quote:Op zondag 12 maart 2006 15:36 schreef Eveli het volgende:
[..]
Als je lucide droom ben je je ervan bewust dat je droomt. Als je dus weet dat je droomt hoef je toch ook niet meer te schrikken? Je weet immers dat het nep is want je weet dat je droomt.
En gidsen geloof ik wel in. Heb in een droom al eens heel even een soort hulpgids gezien en in een visualisatie een belangrijkere gids.
Misschien maakte je, net als Dromenvanger, in het echt ook bewegingen en sloeg of trapte je ergens tegenaan, waardoor je dus echt pijn had?quote:Op zondag 12 maart 2006 15:49 schreef synthesix het volgende:
Nouja ik voelde niet een beetje pijn, maar gewoon echt veel, terwijl ik wist dat ik droomde...
En ik ben wel eens neergeschoten, en heb ook wel eens zelfmoord gepleegd in een droom (ik werd bijna gepakt door chinese ratten:P), maar deed dan weer geen pijn..
Ik heb nog nooit geslaapwandeld in mijn leven en het bed staat inmiddels zo opgesteld dat ik nergens meer tegenaan kan trappenquote:Op zondag 12 maart 2006 15:56 schreef synthesix het volgende:
Maarja wat dromenvanger heeft is eigenlijk best wel gevaarlijk, straks breek ie nog een keer zn nek ofzo...
Als je een reality check doet ben je in wezen al lucide, of in ieder geval bij bewustzijn. Bij mij gaan de dromen automatisch, en iets "door hebben" zal voor mij heel onwaarschijnlijk zijn. Maar hoe heb jij het aangeleerd? of gaat het automatisch?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 10:38 schreef synthesix het volgende:
Als je het door hebt moet je proberen een reality check te doen, door je neus dicht te knijpen en dan proberen te ademen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 47% gewijzigd door SuperHarregarre op 12-07-2006 00:13:15 ]Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
Ik blijf door dromen lig ik bijv dood op de grond. dan gaat het beeld 360 raden om me heen draaien.quote:Op zondag 12 maart 2006 15:47 schreef Eveli het volgende:
Nou wel een beetje, laatste droomde ik dat een soort demoon mijn vingers eraf beet en dat voelde wel raar, net alsof ik inderdaad een beetje pijn voelde.
Ook heb ik wel eens het gevoel gehad dat ik doodging en dat ik viel, in een afgrond. Beide niet zo prettig. Bij dat vallen werd ik vlak voordat ik neekwam wakker.
Ik weet niet wat het betekent. Ik weet wel dat ik ook regelmatig zulke 'dromen' heb.quote:Op maandag 20 maart 2006 15:20 schreef suuzepluus het volgende:
Ik heb een droom die vaak terugkomt.
Dan droom ik dat ik wakker word, en naast mij op bed een spin zie. Dan schrik ik wakker (denk ik) en doe ik snel het licht aan. (ik weet alleen niet zeker wanneer ik nou echt wakker word, als ik de spin "zie" of op t moment dat ik het licht aandoe.)
Ik vind spinnen geen fijne beesten, maar ik ben echt niet echt bang voor ofzo, dus ik snap niet waar deze steeds terugkomende droom nou vandaan komt.
Het is volgens mij ook telkens als ik op het punt sta in slaap te vallen of als ik net slaap.
wie weet wat, en of deze vreemde droom uberhaubt iets betekent?
Zeer herkenbaar. Bij lucide dromen is ook sprake van verschillende niveaus. Meestal blijf ik ook altijd op het door jouw beschreven niveau steken dat je wel bewust van het feit bent dat je aan het dromen bent, maar dat je maar bar weinig kan aansturen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 15:19 schreef Knipoogje het volgende:
Kortom, wel lucide zijn, maar er eigenlijk niks aan hebben. Heeft iemand daar ook last van? Of is iedereen die lucide droomt in het paradijs belandt waarbij ze de droom kunnen sturen hoe ze het maar willen?
Het enige voordeel is dat ik onder water kan ademen en van hele hoge dingen afspringenquote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:57 schreef Urquhart het volgende:
Zeer herkenbaar. Bij lucide dromen is ook sprake van verschillende niveaus. Meestal blijf ik ook altijd op het door jouw beschreven niveau steken dat je wel bewust van het feit bent dat je aan het dromen bent, maar dat je maar bar weinig kan aansturen.
Whehe, ik ben meestal wel lucide maar niet in de mate dat ik de omgeving zomaar kan veranderen naar wat ik wil. ik kan er wel voor zorgen dat ik naar een andere omgeving ga maar daarvan weet ik dan ook niet van te voren wat het wordt. En tja, meestal ben ik wel in controle over mijn eigen acties en kan ik in een droom gewoon rondfladderen of whatever. Of dus gewoon sex hebben mocht ik daar zin in hebben. Nadeel daar weer van is dat mijn dromen zo surrealistisch zijn dat er echt van alles kan gebeuren als ik bezig ben. Dat een vrouw een man wordt (quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 15:19 schreef Knipoogje het volgende:
Kortom, wel lucide zijn, maar er eigenlijk niks aan hebben. Heeft iemand daar ook last van? Of is iedereen die lucide droomt in het paradijs belandt waarbij ze de droom kunnen sturen hoe ze het maar willen?
Dan moet je even rondjes gaan draaien, wordt je "helderder" van. Adviseren de meeste lucide dromen sites.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:15 schreef synthesix het volgende:
Dat heb ik ook meestal ja,
ik heb ook heel vaak dat ik merk dat ik droom, en besluit om m'n droom te gaan veranderen, alleen vergeet ik op een gegeven momen gewoon weer dat ik droom..
Echt iritant dat
Dat is echt bizar! Iemand die gewoon helemaal niet bestaat , die je zelf hebt verzonnen, leidt een soort van eigen leven!quote:Op woensdag 6 september 2006 17:38 schreef Dromenvanger het volgende:
[knip]
5. Maak een afspraak voor de volgende droom. Droomfiguren komen vaak afspraken na.
[knip]
Fantasie die op hol slaatquote:Op woensdag 6 september 2006 17:49 schreef snotje het volgende:
[..]
Dat is echt bizar! Iemand die gewoon helemaal niet bestaat , die je zelf hebt verzonnen, leidt een soort van eigen leven!
Wat ik hier over weet is dat het kan helpen bij WILD (Wake-initiated lucid dream). Als je goed kunt mediteren, zal dit ook beter gaan (hoe het gaat kun je met google wel vinden, dunkt me).quote:Op woensdag 6 september 2006 17:51 schreef Dromenvanger het volgende:
[Knip]
Wil nu even gaan zoeken naar hypnose weer. Het verband tussen hypnose en dromen en meditatie weten. Of hynose kan bijdragen in beter en meer lucide dromen. Weet van hypnose alleen dat je beter in het echte leven kunt functioneren en beter met problemen kunt omgaan via hypnose.
Is dat deze online?quote:Op woensdag 6 september 2006 17:38 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik heb een boekje over lucide dromen, ik zal hier vaker zaken citeren uit het boek. Net een stuk overgeschreven en geplaatst in het centrale dromen-topic.
..
Daar heb ik me ook eens halfhartig mee bezig gehouden en het is me nog nooit gelukt. Alleen kon ik mijn dromen wel beter onthouden over het algemeen. Helemaal nutteloos was het dus nietquote:Op woensdag 6 september 2006 23:01 schreef snotje het volgende:
[..]
Wat ik hier over weet is dat het kan helpen bij WILD (Wake-initiated lucid dream). Als je goed kunt mediteren, zal dit ook beter gaan (hoe het gaat kun je met google wel vinden, dunkt me).
Als je heel diep mediteerd en echt helemaal in trance bent, sta je beter in contact me je onderbewustzijn. Zo kan je dan jezelf voor houden dat je 's nachts lucide zal worden, en dit zegmaar voor je ogen "voor spelen" terwijl je onderbewustzijn heel scherp met dit gebeuren in contact staat. Dit kan helpen om 's nachts, in een droom, "wakker" te worden.
Ben je er niet zelf ook bij wanneer je je droomvriend vraagt om terug te komen? En zijn het niet je eigen hersenen die je dromen veroorzaken?quote:Op woensdag 6 september 2006 17:49 schreef snotje het volgende:
[..]
Dat is echt bizar! Iemand die gewoon helemaal niet bestaat , die je zelf hebt verzonnen, leidt een soort van eigen leven!
Dat is het boek inderdaadquote:Op donderdag 7 september 2006 08:53 schreef Oxyligen het volgende:
[..]
Is dat deze online?
http://home.casema.nl/carolus/de_kunst_van_het_lucide_dromen.htm
Toevallig. Nog een online aanrader (Engels):quote:Op donderdag 7 september 2006 10:48 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Dat is het boek inderdaad
Het is dus geen professor die het boek geschreven heeft. Gewoon iemand die zich verdiept heeft in het lucide dromen.
..
Thank youquote:Op donderdag 7 september 2006 11:24 schreef Oxyligen het volgende:
[..]
Toevallig. Nog een online aanrader (Engels):
http://dreaming.diebitch.(...)f_lucid_dreaming.pdf
Dat is wel een goed boek inderdaad. Die heb ik thuis nog ergens liggen.quote:Op donderdag 7 september 2006 11:24 schreef Oxyligen het volgende:
[..]
Toevallig. Nog een online aanrader (Engels):
http://dreaming.diebitch.(...)f_lucid_dreaming.pdf
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |