quote:Op vrijdag 17 maart 2006 16:59 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Het gaat erom dat er vooruitgang zit in een topic.
een klokquote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:05 schreef lordmedelo het volgende:
Ik ben het er mee eens dat het proberen overtuigen van je gelijk soms wel heel erg veel energie kost. Je denkt dan dat je het nog eens uit moet leggen, omdat de ander het niet begrijpt. Voor je gevoel is dat dan ook zo, maar misschien wil de ander het niet begrijpen of is diegene het er niet mee eens. Als je dat dan door hebt, ja, dan is het zonde om er nog energie in te steken.
Ik denk dat het dan niet verkeerd is om je er bij neer te leggen (heb ik ook wel eens gedaan, 10 delen terug). Je moet jezelf niet overhoop helpen om je gelijk te krijgen.
Nog even over deze afbeelding:
[afbeelding]
Wat is dat ronde achter de vermeende mudman (in de "bewerkte" versie)?
Of is dat al lang bekend?![]()
Als je nu ook nog eens uitlegt wat er zo grappig isquote:
Ik heb eens ooit kleurenblindheid als metafoor gebruikt, maar in welk deel dat was weet ik niet meerquote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:08 schreef Dromenvanger het volgende:
Hoe leg je een blinde uit dat een appel rond is
Hoe leg je een dove uit hoe muziek klinkt
Hoe leg je een ongelovige uit wat geloven is
Om maar de discussie op gang te houden
je citeert nu 1 zinnetje van DVquote:
Als dat het enige is wat ik hier toevoeg, laat maar zitten dan.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:09 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Als je nu ook nog eens uitlegt wat er zo grappig isDan voeg je tenminste wat toe hier
Met toe voegen hier bedoel ik toevoegen aan de discussie. Excusme me dat ik jou niet op de voet aan het volgen ben op fok!quote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:11 schreef Freethinker het volgende:
[..]
Als dat het enige is wat ik hier toevoeg, laat maar zitten dan.De nuttige toevoegingen laat ik wel aan jou over.
![]()
Deze hypothese vind ik nog steeds interessantquote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:08 schreef Dromenvanger het volgende:
Hoe leg je een blinde uit dat een appel rond is
Hoe leg je een dove uit hoe muziek klinkt
Hoe leg je een ongelovige uit wat geloven is
Om maar de discussie op gang te houden
Dat bedoelde ik ookquote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:13 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Met toe voegen hier bedoel ik toevoegen aan de discussie. Excusme me dat ik jou niet op de voet aan het volgen ben op fok!
Heb het druk
wie doen dat dan, volgens jou?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:31 schreef Prst_ het volgende:
Ja, laten we vooral diegenen die overal het fijne van willen weten en de moeite doen om dingen uit te zoeken bestempelen als diegenen die hun ogen sluiten of 'blind' zijn.
Dit natuurlijk in tegenstelling tot diegenen die bijvoorbeeld voor hun eigen ogen zien dat een tot voor kort als wonderbaarlijk vastgelegde entiteit eigenlijk een uitgeknipte foto is uit een populair tijdschrift en dan vol willen houden dat het toch echt speciaal en onverklaarbaar is dat Robbert zoiets kan vastleggen.
Het gaat me er niet om of er mensen nog letterlijk geloven dat het inderdaad een spookverschijning is en geen uitgeknipt poppetje (daarvoor moet je wel een enorme plaat voor je kop hebben) maar om het feit dat volkomen genegeerd wordt dat Robbert hier dus over liegt.quote:wie doen dat dan, volgens jou?
volgens mij suggereerde je wel dat er zo gereageerd wordt in dit topic, terwijl dat dus niet gebeurt.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:47 schreef Prst_ het volgende:
[..]
Het gaat me er niet om of er mensen nog letterlijk geloven dat het inderdaad een spookverschijning is en geen uitgeknipt poppetje (daarvoor moet je wel een enorme plaat voor je kop hebben) maar om het feit dat volkomen genegeerd wordt dat Robbert hier dus over liegt.
Tja, nogmaals, ik zie hier nou niet echt veel reacties die daar de 'ogen voor sluiten'.quote:Over de ogen sluiten gesproken. Te meer al omdat dit het zoveelste voorbeeld is van iets waarvan Robbert ons verzekerde dat het iets onverklaarbaars was, maar dat bij nadere beschouwing er alle schijn van heeft nep te zijn.
quote:En hoezo wordt er genegeerd dat hij zou liegen?
Ik wil helemaal niks, wat dat betreft. Het verbaast me alleen ten zeerste dat er mensen overtuigd blijven van 'speciale gaven' van RvdB, ondanks dat er bij eigenlijk alle van de door hem getoonde 'wonderbaarlijkheden' is gebleken dat ze zo wonderbaarlijk niet zijn.quote:Wat wil je dan, dat men massaal 'kwaad' wordt over die 'gemene bedrieger'?
Jouw standpunt lijkt te zijn (correct me if i'm wrong) dat Robbert weliswaar bepaalde 'wonderbaarlijkheden' in scene zet maar toch speciale gaven heeft.quote:Tja, nogmaals, ik zie hier nou niet echt veel reacties die daar de 'ogen voor sluiten'.
Kromme graancirkels, huhhh moeten ze dan allemaal recht zijn, ben jij een pietje secuur, past idd goed bij sceptisch zijn , hoor !!quote:Op vrijdag 17 maart 2006 18:14 schreef Prst_ het volgende:
[..]
Er wordt in ieder geval de schouders voor opgehaald. (Zie jouw eigen openingspost). Och ja, er blijkt weer een spookfoto van hem met een papieren poppetje te zijn gemaakt, nou en? Robbert heeft toch nog wel 'echte' gaven.
Deze foto werd eerder aangedragen als 1 van de 'bewijsstukken' waarmee werd aangetoond hoe 'speciaal' Robbert was. Hoe speciaal vind jij het nu dat Robbert foto's kan maken van uitgeknipte plaatjes?
[..]
Ik wil helemaal niks, wat dat betreft. Het verbaast me alleen ten zeerste dat er mensen overtuigd blijven van 'speciale gaven' van RvdB, ondanks dat er bij eigenlijk alle van de door hem getoonde 'wonderbaarlijkheden' is gebleken dat ze zo wonderbaarlijk niet zijn.
[..]
Jouw standpunt lijkt te zijn (correct me if i'm wrong) dat Robbert weliswaar bepaalde 'wonderbaarlijkheden' in scene zet maar toch speciale gaven heeft.
Ik weet niet hoor, maar daarvoor moet je cold reading, de kromme graancirkels, het hugo de groot-tientje, de genverbrander van de genealogie-site, de site van carré en de mudman uit readers digest allemaal even buiten beschouwing laten. Wat blijft er dan netto nog over om je van RvdB's gaven te overtuigen?
'Hij komt zo eerlijk over op TV, ik voe dat hij eerlijk is' zou me op zijn minst gezegd wel een heel erg naïeve reden lijken , als dat het enige is. Immers, volgens de firma VdB was bijvoorbeeld het papieren Readers Digest mannetje echt een 'entiteit'. Over hoeveel dingen mag hij liegen?
ik kom hier nog op terug, moet nu wegquote:Op vrijdag 17 maart 2006 18:14 schreef Prst_ het volgende:
[..]
Er wordt in ieder geval de schouders voor opgehaald. (Zie jouw eigen openingspost). Och ja, er blijkt weer een spookfoto van hem met een papieren poppetje te zijn gemaakt, nou en? Robbert heeft toch nog wel 'echte' gaven.
Deze foto werd eerder aangedragen als 1 van de 'bewijsstukken' waarmee werd aangetoond hoe 'speciaal' Robbert was. Hoe speciaal vind jij het nu dat Robbert foto's kan maken van uitgeknipte plaatjes?
[..]
Ik wil helemaal niks, wat dat betreft. Het verbaast me alleen ten zeerste dat er mensen overtuigd blijven van 'speciale gaven' van RvdB, ondanks dat er bij eigenlijk alle van de door hem getoonde 'wonderbaarlijkheden' is gebleken dat ze zo wonderbaarlijk niet zijn.
[..]
Jouw standpunt lijkt te zijn (correct me if i'm wrong) dat Robbert weliswaar bepaalde 'wonderbaarlijkheden' in scene zet maar toch speciale gaven heeft.
Ik weet niet hoor, maar daarvoor moet je cold reading, de kromme graancirkels, het hugo de groot-tientje, de genverbrander van de genealogie-site, de site van carré en de mudman uit readers digest allemaal even buiten beschouwing laten. Wat blijft er dan netto nog over om je van RvdB's gaven te overtuigen?
'Hij komt zo eerlijk over op TV, ik voe dat hij eerlijk is' zou me op zijn minst gezegd wel een heel erg naïeve reden lijken , als dat het enige is. Immers, volgens de firma VdB was bijvoorbeeld het papieren Readers Digest mannetje echt een 'entiteit'. Over hoeveel dingen mag hij liegen?
Ken jij het programma Spoorloos? Heb je wel eens gezien wie ze daar week na week weten op te sporen? Als je openstaat voor het idee dat er ook gewoon redactiewerk achter Robbert's prestaties in 'Er is zoveel meer' zat, is het allerminst wonderbaarlijk dat men in staat is geweest om iemand waarvan men de naam wist in Parijs te vinden.quote:Wat dan over die antiekhandelaar die in Parijs, en die moeilijke Poolse naam, dat wordt ni veel over gesproken , he ?
Ik denk dat je er een kleine nuance in moet zien. Er is hier vrijwel niemand, op een enkeling na, die volledig achter Robbert staat. Het gaat meer over de afzonderlijke fenomenen, en daar wordt door mensen voor wie hij door de mand gevallen is behoorlijk generaliserend over gedaan. ( "Het zijn allemaal oplichters! " "Wie in geesten gelooft is gek!" " Wie denkt dat er wat is na de dood heeft angst voor de dood!" en "lichtbollen zijn stofjes voor de lens!") De talloze topics, daar werden behoorlijk interessante zaken in aangedragen en in bediscussierd. Echter werd alles telkens terug gevoerd op van den Broeke. Dat is jammer, want voor de onderwerpen en cases die aan bod zijn gekomen lijkt voldoende draagvlak voor gezonde discussies zonder dat Robbert er steeds bij betrokken wordt en zijn geloofwaardigheid ter discussie staat. Want daar zijn de standpunten van iedereen inmiddels wel van bekend. Voor velen, mezelf incluis, was de maat dan ook vol toen ze op losstaande onderwerpen die aan bod kwamen in de topicreeks reageerde, en als een Robbert believer werden weggezet en er op relevante zaken niet of amper werd ingegaan.quote:
Ja, en die Robbert verdient miljoenen om al dat personeel an het werk te zetten , zoals Char overigens.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 18:31 schreef Prst_ het volgende:
[..]
Ken jij het programma Spoorloos? Heb je wel eens gezien wie ze daar week na week weten op te sporen? Als je openstaat voor het idee dat er ook gewoon redactiewerk achter Robbert's prestaties in 'Er is zoveel meer' zat, is het allerminst wonderbaarlijk dat men in staat is geweest om iemand waarvan men de naam wist in Parijs te vinden.
Wat is sceps? Beweer jij nu dat 'Er is zoveel meer' geen redactie had? Of dat 'Spoorloos' miljoenen per aflevering kost? Of dat Robbert 'Er is zoveel meer' uit eigen zak moest bekostigen?quote:Ja, en die Robbert verdient miljoenen om al dat personeel an het werk te zetten , zoals Char overigens.
Moeder en vader en zusters zijn heelder dagen de baan op om speurwerk en privédetectieve te spelen ....echte science fiction a la sceps...
waarschijnlijk ben je familie van robbertquote:Op vrijdag 17 maart 2006 18:33 schreef totsy het volgende:
[..]
Ja, en die Robbert verdient miljoenen om al dat personeel an het werk te zetten , zoals Char overigens.
Moeder en vader en zusters zijn heelder dagen de baan op om speurwerk en privédetectieve te spelen ....echte science fiction a la sceps...![]()
Ik bedoel dat sceptici, de ontmaskeringsliga dus, het eigenljjk zover gaan zoeken is, dat ik op den duur vindt dat het moeilijker is aan te nemen dat Robbert alles faked dat dat het om bovennatuurlijke krachten, of geesten of whatever dan ook gaat .quote:Op vrijdag 17 maart 2006 18:40 schreef Prst_ het volgende:
[..]
Wat is sceps? Beweer jij nu dat 'Er is zoveel meer' geen redactie had? Of dat 'Spoorloos' miljoenen per aflevering kost? Of dat Robbert 'Er is zoveel meer' uit eigen zak moest bekostigen?
Nevermind - Pikki ignore mode aan- (Don't feed the trolls)
heet jij toevallig robbert ?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 18:54 schreef totsy het volgende:
[..]
Ik bedoel dat sceptici, de ontmaskeringsliga dus, het eigenljjk zover gaan zoeken is, dat ik op den duur vindt dat het moeilijker is aan te nemen dat Robbert alles faked dat dat het om bovennatuurlijke krachten, of geesten of whatever dan ook gaat .
Denk dat je over een heel detectievenbureau moet beshikken om dàt allemaal waar te maken , als alles show is, net zoals die Derren.
Je zou aardig van opkijken wat sommige spoorloos afl kosten , die ik gezien heb !![]()
En , jaah Robbert heeft 60 graancirkels met daddy gemaakt, en NIEMAND heeft dat gezien op AL DIE JAREN ,![]()
![]()
![]()
Familie VB loopt 's zomers heel de nachten met knapzak in de Hoevense velden , op zoek naar ideale plekjes om graancirkels te maken ..........mmmmmmh![]()
Er is alleen aangetoond dat een dergelijke foto gemaakt kan worden m.b.v. papieren poppetjes of gi-joe's of wat ook. Er is echter niet aangetoond dat Robbert dat op die manier gedaan heeft. Wat voor mij dus aangeeft dat de "papierenpoppetjes-gi-joe-methode" geen enkel bewijs is dat Robbert niet de waarheid spreekt.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 18:14 schreef Prst_ het volgende:
[..]
[..]
en wat zegt je verstand over de poppetjeskwestie ??quote:Op vrijdag 17 maart 2006 19:32 schreef lordmedelo het volgende:
[..]
Er is alleen aangetoond dat een dergelijke foto gemaakt kan worden m.b.v. papieren poppetjes of gi-joe's of wat ook. Er is echter niet aangetoond dat Robbert dat op die manier gedaan heeft. Wat voor mij dus aangeeft dat de "papierenpoppetjes-gi-joe-methode" geen enkel bewijs is dat Robbert niet de waarheid spreekt.
Er is onomstotelijk aangetoond dat er een uitgeknipt poppetje uit de Readers Digest op een foto van Robbert staat, waarvan Robbert eerder bezwoer dat het een door hem vastgelegde 'entiteit' was.quote:Er is alleen aangetoond dat een dergelijke foto gemaakt kan worden m.b.v. papieren poppetjes of gi-joe's of wat ook. Er is echter niet aangetoond dat Robbert dat op die manier gedaan heeft. Wat voor mij dus aangeeft dat de "papierenpoppetjes-gi-joe-methode" geen enkel bewijs is dat Robbert niet de waarheid spreekt.
dat willen sommigen gewoon niet zienquote:Op vrijdag 17 maart 2006 19:40 schreef Prst_ het volgende:
[..]
Er is onomstotelijk aangetoond dat er een uitgeknipt poppetje uit de Readers Digest op een foto van Robbert staat, waarvan Robbert eerder bezwoer dat het een door hem vastgelegde 'entiteit' was.
Ok, de mudman brengt zelfs mij aan het twijfelenquote:Op vrijdag 17 maart 2006 19:40 schreef Prst_ het volgende:
[..]
Er is onomstotelijk aangetoond dat er een uitgeknipt poppetje uit de Readers Digest op een foto van Robbert staat, waarvan Robbert eerder bezwoer dat het een door hem vastgelegde 'entiteit' was.
Is die mudman dan geen entiteit, ?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 19:40 schreef Prst_ het volgende:
[..]
Kijk, hier help je mensen nou eens mee over de zeik.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 19:42 schreef bonke het volgende:
[..]
dat willen sommigen gewoon niet zien
labiel, dom of gewoon erg gelovig
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 19:48 schreef totsy het volgende:
[..]
Is die mudman dan geen entiteit, ?
Die heeft toch geleefd , of niet of is ie misschien nog in leven, denk van niet .
Van wie staan er nou geen foto's in allerlei boeken, ..
Wat is hier nu zo speciaal aan ?, als je het mij vraagt juist niks .
Vindt wel dat die geesten veel humoer hebben, en ik zou het zelf ook zo doen ware ik een geest .![]()
![]()
waarom zou je gaan schreeuwen als je labiel, dom of goedgelovig bent ??quote:Op vrijdag 17 maart 2006 19:49 schreef lordmedelo het volgende:
[..]
Kijk, hier help je mensen nou eens mee over de zeik.
Als je mij zou kennen, zou je weten dat ik geen van drieen ben...
Anders was ik allang gaan schreeuwen, schelden of ik had een forum geopend om daar te gaan bashen....
lamaar, het was een subtiel grapje...quote:Op vrijdag 17 maart 2006 19:50 schreef bonke het volgende:
[..]
waarom zou je gaan schreeuwen als je labiel, dom of goedgelovig bent ??
okeej er zijn er bij die dat doen maar zo hoef jij niet te zijn he
apen hebben ook humorquote:Op vrijdag 17 maart 2006 19:52 schreef totsy het volgende:
Humor getuigt van intelligentie, =======>de geesten van Robbert zijn dus intelligent.
Knap staalje logica.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |