Als dat nou eens bewezen zou kunnen worden.... Dan is Robbert in ieder geval wel te "faxen door entiteiten".quote:Op vrijdag 17 maart 2006 15:41 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Heh, dit zou een mooi scenario zijn :
Geesten/Entiteiten bestaan echt, instrueren Robbert om aandacht te zoeken.
Robbert doet dat, dikt het aan en wordt betrapt.
Krijgt slechte aandacht, entiteiten boos, besluiten Robbert te fucken door plaatjes uit boeken te kopieeren en door te faxen naar Robbert.
Zo, dat zal 'm leren om ons in een slecht daglicht te stellen
Sorry, ik zag te laat dat je er nog wat bijgezet had. Volgens mij zeggen we eigenlijk het zelfdequote:Op vrijdag 17 maart 2006 15:44 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Misschien ooit met apparatuur maar dat bestaat nog niet nu. Dus het heeft ook weinig zin om over toetsen te praten nu.
Je verwoordt hier eigenlijk precies wat ik ook vind.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 15:43 schreef Prst_ het volgende:
[..]
Hoe 'duldt' men in de praktijk geen andere mening? In een discussie zegt men doorgaans: 'Ik vind dat jij ongelijk hebt omdat...(argumenten)..'. Wat is daar mis mee?
Irrelevante argumenten kun je als zodanig wegwuiven, tenzij ze weldegelijk relevant blijken te zijn voor het onderwerp van gesprek. Onbewezen insinuaties zijn niet meer dan dat. Als er echter ook nog redenen worden gegeven voor bepaalde zinspelingen wordt het al een ander verhaal.
Da van dat ' een ander diagnostiseren als psychiatrisch patient' is iets wat ikzelf meerdere malen heb gedaan. Ik zie niet wat daar mis mee is, aangezien ik dat ruimschoots met bronnen en onderbouwing heb gedaan en daarmee mijns inziens een geenszins onwaarschijnlijke verklaring heb gegeven voor Robberts gedrag.
Ik zie niet hoe ik daarmee Robbert zou zwartmaken of 'de grond in boren'. Integendeel. Het zou Robbert vrijpleiten van de kwade opzet die hem (of zijn vader) hier ook wel eens in de schoenen geschoven wordt.
Blijkbaar zijn er mensen met bepaalde waarde-oordelen over psychiatrische patienten, als het als negatief wordt ervaren als Robbert er 1 zou zijn.
Of is het bestaan van geestesziekten iets wat onbespreekbaar is?
Dan heb je geen discussieforum nodig, maar zoiets als www.navelstaren.nl. Als je er niet tegen kan om andere meningen dan die van jezelf te horen, heb je m.i. op een discussieforum niks te zoeken.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 16:38 schreef Dromenvanger het volgende:
Steeds om de have klap elkaar tegen blijven spreken is totaal overbodig en kost onnodig veel energie. Daarom duurde het topic van onze allerbeste Stenny ook 50 delen en was in het laatste deel nog steeds sprake van geen enkele verbetering. Dat zegt genoeg.
Als een discussie na 50 delen nog niets opschiet, dan is de discussie ook zinloos. Een discussie is om vooruitgang te boeken en niet om te stagneren. Als er geen nieuwe input komt en gebruikers blijven steeds terug vallen op hetzelfde, dan heeft een topic vrij weinig zin. Dan vergelijk ik het met een politiek debat dat na 1000 jaar nog steeds niet een uitkomst heeft namelijk. Dan kunnen beide partijen beter goed onderzoek gaan verrichten inplaats van hier plaats in beslag te nemen en door te blijven zeiken over steeds hetzelfde gezeur.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 16:47 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Dan heb je geen discussieforum nodig, maar zoiets als www.navelstaren.nl. Als je er niet tegen kan om andere meningen dan die van jezelf te horen, heb je m.i. op een discussieforum niks te zoeken.
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 16:59 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Het gaat erom dat er vooruitgang zit in een topic.
een klokquote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:05 schreef lordmedelo het volgende:
Ik ben het er mee eens dat het proberen overtuigen van je gelijk soms wel heel erg veel energie kost. Je denkt dan dat je het nog eens uit moet leggen, omdat de ander het niet begrijpt. Voor je gevoel is dat dan ook zo, maar misschien wil de ander het niet begrijpen of is diegene het er niet mee eens. Als je dat dan door hebt, ja, dan is het zonde om er nog energie in te steken.
Ik denk dat het dan niet verkeerd is om je er bij neer te leggen (heb ik ook wel eens gedaan, 10 delen terug). Je moet jezelf niet overhoop helpen om je gelijk te krijgen.
Nog even over deze afbeelding:
[afbeelding]
Wat is dat ronde achter de vermeende mudman (in de "bewerkte" versie)?
Of is dat al lang bekend?![]()
Als je nu ook nog eens uitlegt wat er zo grappig isquote:
Ik heb eens ooit kleurenblindheid als metafoor gebruikt, maar in welk deel dat was weet ik niet meerquote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:08 schreef Dromenvanger het volgende:
Hoe leg je een blinde uit dat een appel rond is
Hoe leg je een dove uit hoe muziek klinkt
Hoe leg je een ongelovige uit wat geloven is
Om maar de discussie op gang te houden
je citeert nu 1 zinnetje van DVquote:
Als dat het enige is wat ik hier toevoeg, laat maar zitten dan.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:09 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Als je nu ook nog eens uitlegt wat er zo grappig isDan voeg je tenminste wat toe hier
Met toe voegen hier bedoel ik toevoegen aan de discussie. Excusme me dat ik jou niet op de voet aan het volgen ben op fok!quote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:11 schreef Freethinker het volgende:
[..]
Als dat het enige is wat ik hier toevoeg, laat maar zitten dan.De nuttige toevoegingen laat ik wel aan jou over.
![]()
Deze hypothese vind ik nog steeds interessantquote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:08 schreef Dromenvanger het volgende:
Hoe leg je een blinde uit dat een appel rond is
Hoe leg je een dove uit hoe muziek klinkt
Hoe leg je een ongelovige uit wat geloven is
Om maar de discussie op gang te houden
Dat bedoelde ik ookquote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:13 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Met toe voegen hier bedoel ik toevoegen aan de discussie. Excusme me dat ik jou niet op de voet aan het volgen ben op fok!
Heb het druk
wie doen dat dan, volgens jou?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:31 schreef Prst_ het volgende:
Ja, laten we vooral diegenen die overal het fijne van willen weten en de moeite doen om dingen uit te zoeken bestempelen als diegenen die hun ogen sluiten of 'blind' zijn.
Dit natuurlijk in tegenstelling tot diegenen die bijvoorbeeld voor hun eigen ogen zien dat een tot voor kort als wonderbaarlijk vastgelegde entiteit eigenlijk een uitgeknipte foto is uit een populair tijdschrift en dan vol willen houden dat het toch echt speciaal en onverklaarbaar is dat Robbert zoiets kan vastleggen.
Het gaat me er niet om of er mensen nog letterlijk geloven dat het inderdaad een spookverschijning is en geen uitgeknipt poppetje (daarvoor moet je wel een enorme plaat voor je kop hebben) maar om het feit dat volkomen genegeerd wordt dat Robbert hier dus over liegt.quote:wie doen dat dan, volgens jou?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |