Interessant. Heb je ook een datum van dat bericht?quote:
So what? Is dat een misdaad?quote:Op maandag 13 maart 2006 22:05 schreef Tref het volgende:
Ik heb trouwens ooit een gastcollege van Hans Laroes gevolgd waarin hij er openlijk voor uitkwam op de PvdA te stemmen.
36% van de kijkers vindt de NOS links en slechts 2% rechts. Dat zijn sprekende cijfers!quote:Op maandag 13 maart 2006 22:06 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Eerlijk waar hoor, mensen die denken dat de NOS een propagandazender is moet dat maar eens proberen hard te maken.
Nee de kiezers zijn dom.quote:
7 mei 2004.:quote:Op maandag 13 maart 2006 22:07 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Interessant. Heb je ook een datum van dat bericht?
En 60%, verreweg de meeste mensen dus, waren van mening dat het journaal neutraal is.quote:Op maandag 13 maart 2006 22:08 schreef Tikorev het volgende:
[..]
36% van de kijkers vindt de NOS links en slechts 2% rechts. Dat zijn sprekende cijfers!![]()
Inderdaad, toen Fortuyn begon te blaten liep ook half Nederland met hem weg.quote:Op maandag 13 maart 2006 22:10 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Nee de kiezers zijn dom.
Een heel groot deel van Nederland stemt op een koppie. In dit geval ziet Wouter Bos er leuk uit dus stemt men op hem.
Je onderschat fabrieksarbeiders.quote:Zo werkt het nou eenmaal, de oorzaak is waarschijnlijk omdat 60% van Nederland niet verder komt dan het VMBO. En dus ook geen enkel benul heeft van politiek, denk jij nou echt dat één of andere domme fabrieksarbeider een partij programma gaat lezen? Of zich verdiept in de politiek? Het is al een wonder als ze een krant lezen!
Waarom zou de directeur van de NOS niet mogen vertellen dat hij PvdA stemt?quote:Op maandag 13 maart 2006 22:11 schreef Tref het volgende:
[..]
In het geval van de directeur van de NOS: Ja!
Ik gaf een willekeurig voorbeeld.quote:Op maandag 13 maart 2006 22:12 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Inderdaad, toen Fortuyn begon te blaten liep ook half Nederland met hem weg.
[..]
Je onderschat fabrieksarbeiders.
Ik vergeet dat niet. Die zestig procent maken alleen niet het verschil tussen links of rechts. Dat doen de 36 procent van de kijkers die het Journaal links vinden en de 2 procent die het rechts vinden.quote:Op maandag 13 maart 2006 22:11 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat je dat steeds "vergeet" te vermelden is niet echt objectief te noemen.
En die 81 procent die vinden dat de NOS in het algemeen aan objectieve nieuwsberichtgeving doet.quote:Op maandag 13 maart 2006 22:15 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik vergeet dat niet. Die zestig procent maken alleen niet het verschil tussen links of rechts. Dat doen de 36 procent van de kijkers die het Journaal links vinden en de 2 procent die het rechts vinden.![]()
Ik beweer ook niet dat ze allemaal thuis de lijsttrekkersdebatten nog een keer over gaan doen, maar ik denk wel dat ze (op hun eigen manier) een overwogen keuze maken. Dat dat niet altijd jouw keuze is en dat ze nogal eens een zwaai van links naar rechts en weer de andere kant uit maken maakt niet uit.quote:Op maandag 13 maart 2006 22:15 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Ik gaf een willekeurig voorbeeld.
Jij gaat toch niet met droge ogen beweren dat jij denkt dat die mensen zich inlezen en dergelijke? Als ze www.stemwijzer.nl doen mag het al een wonder heten.
Oh en er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar de overgrote meerderheid is meeloper en stemmer op een persoon. Fortuyn bewijst dat overigens ook..
is toch een stukje journalistieke onafhankelijkheid wat in het geding komt..maar goed je hoeft ook nie achter elke boom een vijand te zien..feit is wel dat de journalistiek overwegend linkse ideen steunt...in principe kan dat ook nie anders gezien onze historie, maar ik mag me der wel druk om maken dat liberalen minder kansen hebben zich te uiten.quote:Op maandag 13 maart 2006 22:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Waarom zou de directeur van de NOS niet mogen vertellen dat hij PvdA stemt?
Ik blijf erbij dat de meerderheid een stel meelopers is die op een hoofd stemmen. En dat is al meerdere keren bewezen. Inderdaad, ook door die zwaaien van links naar rechts en enzovoort. Vooral omdat het ook zo massaal gebeurt. De ene keer stemt men heel rechts (LPF) en de andere keer ineens heel links (PvdA/SP). En dan ook niet een subtiele zwaai, nee meteen het halve volk.quote:Op maandag 13 maart 2006 22:17 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik beweer ook niet dat ze allemaal thuis de lijsttrekkersdebatten nog een keer over gaan doen, maar ik denk wel dat ze (op hun eigen manier) een overwogen keuze maken. Dat dat niet altijd jouw keuze is en dat ze nogal eens een zwaai van links naar rechts en weer de andere kant uit maken maakt niet uit.
dat was mijn opmerking...en ik twijfel niet aan zen onafhankelijkheid. het was een gegeven wat apart is....je moet eerlijk zeggen dat een lpf lid die peilingen uitvoert ongeloofwaardig zou zijn voor linkse mensen...nou dit cvoor de liberalen mss wel op een mindere manier maar tochquote:Op maandag 13 maart 2006 22:17 schreef du_ke het volgende:
En voor Tikorev, is de verachtelijke linkse de Hond nu plotseling wel betrouwbaar als opiniepeiler?
Oh, dus hij vermeld onzin ?quote:Op maandag 13 maart 2006 22:14 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Geschreven door Jaap de Wreede. Een geheel objectieve en onverdachte bron natuurlijk.
Als jij meent dat het volk rechtser is dan de NOS, waarom is er dan geen vraag (qua marktwerking) naar rechtse programma's?quote:Op maandag 13 maart 2006 22:06 schreef Tikorev het volgende:
[..]Ik zie het verband tussen de twee niet helemaal...
Worden inderdaad een hoop feiten vermeld, daar kan je moeilijk omheen.quote:Op maandag 13 maart 2006 22:21 schreef Tref het volgende:
[..]
Oh, dus hij vermeld onzin ?
Vertel eens, wat klopt er niet aan zijn artikel!
Marktwerking op de publieke omroep?quote:Op maandag 13 maart 2006 22:22 schreef MrBean het volgende:
[..]
Als jij meent dat het volk rechtser is dan de NOS, waarom is er dan geen vraag (qua marktwerking) naar rechtse programma's?
Als je een journalistieke tekst in het juiste perspectief wil zien kun je toch maar beter weten wat de politieke overtuiging van de schrijver is. Denk je nou echt dat je alleen objectief kan schrijven als je politiek neutraal bent?quote:Op maandag 13 maart 2006 22:18 schreef Roovers402 het volgende:
[..]
is toch een stukje journalistieke onafhankelijkheid wat in het geding komt..maar goed je hoeft ook nie achter elke boom een vijand te zien..feit is wel dat de journalistiek overwegend linkse ideen steunt...in principe kan dat ook nie anders gezien onze historie, maar ik mag me der wel druk om maken dat liberalen minder kansen hebben zich te uiten.
als je vind dat het probleem er niet is is dast jou mening , maar mijn mening is dat het overwicht duidelijk is....en de vraag van martkwerking heeft zeker gewerkt....wat 4 jaar geleden niet te bespreken was is nu onderwerp van de dag...quote:Op maandag 13 maart 2006 22:21 schreef du_ke het volgende:
Hebben die liberalen echt minder kansen zich te uiten? Ik luister bijvoorbeeld bijna elke zaterdag naar TROS Kamerbreed waar politici van elke richting naar mijn idee behoorlijk aan hun trekken komen.
Anders gesteld: wie is er nou politiek neutraalquote:Op maandag 13 maart 2006 22:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Als je een journalistieke tekst in het juiste perspectief wil zien kun je toch maar beter weten wat de politieke overtuiging van de schrijver is. Denk je nou echt dat je alleen objectief kan schrijven als je politiek neutraal bent?
De grootste vraag is naar objectieve programma's waar de journalisten niet voor je denken. Die zijn er inderdaad meer te vinden bij de commerciëlen dan bij de publieken.quote:Op maandag 13 maart 2006 22:22 schreef MrBean het volgende:
[..]
Als jij meent dat het volk rechtser is dan de NOS, waarom is er dan geen vraag (qua marktwerking) naar rechtse programma's?
Op zich kan dat best samengaan. Het zijn eigenlijk dezelfde klachten die ik ook alktijd over CNN en Al Jazeera hoor, die proberen m.i. ook objectief te zijn, maar laten we eerlijk zijn, dat kan gewoonweg niet, want hoe meer objectief je bent, hoe minder je zegt.quote:Op maandag 13 maart 2006 22:17 schreef Kozzmic het volgende:
En die 81 procent die vinden dat de NOS in het algemeen aan objectieve nieuwsberichtgeving doet.
dus als iemand voor ajax is kan hij dat als journalist ook maar beter zeggen?? tuurlijk niet ....een journalist dient zijn politieke voorkeur niet uit te spreken...dat kan naar mijn mening niet....je moet neutraal overkomen (ook al is niemand dat) om zo problemen te voorkomen...anders krijg je misverstanden zoals deze...tterwijl jullie het onzin vinden is het voor mij juist een voedingsbodemquote:Op maandag 13 maart 2006 22:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Als je een journalistieke tekst in het juiste perspectief wil zien kun je toch maar beter weten wat de politieke overtuiging van de schrijver is. Denk je nou echt dat je alleen objectief kan schrijven als je politiek neutraal bent?
Denk je dat ik debiel ben of zo?quote:
quote:Op maandag 13 maart 2006 22:21 schreef Tref het volgende:
[..]
Vertel eens Kozzmic, wat klopt er niet aan zijn artikel!
Nou dat probeert die Jaap de Wreede in elk geval nietquote:Op maandag 13 maart 2006 22:27 schreef Roovers402 het volgende:
je moet neutraal overkomen (ook al is niemand dat) om zo problemen te voorkomen...
Ik ben liever op de hoogte van het gedachtegoed van een journalist dan dat hij/zij dat verzwijgt.quote:Op maandag 13 maart 2006 22:27 schreef Roovers402 het volgende:
[..]
dus als iemand voor ajax is kan hij dat als journalist ook maar beter zeggen?? tuurlijk niet ....een journalist dient zijn politieke voorkeur niet uit te spreken...dat kan naar mijn mening niet....je moet neutraal overkomen (ook al is niemand dat) om zo problemen te voorkomen...anders krijg je misverstanden zoals deze...tterwijl jullie het onzin vinden is het voor mij juist een voedingsbodem
quote:Op maandag 13 maart 2006 22:30 schreef MrBean het volgende:
[..]
Want volgens Tikorev zit het merendeel van de bevolking te smachten naar rechtse nieuwsprogramma's.
quote:Op maandag 13 maart 2006 22:25 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik zit zelf ook zeker niet te wachten op een rechts Journaal. Een Journaal waar rechts en rechtse ideeën net zoveel aandacht en kansen krijgen als linkse zou al heel mooi zijn...
Nee, niet voor John de mol.quote:Op maandag 13 maart 2006 22:30 schreef MrBean het volgende:
[..]
Denk je dat ik debiel ben of zo?![]()
Ik bedoel de commercielen.
Als de NOS zo extreemlinks is volgens Tikorev, waar zijn dan al die rechtse programma's op de commercielen die een tegenaanval uitvoeren? Want volgens Tikorev zit het merendeel van de bevolking te smachten naar rechtse nieuwsprogramma's. Dat zou een goudmijn moeten zijn voor John de Mol.
Nee, nou niet slap gaan ouwehoeren....quote:Op maandag 13 maart 2006 22:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou dat probeert die Jaap de Wreede in elk geval niet. Althans in andere publicaties die google over hem naar boven tovert.
Is het een probleem? Of is het eigenlijk geen probleem omdat de zogenaamde linkse media het eigenlijk best wel goed doen?quote:Op maandag 13 maart 2006 22:33 schreef Tref het volgende:
[..]
Nee, niet voor John de mol.
Rechts laat het indrdaad afweten wat betreft eigen nieuws en opinie programma''s. Dat is overigens niks nieuws, het is een bekend probleem!
De Hond is harstikke rechts hoor...quote:Op maandag 13 maart 2006 22:17 schreef du_ke het volgende:
En voor Tikorev, is de verachtelijke linkse de Hond nu plotseling wel betrouwbaar als opiniepeiler?
Mwoh, Barend en van Dorp zijn nou niet zo typisch links hoor. (Jan Mulder wel trouwens.)quote:Op maandag 13 maart 2006 22:30 schreef MrBean het volgende:
Een voorbeeld van een links commericeel programma is Barend & van Dorp.
Nou de suggesties dat de PvdA de hele geschreven PCM media controleert lijken mij wat overdreven. Voor dit soort zaken heb je nog altijd de redactiestatuten die een zekere onafhankelijkheid garanderen.quote:Op maandag 13 maart 2006 22:34 schreef Tref het volgende:
[..]
Nee, nou niet slap gaan ouwehoeren....
Ook aan jou de vraag: wat klopt er niet of is er onwaar aan dat ene specifieke artikel wat ik hier zojuist gepost heb.
NRC ???quote:Op maandag 13 maart 2006 21:49 schreef Tikorev het volgende:
[..]
NRC, Volkskrant, Parool, Trouw...algemeen bekend...
Wat voorbeelden:quote:Op maandag 13 maart 2006 22:21 schreef Tref het volgende:
[..]
Vertel eens, wat klopt er niet aan zijn artikel!
Nergens, waarom zou ik bang zijn als ik iemands vraag beantwoord welke kranten links zijn?quote:Op maandag 13 maart 2006 22:36 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
En Parool, Volkskrant en Trouw zijn relatief klein, dus waar je ben je bang voor?
Jij weet niet eens waar het publieke bestel uit bestond, zo te lezen. Leer je geschiedenis.quote:Op maandag 13 maart 2006 22:37 schreef MrBean het volgende:
Zoals ik al eerder zei: Je loopt achter om je druk te maken over een te links publiek bestel.
Vroeger was dat veel erger. Nu valt dat reuze mee. Waar je je nu beter druk over kan maken is het eindeloze uitmelken van kleine miezerdingetjes, het gejaag op kijkcijfers en het constant moeten richten op jongeren.
quote:Op maandag 13 maart 2006 22:33 schreef Tref het volgende:
[..]
Nee, niet voor John de mol.
Rechts laat het indrdaad afweten wat betreft eigen nieuws en opinie programma''s. Dat is overigens niks nieuws, het is een bekend probleem! zijn borreltafelzitters die alleen maar blaffen en niet willen bijten.
Omdat je zelf niet weet welke kranten links zijn. En angst voor het onbekende zie je al heel gauw bij rechts. Tjsaaaaaaaaaaaquote:Op maandag 13 maart 2006 22:38 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Nergens, waarom zou ik bang zijn als ik iemands vraag beantwoord welke kranten links zijn?
ik moet overigens als degene die deze topic starte zeggend at ik het helemaal niet over nos journaal had ....kbekijk het niet op die manierquote:Op maandag 13 maart 2006 22:38 schreef Vassili_Z het volgende:
NOS is trouwens erg objectief vind ik, bewijs maar eens dat NOS per definitie links berichtgeeft.
Domme 17 jarigen die ff lekker de gevestigde orde (links of wat dan ook) willen aanschoppen
Que?quote:Op maandag 13 maart 2006 22:39 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Jij weet niet eens waar het publieke bestel uit bestond, zo te lezen. Leer je geschiedenis.
Nou, een NOS presentatrice die 'tot haar grote spijt' de verkiezingsuitslag van Leefbaar Rotterdam moet aankondigen en vier jaar later weer vrolijk de verkiezingen mag verslaan geeft toch wel aan dat er structureel iets mis is met de objectiviteit van de NOS...quote:Op maandag 13 maart 2006 22:38 schreef Vassili_Z het volgende:
NOS is trouwens erg objectief vind ik, bewijs maar eens dat NOS per definitie links berichtgeeft.
Hier moet ik je gelijk geven.quote:Op maandag 13 maart 2006 22:36 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Wat voorbeelden:Een herdenkingsdienst voor een overleden ex-premier welke op tv wordt getoond is een voorbeeld van links journaille?
Ciska Dresselhuis rechts, waar haal je dat nou weer vandaan ?quote:De Anne Vondelingprijs wordt genoemd, en er worden wat voorbeelden aangehaald van (vermeend) linkse journalisten, maar er zijn net zo goed rechtse journalisten die 'm gekregen hebben, zie het lijstje: http://nl.wikipedia.org/wiki/Anne_Vondelingprijs (Kees Lunshof, Cisca Dresselhuys, 2x Elsevier, enz)
Het enige wat ik zie is tegenwerpingen. Ga nou eens in op wat er feitelijk niet zou kloppen aan het artikel. De betreffende journalist doelt ook duidelijk op de schaalgrootte van de linkse media: organen als PCM en de NOS zijn oppermachtig en reiken qua invloed ver boven de individuen die jij hier noemt.quote:Er worden een aantal dwarsverbanden genoemd tussen linkse politiek en journalisme, maar tussen rechtse politiek en journalisme bestaan die net zo goed: Hans Hillen, Pieter Winsemius, Ed Nijpels, Harry Mens, Wim Bosboom, GBJ Hiltermann, Ferry Hoogendijk, Wibo van de Linde, Charles Schwietert, Frits Wester. Veel politici zijn journalist geweest (en omgekeerd).
Sinds wanneer toont één voorbeeld iets structureels aan?quote:Op maandag 13 maart 2006 22:40 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Nou, een NOS presentatrice die 'tot haar grote spijt' de verkiezingsuitslag van Leefbaar Rotterdam moet aan moet kondigen en vier jaar later weer vrolijk de verkiezingen mag verslaan geeft toch wel aan dat er structureel iets mis is met de objectiviteit van de NOS...
NOVA en Buitenhof links?quote:Op maandag 13 maart 2006 22:39 schreef Roovers402 het volgende:
[..]
ik moet overigens als degene die deze topic starte zeggend at ik het helemaal niet over nos journaal had ....kbekijk het niet op die manier
wel met Nova, Buitenhof, Barend en van Dorp , Spijkerman etc
Buitenhof.quote:Op maandag 13 maart 2006 22:39 schreef Roovers402 het volgende:
[..]
ik moet overigens als degene die deze topic starte zeggend at ik het helemaal niet over nos journaal had ....kbekijk het niet op die manier
wel met Nova, Buitenhof, Barend en van Dorp , Spijkerman etc
Een geliefd voorbeeld waar je altijd maar weer mee op de proppen komt, maar ten eerste is het van vier jaar geleden, en ten tweede zou ik wel eens een geloofwaardige bron willen hebben van wat er nu precies is gezegd. Ik kan het me namelijk niet herinneren.quote:Op maandag 13 maart 2006 22:40 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Nou, een NOS presentatrice die 'tot haar grote spijt' de verkiezingsuitslag van Leefbaar Rotterdam moet aankondigen en vier jaar later weer vrolijk de verkiezingen mag verslaan geeft toch wel aan dat er structureel iets mis is met de objectiviteit van de NOS...
Achtereenvolgens 1459 keer een dag voorbij laten gaan zonder er voor te zorgen dat het haar laatste is noem ik toch aardig structureel...quote:Op maandag 13 maart 2006 22:42 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Sinds wanneer toont één voorbeeld iets structureels aan?
dat een programma de winter uitnodigt word gezien als niet links zegt eigenlijk genoeg over de linkse overhand...feit is dat buitenhof door plassterk mede word geproduceerd (volkskrant) door witteman word gepesenteerd ( pvda) dat van damme in het begin hier een vergaande rol in heeft gehad...quote:Op maandag 13 maart 2006 22:43 schreef MrBean het volgende:
[..]
Buitenhof.
Buitenhof heeft jaren lang een rechtse professor als columnist gehad. Buitenhof is het enige politieke programma wat Filip Dewinter had uitgenodigd.
PCM oppermachtig? Ze hebben samen ongeveer de oplage van de telegraaf (http://www.persmediamonitor.nl/cgi-bin/display.cgi?path=1_1 onderaan, AD en spits even niet meegerekend)quote:Op maandag 13 maart 2006 22:42 schreef Tref het volgende:
Het enige wat ik zie is tegenwerpingen. Ga nou eens in op wat er feitelijk niet zou kloppen aan het artikel. De betreffende journalist doelt ook duidelijk op de schaalgrootte van de linkse media: organen als PCM en de NOS zijn oppermachtig en reiken qua invloed ver boven de individuen die jij hier noemt.
Wat is daar zo gek aan ?quote:
Wat is dat nou weer voor nonsense ?quote:Barend en Van Dorp en Spijkerman zou je misschien als links kunnen bestempelen, maar de programma's worden niet echt gemeden door rechtse politici. Of zijn die zo masochistisch dat die zich graag en public laten fileren? Het zijn daarbij meer amusementsprogramma's, nota bene uitgezonden door een commerciële omroep.
Je zegt de partijen en de kranten van de presentatoren en columnisten op alsof het een vorm van AIDS is.quote:Op maandag 13 maart 2006 22:46 schreef Roovers402 het volgende:
[..]
dat een programma de winter uitnodigt word gezien als niet links zegt eigenlijk genoeg over de linkse overhand...feit is dat buitenhof door plassterk mede word geproduceerd (volkskrant) door witteman word gepesenteerd ( pvda) dat van damme in het begin hier een vergaande rol in heeft gehad...
ik geef antwoord op de vraag waarom ik denk dat het links is...dat ik geen pvda aanhanger ben mag duidelijk zijn...maar ik heb geen problemen met iemand zijn persoonlijke voorkeur..trouwens is conclusies trekken terwijl iets niet gezegd is een typische vorm van in een hokje plaatsten waar ik niet goed tegen kanquote:Op maandag 13 maart 2006 22:49 schreef MrBean het volgende:
[..]
Je zegt de partijen en de kranten van de presentatoren en columnisten op alsof het een vorm van AIDS is.![]()
achja er heeft ook niemand het woord extreem genoemd.....pvda zie ik ook niet als extreem...maar naar mijn mening laten ze wel hun voorkeur blijken..en daar mag ik zo over denken...en jammer genoeg geven heel veel achtergronden van makers mij daarin gelijkquote:Op maandag 13 maart 2006 22:52 schreef MrBean het volgende:
Ik heb nou niet echt het idee dat ik naar een extreem links programma aan het kijken ben bij Buitenhof, NOVA of NOS journaal, sorry.
En laat dat nou precies de bedoeling zijn. Ze zijn uitgekiend, die rode rakkers...quote:Op maandag 13 maart 2006 22:52 schreef MrBean het volgende:
Ik heb nou niet echt het idee dat ik naar een extreem links programma aan het kijken ben bij Buitenhof, NOVA of NOS journaal, sorry.
Dresselhuijs zorgde ervoor dat Hirsi Ali bij de PvdA werd losgeweekt, en bracht haar in contact met Gerrit Zalm van de VVD. Is misschien nog geen bewijs voor haar rechts zijn, maar een oprecht lid van de linkse kerk zou zoiets niet doen.quote:Op maandag 13 maart 2006 22:42 schreef Tref het volgende:
[..]
Ciska Dresselhuis rechts, waar haal je dat nou weer vandaan ?
Ciska stemt groenlinks.
Maar ja, wat gebeurt er... Er worden een handjevol voorbeelden uit de hoge hoed getoverd, waarmee bewezen zou zijn dat de hele organisaties van NOS en PCM linkse bolwerken zijn. Ik heb geen lijst van commissarissen en directeuren van PCM en de NOS, maar dat er een paar tevens actief zijn geweest voor de PvdA zegt me weinig.quote:Het enige wat ik zie is tegenwerpingen. Ga nou eens in op wat er feitelijk niet zou kloppen aan het artikel. De betreffende journalist doelt ook duidelijk op de schaalgrootte van de linkse media: organen als PCM en de NOS zijn oppermachtig en reiken qua invloed ver boven de individuen die jij hier noemt.
Je weet hoe Business Class gemaakt wordt? Harry Mens koopt (voor ik meen twee miljoen + een winstdeling) zendtijd voor zijn programma. De meeste gasten betalen hem vervolgens om door hem geinterviewd te worden. Dat is dus gekochte publiciteit, of zo je wil propaganda. Een bedrag van 25.000 euro voor een interview in business-class is heel normaal. Dat is de manier waarop commercieel gefinancierde programma's gemaakt worden. De inhoud is dus verre van objectief.quote:Op maandag 13 maart 2006 22:48 schreef Tref het volgende:
[..]
Wat is daar zo gek aan ?
Twee programma's die worden geproduceert door linkse omroepen als de Vpro en de Vara.
Die programma''s zijn zo links als ik weet niet wat!
[..]
Wat is dat nou weer voor nonsense ?
Sinds de afbrokkeling van de verzuiling doet het er voor veel politici niet zo ontzettend meer toe wat de politieke signatuur van het programma is. Jouw geliefde Wouter Bos bijvoorbeeld, verschijnt toch ook gewoon in Business-class van Harry Mens ?
Ik heb het idee dat je er met een te gekleurde bril tegenaan kijkt.quote:Op maandag 13 maart 2006 22:55 schreef Tref het volgende:
[..]
En laat dat nou precies de bedoeling zijn. Ze zijn uitgekiend, die rode rakkers...
Zo zie je geregeld in een discussie tussen PvdA en VVD een linkse hardliner van de PvdA, tegen een gematigde politicus van de liberalen discussieren. Niemand zal dan ooit kunnen zeggen dat rechts niet aan bod komt, maar het is zo ontzettend doortrapt.
Leer mij de media kennen........
Je site is wel vermakelijk in elk gevalquote:Op maandag 13 maart 2006 22:58 schreef Roovers402 het volgende:
[..]
Wat een onzin, Bram Peper en Paul Scheffer zijn toch ook gewoon bevriend met Hirsi Ali ?quote:Op maandag 13 maart 2006 22:55 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Dresselhuijs zorgde ervoor dat Hirsi Ali bij de PvdA werd losgeweekt, en bracht haar in contact met Gerrit Zalm van de VVD. Is misschien nog geen bewijs voor haar rechts zijn, maar een oprecht lid van de linkse kerk zou zoiets niet doen.
Het zegt des te meer over de journalistieke cultuur. Die is namelijk van oudsher verweven met de partij van de arbeid. Ik heb een opleiding journalistiek gevolgt, dus ik weet redelijk waar ik over praat.quote:Maar ja, wat gebeurt er... Er worden een handjevol voorbeelden uit de hoge hoed getoverd, waarmee bewezen zou zijn dat de hele organisaties van NOS en PCM linkse bolwerken zijn. Ik heb geen lijst van commissarissen en directeuren van PCM en de NOS, maar dat er een paar tevens actief zijn geweest voor de PvdA zegt me weinig.
Dit is toch te schandalig voor woorden? Een multi-etnische samenleving is een gegeven, een multiculturele een politieke keuze. Twintig procent van de programma's van deze ledenloze omroep moeten dus worden besteed aan een politieke keuze die voornamelijk door linkse mensen worden gemaakt. Het gevolg zijn linksextremistische programma's als Premtime...quote:Op maandag 13 maart 2006 22:58 schreef Roovers402 het volgende:
The amount of attention that the NPS must pay to these areas has been legally quantified: [...] And 20 percent of the programmes must be somehow linked to the multicultural society.
bij liberalen draait het niet om de verpakking maar om de inhoudquote:
En weet je wat het erge is? Als je een fles coca cola koopt betaal je er ook aan meequote:Op maandag 13 maart 2006 23:05 schreef McCarthy het volgende:
wat mij stoort is dat een deel van die linkse media teert op overheidsgeld. Met B&vD heb ik geen probleem en ook niet als de Volksksrant weer eens blijk geeft van haar "progressieve" agenda.
Maar middels dwang mee betalen aan het verspreiden van een boodschap waar ik het totaal neit mee eens ben:![]()
Fuck de publieke omroepen
Nu ff opzouten ja. Een discussie tussen links en rechts aanhangers vind ik prima, maar ik vind dat de term extreem links wel idioot veel genoemd wordt, en volslagen onterecht. Mag ik even opmerken dat de wat linksere discussieerders het nog niet één keer in deze draad over extreem rechts hebben gehad?quote:Op maandag 13 maart 2006 23:03 schreef Tikorev het volgende:
[..]
...
Het gevolg zijn linksextremistische programma's als Premtime...
Ik krijg medelijdenquote:Op maandag 13 maart 2006 23:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je site is wel vermakelijk in elk geval.
quote:Op maandag 13 maart 2006 23:05 schreef McCarthy het volgende:
wat mij stoort is dat een deel van die linkse media teert op overheidsgeld. Met B&vD heb ik geen probleem en ook niet als de Volksksrant weer eens blijk geeft van haar "progressieve" agenda.
Maar middels dwang mee betalen aan het verspreiden van een boodschap waar ik het totaal neit mee eens ben:![]()
Fuck de publieke omroepen
quote:Op maandag 13 maart 2006 22:55 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Je weet hoe Business Class gemaakt wordt? Harry Mens koopt (voor ik meen twee miljoen + een winstdeling) zendtijd voor zijn programma. De meeste gasten betalen hem vervolgens om door hem geinterviewd te worden. Dat is dus gekochte publiciteit, of zo je wil propaganda. Een bedrag van 25.000 euro voor een interview in business-class is heel normaal. Dat is de manier waarop commercieel gefinancierde programma's gemaakt worden. De inhoud is dus verre van objectief.
Wat zou objectiever zijn: een publiek gefinancierde omroep of een commercieel gefinancierde omroep?
Als minder mensen naar een programma kijken zullen ook de reclamegelden rond het programma minder zijn. Daar heb je als kijker dus direct invloed op.quote:Op maandag 13 maart 2006 23:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
En weet je wat het erge is? Als je een fles coca cola koopt betaal je er ook aan mee
ja ben ik het wel mee eens....extreem is van beide kanten verwerpelijk en ik neem aan dat niemand positief tegen enige vorm van extremisme aanstaatquote:Op maandag 13 maart 2006 23:09 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nu ff opzouten ja. Een discussie tussen links en rechts aanhangers vind ik prima, maar ik vind dat de term extreem links wel idioot veel genoemd wordt, en volslagen onterecht. Mag ik even opmerken dat de wat linksere discussieerders het nog niet één keer in deze draad over extreem rechts hebben gehad?
Ik denk dat een serieuze discussie op deze manier echt onmogelijk is als je alles wat links is gelijk extreem links noemt.
dan is het niet mijn geld. Iets wat bij de overheid wel het geval is.quote:Op maandag 13 maart 2006 23:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
En weet je wat het erge is? Als je een fles coca cola koopt betaal je er ook aan mee. Want die moeten hun marketing euro's toch ergens kwijt
.
Nou knul, ik bepaal zelf wel of ik iets extreem links vind of niet. Premtime vind ik extreem links...quote:
Even onderbouwen graag, extreem-rechtse.quote:Op maandag 13 maart 2006 23:12 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Nou knul, ik bepaal zelf wel of ik iets extreem links vind of niet. Premtime vind ik extreem links...![]()
dus?quote:
Wat zou objectiever zijn: een publiek gefinancierde omroep of een commercieel gefinancierde omroep?quote:
Het is dan ook lang geleden dat Bram Peper bij de PvdA is gezien. Maar goed, wellus, nietus, wellus, nietus, etc. De discussie gaat niet over één persoon. Hier nog een ander linkje, waaruit blijkt dat een paar jaar geleden Hans Dijkstal (VVD) en Tineke Lodders (CDA) de jury vormden van de AV-prijs. Ik heb niet naar andere jaren gezocht, maar ik neem aan dat het geen incident is dat rechtse politici meebepalen wie deze prijs krijgt.quote:Op maandag 13 maart 2006 23:03 schreef Tref het volgende:
[..]
Wat een onzin, Bram Peper is toch ook gewoon bevriend met Hirsi Ali ?
Bovendien heeft ze ooit in een interview zelf bevestigt dat ze Groenlinks stemt.
Ik geloof je op je woord.quote:Het zegt des te meer over de journalistieke cultuur. Die is namelijk van oudsher verweven met de partij van de arbeid. Ik heb een opleiding journalistiek gevolgt, dus ik weet redelijk waar ik over praat.
Autochtonen worden daar structureel als slechte mensen afgeschilderd....dat soort generalisaties noem ik extreem links...quote:Op maandag 13 maart 2006 23:13 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Even onderbouwen graag, extreem-rechtse.
bron ???? Volgens mij zuig je iets te hard aan die dikke duim van jou.quote:Op maandag 13 maart 2006 23:16 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Autochtonen worden daar structureel als slechte mensen afgeschilderd....dat soort generalisaties noem ik extreem links...![]()
niet te zeggen. Maar als je geloofd dat de POs objecteif zijn ben je niet goed wijs.quote:Op maandag 13 maart 2006 23:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Wat zou objectiever zijn: een publiek gefinancierde omroep of een commercieel gefinancierde omroep?
Och die paar euro belasting (BTW) die jij per jaar betaaltquote:Op maandag 13 maart 2006 23:12 schreef McCarthy het volgende:
[..]
dan is het niet mijn geld. Iets wat bij de overheid wel het geval is.
Daarom heb ik even laten zien hoe het bij Business Class gaat. Daar wordt degene die betaalt geinterviewd. Dat is ZEKER niet objectief.quote:Op maandag 13 maart 2006 23:17 schreef McCarthy het volgende:
[..]
niet te zeggen. Maar als je geloofd dat de POs objecteif zijn ben je niet goed wijs.
het gaat niet om mij, het gaat om al die mensen die wel belasting betalenquote:Op maandag 13 maart 2006 23:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Och die paar euro belasting (BTW) die jij per jaar betaalt. Daar kan je nog geen item op het journaal van maken
.
Je zit te generaliseren als een allochtonenhater...quote:Op maandag 13 maart 2006 23:16 schreef Tikorev het volgende:
Autochtonen worden daar structureel als slechte mensen afgeschilderd....dat soort generalisaties noem ik extreem links...![]()
http://www.premtimeisextreemlinks.nlquote:Op maandag 13 maart 2006 23:17 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
bron ???? Volgens mij zuig je iets te hard aan die dikke duim van jou.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |