige journaille. Ook Anita toont zich prettig verrast door het nieuws. ,,Dit is echt mooi voor Greg, ik ben blij voor hem’’, klinkt het welgemeend. ,,Natuurlijk hoop ik dit nieuws ooit ook te krijgen. Een uitverkiezing voor Oranje is een droom. Zelf sta ik er niet zo bij stil hoe snel het kan gaan. Als ik speel ben ik blij, ook voor mezelf. Ik weet dat ik er alles aan doe en voor over heb. En van pieken en dalen word je alleen maar sterker.’’
  zaterdag 7 februari 2009 @ 14:50:50 #247
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_65828737
Wát een topspeler Die móet natuurlijk wel een eigen topic hebben
  zondag 8 februari 2009 @ 15:26:50 #248
144262 thewishmaster
pi_65850094
Vier wedstrijden met Anita in de basis, 1 punt. Voor mij staat hij symbool voor de waardeloze opstellingen van van Basten. Het was de bedoeling dat hij Hofs dekte, maar als ik Hofs in actie zag was hij nergens te bekennen.
pi_65850549
quote:
Op zondag 8 februari 2009 15:26 schreef thewishmaster het volgende:
Vier wedstrijden met Anita in de basis, 1 punt. Voor mij staat hij symbool voor de waardeloze opstellingen van van Basten. Het was de bedoeling dat hij Hofs dekte, maar als ik Hofs in actie zag was hij nergens te bekennen.
Had je beter moeten kijken, hij verstopte zich constant achter Hof's kuiten.
  zondag 8 februari 2009 @ 15:38:35 #250
144262 thewishmaster
pi_65850625
quote:
Op zondag 8 februari 2009 15:36 schreef Mr.Mills het volgende:

[..]

Hij liep vooral interessant te doen op het middenveld door andere spelers met heftige armbewegingen aan te sturen .
  zondag 8 februari 2009 @ 15:39:52 #251
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_65850698
Zullen we hier maar een slotje op gooien?
pi_65850886
quote:
Op zondag 8 februari 2009 15:36 schreef Mr.Mills het volgende:

[..]

Niet zo heel raar. Anita is zo mogelijk nog kleiner dan Hofs.. Die gozer gaat het nooit redden met zo'n fysiek.
pi_65920339
Wat heb ik me de laatste wedstrijden toch mateloos lopen te irriteren aan deze pannenkoek. En over pannenkoeken gesproken, deze jongen is net een pannenkoek die je 20 seconden in de magnetron opwarmt en vervolgens een slappe hap krijgt, alsof je een spons in je handen hebt.

Marco: het is niks, het wordt niks met deze jongen.
pi_65921423
Van dit jochie hoeft geen nieuwe topic te komen. Leuk voor een club in de hoofdklasse, maar niet voor Ajax.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 18:25:13 #255
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_65921550
ik vind Sarpong veel beter
  dinsdag 10 februari 2009 @ 18:39:06 #256
144262 thewishmaster
pi_65922010
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 18:20 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Van dit jochie hoeft geen nieuwe topic te komen. Leuk voor een club in de hoofdklasse, maar niet voor Ajax.
Hier hoef ik niets meer aan toe te voegen. Speelt de laatste wedstrijden een beetje op het niveau Haarlem. Hoe moeilijk is het om de aanvallende middenvelder van de tegenstander te dekken, zo goed was Hofs nu toch ook weer niet?
pi_65922053
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 18:39 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Hier hoef ik niets meer aan toe te voegen. Speelt de laatste wedstrijden een beetje op het niveau Haarlem. Hoe moeilijk is het om de aanvallende middenvelder van de tegenstander te dekken, zo goed was Hofs nu toch ook weer niet?
Ik snap ook niet dat van Basten hem op blijft stellen.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 18:49:24 #258
144262 thewishmaster
pi_65922335
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 18:40 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ik snap ook niet dat van Basten hem op blijft stellen.
Nee, volgens mij snapt niemand er wat van. Het is heus niet alleen die jongen die dramatisch speelt, maar voor mij staat hij symbool voor de reeks van 4 wedstrijden en 1 punt.
pi_66088686
Meer dan voldoende gehaald vandaag. Viel gewoon goed in, won goede duels, had een paar goede passes. Deed nog lang niet alles goed, maar liet eindelijk zien waarom hij zoveel vertrouwen kreeg van Van Basten.
pi_66088763
quote:
Op zondag 15 februari 2009 17:02 schreef BliksemSchigt het volgende:
Meer dan voldoende gehaald vandaag. Viel gewoon goed in, won goede duels, had een paar goede passes. Deed nog lang niet alles goed, maar liet eindelijk zien waarom hij zoveel vertrouwen kreeg van Van Basten.
Maar hij hoefde vandaag ook niet zo verdedigend te spelen als hij normaal moet doen, volgens mij. Zijn kracht zal toch voorin liggen of als verbindingsspeler. Als hij de duels maar vooral kan ontwijken.
  zondag 15 februari 2009 @ 17:10:42 #261
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_66088965
quote:
Op zondag 15 februari 2009 17:02 schreef BliksemSchigt het volgende:
Tegen dit idioot zwak spelend Feyenoord zou ik ook al mijn duels winnen, kom op hé, uit dit duel ga je toch geen conclusies trekken. Feit is dat hij al heel wat keren matig tot slecht heeft gespeeld, maar dan zie ik jou nooit Ajaxspelertopics kicken.
  zondag 15 februari 2009 @ 21:12:34 #262
144262 thewishmaster
pi_66097709
Vandaag speelde Anita meer dan aardig moet ik zeggen, maar zoals hierboven al gezegd wordt kunnen we hier nog niet al te veel conclusies aan verbinden. Ik hoop dat Gabri het redt om donderdag fit te zijn, want je wilt echt niet tegen Fiorentina met deze speler aan de aftrap verschijnen.
pi_66258038
Super gespeeld vandaag . Sterk in de duels, prima overeind gebleven en aan de basis van de goal van Ajax - prachtige steekpass.
pi_66258260
(v.v.) Maarssen is trots op je Vurnon
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  donderdag 19 februari 2009 @ 23:14:32 #265
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_66259115
Goed gespeeld idd
  vrijdag 20 februari 2009 @ 02:00:24 #266
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_66263380
Ha, die zou het niet redden in de Eredivisie met zijn fysiek. Waarom blijft ie dan zonder moeite overeind tegen een topclub?
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_66263464
Hij zou te "kort" komen, vind het echt meevallen. Ik zag vandaag af en toe een Davids in hem.

Puike pot.
pi_66265280
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 02:08 schreef _Mike_ het volgende:
Hij zou te "kort" komen, vind het echt meevallen. Ik zag vandaag af en toe een Davids in hem.

Puike pot.
Een Lorenzo Davids bedoel je?
  vrijdag 20 februari 2009 @ 09:01:27 #269
144262 thewishmaster
pi_66265889
Ach, een paar wedstrijden (tegen Feyenoord en tegen Fiorentina) lekker meeballen maakt iemand nog geen goede speler, hopelijk in de return een middenveld met Gabri, Enoh en Lindgren.
pi_66267200
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 09:01 schreef thewishmaster het volgende:
Ach, een paar wedstrijden (tegen Feyenoord en tegen Fiorentina) lekker meeballen maakt iemand nog geen goede speler, hopelijk in de return een middenveld met Gabri, Enoh en Lindgren.
Klopt, alleen is dit wel weer het andere uiterste.
quote:
pi_66270096
Hij deed het gister weer prima inderdaad. Maar ik moet het nog maar zien, of het wat met die jongen wordt.
pi_66271919
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 08:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Een Lorenzo Davids bedoel je?
pi_67192780
Voor mij MOTM aan Ajax-kant.
pi_67192815
quote:
pi_67192867
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 23:54 schreef Radegast het volgende:
Voor mij MOTM aan Ajax-kant.
Z'n beste wedstrijd in Ajax 1 denk ik. Vind hem sowieso de laatste maanden stukken beter spelen.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_67192882
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 23:55 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Veel plezier alvast met je ban
Op zo'n domme reactie moet ik eigenlijk niet eens reageren. Tijdens die post was hij een aantal wedstrijden achter elkaar dramatisch.
pi_67193045
Ik laat m'n gezicht hier ook maar zien anders zou het ook laf zijn hé.

Ik moet bekennen dat die jongen vandaag echt sterk speelde ja. Heeft enorm veel meters afgelegd en had hele nuttige intercepties, zat er iedere keer lekker fel kort op.
  donderdag 19 maart 2009 @ 00:02:45 #278
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_67193090
Cyberia, je bent bekend met het woord 'hij'? Het valt me op dat je het echt altijd over 'die jongen' hebt.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_67193134
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 00:02 schreef TC03 het volgende:
Cyberia, je bent bekend met het woord 'hij'? Het valt me op dat je het echt altijd over 'die jongen' hebt.
Blijkbaar is hij zelf een stuk ouder dan de Ajax spelers.
pi_67193256
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 00:02 schreef TC03 het volgende:
Ik vertik het steeds TC, mijn beste jongen.
pi_67196565
Een stofzuiger van het betere merk hoor. Jezus, wat was die goed.
pi_67856258
quote:
Anita: Blij dat ik vertrouwen krijg
Door NIK KOK
AMSTERDAM - In de winterstop mocht hij nog ervaring opdoen bij andere clubs. Sinds enkele weken is Vurnon Anita (20) echter een belangrijke spil op Ajax’ kleine middenveld. Jan Vertonghen kwam terug van een blessure, maar tegen Roda JC stond Vurnon Anita nog steeds in de basis.

Hoe vaak moet je het hebben over je lengte?
,,Daar krijg ik veel vragen over, inderdaad. Ik vind het zelf absoluut geen nadeel. Het maakt niets uit in het huidige voetbal. En ik denk ook altijd maar zo: ik kan er weinig aan doen. Kijk naar Iniesta van Barcelona. Dat is een idool van me, hij is ook klein maar hij is ook technisch en ziet het spel goed. Zo’n speler als hij, daar hou ik van.’’

Je medespelers op het middenveld, Enoh en Aissati, zijn ook klein. Hoe compenseren jullie dat?

,,We spelen slim. Ik denk dat wij drieën elkaar goed aanvoelen. Wij zijn spelers die het moeten hebben van de combinaties en van de loopacties. Tegen Olympique Marseille in de UEFA Cup bijvoorbeeld, ging dat heel goed. Het team heeft de lijn van die wedstrijd doorgezet. Het combineren met mijn medespelers, daar ben ik altijd het beste in geweest. Het maakt me ook niet veel uit waar ik sta. Tijdens de voorbereiding van het seizoen stond ik veel in de verdediging. Op die positie speelde ik op het Amsterdam Tournament tegen Emmanuel Adebayor van Arsenal.’’

Je debuteerde bij Ajax op je zestiende als supertalent.
,,Ja, misschien was dat toen wel een beetje te vroeg. Ik ben daarna veel geblesseerd geweest aan mijn heup. Er zaten losse stukjes bot in. Bij een botsing met een tegenstander voelde ik die heup meteen weer. Nu ben ik een stuk verder dan toen ik debuteerde. Ik heb mijzelf nooit beschouwd als een supertalent. Ik was gewoon een jeugdspeler van Ajax.’’

Je vader volgt je kritisch.

,,Mijn vader is mijn meest kritische fan. Hij zegt dat ik rustiger ben geworden op het veld. Eerst wilde ik alles tijdens de wedstrijd een beetje te snel doen. Over mijn wedstrijden is hij steeds meer tevreden. Hij heeft veel over gehad voor mijn carrière. Mijn ouders zijn speciaal voor mij vanuit Curaçao naar Maarssen in Nederland gekomen. Ze vertrouwden daarbij volledig op mijn voetbaltalent.’’

Je bent heel dwingend aanwezig op het veld.

,,Mensen zijn daar wel eens verbaasd over. Daarbuiten ben ik namelijk heel rustig. In het veld probeer ik mijn teamgenoten zo goed mogelijk te helpen. Dat doe ik verbaal en met mijn handen. Als ik aanwijzingen geef op het veld, probeer ik die kracht bij te zetten met mijn handgebaren. Een beetje naar links, een beetje naar rechts, schreeuw ik dan tegen mijn medespelers. Het gaat vanzelf, ik ben geen leider ofzo. De trainer zei me dat het goed is, dat ik zoveel coach in het veld. Voor mijn medespelers maakt het volgens mij weinig uit dat ik nog zo jong ben.’’

Marco van Basten lijkt het sowieso in je te zien zitten.
,,Ik voel dat vertrouwen wel, maar ik ga er nooit vanuit dat ik zomaar een basisplaats krijg. Ik heb te horen gekregen dat ik ook na dit seizoen bij Ajax mag blijven. Dat is natuurlijk mooi. In de winterstop werd me gezegd dat ik beter ervaring op kon doen bij een andere club. Er meldde zich toen echter geen enkele club voor me. Dat stelde me wel een beetje teleur, maar achteraf ben ik daar heel blij mee. Ik ben toen keihard gaan werken want ik dacht: er komen vast wel blessures. Uiteindelijk is het gelukt in de basis te komen.’’
pi_68620840
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 23:55 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Zal ik het nog een keer herhalen?
quote:
pi_68622066
En gelijk heb je D-K

Drama joch. Volgens mij is ie ook serieus homo.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  zondag 3 mei 2009 @ 16:01:17 #285
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_68622270
Jakkie zeg
pi_68623440
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:03 schreef SCH het volgende:
Jakkie zeg
Zegt een rugridder
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  zondag 3 mei 2009 @ 16:28:47 #288
154331 Cyberia18
El Guaje
pi_68623707
De kleinste man met de grootste bek.

Knuppel.
pi_68624098
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:24 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Zegt een rugridder
Te paard he.

We spugen op mietjes zoals jij
pi_68624320
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Te paard he.

We spugen op mietjes zoals jij
Ik heb niks tegen homo's maar Vurnon is viessss Patrick
pi_68624363
Strik eromheen en moven

Of wacht... laat die strik ook maar...
  zondag 3 mei 2009 @ 18:23:17 #292
144262 thewishmaster
pi_68628152
quote:
Deze post heeft geen aanvulling meer nodig. Deze jongen wordt omver geblazen door iedere middenvelder die een beetje fysieke kracht heeft. Gewoon wegwezen met deze dwerg.
pi_68628198
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:28 schreef Cyberia18 het volgende:
De kleinste man met de grootste bek.

Knuppel.
Ach ja. Als Vertonghen zulke dingen roept is 'ie een held.
  zondag 3 mei 2009 @ 18:31:43 #294
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_68628416
quote:
Op zondag 3 mei 2009 18:25 schreef Radegast het volgende:

[..]

Ach ja. Als Vertonghen zulke dingen roept is 'ie een held.
Jan is sowieso een held. Anita (nog) niet, maar zal dat niet snel worden ben ik bang.

Nee, je hebt wel een punt. Anita speelde echter de afgelopen paar weken al niet zo denderend meer.
  zondag 3 mei 2009 @ 18:33:52 #295
144262 thewishmaster
pi_68628475
quote:
Op zondag 3 mei 2009 18:31 schreef BoerBert het volgende:

[..]

Jan is sowieso een held. Anita (nog) niet, maar zal dat niet snel worden ben ik bang.

Nee, je hebt wel een punt. Anita speelde echter de afgelopen paar weken al niet zo denderend meer.
Het viel me al mee dat hij het tegen Marseille en Fiorentina volhield, maar zelfs de grootste tactische onbenul beseft toch dat zo iemand het met zijn fysieke kracht niet gaat volhouden, vooral niet als Marco nog twee van die kleintjes erbij zet op het middenveld.
  zondag 3 mei 2009 @ 18:34:42 #296
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_68628506
Met zo'n achternaam ben je ook gewoon gedoemd te mislukken.
pi_68760530
quote:
Op zondag 3 mei 2009 18:33 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Het viel me al mee dat hij het tegen Marseille en Fiorentina volhield, maar zelfs de grootste tactische onbenul beseft toch dat zo iemand het met zijn fysieke kracht niet gaat volhouden, vooral niet als Marco nog twee van die kleintjes erbij zet op het middenveld.
Dat viel mij ook op. In de wedstrijden tegen Marseille en Fiorentian speelde hij goed. Toen had ik nog hoop dat het wat kon worden met hem. Maar nee....een drama is het gebleken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')