thanks dudequote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:29 schreef DarkManta het volgende:
Laffer als MOD?![]()
Groetjes van armanimania
Dit vind ik echt te gek Laffer als MOD, hadden ze veel eerder moeten doen.
Ik wacht wel totdat ie rood wordt
Feli Laffer
Zo te zien wel en zeker geen 40 +.quote:
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 19:25 schreef Rewimo het volgende:
Rolschaatsen (die maakte je vast onder je gewone schoenen)
ooooooooh ja! ik ook, ik ookquote:Op vrijdag 17 maart 2006 20:09 schreef Bluezz het volgende:
Ministeck
Was ik alweer helemaal vergeten!
Ik was ook heel zoet met :
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
een singer??quote:
Bij ons op de basischool werd het al héél snel verboden!quote:Op zaterdag 18 maart 2006 20:08 schreef anne_Chris het volgende:
Er komt steeds meer boven. Die verschrikkelijke klikballen. Huisartsen bij ons in het dorp wilden ze zelfs verbieden!
[afbeelding]
Locoquote:
Die ja!quote:Op zaterdag 18 maart 2006 20:08 schreef anne_Chris het volgende:
Er komt steeds meer boven. Die verschrikkelijke klikballen, twee keiharde plastic ballen aan touwtjes en een ringetje als handvat. Kon je keihard tegen elkaar laten slaan - verschillende kinderen hebben er akelig zere polsen aan over gehouden. Huisartsen bij ons in het dorp wilden ze zelfs verbieden!
Er hoorden boekjes bij met vragen. Je moest de stenen in het doosje leggen overeenkomstig de antwoorden. Had je dat dan goed gedaan, dan vormden de steentjes aan de achterkant een mooi figuur als je het doosje omgekeerd openmaakte. Had je een fout gemaakt, dan zat er een fout in het figuur.quote:Op zondag 19 maart 2006 21:23 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
LocoIk had een doosje met twee rijtjes. Maar wat deed je er eik mee? Waren er niet iets van kaartjes die je in de deksel moest leggen?
Ja, Slime dus!quote:Op zondag 19 maart 2006 21:53 schreef tong80 het volgende:
Hoe heette die rubberzooi. Die je door je vingers kon laten glijden en er als snot uit zag ?
Jaaaa, dan klapte je de deksel dicht, draaide het doosje om en tadaaa, daar was je figuurquote:Op zondag 19 maart 2006 21:46 schreef Jane het volgende:
Er hoorden boekjes bij met vragen. Je moest de stenen in het doosje leggen overeenkomstig de antwoorden. Had je dat dan goed gedaan, dan vormden de steentjes aan de achterkant een mooi figuur als je het doosje omgekeerd openmaakte. Had je een fout gemaakt, dan zat er een fout in het figuur.
* Jane moet ergens ook nog een kleine Loco-doos hebben liggen.
Ik heb nog een Atari 2600 Jr.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 01:23 schreef DarkManta het volgende:
Mijn speelgoed was toen:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dus nog de echte originele oldskool Star Wars figuren, niet wat ze nu dus hebben.
[afbeelding]
[afbeelding]
Technisch lego, vond ik als kind al geweldig, eigenlijk als 30+ vind ik het nog steeds geweldig speelgoed
[afbeelding]
Mijn eerste computer en ik was toen al verwend
[afbeelding]
Mijn 2e gameconsole ik was een jaar of 7?
[afbeelding]
De commodore64, mijn liefde voor programmeren begon op 8 jarige leeftijd.
Mijn vader vond het gek dat ik geen problemen had met rekenen terwijl ik nooit huiswerk maakte voor rekenen. Rekenen vond ik geenuitdaging en had altijd een 9 of een 9,5 op mijn rapporten.
Misschien is een computer toch nog niet zo`n slecht idee als je het op een leuke manier gebruikt
[afbeelding]
Het kraken van programma`s, het maken van demo`s begon op 10 jarige leeftijd op de Amiga 500.
[afbeelding]
Muziek maken kreeg in een keer andere dimensie met de Atari 1024ST
[afbeelding]
Ik wilde andere talen programmeren, maar ik kreeg daar niet eens de kans voor.
De blauwe schermen bezorgde mij zoveel ergernis dat ik mijn IBM had ingeruild voor:
[afbeelding]
De amiga 3000 was mijn beestje op het gebied van foto bewerken, muziek, programmeren, en dingen die eigenlijk niet mochten. Met 16 jaar en een krantenwijkj, ging mijn geld op aan muziekinstrumenten en computers. Mijn ouders sponsorde met liefde voor mijn hobbies waar ik later mijn beroep van heb weten te maken
[afbeelding]
Windows 3.0 vond ik leuk, kreeg eindelijk de kans om Pascal en later Turbo Pascal te leren kennen.
Maar een paar dingen geprogrammeerd, ik was gewend in hexadecimaal te programmeren met de Commodere lijn.
Ik was gewend om banken aan te roepen waarbij ik zowel grafisch en muzikaal samen kon laten werken en in laten vloeien.
Pascal moest ik alles declareren, dat was effe wennen
[afbeelding]
Maar gelukkig kregen we Windows 95 waar ik eindelijk Borland C++ eens an de tand kon voelen.
WTF? C++ was niet wat ik had verwacht, dus even iets anders proberen. Visual Basic 4 was wat er in de buurt kwam van wat ik ondertussen gewend was en had geleerd.
[img]http://toastytech.com/guis/win98logo.gif[img]
Joepie minder blauwe schermen, dus niet
Maar jah wel Visual Basic 6
Damn ik ben een computernerd
Die heb ik ook nog gehad en natuurlijk had ik ook lego enzo!!!quote:Op vrijdag 17 maart 2006 20:09 schreef Bluezz het volgende:
Ministeck
Was ik alweer helemaal vergeten!
Ik was ook heel zoet met :
[afbeelding]
[afbeelding]
Monty volgens mij.quote:Op maandag 20 maart 2006 20:39 schreef deedeetee het volgende:
Mecanodoos van mijn broer daar speelde ik veel mee en met lego.We hadden ook andere blokjes dat waren meer enkele en dubbele blokjes met een soort vierkantje erop dat in elkaar pastte. Ik kan nu ff niet op de naam ervan komen.
Kijkquote:Op maandag 20 maart 2006 21:34 schreef Rewimo het volgende:
Monty volgens mij.
Die naam komt me ook bekend voor jaquote:
Absoluut!quote:
hoe heette die boetseerklei ook al weer?quote:Op maandag 20 maart 2006 20:39 schreef deedeetee het volgende:
Met boetseerklei heb ik ook veel gespeeld.
Uit jouw tijd?quote:Op maandag 20 maart 2006 23:16 schreef laffer het volgende:
hoe heette die boetseerklei ook al weer?
het was een bepaald merk, ben de naam kwijt![]()
yep, DASquote:Op maandag 20 maart 2006 23:20 schreef golfer het volgende:
[..]
Uit jouw tijd?
Denk dat je deze bedoelt:
[afbeelding]
Ja, Barricade!!!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 00:11 schreef golfer het volgende:
Iemand die dit spelletje nog kent?
[afbeelding]
Ik zal het je beter vertellen. het is nog steeds te koop, en hier in deventer spreid het als een virus door vriendengroepen..ook in utrecht verspreid het zichquote:Op dinsdag 21 maart 2006 00:11 schreef golfer het volgende:
Iemand die dit spelletje nog kent?
[afbeelding]
Grappig dat zo'n spelletje uit 1960 weer helemaal in.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 01:54 schreef Laton het volgende:
Ik zal het je beter vertellen. het is nog steeds te koop, en hier in deventer spreid het als een virus door vriendengroepen..ook in utrecht verspreid het zich![]()
Had je in die tijd ook niet, de cocacola promo- teams die iedereen aan een keramische super speciale jojo wilde helpen ad. 2,50?quote:Op zondag 19 maart 2006 22:11 schreef Jane het volgende:
Ik kan me uit het begin van mijn middelbare schooltijd herinneren dat de jojo ineens weer helemaal in opkomst was.
[afbeelding]
Maar die is denk ik een beetje van alle tijden.
Verder heb ik ook veel geknikkerd en gekaatsebald.
Die LEGO ja! Uit de tijd dat je voor het eerst dakpannetjes kon kopen!! En in dat doosje!! Heb ik ook gehad. En het doorzichtige blokje waar een buislampje in brandde op een platte batterij met een wit halfje, waar de twee draadjes precies doorheen konden. O Nostalgie!!quote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:14 schreef golfer het volgende:
Uiteraard ook
[afbeelding]
en winkeltje spelen met zo'n kassa:
[afbeelding]
en niet te vergeten de mecanodoos:
[afbeelding]
Ik kan me geen naam herinneren, het waren rollen van verschillende kleuren en ik gebruikte een oud mes om er figuren van te snijden enzo.quote:Op maandag 20 maart 2006 23:16 schreef laffer het volgende:
[..]
hoe heette die boetseerklei ook al weer?
het was een bepaald merk, ben de naam kwijt![]()
ik ben er inmiddels achter, de merknaam is DAS, maar volgens mij was dat alleen grijze klei en niet in kleurenquote:Op woensdag 22 maart 2006 22:09 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik kan me geen naam herinneren, het waren rollen van verschillende kleuren en ik gebruikte een oud mes om er figuren van te snijden enzo.
IK maakte er hele schilderijen van bloemen en andere figuren van. Beeldjes van dieren natuurlijk óók wel.
Stap Op! Geweldig!quote:
DAS ja, volgens mij waren dat juist veel felle kleuren.quote:Op donderdag 23 maart 2006 00:07 schreef laffer het volgende:
[..]
ik ben er inmiddels achter, de merknaam is DAS, maar volgens mij was dat alleen grijze klei en niet in kleuren![]()
Jazeker ken ik de gekleurde kleiquote:Op donderdag 23 maart 2006 20:52 schreef tong80 het volgende:
Dan vergis ik me. DAS ken ik nog wel. Maar die gekleurde klei kennen jullie toch ook nog wel ?
Bedoel jij dat spul dat zacht blijft misschien? Waar ook dat videoclipje van Reet Petite mee gemaakt is, zeg maar?quote:Op donderdag 23 maart 2006 20:52 schreef tong80 het volgende:
Dan vergis ik me. DAS ken ik nog wel. Maar die gekleurde klei kennen jullie toch ook nog wel ?
Das was alleen maar in het grijs weet het zeker, je had ook andere klei in veel kleurtjes.quote:Op donderdag 23 maart 2006 20:44 schreef tong80 het volgende:
[..]
DAS ja, volgens mij waren dat juist veel felle kleuren.
Ja, die ken ik ook nog hoor. Da's inderdaad weer andere zachte klei dan dat griesmeelspul.quote:Op donderdag 23 maart 2006 21:16 schreef deedeetee het volgende:
Ja ik bedoel de klei die zacht blijft. Je moest wel goed oppassen dat je de kleuren niet door elkaar mengde.
Hij rook eerder naar stopverf niet naar eten.
Nee dat kwam later pas.quote:Op donderdag 23 maart 2006 21:19 schreef Rewimo het volgende:
Play-doh misschien?
Ik heb 'm ook nog hoorquote:Op donderdag 23 maart 2006 21:32 schreef Jane het volgende:
Ik heb de Spirograph hier gewoon nog liggen!
Wie kan die nou wegdoen?
Playmobil had ik ook idd, maar kent iemand nog de witte Playmobil die je zelf moest kleuren?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:29 schreef ElisaB het volgende:
En wat te denken van de Playmobil:
Deze had ik:
[afbeelding]
Ik was gek op tekenen, dus ik heb best veel van dat soort tekenhulpdingetjes gehad. Ook iets waarmee je allerlei poppetjes kon tekenen. Waren plastic dingen waarin allerlei vormen van hoofden, monden, ogen, armen, benen, enz. uitgesneden waren en er zaten merkjes op waarmee je precies kon bepalen op welke plaats alles moest komen te zitten.quote:Op donderdag 23 maart 2006 21:29 schreef Rewimo het volgende:
Spirograph al genoemd? En Etch-a-Sketch?
ga je gangquote:Op donderdag 23 maart 2006 21:24 schreef Jane het volgende:
En in de categorie "Speelgoed dat je graag wilde hebben, maar nooit gekregen hebt" (eigenlijk een eigen topic waard):
Ik helaas.quote:Op donderdag 23 maart 2006 21:32 schreef Jane het volgende:
Ik heb de Spirograph hier gewoon nog liggen!
Wie kan die nou wegdoen?
Ebay is your friend.quote:
Daar heb ik er ook nog wat van!quote:Op donderdag 23 maart 2006 21:39 schreef Jane het volgende:
[..]
Playmobil had ik ook idd, maar kent iemand nog de witte Playmobil die je zelf moest kleuren?Is volgens mij maar heel even 'hot' geweest. De poppetjes waren dus compleet wit en dan zaten er een soort watervaste stiften bij waarmee je ze er helemaal zo kon laten uitzien als jij wilde! Was niet altijd een succes, kan ik je verzekeren!
Hadden wij ook! Enorm grappig was het niet in mijn herinnering, maar toch verschillende keren gespeeld.quote:Op donderdag 23 maart 2006 22:45 schreef s10eke het volgende:
Ikke...en het advertentiespel...3 kleuren kaartjes en dan kreeg je de gekste combinatie's.. Het padvindersspel...en kwartetten..
Tof spel, ligt nog ergens bij m'n moeder in de laquote:
Ja, jouw oma had gewoon 'the real thing'.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:30 schreef Sanne het volgende:
Ik had het idee dat het al honderd jaar oud was toen, het waren ook van die suffe ouderwetse jurken, en het zat in een chique doos.
The unreal thing kan ook heel leuk zijn!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:35 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, jouw oma had gewoon 'the real thing'.Dat van mij was gewoon wegwerpzooi.
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:43 schreef Jane het volgende:
Had jouw oma ook 47-11 eau d'cologne, Sanne?
die van mij wel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |