abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 maart 2006 @ 17:50:36 #201
8369 speknek
Another day another slay
pi_36205834
quote:
Op maandag 20 maart 2006 17:48 schreef Triggershot het volgende:
Was hij wel een product van zij religieuze opvoeding dan?
Geen idee hoe religieus zijn ouders waren, het zou ongetwijfeld meegespeeld hebben.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_36205846
quote:
Op maandag 20 maart 2006 17:48 schreef Doffy het volgende:

[..]

Daarom vraag ik juist om opheldering. Wanneer ga jij eens beginnen met serieus discussies voeren?
Bestempelen als "inhoudloos" is geen vraag naar opheldering. Wanneer het je niet serieus neemt, waarom reageer je dan op me..
quote:
In een openbare discussie is er geen 'ik' of 'je'. Voer anders maar een msn-gesprek.
Bedankt voor je advies.
  maandag 20 maart 2006 @ 17:51:19 #203
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_36205858
quote:
Op maandag 20 maart 2006 17:49 schreef speknek het volgende:
Even een vraag tussendoor, kan iedereen hier teleologisch en ontologisch godsbewijs uit elkaar halen? Weet iemand Spinoza's bezwaren tegen de persoonlijke god en wat Pascal's Wager inhoudt? Ik vraag me af of ik daar een stukje moet schrijven.. Zou denk ik een hoop schelen als mensen hier wat voorkennis hebben.
Ik wel, maar voor de goede orde en duidelijkheid is een korte toelichting wellicht niet overbodig
'Nuff said
pi_36205900
quote:
Op maandag 20 maart 2006 17:50 schreef speknek het volgende:

[..]

Geen idee hoe religieus zijn ouders waren, het zou ongetwijfeld meegespeeld hebben.
Wel meen ik gelezen te hebben dat hij uit een religieus familie kwam en dat hij een Kerkelijk opleiding links heeft laten liggen voor Lenins beweging.
  maandag 20 maart 2006 @ 17:53:17 #205
8369 speknek
Another day another slay
pi_36205928
quote:
Op maandag 20 maart 2006 17:51 schreef Doffy het volgende:
Ik wel, maar voor de goede orde en duidelijkheid is een korte toelichting wellicht niet overbodig
Ben bang dat een korte toelichting daar geen recht aan doet..
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 20 maart 2006 @ 17:54:27 #206
27698 Doffy
pi_36205978
quote:
Op maandag 20 maart 2006 17:53 schreef speknek het volgende:

[..]

Ben bang dat een korte toelichting daar geen recht aan doet..
Evt. link je naar Wikipedia, of je schrijft een stukje voor de WFL-wiki en linkt daarheen
'Nuff said
pi_36206428
quote:
Op maandag 20 maart 2006 17:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

ok, het idee over Allah is gemaakt door mensen
  maandag 20 maart 2006 @ 18:08:59 #208
27698 Doffy
pi_36206441
quote:
Op maandag 20 maart 2006 17:54 schreef Doffy het volgende:

[..]

Evt. link je naar Wikipedia, of je schrijft een stukje voor de WFL-wiki en linkt daarheen
*kuch*

Zie mijn sig
'Nuff said
pi_36206668
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:08 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Ach als je het anders meende prima... maar je klonk zo algemeen
  woensdag 22 maart 2006 @ 14:41:05 #210
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_36264429
*volgt topic vanaf nu
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
pi_36265619
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:08 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Bingo! en waarom? controle! een of andere vieze pedo dacht zo aan de macht te komen en het is hem gelukt ook!

Als de boeken van Lord of the Rings 10.000 jaar geleden waren geschreven (stel je voor he!) zouden we dat dan als waar gebeurd accepteren? nee? waarom niet? omdat het fantasie is? weet je wat fantasie is? Jezus die terug keerde uit de dood en ga zo maar door (Bijbel en Koran)

Ik vind het idioot dat mensen heel hun leven wijden aan een boek! Kom op zeg! denk er is over na!!! al het ellende in de wereld en maar zweren dat die fucking Allah het niet onder controle heeft bla bla bla

Waarom zijn de arme landen juist zo bezig met geloof? omdat die mensen niks anders hebben! het geeft ze hoop op iets beters hierna! knap lullig als ze erachter komen dat hierna helemaal niks is! en in landen als Iran waar een stel kwartjeszakken gewoon de macht willen hebben.

En een ding kan ik je garanderen, beide sprookjes (bijbel en koran) zijn door een man geschreven.

Je ziet geloof steeds meer verdwijnen, over 500 jaar is geloof niks anders dan wat hekserij nu is!

Wij denken nu van, eej die idioten die in heksen geloofden waren achterlijk! hahahaha! zo denk ik nu over alle gelovigen! Maarja het is aan hun om er in te geloven.

Zo kan ik nog uren doorgaan wat ik niet ga doen! energie verspilling hoe en wat jij bent heeft 75% met je opvoeding te maken en die paar jaartjes bepalen je standpunt een beetje, en tja als je als moslim bent geboren heb je weinig keus thuis, zo was het vroeger ook in NL.

Ik ken weinig mensen die gelovig zijn (echt gelovig) met die paar die ik ken heb ik wel eens een gezonde discussie over geloof en altijd loopt het dood op “daar kan niemand een antwoord op geven” of “dat weet alleen God\Allah”

Hoe dan ook respecteer ik die mensen en laat ze lekker hun gang gaan.

This is what you are, this is what you get...
  woensdag 22 maart 2006 @ 15:25:17 #212
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_36266027
quote:
Je ziet geloof steeds meer verdwijnen
Daar heb je het mis
pi_36266758
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 15:14 schreef mForce het volgende:

[..]

Bingo! en waarom? controle! een of andere vieze pedo dacht zo aan de macht te komen en het is hem gelukt ook!

Als de boeken van Lord of the Rings 10.000 jaar geleden waren geschreven (stel je voor he!) zouden we dat dan als waar gebeurd accepteren? nee? waarom niet? omdat het fantasie is? weet je wat fantasie is? Jezus die terug keerde uit de dood en ga zo maar door (Bijbel en Koran)

Ik vind het idioot dat mensen heel hun leven wijden aan een boek! Kom op zeg! denk er is over na!!! al het ellende in de wereld en maar zweren dat die fucking Allah het niet onder controle heeft bla bla bla

Waarom zijn de arme landen juist zo bezig met geloof? omdat die mensen niks anders hebben! het geeft ze hoop op iets beters hierna! knap lullig als ze erachter komen dat hierna helemaal niks is! en in landen als Iran waar een stel kwartjeszakken gewoon de macht willen hebben.

En een ding kan ik je garanderen, beide sprookjes (bijbel en koran) zijn door een man geschreven.

Je ziet geloof steeds meer verdwijnen, over 500 jaar is geloof niks anders dan wat hekserij nu is!

Wij denken nu van, eej die idioten die in heksen geloofden waren achterlijk! hahahaha! zo denk ik nu over alle gelovigen! Maarja het is aan hun om er in te geloven.

Zo kan ik nog uren doorgaan wat ik niet ga doen! energie verspilling hoe en wat jij bent heeft 75% met je opvoeding te maken en die paar jaartjes bepalen je standpunt een beetje, en tja als je als moslim bent geboren heb je weinig keus thuis, zo was het vroeger ook in NL.

Ik ken weinig mensen die gelovig zijn (echt gelovig) met die paar die ik ken heb ik wel eens een gezonde discussie over geloof en altijd loopt het dood op “daar kan niemand een antwoord op geven” of “dat weet alleen God\Allah”

Hoe dan ook respecteer ik die mensen en laat ze lekker hun gang gaan.

"Vieze pedo" "die fucking Allah" allemaal stoere praatjes.. Ga eens een paar keer met een moslim om.
  woensdag 22 maart 2006 @ 15:48:28 #214
131678 Funkytrip
Funky Vidi Vici!
pi_36266947
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 15:25 schreef ImmovableMind het volgende:
[..]
Daar heb je het mis
Er is denk ik eerder sprake van een tweesprong. Hoe betere opleiding en hoe rijker, hoe minder religieus. Vandaar de ontkerkelijking in het rijke Westen en de toename van religie in de armere delen van de wereld.

Amerika lijkt hierop een uitzondering, maar dat is meer omdat het religieuze deel in Amerika zeer vocaal is en omdat er op dit moment een behoorlijk religieus-conservatieve regering zit.
Nu met gitaar!
  woensdag 22 maart 2006 @ 16:38:31 #215
17928 averty
Retroactief ziener
pi_36268748
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 15:48 schreef Funkytrip het volgende:

[..]

Er is denk ik eerder sprake van een tweesprong. Hoe betere opleiding en hoe rijker, hoe minder religieus. Vandaar de ontkerkelijking in het rijke Westen en de toename van religie in de armere delen van de wereld.

Amerika lijkt hierop een uitzondering, maar dat is meer omdat het religieuze deel in Amerika zeer vocaal is en omdat er op dit moment een behoorlijk religieus-conservatieve regering zit.
In Amerika zelf is hetzelfde effect te zien: de grote steden en de meer ontwikkelde staten zijn minder gelovig dan de bible-belt staten. Het is duidelijk dat dit zeker correleert met de opleidingsgraad van de inwoners.
"Belief in that which reason denies is associated with steadfastness and courage, while skepticism is often identified with cynicism and weak character".
pi_36269646
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 15:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

"Vieze pedo" "die fucking Allah" allemaal stoere praatjes.. Ga eens een paar keer met een moslim om.
Uhm ik ben in Iran (Teheran) geboren en heb daar tot mn 6e gewoond en ik ken een aantal moslims ja, onder andere familie leden en een collega van me.

En dat zijn geen stoere praatjes, eerder door frustraties!!!!

Verder weet ik heel goed hoe moslims leven en zich gedragen en dat is totaal anders dan het beeld wat de autochtone Nederlanders hebben.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen moslims (op die paar na die het verneuken voor de rest) en dat sommige moslims het niet kunnen hebben dat ik sommige figuren "pedo" noem is dat niet mijn probleem maar eerder mijn recht!

[ Bericht 23% gewijzigd door mForce op 22-03-2006 17:13:53 ]
pi_36269710
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 15:48 schreef Funkytrip het volgende:

[..]
Hoe betere opleiding en hoe rijker, hoe minder religieus. Vandaar de ontkerkelijking in het rijke Westen en de toename van religie in de armere delen van de wereld.
My point!
pi_36271277
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:03 schreef mForce het volgende:

[..]

Uhm ik ben in Iran (Teheran) geboren en heb daar tot mn 6e gewoond en ik ken een aantal moslims ja, onder andere familie leden en een collega van me.
Beste Mforce, al was je in de kalifaat of in Mekka geboren zou het nog niets betekenen over je kennis van de islam, jij bepaald welke ervaringen je beinvloeden bij het vormen van je mening over de islam.
quote:
En dat zijn geen stoere praatjes, eerder door frustraties!!!!
En ik raak gefrustreerd door de manier waarop jij je uitlaat over Mohammed, kan nu wel terug gaan schelden tegen jou omdat je me op een gevoelige snaar raakt, maar bevorderd dat een dialoog? Komen we er verder mee?
quote:
Verder weet ik heel goed hoe moslims leven en zich gedragen en dat is totaal anders dan het beeld wat de autochtone Nederlanders hebben.
Ben ik het niet met je eens, Iran is meerendeels van een Shietische stroming, en de grootste stroming van de islam de soenieten die verschillen in grote richtlijnen met Ahl-Shia.. Heel jammer dat je het hebt over de Islam terwijl je wel beter zou moeten weten.
quote:
Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen moslims (op die paar na die het verneuken voor de rest) en dat sommige moslims het niet kunnen hebben dat ik sommige figuren "pedo" noem is dat niet mijn probleem maar eerder mijn recht!
Je recht? Wat voor een mentaliteit is dat? Staan we tegenwoordig niet boven dat alles? Dingen waar je geestelijk en fysiek in staat tot bent is voor jou een reden om het te doen, alleen omdat je het kunt? Heel jammer, je meent niets tegen de moslims te hebben, maar door Mohammed zo te betitelen raak je wel alle moslims

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2006 18:25:37 ]
  FOK!fotograaf woensdag 22 maart 2006 @ 18:38:45 #219
17893 Forno
pi_36272525
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:58 schreef Triggershot het volgende:

Je recht? Wat voor een mentaliteit is dat? Staan we tegenwoordig niet boven dat alles? Dingen waar je geestelijk en fysiek in staat tot bent is voor jou een reden om het te doen, alleen omdat je het kunt? Heel jammer, je meent niets tegen de moslims te hebben, maar door Mohammed zo te betitelen raak je wel alle moslims
Het recht om te beledigen, de vrijheid van meningsuiting.

Je weet wel, waar de laatste tijd zoveel om te doen is geweest. Of ben je daar tegen?
pi_36272715
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:38 schreef Forno het volgende:

[..]

Het recht om te beledigen, de vrijheid van meningsuiting.

Je weet wel, waar de laatste tijd zoveel om te doen is geweest. Of ben je daar tegen?
UIt mijn reactie kun je er al prima uithalen hoe ik er over denk
  FOK!fotograaf woensdag 22 maart 2006 @ 18:55:49 #221
17893 Forno
pi_36273015
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

UIt mijn reactie kun je er al prima uithalen hoe ik er over denk
Dan heb je toch een lange weg te gaan. De politiek in en vervolgens de Grondwet artikel 7 aanpassen. Tot die tijd kun je even geen vraagtekens naast iemands mening plaatsen.

Al zeg ik niet dat iedereen dan maar moet gaan bashen.
pi_36273062
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:55 schreef Forno het volgende:

[..]

Al zeg ik niet dat iedereen dan maar moet gaan bashen.
Nu zijn we het eens
pi_36273455
Ik snap dat nooit zo goed. Als een ongelovige nou Mohammed of bijvoorbeeld Jezus beledigt....dan is dat toch zijn probleem? Dan wordt hij na zijn leven toch wel daarop afgerekend?
- God's only excuse is the fact that He doesn't exist -
pi_36273476
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 19:12 schreef ee-04 het volgende:
Ik snap dat nooit zo goed. Als een ongelovige nou Mohammed of bijvoorbeeld Jezus beledigt....dan is dat toch zijn probleem? Dan wordt hij na zijn leven toch wel daarop afgerekend?
Klopt
  woensdag 22 maart 2006 @ 19:32:22 #225
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_36274051
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 19:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Klopt
pi_36274293
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 19:32 schreef ImmovableMind het volgende:

[..]

pi_36275917
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 19:12 schreef Triggershot het volgende:
Klopt
Branden in de vieze gore teringhel zal hij! . Eeuwig! Leve de vredelievende islam! .
pi_36276090
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 20:24 schreef Modus het volgende:

[..]

Branden in de vieze gore teringhel zal hij! . Eeuwig! Leve de vredelievende islam! .
Goh dat jij daar over kunt oordelen.
  woensdag 22 maart 2006 @ 20:38:14 #229
27698 Doffy
pi_36276477
Kunnen we weer terug on-topic? Het ging ooit over godsbewijzen, en ik zou het fijn vinden als net daar vanaf nu weer over gaat.
'Nuff said
pi_36276607
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 20:29 schreef Triggershot het volgende:
Goh dat jij daar over kunt oordelen.
Houd toch gewoon eens op met al die onvoorstelbare religienonsens man. Ga naar een psychiater ofzo.
  woensdag 22 maart 2006 @ 20:44:08 #231
27698 Doffy
pi_36276714
En klaar, en ontopic.
'Nuff said
  woensdag 22 maart 2006 @ 21:10:59 #232
27698 Doffy
pi_36277762
Ik vroeg of het ONTOPIC kon
'Nuff said
pi_36277871
--edit: *zucht*

[ Bericht 98% gewijzigd door Doffy op 22-03-2006 21:40:02 ]
pi_36282226
-edit:ontopic geldt ook voor jou.

[ Bericht 97% gewijzigd door Doffy op 22-03-2006 23:06:17 ]
pi_36282300
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 23:01 schreef mForce het volgende:

[..]
op verzoek van Dof kan ik er niet op reageren, neem me niet kwalijk
pi_36283648
Godsbewijzen....Ik vraag me altijd af in hoe gebedsgenezingen te verklaren zijn. Ik ben er zelf nooit bij geweest...Worden er echt mensen genezen? Is dat dan God? Iemand die hier iets meer vanaf weet?
pi_36283738
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 23:31 schreef ee-04 het volgende:
Godsbewijzen....Ik vraag me altijd af in hoe gebedsgenezingen te verklaren zijn. Ik ben er zelf nooit bij geweest...Worden er echt mensen genezen? Is dat dan God? Iemand die hier iets meer vanaf weet?
Neem er een x deel aan zou ik zeggen, ervaringen van anderen blijven maar verhalen voor je toch?
pi_36283770
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 21:10 schreef Doffy het volgende:
Ik vroeg of het ONTOPIC kon
Wat was er zo offtopic??
  woensdag 22 maart 2006 @ 23:36:02 #239
27698 Doffy
pi_36283805
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 23:34 schreef mForce het volgende:

[..]

Wat was er zo offtopic??
Dat het hier gaat over godsbewijzen, en jouw posts niet.
'Nuff said
pi_36283808
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 23:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Neem er een x deel aan zou ik zeggen, ervaringen van anderen blijven maar verhalen voor je toch?
In principe geloof ik er niet in maar als je dat soort verhalen hoort vraag ik me dan toch wel af hoe zo'n verschijnsel te verklaren is. Dat het gewoon oplichting is kan ik me ook niet voorstellen namelijk.
Zou het sowieso opvallend vinden als God wel mensen zou genezen bij een gebedsgenezing en andere mensen niet!
  woensdag 22 maart 2006 @ 23:37:31 #241
8369 speknek
Another day another slay
pi_36283861
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 23:31 schreef ee-04 het volgende:
Dat is misschien wel het grootste probleem van zulke godsbewijzen. Je bewijst er niet god mee, maar hooguit dat er een factor is waar we tot voorheen nog geen rekening mee hadden gehouden. Het zou een samenzwering kunnen zijn, ki, voodoo, the force, aliens, een heel polytheistisch pantheon, ja of god.
pi_36283931
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 23:36 schreef ee-04 het volgende:

[..]

In principe geloof ik er niet in maar als je dat soort verhalen hoort vraag ik me dan toch wel af hoe zo'n verschijnsel te verklaren is. Dat het gewoon oplichting is kan ik me ook niet voorstellen namelijk.
Zou het sowieso opvallend vinden als God wel mensen zou genezen bij een gebedsgenezing en andere mensen niet!
Misschien juist omdat je je omdat moment richt op God en dat je beroep doet op zijn barmhartigheid?
pi_36283976
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 23:37 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat is misschien wel het grootste probleem van zulke godsbewijzen. Je bewijst er niet god mee, maar hooguit dat er een factor is waar we tot voorheen nog geen rekening mee hadden gehouden. Het zou een samenzwering kunnen zijn, ki, voodoo, the force, aliens, een heel polytheistisch pantheon, ja of god.
Ja precies. Ik denk ook eerder aan bijvoorbeeld al die energie als factor. Vraag me sowieso af in hoeverre iemand überhaupt echt is genezen van iets ernstigs tijdens een gebedsgenezing.
pi_36283995
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 23:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Misschien juist omdat je je omdat moment richt op God en dat je beroep doet op zijn barmhartigheid?
Maar als ik nou thuis bid voor iemand die ernstig ziek is, waarom zou God dan geen wonderen verrichten?
  woensdag 22 maart 2006 @ 23:42:01 #245
8369 speknek
Another day another slay
pi_36284020
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 23:40 schreef ee-04 het volgende:
Ja precies. Ik denk ook eerder aan bijvoorbeeld al die energie als factor. Vraag me sowieso af in hoeverre iemand überhaupt echt is genezen van iets ernstigs tijdens een gebedsgenezing.
Zou vast een keer gebeurd zijn (althans rond die tijd), maar mensen genezen wel vaker 'zomaar'. Ook als ze niet naar een gebedsgenezing gaan.
pi_36284095
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 23:41 schreef ee-04 het volgende:

[..]

Maar als ik nou thuis bid voor iemand die ernstig ziek is, waarom zou God dan geen wonderen verrichten?
Omdat je alleen zou bidden wanneer je God nodig hebt, terwijl betreffende contstant met God bezig is?
pi_36284259
Ik bedoel eigenlijk meer waarom mensen die dus meedoen aan een gebedsgenezing, daar wel genezen worden, terwijl er waarschijnlijk ook wel voor hun wordt gebeden buiten de gebedsgenezing.
pi_36284346
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 23:49 schreef ee-04 het volgende:
Ik bedoel eigenlijk meer waarom mensen die dus meedoen aan een gebedsgenezing, daar wel genezen worden, terwijl er waarschijnlijk ook wel voor hun wordt gebeden buiten de gebedsgenezing.
Sorry, daar heb ik geen antwoord op. Misschien wordt gebeden van sommigen eerder verhoord?
pi_36284388
Eigenlijk moet ik hier helemaal niet over praten omdat ik er helemaal niets van af weet Eigenlijk moet ik gewoon offline gaan...weltrusten mensen
pi_36284431
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 23:52 schreef ee-04 het volgende:
Eigenlijk moet ik hier helemaal niet over praten omdat ik er helemaal niets van af weet Eigenlijk moet ik gewoon offline gaan...weltrusten mensen
Truste
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')