abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35966665
Aangezien de vorige vol was, hier deel 3.

Deel 1: Lucide Dromen
Vorige deel: Lucide Dromen -deeltje 2-

Laatste post:
quote:
Op zondag 12 maart 2006 15:36 schreef Eveli het volgende:

[..]

Als je lucide droom ben je je ervan bewust dat je droomt. Als je dus weet dat je droomt hoef je toch ook niet meer te schrikken? Je weet immers dat het nep is want je weet dat je droomt.

En gidsen geloof ik wel in. Heb in een droom al eens heel even een soort hulpgids gezien en in een visualisatie een belangrijkere gids.
pi_35966800
omfg, wat een kleine topics hier zeg...
Op GoT heb je tenminste 40-pagina topics

Anyway, heeft iemand wel eens meegemaakt dat je echt pijn had in een droom, zoals ik 2 posts geleden zei?

* synthesix gaat nu aan latijn

[ Bericht 17% gewijzigd door synthesix op 12-03-2006 16:02:59 ]
pi_35966942
Nou wel een beetje, laatste droomde ik dat een soort demoon mijn vingers eraf beet en dat voelde wel raar, net alsof ik inderdaad een beetje pijn voelde.
Ook heb ik wel eens het gevoel gehad dat ik doodging en dat ik viel, in een afgrond. Beide niet zo prettig. Bij dat vallen werd ik vlak voordat ik neekwam wakker.
pi_35967019
Nouja ik voelde niet een beetje pijn, maar gewoon echt veel, terwijl ik wist dat ik droomde...

En ik ben wel eens neergeschoten, en heb ook wel eens zelfmoord gepleegd in een droom (ik werd bijna gepakt door chinese ratten:P), maar deed dan weer geen pijn..
  zondag 12 maart 2006 @ 15:50:49 #5
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35967063
Eergisteren was ik me zo aan het ergeren in een droom, dat ik wakker werd en met mijn handen en vuisten keihard op de matras aan het slaan was uit ergernis. Dat is me die nacht 2 keer gebeurt

En dat is een goed teken, dan komt de frustratie eruit.

Ook een keer gehad dat ik aan het vechten was in een droom, en ik deelde een karate trap uit en in het echt deed ik dat dus ook. Trapte ik vol tegen een schuine balk op zolder.

Heb toen 3 weken met pijn gelopen

Maar goed, het zegt wel wat over de intensiteit van het dromen.

Ik vind dat wel prettig als ik mezelf goed kan uitdrukken in dromen ook. Als ik woordenwisselingen heb in dromen, dan wil ik het liefst vloeiend en controlerend kunnen praten om zo de woordenwisseling op te heffen, in ieder geval de ander de mond snoeren mochten ze commentaar hebben onterecht.

Dat ik mensen in mijn droom schaakmat zet, net zoals ik dat in het echt ook doe. Dan pas zal ik echt met het grote lucide werk aan de slag kunnen gaan. Als ik open baan heb en vrij spel kan spelen ook.

Blokkades heb ik nog altijd in het dromen, misschien dat het verleden nog verwerkt moet worden, en soms kom ik zaken tegen uit een verder verleden dat niets met mij te maken heeft. Misschien hangt het in de lucht of iets dergelijks.

Het verleden is nog altijd aanwezig denk ik, het verleden leeft net zoals de toekomst leeft. En die 2 moeten goed in orde zijn, net zoals het heden.

En dat vereist enige aanpassing her en der. En vooral is het wederom belangrijk om geen stress te hebben. Stress is taboe.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_35967144
quote:
Op zondag 12 maart 2006 15:49 schreef synthesix het volgende:
Nouja ik voelde niet een beetje pijn, maar gewoon echt veel, terwijl ik wist dat ik droomde...

En ik ben wel eens neergeschoten, en heb ook wel eens zelfmoord gepleegd in een droom (ik werd bijna gepakt door chinese ratten:P), maar deed dan weer geen pijn..
Misschien maakte je, net als Dromenvanger, in het echt ook bewegingen en sloeg of trapte je ergens tegenaan, waardoor je dus echt pijn had?
pi_35967274
Wie weet, maar ik denk t niet, want het was echt gerichtte pijn, en ik heb niet echt iets waar ik tegen aan kon trappen...

Maarja wat dromenvanger heeft is eigenlijk best wel gevaarlijk, straks breek ie nog een keer zn nek ofzo...
pi_35967362
Waar ik nu eigenlijk aan denk is dat ik nooit nachtmerries heb (al een aantal jaar)
Goed teken lijkt me.

Heel af en toe wil het nog wel eens lucide worden, maar gebeurd niet vaak meer. Maar vind het vaak al geinig als ik m'n droom nog weet. Altijd leuke dingen zijn dat
  zondag 12 maart 2006 @ 16:13:10 #9
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35967837
quote:
Op zondag 12 maart 2006 15:56 schreef synthesix het volgende:

Maarja wat dromenvanger heeft is eigenlijk best wel gevaarlijk, straks breek ie nog een keer zn nek ofzo...
Ik heb nog nooit geslaapwandeld in mijn leven en het bed staat inmiddels zo opgesteld dat ik nergens meer tegenaan kan trappen

Ik lig dus ook altijd in het midden van het 2e persoonsbed, eruit vallen kan ook niet. Dat ene incident met dat slaan met de handen uit ergernis is eenmalig denk ik. Eerste keer dat het weer gebeurde na die karate trap.

Ik verheug me nu al op straks om in de duisternis te gaan reizen. Voorheen wilde ik nooit richting bed gaan omdat ik geen geduld had om 8 uur te wachten op de volgende dag. Nu ga ik dus echt zoeken voor het in slaap vallen, alles over me heen laten komen ook. In totale onspanning proberen te reizen ook wel.

Maar dan heb ik het over astraal reizen, dat is wat anders als lucide dromen. Hoewel het op elkaar lijkt een beetje of niet?

Overigens ga ik een nieuwe matras kopen snel, ik heb gisteren op de reclame de ideale matras gezien met bijbehorend kussen. Een goede matras is het halve werk denk ik maar

Matras die zich aanpast aan het lichaam en aan de lichaamstemperatuur. ( geen waterbed dus) en ook een kussen die ideaal is afgestemd erop. Schijnt dat je met die matras doodstil blijft liggen, en dat heb ik nodig. Vaak ben ik aan het woelen en draaien voordat ik echt in diepe slaap ga verkeren en zal ik vast en zeker tijdens het slapen en dromen ook vaker draaien.

Wilde eerst een notebook kopen maar ik ga voor een matras eerst. Matras is belangrijker te noemen. Alles voor schone en mooie dromen Kan ik meteen snel de slaapkamer helemaal reinigen en stofvrij maken zodat ik geen zooi in doe ademen.

Vannacht ben ik benieuwd hoe het gaat lopen, ik ben dus nu 5-6 dagen gestopt met alcohol drinken, ik ben helemaal gestopt en neem soms een inslaper in nog. Straks zonder inslaper zullen de dromen wel weer terug keren Natuurlijk slapen is beter dan met slaappil, hoewel een slaappil zorgt voor een diepe slaap tijdens "stress".

En dan ga ik vliegen En reizen naar andere werelden En dan kan ik overdag weer verder met wat ik 's nachts meemaak. Het inspireert de geest denk ik. Het opent nieuwe werelden overdag.

[ Bericht 14% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 12-03-2006 16:20:34 ]
  maandag 13 maart 2006 @ 18:12:36 #10
101274 Burbo
Ajax dus.
pi_35997443
Roep je die lucide dromen dan op of komt dat vanzelf?
pi_35999991
Bij mijn merk ik gewoon onder het dromen dat het allemaal wel heel onwaarschijnlijk is, en dan doe ik een reality check en ben ik lucide..
pi_36015638
Ik heb vaak wel door dat het eigenlijk helemaal niet kan, maar echt lucide word ik niet. Ik weet dat alles niet kan, maar heb nog niet door dat het een droom is.
pi_36015807
Als je het door hebt moet je proberen een reality check te doen, door je neus dicht te knijpen en dan proberen te ademen.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:54:40 #14
128015 BONG4002
Account gesloten.
pi_36017827
Wat ik altijd heb is dat ik onrustig wordt als ik wéét dat ik droom, voel me dan kwetsbaar omdat ik dus aan het slapen ben, gek genoeg ben ik dan altijd bang dat er iets IRL gebeurd terwijl ik slaap (inbreker ofzo) dus ik schrik dan meestal wakker in zulke situaties, heb het al een paar keer gehad, maar kan me er niet toe zetten om in de droom te blijven als ik weet dat ik droom.
Dit account heb ik opgeheven en ga verder onder een andere naam.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 19:55:25 #15
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_36032778
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 10:38 schreef synthesix het volgende:
Als je het door hebt moet je proberen een reality check te doen, door je neus dicht te knijpen en dan proberen te ademen.
Als je een reality check doet ben je in wezen al lucide, of in ieder geval bij bewustzijn. Bij mij gaan de dromen automatisch, en iets "door hebben" zal voor mij heel onwaarschijnlijk zijn. Maar hoe heb jij het aangeleerd? of gaat het automatisch?
- Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
- You can say that again
pi_36059830
Je moet eigenlijk gewoon leren om om de zoveel tijd een reality check te doen, dus ook in rl, als je het dan ook doet in je droom (je hoeft dan helemaal niet door te hebben dat je droomt), ben je dus lucide
  woensdag 15 maart 2006 @ 16:25:05 #17
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_36059901
Ook minderen met alcohol kan helpen denk ik. Nuchter dromen

Bezopen dromen is hetzelfde als bezopen achter het stuur kruipen. Dan heb je totaal geen controle erover. En crashed de droom ook sneller, net zoals je tegen een boom kunt knallen met alcohol achter het stuur.
pi_36061517
Ik heb ook het gevoel dat hoe moeier(?) je bent, hoe minder snel je lucide

Maarûh dromenvanger, kan je nou eens een keer reageren op je topic Mijn politieke visie
  maandag 20 maart 2006 @ 15:20:40 #19
125852 suuzepluus
I'm watching you...
pi_36201405
Ik heb een droom die vaak terugkomt.
Dan droom ik dat ik wakker word, en naast mij op bed een spin zie. Dan schrik ik wakker (denk ik) en doe ik snel het licht aan. (ik weet alleen niet zeker wanneer ik nou echt wakker word, als ik de spin "zie" of op t moment dat ik het licht aandoe.)
Ik vind spinnen geen fijne beesten, maar ik ben echt niet echt bang voor ofzo, dus ik snap niet waar deze steeds terugkomende droom nou vandaan komt.
Het is volgens mij ook telkens als ik op het punt sta in slaap te vallen of als ik net slaap.

wie weet wat, en of deze vreemde droom uberhaubt iets betekent?
pi_39739346
Hmm, ik weet niet wat een lucide droom precies is maar als ik het zo lees is het dat je dan weet dat je droomt ofzo. Ik weet niet of dit hieronder valt maar ik was me op een dag ontzettend aan het ergeren aan mijn broertje en toen ik ging slapen begon hij me zelfs in mijn droom te irriteren. Op dat moment besloot ik hem een enorme dreun te verkopen waarop ik (in mijn droom) mijn vuist balde en deze op zijn tronie liet neerdalen. Op dat moment schoot ik wakker omdat ik inderdaad mijn vuist had geheven en (omdat ik met mijn gezicht naar de muur lag) de muur een flinke optater had verkocht. (Tot bloedens toe overigens.)

Best apart...

Edit: Even wat meer gelezen en ik snap nu wat ze precies bedoelen. Toen ik best klein was hield ik een boekje bij met de dromen die ik had en op den duur kon ik ze zelf oproepen en nu kan ik meestal ook gewoon zelf kiezen wat ik wil doen. De laatste tijd droom ik alleen veel minder en de laatste droom die ik heb gehad, paar dagen geleden, was gewoon een heel aparte en die heb ik maar laten lopen. Temeer omdat ik dezelfde droom al eens eerder heb gehad en er nu vrij aparte wijzigingen in zaten.

Misschien nog een vraagje voor de mensen die Lucide kunnen dromen: Wat is het gekste dat je hebt gedaan in je droom?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 47% gewijzigd door SuperHarregarre op 12-07-2006 00:13:15 ]
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_39823267
quote:
Op zondag 12 maart 2006 15:47 schreef Eveli het volgende:
Nou wel een beetje, laatste droomde ik dat een soort demoon mijn vingers eraf beet en dat voelde wel raar, net alsof ik inderdaad een beetje pijn voelde.
Ook heb ik wel eens het gevoel gehad dat ik doodging en dat ik viel, in een afgrond. Beide niet zo prettig. Bij dat vallen werd ik vlak voordat ik neekwam wakker.
Ik blijf door dromen lig ik bijv dood op de grond. dan gaat het beeld 360 raden om me heen draaien.
Op een gegeven moment reset ik hem maar voor een nieuwe droom
pi_40302832
- Het is vakantie, dus ik heb 's ochtends genoeg tijd om mijn dromen te noteren.
- Hierdoor onthoud ik de volgende nacht mijn dromen nog beter, die noteer ik, en daardoor onthoud ik ze de keer daarna nóg veel beter.
- Een half jaar geleden erg actief geweest met lucide dromen, toen had ik geen zin meer en dacht, dat komt in de zomervakantie wel.

Waarom ben ik er nu niet mee bezig?
Hallo
pi_40315050
geen zin meer?
t kost helemaal geen moeite
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 14:01:25 #24
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_40384413
quote:
Op maandag 20 maart 2006 15:20 schreef suuzepluus het volgende:
Ik heb een droom die vaak terugkomt.
Dan droom ik dat ik wakker word, en naast mij op bed een spin zie. Dan schrik ik wakker (denk ik) en doe ik snel het licht aan. (ik weet alleen niet zeker wanneer ik nou echt wakker word, als ik de spin "zie" of op t moment dat ik het licht aandoe.)
Ik vind spinnen geen fijne beesten, maar ik ben echt niet echt bang voor ofzo, dus ik snap niet waar deze steeds terugkomende droom nou vandaan komt.
Het is volgens mij ook telkens als ik op het punt sta in slaap te vallen of als ik net slaap.

wie weet wat, en of deze vreemde droom uberhaubt iets betekent?
Ik weet niet wat het betekent. Ik weet wel dat ik ook regelmatig zulke 'dromen' heb.
Dan is het echt net alsof ik wakker ben, ik zoek me rot naar spinnen, ik zie spinnen. Ik probeer mijn vriendin wakker te maken maar dat lukt niet. Allemaal best eng.

brr
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_40820548
KICK! ik ga er ook weer eens mee beginnen!
'Yes my son, the raven has landed, it is truely a magnificent creature.' - Arend Glas
pi_40824731
De laatste tijd totaal geen lucide dromen meer gehad.
pi_41063169
Vroeger wist ik vaak dat ik het aan het dromen was. Als ik wakker wilde worden schudde ik met mijn hoofd. Altijd handig in geval van een aankomende nachtmerrie. Tegenwoordig lukt het me haast niet meer om lucide te dromen.

Enige nadeel was dat ik de droom amper kon sturen.
Dan stelde ik me voor dat ik kon vliegen en dan kon ik hooguit een beetje zweven, nooit hoog genoeg om mezelf van achtervolgers te ontdoen.
Of dan was ik onkwetsbaar. Vervolgens schoot iemand en deed het toch verrot zeer in mijn droom.
Of dan dacht ik van 'he, ik ben toch aan het dromen, laat ik eens aan willekeurige dames vragen of ze zin hadden om de droom een erotich tintje te geven'. En dan wilden ze niet. Of vervolgens lukte het maar niet om een rustig plekje te vinden omdat overal mensen liepen. Dan werd ik wakker en dacht ik 'dom! dom! who the fuck cares als iemand het ziet...ik droom toch'

Kortom, wel lucide zijn, maar er eigenlijk niks aan hebben. Heeft iemand daar ook last van? Of is iedereen die lucide droomt in het paradijs belandt waarbij ze de droom kunnen sturen hoe ze het maar willen?
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_41086116
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 15:19 schreef Knipoogje het volgende:

Kortom, wel lucide zijn, maar er eigenlijk niks aan hebben. Heeft iemand daar ook last van? Of is iedereen die lucide droomt in het paradijs belandt waarbij ze de droom kunnen sturen hoe ze het maar willen?
Zeer herkenbaar. Bij lucide dromen is ook sprake van verschillende niveaus. Meestal blijf ik ook altijd op het door jouw beschreven niveau steken dat je wel bewust van het feit bent dat je aan het dromen bent, maar dat je maar bar weinig kan aansturen.
pi_41088103
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 09:57 schreef Urquhart het volgende:
Zeer herkenbaar. Bij lucide dromen is ook sprake van verschillende niveaus. Meestal blijf ik ook altijd op het door jouw beschreven niveau steken dat je wel bewust van het feit bent dat je aan het dromen bent, maar dat je maar bar weinig kan aansturen.
Het enige voordeel is dat ik onder water kan ademen en van hele hoge dingen afspringen
beter een knipoog dan een blauw oog
  woensdag 23 augustus 2006 @ 16:58:49 #30
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_41098818
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 15:19 schreef Knipoogje het volgende:
Whehe, ik ben meestal wel lucide maar niet in de mate dat ik de omgeving zomaar kan veranderen naar wat ik wil. ik kan er wel voor zorgen dat ik naar een andere omgeving ga maar daarvan weet ik dan ook niet van te voren wat het wordt. En tja, meestal ben ik wel in controle over mijn eigen acties en kan ik in een droom gewoon rondfladderen of whatever. Of dus gewoon sex hebben mocht ik daar zin in hebben. Nadeel daar weer van is dat mijn dromen zo surrealistisch zijn dat er echt van alles kan gebeuren als ik bezig ben. Dat een vrouw een man wordt ( . ) of een familielid ( ! ! ). Dus nee, ik doe het niet meer .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 23 augustus 2006 @ 17:00:19 #31
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_41098854
tvp
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_41099316
Dat heb ik ook meestal ja,
ik heb ook heel vaak dat ik merk dat ik droom, en besluit om m'n droom te gaan veranderen, alleen vergeet ik op een gegeven momen gewoon weer dat ik droom..
Echt iritant dat
pi_41108332
tvp
pi_41155599
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 17:15 schreef synthesix het volgende:
Dat heb ik ook meestal ja,
ik heb ook heel vaak dat ik merk dat ik droom, en besluit om m'n droom te gaan veranderen, alleen vergeet ik op een gegeven momen gewoon weer dat ik droom..
Echt iritant dat
Dan moet je even rondjes gaan draaien, wordt je "helderder" van. Adviseren de meeste lucide dromen sites.
Hallo
pi_41155724
vroeger vond ik lucide dromen erg interessant omdat ik zo veel droomde. heb er eigenlijk nooit echt verder in verdiept. nu zit ik in een fase waarin ik weer heel veel droom, en dan vooral "nachtmerries". meestal zijn het akelige dromen waar veel mensen bang van zouden worden. alleen besef ik meestal (onbewust ofzo, ben dan niet lucide) dat het een droom is en vind ik het wel spannend...

tevens tvp
pi_41159412
Veel dromen de laatste tijd, maar niet echt lucide.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 13:11:11 #37
154307 Oxyligen
I do not seek. I find
pi_41161363
Ik denk dat men niet 'meer' of 'minder' vaak droomt maar 'meer' of 'minder' vaak een droom onthoudt.

Ik droom denk ik zo'n 1x per 2 weken lucide. Wel vrij kort meestal. Ik ben dan niet bezig mijn omgeving te veranderen, wel probeer ik droom te verlengen en alles goed in me op te nemen. Kleuren benoemen, goed rondkijken en handen wrijven (jawel). Soms lukt het me om te vliegen, laatst lukte dat alleen door zwembewegingen in de lucht te maken
Aan namen heb ik niks. Rugnummers moet ik hebben!
  woensdag 6 september 2006 @ 17:38:13 #38
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41555030
Ik heb een boekje over lucide dromen, ik zal hier vaker zaken citeren uit het boek. Net een stuk overgeschreven en geplaatst in het centrale dromen-topic. Ik zal hier zaken schrijven voortaan. Het centrale topic is te algemeen. Dit gaat specifiek erover hoe je bewuster kunt dromen en in waak-toestand kunt dromen. En tevens hoe je dromen in het gareel kunt houden

Even wat overgetypt uit mijn lucide droomboek Sommige dingen zijn echt om te lachen Maar het hele dromen is om te lachen Hieronder dus hoe je moet omgaan met vriendelijke of vijandige personages in je dromen.

Omgangsvormen met een vriendelijke droomfiguur.

1. Stel al naar gelang het verloop van het gesprek deze vragen. ' wie ben je' ; ' Wat ben je' ; ' Wie ben ik ' ; ' Wat wil je van mij'; ' Wat betekend dit' ; ' Kun je mij helpen' ; ' Kan ik jou helpen?'
Concrete persoonlijke vragen zijn mogelijk en in vele gevallen is dit zelfs noodzakelijk om inzicht in het droomkarakter te krijgen.

2. Blijf net zo lang in gesprek totdat het je volkomen duidelijk is wat het personage voor jou betekent. Sommige figuren kunnen in het begin ongeinteresseerd lijken of zelfs toenadering afwijzen. Blijf standvastig.

3. Vraag of de droomfiguur je in het vervolg komt helpen.

4. Vraag om een geschenk ( )

5. Maak een afspraak voor de volgende droom. Droomfiguren komen vaak afspraken na.

Een paar tips bij vijandige droomfiguren

1. REN NIET WEG. Blijf staan en stel vriendelijk de volgende vragen: ' Wie ben je' ; ' wat ben je' ; ' Wie ben ik ' ; ' Kunnen wij de ruzie niet bijleggen? '

2. Indien je tot overeenstemming komt laat je je helpen conform de handleiding 'omgangsvormen met een vriendelijke droomfiguur'.

3. Indien directe overeenstemming niet tot de mgoelijkheid behoort ga je een open doch zakelijke discussie aan. Laat je niet verleiden tot scheldpartijen

4. Ga in op gerechtigde uitspraken, maar laat beledigingen en bedreigingen aan je voorbij gaan.

5. Kom je absoluut niet tot overeenstemming dan laat je het droompersonage links liggen. Mocht het je gaan bedreigen dan blijf je staan en toon je dat je desnoods bereid bent tot een gevecht. Roep je droomvrienden alvast om hulp. ( )

6. Indien er een gevecht ontstaat dan vecht je door totdat het personage gedood, verzwakt of gevlucht is.
  woensdag 6 september 2006 @ 17:45:14 #39
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41555244
" Kritische reflectie methode"

Zoals ik eerder schreef is het opvoeren van droomherinneringen op zich voldoende om lucide te gaan dromen. Maar het is beslist geen effectieve techniek. De droomonderzoekers hebben zich de laatste jaren gestort op de ontwikkeling van opwekkingstechnieken. Professor Tholey van de Johann Wolfgang Goethe Universiteit kwam onder andere met zijn kritische reflectietechniek.

Wanneer men overdag de omgeving kritisch gaat beschouwen alsof men niet zeker weet of men droomt dan wel wakker is, zal deze houding vroeger of later ook overgedragen worden naar de droomtoestand. In je droom neem je namelijk de droomwerkelijkheid voor "echt' aan en indien je kritisch je omgeving zou beschouwen zou je het droomkarakter ervan herkennen en lucide worden.

De grote fout is meestal dat men de omgeving overdag bij het stellen van de kritische vraag van ' droom ik nu of ben ik wakker' oppervlakkig uitvoert omdat men bij voorbaat reeds niet weet dat men niet droomt. Je zal moeten doen alsof dit niet zeker is. Bekijk je omgeving eens goed. Zijn er bijzondere dingen op te merken? Woon je nog wel in dit huis? Vertoeven er soms personen in je omgeving die je niet kent? Wat heb je 15 minuten geleden gedaan? Door deze laatste vraag te stellen kun je erachter komen of het wel mogelijk is dat je hier nu bent. In dromen verspringen "decors" en "tijd" nogal snel. ......

De kritische vraag van " ben ik nu wakker of droom ik " dien je zo'n 6 tot 10 keer per dag te stellen. Het onderzoeken van je omgeving zal ongeveer 1 minuut moeten bedragen.

Nu weet ik niet hoe het zit met copyrights, maar ik zal voortaan zelf de tekst bewerken zodat het niet letterlijk overgeschreven wordt. Deze laat ik staan dus. Voortaan ga ik uit het boek zelf een samenvatting geven van gelezen teksten.

Bij bol.com geven ze ook vaker letterlijk overgeschreven teksten van een boek bij de omschrijving. Dus ze zullen niet mijn kop eraf hakken voor deze ene keer.

Ik ga dit boekje helemaal lezen en dan plaats ik hier de bevindingen. Tevens mijn lucide dromen plaats ik hier En hoe het lukt om een vijandige of vriendelijke partij te kiezen. Eigen keuze's maken in de dromen. Zoals ik laatst nog de partij van de verzetsstrijders koos inplaats van de partij van de bezetters. Een bewuste keuze gemaakt in de droom dat ik verzetstrijder wilde zijn inplaats van bezetter.

[ Bericht 8% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 06-09-2006 18:25:08 ]
pi_41555391
quote:
Op woensdag 6 september 2006 17:38 schreef Dromenvanger het volgende:

[knip]

5. Maak een afspraak voor de volgende droom. Droomfiguren komen vaak afspraken na.

[knip]
Dat is echt bizar! Iemand die gewoon helemaal niet bestaat , die je zelf hebt verzonnen, leidt een soort van eigen leven!
Hallo
  woensdag 6 september 2006 @ 17:51:47 #41
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41555466
quote:
Op woensdag 6 september 2006 17:49 schreef snotje het volgende:

[..]

Dat is echt bizar! Iemand die gewoon helemaal niet bestaat , die je zelf hebt verzonnen, leidt een soort van eigen leven!
Fantasie die op hol slaat Het is eerder fantasie die in leven is ook, fantasie die gevormd wordt door zaken die je overdag meemaakt, boeken die je gelezen hebt en films die je gezien hebt, dat kan allemaal bijdragen tot een levendig leven 's nachts in je dromen. Ik heb tijdens mijn dromen ook een standaard karakter die staat voor evilheid. Echt een horror-personage. Een vijandig horror-personage die nu en dan opduikt en die altijd hetzelfde is qua verschijning maar toch altijd anders eruit ziet. Een horror-personage die ik niet kan uitleggen nu, nog nooit op tv gezien in welke horror-film dan ook. De volgende keer vraag ik gewoon waar het vandaan komt, wie weet wel uit een andere wereld

Dat het een personage is dat in een andere wereld de droomwereld binnen stapt. Echt aards is het niet te noemen. Dat personage zegt ook nooit wat, die zwijgt altijd en vaak verschijnt dat personage zomaar uit het niets. En dan doe ik altijd de handen voor de ogen, omdat ik anders bang ben dat ik dood ga. Dat personage aankijken dat staat voor de dood op de een of andere manier. Vaak staat dat personage met de rug naar mij gekeerd en dan draait ze zich om en begin ik weer de handen voor de ogen te doen. Alsof dat personage mij bewust bang wilt maken of wilt pesten. Het gezicht kan ik nu ook niet goed uitleggen. Staat niet goed in mijn geheugen gegrift.

Nu zal ik dus zeker gaan vragen aan haar of hem ( ik weet niet eens wat het is, kan ook onzijdig zijn, toch heeft het ook menselijke vormen). Maar ik zal dus gaan vragen wat het wilt, wat het in mijn dromen doet, en nog meer. Dat boekje komt misschien goed te pas straks. Tis eigenlijk van de zotte dat je vrienden in je dromen kunt oproepen als je mot hebt Klinkt echt te belachelijk voor woorden maar dan zit er tevens waarheid in. Omdat dromen dus echt kunnen tegen zitten. En zitten dromen tegen dan verpest dat de hele nacht. En dat weerhoudt mooie dromen ervan om tot uitdrukking te komen. En tevens zorgen slechte dromen voor een slecht gevoel overdag. Het werkt dus door ook. Bij het opstaan zul je het al merken. Een nacht moeten vechten of een nacht niet moeten vechten tijdens het dromen.

In het boek wat ik vandaag geleend hebt worden ook dromen beschreven van de auteur. Die man heeft ook de meest komische dromen Spock komt hij tegen bijvoorbeeld, Spock uit Star Trek en dan voert hij hele gesprekken met spock Spock die helpt hem in het dromen en brengt hem wijsheden bij en nog meer.

In principe zijn dromen ongeschreven boeken en films. En dan is het altijd maar afwachten wat je gaat meemaken. Maar het zijn films en boeken die nog niet geschreven zijn. Waar je zelf vaak de hoofdrol in vertolkt en waar je slachtoffer kunt zijn en geen zeggenschap kunt hebben, of je kunt je hele droom bepalen.

Val je van een berg af en dreig je dood te vallen, dan zorg je gewoon dat je een parachute hebt of je veranderd jezelf in spiderman of superman. Neem je standaard in je dromen een pakket mee waarmee je altijd iedere situatie de baas bent.

Wil nu even gaan zoeken naar hypnose weer. Het verband tussen hypnose en dromen en meditatie weten. Of hynose kan bijdragen in beter en meer lucide dromen. Weet van hypnose alleen dat je beter in het echte leven kunt functioneren en beter met problemen kunt omgaan via hypnose.

[ Bericht 23% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 06-09-2006 18:13:45 ]
  woensdag 6 september 2006 @ 18:35:42 #42
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41556883
Over droomfiguren die afspraken nakomen, wie weet is het dromen wel een soort programma of spel. Net zoals het leven dat is. Dat het zeer zeker bestaat. Net zoals personages en karakters in het echt bestaan.

Dat je bij het dromen dus niet zo kunt spreken dat het niet bestaat. Wie weet is het wel een compleet bestaan op zich. Een compleet programma dat nog ingericht moet worden dus. Een compleet programma of een complete film.

Dat je orde moet maken in het dromen wellicht, dat je het dromen dus onder de knie moet krijgen. Om zo een heel afzonderlijk leven te krijgen naast het leven overdag. Je gaat slapen, valt binnen 5 minuten weg en begint met de droomwereld. Je begint waar je vorige nacht gestopt was. En zo kun je dan misschien door lucide bezig te zijn alles gaan indelen. Het droomlandschap indelen en zo nieuwe landschappen verkennen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')