Jij behoort tot de Fortunezen die met een stalen gezicht durven te beweren dat hun stadion mooier is dan dat van Roda?quote:Op donderdag 23 maart 2006 15:38 schreef Evertje het volgende:
[..]
Je Nederlands is gelukkig ook erg goed.......
Ik hoop dat jullie stadion ook van beton is, anders geeft dat misschien nog problemen!
Dan mag je even de quote terughalen wanneer en op welke manier ik dat gezegd heb.quote:Op donderdag 23 maart 2006 15:39 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Jij behoort tot de Fortunezen die met een stalen gezicht durven te beweren dat hun stadion mooier is dan dat van Roda?![]()
Er stond een vraagteken achter.quote:Op donderdag 23 maart 2006 15:53 schreef Evertje het volgende:
[..]
Dan mag je even de quote terughalen wanneer en op welke manier ik dat gezegd heb.
Ik ben ook niet blind. Van de buitenkant is ons stadion ook maar een brok van beton, maar van binnen is het helemaal niet lelijk
Ja ik ken de geschiedenis van de club ja: eigen jeugdopleiding verwaarlozen en alleen maar buitenlandse spelers stallen en doorverkopen met winst. Is een slim businessmodel, ware het niet dat je business voetbal moet zijnquote:Op donderdag 23 maart 2006 15:23 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Verdiep je eens in de geschiedenis van de club en de streek halve zool.![]()
Dat is het recente wanbeleid van Nol H., dat inmiddels weer verleden tijd lijkt te zijn. Met de geschiedenis bedoel ik de geschiedenis van de Limburgse mijnen en Roda als mijnwerkersclub.quote:Op donderdag 23 maart 2006 17:44 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
[..]
Ja ik ken de geschiedenis van de club ja: eigen jeugdopleiding verwaarlozen en alleen maar buitenlandse spelers stallen en doorverkopen met winst. Is een slim businessmodel, ware het niet dat je business voetbal moet zijn![]()
L1 zal wel weer flink geknipt hebben...quote:Op donderdag 23 maart 2006 21:02 schreef planethugo het volgende:
klote narinx op L1, durft zomaar te zeggen dat het overgrote deel relschoppers waren. Opzouten met die debiel
geknipt of niet, belachelijke uitspraak. Waar was men toen we in de kou stonden en omsingeld waren als een stel moordenaars? Mooie praatjes achteraf altijd met die gastenquote:Op donderdag 23 maart 2006 22:46 schreef DarkShine het volgende:Kut joden!
[..]
L1 zal wel weer flink geknipt hebben...
Dat is precies de reden waarom ik al jaren geen uitwedstrijden meer bezocht heb, ik heb er gewoon geen zin meer in om als uitschot behandeld te worden. En zeker niet door een stel malloten in een blauw pakje die denken heel wat te zijn omdat ze toevallig politieagent zijn.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:44 schreef planethugo het volgende:
[..]
geknipt of niet, belachelijke uitspraak. Waar was men toen we in de kou stonden en omsingeld waren als een stel moordenaars? Mooie praatjes achteraf altijd met die gasten
Daarom ga ik tegenwoordig liever naar KVM dan naar een uitmatch van Roda...quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:44 schreef planethugo het volgende:
[..]
geknipt of niet, belachelijke uitspraak. Waar was men toen we in de kou stonden en omsingeld waren als een stel moordenaars? Mooie praatjes achteraf altijd met die gasten
Ik ben rondom de laatste supercupwedstrijd in 2000 bijna gearresteerd door de ME omdat ik een provocerende agent om zijn naam vroeg. Een agent is wettelijk verplicht om die naam te zeggen, maar dat deed de man niet. Daarnaast heb ik nog wel meer dingen meegemaakt daar in Amsterdam en daarom was ik er gisteren ook niet bij. Amsterdam, Utrecht en Heerenveen hebben in mijn ervaring de meest walgelijke politiekorpsen van het land.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:49 schreef planethugo het volgende:
ja idd, wat een fuckers zijn dat. Ik heb tot vandaag 11:45 vastgezeten omdat ik geen ID bij me had. Om 3 uur mocht de rest naar huis maar ik moest blijven. Dat ik paar weken terug beurs verloren ben en m'n id nog in de maak is hadden ze niks mee te maken. Kut joden
Doet me denken aan die uitzending van probleemwijken van een jaartje geleden in de Oosterparkwijk. Toen zei die Samantha ook:quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:49 schreef planethugo het volgende:
ja idd, wat een fuckers zijn dat. Ik heb tot vandaag 11:45 vastgezeten omdat ik geen ID bij me had. Om 3 uur mocht de rest naar huis maar ik moest blijven. Dat ik paar weken terug beurs verloren ben en m'n id nog in de maak is hadden ze niks mee te maken. Kut joden
Neequote:Op vrijdag 24 maart 2006 08:54 schreef the_hunter het volgende:
[..]
Doet me denken aan die uitzending van probleemwijken van een jaartje geleden in de Oosterparkwijk. Toen zei die Samantha ook:
Politie, het zijn allemaal vieze joden!![]()
Maar als je ID nog in de maak is, krijg je dan niet een vervangend iets ofzo?
Dat valt reuze mee hoor...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:19 schreef TerroRobbie het volgende:
Achja, je bent in ieder geval niet om half 4 snachts in de bijlmer gedropt, dat lijkt me ook geen pretje...
Had dat gezegd, had je met mij mee terug kunnen rijdenquote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:56 schreef DarkShine het volgende:
Liep zelf rond 2 uur van Amstel naar Duivendrecht, kameraad van me wist Duivendrecht wel te vinden. Laatste trein richting Utrecht CS is niet geweest
Hij zal wel een jaar lang gratis Babi Gangbang krijgen voor dit resultaat...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 15:15 schreef planethugo het volgende:
ik zie net voor het eerst beelden van de wedstrijd via parkstad.tv. Sinds wanneer keurt men een EIGEN goal afOk, Cisse stond in de baan van het schot maar de bal is niet langs 'm gegaan
Ze zien liever Ajax dan Roda Europees spelen. Ze verkiezen een club die verliest boven een club die wint in Milaan...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 15:17 schreef planethugo het volgende:
gvd mijn frustraties mbt deze avond/nacht/morgen worden alleen maar erger na het zien van de beeldenknvb heeft natuurlijk liever een ajax-psv in de finale dan roda-psv
Dat is zeker een discutabel moment, een interpretatie van de regels... Hij had niet hoeven vlaggen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 15:15 schreef planethugo het volgende:
ik zie net voor het eerst beelden van de wedstrijd via parkstad.tv. Sinds wanneer keurt men een EIGEN goal af wegens buitenspelOk, Cisse stond in de baan van het schot maar de bal is niet langs 'm gegaan
De gemeente Rotterdam nietquote:Op vrijdag 24 maart 2006 15:17 schreef planethugo het volgende:
gvd mijn frustraties mbt deze avond/nacht/morgen worden alleen maar erger na het zien van de beeldenknvb heeft natuurlijk liever een ajax-psv in de finale dan roda-psv
Omgekeerd had die geteld...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 15:21 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Dat is zeker een discutabel moment, een interpretatie van de regels... Hij had niet hoeven vlaggen.
Het ergste vond ik nog wel vanaf de 1-1 tot aan de 1ste verlenging...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:11 schreef Professional het volgende:
Omgekeerd had die zeer zeker geteld, dus ik 100 euro op neer te zetten!
Als ajaxsupporter zou ik me toch echt diep schamen hoe ze reageren bij de 2,3 en 4-1. Echt waar, alsof ze kampioen geworden zijn. Hele wedstrijd raken ze geen bal en dan opeens wel.
Al jaren bekend, lucky ajax.........
Snap je het nou echt niet?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 15:15 schreef planethugo het volgende:
ik zie net voor het eerst beelden van de wedstrijd via parkstad.tv. Sinds wanneer keurt men een EIGEN goal af wegens buitenspelOk, Cisse stond in de baan van het schot maar de bal is niet langs 'm gegaan
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:26 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Snap je het nou echt niet?
Toen de bal naar Cisse werd gespeeld stond hij gewoon buitenspel. Dat Vermaelen de bal dan erin tikt doet er helemaal niet toe.
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:41 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Eigen goal afkeurenOmgekeerd had hem geteld!
Piep piep hoi...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:41 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Eigen goal afkeurenOmgekeerd had hem geteld!
dankjewel superslim geniequote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:26 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Snap je het nou echt niet?
Toen de bal naar Cisse werd gespeeld stond hij gewoon buitenspel. Dat Vermaelen de bal dan erin tikt doet er helemaal niet toe.
De bal ging toch zijn richting op!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 19:48 schreef planethugo het volgende:
[..]
dankjewel superslim genie
maar ik zag cisse niet bepaald deelnemen aan het spel
Castro heeft nog geen kans gehad, was een revelatie bij Sint Truiden...quote:Op maandag 27 maart 2006 14:10 schreef planethugo het volgende:
Idd, dat was prachtig nieuws toen ik de krant open sloeg vandaag. RKC had al interesse, succes ermee
Begois vind ik niet jammer, heeft niet bewezen beter te zijn dan Kujovic en die mag voor mij al vertrekken want vind het tijd om eens een nieuwe keeper te halen. Zoetebier misschien?
Ik krijg echt de indruk dat er mensen zijn die er belang bij hebben dat de wedstrijd van zondag uit de hand gaat lopen. Hoe haal je het immers in je hoofd om de Ajax-supporters nu met eigen vervoer te laten komen? Als ik de burgemeester van Kerkrade was zou ik dat verbieden.quote:
Aan de aankopen is duidelijk te merken dat Nol hendriks aan de kant geschoven is.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 20:10 schreef methodmich het volgende:
Lijkt me een fijne aanwinst, Marcel de Jong. Sowieso goed bezig, met eerder De Fauw en Meeuwis.
Wat zei ik:quote:Op vrijdag 31 maart 2006 20:44 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Aan de aankopen is duidelijk te merken dat Nol Hendriks aan de kant geschoven is.![]()
quote:Column: De Twaalfde Man
Op 21 april 2002 beukt de Mobiele Eenheid in op een groep supporters van FC Utrecht.
Heel goed, dacht ik destijds, daar zullen ze het wel naar hebben gemaakt.
Het was een zondag zoals alle andere. De Amsterdamse burgemeester Cohen stuurde een groep van ongeveer 670 supporters al voor de wedstrijd tegen Ajax in de Arena terug naar Utrecht.
Ajax-supporters riepen: "Kanker Utrecht" en "Joden Kampioen", Utrecht supporters reageerden in gepaste stijl met "hamas, hamas, joden aan het gas" en sisten er op los, want met hun historische kennis is niks mis. Cohen greep in. Nadat het bevel was gegeven. voerde de ME zonder waarschuwing een charge uit. En zonder aanleiding.
Naar aanleiding van een klacht van een Utrecht-supporter concludeerde de nationale ombudsman dat de ME 'reeds optrad voordat het in het bewuste supportersvak onrustig was geworden'. Daarbij gebruikte de ME 'disproportioneel geweld'. Stukkie in HET PAROOL vorige week, zaak gesloten.
Vier jaar later besluiten Wijnand Beemster en een vriend, Peter Bekkering, en diens vader een bezoek te brengen aan een bekerduel in de Arena, Ajax - Roda JC. Dat hadden ze beter niet kunnen doen - en niet vanwege het feit dat Roda in de 94ste minuut een overwinning uit handen gaf.
Eindredacteur Bekkering en zijn vader, een voormalige leraar klassieke talen, zijn supporters van de Limburgse club. De vrienden zijn veertigers, de vader is 67. Ze verheugen zich op de wedstrijd. Zo vaak komt het niet voor dat Roda JC zich plaatst voor de halve finale van het beker toernooi.
Als ze hun plaatsen in het zogenaamde 'uitvak' van de Arena willen innemen, blijken de hekken gesloten. Achter de ongeveer tweehonderd supporters sluit de ME de toegang af. In die fuik verblijft de groep de hele eerste helft.
Een verklaring voor de opsluiting wordt niet gegeven. Kokend van woede trappen enkele Roda-fans tegen een hek. Anderen roepen wat, Meer niet. Doodgoeie lui, denkt Beemster, zelf geen aanhanger van Roda JC. Hij ziet kinderen, vrouwen en bejaarde mannen. Ze zijn opgefokt, maar daarvoor hebben ze ook alle reden. Zelf kan hij zijn woede nauwelijks onderdrukken, de hoofdredacteur van een bouwblad die met vrienden weer eens een wedstrijd wil bezoeken.
De stewards van Roda JC trekken zich in de rust terug. De ME dringt op. Als varkens in de bio-industrie worden de supporters bijeen gedreven, denkt Beemster. Voortdurend klinkt in de fuik de vraag waarom ze worden vastgehouden. Niemand weet het antwoord.
Sommige supporters denken dat het iets te maken moet hebben met de paar korte schermutselingen voor de wedstrijd, toen de Limburgse fans met bussen arriveerden en naar het stadion wandelden. In de rust worden sommige supporters gefouilleerd. Beemster trekt de aandacht door een zakmes dat hij al vanaf zijn twaalfde in bezit heeft. Deze man heeft een mes, schreeuwt een politieagent. Een hoger geplaatste collega snelt onmiddellijk toe.
Dit tart elke beschrijving, dit is onmenselijk zegt Beemster rustig. Hij mag kiezen: of de tribune op, of mee naar het politiebureau. Ik wil naar huis, zegt hij, maar dat mag niet. Met de oud-leraar klassieke talen bekijkt hij de tweede helft. Bekkering wordt, net zoals bijna alle anderen, in een bus naar het politiebureau vervoerd, omdat hij behoort tot een groep die zich schuldig zouden hebben gemaakt aan verstoring van de openbare orde.
Om half vijf 's ochtends wordt proces-verbaal opgemaakt. Waarom zit je hier, vraagt een agent. Omdat ik met mijn vader van 67 jaar een voetbalwedstrijd wilde bezoeken zegt Bekkering. Even later staat hij op straat, ergens in de Bijlmer. Wat hem en de andere supporters van Roda JC is overkomen, kan hij dagen later nog niet bevatten.
DE KNVB handelt snel. Eerst krijgen 130 supporters van Roda een stadionverbod. Vrijdag volgen de overige 63 fans die in Amsterdam werden gearresteerd. Het verbod wordt thuisbezorgd door een deurwaarder.
Het stadionverbod heeft een duur van negen maanden, en geldt voor alle voetbalwedstrijden, ook voor de WK-duels. De incasso kosten bedragen voor iedere supporter 60.39 euro. De KNVB baseert zich bij het opleggen van de stadionverboden volledig op gegevens van het Openbaar Ministerie in Amsterdam. Interessant, het faxverkeer tussen de diverse partijen. De KNVB verschuilt zich achter het OM, Ajax achter de politie, en dit alles in het vaagst denkbare ambtenarenjargon.
Op 22 maart wordt in en rondom de Amsterdam Arena geen schade toegebracht. Niemand raakt gewond. Een handjevol Roda-supporters maakt zich schuldig aan verbaal geweld.
Kafka, zegt Bekkering, het is net Kafka. Onwezenlijk zegt Beemster. Maar of de ME en het OM fout op fout hebben gestapeld, in wat vermoedelijk de meest amateuristische politieactie aller tijden is, weten we niet. Dat wordt pas over vier jaar bekend...Misschien
Paul Onkenhout.
Bron : Volkskrant
Geniaalquote:Op zondag 2 april 2006 19:00 schreef planethugo het volgende:
de revanche hebben we idd
bij de A1, de captain daarvan, linksback Kjell Knops doet het schijnbaar erg goed, is een goede bekende van me dus zou wel leuk zijn als die het eerste haalt
maarja van de joden gewonnen en deze keer een eigen goal van lindenbergh wat telt!
Iddquote:Op zondag 2 april 2006 21:28 schreef Plato1980 het volgende:
Trouwens Biertjuh: het is Alemannia Aachen met dubbele n.![]()
Goed dat je het zegt, zal er de volgende keer rekening mee houden.quote:Op maandag 3 april 2006 13:36 schreef Biertjuhhhh het volgende:
[..]
Iddnu je het zegt
![]()
biertjuhhhh is trouwens met 4 h's![]()
Wat een belachelijk voorstel, terecht dat Narinx dat afgewezen heeft.quote:Op dinsdag 4 april 2006 13:39 schreef Biertjuhhhh het volgende:
Roda JC weigert KNVB-aanbod
De KNVB heeft Roda JC aangeboden om de stadionverboden voor ‘onschuldige’ fans om te zetten in alternatieve straffen, zoals het poetsen van het stadion. Roda-directeur Huub Narinx heeft het voorstel afgewezen, omdat dat volgens hem inhoudt dat mensen schuld bekennen terwijl het misschien wel om ‘volstrekt onschuldige personen gaat’. 130 fans kregen een stadionverbod na rellen rondom de bekerwedstrijd Ajax-Roda JC.
Bron : Limburger
En over Alemannia gesproken: gisteren met 1-0 gewonnen van 1860 München. Met nog zes wedstrijden te gaan hebben ze twaalf punten voorsprong op de vierde plaats. Zelfs als ze geen punt meer zouden pakken zullen ze waarschijnlijk nog promoveren.quote:Op zondag 2 april 2006 21:28 schreef Plato1980 het volgende:
Trouwens Biertjuh: het is Alemannia Aachen met dubbele n.![]()
Dat denk ik ook, ze weten verdomd goed dat ze niet sterk in hun schoenen staan. Of 'we' dat kort geding winnen weet ik trouwens niet zo zeker, maar op de lange termijn lijkt het me een gewonnen zaak. Probleem is alleen dat je daar de stadionverboden niet op korte termijn mee terug kunt draaien.quote:Op dinsdag 4 april 2006 14:27 schreef planethugo het volgende:
zal flink feestje gebouwd worden als ze kampioen worden in aken
knvb begint idd in paniek te raken, een beter teken kan je denk ik niet krijgen voorafgaand aan een kort geding
Ik hoop dat het lukt, maar ik heb er zo m'n twijfels bij. Maar goed, ik ben geen jurist, dus verstand heb ik er ook niet van.quote:Op dinsdag 4 april 2006 14:35 schreef planethugo het volgende:
dat kort geding is ervoor om de stadionverboden voorlopig op te schorten, dit schijnt bij al eens eerder gebeurd en gelukt te zijn dus zie het wel met vertrouwen tegemoet. Alleen is dat kort geding volgende week, ik was graag naar stilburg gegaan
Belachelijk, Willem II - Roda een combi en Ajax mag vrolijk op eigen vervoer naar Kerkrade komen. Ik geloof niet dat ik de logica hier achter snap.quote:Op dinsdag 4 april 2006 16:17 schreef Biertjuhhhh het volgende:
Ik ga zondag nog es met de auto naar een uitwedstrijd, aangezien ik die dag jarig ben, en wat blijkt? Er is sprake van een verplichte auto- of buscombi, en woensdag tegen NEC ook al een verplichte buscombi![]()
Heeft die gast bij twee clubs tegelijkertijd getekend, of wil Roeselare hem gewoon niet laten vertrekken?quote:Op woensdag 5 april 2006 19:44 schreef planethugo het volgende:
iets té lang, want heeft in januari zijn contract nog opengebroken
men wil hem gewoon niet goedkoop laten vertrekken, maarja als roda paar maanden eerder geweest was dan hadden we hem gratis kunnen krijgen (dacht ik)quote:Op woensdag 5 april 2006 19:46 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Heeft die gast bij twee clubs tegelijkertijd getekend, of wil Roeselare hem gewoon niet laten vertrekken?
Natuurlijk wil Roeselare dat niet. En terecht niet, had hij maar niet moeten bijtekenen.quote:Op woensdag 5 april 2006 20:35 schreef planethugo het volgende:
[..]
men wil hem gewoon niet goedkoop laten vertrekken, maarja als roda paar maanden eerder geweest was dan hadden we hem gratis kunnen krijgen (dacht ik)
Ik ook niet, heb geen idee wat hij kan. Maar sinds alle Belgen van Nol sta ik sceptisch tegenover jonge Belgische spelers.quote:Op woensdag 5 april 2006 20:40 schreef planethugo het volgende:
dat klopt, maar of ie een miljoen waard is weet ik niet, heb hem nog nooit zien spelen, volg het belgische voetbal ook nauwelijks
Nope is nog steeds geblesseerd.quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:50 schreef INViCTuS het volgende:
Wiet iemand of Oper speelt komende zondag?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |