quote:
Op woensdag 6 september 2006 17:49 schreef snotje het volgende:[..]
Dat is echt bizar! Iemand die gewoon helemaal
niet bestaat , die je zelf hebt verzonnen, leidt een soort van eigen leven!
Fantasie die op hol slaat
![]()
Het is eerder fantasie die in leven is ook, fantasie die gevormd wordt door zaken die je overdag meemaakt, boeken die je gelezen hebt en films die je gezien hebt, dat kan allemaal bijdragen tot een levendig leven 's nachts in je dromen. Ik heb tijdens mijn dromen ook een standaard karakter die staat voor evilheid. Echt een horror-personage. Een vijandig horror-personage die nu en dan opduikt en die altijd hetzelfde is qua verschijning maar toch altijd anders eruit ziet. Een horror-personage die ik niet kan uitleggen nu, nog nooit op tv gezien in welke horror-film dan ook. De volgende keer vraag ik gewoon waar het vandaan komt, wie weet wel uit een andere wereld
Dat het een personage is dat in een andere wereld de droomwereld binnen stapt. Echt aards is het niet te noemen. Dat personage zegt ook nooit wat, die zwijgt altijd en vaak verschijnt dat personage zomaar uit het niets. En dan doe ik altijd de handen voor de ogen, omdat ik anders bang ben dat ik dood ga. Dat personage aankijken dat staat voor de dood op de een of andere manier. Vaak staat dat personage met de rug naar mij gekeerd en dan draait ze zich om en begin ik weer de handen voor de ogen te doen. Alsof dat personage mij bewust bang wilt maken of wilt pesten. Het gezicht kan ik nu ook niet goed uitleggen. Staat niet goed in mijn geheugen gegrift.
Nu zal ik dus zeker gaan vragen aan haar of hem ( ik weet niet eens wat het is, kan ook onzijdig zijn, toch heeft het ook menselijke vormen). Maar ik zal dus gaan vragen wat het wilt, wat het in mijn dromen doet, en nog meer. Dat boekje komt misschien goed te pas straks. Tis eigenlijk van de zotte dat je vrienden in je dromen kunt oproepen als je mot hebt
![]()
Klinkt echt te belachelijk voor woorden maar dan zit er tevens waarheid in. Omdat dromen dus echt kunnen tegen zitten. En zitten dromen tegen dan verpest dat de hele nacht. En dat weerhoudt mooie dromen ervan om tot uitdrukking te komen. En tevens zorgen slechte dromen voor een slecht gevoel overdag. Het werkt dus door ook. Bij het opstaan zul je het al merken. Een nacht moeten vechten of een nacht niet moeten vechten tijdens het dromen.
In het boek wat ik vandaag geleend hebt worden ook dromen beschreven van de auteur. Die man heeft ook de meest komische dromen
![]()
Spock komt hij tegen bijvoorbeeld, Spock uit Star Trek en dan voert hij hele gesprekken met spock
![]()
Spock die helpt hem in het dromen en brengt hem wijsheden bij en nog meer.
In principe zijn dromen ongeschreven boeken en films. En dan is het altijd maar afwachten wat je gaat meemaken. Maar het zijn films en boeken die nog niet geschreven zijn. Waar je zelf vaak de hoofdrol in vertolkt en waar je slachtoffer kunt zijn en geen zeggenschap kunt hebben, of je kunt je hele droom bepalen.
Val je van een berg af en dreig je dood te vallen, dan zorg je gewoon dat je een parachute hebt of je veranderd jezelf in spiderman of superman. Neem je standaard in je dromen een pakket mee waarmee je altijd iedere situatie de baas bent.
Wil nu even gaan zoeken naar hypnose weer. Het verband tussen hypnose en dromen en meditatie weten. Of hynose kan bijdragen in beter en meer lucide dromen. Weet van hypnose alleen dat je beter in het echte leven kunt functioneren en beter met problemen kunt omgaan via hypnose.
[ Bericht 23% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 06-09-2006 18:13:45 ]