Geen idee hoe religieus zijn ouders waren, het zou ongetwijfeld meegespeeld hebben.quote:Op maandag 20 maart 2006 17:48 schreef Triggershot het volgende:
Was hij wel een product van zij religieuze opvoeding dan?
Bestempelen als "inhoudloos" is geen vraag naar opheldering. Wanneer het je niet serieus neemt, waarom reageer je dan op me..quote:Op maandag 20 maart 2006 17:48 schreef Doffy het volgende:
[..]
Daarom vraag ik juist om opheldering. Wanneer ga jij eens beginnen met serieus discussies voeren?
Bedankt voor je advies.quote:In een openbare discussie is er geen 'ik' of 'je'. Voer anders maar een msn-gesprek.
Ik wel, maar voor de goede orde en duidelijkheid is een korte toelichting wellicht niet overbodigquote:Op maandag 20 maart 2006 17:49 schreef speknek het volgende:
Even een vraag tussendoor, kan iedereen hier teleologisch en ontologisch godsbewijs uit elkaar halen? Weet iemand Spinoza's bezwaren tegen de persoonlijke god en wat Pascal's Wager inhoudt? Ik vraag me af of ik daar een stukje moet schrijven.. Zou denk ik een hoop schelen als mensen hier wat voorkennis hebben.
Wel meen ik gelezen te hebben dat hij uit een religieus familie kwam en dat hij een Kerkelijk opleiding links heeft laten liggen voor Lenins beweging.quote:Op maandag 20 maart 2006 17:50 schreef speknek het volgende:
[..]
Geen idee hoe religieus zijn ouders waren, het zou ongetwijfeld meegespeeld hebben.
Ben bang dat een korte toelichting daar geen recht aan doet..quote:Op maandag 20 maart 2006 17:51 schreef Doffy het volgende:
Ik wel, maar voor de goede orde en duidelijkheid is een korte toelichting wellicht niet overbodig
Evt. link je naar Wikipedia, of je schrijft een stukje voor de WFL-wiki en linkt daarheenquote:Op maandag 20 maart 2006 17:53 schreef speknek het volgende:
[..]
Ben bang dat een korte toelichting daar geen recht aan doet..
*kuch*quote:Op maandag 20 maart 2006 17:54 schreef Doffy het volgende:
[..]
Evt. link je naar Wikipedia, of je schrijft een stukje voor de WFL-wiki en linkt daarheen
Ach als je het anders meende prima... maar je klonk zo algemeenquote:Op maandag 20 maart 2006 18:08 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ok, het idee over Allah is gemaakt door mensen
Bingo! en waarom? controle! een of andere vieze pedo dacht zo aan de macht te komen en het is hem gelukt ook!quote:Op maandag 20 maart 2006 18:08 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ok, het idee over Allah is gemaakt door mensen
Daar heb je het misquote:Je ziet geloof steeds meer verdwijnen
"Vieze pedo" "die fucking Allah" allemaal stoere praatjes.. Ga eens een paar keer met een moslim om.quote:Op woensdag 22 maart 2006 15:14 schreef mForce het volgende:
[..]
Bingo! en waarom? controle! een of andere vieze pedo dacht zo aan de macht te komen en het is hem gelukt ook!
Als de boeken van Lord of the Rings 10.000 jaar geleden waren geschreven (stel je voor he!) zouden we dat dan als waar gebeurd accepteren? nee? waarom niet? omdat het fantasie is? weet je wat fantasie is? Jezus die terug keerde uit de dood en ga zo maar door (Bijbel en Koran)
Ik vind het idioot dat mensen heel hun leven wijden aan een boek! Kom op zeg! denk er is over na!!! al het ellende in de wereld en maar zweren dat die fucking Allah het niet onder controle heeft bla bla bla
Waarom zijn de arme landen juist zo bezig met geloof? omdat die mensen niks anders hebben! het geeft ze hoop op iets beters hierna! knap lullig als ze erachter komen dat hierna helemaal niks is! en in landen als Iran waar een stel kwartjeszakken gewoon de macht willen hebben.
En een ding kan ik je garanderen, beide sprookjes (bijbel en koran) zijn door een man geschreven.
Je ziet geloof steeds meer verdwijnen, over 500 jaar is geloof niks anders dan wat hekserij nu is!
Wij denken nu van, eej die idioten die in heksen geloofden waren achterlijk! hahahaha! zo denk ik nu over alle gelovigen! Maarja het is aan hun om er in te geloven.
Zo kan ik nog uren doorgaan wat ik niet ga doen! energie verspillinghoe en wat jij bent heeft 75% met je opvoeding te maken en die paar jaartjes bepalen je standpunt een beetje, en tja als je als moslim bent geboren heb je weinig keus thuis, zo was het vroeger ook in NL.
Ik ken weinig mensen die gelovig zijn (echt gelovig) met die paar die ik ken heb ik wel eens een gezonde discussie over geloof en altijd loopt het dood op “daar kan niemand een antwoord op geven” of “dat weet alleen God\Allah”
Hoe dan ook respecteer ik die mensen en laat ze lekker hun gang gaan.
![]()
![]()
![]()
Er is denk ik eerder sprake van een tweesprong. Hoe betere opleiding en hoe rijker, hoe minder religieus. Vandaar de ontkerkelijking in het rijke Westen en de toename van religie in de armere delen van de wereld.quote:
In Amerika zelf is hetzelfde effect te zien: de grote steden en de meer ontwikkelde staten zijn minder gelovig dan de bible-belt staten. Het is duidelijk dat dit zeker correleert met de opleidingsgraad van de inwoners.quote:Op woensdag 22 maart 2006 15:48 schreef Funkytrip het volgende:
[..]
Er is denk ik eerder sprake van een tweesprong. Hoe betere opleiding en hoe rijker, hoe minder religieus. Vandaar de ontkerkelijking in het rijke Westen en de toename van religie in de armere delen van de wereld.
Amerika lijkt hierop een uitzondering, maar dat is meer omdat het religieuze deel in Amerika zeer vocaal is en omdat er op dit moment een behoorlijk religieus-conservatieve regering zit.
quote:Op woensdag 22 maart 2006 15:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
"Vieze pedo" "die fucking Allah" allemaal stoere praatjes.. Ga eens een paar keer met een moslim om.
My point!quote:Op woensdag 22 maart 2006 15:48 schreef Funkytrip het volgende:
[..]
Hoe betere opleiding en hoe rijker, hoe minder religieus. Vandaar de ontkerkelijking in het rijke Westen en de toename van religie in de armere delen van de wereld.
Beste Mforce, al was je in de kalifaat of in Mekka geboren zou het nog niets betekenen over je kennis van de islam, jij bepaald welke ervaringen je beinvloeden bij het vormen van je mening over de islam.quote:Op woensdag 22 maart 2006 17:03 schreef mForce het volgende:
[..]
Uhm ik ben in Iran (Teheran) geboren en heb daar tot mn 6e gewoond en ik ken een aantal moslims ja, onder andere familie leden en een collega van me.
En ik raak gefrustreerd door de manier waarop jij je uitlaat over Mohammed, kan nu wel terug gaan schelden tegen jou omdat je me op een gevoelige snaar raakt, maar bevorderd dat een dialoog? Komen we er verder mee?quote:En dat zijn geen stoere praatjes, eerder door frustraties!!!!
Ben ik het niet met je eens, Iran is meerendeels van een Shietische stroming, en de grootste stroming van de islam de soenieten die verschillen in grote richtlijnen met Ahl-Shia.. Heel jammer dat je het hebt over de Islam terwijl je wel beter zou moeten weten.quote:Verder weet ik heel goed hoe moslims leven en zich gedragen en dat is totaal anders dan het beeld wat de autochtone Nederlanders hebben.
Je recht? Wat voor een mentaliteit is dat? Staan we tegenwoordig niet boven dat alles? Dingen waar je geestelijk en fysiek in staat tot bent is voor jou een reden om het te doen, alleen omdat je het kunt? Heel jammer, je meent niets tegen de moslims te hebben, maar door Mohammed zo te betitelen raak je wel alle moslimsquote:Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen moslims (op die paar na die het verneuken voor de rest) en dat sommige moslims het niet kunnen hebben dat ik sommige figuren "pedo" noem is dat niet mijn probleem maar eerder mijn recht!
Het recht om te beledigen, de vrijheid van meningsuiting.quote:Op woensdag 22 maart 2006 17:58 schreef Triggershot het volgende:
Je recht? Wat voor een mentaliteit is dat? Staan we tegenwoordig niet boven dat alles? Dingen waar je geestelijk en fysiek in staat tot bent is voor jou een reden om het te doen, alleen omdat je het kunt? Heel jammer, je meent niets tegen de moslims te hebben, maar door Mohammed zo te betitelen raak je wel alle moslims
UIt mijn reactie kun je er al prima uithalen hoe ik er over denkquote:Op woensdag 22 maart 2006 18:38 schreef Forno het volgende:
[..]
Het recht om te beledigen, de vrijheid van meningsuiting.
Je weet wel, waar de laatste tijd zoveel om te doen is geweest. Of ben je daar tegen?
Dan heb je toch een lange weg te gaan. De politiek in en vervolgens de Grondwet artikel 7 aanpassen. Tot die tijd kun je even geen vraagtekens naast iemands mening plaatsen.quote:Op woensdag 22 maart 2006 18:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
UIt mijn reactie kun je er al prima uithalen hoe ik er over denk
Nu zijn we het eensquote:Op woensdag 22 maart 2006 18:55 schreef Forno het volgende:
[..]
Al zeg ik niet dat iedereen dan maar moet gaan bashen.
Kloptquote:Op woensdag 22 maart 2006 19:12 schreef ee-04 het volgende:
Ik snap dat nooit zo goed. Als een ongelovige nou Mohammed of bijvoorbeeld Jezus beledigt....dan is dat toch zijn probleem? Dan wordt hij na zijn leven toch wel daarop afgerekend?
Branden in de vieze gore teringhel zal hij!quote:Op woensdag 22 maart 2006 19:12 schreef Triggershot het volgende:
Klopt
Goh dat jij daar over kunt oordelen.quote:Op woensdag 22 maart 2006 20:24 schreef Modus het volgende:
[..]
Branden in de vieze gore teringhel zal hij!. Eeuwig! Leve de vredelievende islam!
.
Houd toch gewoon eens op met al die onvoorstelbare religienonsens man. Ga naar een psychiater ofzo.quote:Op woensdag 22 maart 2006 20:29 schreef Triggershot het volgende:
Goh dat jij daar over kunt oordelen.
Neem er een x deel aan zou ik zeggen, ervaringen van anderen blijven maar verhalen voor je toch?quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:31 schreef ee-04 het volgende:
Godsbewijzen....Ik vraag me altijd af in hoe gebedsgenezingen te verklaren zijn. Ik ben er zelf nooit bij geweest...Worden er echt mensen genezen? Is dat dan God? Iemand die hier iets meer vanaf weet?
In principe geloof ik er niet in maar als je dat soort verhalen hoort vraag ik me dan toch wel af hoe zo'n verschijnsel te verklaren is. Dat het gewoon oplichting is kan ik me ook niet voorstellen namelijk.quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Neem er een x deel aan zou ik zeggen, ervaringen van anderen blijven maar verhalen voor je toch?
Dat is misschien wel het grootste probleem van zulke godsbewijzen. Je bewijst er niet god mee, maar hooguit dat er een factor is waar we tot voorheen nog geen rekening mee hadden gehouden. Het zou een samenzwering kunnen zijn, ki, voodoo, the force, aliens, een heel polytheistisch pantheon, ja of god.quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:31 schreef ee-04 het volgende:
Godsbewijzen....Ik vraag me altijd af in hoe gebedsgenezingen te verklaren zijn. Ik ben er zelf nooit bij geweest...Worden er echt mensen genezen? Is dat dan God? Iemand die hier iets meer vanaf weet?
Misschien juist omdat je je omdat moment richt op God en dat je beroep doet op zijn barmhartigheid?quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:36 schreef ee-04 het volgende:
[..]
In principe geloof ik er niet in maar als je dat soort verhalen hoort vraag ik me dan toch wel af hoe zo'n verschijnsel te verklaren is. Dat het gewoon oplichting is kan ik me ook niet voorstellen namelijk.
Zou het sowieso opvallend vinden als God wel mensen zou genezen bij een gebedsgenezing en andere mensen niet!
Ja precies. Ik denk ook eerder aan bijvoorbeeld al die energie als factor. Vraag me sowieso af in hoeverre iemand überhaupt echt is genezen van iets ernstigs tijdens een gebedsgenezing.quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:37 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat is misschien wel het grootste probleem van zulke godsbewijzen. Je bewijst er niet god mee, maar hooguit dat er een factor is waar we tot voorheen nog geen rekening mee hadden gehouden. Het zou een samenzwering kunnen zijn, ki, voodoo, the force, aliens, een heel polytheistisch pantheon, ja of god.
Maar als ik nou thuis bid voor iemand die ernstig ziek is, waarom zou God dan geen wonderen verrichten?quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Misschien juist omdat je je omdat moment richt op God en dat je beroep doet op zijn barmhartigheid?
Zou vast een keer gebeurd zijn (althans rond die tijd), maar mensen genezen wel vaker 'zomaar'. Ook als ze niet naar een gebedsgenezing gaan.quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:40 schreef ee-04 het volgende:
Ja precies. Ik denk ook eerder aan bijvoorbeeld al die energie als factor. Vraag me sowieso af in hoeverre iemand überhaupt echt is genezen van iets ernstigs tijdens een gebedsgenezing.
Omdat je alleen zou bidden wanneer je God nodig hebt, terwijl betreffende contstant met God bezig is?quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:41 schreef ee-04 het volgende:
[..]
Maar als ik nou thuis bid voor iemand die ernstig ziek is, waarom zou God dan geen wonderen verrichten?
Sorry, daar heb ik geen antwoord op. Misschien wordt gebeden van sommigen eerder verhoord?quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:49 schreef ee-04 het volgende:
Ik bedoel eigenlijk meer waarom mensen die dus meedoen aan een gebedsgenezing, daar wel genezen worden, terwijl er waarschijnlijk ook wel voor hun wordt gebeden buiten de gebedsgenezing.
Trustequote:Op woensdag 22 maart 2006 23:52 schreef ee-04 het volgende:
Eigenlijk moet ik hier helemaal niet over praten omdat ik er helemaal niets van af weetEigenlijk moet ik gewoon offline gaan...weltrusten mensen
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |