Kortom, je vereert uit angst. Discussie gesloten.quote:Op zondag 19 maart 2006 23:19 schreef Triggershot het volgende:
Als Allah bestaat is hij verantwoordelijk voor alles, inclusief jouw leven, je bezittingen, je mogelijkheid om te ademen/eten/drinken/bewegen etc noem maar op. Dus alleen over een ziekte hebben is kort door de bocht.
[..]
Als Allah diegene is die alles in standhoudt is het niet echt raar toch?
[..]
quote:Op zondag 19 maart 2006 23:30 schreef Funkytrip het volgende:
[..]
Kortom, je vereert uit angst. Discussie gesloten.
Jammer dat je zo hard ingaat tegen iemand die in elk geval de dialoog wil aangaan en niet bijvoorbaat het bestaan van een god onvoorwaardelijk afzweert.quote:Op zondag 19 maart 2006 23:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Kan je niet.
[..]
Dus doe je maar alsof je als een gelovige kunt denken om maar te kunnen discussieren?
[..]
Als Allah bestaat is hij verantwoordelijk voor alles, inclusief jouw leven, je bezittingen, je mogelijkheid om te ademen/eten/drinken/bewegen etc noem maar op. Dus alleen over een ziekte hebben is kort door de bocht.
[..]
Als Allah diegene is die alles in standhoudt is het niet echt raar toch?
[..]
Had je het gesnapt was je wel moslim geworden.
[..]
En maar even vergeten dat ik dankzij hem zelf in staat van leven ben en dankzij hem sowieso al een broertje zou hebben waar ik over kan spreken.
[..]
.
En hier komt dus je na aardse leven van pas, maar goed gezien jij daar niet in gelooft zie ik er geen nut in om er verder op in te gaan.
Waar ga ik er "hard" tegen aan dan? Ik ben niet tegen een dialoog, absoluut niet.quote:Op maandag 20 maart 2006 03:06 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Jammer dat je zo hard ingaat tegen iemand die in elk geval de dialoog wil aangaan en niet bijvoorbaat het bestaan van een god onvoorwaardelijk afzweert.
Zoiets, maar wil ik wel aan toevoegen dat wanneer een moslim een niet-moslim onrecht aandoet en die persoon roept Allah aan, wordt gebeden van die persoon verhoord.. Dus gaat er een beetje om wie God oprecht aanbidt.quote:Kan ik uit je woorden opmaken dat God/Allah in den beginne alles geschapen heeft met de mogelijkheid zijn eigen pad te volgen, om nu alleen maar hier en daar degenen die tot Hem/Haar bidden te voorzien van verlichting en hulp?
Nee ik geloof niet dat een dier zich kan ontwikkelen tot een hoger doel/niveau.. En dat dieren zijn geschapen om de mens te dienen, dus zou er geen vergelijking mogelijk geacht kunnen worden.quote:Als je namelijk stelt dat alles geschapen is met een eigen ontwikkelingsmogelijkheid geldt dit natuurlijk niet voor mensen en dieren alleen,
Wil je even in het kort uitleggen hoe men besmet raakt met HIV?quote:maar ook voor bacterieen en dergelijke waardoor deze wereld dus bijvoorbeeld gezegend is met een leuke ziekte als HIV.
Dat je iets niet ziet betekent natuurlijk niet dat iets niet bestaat, voor een gemiddelde gelovige is Allah als een zon voor een blinde persoon, je ziet hem niet, maar je voelt zijn aanwezigheid in je omgeving. Warmte, bescherming etc.quote:Wat betreft het bewijzen van een God/Allah. Zoals eerder gezegd is een onomstotelijk bewijs niet persé nodig voor het bestaan van iets. Het helpt ons wel dit in een perspectief te zetten.
Oke, dus dat Arabieren binnen minder dan een halve eeuw van woestijnratten tranformeren tot een van meest intelligente mensen in Europa/Azie/Afrika na komst van de Islam zou een mogelijke bewijs voor je zijn van het bestaan van God?quote:Het bewijs dat iets bestaat kan ook worden afgeleid uit het effect dat dit iets heeft op zijn omringende zaken
Kerk/moskee bezoek. Jihad/kruistochten en bidden zijn allemaal bewijzen voor jou dat er voor gelovigen wel een God moet bestaan, voor mij is een Jihad geen bewijs van Gods bestaan, voor mij de koran een bewijs voor bestaan van God, zijn profeet en de islam in haar geheel.quote:(denk aan het ontdekken van planeten door middel van schommelingen van sterren etcetera). De invloed die God/Allah heeft op de mensen leidt to een duidelijk meetbaar en definieerbaar gedrag, kerkbezoek, bidden, kruistochten, heilige oorlogen, dat soort zaken.
Is dit dan het bewijs dat God bestaat?
Stel je ligt dood te bloeden maar je wordt nog net door doktoren gered maar jammergenoeg krijg je een beetje besmet bloed via het infuus binnen.quote:Op maandag 20 maart 2006 09:55 schreef Triggershot het volgende:
Wil je even in het kort uitleggen hoe men besmet raakt met HIV?
Dat is een ultra enorm absoluut niet te tolereren misselijk onvergeefbaar blunder, maar dan is nog steeds vraag, hoe is die bloed besmet?quote:Op maandag 20 maart 2006 10:10 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Stel je ligt dood te bloeden maar je wordt nog net door doktoren gered maar jammergenoeg krijg je een beetje besmet bloed via het infuus binnen.
Gekregen van moeders tijdens het baren? Er is 50% kans dat het kind bij de geboorte geinfecteerd word als de moeder met HIV besmet is. (Helaas in Afrika op dit moment de grootste besmettings manier.)quote:Op maandag 20 maart 2006 10:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat is een ultra enorm absoluut niet te tolereren misselijk onvergeefbaar blunder, maar dan is nog steeds vraag, hoe is die bloed besmet?
Laat ik het zo vragen:quote:Op maandag 20 maart 2006 10:14 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Gekregen van moeders tijdens het baren? Er is 50% kans dat het kind bij de geboorte geinfecteerd word als de moeder met HIV besmet is. (Helaas in Afrika op dit moment de grootste besmettings manier.)
Bloedbesmetting voornamelijk, hoezo? (En nog wat andere slijmvliezen en lichamelijke vloeistoffen.)quote:Op maandag 20 maart 2006 10:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Laat ik het zo vragen:
Hoe komt een HIVbesmetting tot stand? Wat dient men te doen om er een te krijgen?
Hoe is die bloed besmet, waar het allemaal begon?quote:Op maandag 20 maart 2006 10:25 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Bloedbesmetting voornamelijk, hoezo?
Sex dus?quote:Op maandag 20 maart 2006 10:25 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
(En nog wat andere slijmvliezen en lichamelijke vloeistoffen.)
Owh, wil je daar graag naar toe. Had je ook meteen kunnen zeggen.quote:
Veel wisselende contacten bijvoorbeeld, zoals gebruikelijk is in de Islam waar polygamie toegestaan is (http://www.ezsoftech.com/omm/polygamy.asp)quote:Op maandag 20 maart 2006 10:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Laat ik het zo vragen:
Hoe komt een HIVbesmetting tot stand? Wat dient men te doen om er een te krijgen?
Context waar ik het vroeg, was dat je wanneer je je niet houdt aan Gods wet er een besmetting kan komenquote:Op maandag 20 maart 2006 10:32 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Owh, wil je daar graag naar toe. Had je ook meteen kunnen zeggen.![]()
Eén van de manieren van het verspreiden van HIV is sex jah, maar er zijn nog veel meer. Welk punt probeer je te maken?
Praatjes.quote:Op maandag 20 maart 2006 10:33 schreef Funkytrip het volgende:
[..]
Veel wisselende contacten bijvoorbeeld, zoals gebruikelijk is in de Islam waar polygamie toegestaan is (http://www.ezsoftech.com/omm/polygamy.asp)
En Allah sprak 'Laat vrouwen en kinderen generatiesch lang tot in den dood creperen mocht één van hen door een toevallige passant verkracht worden of als ze door perongeluk verontreinigd bloed besmet raken tijdens een levensreddende transfusie.' (Triggershot 20:03)quote:Op maandag 20 maart 2006 10:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Context waar ik het vroeg, was dat je wanneer je je niet houdt aan Gods wet er een besmetting kan komen
Zelfde zou niet gebeurt zijn als er geen Allah was?quote:Op maandag 20 maart 2006 10:40 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
En Allah sprak 'Laat vrouwen en kinderen generaties langs tot in de dood creperen mocht één van hen door een toevallige passant verkracht worden of als ze door perongeluk verontreinigd bloed besmet raken tijdens een levensreddende transfusie.' (Triggershot 20:03)
Gerechtigheid treft men in hiernamaals, volgens jouw visie is het.. Je bent dood en the end, of niet?quote:Owh ja, die eeuwige gerechtigheid. Als HIV een echte staf van god is, waarom dan zo willekeurig?
Bidden? Wat heeft bidden er nou mee te maken? Krijg je daar ook AIDS van?quote:Op maandag 20 maart 2006 10:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zelfde zou niet gebeurt zijn als er geen Allah was?Verschil is dat gelovigen kunnen bidden.
Mijn visie heeft niet zoveel te maken met van AIDS creperende kinderen. Waarom moeten die op aarde lijden voor de zeden van andere? Of lul jij het goed met het warme bedje dat Allah boven in den hemele heeft klaargezet speciaal voor al die uitgemergelde AIDS-kindjes? Waarom dan uberhaubt straffen met HIV als het uiteindelijke recht pas in het hiernamaals wordt voltrokken?quote:[..]
Gerechtigheid treft men in hiernamaals, volgens jouw visie is het.. Je bent dood en the end, of niet?
Berichtje die jij quote kwam indirect vanuit bidden tot God. Heb het over Bidden voor genezingquote:Op maandag 20 maart 2006 10:46 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Bidden? Wat heeft bidden er nou mee te maken? Krijg je daar ook AIDS van?![]()
Natuurlijk weetje dat alles vanuit religieus visie een beproeving is? Er is een hadith die luidt met betrekking tot lijden van mensen op Aarde.quote:Mijn visie heeft niet zoveel te maken met van AIDS creperende kinderen. Waarom moeten die op aarde lijden voor de zeden van andere? Of lul jij het goed met het warme bedje dat Allah boven in den hemele heeft klaargezet speciaal voor al die uitgemergelde AIDS-kindjes? Waarom dan uberhaubt straffen met HIV als het uiteindelijke recht pas in het hiernamaals wordt voltrokken?
Volstrekt offtopic, maar hier ben ik heel erg benieuwd naarquote:Op zaterdag 18 maart 2006 18:40 schreef LedZep het volgende:
[..]
Kijk, het blijft natuurlijk een gewoon een soort kortsluiting, maar het is niet zomaar een vonk op grote schaal. Bliksems zenden onder andere röntgen- en gammastraling uit, iets dat bij gewone vonken nooit onstaat. Sterker nog, gammastraling kan volgens de natuurkunde alleen ontstaan bij kernreacties en extreme processen in het heelal.
Dan zijn er nog een boel problemen bij het ontstaan van bliksem. Onder andere zijn er bij de ontlading ontzettend veel snelbewegende elektronen, zo snelbewegend dat ze hun energie niet meer verliezen bij botsingen met luchtmoleculen en zo. Maar hoe die enorme hoeveelheid elektronen daar komt is niet duidelijk. Een verklaring is kosmische straling, maar die brengt er niet genoeg naartoe. Men denkt nu aan een soort lawine-effect, maar dat is lastig te bewijzen.
Zo zijn er nog een boel onduidelijkheden en is bliksem nog lang niet 'verklaard'.
Ah, vandaar dat al die gelovigen niet zorgen voor een polio uitbraak (oid) eens in de 25 jaar.quote:Op maandag 20 maart 2006 10:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Berichtje die jij quote kwam indirect vanuit bidden tot God. Heb het over Bidden voor genezing
En hoe (en waarom) is HIV dan een straf voor onzedelijk gedrag in het 'nu'? En waarom krijgen kinderen het al bij de geboorte? Lekkere beproeving, voor je enige vorm van cognitieve gedachtes kan vormen al dood aan een ziekte.quote:[..]
Natuurlijk weetje dat alles vanuit religieus visie een beproeving is? Er is een hadith die luidt met betrekking tot lijden van mensen op Aarde.
Er zijn 2 mannen, henk en jan.
God beproeft jan met rijkdom, schoonheid, mooie vrouwen. Atletische lichaam, groot land, veel kinderen, groot huis, populariteit, aanzien, kennis etc etc alles wat zijn hart begeert
En Henk, God beproeft hem met armoede, ziektes, afkeer van vrouwen, handicap, geen bezittingen, weinig kinderen ( dood van zijn familieleden) , irittatie, isolatie van sociale contacten etc etc
God stuurt Jan een seconde naar het Paradijs na zijn dood, en hij zegt dat hij op Aarde nooit rijkdom heeft gehad na zien van het Paradijs.
God stuurt Henk een seconde naar hel na zijn dood, waarop hij replied tegen God met op Aarde kende ik geen moment van lijden na aanschouwen van de hel.
Ik maak even beiden vergelijkingen om te tonen dat ware leven voor moslims in hiernamaals is, alles is een beproeving. Rijkdom en armoe, ziekte en gezondheid.
surequote:Op maandag 20 maart 2006 11:00 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Ah, vandaar dat al die gelovigen niet zorgen voor een polio uitbraak (oid) eens in de 25 jaar.
Betreffende kind wordt gered van een Aarde beproeving en komt meteen in het Paradijs als hij zou sterven, eerlijk gesproken vind ik zelf dat ik dan meer geluk zou gehad hebben dan op grote schaal zelf beproeft te worden.quote:En hoe (en waarom) is HIV dan een straf voor onzedelijk gedrag in het 'nu'? En waarom krijgen kinderen het al bij de geboorte? Lekkere beproeving, voor je enige vorm van cognitieve gedachtes kan vormen al dood aan een ziekte.
Dat vind ik een hele rare redenatie. Je kunt een geloof alleen maar begrijpen als je het aanhangt?quote:Op zondag 19 maart 2006 23:19 schreef Triggershot het volgende:
Had je het gesnapt was je wel moslim geworden.
[..]
Dus gewoon jezelf wijsmaken dat Allah een warm bedje heeft klaarstaan voor zielige AIDS-kinderen. Waarom ze dan geboren laten worden? Kunnen ze niet direct naar dat bedje?quote:Op maandag 20 maart 2006 11:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
sure
[..]
Betreffende kind wordt gered van een Aarde beproeving en komt meteen in het Paradijs als hij zou sterven, eerlijk gesproken vind ik zelf dat ik dan meer geluk zou gehad hebben dan op grote schaal zelf beproeft te worden.
Heb ik meer begrip voor atheisme als een moslim dan jij?quote:Op maandag 20 maart 2006 11:07 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat vind ik een hele rare redenatie. Je kunt een geloof alleen maar begrijpen als je het aanhangt?![]()
Jij moet toch beproeft worden.quote:Op maandag 20 maart 2006 11:08 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Dus gewoon jezelf wijsmaken dat Allah een warm bedje heeft klaarstaan voor zielige AIDS-kinderen. Waarom ze dan geboren laten worden? Kunnen ze niet direct naar dat bedje?
Er is geen nacht meer voorbij gegaan of er is iemand vermoord, er is gestolen, men doet aan onechtelijke sex etc etc.. Ongehoorzaamheid leid tot bestraffingquote:En die andere vraag? Hoe (en waarom) is HIV dan een straf volgens jou? Waarom uberhaubt 'straffen'? (let wel: er staat straffen (als in actie --> negatieve reactie) en niet beproeving; jij bent begonnen met de term straf).
En waarom dan toch die volstrekte willekeur? Jan heeft een prachtig leven, Henk heeft een gekweld leven. Beiden eindigen in de hemel. Er is namelijk geen enkele reden waarom Jan niet en een rijk en prachtig leven kan hebben en toch in de hemel komen (zolang hij maar volgens de wetten van de Islam blijft leven). Rijkdom, schoonheid, mooie vrouwen is geen beproeving. Dat is namelijk het paradijs op Aarde. Jan is blijkbaar sinds zijn geboorte gezegend met alleen maar voorspoed, en als bonus daar bovenop het eeuwige geluk in de hemel. Henk daarentegen moet eerst zijn hele aardse leven gekweld doorbrengen alvorens een prettige hiernamaals tegemoet te treden.quote:
Voorbeelden hadden ook anders geweest kunnen zijn is dat relevant?quote:Op maandag 20 maart 2006 11:16 schreef Funkytrip het volgende:
[..]
En waarom dan toch die volstrekte willekeur? Jan heeft een prachtig leven, Henk heeft een gekweld leven. Beiden eindigen in de hemel. Er is namelijk geen enkele reden waarom Jan niet en een rijk en prachtig leven kan hebben en toch in de hemel komen (zolang hij maar volgens de wetten van de Islam blijft leven). Rijkdom, schoonheid, mooie vrouwen is geen beproeving. Dat is namelijk het paradijs op Aarde. Jan is blijkbaar sinds zijn geboorte gezegend met alleen maar voorspoed, en als bonus daar bovenop het eeuwige geluk in de hemel. Henk daarentegen moet eerst zijn hele aardse leven gekweld doorbrengen alvorens een prettige hiernamaals tegemoet te treden.
Dit duidt op willekeur.
Hoe beproef je iemand die nog geen cognietive gedachtengang heeft? Welke keuzes kan een pas-geboren kind maken dat die eventuele beproeving zou beinvloeden? En hoe strookt dat met jouw opmerking van zonet: Betreffende kind wordt gered van een Aarde beproeving...?quote:
En hoe (en waarom ook waarvoor) is nu specifiek HIV een straf? Waarom uberhaubt straffen? Bezig ik onleesbare vraagstellingen ofzo?quote:[..]
Er is geen nacht meer voorbij gegaan of er is iemand vermoord, er is gestolen, men doet aan onechtelijke sex etc etc.. Ongehoorzaamheid leid tot bestraffing
?quote:Op maandag 20 maart 2006 11:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Heb ik meer begrip voor atheisme als een moslim dan jij?
Wat is hier praatjes aan? Feit is dat Aids voornamelijk wordt overgebracht door wisselende contacten en onbeschermde sex. Feit is dat polygamie is toegestaan in de Islam. Polygamie kenmerkt zich door wisselende contacten en onbeschermde sex.quote:
Ja, dit betekent dat al vast staat wie er meer beproeft gaat worden, en dus dat de term "eerlijk" niet bepaald van toepassing is voor God. Ik ben in Friesland geboren, dus ik heb een zwaardere beproeving dan de gemiddelde moslim, want ik ben immers niet opgevoed met de Islam en mijn denkwijze belemmert mij heel erg om me te bekeren tot de Islam. Dit denken is voor een deel geografisch ( dus ook cultureel ) bepaald. Dat vind ik vreemd; dat God niet iedereen dezelfde kans geeft.quote:Op maandag 20 maart 2006 11:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Voorbeelden hadden ook anders geweest kunnen zijn is dat relevant?
Ho ho laat er geen misverstand zijn ik heb het over jouw kind, jouw vriend(in) etc.quote:Op maandag 20 maart 2006 11:17 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Hoe beproef je iemand die nog geen cognietive gedachtengang heeft? Welke keuzes kan een pas-geboren kind maken dat die eventuele beproeving zou beinvloeden? En hoe strookt dat met jouw opmerking van zonet: Betreffende kind wordt gered van een Aarde beproeving...?
Niet alleen speficiek HIV, veel dingen zijn een straf. Val van de kalifaat wordt zelfs gezien als een straf van Allah.. Straffen omdat je je niet aan wetten houdt, ga een bank beroven, kijk of je bestraft wordt of niet.quote:En hoe (en waarom ook waarvoor) is nu specifiek HIV een straf? Waarom uberhaubt straffen? Bezig ik onleesbare vraagstellingen ofzo?
Het is dan ook geen vergelijking met elkaar maar naar aanleiding van elkaar, als jij bijvoorbeeld veel zou stelen zou God je kunnen laten besmetten met HIV (voor jou een middeleeuws moraal sprookje maar goed )quote:Van stelen heeft nog nooit iemand HIV gekregen, dus het is een beetje onzinnige vergelijking.
Ja, maar in de Koran mag je alleen polygamie bedrijven als je voor je vrouwen kunt zorgen en aan je fysieke plichten kunt voldoenquote:Op maandag 20 maart 2006 11:18 schreef Funkytrip het volgende:
[..]
Wat is hier praatjes aan? Feit is dat Aids voornamelijk wordt overgebracht door wisselende contacten en onbeschermde sex. Feit is dat polygamie is toegestaan in de Islam. Polygamie kenmerkt zich door wisselende contacten en onbeschermde sex.
Ik negeer niets, ik ben alleen in verschillende topics bezig.quote:Op maandag 20 maart 2006 11:20 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja, maar in de Koran mag je alleen polygamie bedrijven als je voor je vrouwen kunt zorgen en aan je fysieke plichten kunt voldoen
Maar idd, ik vind dit wel een goed punt. En dat wordt dan weer genegeerd.
Ohw, okquote:Op maandag 20 maart 2006 11:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik negeer niets, ik ben alleen in verschillende topics bezig.
Ben ik het met je eens, aan nemende dat je een atheist/agnost bent zal ik atheisme nooit kunnen begrijpen zoals jij het doet en vice versa, konden we het wel was jij naar mijn mening al bekeerd tot islam en volgens een atheist zou ik wss al bekeerd moeten zijn naar zijjn overtuiging.quote:Op maandag 20 maart 2006 11:17 schreef Haushofer het volgende:
[..]
?
Kijk, ik begrijp bijvoorbeeld Christenen heel erg goed, omdat ik de zelf de Bijbel ook lees en nog al es met Christenen praat. Alleen, ik kan me er totaal niet in vinden. Bij moslims heb ik dat wat minder, omdat ik nog nooit een Koran helemaal heb doorgelezen en me wat minder in de Islam heb verdiept. Maar jij begrijpt toch prima wat de redenatie is van een atheist? Je bent het er alleen niet mee eens, maar da's iets heel anders dan begrijpen.
Een voorbeeld voor jou vanuit islamitisch context, Mohammed heeft 13 vrouwen gehad welke van hunnen leed aan een HIV virus in welke soort dan ook? Daarnaast is polygamie in de islam verbonden aan veel strenge voorwaarden.quote:Op maandag 20 maart 2006 11:18 schreef Funkytrip het volgende:
[..]
Wat is hier praatjes aan? Feit is dat Aids voornamelijk wordt overgebracht door wisselende contacten en onbeschermde sex. Feit is dat polygamie is toegestaan in de Islam. Polygamie kenmerkt zich door wisselende contacten en onbeschermde sex.
Jij hebt toch meer de kans je in de islam te verdiepen dan iemand die in China woont en niet iets van de islam mag opzoeken/praktiseren?quote:Op maandag 20 maart 2006 11:19 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja, dit betekent dat al vast staat wie er meer beproeft gaat worden, en dus dat de term "eerlijk" niet bepaald van toepassing is voor God. Ik ben in Friesland geboren, dus ik heb een zwaardere beproeving dan de gemiddelde moslim, want ik ben immers niet opgevoed met de Islam en mijn denkwijze belemmert mij heel erg om me te bekeren tot de Islam. Dit denken is voor een deel geografisch ( dus ook cultureel ) bepaald. Dat vind ik vreemd; dat God niet iedereen dezelfde kans geeft.
Dus als mijn vriendin en toekomstig kind creperen van de AIDS is het een beproeving voor mij? En wat is het voor mijn vriendin dan? En hoe zit het met dat kindje?quote:Op maandag 20 maart 2006 11:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ho ho laat er geen misverstand zijn ik heb het over jouw kind, jouw vriend(in) etc.
Wanneer is het een straf en wanneer een beproeving? En waarom wou je dan persee dat 'sex' naar voren kwam als manier van verspreiden van HIV? En een goed moslim zou door twintig besmette mannen bareback-gegangbanged kunnen worden zonder hiv te krijgen (empirisch expiriment)?quote:[..]
Niet alleen speficiek HIV, veel dingen zijn een straf. Val van de kalifaat wordt zelfs gezien als een straf van Allah.. Straffen omdat je je niet aan wetten houdt, ga een bank beroven, kijk of je bestraft wordt of niet.
[..]
Het is dan ook geen vergelijking met elkaar maar naar aanleiding van elkaar, als jij bijvoorbeeld veel zou stelen zou God je kunnen laten besmetten met HIV (voor jou een middeleeuws moraal sprookje maar goed )
Dus nog steeds niet echt eerlijk van God. Iemand midden in de rimboe van Z-Amerika krijgt niet echt de kans om de Koran te lezen.quote:Op maandag 20 maart 2006 11:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jij hebt toch meer de kans je in de islam te verdiepen dan iemand die in China woont en niet iets van de islam mag opzoeken/praktiseren?
Ja, dus daarmee onderstreep je mijn punt. Daarbij, ook al kom ik er mee in aanraking, dan nog kan het zijn dat ik als persoon zo in elkaar steek dat ik er niet voor zal kiezen. Het is in mijn ogen belachelijk om te eisen, als God, dat iemand voor je gaat kiezen, ook al spreekt diegene daarmee zijn hele doen en denken mee. Dat is voor mij 1 reden om te geloven dat het geloof in 1 God onzin is. Dus:quote:Op maandag 20 maart 2006 11:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jij hebt toch meer de kans je in de islam te verdiepen dan iemand die in China woont en niet iets van de islam mag opzoeken/praktiseren?
Natuurlijk wel, wij begrijpen het atheisme allebei op dezelfde manier, alleen we aanvaarden het anders. Daarbij, ik noem mezelf overigens geen atheistquote:Op maandag 20 maart 2006 11:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ben ik het met je eens, aan nemende dat je een atheist/agnost bent zal ik atheisme nooit kunnen begrijpen zoals jij het doet en vice versa, konden we het wel was jij naar mijn mening al bekeerd tot islam en volgens een atheist zou ik wss al bekeerd moeten zijn naar zijjn overtuiging.
Jou een atheist noemen is voor argument sake hequote:Op maandag 20 maart 2006 12:27 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, wij begrijpen het atheisme allebei op dezelfde manier, alleen we aanvaarden het anders. Daarbij, ik noem mezelf overigens geen atheist
Beproeving voor jou, gezien zij een moeder is ook voor haar.. En het kind(als hij het niet zou halen) gaat rechtstreeks naar het paradijs en blijft daar voor jullie smeken aan God om vergeving en genade.quote:Op maandag 20 maart 2006 11:34 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Dus als mijn vriendin en toekomstig kind creperen van de AIDS is het een beproeving voor mij? En wat is het voor mijn vriendin dan? En hoe zit het met dat kindje?
quote:Wanneer is het een straf en wanneer een beproeving?
VSquote:En waarom wou je dan persee dat 'sex' naar voren kwam als manier van verspreiden van HIV? En een goed moslim zou door twintig besmette mannen bareback-gegangbanged kunnen worden zonder hiv te krijgen (empirisch expiriment)?
Indonesie:quote:HIV/AIDS - adult prevalence rate:
Definition Field Listing Rank Order
0.6% (2003 est.)
HIV/AIDS - people living with HIV/AIDS:
950,000 (2003 est.)
HIV/AIDS - deaths:
14,000 (2003 est.)
quote:HIV/AIDS - adult prevalence rate:
0.1% (2003 est.)
110,000 (2003 est.)
HIV/AIDS - deaths:
2,400 (2003 est.)
Bestraving of een eventuele beproeving van God komt niet alleen door HIV...quote:Volgens mij heb je geen enkel argument om HIV af te doen als straf van god danwel beproeving en kom je nou alleen nog maar met algemene dingetjes. Allah straft en beproeft en alles wat slecht is geven we of label 'straf' of label 'beproeving' mee. Zo hoeven we in iedergeval niet moeilijk te doen over dingen en kunnen we de totale willekeurigheid van het HIV virus goedpraten.
Iemand die onwetend sterft, wordt dan ook niets kwalijk genomen.quote:Op maandag 20 maart 2006 11:48 schreef Funkytrip het volgende:
[..]
Dus nog steeds niet echt eerlijk van God. Iemand midden in de rimboe van Z-Amerika krijgt niet echt de kans om de Koran te lezen.
Volgens de koran wordt je ziel niet meer belast dan het aan kan, dus wat dat betreft maak je geen zorgen ieder mens wordt met verschillende contexten en punten veroordeeld.quote:Bovendien, het feit dat jij jezelf aan de Koran verbonden heeft wil nog niet zeggen dat iedereen dat zou moeten kunnen. Er zijn andere mensen die dat niet kunnen omdat het voor hen gewoon onmogelijk is.
Interpreteer ik het nou verkeerd of heeft iemand je onlangs gedwongen je aan een boek te houden van een paar tientallen eeuwen oud?quote:Ik zal jou nooit oprecht kunnen laten geloven dat ik stiekem een blauwe smurf ben met een een mensenpak aan, zelfs niet als ik een doorgeladen pistool tegen je hoofd houdt en dreig de trekker over te halen als je niet in me gelooft. Dan zeg je waarschijnlijk wel dat je in me gelooft, maar je doet het niet oprecht. Je bent er simpelweg niet toe in staat. Zo ook met Atheisten. Met al het wetenschappelijk bewijs en alles wat ik om me heen zie is het onmogelijk om me te binden aan een 1500 jaar (of 2000 jaar) oud boek.
Even vanuit religieus visie:quote:Op maandag 20 maart 2006 12:26 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja, dus daarmee onderstreep je mijn punt. Daarbij, ook al kom ik er mee in aanraking, dan nog kan het zijn dat ik als persoon zo in elkaar steek dat ik er niet voor zal kiezen. Het is in mijn ogen belachelijk om te eisen, als God, dat iemand voor je gaat kiezen,
Daarom spreekt men ook over onderwerping hequote:ook al spreekt diegene daarmee zijn hele doen en denken mee.
Je eerste punt speelt ongetwijfeld een grote rol en is van heel veel (nederlandse) moslims van toepassing. Maar dat was niet geval bij mij.quote:Dat is voor mij 1 reden om te geloven dat het geloof in 1 God onzin is. Dus:de keuze van het geloof is geografisch en cultureel bepaald, alsmede van je opvoeding de keuze wordt ook bepaald door je denken; er zullen veel mensen zijn die simpelweg niet tot bepaalde geloven kunnen worden bekeerd.
Is goed je recht, absoluut.. Mohammed mocht terug in zijn tijd niemand dwingen om te geloven. Omdat als er sprake van dwang zou zijn men niet meer kan spreken over rechtvaardigheid.. Dus als hij het al niet mocht wie zijn wij (moslims) dan om mensen te dwingen om te geloven, maar zoals ik al eerder zij... Gij hebt geen geldig argument, wanneer naar u gevraagt wordt of u iets van de islam af wist.quote:Dit bovenste kun je moeilijk ontkennen lijkt me, en is voor mij dus een reden om een unieke Godsaanbidding te verwerpen.
Dus eigenlijk geouwehoer, je past het aan op het moment dat het niet meer in je van te voren afgebakende verhaal past.quote:Op maandag 20 maart 2006 14:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Beproeving voor jou, gezien zij een moeder is ook voor haar.. En het kind(als hij het niet zou halen) gaat rechtstreeks naar het paradijs en blijft daar voor jullie smeken aan God om vergeving en genade.
[..]
Hangt van je eigen instelling af, is er niets voor om je mee te bestraffen, dan is het een beproeving.
Moet ik nog wat uit de cijfers halen of is het gewoon gequote om quote's sake?quote:VS
[..]
Indonesie:
Hmmz, je hebt inderdaad dus niks nuttigs te zeggen over HIV als eventuele straf van god, in iedergeval niet om het als een nuttig argument in welke discussie dan ook te gebruiken. HIV mag je ter plekke vervangen met 'van de trap vallen', een straf is een straf en een beproeving is een beproeving.quote:Bestraving of een eventuele beproeving van God komt niet alleen door HIV...
Zoals in voorbeeld van de hadith komt beproeving ook met geld. armoede, schoonheid etc.
quote:Op maandag 20 maart 2006 14:16 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Dus eigenlijk geouwehoer, je past het aan op het moment dat het niet meer in je van te voren afgebakende verhaal past.
Even cijfertjes controleren.. Overwegende een Westers land vs een moslim land.quote:Moet ik nog wat uit de cijfers halen of is het gewoon gequote om quote's sake?
En anders scrol je gewoon even terug om te kijken wie er over HIV begon.quote:Hmmz, je hebt inderdaad dus niks nuttigs te zeggen over HIV als eventuele straf van god, in iedergeval niet om het als een nuttig argument in welke discussie dan ook te gebruiken. HIV mag je ter plekke vervangen met 'van de trap vallen', een straf is een straf en een beproeving is een beproeving.
Kan je de cijfertjes van Zweden (of een ander scnadinavisch land) er ook nog bij zoeken? Ik krijg namelijk het gevoel dat het niet willekeurig gekozen landen zijn...quote:Op maandag 20 maart 2006 14:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Even cijfertjes controleren.. Overwegende een Westers land vs een moslim land.
Ik gaf antwoord op een vraag van jou; meerdere malen zelfs voordat je aangaf welke kant je er mee op wou.quote:En anders scrol je gewoon even terug om te kijken wie er over HIV begon.
Voeg daar aan toe dat de registratie in een land als Indonesie waar een groot deel van de bevolking wel wat beters te doen heeft dan naar een ziekenhuis gaan voor kwaaltjes (als er al een ziekenhuis binnen 100km ligt) ongetwijfeld wat minder nauwkeurig zal zijn dan de VS.quote:Op maandag 20 maart 2006 14:37 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Kan je de cijfertjes van Zweden (of een ander scnadinavisch land) er ook nog bij zoeken? Ik krijg namelijk het gevoel dat het niet willekeurig gekozen landen zijn...
Inderdaad geen willekeurige landen, grootste westerse land en grootste moslimland.quote:Op maandag 20 maart 2006 14:37 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Kan je de cijfertjes van Zweden (of een ander scnadinavisch land) er ook nog bij zoeken? Ik krijg namelijk het gevoel dat het niet willekeurig gekozen landen zijn...
Finland:quote:HIV/AIDS - adult prevalence rate:
0.1% (2001 est.)
3,600 (2001 est.)
HIV/AIDS - deaths:
less than 100 (2003 est.)
quote:HIV/AIDS - adult prevalence rate:
less than 0.1% (2003 est.)
1,500 (2003 est.)
HIV/AIDS - deaths:
less than 100 (2003 est.)
Maak je hier nog een vergelijking met HIV of?quote:Overigens denk ik dat er in een gemiddeld land in het Midden-Oosten (redelijk islamitisch dacht ik) meer ongelukken gebeuren met kamelen dan in een Noord-Europees land. Is vertrapt worden door kamelen dan een straf die alleen aan Islamieten wordt uitgedeeld door Allah? Of zou de geografische verspreiding van kamelen er iets mee te maken hebben?
Was een deel uit zijn bericht dat mij interesseerdequote:Ik gaf antwoord op een vraag van jou; meerdere malen zelfs voordat je aangaf welke kant je er mee op wou.
Goeie vraagquote:Op maandag 20 maart 2006 14:46 schreef speknek het volgende:
Wat heeft dit met godsbewijzen te maken?
Als je daadwerkelijk denkt dat er een verband is tussen geloofsovertuiging en kans op besmetting met HIV dan maak ik een vergelijking.quote:Op maandag 20 maart 2006 14:44 schreef Triggershot het volgende:
Inderdaad geen willekeurige landen, grootste westerse land en grootste moslimland.
[..]
Maak je hier nog een vergelijking met HIV of?
We schijnen empirisch te kunnen vaststellen dat een Moslim imuun is voor HIV zolang hij maar een goed genoeg leven heeft geleden.quote:Op maandag 20 maart 2006 14:46 schreef speknek het volgende:
Wat heeft dit met godsbewijzen te maken?
Ik geloof niet dat islam je onkwetsbaar maakt voor HIV, ik geloof dat HIV onder islamitische moraal minder makkelijk mogelijk is.quote:Op maandag 20 maart 2006 14:56 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Als je daadwerkelijk denkt dat er een verband is tussen geloofsovertuiging en kans op besmetting met HIV dan maak ik een vergelijking.
Maar dat heeft geen zak met de Islam te maken, das simpele biologie en geen religie. Het is zeker niks goddelijks als straf of iets dergelijks. Of je moet willen stellen dat de condoom (die werkt een stuk betrouwbaarder dan bidden) een uitvinding is waarbij Allah als muze fungeerde.quote:Op maandag 20 maart 2006 14:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat islam je onkwetsbaar maakt voor HIV, ik geloof dat HIV onder islamitische moraal minder makkelijk mogelijk is.
Dwing ik jou mijn geloof op dan?quote:Op maandag 20 maart 2006 15:04 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Maar dat heeft geen zak met de Islam te maken, das simpele biologie en geen religie. Het is zeker niks goddelijks als straf of iets dergelijks.
Volgens mij hebben we het helemaal niet over dwingen of mijn afschuw van religieus simplisme, we hadden het over een denkpatroon waarin jij HIV ziet als straf van god. Volgens mij is dat denkpatroon namelijk gestoeld op hete lucht.quote:Op maandag 20 maart 2006 15:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dwing ik jou mijn geloof op dan?Als jij het niet ziet als iets goddelijks ofzo, prima.
Ik zie HIV als een straf/beproeving van God.. En jij niet.. En nu? En kap om steeds terug te komen op HIV, niet enkel HIV maar alles is een beproeving van Goddelijk aard vanuit religieus standpunt.quote:Op maandag 20 maart 2006 15:12 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we het helemaal niet over dwingen of mijn afschuw van religieus simplisme, we hadden het over een denkpatroon waarin jij HIV ziet als straf van god. Volgens mij is dat denkpatroon namelijk gestoeld op hete lucht.
Als je zegt 'dat is mijn geloof' dan okee, maar probeer niet met allerlei logische argumenten je gelijk te halen want dan loop je stuk.quote:Op maandag 20 maart 2006 15:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik zie HIV als een straf/beproeving van God.. En jij niet.. En nu? En kap om steeds terug te komen op HIV, niet enkel HIV maar alles is een beproeving van Goddelijk aard vanuit religieus standpunt.
quote:Op maandag 20 maart 2006 15:16 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Als je zegt 'dat is mijn geloof' dan okee, maar probeer niet met allerlei logische argumenten je gelijk te halen want dan loop je stuk.
Dat is iets anders dan je goddelijke idee met argumenten te onderbouwen.quote:Op maandag 20 maart 2006 15:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als ik zeg dat het goddelijk is en daarop mijn argument bouw hoort het voor je duidelijk te zijn dat ik namens geloof praat.
Argumenten gebaseerd op een goddelijk overtuiging, kon je dat niet hebben.. had discussie dan meteen gesloten.quote:Op maandag 20 maart 2006 15:19 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Dat is iets anders dan je goddelijke idee met argumenten te onderbouwen.
Dus die cijfers quoten kwam vanuit een goddelijke overtuiging? Volgens mij snap ik er geen kloot meer van.quote:Op maandag 20 maart 2006 15:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Argumenten gebaseerd op een goddelijk overtuiging, kon je dat niet hebben.. had discussie dan meteen gesloten.
Quotes verwijzen naar een punt dat onder de Islam aidsgevallen veel minder voorkomen.quote:Op maandag 20 maart 2006 15:25 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Dus die cijfers quoten kwam vanuit een goddelijke overtuiging? Volgens mij snap ik er geen kloot meer van.
Kom je weer terug op HIV... Jammer.quote:Conclusie: je krijgt HIV van Allah en anders moet je maar een condoom gebruiken.
Maar je kunt beter een Scandinavier zijn dan een Moslim.quote:Op maandag 20 maart 2006 15:26 schreef Triggershot het volgende:
Quotes verwijzen naar een punt dat onder de Islam aidsgevallen veel minder voorkomen.
En ja de islam is een goddelijk overtuiging.
Ah, de straf van Allah is dat je door een kameel in je kloten wordt getrapt.quote:Kom je weer terug op HIV... Jammer.
Liever Jood dan Atheist.quote:Op maandag 20 maart 2006 15:29 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Maar je kunt beter een Scandinavier zijn dan een Moslim.
Mwuaah ik denk dat Allah ook wel wat voor jou heeft voorbereid, dont worry.. Iedereen tijd komt nog wel.quote:Ah, de straf van Allah is dat je door een kameel in je kloten wordt getrapt.
quote:Op maandag 20 maart 2006 15:31 schreef Triggershot het volgende:
Liever Jood dan Atheist.
Bij mijn volgende griepje of verkoudheid zal ik aan haar denken.quote:Mwuaah ik denk dat Allah ook wel wat voor jou heeft voorbereid, dont worry.. Iedereen tijd komt nog wel.
Niet echt wat ik in gedachten had, maar succesquote:Op maandag 20 maart 2006 15:32 schreef Invictus_ het volgende:
Bij mijn volgende griepje of verkoudheid zal ik aan haar denken.
Wat had je dan in gedachten?quote:Op maandag 20 maart 2006 15:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Niet echt wat ik in gedachten had, maar succes
Je vraagt me waarom ik niet getest zou kunnen worden door een ander God?quote:Op maandag 20 maart 2006 16:02 schreef averty het volgende:
Eh, Triggershot: hoe weet jij nou zeker dat iedereen getest wordt door allah of dat een geheel andere god jou test om te zien of je kan vrijkomen van die foute denkbeelden betreffende allah?
Misschien wordt jij wel getest door de christengod....
Christelijke moraal is nog beter. Huwelijk tot aan de dood, geen polygamie.quote:Op maandag 20 maart 2006 14:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat islam je onkwetsbaar maakt voor HIV, ik geloof dat HIV onder islamitische moraal minder makkelijk mogelijk is.
wees christen danquote:Op maandag 20 maart 2006 16:07 schreef Funkytrip het volgende:
[..]
Christelijke moraal is nog beter. Huwelijk tot aan de dood, geen polygamie.
Beide. Individuele verhalen over religieuze zekerheid zijn altijd interessant. Waarom is jouw geloof het enige goede, terwijl religie voor 90% doorgegeven wordt door de ouders en zeer sterk beinvloed wordt door geografische factoren?quote:Op maandag 20 maart 2006 16:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je vraagt me waarom ik niet getest zou kunnen worden door een ander God?
Of dat mijn geloof in een "allah" een test is?
Zoals ik ook in mijn post tegen Haushofer zei, opvoeding van ouders en geografische factoren beinvloeden je sterk in je religieuze overtuiging, maar er is geen toepassing van beiden op mij. Mijn geloof in Allah is dan ook gekomen na onderzoek van een jaar of 2.quote:Op maandag 20 maart 2006 16:13 schreef averty het volgende:
[..]
Beide. Individuele verhalen over religieuze zekerheid zijn altijd interessant. Waarom is jouw geloof het enige goede, terwijl religie voor 90% doorgegeven wordt door de ouders en zeer sterk beinvloed wordt door geografische factoren?
Waarom worden er trouwens ook elke keer mensen gedood bij de Hadj?
Flauw antwoord; maar jah. Mag ik je uitdagen mee te gaan in een voorbeeld? In cursief zal ik neertikken wat en hoe ik denk dat jij redeneert. Niet om je te (blijven) vervelen, maar zodat ik je beter begrijp, dus gaarne verbeteren waar nodig.quote:
Volgens mij moeten ik en Triggershot inderdaad naar de kroeg/theehuis want dat scheelt al een hoop tussendoor gemiep van mijn (beide) zijden. Echter volgens mij zijn we nu met het 'straf'-idee in het 'nu' door een eventuele god wel weer ontopic. Als we een verband kunnen leggen tussen 'negatieve dingen' (als straf) en geloofsovertuiging (en vooral de uitvoering daarvan) zijn we op het spoor van 'paranormale' invloeden dus een eventuele godheid.quote:Op maandag 20 maart 2006 16:41 schreef tudoros het volgende:
Invictus_ en Triggershot?
Ik stel voor om óf elkaar uit te nodigen voor MSN of een slowchat topic op desbetreffend forum te beginnen...
Het leven is een test, beproeving naar de mens toe, zo zie ik het wel.quote:Op maandag 20 maart 2006 16:30 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Flauw antwoord; maar jah. Mag ik je uitdagen mee te gaan in een voorbeeld? In cursief zal ik neertikken wat en hoe ik denk dat jij redeneert. Niet om je te (blijven) vervelen, maar zodat ik je beter begrijp, dus gaarne verbeteren waar nodig.
Stet; jij bent een vroom moslim in Iran en je hebt je hele leven nog nooit iets verkeerds gedaan t.o.v. de regels van de Islam. Op een willekeurig moment gaat een kameel op jouw voet staan; gekneusd. Pijn terwijl je nog nooit wat verkeerd hebt gedaan, dat moet wel een test van allah zijn. Na dagen lang rondhinken blijkt je voet ook nog eens ontstoken. De test gaat een tree hoger, when the going gets tough... Na een half jaar pijn en leed bedenkt de lokale dorps arts dat het een goed idee is om je voet er maar eens af te halen. Eénvoetig, the test goes on... Bij de amputatie raak je geinfecteerd door één of ander bacterië en na anderhalf jaar van koortsaanvallen sterf je aan shock. Erm, schijnbaar de test doorstaan want teruggeroepen door Allah naar de hemelse jachtvelden. Ik daarintegen ben een vroom seculier uit Drenthe. Toevalligerwijs maagd tot mijn huwelijk (introverte boer) en door mijn rustige aard nog nooit iets geks gedaan. Op een willekeurig moment gaat er een Friese koe op mijn voet staan, gekneusd. Pijn terwijl je nog nooit wat verkeerd hebt gedaan maar je bent geen Moslim, straf van Allah. Na een week van rondhinken straf duurt lang, mhuwaha ga ik maar eens langs bij de huisarts. Drukverbandje, maandje ziektewet en daarna weer aan de bak. Hahahahaha, je leeft langer als straf van Allah...
Samengevat: zelfde start positie met één enkel verschil; beide nog nooit wat tegen de wetten (en zin) van Allah in gedaan maar de één seculier en de ander moslim. Al het negatieve naar de moslim = test; al het negatieve naar de seculier = straf. Moslim na maanden pijn dood = ten gunste van allah teruggeroepen (oid) omdat de test is doorstaan, seculier na (max.) 1 1/2 maand pijn gewoon door met zijn leven = straf(?).
Mocht het je blieven, leg uit!
-edit-
Mocht je uitkomen op 'gerechtigheid na de dood, in het hiernamaals naar keuze' dan gaarne een uiteenzetting waarom er daarvoor (voor het eindoordeel) al gestraft wordt zonder dat de 'beul' (of diens opdrachtgever) zich openbaard.
Ja, ik geloof dat Allah elke mens gelovig als zowel niet gelovig gaat testen, ik ben toch geen medium dat ik je ga zeggen wat God voor jou in petto zou hebben, niet dat een medium dat zou kunnen weten maar toch.quote:
surequote:Mag ik je uitdagen mee te gaan in een voorbeeld? In cursief zal ik neertikken wat en hoe ik denk dat jij redeneert. Niet om je te (blijven) vervelen, maar zodat ik je beter begrijp, dus gaarne verbeteren waar nodig.
Ik wil wel even opmerken dat er geen moslim is geweest na Mohammed die geen fouten maakt, elke moslim (mens) maakt fouten en er is niets heiligs aan een mens, buiten zijn religie die hij aanhangt en aanbidt.quote:Stet; jij bent een vroom moslim in Iran en je hebt je hele leven nog nooit iets verkeerds gedaan t.o.v. de regels van de Islam. Op een willekeurig moment gaat een kameel op jouw voet staan; gekneusd. Pijn terwijl je nog nooit wat verkeerd hebt gedaan, dat moet wel een test van allah zijn. Na dagen lang rondhinken blijkt je voet ook nog eens ontstoken. De test gaat een tree hoger, when the going gets tough... Na een half jaar pijn en leed bedenkt de lokale dorps arts dat het een goed idee is om je voet er maar eens af te halen. Eénvoetig, the test goes on... Bij de amputatie raak je geinfecteerd door één of ander bacterië en na anderhalf jaar van koortsaanvallen sterf je aan shock. Erm, schijnbaar de test doorstaan want teruggeroepen door Allah naar de hemelse jachtvelden. Ik daarintegen ben een vroom seculier uit Drenthe. Toevalligerwijs maagd tot mijn huwelijk (introverte boer) en door mijn rustige aard nog nooit iets geks gedaan. Op een willekeurig moment gaat er een Friese koe op mijn voet staan, gekneusd. Pijn terwijl je nog nooit wat verkeerd hebt gedaan maar je bent geen Moslim, straf van Allah. Na een week van rondhinken straf duurt lang, mhuwaha ga ik maar eens langs bij de huisarts. Drukverbandje, maandje ziektewet en daarna weer aan de bak. Hahahahaha, je leeft langer als straf van Allah...
Het gaat erom hoe die seculiere persoon er mee omgaat. Prijst hij God voor zijn herstel en gaat op een goeie manier verder dat God prettig vindt of blijft hij God ontkennen ( en dus meteen in status van zonde volgens de islam) en sterft hij, dan zou het misschien wel niet al te fijn voor hem uitpakken.quote:Samengevat: zelfde start positie met één enkel verschil; beide nog nooit wat tegen de wetten (en zin) van Allah in gedaan maar de één seculier en de ander moslim. Al het negatieve naar de moslim = test; al het negatieve naar de seculier = straf. Moslim na maanden pijn dood = ten gunste van allah teruggeroepen (oid) omdat de test is doorstaan, seculier na (max.) 1 1/2 maand pijn gewoon door met zijn leven = straf(?).
Nee volgens de koran is God te rechtvaardig om je twee maal te straffen voor een daad, als je voor het stelen al hebt geboet op Aarde dan wordt je in hiernamaals niet berecht voor het stelen. Als ik jou bijvoorbeeld onrecht heb aangedaan, dan moet ik een deel van mijn goeie daden aan jou geven zodat het weer in een rechtvaardig evenwicht komt. UIteindelijke eindoordeel zal gaan of je gelovig was of niet,quote:Mocht je uitkomen op 'gerechtigheid na de dood, in het hiernamaals naar keuze' dan gaarne een uiteenzetting waarom er daarvoor (voor het eindoordeel) al gestraft wordt zonder dat de 'beul' (of diens opdrachtgever) zich openbaard.
Doe je nog de groeten aan je vrije wil?quote:Op maandag 20 maart 2006 17:24 schreef Jeweet het volgende:
Wat een ongelovelijke eikel is Allah dan toch. Ik kan nou eenmaal rationeel denken en daardoor zie ik het geloof als onzin. Hier kan ik niks aan veranderen hoe graag ik ook zou willen dat er een hemel bestaat. Allah heeft mij gemaakt, maar hij stuurt me wel naar de hel als ik niet kan geloven...wat een vuile sadist is het dan!
Hoe vrij is je wil als je dispositie deels gevormd wordt door genetische aanleg en opvoeding?quote:Op maandag 20 maart 2006 17:24 schreef Triggershot het volgende:
Doe je nog de groeten aan je vrije wil?
Allah is gemaakt door mensen. Ieder mens projecteert z'n eigen visie op het geloof en vindt erin wat hij/zij erin wil vinden. De één vindt er sadisme, de ander vindt er liefde. Of zelfs een mengeliing van beiden.quote:Op maandag 20 maart 2006 17:24 schreef Jeweet het volgende:
Wat een ongelovelijke eikel is Allah dan toch.
Even vrij als toen Stalin besloot om zijn kerkelijke opleiding op te geven ondanks zijn opvoeding.quote:Op maandag 20 maart 2006 17:31 schreef speknek het volgende:
[..]
Hoe vrij is je wil als je dispositie deels gevormd wordt door genetische aanleg en opvoeding?
quote:Op maandag 20 maart 2006 17:32 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Allah is gemaakt door mensen. Ieder mens projecteert z'n eigen visie op het geloof en vindt erin wat hij/zij erin wil vinden. De één vindt er sadisme, de ander vindt er liefde. Of zelfs een mengeliing van beiden.
Wat is dit voor inhoudsloze retoriek?quote:Op maandag 20 maart 2006 17:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Even vrij als toen Stalin besloot om zijn kerkelijke opleiding op te geven ondanks zijn opvoeding.
gezien jij het al inhoudloos vindt, zie ik er geen nut van in.quote:Op maandag 20 maart 2006 17:43 schreef Doffy het volgende:
[..]
Ik hoor 't graag van jou; het zijn jouw woorden.
En niet jequote:
Daarom vraag ik juist om opheldering. Wanneer ga jij eens beginnen met serieus discussies voeren?quote:Op maandag 20 maart 2006 17:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
gezien jij het al inhoudloos vindt, zie ik er geen nut van in.
In een openbare discussie is er geen 'ik' of 'je'. Voer anders maar een msn-gesprek.quote:Daarnaast zei ik
[..]
En niet je
Was hij wel een product van zij religieuze opvoeding dan?quote:Op maandag 20 maart 2006 17:47 schreef speknek het volgende:
Wat wil je van mij horen? Dat Stalin kennelijk geen product was van z'n opvoeding en z'n genen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |