abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36210394
quote:
Op maandag 20 maart 2006 19:31 schreef snoopy het volgende:
Naar mijn weten krijgen mensen die hun lever door drank naar z'n grootje hebben geholpen helemaal geen dondorlevers. Die komen niet op de wachtlijst.
Jawel hoor. Net zo goed als dat iemand die z'n benen breekt met skien ook gewoon geholpen wordt.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_36210685
Van mij mogen ze ook alles hebben. Zelf ben ik dood, en heb ik niets meer aan mijn lichaam. Als ik het leven van iemand anders kan redden, en op die manier een heleboel mensen gelukkig kan maken.... Dan doe ik dat graag!

Ik stel me altijd voor hoe het zou zijn als een dierbare van mij dringend een orgaan nodig zou hebben. Wat verschrikkelijk als die persoon zou sterven, omdat er geen orgaan beschikbaar is!
  maandag 20 maart 2006 @ 20:30:46 #153
69559 61neorej
Geeft licht in het donker
pi_36211344
quote:
Op maandag 20 maart 2006 19:35 schreef marcb1974 het volgende:
Nee, ik ben geen donor. Vooral omdat ik er vanuit ga dat ze toch niet geschikt zijn.
Raar argument.

Ik weet bijna wel zeker dat er van mij weinig te gebruiken is nog. Maar ik ben gewoon donor, hun weten wel wat wel en niet geschikt zou zijn. (zeker huid en hoornvlies zullen nog best goed kunnen zijn)
silence can say more than thousand words
  maandag 20 maart 2006 @ 20:32:36 #154
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_36211412
quote:
Op maandag 20 maart 2006 20:30 schreef 61neorej het volgende:

[..]

Raar argument.

Ik weet bijna wel zeker dat er van mij weinig te gebruiken is nog. Maar ik ben gewoon donor, hun weten wel wat wel en niet geschikt zou zijn. (zeker huid en hoornvlies zullen nog best goed kunnen zijn)
Is niet zo raar hoor, heb er zeker mijn redenen voor om dat te denken.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_36211576
Ik ben geen donor. Toen ik vorig jaar een herinnering kreeg van het Donorregister heb ik er lang over nagedacht, en uiteindelijk heb ik besloten het niet te doen. Ik vind het erg bizar hoeveel mensen daar heel verbaasd op reageren. Ik ben zelfzuchtig, oneerlijk en soms zelfs gemeen genoemd. Mensen wilden een reden horen. De reden dat ik gewoon terug naar de Aarde wil in mijn volledigheid zoals ik er ook vandaan kwam, is niet goed genoeg.

Ik vind het hartstikke goed dat er mensen zijn die het wel doen hoor. Ik zie het zelf gewoon niet zitten.
pi_36212130
Jullie hebben gelijk. Iemand die een nieuwe lever nodig heeft door alcholmisbruik kan onder bepaalde voorwaarden een donorlever krijgen:
quote:
In het geval van cirrose als gevolg van alcoholmisbruik moet de patiënt zeker een half jaar geen alcohol gebruikt hebben en voldoende gemotiveerd zijn om na de transplantatie absoluut geen alcohol meer te gebruiken.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 20 maart 2006 @ 21:20:18 #157
139820 mol_air
Jus ex injuria non oritur
pi_36213251
Zijn er ook mensen hier die hun lichaam ter beschikking van de wetenschap hebben gesteld?

Ik studeer geneeskunde en ik "werk" dus regelmatig met de lichamen van deze mensen. Ik vind het een erg nobel doel om je lichaam ter beschikking te stellen. Zonder deze lichamen zou het voor ons veel moeilijker zijn om de anatomische structuren te leren en inzicht te krijgen in de ruimtelijke ordening van de structuren in een lichaam.

Ook zie ik af en toe wat er gebeurd met de afgestane organen en als ik dan zie hoeveel operaties er per maand eigenlijk plaats vinden die iets te maken hebben met donor-organen, dan ben ik eigenlijk best trots dat ik ook donor ben. Er wordt echt heel erg veel goeds mee gedaan.

En dan...wat moet je met die organen als je zelf hartstikke dood ben? Je laat je geld en eigendommen toch ook achter voor anderen (erfenis)? Waarom je lichaam dan niet ;-) Ik zie m'n lichaam niet anders dan een soort vervoersmiddel voor mijn "ziel". Ik stel mijn vervoersmiddel dus gewoon beschikbaar voor anderen die nieuwe onderdelen nodig hebben.
  maandag 20 maart 2006 @ 21:25:34 #158
91856 Stretto
..........
pi_36213445
quote:
Op maandag 20 maart 2006 21:20 schreef mol_air het volgende:
Zijn er ook mensen hier die hun lichaam ter beschikking van de wetenschap hebben gesteld?

Ik studeer geneeskunde en ik "werk" dus regelmatig met de lichamen van deze mensen. Ik vind het een erg nobel doel om je lichaam ter beschikking te stellen. Zonder deze lichamen zou het voor ons veel moeilijker zijn om de anatomische structuren te leren en inzicht te krijgen in de ruimtelijke ordening van de structuren in een lichaam.

Ook zie ik af en toe wat er gebeurd met de afgestane organen en als ik dan zie hoeveel operaties er per maand eigenlijk plaats vinden die iets te maken hebben met donor-organen, dan ben ik eigenlijk best trots dat ik ook donor ben. Er wordt echt heel erg veel goeds mee gedaan.

En dan...wat moet je met die organen als je zelf hartstikke dood ben? Je laat je geld en eigendommen toch ook achter voor anderen (erfenis)? Waarom je lichaam dan niet ;-) Ik zie m'n lichaam niet anders dan een soort vervoersmiddel voor mijn "ziel". Ik stel mijn vervoersmiddel dus gewoon beschikbaar voor anderen die nieuwe onderdelen nodig hebben.
Mooi gesproken
╔══════╗
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
  maandag 20 maart 2006 @ 21:26:20 #159
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_36213475
Ik zou het ook doen, ik mag daar alleen nog niet over beslissen. Ik was er ook voor dat je automatisch donor wordt, tenzij je bezwaar maakt. Dat is een stuk handiger. Maarja, dat is verworpen.
- Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
- You can say that again
pi_36217242
quote:
Op maandag 20 maart 2006 20:37 schreef BloodyLotte het volgende:
Ik ben geen donor. Toen ik vorig jaar een herinnering kreeg van het Donorregister heb ik er lang over nagedacht, en uiteindelijk heb ik besloten het niet te doen. Ik vind het erg bizar hoeveel mensen daar heel verbaasd op reageren. Ik ben zelfzuchtig, oneerlijk en soms zelfs gemeen genoemd. Mensen wilden een reden horen. De reden dat ik gewoon terug naar de Aarde wil in mijn volledigheid zoals ik er ook vandaan kwam, is niet goed genoeg.

Ik vind het hartstikke goed dat er mensen zijn die het wel doen hoor. Ik zie het zelf gewoon niet zitten.
"De reden dat ik gewoon terug naar de Aarde wil in mijn volledigheid"... hoor je jezelf wel? Leuk dat je daar potentieel 4 mensen mee naar toe trekt die je anders had kunnen reden. Maar goed, weer een voorbeeld over hoe krom onze maatschappij is en niet logisch handelt. Lekker met z'n allen honderden goede organen de brandoven in gooien of twee meter de grond in kieperen terwijl er duizenden mensen gelukkig mee gemaakt kunnen worden.

Weet iemand trouwens of je kunt aangeven dat je organen alleen naar iemand kunnen die zelf ook donor is? Dat is namelijk meteen punt dat ik morgen wil gaan regelen.
pi_36217604
quote:
Op maandag 20 maart 2006 22:58 schreef Broodbeleg het volgende:

[..]
vergeet ook niet meteen aan een paar stichtingen geld te doneren hè
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
pi_36217809
quote:
Op maandag 20 maart 2006 23:06 schreef Onderbroek het volgende:

[..]

vergeet ook niet meteen aan een paar stichtingen geld te doneren hè
wat is dat voor een onzin redenatie? Mijn geld kunnen mijn nabestaanden nuttig gebruiken, maar ik kan ze moeilijk een paar nieren en een lever achter laten om naar te kijken. Dus.. nog meer appels en peren vergelijkingen?
pi_36217945
Nee, ik wil niet het risico lopen om aan een of andere criminele kut marokaan mijn organen te geven. Nooit van m'n leven! En zelfs daarna niet!
It's a casual life...
pi_36217964
quote:
Op maandag 20 maart 2006 23:10 schreef Broodbeleg het volgende:

[..]

wat is dat voor een onzin redenatie? Mijn geld kunnen mijn nabestaanden nuttig gebruiken, maar ik kan ze moeilijk een paar nieren en een lever achter laten om naar te kijken. Dus.. nog meer appels en peren vergelijkingen?
lees de vorige blz. maar even door
  maandag 20 maart 2006 @ 23:21:48 #165
91856 Stretto
..........
pi_36218276
quote:
Op maandag 20 maart 2006 23:13 schreef ArnhemCasual het volgende:
Nee, ik wil niet het risico lopen om aan een of andere criminele kut marokaan mijn organen te geven. Nooit van m'n leven! En zelfs daarna niet!
Ik hoop dat jij er ooit een nodig hebt!
╔══════╗
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
pi_36218445
quote:
Op maandag 20 maart 2006 23:14 schreef Onderbroek het volgende:

[..]

lees de vorige blz. maar even door
gedaan.... en dat moet mij overtuigen? Er is gewoon geen logische reden om het niet te doen, behalve egoistische redenen.
quote:
Op maandag 20 maart 2006 07:35 schreef partyyboyy het volgende:

[..]

Dat is jou mening. En ik ben echt niet te lui om een formulier in te vullen.
Blijkbaar wil je van jouw mening wet maken.
Als het aan mij ligt zou mijn wil inderdaad wet zijn. Het is gewoon te belachelijk voor woorden dat we orgaan na orgaan overbodig vernietigen. Helaas regeren de dommen nog steeds dit land en heb ik het idee dat er weinig zal veranderen in de toekomst.
pi_36218573
quote:
Op maandag 20 maart 2006 23:26 schreef Broodbeleg het volgende:

[..]

gedaan.... en dat moet mij overtuigen? Er is gewoon geen logische reden om het niet te doen, behalve egoistische redenen.
waarom zou ik jou moeten overtuigen met wat ik wil doen met m'n lichaam?
en wat is er egoïstisch/onlogisch aan? Als je jezelf zo'n sociaal persoontje vindt dan zal je vast wel genoeg lidmaatschappen hebben bij verschillende fondsen.
Je lijkt net zo'n figuur met zo'n armstrong bandje die em koopt enkel omdat ie em gaaf vindt en geen fuck geeft over wat de gedachte erachter is, maar ondertussen wel roepen naar mensen zonder zo'n bandje dat ze egoïstisch zijn
pi_36218696
quote:
Op maandag 20 maart 2006 23:30 schreef Onderbroek het volgende:

[..]

waarom zou ik jou moeten overtuigen met wat ik wil doen met m'n lichaam?
en wat is er egoïstisch/onlogisch aan? Als je jezelf zo'n sociaal persoontje vindt dan zal je vast wel genoeg lidmaatschappen hebben bij verschillende fondsen.
Je lijkt net zo'n figuur met zo'n armstrong bandje die em koopt enkel omdat ie em gaaf vindt en geen fuck geeft over wat de gedachte erachter is, maar ondertussen wel roepen naar mensen zonder zo'n bandje dat ze egoïstisch zijn
sterk weerwoord! Vooral op de man proberen te spelen in plaats van op het argument, heb je nu al een logisch en rationeel antwoord bedacht?
pi_36218752
quote:
Op maandag 20 maart 2006 23:26 schreef Broodbeleg het volgende:

[..]

[..]
is het trouwens niet egoïstisch om de gedachten van andere mensen niet te accepteren en ze af te schilderen als onlogisch en egoïstisch?

edit/
gezien je post boven dit bericht moet je niet al teveel zeggen over "op de man spelen"..ik doel dus op wat jij zegt over dat het onlogisch/egoïstisch is als iemand wenst geen donor te zijn
pi_36218879
quote:
Op maandag 20 maart 2006 23:36 schreef Onderbroek het volgende:

[..]

is het trouwens niet egoïstisch om de gedachten van andere mensen niet te accepteren en ze af te schilderen als onlogisch en egoïstisch?

edit/
gezien je post boven dit bericht moet je niet al teveel zeggen over "op de man spelen"
Nee, het is niet egoistisch om de gedachten en meningen van anderen niet te respecteren wanneer ze egoistisch zijn. Het klinkt afgezaagd, maar als iedereen nu niet eens aan zichzelf loopt te denken op een irrationele manier en eens kijkt wat maatschappelijk gewenst is, zou het een stuk aangenamer zijn. Ik wacht nog steeds op een logisch en rationeel antwoord om je organen niet af te staan.
pi_36219100
quote:
Op maandag 20 maart 2006 23:40 schreef Broodbeleg het volgende:

[..]

Nee, het is niet egoistisch om de gedachten en meningen van anderen niet te respecteren wanneer ze egoistisch zijn. Het klinkt afgezaagd, maar als iedereen nu niet eens aan zichzelf loopt te denken op een irrationele manier en eens kijkt wat maatschappelijk gewenst is, zou het een stuk aangenamer zijn. Ik wacht nog steeds op een logisch en rationeel antwoord om je organen niet af te staan.
Ik doneer niet omdat ik er me er totaal niet comfortabel voel bij de gedachte dat er na mijn dood nog met mij gesleept gaat worden.
Kan niet met de gedachte leven dat ik straks open en bloot op een tafel lig terwijl er in mij gesneden wordt.
Jij ziet dat, gezien je posts, waarschijnlijk als onlogisch/egoïstisch...of misschien denk je er nog wel meer over. Maar bovenstaande is nu eenmaal mijn beweegreden waarom ik ervoor kies géén donor te zijn.
pi_36219217
quote:
Op maandag 20 maart 2006 23:48 schreef Onderbroek het volgende:

[..]

Ik doneer niet omdat ik er me er totaal niet comfortabel voel bij de gedachte dat er na mijn dood nog met mij gesleept gaat worden.
Kan niet met de gedachte leven dat ik straks open en bloot op een tafel lig terwijl er in mij gesneden wordt.
Jij ziet dat, gezien je posts, waarschijnlijk als onlogisch/egoïstisch...of misschien denk je er nog wel meer over. Maar bovenstaande is nu eenmaal mijn beweegreden waarom ik ervoor kies géén donor te zijn.
prima, en dat is nu precies de reden waarom ik morgen ga uitzoeken of ik kan aangeven dat alleen donoren mijn organen mogen ontvangen. Maar goed, je appels met peren vergelijking uit je eerste post na mij gaat nog steeds niet op, dus behalve een "gevoels" argument is er dus geen andere reden. En dat is inderdaad je goed recht, maar als het aan mij ligt ben jij dus ook meteen uitgesloten van orgaan ontvangst.
pi_36219270
Ja, ik doneer mijn organen
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_36219387
quote:
Op maandag 20 maart 2006 23:52 schreef Broodbeleg het volgende:

[..]

prima, en dat is nu precies de reden waarom ik morgen ga uitzoeken of ik kan aangeven dat alleen donoren mijn organen mogen ontvangen. Maar goed, je appels met peren vergelijking uit je eerste post na mij gaat nog steeds niet op, dus behalve een "gevoels" argument is er dus geen andere reden. En dat is inderdaad je goed recht, maar als het aan mij ligt ben jij dus ook meteen uitgesloten van orgaan ontvangst.
Gevoelsargumenten zijn idd. geen argumenten maar dat maakt voor mij in deze kwestie niks uit.
Ik zie dit als te persoonlijk en voor mij zijn bij dít onderwerp gevoels 'argumenten' belangrijker dan 'goede' argumenten.

kleine toevoeging:
jij schreef:"sterk weerwoord! Vooral op de man proberen te spelen in plaats van op het argument, heb je nu al een logisch en rationeel antwoord bedacht?"

Ik denk niet dat mensen met een andere mening dan ik over donoren mijn mening ooit als logisch etc. kúnnen zien.
pi_36219679
quote:
Op maandag 20 maart 2006 22:58 schreef Broodbeleg het volgende:

[..]

"De reden dat ik gewoon terug naar de Aarde wil in mijn volledigheid"... hoor je jezelf wel? Leuk dat je daar potentieel 4 mensen mee naar toe trekt die je anders had kunnen reden. Maar goed, weer een voorbeeld over hoe krom onze maatschappij is en niet logisch handelt. Lekker met z'n allen honderden goede organen de brandoven in gooien of twee meter de grond in kieperen terwijl er duizenden mensen gelukkig mee gemaakt kunnen worden.

Weet iemand trouwens of je kunt aangeven dat je organen alleen naar iemand kunnen die zelf ook donor is? Dat is namelijk meteen punt dat ik morgen wil gaan regelen.
Ik wil gewoon niet dat er in me gesneden wordt, klaar. En als jij dat egoïstisch vindt (je reageert nu precies zoals ik in mijn vorige post beschreef, onbegrijpend en enorm irritant) dan is dat eerder jouw probleem en niet het mijne. Je bent niet verplicht donor te zijn, dus ik voel me ook niet verplicht te luisteren naar je geneuzel.
pi_36219721
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 00:14 schreef BloodyLotte het volgende:

[..]

Ik wil gewoon niet dat er in me gesneden wordt, klaar. En als jij dat egoïstisch vindt (je reageert nu precies zoals ik in mijn vorige post beschreef, onbegrijpend en enorm irritant) dan is dat eerder jouw probleem en niet het mijne. Je bent niet verplicht donor te zijn, dus ik voel me ook niet verplicht te luisteren naar je geneuzel.
zou jij wel bloed doneren?
pi_36219744
Nee, ook niet.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 00:17:54 #178
35048 WokMaster
De maat-schap-pij dat ben jij
pi_36219769
Nee ik heb ze zelf nodig...duhuh
aahh durka durka durka
pi_36219797
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 00:17 schreef BloodyLotte het volgende:
Nee, ook niet.
Hopenlijk is je karakter net zo sterk bij het weigeren van een ander mocht je het ooit nodig hebben
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_36219814
Nee, ik doneer ze niet. Ik pieker er niet over me met de dood bezig te houden. Ik heb ook geen uitvaartverzekering en ben ook tegen euthanasie. Een vrij principiele grond dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')