abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16743946
Aangezien het vorige topic vol is (http://forum.fok.nl/showtopic.php/122556)
kun je hier verder praten over lucide dromen, post je tips, ervaringen, vragen en je dromen hier!
"Looooooooooooosch!!"
"Onze doelgroep is dan natuurlijk ook vooral jongeren die nog echt keihard Loosch kunnen gaan"
- Pim Derks, 1 juni 2005
pi_16744007
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 16:49 schreef BrianMay het volgende:
Nadat ik vanmorgen was wakker geworden ben ik weer in slaap gevallen, en in weet nog dat ik in die droom dacht, Oh ik spring wel uit het raam, want ik droom toch.
Dus ik wist wel dat ik droomde, maar dan heb ik nooit in de gaten dat ik ook vette dingen kan gaan doen
"Looooooooooooosch!!"
"Onze doelgroep is dan natuurlijk ook vooral jongeren die nog echt keihard Loosch kunnen gaan"
- Pim Derks, 1 juni 2005
pi_16744061
ja is wel cool idd

is mijzelf misschien 2 a 3 keer gebeurd.. dan ben je ergens mee bezig en dan besef je ineens dat dat helemaal niet kan.

de eerste keer dat ik een lucide droom had, kende ik die term helemaal niet en wist ik ook niet van het bestaan af. maar toch wel erg cool als je ineens kan vliegen enzo alleen jammer dat ze altijd maar een paar minuten duren (voor mijn gevoel dan)

pi_16744237
Is er misschien ook een manier om te beginnen met het onthouden van dromen?
Ik weet dat iedereen droomt, maar als ik 's ochtends wakker word kan ik me bijna nooit herinneren dat ik heb gedroomd.
pi_16744426
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 17:03 schreef SimtekF1 het volgende:
Is er misschien ook een manier om te beginnen met het onthouden van dromen?
Ik weet dat iedereen droomt, maar als ik 's ochtends wakker word kan ik me bijna nooit herinneren dat ik heb gedroomd.
Leg een schrift en een pen onder je kussen, of naast je bed. En als je wakker word is het eerste wat je moet doen je droom op schrijven (de dingen die je nog weet, ook al is het nog zo weinig)
Als je dit vaak genoeg doet word je erin getraint en zul je steeds meer dingen onthouden.

Je kan ook je wekker zetten 2 uurtjes voordat je wakker moet worden, Als je dan wakker geworden bent, en je valt weer in slaap zal je 2e droom veel beter in je geheugen staan.

"Looooooooooooosch!!"
- Pim Derks, 1 juni 2005
pi_16744477
Bedankt, dan zal ik dat eens gaan proberen.
Want het uiteindelijke doel om je dromen te beheersen lijkt me echt super.
pi_16744594
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 17:14 schreef SimtekF1 het volgende:
Bedankt, dan zal ik dat eens gaan proberen.
Want het uiteindelijke doel om je dromen te beheersen lijkt me echt super.
zeker weten, ook al is het me nog maar 1 of 2x gelukt

Succes!

"Looooooooooooosch!!"
- Pim Derks, 1 juni 2005
pi_16763699
Dat van die 2 uurtjes eerder je wekker zetten werkt echt ja, ik heb altijd dat als mn wekker gaat ik niks herinner, maar als ik dan boos de snooze knop van mn wekker inram en nog ff ga liggen pitten ik me vrijwel altijd een droom kan herinneren
Alleen nog nooit een lucide droom gehad
Als je neus andersom zou staan, zou je verdrinken onder de douche.
pi_16805215
Zodra je lucid word heb ik geleerd rustig proberen te blijven anders krijg je letterlijk een adrenalineshot en schrik je wakker....

Het ziet er heel raar uit bij mij, alsof contrast te hoog staat
Even rustig het over je heen laten komen is het best, en dan een beetje rondkijken in je eigen wereld
Probeer beetje vliegen en zwemmen
erg vet

met papier maché kun je alles maken!
  maandag 2 februari 2004 @ 01:39:45 #10
47586 DaCybrSrfr
Kan sporen van gluten bevatten
pi_16805243
quote:
Op maandag 2 februari 2004 01:38 schreef servowire het volgende:
Zodra je lucid word heb ik geleerd rustig proberen te blijven anders krijg je letterlijk een adrenalineshot en schrik je wakker....

Het ziet er heel raar uit bij mij, alsof contrast te hoog staat
Even rustig het over je heen laten komen is het best, en dan een beetje rondkijken in je eigen wereld
Probeer beetje vliegen en zwemmen
erg vet

Schiet op.. jij bent gewoon een stoner...
Maar idd interessante stof.
Single father | Aviation enthousiast | Gamer
  maandag 2 februari 2004 @ 16:39:55 #11
81010 Koff
Koff... niet te zuipen!
pi_16819206
quote:
Op zondag 1 februari 2004 02:10 schreef Rembooo het volgende:
Dat van die 2 uurtjes eerder je wekker zetten werkt echt ja, ik heb altijd dat als mn wekker gaat ik niks herinner, maar als ik dan boos de snooze knop van mn wekker inram en nog ff ga liggen pitten ik me vrijwel altijd een droom kan herinneren
Alleen nog nooit een lucide droom gehad
Deze morgen nog ervaren: wekker ging af, maar per ongeluk afgelegd ipv. op de SNOOZE knop te gaan drukken. Dus gewoon verder gepit en een enorm levendige droom gehad. Plots werd ik uit mijn droom gerukt met het besef dat ik me overslapen had, en toen ik verder ging met mijn ochtendrituelen was ik nog helemaal ondersteboven van wat ik gedroomd had. Niet dat die droom lucide was, maar ik bevond me in een zodanige leuke mentale toestand (bijna zweverig) dat ik wou dat ik de ganse dag zo kon doorbrengen... Het is dus ook van de eerste keren dat ik een droom zo levendig en gedetailleerd heb onthouden. Heeft dus idd te maken met het feit dat je al eens wakker bent geworden en opnieuw begint te dromen... het helpt om je droom beter te onthouden!
A man´s got to do what a ... woman says...
  maandag 2 februari 2004 @ 22:29:24 #12
15498 Perceptive
het leven is zo gek nog niet
pi_16831806
Vanmorgen een fijne droom gehad. Ik kon deuren van het slot halen door er met m'n hand naar te wijzen, zoals je dat met een toverstokje zou doen. Poefff... deur van het slot slot. Poeff... op slot. Ik wist meteen dat ik droomde. Voor het eerst in maanden werd ik niet meteen wakker godzijdank. Toen ik probeerde een mooie vrouw achter die opengaande deur te dromen werd ik helaas alsnog wakker. Dat laatste is me nog nooit gelukt

Ik merk dat wanneer ik het overdag over lucide dromen heb, ik de volgende nacht of ochtend vroeg veel meer kans heb op een lucide droom.

dinsdag 3 februari 2004 @ 15:52:11 #13
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_16850531
Lucide dromen is best okay inderdaad, ik heb gister nog gedroomd dat ik kon vliegen, ik was voor iets aan het vluchten, ik wist wel dat ik droomde want ik kon vliegen en was ook niet bang ofzo. maar het was allemaal redelijk vaag.

Vannacht had ik nog gedroomd dat ik iemand door midden hakte , maar dat was omdat ze me probeerde te bedwelmen met 1 of ander goedje en ik was helemaal duizelig enzo. Naja, ze heeft het niet overleeft . Ook heb ik de laatste tijd vaak dat ik dingen proef en voel in m'n dromen, zo ben ik er vannacht achter gekomen dat rose en Spa bosvruchten niet lekker is , normaal proefte ik niets in m'n dromen, maar nu heb ik al een paar keer gehad dat ik iets aan het eten was en dat ik een duidelijke smaak in m'n mond had en ik droom tegenwoordig ook in kleuren enzo. Vroeger eerst was het gewoon grijzig en donker.

Dus ik weet niet wat er aan de klauw is maar ik koop binnenkort wel een voice-recorder, niet dat ik lui ben ofzo maar als ik net wakker ben ga ik echt niet schrijven . En ik ben nu al een paar hele goede dromen vergeten, dat is gewoon zonde.

Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_16854377
vannacht kon ik vliegen in een droom, heel erg gaaf!
Ik maakte steeds meer snelheid (duurde iets van 5 sec) en toen vaagde de droom weg, was wel cool.
Pas had ik dat m'n ouders zeiden dta ik in een droom zat, en ik denken van haha, als ik in een droom zat dan wist ik het wel!
Wat denk je.... Droom...
  woensdag 4 februari 2004 @ 14:22:12 #15
15498 Perceptive
pi_16880132
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 17:35 schreef Xrenity het volgende:
Pas had ik dat m'n ouders zeiden dta ik in een droom zat, en ik denken van haha, als ik in een droom zat dan wist ik het wel!
Wat denk je.... Droom...
hehe, grappig, dat heb ik ook wel eens gehad. Ik had een gesprek met mijn toen al een aantal jaren geleden overleden opa. Hij vroeg me of ik wist hoeveel jaar geleden hij gestorven was.
Ik zei: "even denken, 7 jaar?"
Zijn reactie: "Maar je weet toch dat je niet kunt rekenen als je droomt?"

Ik werd meteen wakker, met een grote smile. Het frappante was dat ik mezelf in diezelfde droom als klein jongetje zag zitten. Dat had me toch ook al aan het denken moeten zetten.

pi_16880149
Een paar dagen geleden had ik weer een lucide droom, het was alleen geen fijne..
Ik kwam erachter dat ik droomde toen ik in de huiskamer zat en me vader een stekker uit een stopcontact trok, terwijl daar nooit een stopcontact zat. En toen dacht ik bij mezelf, als ik nu droom, moet ik boven nog in mijn bed liggen. dus ik naar mijn kamer en zag mezelf dus slapen in mijn bed. Ik kwam toen op het idee om bij mezelf te gaan liggen, toen ik een meter van mezelf verwijderd was werd ik 'teruggezogen'. Met suizende oren helemaal shaken en dan wakker worden. Precies hetzelfde als je terug komt van een uittreding.

Wat ik denk is dat er een verband bestaat tussen lucide dromen en uitgetreden zijn, wie denkt hier hetzelfde over?

woensdag 4 februari 2004 @ 18:14:06 #17
15498 Perceptive
pi_16887188
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 14:22 schreef Miss_X het volgende:
Een paar dagen geleden had ik weer een lucide droom, het was alleen geen fijne..
Ik kwam erachter dat ik droomde toen ik in de huiskamer zat en me vader een stekker uit een stopcontact trok, terwijl daar nooit een stopcontact zat. En toen dacht ik bij mezelf, als ik nu droom, moet ik boven nog in mijn bed liggen. dus ik naar mijn kamer en zag mezelf dus slapen in mijn bed. Ik kwam toen op het idee om bij mezelf te gaan liggen, toen ik een meter van mezelf verwijderd was werd ik 'teruggezogen'. Met suizende oren helemaal shaken en dan wakker worden. Precies hetzelfde als je terug komt van een uittreding.

Wat ik denk is dat er een verband bestaat tussen lucide dromen en uitgetreden zijn, wie denkt hier hetzelfde over?

dat komt me heel erg bekend voor!
Al eerder postte ik in een ander topic hierover:
quote:
Een paar nachten geleden droomde ik dat ik in de huiskamer stond met twee anderen. Ik hoorde een Engelse voiceover met de stem van Sean Connery. Ik schoot in m'n droom in de lach, omdat het nogal komisch was. Tot de stem serieus werd en vertelde dat hij van verre kwam en dat er iets 'bigs' ging gebeuren. "And I'm the one to make it happen" zei die stem.
En BAMMM, daar ging het licht uit. Pikkedonker was het. Ik zei: "doe nou het licht maar weer aan". Niks, het bleef donker. Ik keek naar beneden en zag geen benen. Ik zweefde! Ik zag zelfs geen lichaam maar iets ijls, vluchtigs.
Door mijn ervaringen met lucidedromen-experimenten van een paar jaar geleden was ik er snel achter dat dit geen droom was. Nogal scary, ik wist dat ik uitgetreden was! Ik voelde me langzaam naar beneden gezogen worden. Op dat moment had ik er genoeg van en zei keihard 'Stop!!!!'. Met een schok werd ik wakker. Ik hoorde me zelf nog echt keihard 'Stop!!!!' zeggen ook. Sorry buren...
pi_16888075
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 18:14 schreef Perceptive het volgende:

Een paar nachten geleden droomde ik dat ik in de huiskamer stond met twee anderen. Ik hoorde een Engelse voiceover met de stem van Sean Connery. Ik schoot in m'n droom in de lach, omdat het nogal komisch was. Tot de stem serieus werd en vertelde dat hij van verre kwam en dat er iets 'bigs' ging gebeuren. "And I'm the one to make it happen" zei die stem.
En BAMMM, daar ging het licht uit. Pikkedonker was het. Ik zei: "doe nou het licht maar weer aan". Niks, het bleef donker. Ik keek naar beneden en zag geen benen. Ik zweefde! Ik zag zelfs geen lichaam maar iets ijls, vluchtigs.
Door mijn ervaringen met lucidedromen-experimenten van een paar jaar geleden was ik er snel achter dat dit geen droom was. Nogal scary, ik wist dat ik uitgetreden was! Ik voelde me langzaam naar beneden gezogen worden. Op dat moment had ik er genoeg van en zei keihard 'Stop!!!!'. Met een schok werd ik wakker. Ik hoorde me zelf nog echt keihard 'Stop!!!!' zeggen ook. Sorry buren...

!
pi_16979010
vannacht ook weer iets gaars.
Ik wist dat ik droomde, en toen gelijk vervaagde die droom. Er kwam een soort golf van kleuren, en ik wist weer dat ik droomde, en weer vervaagde het snel, dit gebeurde (precies hetzelfde!) nog 2 maal, daarna zat ik bij mij thuis in de kamer, ik dacht dat ik droomde, maar het leek zó echt dat ik begon te twijfelen... Toen werd ik wakker.
geeft toch aan hoe echt dromen wel niet lijken.
pi_17002641
Heeey !! Dis mijn eerste post hier op dit forum. Dat lucide dromen lijkt mij wel kewl, alleen 1 ding vraag ik me af: Hoe kun je, als je droomt, beseffen dát je droomt? Want je kan in een droom toch niet echt denken?

Vannacht droomde ik dat ik meedeed aan een volleybaltoernooi van school. Maar m'n sportdag is al 2 weken geleden geweest. Dus zo had ik kunnen weten dat het een droom is, maar dat lukte blijkbaar niet. Hoe kun je dat dan beseffen?

zondag 8 februari 2004 @ 21:18:46 #21
76300 ill_Bill
I need fresh blood.
pi_17011144
ik ga het ook beoefenen, maar eerst al me dromen leren te onthouden
!
I got a problem solver, and his name is Revolver.
pi_17013060
quote:
Op zondag 8 februari 2004 16:28 schreef Eveli het volgende:
Heeey !! Dis mijn eerste post hier op dit forum. Dat lucide dromen lijkt mij wel kewl, alleen 1 ding vraag ik me af: Hoe kun je, als je droomt, beseffen dát je droomt? Want je kan in een droom toch niet echt denken?

Vannacht droomde ik dat ik meedeed aan een volleybaltoernooi van school. Maar m'n sportdag is al 2 weken geleden geweest. Dus zo had ik kunnen weten dat het een droom is, maar dat lukte blijkbaar niet. Hoe kun je dat dan beseffen?

Ga naar deze site en je komt het te weten
Ik ben me nu ook aan het verdiepen in Lucide dromen.
Het lijkt me echt wreed om gewoon je hele droom te kunnen meemaken en controleren.
Ik heb wel vaak geprobeert te mediteren (ongeveer zelfde verhaal: ontspannen van het lichaam, aan makkelijke dingen denken, hoofd leegmaken).
Maar ik kreeg elke keer als ik dit deed nachtmerries
Iemand hier ook ervaring mee?
pi_17022738
Vannacht weer even geprobeerd om het op te wekken.
Ben wel in die trance gekomen dat je je lichaam bijna niet meer voelt.
Ik nam een mooi groot grasveld in ged88 en hoopte dat het zou lukken.
Ik heb precies gedaan wat ik moest doen op de site.
Maar zonder succes.
Ik weet geeneens meer wat ik heb gedroomd?!
Vanavond gaan we het weer proberen
  maandag 9 februari 2004 @ 11:38:35 #24
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_17023191
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 17:35 schreef Xrenity het volgende:
vannacht kon ik vliegen in een droom, heel erg gaaf!
Ik maakte steeds meer snelheid (duurde iets van 5 sec) en toen vaagde de droom weg, was wel cool.
Wat denk je.... Droom...
Ik heb idd ook wel eens gedroomd dat ik aan het dromen was en daarna dus ook gedroomd dat ik wakker werd. Vreemde ervaring was dat. Ik heb het ook maar één keer meegemaakt.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_17026054
Ik heb een keer toen ik jonger was, (een jaar of 7,8?) een droom gehad waarin ik wist dat ik droomde, het was alleen een beetje een morbide droom (Mss dat ik hem ooit nog een keer helemaal optik, maar ik wil jullie niet gelijk de stuipen op het lijf jagen aangezien ik net nieuw ben ).

Verder vind ik het wel heel interessant, je kunt dit soort controleerbare dromen dus ook "oproepen" als ik het goed begrijp? 'K ga me er zeker even in verdiepen

Efficiency is intelligent lazyness
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')