Geen idee hoe religieus zijn ouders waren, het zou ongetwijfeld meegespeeld hebben.quote:Op maandag 20 maart 2006 17:48 schreef Triggershot het volgende:
Was hij wel een product van zij religieuze opvoeding dan?
Bestempelen als "inhoudloos" is geen vraag naar opheldering. Wanneer het je niet serieus neemt, waarom reageer je dan op me..quote:Op maandag 20 maart 2006 17:48 schreef Doffy het volgende:
[..]
Daarom vraag ik juist om opheldering. Wanneer ga jij eens beginnen met serieus discussies voeren?
Bedankt voor je advies.quote:In een openbare discussie is er geen 'ik' of 'je'. Voer anders maar een msn-gesprek.
Ik wel, maar voor de goede orde en duidelijkheid is een korte toelichting wellicht niet overbodigquote:Op maandag 20 maart 2006 17:49 schreef speknek het volgende:
Even een vraag tussendoor, kan iedereen hier teleologisch en ontologisch godsbewijs uit elkaar halen? Weet iemand Spinoza's bezwaren tegen de persoonlijke god en wat Pascal's Wager inhoudt? Ik vraag me af of ik daar een stukje moet schrijven.. Zou denk ik een hoop schelen als mensen hier wat voorkennis hebben.
Wel meen ik gelezen te hebben dat hij uit een religieus familie kwam en dat hij een Kerkelijk opleiding links heeft laten liggen voor Lenins beweging.quote:Op maandag 20 maart 2006 17:50 schreef speknek het volgende:
[..]
Geen idee hoe religieus zijn ouders waren, het zou ongetwijfeld meegespeeld hebben.
Ben bang dat een korte toelichting daar geen recht aan doet..quote:Op maandag 20 maart 2006 17:51 schreef Doffy het volgende:
Ik wel, maar voor de goede orde en duidelijkheid is een korte toelichting wellicht niet overbodig
Evt. link je naar Wikipedia, of je schrijft een stukje voor de WFL-wiki en linkt daarheenquote:Op maandag 20 maart 2006 17:53 schreef speknek het volgende:
[..]
Ben bang dat een korte toelichting daar geen recht aan doet..
*kuch*quote:Op maandag 20 maart 2006 17:54 schreef Doffy het volgende:
[..]
Evt. link je naar Wikipedia, of je schrijft een stukje voor de WFL-wiki en linkt daarheen
Ach als je het anders meende prima... maar je klonk zo algemeenquote:Op maandag 20 maart 2006 18:08 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ok, het idee over Allah is gemaakt door mensen
Bingo! en waarom? controle! een of andere vieze pedo dacht zo aan de macht te komen en het is hem gelukt ook!quote:Op maandag 20 maart 2006 18:08 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ok, het idee over Allah is gemaakt door mensen
Daar heb je het misquote:Je ziet geloof steeds meer verdwijnen
"Vieze pedo" "die fucking Allah" allemaal stoere praatjes.. Ga eens een paar keer met een moslim om.quote:Op woensdag 22 maart 2006 15:14 schreef mForce het volgende:
[..]
Bingo! en waarom? controle! een of andere vieze pedo dacht zo aan de macht te komen en het is hem gelukt ook!
Als de boeken van Lord of the Rings 10.000 jaar geleden waren geschreven (stel je voor he!) zouden we dat dan als waar gebeurd accepteren? nee? waarom niet? omdat het fantasie is? weet je wat fantasie is? Jezus die terug keerde uit de dood en ga zo maar door (Bijbel en Koran)
Ik vind het idioot dat mensen heel hun leven wijden aan een boek! Kom op zeg! denk er is over na!!! al het ellende in de wereld en maar zweren dat die fucking Allah het niet onder controle heeft bla bla bla
Waarom zijn de arme landen juist zo bezig met geloof? omdat die mensen niks anders hebben! het geeft ze hoop op iets beters hierna! knap lullig als ze erachter komen dat hierna helemaal niks is! en in landen als Iran waar een stel kwartjeszakken gewoon de macht willen hebben.
En een ding kan ik je garanderen, beide sprookjes (bijbel en koran) zijn door een man geschreven.
Je ziet geloof steeds meer verdwijnen, over 500 jaar is geloof niks anders dan wat hekserij nu is!
Wij denken nu van, eej die idioten die in heksen geloofden waren achterlijk! hahahaha! zo denk ik nu over alle gelovigen! Maarja het is aan hun om er in te geloven.
Zo kan ik nog uren doorgaan wat ik niet ga doen! energie verspillinghoe en wat jij bent heeft 75% met je opvoeding te maken en die paar jaartjes bepalen je standpunt een beetje, en tja als je als moslim bent geboren heb je weinig keus thuis, zo was het vroeger ook in NL.
Ik ken weinig mensen die gelovig zijn (echt gelovig) met die paar die ik ken heb ik wel eens een gezonde discussie over geloof en altijd loopt het dood op “daar kan niemand een antwoord op geven” of “dat weet alleen God\Allah”
Hoe dan ook respecteer ik die mensen en laat ze lekker hun gang gaan.
![]()
![]()
![]()
Er is denk ik eerder sprake van een tweesprong. Hoe betere opleiding en hoe rijker, hoe minder religieus. Vandaar de ontkerkelijking in het rijke Westen en de toename van religie in de armere delen van de wereld.quote:
In Amerika zelf is hetzelfde effect te zien: de grote steden en de meer ontwikkelde staten zijn minder gelovig dan de bible-belt staten. Het is duidelijk dat dit zeker correleert met de opleidingsgraad van de inwoners.quote:Op woensdag 22 maart 2006 15:48 schreef Funkytrip het volgende:
[..]
Er is denk ik eerder sprake van een tweesprong. Hoe betere opleiding en hoe rijker, hoe minder religieus. Vandaar de ontkerkelijking in het rijke Westen en de toename van religie in de armere delen van de wereld.
Amerika lijkt hierop een uitzondering, maar dat is meer omdat het religieuze deel in Amerika zeer vocaal is en omdat er op dit moment een behoorlijk religieus-conservatieve regering zit.
quote:Op woensdag 22 maart 2006 15:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
"Vieze pedo" "die fucking Allah" allemaal stoere praatjes.. Ga eens een paar keer met een moslim om.
My point!quote:Op woensdag 22 maart 2006 15:48 schreef Funkytrip het volgende:
[..]
Hoe betere opleiding en hoe rijker, hoe minder religieus. Vandaar de ontkerkelijking in het rijke Westen en de toename van religie in de armere delen van de wereld.
Beste Mforce, al was je in de kalifaat of in Mekka geboren zou het nog niets betekenen over je kennis van de islam, jij bepaald welke ervaringen je beinvloeden bij het vormen van je mening over de islam.quote:Op woensdag 22 maart 2006 17:03 schreef mForce het volgende:
[..]
Uhm ik ben in Iran (Teheran) geboren en heb daar tot mn 6e gewoond en ik ken een aantal moslims ja, onder andere familie leden en een collega van me.
En ik raak gefrustreerd door de manier waarop jij je uitlaat over Mohammed, kan nu wel terug gaan schelden tegen jou omdat je me op een gevoelige snaar raakt, maar bevorderd dat een dialoog? Komen we er verder mee?quote:En dat zijn geen stoere praatjes, eerder door frustraties!!!!
Ben ik het niet met je eens, Iran is meerendeels van een Shietische stroming, en de grootste stroming van de islam de soenieten die verschillen in grote richtlijnen met Ahl-Shia.. Heel jammer dat je het hebt over de Islam terwijl je wel beter zou moeten weten.quote:Verder weet ik heel goed hoe moslims leven en zich gedragen en dat is totaal anders dan het beeld wat de autochtone Nederlanders hebben.
Je recht? Wat voor een mentaliteit is dat? Staan we tegenwoordig niet boven dat alles? Dingen waar je geestelijk en fysiek in staat tot bent is voor jou een reden om het te doen, alleen omdat je het kunt? Heel jammer, je meent niets tegen de moslims te hebben, maar door Mohammed zo te betitelen raak je wel alle moslimsquote:Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen moslims (op die paar na die het verneuken voor de rest) en dat sommige moslims het niet kunnen hebben dat ik sommige figuren "pedo" noem is dat niet mijn probleem maar eerder mijn recht!
Het recht om te beledigen, de vrijheid van meningsuiting.quote:Op woensdag 22 maart 2006 17:58 schreef Triggershot het volgende:
Je recht? Wat voor een mentaliteit is dat? Staan we tegenwoordig niet boven dat alles? Dingen waar je geestelijk en fysiek in staat tot bent is voor jou een reden om het te doen, alleen omdat je het kunt? Heel jammer, je meent niets tegen de moslims te hebben, maar door Mohammed zo te betitelen raak je wel alle moslims
UIt mijn reactie kun je er al prima uithalen hoe ik er over denkquote:Op woensdag 22 maart 2006 18:38 schreef Forno het volgende:
[..]
Het recht om te beledigen, de vrijheid van meningsuiting.
Je weet wel, waar de laatste tijd zoveel om te doen is geweest. Of ben je daar tegen?
Dan heb je toch een lange weg te gaan. De politiek in en vervolgens de Grondwet artikel 7 aanpassen. Tot die tijd kun je even geen vraagtekens naast iemands mening plaatsen.quote:Op woensdag 22 maart 2006 18:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
UIt mijn reactie kun je er al prima uithalen hoe ik er over denk
Nu zijn we het eensquote:Op woensdag 22 maart 2006 18:55 schreef Forno het volgende:
[..]
Al zeg ik niet dat iedereen dan maar moet gaan bashen.
Kloptquote:Op woensdag 22 maart 2006 19:12 schreef ee-04 het volgende:
Ik snap dat nooit zo goed. Als een ongelovige nou Mohammed of bijvoorbeeld Jezus beledigt....dan is dat toch zijn probleem? Dan wordt hij na zijn leven toch wel daarop afgerekend?
Branden in de vieze gore teringhel zal hij!quote:Op woensdag 22 maart 2006 19:12 schreef Triggershot het volgende:
Klopt
Goh dat jij daar over kunt oordelen.quote:Op woensdag 22 maart 2006 20:24 schreef Modus het volgende:
[..]
Branden in de vieze gore teringhel zal hij!. Eeuwig! Leve de vredelievende islam!
.
Houd toch gewoon eens op met al die onvoorstelbare religienonsens man. Ga naar een psychiater ofzo.quote:Op woensdag 22 maart 2006 20:29 schreef Triggershot het volgende:
Goh dat jij daar over kunt oordelen.
Neem er een x deel aan zou ik zeggen, ervaringen van anderen blijven maar verhalen voor je toch?quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:31 schreef ee-04 het volgende:
Godsbewijzen....Ik vraag me altijd af in hoe gebedsgenezingen te verklaren zijn. Ik ben er zelf nooit bij geweest...Worden er echt mensen genezen? Is dat dan God? Iemand die hier iets meer vanaf weet?
In principe geloof ik er niet in maar als je dat soort verhalen hoort vraag ik me dan toch wel af hoe zo'n verschijnsel te verklaren is. Dat het gewoon oplichting is kan ik me ook niet voorstellen namelijk.quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Neem er een x deel aan zou ik zeggen, ervaringen van anderen blijven maar verhalen voor je toch?
Dat is misschien wel het grootste probleem van zulke godsbewijzen. Je bewijst er niet god mee, maar hooguit dat er een factor is waar we tot voorheen nog geen rekening mee hadden gehouden. Het zou een samenzwering kunnen zijn, ki, voodoo, the force, aliens, een heel polytheistisch pantheon, ja of god.quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:31 schreef ee-04 het volgende:
Godsbewijzen....Ik vraag me altijd af in hoe gebedsgenezingen te verklaren zijn. Ik ben er zelf nooit bij geweest...Worden er echt mensen genezen? Is dat dan God? Iemand die hier iets meer vanaf weet?
Misschien juist omdat je je omdat moment richt op God en dat je beroep doet op zijn barmhartigheid?quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:36 schreef ee-04 het volgende:
[..]
In principe geloof ik er niet in maar als je dat soort verhalen hoort vraag ik me dan toch wel af hoe zo'n verschijnsel te verklaren is. Dat het gewoon oplichting is kan ik me ook niet voorstellen namelijk.
Zou het sowieso opvallend vinden als God wel mensen zou genezen bij een gebedsgenezing en andere mensen niet!
Ja precies. Ik denk ook eerder aan bijvoorbeeld al die energie als factor. Vraag me sowieso af in hoeverre iemand überhaupt echt is genezen van iets ernstigs tijdens een gebedsgenezing.quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:37 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat is misschien wel het grootste probleem van zulke godsbewijzen. Je bewijst er niet god mee, maar hooguit dat er een factor is waar we tot voorheen nog geen rekening mee hadden gehouden. Het zou een samenzwering kunnen zijn, ki, voodoo, the force, aliens, een heel polytheistisch pantheon, ja of god.
Maar als ik nou thuis bid voor iemand die ernstig ziek is, waarom zou God dan geen wonderen verrichten?quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Misschien juist omdat je je omdat moment richt op God en dat je beroep doet op zijn barmhartigheid?
Zou vast een keer gebeurd zijn (althans rond die tijd), maar mensen genezen wel vaker 'zomaar'. Ook als ze niet naar een gebedsgenezing gaan.quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:40 schreef ee-04 het volgende:
Ja precies. Ik denk ook eerder aan bijvoorbeeld al die energie als factor. Vraag me sowieso af in hoeverre iemand überhaupt echt is genezen van iets ernstigs tijdens een gebedsgenezing.
Omdat je alleen zou bidden wanneer je God nodig hebt, terwijl betreffende contstant met God bezig is?quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:41 schreef ee-04 het volgende:
[..]
Maar als ik nou thuis bid voor iemand die ernstig ziek is, waarom zou God dan geen wonderen verrichten?
Sorry, daar heb ik geen antwoord op. Misschien wordt gebeden van sommigen eerder verhoord?quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:49 schreef ee-04 het volgende:
Ik bedoel eigenlijk meer waarom mensen die dus meedoen aan een gebedsgenezing, daar wel genezen worden, terwijl er waarschijnlijk ook wel voor hun wordt gebeden buiten de gebedsgenezing.
Trustequote:Op woensdag 22 maart 2006 23:52 schreef ee-04 het volgende:
Eigenlijk moet ik hier helemaal niet over praten omdat ik er helemaal niets van af weetEigenlijk moet ik gewoon offline gaan...weltrusten mensen
![]()
Genoeg mensen toch die mensen kennen van horen zeggen die blind waren en die genezen zijn?quote:Op donderdag 23 maart 2006 11:54 schreef averty het volgende:
Vraagje:
in Lourdes, een bedevaartsoord, liggen allerlei artefacten die zijn achtergelaten door mensen die ze niet meer nodig hadden door een wonderlijke genezing.
Waarom vind je daar wel brillen, gehoorapparaten en krukken, maar geen kunstledematen?
Zo zie je maar dat alleen hagedissen écht door God gezegend zijnquote:Op donderdag 23 maart 2006 14:15 schreef nickybol het volgende:
Ik geloof pas in dat soort dingen als een geamputeerd been spontaan weer aangroeit.
<ironische modus>quote:Op donderdag 23 maart 2006 14:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Genoeg mensen toch die mensen kennen van horen zeggen die blind waren en die genezen zijn?
Iemand heeft Why Does God Hate The Amputees gelezenquote:Op donderdag 23 maart 2006 14:15 schreef nickybol het volgende:
Ik geloof pas in dat soort dingen als een geamputeerd been spontaan weer aangroeit.
God die zou dat kunnen zonder twijfel, maar God heeft toch met een reden zijn linkerbeen weg laten halen, beetje een straatje van beproeving etcquote:Op donderdag 23 maart 2006 18:41 schreef averty het volgende:
[..]
<ironische modus>
Nou, hoeveel meer bewijs heb je nodig. Evident, duidelijk en zonneklaar!
Mensen die mensen kennen van horen zeggen zijn zelfs binnen de wetenschap de bron waar je blindelings op kunt vertrouwen.
</ironische modus>
Wat ik bedoelde te zeggen is dat het allemaal om wonderen gaat die moeilijk te controleren. het zou echt indrukwekkend zijn als er binnen 1 seconde door bidden iemands linkerbeen weer aangroeide. God, die moet dat toch kunnen?
Oh ja, dat was het argument dat sommigen een perfect leven leiden, miljonair, knappe vrouw en na zijn dood naar de hemel mag omdat ie gewoon wel een goede gelovige is geweest en dat anderen een leven vol kwelling, dood, ziekte moeten doorstaan en dan ook naar de hemel mogen. De totale willekeur van God dus.quote:Op donderdag 23 maart 2006 19:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
God die zou dat kunnen zonder twijfel, maar God heeft toch met een reden zijn linkerbeen weg laten halen, beetje een straatje van beproeving etc
en nu?quote:Op donderdag 23 maart 2006 20:06 schreef Funkytrip het volgende:
[..]
Oh ja, dat was het argument dat sommigen een perfect leven leiden, miljonair, knappe vrouw en na zijn dood naar de hemel mag omdat ie gewoon wel een goede gelovige is geweest en dat anderen een leven vol kwelling, dood, ziekte moeten doorstaan en dan ook naar de hemel mogen. De totale willekeur van God dus.
hmm, niks eigenlijk... hooguit dat ik het dapper van je vindt om zo'n volstrekt duistere been afhakkende god te aanbidden. Ik aanbidt liever iemand die levens redt en niet vernietigt of gewoon zomaar aan een of andere nutteloze beproeving onderwerpt. Maar goed, da's offtopic.quote:
Hoezo gezien er geen bewijs is geloof jij toch niet in een God die benen afhakt, dus is je reactie ook volstrekt on nodig?quote:Op donderdag 23 maart 2006 20:22 schreef Funkytrip het volgende:
[..]
hmm, niks eigenlijk... hooguit dat ik het dapper van je vindt om zo'n volstrekt duistere been afhakkende god te aanbidden. Ik aanbidt liever iemand die levens redt en niet vernietigt of gewoon zomaar aan een of andere nutteloze beproeving onderwerpt. Maar goed, da's offtopic.
Je kunt een been op verklaarbare wijze verliezen, daar is geen God voor nodig. Het zijn juist de enorme hoeveelheid mensen, wiens been na verlies nooit is teruggegroeid.quote:Op donderdag 23 maart 2006 19:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
God die zou dat kunnen zonder twijfel, maar God heeft toch met een reden zijn linkerbeen weg laten halen, beetje een straatje van beproeving etc
Nee? Vertel.quote:Op donderdag 23 maart 2006 18:45 schreef fallrite het volgende:
[..]
Iemand heeft Why Does God Hate The Amputees gelezen
Maar er is toch ook niemand die meent dat een been zal terug keren na een gebedsgenezing?quote:Op donderdag 23 maart 2006 20:46 schreef Forno het volgende:
[..]
Je kunt een been op verklaarbare wijze verliezen, daar is geen God voor nodig. Het zijn juist de enorme hoeveelheid mensen, wiens been na verlies nooit is teruggegroeid.
ik wil even opmerken dat wanneer je dood gaat volgens de koran niet meteen de hel/hemel gaat, dat pas allemaal na dag des oordeels. Meaning wanneer iedereen in de hemel/hel is zal er geen aarde meer zijn waar we over kunnen spreken. Zoals God dingen van je kan afnemen, kan hij je ook dingen schenken, een simpel voorbeeld, denk aan een 10tje die je vindt?quote:Zoals God in blijkbaar alle gevallen dingen kan afnemen. En er nog nooit een dode uit de hemel is teruggekeerd, en een natuurwet zoals de zwaartekracht is overtreden. Waarom het dan toch aannemen? Omdat het in de Koran staat? Omdat het raar is het uit te sluiten dat het zou kunnen?
Dus eigenlijk kunnen alleen mensen wonderbaarlijk genezen die aan een ziekte leiden die je niet van buitenaf kan waarnemen of waar artsen een fout kunnen hebben gemaakt, maar duidelijk amputaties of grote open wonden niet. Dat zegt eigenlijk wel genoeg.quote:Op donderdag 23 maart 2006 20:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maar er is toch ook niemand die meent dat een been zal terug keren na een gebedsgenezing?
[..]
Vraag het aan een gebedsgenezer.quote:Op donderdag 23 maart 2006 21:10 schreef Funkytrip het volgende:
[..]
Dus eigenlijk kunnen alleen mensen wonderbaarlijk genezen die aan een ziekte leiden die je niet van buitenaf kan waarnemen of waar artsen een fout kunnen hebben gemaakt, maar duidelijk amputaties of grote open wonden niet. Dat zegt eigenlijk wel genoeg.
En nu weet je het ineens niet?quote:Op donderdag 23 maart 2006 21:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vraag het aan een gebedsgenezer.
het gaat niet perse over gebedsgenezing. Het gaat over de kracht van het gebed. Dat jij krijgt wat je vraagt aan god.... De god van de bijbel zegt dat ie het geeft.quote:Op donderdag 23 maart 2006 22:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat weet ik over gebedsgenezing?
Alle gebeden worden verhoort, maar worden ze ook allemaal geaccepteerd, is een totaal ander verhaal. Misschien ben ik wel een product van verhoorde gebeden, dat ik oprecht ben in mijn gebeden dat ik daarom geen geamputeerde been heb gekregen.. Een God die alles van te voren al weet..quote:Op donderdag 23 maart 2006 22:27 schreef averty het volgende:
[..]
En nu weet je het ineens niet?
Het idee is dat bijvoorbeeld de bijbel aangeeft (wat doet de koran hierin?) dat gebeden verhoort zullen worden. Mensen beweren ook dat het gebeurt. Mensen genezen, zogenaamd. Maar geen geamputeerden.... Waarom weet je dat nu ineens niet?
In de koran staat:quote:Op donderdag 23 maart 2006 22:33 schreef averty het volgende:
[..]
het gaat niet perse over gebedsgenezing. Het gaat over de kracht van het gebed. Dat jij krijgt wat je vraagt aan god.... De god van de bijbel zegt dat ie het geeft.
In ieder geval kun je wel een beetje inschatten wat verhoord wordt en wat niet. Alleen zaken die niet aantoonbaar zijn of bewezen kunnen worden hebben een kans om verhoord te worden. Zodra er een kans bestaat dat het een werkelijk bewijsbaar wonder zal zijn, dan is de kans dat je gebed verhoord wordt 0%.quote:Op donderdag 23 maart 2006 22:35 schreef Triggershot het volgende:
Sommigen worden geaccepteerd, sommigen niet... is een Goddelijk besluit
Onzin, er worden zoveel mensen op mysterieuze wijze genezen door middel van een "wonder" dat een arts niet eens kan uitleggen hoe zo een proces uitkwam tot genezing. Ja dan heb ik het over mensen die in een ziekenhuis worden behandeldquote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:23 schreef Funkytrip het volgende:
[..]
In ieder geval kun je wel een beetje inschatten wat verhoord wordt en wat niet. Alleen zaken die niet aantoonbaar zijn of bewezen kunnen worden hebben een kans om verhoord te worden. Zodra er een kans bestaat dat het een werkelijk bewijsbaar wonder zal zijn, dan is de kans dat je gebed verhoord wordt 0%.
Vanuit Islamitisch credo kan niemand je meer schaden of niemand je meer baten dan Allah voor hen heeft vastgesteld in hun boek, meaning: Iemand die bij Allah ten dode is opgeschreven zal sterven, ook al komen de artsten met beste technologie/behandeling mogelijk. Een persoon die ten dode is opgeschreven bij artsen zal niet sterven tenzij het is vastgesteld bij God, hoe ziek hij ook mag wezen.quote:Een door de doktoren opgegeven persoon die in coma ligt weer tot leven bidden kan dus wel (toevallig ook met mijn opa gebeurd, alhoewel die weer tot leven kwam zonder enig gebed)
Een been laten aangroeien of een open vleeswond in 1 dag laten genezen dus niet.
Inderdaadquote:Het is zo simpel eigenlijk
Maar waarom worden er nooit geamputeerden verhoord? dat is de vraag. waarom worden de gebeden van geamputeerden altijd genegeerd, en die van mensen met klachten waarbij een godswonder moeilijk te achterhalen is wel...quote:Op donderdag 23 maart 2006 22:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In de koran staat:
"Bidt tot mij en ik verhoor u"
Sommigen worden geaccepteerd, sommigen niet... is een Goddelijk besluit
Een alwetende God wist toch al van te voren of je zou bidden of niet?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 09:54 schreef averty het volgende:
[..]
Maar waarom worden er nooit geamputeerden verhoord? dat is de vraag. waarom worden de gebeden van geamputeerden altijd genegeerd, en die van mensen met klachten waarbij een godswonder moeilijk te achterhalen is wel...
Stel je nu het nut van bidden ter discussie?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 09:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een alwetende God wist toch al van te voren of je zou bidden of niet?
Nee.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:01 schreef averty het volgende:
[..]
Stel je nu het nut van bidden ter discussie?
Komt er aan.quote:Dit is echter geen antwoord op mijn vraag.
,quote:Mijn vraag is waarom er alleen genezingen plaatsvinden van mensen die aandoeningen hebben waarvan je niet eenduidig kunt stellen dat het een godswonder is maat het net zo goed een natuurlijke oorzaak kan zijn?
aha, een aids-baby is dus een aids-baby omdat Allah al weet dat die baby toch niet oprecht zal gaan biddenquote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:09 schreef Triggershot het volgende:
Wat ik bedoel te zeggen is een almachtige God die voor jou een geamputeerde been had vastgesteld en weet dat jij oprecht zou bidden, dat hij zich er al van afhoudt jou een geamputeerde been te geven.
Heb je een beetje ingelezen?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:50 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
aha, een aids-baby is dus een aids-baby omdat Allah al weet dat die baby toch niet oprecht zal gaan bidden
men ? het kind of de ouders ? of beiden ?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Heb je een beetje ingelezen?
Men kan ook beproeft worden, via kinderen
Beiden, een kind kan met zijn ouders beproefd worden en andersomquote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:53 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
men ? het kind of de ouders ? of beiden ?
ik ben blij dat mijn ouders en ik niet dusdanig beproefd zijn. Maar wat niet is kan nog komen natuurlijkquote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Beiden, een kind kan met zijn ouders beproefd worden en andersom
Een beproeving hoeft niet negatief te zijn, een beproeving kan ook door perfecte ouders gedaan worden, of je wel respect hebt voor je ouders, goed gedrag toont jegens hen, en God dankbaar voor bent.. Misschien is dat wel je beproevingquote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:02 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ik ben blij dat mijn ouders en ik niet dusdanig beproefd zijn. Maar wat niet is kan nog komen natuurlijk
ik heb wel respect, toon wel goed gedrag, maar een God ben ik er niet dankbaar voorquote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een beproeving hoeft niet negatief te zijn, een beproeving kan ook door perfecte ouders gedaan worden, of je wel respect hebt voor je ouders, goed gedrag toont jegens hen, en God dankbaar voor bent.. Misschien is dat wel je beproeving
Hi i am not here to judgequote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:07 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ik heb wel respect, toon wel goed gedrag, maar een God ben ik er niet dankbaar voor
Dus een geamputeerd been is eigen schuld dikke bult. En andere ziekten niet? Waar staat dit in de koran? Of verzin je dit nu zelf?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Komt er aan.
[..]
,
Betreffende vraag zal je echt moeten vragen aan een Godsgenezer waarom hij geen geamputeerde been ofzo kan laten groeien, hij is diegene die meent te kunnen genezen via God, kijk als je het nou hebt over Jezus en Mohammed 2 profeten in de islam. Dan zeg ik oke hen werden bijgestaan door Allah bij hun genezing en wonderen.
Om maar even terug te komen op mijn vorige reactie:
Een alwetende Allah weet waar voor je gaat/zou bidden in welke toestand. Of het nu Aids, kanker, Parkinson, of een geamputeerde lichaamsdeel is. Alleen oprechte gebeden van oprechte gelovigen die zich altijd bezig houden met God en religie wordt geaccepteerd. Wat ik bedoel te zeggen is een almachtige God die voor jou een geamputeerde been had vastgesteld en weet dat jij oprecht zou bidden, dat hij zich er al van afhoudt jou een geamputeerde been te geven.
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:20 schreef averty het volgende:Als we al deze problemen willen verklaren kan dat op tweedrie manieren:
1. Er is een god, die naar gebeden luistert, maar consequent alle gebeden negeert die een genezing zou inhouden van een aandoening die als ongeneeslijk te boek staat.
2. god bestaat niet.
3. god's wegen zijn ondoorgrondelijk
Meer dan een geloofquote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:11 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
dat weet ik, het is maar een geloof natuurlijk
waar heb je het in Godsnaam over, eerst leg je wat in me mond of vervolgens 4 vragen te kunnen stellen over iets wat ik niet eens beweerde?Welke gedeelte van alles is een beproeving op Aarde, ook een geamputeerde been, begrijp je niet? Alles geneest met goedkeuring van Allah, daar wordt geen uitzondering over gemaakt in de koran.. Of je nu gelooft of niet.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:20 schreef averty het volgende:
[..]
Dus een geamputeerd been is eigen schuld dikke bult. En andere ziekten niet? Waar staat dit in de koran? Of verzin je dit nu zelf?
En wat van niet-moslims die genezen, die nog nooit bezig zijn geweest met allah. Hoe kan een alwetende allah dit toestaan?
Mompelende over dat het niets met de islam te maken heeft, maar dat onder de allochtonen een grote aantal familieleden met elkaar trouwen..quote:Ik denk als je gaat kijken naar de genezingskansen tussen moslims en westerlingen bijvoorbeeld, dat bidden tot allah zelfs een negatieve invloed heeft. Zelfs hier in nederland met zijn medische zorg zijn er duidelijk meer problemen bij moslim kinderen, meer kindersterfte bijvoorbeeld.
Alles is vastgesteld volgens Gods pen en het boek waarin alle zaken die over jou gaan is opgeschreven.. Je hebt babies die niet levend geboren worden, Babies die net 3 weken leven en babies die 2 jaar leven voor ze sterven, verschillende tijden bevinden ze zich op Aarde, maar bij alle 3 de voorbeelden gaat het om een beproeving van God. Wanneer God er voor zou zorgen dat mensen oprecht gaan bidden, neemt hij hun vrije wil af he. En is er geen sprake van vrije keus.quote:Een almachtige god zou zelfs voor de geboorte al kunnen zien dat iemand niet oprecht gaat bidden en deze persoon niet geboren laten worden. Een almachtige god kan er voor zorgen dat er alleen maar oprecht biddende mensen geboren worden. Toch gebeurt het niet.
Bovenstaande is relevant omdat?quote:Maar nu de ziekte van Duchenne? Een ziekte waarbij spieren zich niet goed ontwikkelen. Deze ziekte is erfelijk bepaald en vrouwen kunnen het overdragen maar er niet aan leiden, alleen mannen krijgen het. De jongetjes hebben de ziekte dus al voor hun geboorte. Symptomen beginnen al voor dat ze kunnen lopen, laat staan praten.
1. Nogmaals, alle genezingen gebeurt met toestemming van God, zoals ik al eerder zei als jij bij God ten dode bent opgeschreven, is het slush.. afgelopen met jou... Wanneer jij nog een tijd te leven hebt in het boek waar je leeftijd in is vastgesteld dan kan niemand jou op geen enkel manier schade aanbrengen buiten het gene wat God voor jou heeft toe gelaten.quote:Als we al deze problemen willen verklaren kan dat op twee manieren:
1. Er is een god, die naar gebeden luistert, maar consequent alle gebeden negeert die een genezing zou inhouden van een aandoening die als ongeneeslijk te boek staat.
2. god bestaat niet.
Erm...? Ik neem aan dat je bedoelt dat ze alle gebeden accepteerd (als 'er naar luisterd') en niet alle gebeden verhoord (als 'vervullen')?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Verhoord God alle gebeden? Ja.
Accepteerd hij alle gebeden? Nee.
Juist ja, excuse moi.. van-dale.. alleen dan : "vervullen" weg gelaten.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:18 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Erm...? Ik neem aan dat je bedoelt dat ze alle gebeden accepteerd (als 'er naar luisterd') en niet alle gebeden verhoord (als 'vervullen')?
Ik wil het niet overlaten komen alsof ik je reactie ontwijk ofzo, maar laat staan dat God onze vragen negeert (niet toetsbare wonderen) houden wij ons wel bezig met God dan? Nee je kan niet zeggen God moet zich maar eerst openbaren aan ons, want laatste 100 jaren hebben de autochtonen in NL langzamerhand God alleen maar de rug toegekeerdquote:Blijft natuurlijk uitzonderlijk verrassend dat god nooit duidelijk bovennatuurlijke beden verhoord en zich alleen richt op die gebeden die niet getoetst kunnen worden. Maar jah, het is schijnbaar haar 'master plan' om de onduidelijkheid rondom haar bestaan zo lang mogelijk te rekken.
'Inwilligen' zou misschien beter zijn...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Juist ja, excuse moi.. van-dale.. alleen dan : "vervullen" weg gelaten.
Ik neem aan dat God haar volgelingen niet straft naar het geloofsniveau van hun buurtbewoners. Overigens is het onzin aan te nemen dat Nederlanders minder zijn gaan geloven, de religies zijn (god zij dank) naar de achtergrond geduwd door voortschreidend inzicht. Laten we niet doen alsof de Inquisitie mensen met inhoudelijke argumenten had overgehaald om het christendom te volgen, daarnaast zit er een verschil in het volgen van een religieuse leer 'op inhoud' of 'bij gebrek aan anders'. Ook is het wonderlijk dat een god die met één duidelijke verschijning miljoenen zieltjes van de duivel zou kunnen redden dat niet doet, so much voor een god die het beste met ons voor heeft.quote:Ik wil het niet overlaten komen alsof ik je reactie ontwijk ofzo, maar laat staan dat God onze vragen negeert (niet toetsbare wonderen) houden wij ons wel bezig met God dan? Nee je kan niet zeggen God moet zich maar eerst openbaren aan ons, want laatste 100 jaren hebben de autochtonen in NL langzamerhand God alleen maar de rug toegekeerd
Beproeven lijkt me juiste woordkeuze.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:29 schreef Invictus_ het volgende:
Ik neem aan dat God haar volgelingen niet straft naar het geloofsniveau van hun buurtbewoners.
Come on, vanuit een ander topic bleek dat 54% van Nederland gelooft in een leven na de dood, een ruwe omrekening zou betekenen dat 40% van Nederland atheistisch is, een eeuw geleden lagen de verhoudingen nog lang niet zo dicht bij elkaar. Ik meen niet dat Nederlanders minder zijn gaan geloven, want die cijfers ken ik niet helemaal, maar wel is het een feit dat men in NL zich minder bezig aan het houden is met God, denk aan kerkelijk bezoek, zondagsschool. Naar mijn overtuiging heeft God het beste voor alle mensen, maar hij staat de mensen bij die in hem geloven en beroep doen op zijn Goddelijkheid en barmhartigheid.quote:Overigens is het onzin aan te nemen dat Nederlanders minder zijn gaan geloven, de religies zijn (god zij dank) naar de achtergrond geduwd door voortschreidend inzicht. Laten we niet doen alsof de Inquisitie mensen met inhoudelijke argumenten had overgehaald om het christendom te volgen, daarnaast zit er een verschil in het volgen van een religieuse leer 'op inhoud' of 'bij gebrek aan anders'. Ook is het wonderlijk dat een god die met één duidelijke verschijning miljoenen zieltjes van de duivel zou kunnen redden dat niet doet, so much voor een god die het beste met ons voor heeft.
Klopt, maar hoe wou je dan zoiets observeren? Ik bedoel gebeden gaan niet alleen uit naar genezing, maar ook bidden op het gene wat je hoopt.. Slagen voor je examen, goeie sollicatie etc..quote:Overigens doet dit alles niets af aan de observatie dat gebeden alleen worden verhoord als de kans op toevallig 'verhoren' er zowieso al is of als er geen controle kan zijn.
Al ben ik het met sommige punten niet eensquote:helpt bidden wel?
Er is ooit eens een onderzoek geweest naar het godsdienstige leven in Nederland. Er werden ook vragen gesteld over het bidden. Uit dat onderzoek bleek dat 45% van de ondervraagden zeiden dat bidden zinvol was en dat het werkte. En die deden dat ook nog regelmatig.
35% van de ondervraagden geloofden er niet in. Die zeiden dat bidden niets uithaalde. En 20% had geen mening. Die wisten het niet.
Als je zo naar deze cijfers kijkt, dan krijg je het vermoeden dat er maar weinig mensen zullen zijn die eerlijk kunnen zeggen dat ze echt nooit een keer hebben gebeden. Vooral in vastgelopen situaties waarin er, naar de mens gesproken, geen enkele hoop meer is, ga je bidden. Ook al had je dat nooit van jezelf gedacht. Het zit gewoon in de mens en het hoort op één of andere manier bij het leven. Het tragische is alleen dat, wanneer er dan inderdaad een oplossing komt, dat dan heel makkelijk aan het toeval wordt toegeschreven. "Als ik niet gebeden had, dan zou het natuurlijk ook zijn gebeurd!" zeg je dan achteraf tegen jezelf. Het blijkt heel moeilijk te zijn om consequent te wezen en door zo'n ervaring tot het besluit komen om Degene te leren kennen die je gebed heeft beantwoord en je heeft geholpen.
Ja, bidden. Misschien vraag je je af of je jezelf niets wijsmaakt als je bidt. Helpt het wel? En wanneer dan? En wanneer niet? En wat is bidden eigenlijk en wat gebeurt er dan precies? Misschien is het goed daar eens wat over na te denken.
Om met dat laatste te beginnen: bidden is praten tegen iemand in de bovennatuurlijke wereld die je niet ziet en aan wie je je leven te danken hebt. En dat is dan niet je overleden moeder of vader, maar de Oorsprong is van alles wat bestaat. Ook van jouw bestaan.
"Dat zou ik niet kunnen," zeg je nu misschien. "Praten tegen iemand die ik niet kan zien, dat is voor mij onmogelijk." Nou, dat moet je niet al te gauw zeggen. Als je iemand belt, dan praat je ook tegen iemand die je niet ziet? Dus praten tegen een onzichtbare persoon is niet zo moeilijk. Dat kan iedereen.
Weet je wat wel moeilijk kan zijn? Om te praten tegen iemand die je niet kent en waarvan je ook niet zeker weet of hij er wel is. Want dat doe je eigenlijk als je voor het eerst bidt.
Zelf ben ik in een gezin geboren waar in de Bijbel werd gelezen. Daardoor kon ik me een voorstelling maken van God. Daarom was het bidden voor mij niet zo moeilijk. Maar ook als je er niet bij opgegroeid bent, kun je God of Jezus aanroepen als je in moeilijkheden zit. Maar het is natuurlijk makkelijker wanneer je wat meer over God en over Jezus Christus weet. Daar kun je de Bijbel voor gebruiken. In elke bibliotheek kun je er wel één vinden. Nu is zo'n Bijbel behoorlijk dik, want het is een verzameling van 66 boeken in één band. Dus daar begin je niet zo makkelijk aan. Maar vier van die boeken in de Bijbel gaan over het leven van Jezus. Met elkaar nog geen 125 pagina's. Die heb je zo doorgelezen. Dat zou je eens moeten doen, want daarin vind je alles wat je voor het bidden nodig hebt.
Maar haalt het wat uit, dat bidden? Want als het niks uithaalt, hoef je er niet aan te beginnen. Dan is het allemaal verloren tijd. Heb je er wat aan? En gebeurt er dan wat? Eerlijk gezegd: niet altijd. Gewoon omdat we heel makkelijk bidden om dingen die niet kunnen.
Ja, maar er wordt toch beweerd dat God alles kan? Jawel, maar dat berust op een misverstand. Want er zijn heel wat dingen die God niet kan. Ik zal je daar een voorbeeld van geven. Stel je voor dat je met de auto een rit moet maken op een provinciale tweebaans weg waar je alleen maar 8o mag. Nou kun je de sterren van de hemel bidden om een veilige rit, maar als je daar 150 gaat rijden of nog harder, en je wilt iedereen passeren, dan vraag je om ongelukken. En vragen om ongelukken kan niet samen gaan met het vragen om een veilig ritje. Op die manier maak je het voor God onmogelijk om je gebed positief te honoreren.
Maar als je je nou wel aan de goede snelheid houdt, dan kun je toch ook een ongeluk krijgen? Natuurlijk! Alleen ligt het dan niet aan jezelf, maar aan de omstandigheden. Hoe werkt het bidden dan? Veranderen de omstandigheden als je daarvoor bidt?
Nee, door ons bidden verandert God niet in de eerste plaats de omstandigheden. En ons bidden heeft ook weinig invloed op wat anderen doen op de weg. Als iemand anders 150 wil rijden, dan wordt die door ons bidden niet door een onzichtbare hand tegengehouden. Dat doet God niet omdat Hij van de mensen geen marionetten maken wil. Maar er gebeurt wel wat anders.
Kijk, het gaat er bij het bidden niet om dat wij God nou eens precies gaan vertellen wat wij allemaal willen, en wat Hij allemaal voor ons zou moeten doen. Nee, bidden is in de eerste plaats vragen wat Hij wil.
Weet je, doordat we gebonden zijn aan de tijd, zijn we erg beperkt. We weten bijvoorbeeld geen van allen wat er het volgende moment boven ons hoofd hangt. We hebben er geen idee van wanneer de omstandigheden voor ons bedreigend worden. We hebben maar heel weinig zicht op alles wat er met ons gebeurt en wat ons gaat overkomen. Wat we daarom nodig hebben is Iemand die daar wel zicht op heeft en ons veilig tussen de gevaren door loodsen kan. En dat kan God wèl voor ons doen.
Ik zei net al dat wij God met ons beperkte zicht op de dingen niet moeten gaan voorschrijven wat Hij allemaal voor ons moet doen. Daardoor maken we het voor God onmogelijk om in te gaan op wat we vragen. Nee, bidden is veel meer een vragen om advies en goede raad: een vragen om zijn leiding. En hoe meer we ons door Hem laten leiden en ons aan zijn zorg toevertrouwen, hoe meer we zullen ervaren dat we in goede handen zijn. Dan ervaren we geborgenheid. En als er iets nodig is in deze tijd, dan is dat het wel: geborgenheid.
Dan komen we innerlijk tot rust en komt er zekerheid. Zekerheid dat ons leven niet verloren gaat, maar dat we behouden zijn.
Elk jaar vieren we Sinterklaas. Heel veel mensen zien God ook als een soort Sinterklaas. Maar Sinterklaas bestaat niet. Ook niet in de hemel.
Maar God is er wel. Dat kun je ervaren. Maar niet door je verlanglijstje in te dienen en God voor je karretje te spannen. Dat werkt niet.
Nee, misschien zou je kunnen zeggen dat Hij een verlanglijstje heeft. Een lijstje met maar één verlangen. Hij verlangt ernaar dat Hij de gelegenheid krijgt om jou en mij veilig door dit leven te leiden en je de kracht te geven om alles wat er met je gebeurt, goed te verwerken. En dat werkt wel. Weet je wat je eens moet doen? Ga eens bij jezelf na of je niet eens een keer gebeden hebt toen je in moeilijkheden zat en wat er toen gebeurde. Het zou me niet verbazen als je tot je verrassing moet toegeven dat er toen inderdaad een oplossing kwam. Maar ga dan ook eens na hoe je daar toen op reageerde...
Een eeuw geleden... juist: daarnaast zit er een verschil in het volgen van een religieuse leer 'op inhoud' of 'bij gebrek aan anders'.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Beproeven lijkt me juiste woordkeuze.
[..]
Come on, vanuit een ander topic bleek dat 54% van Nederland gelooft in een leven na de dood, een ruwe omrekening zou betekenen dat 40% van Nederland atheistisch is, een eeuw geleden lagen de verhoudingen nog lang niet zo dicht bij elkaar. Ik meen niet dat Nederlanders minder zijn gaan geloven, want die cijfers ken ik niet helemaal, maar wel is het een feit dat men in NL zich minder bezig aan het houden is met God, denk aan kerkelijk bezoek, zondagsschool. Naar mijn overtuiging heeft God het beste voor alle mensen, maar hij staat de mensen bij die in hem geloven en beroep doen op zijn Goddelijkheid en barmhartigheid.
Ik wil het helemaal niet de wetenschappelijke richting induwen, ik stel alleen een algemeen bekend feit vast. Er is zeker de afgelopen eeuw niks gebeurd dat alleen via een gebed kon, daarvoor is zo'n feit nog nooit dusdanig vastgelegd dat er uitsluitsel bestaat over de mirakeleuze gebeurtenis. Dan kan ik alleen concluderen dat de zogenaamde god haar zogenaamde almachtigheid nog nooit via gebeden heeft getoond.quote:Klopt, maar hoe wou je dan zoiets observeren? Ik bedoel gebeden gaan niet alleen uit naar genezing, maar ook bidden op het gene wat je hoopt.. Slagen voor je examen, goeie sollicatie etc..
Zijn zo veel verschillende dingen, op welke manier zou het voor jou een bewijs zijn/ hoe wil je het observeren of bidden ook daadwerkelijk helpt, want nu wil je het weer in een wetenschappelijk richting duwen, terwijl datgene het laatste is waar gelovigen aan denken wanneer ze bidden.
Darwins doctrine? Of begrijp ik je nou niet helemaal?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:52 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Een eeuw geleden... juist: daarnaast zit er een verschil in het volgen van een religieuse leer 'op inhoud' of 'bij gebrek aan anders'.
[..]
Hoe wil je een wonder vastleggen zonder een observatie in een wetenschappelijk analyse van betreffende "wonder"? Ik denk dat we het hier hebben over een misverstand.. Voor mij is een inwilliging van een gebed niet alleen een wonder als het op onverklaarbare wijze is gebeurt, nee ik ben van mening als je bijvoorbeeld op het puntje bent van een tumor/kanker ziekte en je bijna dood gaat, men hoop al heeft opgeven, dat mensen toch nog kunnen genezen.. Dat is voor mij ook een wonder, als is het geheel en 100% wetenschappelijk vast te stellen wat zijn genezing heeft veroorzaakt. Denk je dat een ongelovige in staat is om God almachtigheid te kunnen herkennen tussen alle sceptische visies?quote:Ik wil het helemaal niet de wetenschappelijke richting induwen, ik stel alleen een algemeen bekend feit vast. Er is zeker de afgelopen eeuw niks gebeurd dat alleen via een gebed kon, daarvoor is zo'n feit nog nooit dusdanig vastgelegd dat er uitsluitsel bestaat over de mirakeleuze gebeurtenis. Dan kan ik alleen concluderen dat de zogenaamde god haar zogenaamde almachtigheid nog nooit via gebeden heeft getoond.
Je begrijpt me nou niet helemaal. In de afgelopen tweehonderd jaar is Darwin niet het enige nieuwe.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:00 schreef Triggershot het volgende:
Darwins doctrine? Of begrijp ik je nou niet helemaal?
Wat is de kracht van het gebed dan? Als zowel de gelovige als de niet-gelovige op dezelfde '(on)verlaarbare' manier kan genezen mbv jouw god, dan is het gebed toch absolute onzin? Of ga jij er nu weer vanuit dat er voor iedere '(on)verlaarbare' genezing teminste iemand gebeden heeft?quote:Hoe wil je een wonder vastleggen zonder een observatie in een wetenschappelijk analyse van betreffende "wonder"? Ik denk dat we het hier hebben over een misverstand.. Voor mij is een inwilliging van een gebed niet alleen een wonder als het op onverklaarbare wijze is gebeurt, nee ik ben van mening als je bijvoorbeeld op het puntje bent van een tumor/kanker ziekte en je bijna dood gaat, men hoop al heeft opgeven, dat mensen toch nog kunnen genezen.. Dat is voor mij ook een wonder, als is het geheel en 100% wetenschappelijk vast te stellen wat zijn genezing heeft veroorzaakt. Denk je dat een ongelovige in staat is om God almachtigheid te kunnen herkennen tussen alle sceptische visies?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |