abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35966665
Aangezien de vorige vol was, hier deel 3.

Deel 1: Lucide Dromen
Vorige deel: Lucide Dromen -deeltje 2-

Laatste post:
quote:
Op zondag 12 maart 2006 15:36 schreef Eveli het volgende:

[..]

Als je lucide droom ben je je ervan bewust dat je droomt. Als je dus weet dat je droomt hoef je toch ook niet meer te schrikken? Je weet immers dat het nep is want je weet dat je droomt.

En gidsen geloof ik wel in. Heb in een droom al eens heel even een soort hulpgids gezien en in een visualisatie een belangrijkere gids.
pi_35966800
omfg, wat een kleine topics hier zeg...
Op GoT heb je tenminste 40-pagina topics

Anyway, heeft iemand wel eens meegemaakt dat je echt pijn had in een droom, zoals ik 2 posts geleden zei?

* synthesix gaat nu aan latijn

[ Bericht 17% gewijzigd door synthesix op 12-03-2006 16:02:59 ]
pi_35966942
Nou wel een beetje, laatste droomde ik dat een soort demoon mijn vingers eraf beet en dat voelde wel raar, net alsof ik inderdaad een beetje pijn voelde.
Ook heb ik wel eens het gevoel gehad dat ik doodging en dat ik viel, in een afgrond. Beide niet zo prettig. Bij dat vallen werd ik vlak voordat ik neekwam wakker.
pi_35967019
Nouja ik voelde niet een beetje pijn, maar gewoon echt veel, terwijl ik wist dat ik droomde...

En ik ben wel eens neergeschoten, en heb ook wel eens zelfmoord gepleegd in een droom (ik werd bijna gepakt door chinese ratten:P), maar deed dan weer geen pijn..
  zondag 12 maart 2006 @ 15:50:49 #5
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35967063
Eergisteren was ik me zo aan het ergeren in een droom, dat ik wakker werd en met mijn handen en vuisten keihard op de matras aan het slaan was uit ergernis. Dat is me die nacht 2 keer gebeurt

En dat is een goed teken, dan komt de frustratie eruit.

Ook een keer gehad dat ik aan het vechten was in een droom, en ik deelde een karate trap uit en in het echt deed ik dat dus ook. Trapte ik vol tegen een schuine balk op zolder.

Heb toen 3 weken met pijn gelopen

Maar goed, het zegt wel wat over de intensiteit van het dromen.

Ik vind dat wel prettig als ik mezelf goed kan uitdrukken in dromen ook. Als ik woordenwisselingen heb in dromen, dan wil ik het liefst vloeiend en controlerend kunnen praten om zo de woordenwisseling op te heffen, in ieder geval de ander de mond snoeren mochten ze commentaar hebben onterecht.

Dat ik mensen in mijn droom schaakmat zet, net zoals ik dat in het echt ook doe. Dan pas zal ik echt met het grote lucide werk aan de slag kunnen gaan. Als ik open baan heb en vrij spel kan spelen ook.

Blokkades heb ik nog altijd in het dromen, misschien dat het verleden nog verwerkt moet worden, en soms kom ik zaken tegen uit een verder verleden dat niets met mij te maken heeft. Misschien hangt het in de lucht of iets dergelijks.

Het verleden is nog altijd aanwezig denk ik, het verleden leeft net zoals de toekomst leeft. En die 2 moeten goed in orde zijn, net zoals het heden.

En dat vereist enige aanpassing her en der. En vooral is het wederom belangrijk om geen stress te hebben. Stress is taboe.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_35967144
quote:
Op zondag 12 maart 2006 15:49 schreef synthesix het volgende:
Nouja ik voelde niet een beetje pijn, maar gewoon echt veel, terwijl ik wist dat ik droomde...

En ik ben wel eens neergeschoten, en heb ook wel eens zelfmoord gepleegd in een droom (ik werd bijna gepakt door chinese ratten:P), maar deed dan weer geen pijn..
Misschien maakte je, net als Dromenvanger, in het echt ook bewegingen en sloeg of trapte je ergens tegenaan, waardoor je dus echt pijn had?
pi_35967274
Wie weet, maar ik denk t niet, want het was echt gerichtte pijn, en ik heb niet echt iets waar ik tegen aan kon trappen...

Maarja wat dromenvanger heeft is eigenlijk best wel gevaarlijk, straks breek ie nog een keer zn nek ofzo...
pi_35967362
Waar ik nu eigenlijk aan denk is dat ik nooit nachtmerries heb (al een aantal jaar)
Goed teken lijkt me.

Heel af en toe wil het nog wel eens lucide worden, maar gebeurd niet vaak meer. Maar vind het vaak al geinig als ik m'n droom nog weet. Altijd leuke dingen zijn dat
  zondag 12 maart 2006 @ 16:13:10 #9
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35967837
quote:
Op zondag 12 maart 2006 15:56 schreef synthesix het volgende:

Maarja wat dromenvanger heeft is eigenlijk best wel gevaarlijk, straks breek ie nog een keer zn nek ofzo...
Ik heb nog nooit geslaapwandeld in mijn leven en het bed staat inmiddels zo opgesteld dat ik nergens meer tegenaan kan trappen

Ik lig dus ook altijd in het midden van het 2e persoonsbed, eruit vallen kan ook niet. Dat ene incident met dat slaan met de handen uit ergernis is eenmalig denk ik. Eerste keer dat het weer gebeurde na die karate trap.

Ik verheug me nu al op straks om in de duisternis te gaan reizen. Voorheen wilde ik nooit richting bed gaan omdat ik geen geduld had om 8 uur te wachten op de volgende dag. Nu ga ik dus echt zoeken voor het in slaap vallen, alles over me heen laten komen ook. In totale onspanning proberen te reizen ook wel.

Maar dan heb ik het over astraal reizen, dat is wat anders als lucide dromen. Hoewel het op elkaar lijkt een beetje of niet?

Overigens ga ik een nieuwe matras kopen snel, ik heb gisteren op de reclame de ideale matras gezien met bijbehorend kussen. Een goede matras is het halve werk denk ik maar

Matras die zich aanpast aan het lichaam en aan de lichaamstemperatuur. ( geen waterbed dus) en ook een kussen die ideaal is afgestemd erop. Schijnt dat je met die matras doodstil blijft liggen, en dat heb ik nodig. Vaak ben ik aan het woelen en draaien voordat ik echt in diepe slaap ga verkeren en zal ik vast en zeker tijdens het slapen en dromen ook vaker draaien.

Wilde eerst een notebook kopen maar ik ga voor een matras eerst. Matras is belangrijker te noemen. Alles voor schone en mooie dromen Kan ik meteen snel de slaapkamer helemaal reinigen en stofvrij maken zodat ik geen zooi in doe ademen.

Vannacht ben ik benieuwd hoe het gaat lopen, ik ben dus nu 5-6 dagen gestopt met alcohol drinken, ik ben helemaal gestopt en neem soms een inslaper in nog. Straks zonder inslaper zullen de dromen wel weer terug keren Natuurlijk slapen is beter dan met slaappil, hoewel een slaappil zorgt voor een diepe slaap tijdens "stress".

En dan ga ik vliegen En reizen naar andere werelden En dan kan ik overdag weer verder met wat ik 's nachts meemaak. Het inspireert de geest denk ik. Het opent nieuwe werelden overdag.

[ Bericht 14% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 12-03-2006 16:20:34 ]
  maandag 13 maart 2006 @ 18:12:36 #10
101274 Burbo
Ajax dus.
pi_35997443
Roep je die lucide dromen dan op of komt dat vanzelf?
pi_35999991
Bij mijn merk ik gewoon onder het dromen dat het allemaal wel heel onwaarschijnlijk is, en dan doe ik een reality check en ben ik lucide..
pi_36015638
Ik heb vaak wel door dat het eigenlijk helemaal niet kan, maar echt lucide word ik niet. Ik weet dat alles niet kan, maar heb nog niet door dat het een droom is.
pi_36015807
Als je het door hebt moet je proberen een reality check te doen, door je neus dicht te knijpen en dan proberen te ademen.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:54:40 #14
128015 BONG4002
Account gesloten.
pi_36017827
Wat ik altijd heb is dat ik onrustig wordt als ik wéét dat ik droom, voel me dan kwetsbaar omdat ik dus aan het slapen ben, gek genoeg ben ik dan altijd bang dat er iets IRL gebeurd terwijl ik slaap (inbreker ofzo) dus ik schrik dan meestal wakker in zulke situaties, heb het al een paar keer gehad, maar kan me er niet toe zetten om in de droom te blijven als ik weet dat ik droom.
Dit account heb ik opgeheven en ga verder onder een andere naam.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 19:55:25 #15
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_36032778
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 10:38 schreef synthesix het volgende:
Als je het door hebt moet je proberen een reality check te doen, door je neus dicht te knijpen en dan proberen te ademen.
Als je een reality check doet ben je in wezen al lucide, of in ieder geval bij bewustzijn. Bij mij gaan de dromen automatisch, en iets "door hebben" zal voor mij heel onwaarschijnlijk zijn. Maar hoe heb jij het aangeleerd? of gaat het automatisch?
- Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
- You can say that again
pi_36059830
Je moet eigenlijk gewoon leren om om de zoveel tijd een reality check te doen, dus ook in rl, als je het dan ook doet in je droom (je hoeft dan helemaal niet door te hebben dat je droomt), ben je dus lucide
  woensdag 15 maart 2006 @ 16:25:05 #17
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_36059901
Ook minderen met alcohol kan helpen denk ik. Nuchter dromen

Bezopen dromen is hetzelfde als bezopen achter het stuur kruipen. Dan heb je totaal geen controle erover. En crashed de droom ook sneller, net zoals je tegen een boom kunt knallen met alcohol achter het stuur.
pi_36061517
Ik heb ook het gevoel dat hoe moeier(?) je bent, hoe minder snel je lucide

Maarûh dromenvanger, kan je nou eens een keer reageren op je topic Mijn politieke visie
  maandag 20 maart 2006 @ 15:20:40 #19
125852 suuzepluus
I'm watching you...
pi_36201405
Ik heb een droom die vaak terugkomt.
Dan droom ik dat ik wakker word, en naast mij op bed een spin zie. Dan schrik ik wakker (denk ik) en doe ik snel het licht aan. (ik weet alleen niet zeker wanneer ik nou echt wakker word, als ik de spin "zie" of op t moment dat ik het licht aandoe.)
Ik vind spinnen geen fijne beesten, maar ik ben echt niet echt bang voor ofzo, dus ik snap niet waar deze steeds terugkomende droom nou vandaan komt.
Het is volgens mij ook telkens als ik op het punt sta in slaap te vallen of als ik net slaap.

wie weet wat, en of deze vreemde droom uberhaubt iets betekent?
pi_39739346
Hmm, ik weet niet wat een lucide droom precies is maar als ik het zo lees is het dat je dan weet dat je droomt ofzo. Ik weet niet of dit hieronder valt maar ik was me op een dag ontzettend aan het ergeren aan mijn broertje en toen ik ging slapen begon hij me zelfs in mijn droom te irriteren. Op dat moment besloot ik hem een enorme dreun te verkopen waarop ik (in mijn droom) mijn vuist balde en deze op zijn tronie liet neerdalen. Op dat moment schoot ik wakker omdat ik inderdaad mijn vuist had geheven en (omdat ik met mijn gezicht naar de muur lag) de muur een flinke optater had verkocht. (Tot bloedens toe overigens.)

Best apart...

Edit: Even wat meer gelezen en ik snap nu wat ze precies bedoelen. Toen ik best klein was hield ik een boekje bij met de dromen die ik had en op den duur kon ik ze zelf oproepen en nu kan ik meestal ook gewoon zelf kiezen wat ik wil doen. De laatste tijd droom ik alleen veel minder en de laatste droom die ik heb gehad, paar dagen geleden, was gewoon een heel aparte en die heb ik maar laten lopen. Temeer omdat ik dezelfde droom al eens eerder heb gehad en er nu vrij aparte wijzigingen in zaten.

Misschien nog een vraagje voor de mensen die Lucide kunnen dromen: Wat is het gekste dat je hebt gedaan in je droom?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 47% gewijzigd door SuperHarregarre op 12-07-2006 00:13:15 ]
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_39823267
quote:
Op zondag 12 maart 2006 15:47 schreef Eveli het volgende:
Nou wel een beetje, laatste droomde ik dat een soort demoon mijn vingers eraf beet en dat voelde wel raar, net alsof ik inderdaad een beetje pijn voelde.
Ook heb ik wel eens het gevoel gehad dat ik doodging en dat ik viel, in een afgrond. Beide niet zo prettig. Bij dat vallen werd ik vlak voordat ik neekwam wakker.
Ik blijf door dromen lig ik bijv dood op de grond. dan gaat het beeld 360 raden om me heen draaien.
Op een gegeven moment reset ik hem maar voor een nieuwe droom
pi_40302832
- Het is vakantie, dus ik heb 's ochtends genoeg tijd om mijn dromen te noteren.
- Hierdoor onthoud ik de volgende nacht mijn dromen nog beter, die noteer ik, en daardoor onthoud ik ze de keer daarna nóg veel beter.
- Een half jaar geleden erg actief geweest met lucide dromen, toen had ik geen zin meer en dacht, dat komt in de zomervakantie wel.

Waarom ben ik er nu niet mee bezig?
Hallo
pi_40315050
geen zin meer?
t kost helemaal geen moeite
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 14:01:25 #24
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_40384413
quote:
Op maandag 20 maart 2006 15:20 schreef suuzepluus het volgende:
Ik heb een droom die vaak terugkomt.
Dan droom ik dat ik wakker word, en naast mij op bed een spin zie. Dan schrik ik wakker (denk ik) en doe ik snel het licht aan. (ik weet alleen niet zeker wanneer ik nou echt wakker word, als ik de spin "zie" of op t moment dat ik het licht aandoe.)
Ik vind spinnen geen fijne beesten, maar ik ben echt niet echt bang voor ofzo, dus ik snap niet waar deze steeds terugkomende droom nou vandaan komt.
Het is volgens mij ook telkens als ik op het punt sta in slaap te vallen of als ik net slaap.

wie weet wat, en of deze vreemde droom uberhaubt iets betekent?
Ik weet niet wat het betekent. Ik weet wel dat ik ook regelmatig zulke 'dromen' heb.
Dan is het echt net alsof ik wakker ben, ik zoek me rot naar spinnen, ik zie spinnen. Ik probeer mijn vriendin wakker te maken maar dat lukt niet. Allemaal best eng.

brr
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_40820548
KICK! ik ga er ook weer eens mee beginnen!
'Yes my son, the raven has landed, it is truely a magnificent creature.' - Arend Glas
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')