vraag ik daar om?quote:Op maandag 20 maart 2006 17:42 schreef paultjuhhh het volgende:
Degene die niet doneren verdienen het ook niet om organen van andere te krijgen
Nee maar dan weet je het alvast dat je geen organen verdient te krijgenquote:Op maandag 20 maart 2006 17:46 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
vraag ik daar om?
en hup, maar weer terug naar onz jij shandydrinker
ik wil ze ook niet.quote:Op maandag 20 maart 2006 17:47 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Nee maar dan weet je het alvast dat je geen organen verdient te krijgen![]()
Zijn we gelijk van de gelovigen en de homo's af als die een orgaan nodig hebben.quote:Op maandag 20 maart 2006 17:42 schreef paultjuhhh het volgende:
homo's kunnen wel donor zijnquote:Op maandag 20 maart 2006 17:51 schreef fee-tje het volgende:
[..]
Zijn we gelijk van de gelovigen en de homo's af als die een orgaan nodig hebben.![]()
[/cynisich]
indien gelovigen geen donor zouden kunnen zijn zouden er geen donoren meer bestaan. immers, idereen gelooft wel in iets.quote:
Bij een aantal geloven mag dit nietquote:Op maandag 20 maart 2006 17:55 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
indien gelovigen geen donor zouden kunnen zijn zouden er geen donoren meer bestaan. immers, idereen gelooft wel in iets.
Als je m'n vorige post nou ook zou lezen... ik zeg, dat ik de nabestaanden een normale uitvaart wil gunnen, zonder dat ik eerst opengesneden ben. Dat is mijn eerste prioriteit. Verder mag iedereen na mijn dood al m'n organen hebben, geen probleem. Als je er iets mee kan, moet je dat lekker doen. Maar mijn familie heeft ook recht op genot!quote:Op maandag 20 maart 2006 17:38 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Ik wil er niet onder lijden![]()
![]()
![]()
Alsof je er iets van voelt, en hoezo opofferen je bent dood hoor
het gaat er niet om of het mag, maar of het kan.quote:Op maandag 20 maart 2006 17:58 schreef fee-tje het volgende:
[..]
Bij een aantal geloven mag dit niet.
Mijn punt is dat er verschillende (imho goede) redenen zijn om niet aan orgaandonatie te kunnen doen, en het een beetje lullig is om donatie te weigeren aan mensen die het niet kunnen.
genot eh ?quote:Op maandag 20 maart 2006 18:18 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
[..]
Als je m'n vorige post nou ook zou lezen... ik zeg, dat ik de nabestaanden een normale uitvaart wil gunnen, zonder dat ik eerst opengesneden ben. Dat is mijn eerste prioriteit. Verder mag iedereen na mijn dood al m'n organen hebben, geen probleem. Als je er iets mee kan, moet je dat lekker doen. Maar mijn familie heeft ook recht op genot!
ik vraag me trouwens af hoeveel jij doneert aan bijvoorbeeld...quote:Op maandag 20 maart 2006 17:47 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Nee maar dan weet je het alvast dat je geen organen verdient te krijgen![]()
Idd, zielige mensen die het niet respecteren als je geen donor wilt zijn en denken dat ze wereldverbeteraars zijn als ze het wel doen.quote:Op maandag 20 maart 2006 18:51 schreef Onderbroek het volgende:
[..]
ik vraag me trouwens af hoeveel jij doneert aan bijvoorbeeld...
astmafonds
kankerfonds
alzheimerfonds
etc.
etc.
Onzin, ik wil best organen geven aan mensen die ze zelf niet weggeven. Dat is gewoon ieder zn eigen keuze... Mensen die alleen kunnen roepen 'voor wat hoort wat' zou ik eerder mn organen niet geven.quote:Op maandag 20 maart 2006 17:42 schreef paultjuhhh het volgende:
Zal toch wel. Iedereen ongeacht wat hij/zij gedaan heeft, heeft gewoon recht op medische hulp op welke manier dan ook. Je krijgt een nieuw orgaan en je moet afkicken.quote:Op maandag 20 maart 2006 19:31 schreef snoopy het volgende:
Naar mijn weten krijgen mensen die hun lever door drank naar z'n grootje hebben geholpen helemaal geen dondorlevers. Die komen niet op de wachtlijst.
in engeland is george best het schoolvoorbeeld, ik verwacht dat het in NL niet veel anders zal zijnquote:Op maandag 20 maart 2006 19:31 schreef snoopy het volgende:
Naar mijn weten krijgen mensen die hun lever door drank naar z'n grootje hebben geholpen helemaal geen dondorlevers. Die komen niet op de wachtlijst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |