FOK!forum / Sport Algemeen / [A1GP] Race 10: Laguna Seca - USA [deel 2]
dennistdmaandag 13 maart 2006 @ 00:32


Hier verder
dennistdmaandag 13 maart 2006 @ 00:32
Weer een drive through
X-fimaandag 13 maart 2006 @ 00:33
quote:
Op maandag 13 maart 2006 00:31 schreef ondeugend het volgende:
Gaan we nog steeds goed ?
9e nu En Jos weer een drive through
Tommehmaandag 13 maart 2006 @ 00:33
Heerlijk! Prutser!
X-fimaandag 13 maart 2006 @ 00:33
Jos Verstappen stopt er dus mee.
Bonobo11maandag 13 maart 2006 @ 00:33
Jos stopt ermee
Stereotomymaandag 13 maart 2006 @ 00:33
Jaaa, ram iets in elkaar Jos
The_BoezelaaRmaandag 13 maart 2006 @ 00:33
En hij kapt er gewoon mee, lekker Jos
Guardmaandag 13 maart 2006 @ 00:33
Flink wat Limburgs gevloek in de helm...
dennistdmaandag 13 maart 2006 @ 00:34
Hij is echt kwaad
D.maandag 13 maart 2006 @ 00:34
damn
X-fimaandag 13 maart 2006 @ 00:34
Wat een klote leiding zeg. Wat was er nou met de eerste drive through aan de hand/
Dacidemaandag 13 maart 2006 @ 00:34
hij zal er wel zjin redenen voor hebben..
Murraymaandag 13 maart 2006 @ 00:34
quote:
Op maandag 13 maart 2006 00:33 schreef X-fi het volgende:
Jos Verstappen stopt er dus mee.
Waarom?
haphaphapmaandag 13 maart 2006 @ 00:34
Klote zooi, en weg is verstappen
TommyGunmaandag 13 maart 2006 @ 00:34
Godverdommese klote leiding!
Dacidemaandag 13 maart 2006 @ 00:35
volgens mij 2 onterechte beslissingen
TommyGunmaandag 13 maart 2006 @ 00:35
quote:
Op maandag 13 maart 2006 00:35 schreef Dacide het volgende:
volgens mij 2 onterechte beslissingen
Lijkt mij ook
Tommehmaandag 13 maart 2006 @ 00:36
quote:
Op maandag 13 maart 2006 00:35 schreef Dacide het volgende:
volgens mij 2 onterechte beslissingen
Ja want jij hebt z'n snelheid ook gemeten in de pits?
Guardmaandag 13 maart 2006 @ 00:36
quote:
Op maandag 13 maart 2006 00:35 schreef Dacide het volgende:
volgens mij 2 onterechte beslissingen
de tweede lijkt me wel correct... speeding is speeding.
D.maandag 13 maart 2006 @ 00:36
Ben benieuwd of Jos gelijk gaat krijgen, en wat daar de vergoeding voor zal zijn
Dacidemaandag 13 maart 2006 @ 00:36
herstart
X-fimaandag 13 maart 2006 @ 00:36
Let it rain
Dacidemaandag 13 maart 2006 @ 00:36
ik hoop vette chaos nui... regen, wind, crashes, hagel, sneeuw...

Dat de dondergod zeus maar ff alle registers opentrekt
X-fimaandag 13 maart 2006 @ 00:36
quote:
Op maandag 13 maart 2006 00:34 schreef Murray het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat hij nu een tweede drive through penalty kreeg.
UnleashMitchmaandag 13 maart 2006 @ 00:37
Waar kreeg ie nou die 2e voor dan
-Jean-maandag 13 maart 2006 @ 00:37
Die eerste was volgens mij bullshit.

Jos is laaiend
D.maandag 13 maart 2006 @ 00:37
quote:
Op maandag 13 maart 2006 00:37 schreef UnleashMitch het volgende:
Waar kreeg ie nou die 2e voor dan
te snel gereden tijdens drive through
ondeugendmaandag 13 maart 2006 @ 00:38
quote:
Op maandag 13 maart 2006 00:33 schreef Bonobo11 het volgende:
Jos stopt ermee
Wrom !!
TommyGunmaandag 13 maart 2006 @ 00:38
Stervende hoeren kanker kachel drive through
D.maandag 13 maart 2006 @ 00:38
wel jammer van de punten die ie nu laast liggen
TommyGunmaandag 13 maart 2006 @ 00:38
quote:
Op maandag 13 maart 2006 00:38 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Wrom !!
LEZEN!!!!!!!
Dacidemaandag 13 maart 2006 @ 00:38
quote:
Op maandag 13 maart 2006 00:37 schreef UnleashMitch het volgende:
Waar kreeg ie nou die 2e voor dan
telefoneren zonder handsfree set...
UnleashMitchmaandag 13 maart 2006 @ 00:39
quote:
Op maandag 13 maart 2006 00:38 schreef Dacide het volgende:
telefoneren zonder handsfree set...
Zeg dan niets, ik schakel pas op dit topic in omdat ik aan het bellen was
ondeugendmaandag 13 maart 2006 @ 00:40
quote:
Op maandag 13 maart 2006 00:38 schreef TommyGun het volgende:

[..]

LEZEN!!!!!!!
zeg !
om die drive through(s) ?
TommyGunmaandag 13 maart 2006 @ 00:40
quote:
Op maandag 13 maart 2006 00:40 schreef ondeugend het volgende:

[..]

zeg !
om die drive through(s) ?
Eerst voor het inhalen tijdens SC en daarna speeding in pit lane tijdens de DT
Dacidemaandag 13 maart 2006 @ 00:41
hey joh.. just kidding hoor...

we zijn hier gewoon in sarcastische bui vanwege het stoppen van jos
ondeugendmaandag 13 maart 2006 @ 00:41
quote:
Op maandag 13 maart 2006 00:40 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Eerst voor het inhalen tijdens SC en daarna speeding in pit lane tijdens de DT
Ja en dus stopt ie ermee en staat nu te stampen als een jongetje die geen ijsje mag
TommyGunmaandag 13 maart 2006 @ 00:41
@ ondeugend

Ja Groot gelijk heeft ie. Corrupt bende
UnleashMitchmaandag 13 maart 2006 @ 00:42
quote:
Op maandag 13 maart 2006 00:41 schreef Dacide het volgende:
hey joh.. just kidding hoor...

we zijn hier gewoon in sarcastische bui vanwege het stoppen van jos
Dan is t goed

Maar hoe kan je in godsnaam speeden in de pitlane je hebt toch een pitlimiter of heeft ie die dan te laat aangezet ?
Dacidemaandag 13 maart 2006 @ 00:42
quote:
Op maandag 13 maart 2006 00:41 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Ja en dus stopt ie ermee en staat nu te stampen als een jongetje die geen ijsje mag
1e drive through was waarschijnlij k onterecht... dus tja ....
TommyGunmaandag 13 maart 2006 @ 00:42
quote:
Op maandag 13 maart 2006 00:42 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Dan is t goed

Maar hoe kan je in godsnaam speeden in de pitlane je hebt toch een pitlimiter of heeft ie die dan te laat aangezet ?
Zal wel om het missen van dat bochtje gaan imho
Guardmaandag 13 maart 2006 @ 00:42
quote:
Op maandag 13 maart 2006 00:40 schreef ondeugend het volgende:

[..]

zeg !
om die drive through(s) ?
jij wil het weten, doe dan ook eens wat moeite...
ondeugendmaandag 13 maart 2006 @ 00:43
quote:
Op maandag 13 maart 2006 00:42 schreef Dacide het volgende:

[..]

1e drive through was waarschijnlij k onterecht... dus tja ....
Dan ga je toch achteraf staat stampen.
Een kettingbotsing en hij zit weer dik in de punten.
TommyGunmaandag 13 maart 2006 @ 00:43
Allard gaat wel erg fanatiek door
X-fimaandag 13 maart 2006 @ 00:43
quote:
Op maandag 13 maart 2006 00:38 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Wrom !!
Jij bent echt ondeugend
X-fimaandag 13 maart 2006 @ 00:44
Check the clouds in the distance
ondeugendmaandag 13 maart 2006 @ 00:44
quote:
Op maandag 13 maart 2006 00:42 schreef Guard het volgende:

[..]

jij wil het weten, doe dan ook eens wat moeite...
Zucht
Sjaggerijn
D.maandag 13 maart 2006 @ 00:45
quote:
Op maandag 13 maart 2006 00:43 schreef TommyGun het volgende:
Allard gaat wel erg fanatiek door
zou wat zijn als ie uit protest er ook mee ophield
TommyGunmaandag 13 maart 2006 @ 00:45
quote:
Op maandag 13 maart 2006 00:45 schreef D.Rose het volgende:

[..]

zou wat zijn als ie uit protest er ook mee ophield
TommyGunmaandag 13 maart 2006 @ 00:46
LOL! Safetycar Oei oei
X-fimaandag 13 maart 2006 @ 00:46
Oe, die RX-8
Guardmaandag 13 maart 2006 @ 00:46
quote:
Op maandag 13 maart 2006 00:44 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Zucht
Sjaggerijn
ben gewoon een beetje pissed off, dat Jos ermee gestopt is. Die penalty is niet leuk, maar gewonn stoppen is erg on-professioneel (om me maar eens netje uit te drukken).
Tommehmaandag 13 maart 2006 @ 00:46
Jaja was hij maar blijven rijden
X-fimaandag 13 maart 2006 @ 00:46
quote:
Op maandag 13 maart 2006 00:45 schreef D.Rose het volgende:

[..]

zou wat zijn als ie uit protest er ook mee ophield
.
ondeugendmaandag 13 maart 2006 @ 00:47
quote:
Op maandag 13 maart 2006 00:46 schreef Guard het volgende:

[..]

ben gewoon een beetje pissed off, dat Jos ermee gestopt is. Die penalty is niet leuk, maar gewonn stoppen is erg on-professioneel (om me maar eens netje uit te drukken).
Nou dan bedoelen we toch hetzelfde ?
Ik kon me niet voorstellen dat hij zou on-professioneel zou zijn vandaar dat ik bevestiging zocht.

En nu lief zijn tegen me !
Guardmaandag 13 maart 2006 @ 00:49
quote:
Op maandag 13 maart 2006 00:47 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Nou dan bedoelen we toch hetzelfde ?
Ik kon me niet voorstellen dat hij zou on-professioneel zou zijn vandaar dat ik bevestiging zocht.

En nu lief zijn tegen me !
nou vooruit dan maar
Guardmaandag 13 maart 2006 @ 00:50
Jos legt het uit...
X-fimaandag 13 maart 2006 @ 00:50
Was dat Team India die twee keer spinde op exact hetzelfde positie?
Guardmaandag 13 maart 2006 @ 00:51
"thanks for not swearing"
Tommehmaandag 13 maart 2006 @ 00:51
Lol thanks for not swearing... dat mag alleen in NL
X-fimaandag 13 maart 2006 @ 00:52
quote:
Op maandag 13 maart 2006 00:51 schreef Guard het volgende:
"thanks for not swearing"
Gheghe. Volgens mij heeft Jos gewoon een punt! Ze zaten volledig verkeerd.
Dacidemaandag 13 maart 2006 @ 00:53
ik vraag me af wat de consequenties zullen zijn als ze jos in het gelijk stellen
-Jean-maandag 13 maart 2006 @ 00:53
quote:
Op maandag 13 maart 2006 00:53 schreef Dacide het volgende:
ik vraag me af wat de consequenties zullen zijn als ze jos in het gelijk stellen
inderdaad
Murraymaandag 13 maart 2006 @ 00:54
Tsja, je kiest zelf voor deze klasse Jos.
X-fimaandag 13 maart 2006 @ 00:54
quote:
Op maandag 13 maart 2006 00:53 schreef Dacide het volgende:
ik vraag me af wat de consequenties zullen zijn als ze jos in het gelijk stellen
Race wordt opnieuw verreden?
Dacidemaandag 13 maart 2006 @ 00:55
quote:
Op maandag 13 maart 2006 00:54 schreef X-fi het volgende:

[..]

Race wordt opnieuw verreden?
en dan gelijjk in spa
Murraymaandag 13 maart 2006 @ 00:55
quote:
Op maandag 13 maart 2006 00:54 schreef X-fi het volgende:

[..]

Race wordt opnieuw verreden?
Yeah right!
Guardmaandag 13 maart 2006 @ 00:55
quote:
Op maandag 13 maart 2006 00:54 schreef X-fi het volgende:

[..]

Race wordt opnieuw verreden?
X-fimaandag 13 maart 2006 @ 00:56
Een beetje lol mag toch wel
Dacidemaandag 13 maart 2006 @ 00:57
WOOT WOOT WOOT

aktie
X-fimaandag 13 maart 2006 @ 00:57
Wheheh, die Chinees spint nu ook weer nadat iemand anders is gespint

Die getalletjes onderaan het scherm in een rondje, is dat de PB?
-Jean-maandag 13 maart 2006 @ 00:58
hahaha die chinees is humor

schrikt zich zeker zo et lazerus telkens dat ie zelf maar gaat spinne
Dacidemaandag 13 maart 2006 @ 00:59
WHAHAHAHAHA, domme fransen
dennistdmaandag 13 maart 2006 @ 00:59
wat een sukkels
FHRmaandag 13 maart 2006 @ 00:59
Whahahaha, mooie actie van Frankrijk. Leuke chaos op de baan zo. Echt jammer dat Jos gestopt is, er had misschien nog een puntje in gezeten op deze manier.
Guardmaandag 13 maart 2006 @ 00:59
hahaha da's ook onprofessioneel van Frankrijk
Dacidemaandag 13 maart 2006 @ 00:59
die gast met headset krijgt ze zoooo ontzettend op zijn flikker he
X-fimaandag 13 maart 2006 @ 00:59
Is Team Frankrijk niet gewoon stuk?
dennistdmaandag 13 maart 2006 @ 00:59
auto kaput
Dacidemaandag 13 maart 2006 @ 01:00
ow, wagen stuk... gast met headset heeft geluk
X-fimaandag 13 maart 2006 @ 01:00
Ja dus, ach, ze zijn toch al kampioen
UnleashMitchmaandag 13 maart 2006 @ 01:00
Staat vast in z'n 3
Guardmaandag 13 maart 2006 @ 01:00
oh hij is stuk... (of proberen ze hun blunder te coveren? )
dennistdmaandag 13 maart 2006 @ 01:00
uitval voor frankrijk
Dacidemaandag 13 maart 2006 @ 01:01
zero point pour le bleu
Tommehmaandag 13 maart 2006 @ 01:01
Missen ze toch een miljoen dollar. Zonde.
Dacidemaandag 13 maart 2006 @ 01:01
ik wil sneeuw en regen en hagel... iedereen nog ff snel nieuwe banden
Dacidemaandag 13 maart 2006 @ 01:02
quote:
Op maandag 13 maart 2006 01:01 schreef Tommeh het volgende:
Missen ze toch een miljoen dollar. Zonde.
ik dacht 100.000 euro.. kan me vergissen
Guardmaandag 13 maart 2006 @ 01:02
quote:
Op maandag 13 maart 2006 01:01 schreef Tommeh het volgende:
Missen ze toch een miljoen dollar. Zonde.
is het niet $ 1milj totaal prijzengeld per race?
dennistdmaandag 13 maart 2006 @ 01:02
usa weg
X-fimaandag 13 maart 2006 @ 01:02
Die twee wagens staan daar nog steeds
UnleashMitchmaandag 13 maart 2006 @ 01:03
Ik dacht een ton per punt
-Jean-maandag 13 maart 2006 @ 01:04
jammer dat Kerr finished... nu is de 3de plaats adios
dennistdmaandag 13 maart 2006 @ 01:04
mxico, duitsland, gbr
Dacidemaandag 13 maart 2006 @ 01:04
deze race maar snel vergeten.. over twee weken shanghai.. GO JOS
dennistdmaandag 13 maart 2006 @ 01:04
quote:
Op maandag 13 maart 2006 01:04 schreef -Jean- het volgende:
jammer dat Kerr finished... nu is de 3de plaats adios
Ja, das klote
Tommehmaandag 13 maart 2006 @ 01:04
Ik dacht dat allard zei dat ze deze race 1 miljoen konden winnen.
X-fimaandag 13 maart 2006 @ 01:04
Wie eindigde nou derde?
Tommehmaandag 13 maart 2006 @ 01:05
GBR
X-fimaandag 13 maart 2006 @ 01:06
quote:
Op maandag 13 maart 2006 01:05 schreef Tommeh het volgende:
GBR
Zag het al inderdaad. Toch bedankt
X-fimaandag 13 maart 2006 @ 01:08
En nu ga ik slapen. Trusten, was leuk!
Raphaelo29maandag 13 maart 2006 @ 01:14
gele vlag in de 1e ronde was de reden van de drive trough....kan me er niks van herinneren. kan me Jos' reactie ook wel voorstellen al oogt het weinig professioneel natuurlijk. ben benieuwd of dit nog een staartje krijgt verder....
dennistdmaandag 13 maart 2006 @ 01:18
[A1GP] Uitslag hoofdrace
TommyGunmaandag 13 maart 2006 @ 01:30
Toch nog een hoop uitvallers waaronder opvalled die Franse. (Jaja naam alweer kwijt). Toch wel jammer dan dat Jos niet ff door heeft gereden want punten zaten er zeker nog wel in. Maarjah op naar de volgende en laatste race.
dennistdmaandag 13 maart 2006 @ 01:39
quote:
Op maandag 13 maart 2006 01:30 schreef TommyGun het volgende:
Toch nog een hoop uitvallers waaronder opvalled die Franse. (Jaja naam alweer kwijt). Toch wel jammer dan dat Jos niet ff door heeft gereden want punten zaten er zeker nog wel in. Maarjah op naar de volgende en laatste race.
je bedoelt meneer lapierre?
TommyGunmaandag 13 maart 2006 @ 01:41
quote:
Op maandag 13 maart 2006 01:39 schreef dennistd het volgende:

[..]

je bedoelt meneer lapierre?
Tackleberrymaandag 13 maart 2006 @ 08:56
De race director van de A1GP is ontslagen vanwege een beoordelingsfout rondom die (eerste) drive through penalty van Jos. bron
Guardmaandag 13 maart 2006 @ 09:04
quote:
Op maandag 13 maart 2006 08:56 schreef Tackleberry het volgende:
De race director van de A1GP is ontslagen vanwege een beoordelingsfout rondom die (eerste) drive through penalty van Jos. bron
nounou persoonlijke excuses van de sjeik, heeft ie helemaal niets aan natuurlijk, maar volgende race durrt natuurlijk geen enkele official Jos een penalty te geven
WESTmaandag 13 maart 2006 @ 09:56
quote:
Op maandag 13 maart 2006 09:04 schreef Guard het volgende:

[..]

nounou persoonlijke excuses van de sjeik, heeft ie helemaal niets aan natuurlijk, maar volgende race durrt natuurlijk geen enkele official Jos een penalty te geven
whehe nee dat durven ze dan niet

maar ontslag gaat mijninziens toch iets te ver een schorsing en op cursus sturen bij charlie whiting en een flinke boete die hij naar de rekening van team nederland kan overmaken is meer op z'n plaats.

neemt niet weg dat ik het netjes van de Sjeik vind dat hij persoonlijk zijn excusses kwam aanbieden.
Tackleberrymaandag 13 maart 2006 @ 10:07
quote:
Op maandag 13 maart 2006 09:56 schreef WEST het volgende:
maar ontslag gaat mijninziens toch iets te ver een schorsing en op cursus sturen bij charlie whiting en een flinke boete die hij naar de rekening van team nederland kan overmaken is meer op z'n plaats.
We weten natuurlijk niet wat hier nog aan vooraf is gegaan, kan best zijn dat dit een optelsom is geweest.
quote:
neemt niet weg dat ik het netjes van de Sjeik vind dat hij persoonlijk zijn excusses kwam aanbieden.
Dat vooral, maar goed, hij moet natuurlijk ook aan de A1GP race op Zandvoort denken...
pfafmaandag 13 maart 2006 @ 10:17
Erg kinderachtig en onproffessioneel van Jos hoor. Valt me vies van 'm tegen.

Zou wat wezen als iedereen die het met een beslissing niet eens is zou stoppen...
WESTmaandag 13 maart 2006 @ 10:40
quote:
Op maandag 13 maart 2006 10:17 schreef pfaf het volgende:
Erg kinderachtig en onproffessioneel van Jos hoor. Valt me vies van 'm tegen.

Zou wat wezen als iedereen die het met een beslissing niet eens is zou stoppen...
ik kan me de reactie van Jos ook wel voorstellen, ik denk dat ik zijn situatie het zelfde gedaan zou hebben.

natuurlijk moet de sjeik met het oog op A1GP in Nederland goed voor de dag komen, maar het blijft netjes
Atreidezmaandag 13 maart 2006 @ 10:43
Geen halve maatregelen van de Sjeik En ik zie wat reacties hier over het stoppen van Jos.. Wat ik begreep van zijn reactie, zowel op tv als in het nieuwsitem vanmorgen, is dat ie stopte voor ze eigen veiligheid en die van anderen.. Dus niet omdat ie zomaar geen zin meer had (wat op zich ook wel mee speelt) maar omdat ie zo erg kookte in die auto dat ie misschien een gevaar op het circuit zou kunnen worden. Kan me voorstellen dat als je zo pissig bent je niet meer je volle concentratie bij de race kan houden. Jos, gelijk had je hoor, met zo'n lullige beslissing, waarmee dus feitelijk gewoon je hele weekend wordt weggegooid, kan ik best begrijpen dat je laaiend wordt
Raphaelo29maandag 13 maart 2006 @ 11:02
gerechtigheid....je koopt er niks voor, maar het is wel genoegdoening. hij is in het gelijk gesteld door Maktoum el Maktoum tot Maktoum himself dus geen slechte zaak.
nou nog ff vol voor de 4e plaats overall en dan hebben we een mooi opgaand seizoen gehad en kijk ik uit naar de volgende!
dennistdmaandag 13 maart 2006 @ 12:31
quote:
Op maandag 13 maart 2006 11:02 schreef Raphaelo29 het volgende:
Maktoum el Maktoum tot Maktoum
Die man heet gewoon sjeik Maktoum Hasher Maktoum al Maktoum...
Is dat nou zo moeilijk te onhouden
Raphaelo29maandag 13 maart 2006 @ 12:44
Sjeik Jan Klaassen zou makkelijker te onthouden zijn
NY_Giantmaandag 13 maart 2006 @ 13:02
Hoe zit nou precies met die kwalificatieprocedure bij A1GP? Vier ronden waarvan de beste twee tellen? Verder wel een beetje jammer voor Jos. Zo wordt je de derde plaats even door de neus geboord...
Tackleberrymaandag 13 maart 2006 @ 13:31
quote:
Op maandag 13 maart 2006 13:02 schreef NY_Giant het volgende:
Hoe zit nou precies met die kwalificatieprocedure bij A1GP? Vier ronden waarvan de beste twee tellen? Verder wel een beetje jammer voor Jos. Zo wordt je de derde plaats even door de neus geboord...
Klopt, je krijgt vier kansen (er zijn vier sessies) om een snelle ronde te rijden (pits uit > snelle ronde > pits in). Daarvan worden de twee snelste rondetijden bij elkaar opgeteld.
NY_Giantmaandag 13 maart 2006 @ 13:44
OK, bedankt!
mikezwetmaandag 13 maart 2006 @ 21:28
Misschien had het team beter eerst naar de raceleiding kunnen rennen ofzo en jos laten doorrijden... dan maar een zwarte vlag, was ie wel aan de finish gekomen en had hij een uitslag.

Ik dacht eigenlijk dat het erom ging dat jos bij de pitsstops naast een ander reed en zijn auto daarvoor zette....

Die chinees is wel echt lachen hoor. Rare reactie heeft die. BRAKES!!!!... spin
X-fimaandag 13 maart 2006 @ 21:43
Is er nog iets bekend omtrent Jos?
Dacidemaandag 13 maart 2006 @ 21:46
zoals tackleberry al zei
quote:
A1 race director ontslagen na beoordelingsfout over Jos

(13/3/2006) Gisterenavond is de race director van de A1GP series ontslagen na een beoordelingsfout over Jos Verstappen tijdens de feature race van de GP van Laguna Seca. Dit kwam sheikh Maktoum Hasher Maktoum Al Maktoum persoonlijk aan Jos vertellen na de race, mét excuses. "Niet dat ik er qua resultaat wat aan heb maar het is op zijn minst een stukje genoegdoening en een bevestiging dat ik niets fout gedaan heb", aldus Jos Verstappen bij wie de boosheid al weer wat gezakt was.

Jos kreeg gisteren tijdens de hoofdrace tweemaal een drive through penalty aan zijn racebroek, éénmaal voor vermeend inhalen tijdens een gele vlag situatie en éénmaal voor te hard rijden in de pitlane. De tweede straf betwist Jos niet, de eerste des te harder. "Tijdens de eerste ronde komt de safety car de baan op en op het moment dat ik even later de pitsstraat voorbij rij, komt Tsjechië naar buiten na het maken van hun pitsstop", stelt Jos. "Geen gele vlag te zien en terwijl we naast elkaar rijden lukt het me om ze vóór de tweede bocht in te halen. Vervolgens krijg ik een drive through omdat de organisatie denkt dat ik onder gele vlaggen heb ingehaald. Het slaat helemaal nergens op. Dan moet je dus onterecht naar binnen. Als je dan later wéér een drive through krijgt dan is het bij mij echt even helemaal over. Natuurlijk betwist ik die tweede straf niet, te hard is te hard. Maar dit was niet gebeurd als de raceleiding gewoon fatsoenlijk zijn werk had gedaan en dat is opletten."

We leven in een vrij land en iedereen mag zijn mening hebben over de reactie van Jos na zijn tweede straf, door simpelweg uit te stappen. Maar als je hard moet knokken voor de punten en ook nog in de race bent voor een derde WK plek en je wordt zó benadeeld wint de emotie het wel eens van de kille zakelijkheid. Jos: "Ik rij me het licht uit de ogen en word dan zó benadeeld. Door die fout kan ik vervolgens nog eens naar binnen waardoor me de kans op een goede klassering door de neus wordt geboord. Ik was zo kwaad dat het voor mezelf en iedereen beter was om uit te stappen."

Begrip voor Jos zijn reactie was er ook van het Nederlandse team dat na het bestuderen van de beelden eveneens tot de conclusie kwam dat de raceleiding er flink naast zat. En dat gold ook voor de sheikh die de gemoedstoestand van Jos perfect aanvoelde. En hem persoonlijk kwam vertellen dat de race director zijn biezen kon pakken. Een schrale troost voor Jos en zijn team. De derde plek wordt nu wel een heel lastig verhaal. Maar een mooie vierde positie zit er nog zeker in. Over drie weken in China is Jos erop gebrand om het seizoen goed af te sluiten. Mét een goed resultaat en zónder de gewraakte race director. En zo heeft elk nadeel weer z'n voordeel...
X-fimaandag 13 maart 2006 @ 21:52
Merci. Ben net thuis
Cardadinsdag 14 maart 2006 @ 11:09
In de pits mag je inhalen hoor, gewoon sneller weg zijn dan de ander

Maar nieuw zeeland heeft ook al geklaagd over de sprint race waar mexico dus in zou hebben gehaald tijdens geel
Dromervrijdag 17 maart 2006 @ 08:25
quote:
Op maandag 13 maart 2006 21:46 schreef Dacide het volgende:
zoals tackleberry al zei
[..]
Is dat ook nog te vinden bij een minder partijdige bron dan de Verstappen pagina? (zie er zo snel niks over op de a1gp.com site)
Rory78vrijdag 17 maart 2006 @ 11:20
Op verschillende nederlandstalige nieuwssites is dit verhaal te vinden, maar de bron blijft inderdaad meestal verstappen.nl. Ik zou zeggen: hang zelf even de journalist uit...
Dromervrijdag 17 maart 2006 @ 11:30
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 11:20 schreef Rory78 het volgende:
Op verschillende nederlandstalige nieuwssites is dit verhaal te vinden, maar de bron blijft inderdaad meestal verstappen.nl. Ik zou zeggen: hang zelf even de journalist uit...
Onwaarschijnlijk dus en ook niet officieel medegedeeld door A1GP.
Kortom: Hoax van teleurgestelde zeikerige Verstappen-fans
Tackleberryvrijdag 17 maart 2006 @ 11:36
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 11:30 schreef Dromer het volgende:
Onwaarschijnlijk dus en ook niet officieel medegedeeld door A1GP.
Kortom: Hoax van teleurgestelde zeikerige Verstappen-fans
Ik schat het Team Netherlands-kamp toch echt hoger in dan 'teleurgestelde zeikerige Verstappen-fans'. Het nieuws staat overigens ook niet op de officiële A1TeamNed site, dus ik verwacht dat ze het niet officieel 'uitdragen' binnen de A1GP.

De Verstappen website is geen journalistiek van de hoogste plank, maar dit gaan ze echt niet uit hun duim zuigen...
Guardvrijdag 17 maart 2006 @ 11:43
zie hier een van de berichten dat er van onstlag geen sprake is.
Wel Tim schenken afwezig volgende race, maar dat heeft dus te maken met andere werkzaamheden
Tackleberryvrijdag 17 maart 2006 @ 11:49
"an A1GP Source", klinkt ook nog aardig vaag. Maar we moeten het gewoon afwachten, er zal binnenkort vast wel zekerheid over komen.
DJvandePolvrijdag 17 maart 2006 @ 12:27
http://www.f1today.nl/index.php?locatie=nieuwslezen&nieuwsid=5705
Dromervrijdag 17 maart 2006 @ 13:12
quote:
ixiovrijdag 17 maart 2006 @ 13:13
quote:
Goed, da's duidelijk.

Behoorlijk triest weer.
ixiovrijdag 17 maart 2006 @ 13:15
Van de Verstappen site.

Dit kwam sheikh Maktoum Hasher Maktoum Al Maktoum persoonlijk aan Jos vertellen na de race, mét excuses. "Niet dat ik er qua resultaat wat aan heb maar het is op zijn minst een stukje genoegdoening en een bevestiging dat ik niets fout gedaan heb", aldus Jos Verstappen bij wie de boosheid al weer wat gezakt was.

.....
Dromervrijdag 17 maart 2006 @ 13:21
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 13:15 schreef ixio het volgende:
Van de Verstappen site.

Dit kwam sheikh Maktoum Hasher Maktoum Al Maktoum persoonlijk aan Jos vertellen na de race, mét excuses. "Niet dat ik er qua resultaat wat aan heb maar het is op zijn minst een stukje genoegdoening en een bevestiging dat ik niets fout gedaan heb", aldus Jos Verstappen bij wie de boosheid al weer wat gezakt was.

.....
da's dus het lulverhaal
ixiovrijdag 17 maart 2006 @ 13:25
Ja, dat snap ik, snap alleen niet wie zulke dingen verzint.

Dan ben je toch wel heel ver heen.
Dromervrijdag 17 maart 2006 @ 13:29
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 13:25 schreef ixio het volgende:
Ja, dat snap ik, snap alleen niet wie zulke dingen verzint.

Dan ben je toch wel heel ver heen.
Hopeloze teleurgestelde fans
-Jean-zaterdag 18 maart 2006 @ 15:49
Zo zie je maar weer wat een verschil het is met Allard of de engelse commentatoren:
http://rapidshare.de/file(...)in_last_lap.wmv.html

Blijft en is een historische race om te zien. Jos sinds jaren weer op het podium van helemaal achter naar voren.
SimtekF1zaterdag 18 maart 2006 @ 16:18
Hmm apart, ben toch wel erg benieuwd wie er nou bullshit loopt te verkondigen.
Bruce117donderdag 30 maart 2006 @ 15:50
A1GP-seizoen 2006/2007 trapt af in de duinen
A1 Grand Prix start volgend seizoen op Zandvoort
quote:
30-3 - Circuit Park Zandvoort is op 1 oktober het toneel voor de eerste race van het nieuwe A1GP-seizoen. Morgen wordt de deal tussen de ‘World Cup of Motorracing’ en het circuit in de duinen officieel bekendgemaakt.


Volgens autosport.com zijn de organisatoren van A1GP gecharmeerd van Nederland. De oranje fans waren in de eerste races van het seizoen, die verreden werden op Brands Hatch, Laustizring en Estoril, prominent aanwezig op de tribunes. Komend seizoen hoeven de fans van Team Nederland dus niet zover te reizen om de oranje bolide in actie te zien. Of Jos Verstappen dan ook nog achter het stuur zit is niet bekend: de Limburger heeft nog niet aangegeven zijn contract te willen verlengen.

Naast de seizoensopener op Zandvoort komt er in het tweede seizoen van A1GP ook een race op het Tsjechische circuit van Brno. Die volgt een week na Zandvoort, op 8 oktober.
pfafdonderdag 30 maart 2006 @ 15:59
WOW! Da's best wel stoer!
Tackleberrydonderdag 30 maart 2006 @ 16:05
Erg gaaf, maar wat is je bron?
Ondergetekende heeft al een tijdje geleden een huisje op Center Parcs geboekt voor dat weekend overigens, het was dus een terechte gok
Tackleberrydonderdag 30 maart 2006 @ 16:06
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Nieuws&nid=2660
http://www.ferrari-world.nl/nieuwsartikel.php?id=1143725808
http://www.formule1.info/pagina_nieuws.php?id=8932
Tommehdonderdag 30 maart 2006 @ 16:07
Ik had net een topicje geopend hierover, aangezien dit topic voor de USA race was.

Bron autosport.com
pfafdonderdag 30 maart 2006 @ 16:11
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 16:07 schreef Tommeh het volgende:
Ik had net een topicje geopend hierover, aangezien dit topic voor de USA race was.

Bron autosport.com
Goedzo, ik wilde er ook al éen voor openen.
jozef444donderdag 30 maart 2006 @ 16:31
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 16:05 schreef Tackleberry het volgende:
Erg gaaf, maar wat is je bron?
Ondergetekende heeft al een tijdje geleden een huisje op Center Parcs geboekt voor dat weekend overigens, het was dus een terechte gok
wil idd de bron wel weten
Bruce117donderdag 30 maart 2006 @ 16:53
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 16:31 schreef jozef444 het volgende:

[..]

wil idd de bron wel weten
mijn bron was formule1.nl
Dromervrijdag 31 maart 2006 @ 08:09
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 16:05 schreef Tackleberry het volgende:
Erg gaaf, maar wat is je bron?
Ondergetekende heeft al een tijdje geleden een huisje op Center Parcs geboekt voor dat weekend overigens, het was dus een terechte gok
Je hebt geleerd! Je vraagt nu wel naar een (betrouwbare) bron...