Oh ja.. die broer die in de docu iets deed met darmreiniging ?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 15:10 schreef Tafkahs het volgende:
ja, ik wacht..
Maarre, die strips natuurlijk he, er moet wel een verhaallijn in zitten, bijvoorbeeld van dat sukkelige mannetje zelf die in een droom verwikkelt raakt waarin hij iets mag wensen..
De docu uit 1994 ofzo is trouwens ook best goed. Hij heeft een broer die de memorabele uitspraak deed: " I see no reason to leave the house " en dat ook letterlijk bedoelde. Later heeft ie zelfmoord gepleegd geloof ik.
Dat weet ik niet meer, hij zat maar een beetje te vegeteren bij z'n oude moeder in elk geval, dus het zou best kunnen.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 15:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Oh ja.. die broer die in de docu iets deed met darmreiniging ?
Hmm, het is inderdaad origineel, maar ik denk dat Diamond de omstandigheden zoekt om z'n theorie niet te bewijzen en niet de theorie die bewezen wordt door omstandigheden. Het gedeelte dat de boeren met vee en planten in het midden-oosten een voordeel hadden staat voor mij eigenlijk buiten kijf, maar wat daarna gebeurd, Spanjaarden die de Inca's verslaan vind ik wat ver gezocht om de theorie te ondersteunen.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 15:02 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het probleem van dit soort onderzoek is dat het lastig falsifieerbaar is.
Ik vind het alleszins een aardige en orginele theorie. Het onderzoek ernaar is goed uitgevoerd, de redeneringen solide.
En jij?
Hij heeft het geschreven als de bèta die hij is: hij komt op een idee, poneert een stelling, en gaat die vervolgens bewijzen. In de historische wetenschappen is het andersom gebruikelijker.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 15:15 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Hmm, het is inderdaad origineel, maar ik denk dat Diamond de omstandigheden zoekt om z'n theorie niet te bewijzen en niet de theorie die bewezen wordt door omstandigheden. Het gedeelte dat de boeren met vee en planten in het midden-oosten een voordeel hadden staat voor mij eigenlijk buiten kijf, maar wat daarna gebeurt, Spanjaarden die de Inca's verslaan vind ik wat ver gezocht om de theorie te ondersteunen.
Daar ben ik nu, maar ik vraag het even om een academicus de waarde ervan in te schatten.
Nee, het ligt niet aan mijn firewall.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 15:09 schreef Bluesdude het volgende:
Sigme, misschien ligt het aan je firewall ?
[afbeelding]
De avatar is het hoofd van Snoid
Je laat je niet wegpesten? En dus laat je WFL aan mij...???quote:Op vrijdag 10 maart 2006 13:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Wel, iets dergelijks heb ik ook wel geprobeerd. Alsmede allerlei andere aanpakken.
Maar ik laat WFL aan Ryan, en in discussie gaan erover doe ik niet meer. Ik laat me echter niet uit POL pesten.
Heb je webicons aan?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 15:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, het ligt niet aan mijn firewall.
Ik heb het probleem (met HO, anderen zie ik prima) zowel op het werk als thuis.
Vroeger zag ik ook HO zonder problemen. Inderdaad de kop uit het plaatje dat jij hier plaatst
Wat is 'webicons aan'?quote:
hmm, om er nog maar eens een virtuele premack tegenaan te gooien.quote:
Premackquote:Op vrijdag 10 maart 2006 15:29 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
hmm, om er nog maar eens een virtuele premack tegenaan te gooien.
Lieve Sigme, je kan niet altijd alleen maar vechten he. Soms moet je ook uitdagen
hmm .. hmmmmquote:
Een wát?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 15:29 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
hmm, om er nog maar eens een virtuele premack tegenaan te gooien.
quote:Lieve Sigme,
* zwijmel*quote:Lieve Sigme,
Is dat die knakker van die vier vuisten enzo?quote:je kan niet altijd alleen maar vechten he. Soms moet je ook uitdagen
Premack, een 'hm' op het verkeerde moment, heeft met luistertechnieken te makenquote:Op vrijdag 10 maart 2006 15:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Een wát?
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
* zwijmel*
[..]
Is dat die knakker van die vier vuisten enzo?
Oh. En dat is een soort van voorspel begrijp ik. Vreemd. Ik zal eens googlelen, misschien.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 15:35 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Premack, een 'hm' op het verkeerde moment, heeft met luistertechnieken te maken![]()
quote:Yep, hij is de magere van de 2.
Juist precies het verwachte typequote:Op vrijdag 10 maart 2006 14:23 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Een zeer geslaagd programmeur, dank u.
Voor het eerst in maanden de stad weer verkend. Daarbij zowel leuke als vaute tenten bezocht.quote:
quote:
Dat gaat alleen maar meer gebeuren wanneer de lasten van (veel-)verdieners omhoog worden gegooid met een nieuw kabinet.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 16:10 schreef du_ke het volgende:
[..]Ja dat is ook een mooie. Hier een dure opleiding doen en dan dat niet terugbetalen door te werken
.
Och dat gaat reuze meevallen op het moment dat je daar last van hebt (als je dus al een tijdje aan het werk bent, gesetteld, kinderen etc) profiteer je vaak ook prima van onze staat. Valt reuze mee denk ik. Ik denk dat het negatieve klimaat momenteel meer mensen weg jaagt...quote:Op vrijdag 10 maart 2006 16:13 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Dat gaat alleen maar meer gebeuren wanneer de lasten van (veel-)verdieners omhoog worden gegooid met een nieuw kabinet.
Vandaar dat voornamelijk blanke hoogopgeleiden uit Nederland vertrekken?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 16:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Och dat gaat reuze meevallen op het moment dat je daar last van hebt (als je dus al een tijdje aan het werk bent, gesetteld, kinderen etc) profiteer je vaak ook prima van onze staat. Valt reuze mee denk ik. Ik denk dat het negatieve klimaat momenteel meer mensen weg jaagt...
Ja wie wil er in een land wonen dat zulke gekke dingen doet?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 16:20 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Vandaar dat voornamelijk blanke hoogopgeleiden uit Nederland vertrekken?![]()
Tja ik kan me daar niet zo druk om maken. Ik heb wel wat over voor een goede oude dag voor m'n oudersquote:De grootste motivatie van studenten om mijn heen om mogelijk naar het buitenland te vertrekken zijn de hogere lonen (vooral allochtonen die toch minder binding hebben met Nederland) en een toekomst van hoge lasten in dit land.
Het is efficienter het zelf te geven aan je ouders dan wanneer er ambtenaren tussen zitten.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 16:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja wie wil er in een land wonen dat zulke gekke dingen doet?
[..]
Tja ik kan me daar niet zo druk om maken. Ik heb wel wat over voor een goede oude dag voor m'n ouders.
Dan valt er niks te geven, waaronder zin.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 16:36 schreef RichardQuest het volgende:
Het is efficiënter om gewoon met z'n allen dood te gaan.
Tja wat als je geen kinderen hebt?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 16:34 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Het is efficienter het zelf te geven aan je ouders dan wanneer er ambtenaren tussen zitten.
Maar dan hoef je ook niet meer voor andere mensen te zorgen.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 16:36 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Dan valt er niks te geven, waaronder zin.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/article34885281.ece?rssquote:DEN HAAG - De inwoners van de Nederlandse Antillen en Aruba hoeven niet bang te zijn voor een militaire aanval van Venezuela. Volgens minister Kamp (Defensie) is daarvoor geen reden en kan de Nederlandse krijgsmacht een aanval van Venezuela gemakkelijk pareren. Kamp zei dat donderdag in een debat met de Tweede Kamer over de Nederlandse kustwacht op de Antillen.
Kamp noemde de Venezolaanse president Hugo Chávez een onverdraagzame volkspopulist met veel geld die „met grote ogen kijkt naar de snippertjes voor de kust van Venezuela die onderdeel vormen van het Nederlands Koninkrijk”. Chávez zou de eilanden voor de kust onder zijn controle willen brengen. De Antillen liggen ongeveer 50 kilometer voor de kust van Venezuela.
Volgens Kamp is Venezuela met slechts een tweedehands marineschip geen enkele partij voor de Nederlandse marine. Maar Chávez wil investeren en kan binnen vijf tot tien jaar een aanmerkelijk krachtiger krijgsmacht hebben. Nederland zal via diplomatieke en politieke weg proberen te voorkomen dat Venezuela alsnog een serieuze militaire dreiging voor de Antillen gaat vormen, aldus Kamp.
Geen kinderen genomen en niet voor jezelf wat opgebouwd hebben is een situatie waar je dan niet bepaald in zou willen zitten. Dat is dan wel problematisch. (Duh)quote:
dat wordt dus oil for bikinibeachesquote:Op vrijdag 10 maart 2006 16:42 schreef Finder_elf_towns het volgende:
De inwoners van de Nederlandse Antillen en Aruba hoeven niet bang te zijn voor een militaire aanval van Venezuela.
[..]
http://www.telegraaf.nl/binnenland/article34885281.ece?rss
Chavez
Dus jij pleit eigenlijk voor het systeem dat in Afrika gebruikelijk is?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 16:47 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Geen kinderen genomen en niet voor jezelf wat opgebouwd hebben is een situatie waar je dan niet bepaald in zou willen zitten. Dat is dan wel problematisch. (Duh)
Nee, daar plijt ik niet voor. Ik wees du_ke er op dat er andere manieren zijn ipv makkelijk te wijzen naar de overheid. Trouwens, als het neerkomt op de WAO dan kun je denk ik beter de generatie zelf er voor laten betalen. Eventueel dus bijvoorbeeld een deel van het pensioen belasten om het te bekostigen.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 16:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Dus jij pleit eigenlijk voor het systeem dat in Afrika gebruikelijk is?
Kinderen als oudedagsvoorziening..
Wat als je kinderen d'r geen zin an hebben?
This perfect day, Ira Levin.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 16:36 schreef RichardQuest het volgende:
Het is efficiënter om gewoon met z'n allen dood te gaan.
Het blijft me verbazen hoeveel mensen de overheid afdoen als níet de organisatie om collectieve voorzieningen te treffen, terwijl de mensheid zich in vrijheid en onvrijheid overal ter wereld zo organiseert dat ze de overheid collectieve voorzieningen laat treffen.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 16:56 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Nee, daar plijt ik niet voor. Ik wees du_ke er op dat er andere manieren zijn ipv makkelijk te wijzen naar de overheid.
Ja, het huidige WAO-stelsel is natuurlijk in opzet een gruwel. Niet omdat een ander stelsel efficienter is, maar omdat dit ten eerste vreselijke risico's met zich meebrengt (waar we nu op afstevenen), en omdat het ten tweede onbegrijpelijk is voor de man op de straat (en ook voor de meeste bewinsleiden, vakbondsbobo's, journalisten etc).quote:Trouwens, als het neerkomt op de WAO dan kun je denk ik beter de generatie zelf er voor laten betalen. Eventueel dus bijvoorbeeld een deel van het pensioen belasten om het te bekostigen.
Leuke cirkelredenering. "We (het volk) willen dat de overheid collectieve voorzieningen treft" -> "De overheden regelen collectieve voorzieningen" -> "Overal organiseert de overheid zich zo dat er collectieve voorzieningen zijn"quote:Op vrijdag 10 maart 2006 17:03 schreef sigme het volgende:
Het blijft me verbazen hoeveel mensen de overheid afdoen als níet de organisatie om collectieve voorzieningen te treffen, terwijl de mensheid zich in vrijheid en onvrijheid overal ter wereld zo organiseert dat ze de overheid collectieve voorzieningen laat treffen.
Dan zijn we het hierover snel eens.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 17:03 schreef sigme het volgende:
Ja, het huidige WAO-stelsel is natuurlijk in opzet een gruwel. Niet omdat een ander stelsel efficienter is, maar omdat dit ten eerste vreselijke risico's met zich meebrengt (waar we nu op afstevenen), en omdat het ten tweede onbegrijpelijk is voor de man op de straat (en ook voor de meeste bewinsleiden, vakbondsbobo's, journalisten etc).
Ik snap het wel, ik zou er juist meer voor zijn om zaken gemeenschappelijk buiten de overheid te regelen, als je b.v. veel sociale voorzieningen via de overheid laat lopen, dan wordt het sociaal contract op den duur te zwaar belast en ontstaan er krachten die de overheid willen afslanken, wat vaak weer te rigoureus gaat , waardoor er weer geroepen wordt om meer overheidsingrijpen, en zo jojo't het maar heen en weer. Gemeenschappelijke voorzieningen die niet via de overheid zijn geregeld, maar van onderop, vanuit reele draagkracht georganiseerd, zijn m.i. veel stabieler en blijven ook buiten schot bij al die conjuncturele wisselingen tussen etatisme en individualisme. Ik ga er nog eens een topic over openen, alleen ik ben niet zo'n geweldige schrijver, dus het komt er steeds niet van. En nog welkom terug, als ik dat nog niet gezegd had.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 17:03 schreef sigme het volgende:
Het blijft me verbazen hoeveel mensen de overheid afdoen als níet de organisatie om collectieve voorzieningen te treffen, terwijl de mensheid zich in vrijheid en onvrijheid overal ter wereld zo organiseert dat ze de overheid collectieve voorzieningen laat treffen.
Raymond Corbey is wel een voorbeeld van iemand die probeert om die twee richtingen met elkaar te verzoenen.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 15:17 schreef Floripas het volgende:
Hij heeft het geschreven als de bèta die hij is: hij komt op een idee, poneert een stelling, en gaat die vervolgens bewijzen. In de historische wetenschappen is het andersom gebruikelijker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |