Ja ik ken 'm... een dikke klassieker, maar is het origineel niet van Hot Butter?quote:Op donderdag 9 maart 2006 22:10 schreef Market_Garden het volgende:
Een geweldig nummer, dat ik pas een paar weken ontdekt heb, de orginele versie, Popcorn, van The Popcorn makers..
Heel eenvoudig, wel geweldig!
OMG wat een zenuwmuziek is dat zegquote:Op donderdag 9 maart 2006 22:12 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Ja ik ken 'm... een dikke klassieker, maar is het origineel niet van Hot Butter?
http://www.discogs.com/artist/Hot+Butter
Whehehequote:Op donderdag 9 maart 2006 22:16 schreef Oosthoek het volgende:
Een aantal tracks van George Benson zijn erg aardig, maar er zit ook afschuwelijk zoetsappige overproduceerde troep tussen.
Nou moet ik weer aan powerpill - pacman denken. Vandaag pas voor het eerst gehoordquote:Op donderdag 9 maart 2006 22:22 schreef HAL9000S het volgende:
Hahaha, idd... echt 'computerspellen-muziek'
Jimmy Edgars 'Bounce, Make, Model' is ook een aanrader.quote:Op donderdag 9 maart 2006 22:27 schreef kipknots het volgende:
[..]
Nou moet ik weer aan powerpill - pacman denken. Vandaag pas voor het eerst gehoord.
Ik hoorde eerder vandaag een track van Jimmy Edgar, my beatz. Wat een heerlijk nummer. Gelijk een 30 minuten laten loopen en wat meer van opgezocht. Ik moet binnenkort maar eens de stad in om een cd'tje op te pikken![]()
Planet Caravan van Pantera is echt zo mooiquote:Op donderdag 9 maart 2006 22:32 schreef Soul79 het volgende:
Karlheinz StockhausenVervreemdend, bizar en zeker geniaal.
Verder: Ween, twee Amerikaanse mafkezen. Geniaal is niet het woord, leuk is het wel. En verder Pantera, daarvan bleek ik absoluut de verkeerde nummers te kennen. Nummers als Slaughtered, Cowboys from hell en Broken zijn geweldig, maar die ken ik dus pas sinds kort. Geniaal is ook daar trouwens niet echt de juiste typering![]()
Huh, dies van Black Sabbath, heeft Pantera die gecoverd ofzo? Ken ik nog niet eensquote:Op donderdag 9 maart 2006 22:33 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Planet Caravan van Pantera is echt zo mooi![]()
ben je niet in de war met Spirit Caravan?quote:Op donderdag 9 maart 2006 22:35 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Huh, dies van Black Sabbath, heeft Pantera die gecoverd ofzo? Ken ik nog niet eens![]()
Nee, dat is hij/zij nietquote:Op donderdag 9 maart 2006 22:40 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
[..]
ben je niet in de war met Spirit Caravan?
quote:Op donderdag 9 maart 2006 22:40 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
[..]
ben je niet in de war met Spirit Caravan?
Aphex Twin inderdaadquote:Op donderdag 9 maart 2006 23:12 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Aphex Twin![]()
Dat ik dat niet eerder gehoord heb
Bij tri repetae moet je zien of je de ++ versie te pakken kan krijgen, krijg je er gelijk een extra cd met twee erg goede lp's bij. Squarepusher heeft ook wel erg leuke IDM gemaakt (big loada, hard normal daddy). Future sound of london is ook wel een aanrader.quote:Op donderdag 9 maart 2006 23:20 schreef HAL9000S het volgende:
Richard D James is een legende, een absolute pionier... luister het album Selected Ambient works '85 - '92 eens.
Ik kan je ook de albums Incunabula, Amber maar vooral Tri Repetae van Autechre (de bach van de electronische muziek) ten zeerste aanraden.
Uiteraard heb ik de ++ versiequote:Op donderdag 9 maart 2006 23:29 schreef kipknots het volgende:
[..]
Bij tri repetae moet je zien of je de ++ versie te pakken kan krijgen, krijg je er gelijk een extra cd met twee erg goede lp's bij. Squarepusher heeft ook wel erg leuke IDM gemaakt (big loada, hard normal daddy). Future sound of london is ook wel een aanrader.
Ik moet wel zeggen dat de clicks en cuts die autechre nu uitbrengt me weinig doen. Ik denk niet dat ze ooit nog iets dat zo goed is als Tri repetae zullen uitbrengen![]()
Is planet caravan niet oorspronkelijk van the doors en gejat door blacksab ?quote:Op donderdag 9 maart 2006 22:49 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Ik ken het nummer Planet Caravan van Black Sabbath en dat nummer is kennelijk gecovered door Pantera. Heb die net gedownload trouwens.
Wat heeft Spirit Caravan daarmee te maken?
quote:Op donderdag 9 maart 2006 23:36 schreef De-oneven-2 het volgende:
Tri Repetae en Amber steken met kop en schouders uit boven alles wat Aphex ooit gemaakt heeft.
( En dat neemt niet eens weg dat Selected Ambient....een fantastische plaat is. )
Volgens de credits in het album (Paranoid) niet.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:01 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Is planet caravan niet oorspronkelijk van the doors en gejat door blacksab ?
Zang van een Amerikaans / Italiaanse alleskunner met aan zijn zijde een dixieland orkest.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:08 schreef HAL9000S het volgende:
De beschrijvingen van jullie ontdekkingen mogen wel wat uitgebreider IMHO... ik wil graag geprikkeld worden
Ik ken niet alle nummers van de Doors, maar ben jij nu niet in de war met Spanish Caravan?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:01 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Is planet caravan niet oorspronkelijk van the doors en gejat door blacksab ?
Dus Jazz van - bijvoorbeeld - Coltrane, raakt je niet recht in je hart?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:17 schreef sxesven. het volgende:
Charles Mingus. Had altijd wel een zekere interesse in jazz en dan voornamelijk in de wat vrijere vormen (Ornette Coleman!) maar was nog altijd op zoek naar die vorm van jazz die me recht in m'n hart raakte.
Dancemetal, wat moet ik me daar bij voorstellen?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:12 schreef ElectricEye het volgende:
In Extremo
Heerlijke Deutschsprächige Middeleeuwse dancemetal. Althans zo komt het na de eerste ervaringen op me over.
Heb het hele oeuvre op dvd geleend van een kennis en nu ben ik definitief verkocht!
Wat is het voor iets?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:30 schreef De-oneven-2 het volgende:
Thelonious Monk is voor mij eigenlijk ook wel een ontdekking.
Ik had zijn muziek al wel eerder gehoord...
Maar ik begin nu pas echt te beseffen hoe verschrikkelijk mooi ik het vind.
Architectquote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:03 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Trouwens, heel erg veel platen uit die hoek die ik heb steken met kop en schouders uit boven het werk van AT, zoals Architect, the analysis of noise trading.
Fuck, die is het!quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:19 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Ik ken niet alle nummers van de Doors, maar ben jij nu niet in de war met Spanish Caravan?![]()
Hehe het is wat met die caravans vanavond![]()
Tis gewoon erg aanstekelijke muziek gebaseerd op middeleeuwse rites en dansen.. heeft geen poep met dance te maken (als in het muziekgenrequote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:31 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Dancemetal, wat moet ik me daar bij voorstellen?
In dat geval kan ik je Monk's Dream alvast van harte aanbevelen.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:35 schreef HAL9000S het volgende:
Jazz is een van de weinige muziekstromigen waar ik me helaas nog niet in verdiept heb... laat dit een mooie aangelegenheid zijn
Hoewel ik Coltrane wel degelijk erg goed vind, raakt Mingus me toch vele malen meer. Hoe en waarom weet ik ook niet precies, aangezien Coltrane lange tijd het hoogste goed in jazz voor mij was, maar Mingus raakt me in m'n ziel. Werkelijk briljant.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:24 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Dus Jazz van - bijvoorbeeld - Coltrane, raakt je niet recht in je hart?
Charles Mingus - Mingus Ah Um kan ik warm aanbevelen.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:35 schreef HAL9000S het volgende:
Jazz is een van de weinige muziekstromigen waar ik me helaas nog niet in verdiept heb... laat dit een mooie aangelegenheid zijn
Ik vond het wel iets weg hebben van Rammstein (maar dat werd misschien mede door het Duits veroorzaakt) en die noemen hun eigen muziek ook dancemetal dus vandaar.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:31 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Dancemetal, wat moet ik me daar bij voorstellen?
Hehe, dat was de bedoeling van dit topic... verbreding van je muziekwereldquote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:49 schreef kipknots het volgende:
Mag ik even zeggen dat ik dit soort topics haat? Net al even dat album van architect opgezocht (had er al wat over gelezen in het IDM topic) en het klinkt inderdaad geweldig. Ik had me ook al half voorgenomen om in ieder geval ooit nog wat jazz te halen...
Dit is niet te doen voor een arme student die zijn muziek origineel wil hebben
Er is nooit te veel muziek...quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:51 schreef De-oneven-2 het volgende:
Er is te veel muziek, kipknots.
En tegelijkertijd kan er nooit genoeg muziek zijn.
Absoluut.quote:Het is en blijft een gevoelskwestie, natuurlijk.
Na de Posies het beste uit Seattlequote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:45 schreef Litso het volgende:
Presidents Of The USA.
Vooral het album Dirt met als toppunt het nummer 'Rooster'... kippevel... en nostalgische gevoelens naar de jaren '90quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:58 schreef Brennie het volgende:
Alice in chains
Jaaah! Wat waren we depressief met ons allen.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 01:00 schreef HAL9000S het volgende:
en nostalgische gevoelens naar de jaren '90
quote:Op vrijdag 10 maart 2006 01:03 schreef broer het volgende:
[..]
Jaaah! Wat waren we depressief met ons allen.
Dus ik ben waarschijnlijk niet de enige die aan een soort van muziek-ADHD lijdt, er is echt teveel muziek en ik wil steeds meer.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:51 schreef De-oneven-2 het volgende:
Er is te veel muziek, kipknots.
En tegelijkertijd kan er nooit genoeg muziek zijn.
OK, n.a.v. de eerdere reactie:quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:08 schreef HAL9000S het volgende:
De beschrijvingen van jullie ontdekkingen mogen wel wat uitgebreider IMHO... ik wil graag geprikkeld worden
quote:Op 29 november 1957 gaf de wel heel bijzondere band Thelonious Monk Quartet met John Coltrane een concert in het New Yorkse Carnegie Hall. Voice of Amerika nam het op voor een radiouitzending, maar de banden werden zonder duidelijk opschrift opgeborgen en verdwenen in de vergetelheid. Onlangs werden ze teruggevonden in de Library of Congress in Washington DC. Blue Note heeft het concert op cd gezet. En het is geweldig om twee zulke grootheden met elkaar te horen spelen. [..] Monk is de briljante architect van muziekstructuren en Coltrane die voor oneindig palet van kleuren zorgt.
Deze top100 al gehoord?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 12:06 schreef Italo het volgende:
ELO![]()
En Italo Disco blijft voor mij een wereldontdekking
Daar luister ik nog steeds dagelijks na. Geweldige tracks!!quote:Op vrijdag 10 maart 2006 17:05 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Deze top100 al gehoord?
http://www.elektrosonik.com/cbstop100/
Wow, een album uit 1959quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:44 schreef sxesven. het volgende:
[..]
Charles Mingus - Mingus Ah Um kan ik warm aanbevelen.
Wat vond je van Metalism?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 12:02 schreef Love Mae King het volgende:
Nooit wat gehad met techno, maar Speedy J en Chris Lieblings Collabs3000 toch wel heel erg grijsgedraaid de laatste tijd...
Yep, m'n broertje is altijd gek geweest van Incubus en heeft mij een tijdje terug al aangestoken met het incubus-virusquote:Op zaterdag 11 maart 2006 02:27 schreef kipknots het volgende:
Vandaag even dat album van architect besteld en gelijk wat Jazz albums beluisterd. Gelijk maar even John Coltrane - Blue train meegenomen, klinkt erg ok![]()
Hal, heb je toevallig ooit eens Incubus geluisterd? S.C.I.E.N.C.E. kan ik je aanraden.
Glass![]()
Da's een uitstekend begin.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 02:27 schreef kipknots het volgende:
John Coltrane - Blue Train
Ik bedoelde glass als het nummer glass van incubusquote:Op zaterdag 11 maart 2006 02:34 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Yep, m'n broertje is altijd gek geweest van Incubus en heeft mij een tijdje terug al aangestoken met het incubus-virusGlass als in Philip Glass?
Check Music in twelve parts!! Een meesterwerkje.... oh en ken je The Mars Volta al? Niet? Ga dan eens heel erg rap De-Loused in the Comatorium luisteren!!
Hij bevalt inderdaad goed. Een eerste album kiezen als er zoveel goeds ligt is lastig, maar ik had wel wat zin in iets vrolijks en daarom ben ik uiteindelijk hiervoor gegaan.quote:Da's een uitstekend begin.
Ik merk dat veel Jazz aanraders minimaal 50 jaar oud zijn... hoe heeft jazz zich de afgelopen jaren verder geëvolueerd?quote:
De echte klassiekers die ze me bij de platenzaak voorlegden kwamen inderdaad uit ong. 56-59. (Miles Davis - Blue Note bijvoorbeeld ook.). Het nieuwere werk wat ze hadden was vooral meer Norah Jones achtig, een stuk zwakker dus.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 02:49 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Ik merk dat veel Jazz aanraders minimaal 50 jaar oud zijn... hoe heeft jazz zich de afgelopen jaren verder geëvolueerd?
Veel jazz is tegenwoordig een stuk poppier geworden heb ik het idee. Zie dus bijvoorbeeld Norah Jones. Verder zijn er heel veel groepen die flink wat jazz invloeden gebruiken, in allerlei stijlen. Ik heb bijvoorbeeld begrepen dat Incubus op Science ook veel Jazz accoorden gebruiken in het gitaarspel.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 03:06 schreef HAL9000S het volgende:
Dus jazz is tegenwoordig voornamelijk gefuseerd met vooral electronische muziek?
Music Is Rotted One Note! Dat ís zelfs een jazz plaat.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 02:57 schreef kipknots het volgende:
[..]
De echte klassiekers die ze me bij de platenzaak voorlegden kwamen inderdaad uit ong. 56-59. (Miles Davis - Blue Note bijvoorbeeld ook.). Het nieuwere werk wat ze hadden was vooral meer Norah Jones achtig, een stuk zwakker dus.Maar goed, op kleine labels zal er vast nog wel leuk spul worden gemaakt.
Ik zat nu net nog eens Squarepusher - Hard normal daddy te luisteren, en ik hoor er nu ook duidelijk de jazz invloeden in. Dat blijft toch ook wel een erg goed album.![]()
Joanna!quote:Op zondag 12 maart 2006 01:15 schreef broer het volgende:
Joanna Newsom. Rare Björk-achtige zang over harpmuziek. Het gekke is dat het veel 'poppier' klinkt dan deze omschrijving doet vermoeden.
Gewoon Evil Superstars dacht ik, vorige week nog een docu over Mauro gezien op canvas....echt een man met duizend poten. Zowel Love = Okay als Boogie Children staan hoog op m'n wishlist.quote:Op zondag 12 maart 2006 03:56 schreef Clourhide het volgende:
Overigens, voor wie vertrouwd is met de naam "Mauro Pawlowski" (nu bij dEUS), maar niet met zijn oorspronkelijke groep "The Evil Superstars" (of "Evil Superstars", kan me nu even niet herinneren hoe ze zich officieel noemden): snel gaan luisteren!
Geniale muziek, erg weerbarstig, en deed me vaak denken aan de muziek van John Zorn (voor de jazz-liefhebbers hier: volgens mij een van de beste hedendaagse experimentele jazzmuzikanten, heeft bv. ook cd's met herinterpretaties van Enrico Morricone gemaakt, erg goed, en had een soort van jazz-hardcore groep "The Naked City", waarmee hij ook covers van filmmuziek maakte. Heel erg goede muziek.)
quote:Op donderdag 9 maart 2006 22:45 schreef highway101 het volgende:
Steve Vai![]()
Joe Satriani![]()
Dream Theater![]()
luister bijvoorbeeld eens naar Amon Tobinquote:Op zaterdag 11 maart 2006 03:06 schreef HAL9000S het volgende:
Dus jazz is tegenwoordig voornamelijk gefuseerd met vooral electronische muziek?
Naar mijn weten heeft Jazz heeft zich uiteindelijk geëvolueerd tot de hedendaagse popmuziek... Vanuit jazz zijn de verschillende muziekstromingen ontstaan die we nu kennen. Jazz is rond 1900 ontstaan vanuit de zwarte slavenmuziek, uiteindelijk is tientallen jaren later pas de popmuziek ontstaanquote:Op zaterdag 11 maart 2006 02:49 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Ik merk dat veel Jazz aanraders minimaal 50 jaar oud zijn... hoe heeft jazz zich de afgelopen jaren verder geëvolueerd?
wie heeft het geschreven .. k ben benieuwdquote:Op zondag 12 maart 2006 21:04 schreef bartrid het volgende:
Naar aanleiding van het lezen van Rip it up and start again, een hele hoop postpunk bands uit de periode 1978-1984. Dat boek is een echte aanrader.
Simon Reynolds: http://www.simonreynolds.net/quote:Op zondag 12 maart 2006 22:45 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
wie heeft het geschreven .. k ben benieuwd
Denk dat ik die maar is ga lezen dan. Postpunkquote:Op zondag 12 maart 2006 21:04 schreef bartrid het volgende:
Naar aanleiding van het lezen van Rip it up and start again, een hele hoop postpunk bands uit de periode 1978-1984. Dat boek is een echte aanrader.
'Tomorrow, tomorrow,quote:Op zondag 12 maart 2006 01:15 schreef broer het volgende:
Joanna Newsom. Rare Björk-achtige zang over harpmuziek. Het gekke is dat het veel 'poppier' klinkt dan deze omschrijving doet vermoeden.
Dat is óók een goeie vergelijking, inderdaad!quote:Op maandag 13 maart 2006 16:45 schreef De-oneven-2 het volgende:
'Tomorrow, tomorrow,
I love you, tomorrow...'
Ben 'm nu voor 't eerst aan het beluisteren, klinkt inderdaad erg lekker.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 11:06 schreef spinor het volgende:
Bluetech - Sines and Singularities
Prachtig electronisch ambient/psydub-achtig werk... http://www.aleph-zero.info/bt2release.html
Working Class Hero, jij bent toch hopelijk wel een fan van Billy Bragg?quote:Op donderdag 16 maart 2006 02:16 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
Nee hoor, niemand verdient een nekschot. Allemaal lief doen.
Billy wie?quote:Op donderdag 16 maart 2006 03:29 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Working Class Hero, jij bent toch hopelijk wel een fan van Billy Bragg?
(Om het topic terug in de richting "recente ontdekkingen" te sturen)
Een van de echte Working Class Heroesquote:Op donderdag 16 maart 2006 03:29 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Working Class Hero, jij bent toch hopelijk wel een fan van Billy Bragg?
Dat nummer is echt de shitquote:Op donderdag 9 maart 2006 22:23 schreef Lippie85 het volgende:
Jaaaa inderdaad, ook ik heb Popcorn pas geleden ontdekt! Er is ook een versie van Gigi d'Agostino
heh cool, heb ik toevallig via de film Broken Flowers ontdekt, erg relaxte muziek, funky ook welquote:Op donderdag 16 maart 2006 13:25 schreef Summoner het volgende:
Ethiopische muziek uit de periode '69-'74 via de Ethiopiques serie van Buda Musique.
Ik zou die serie al eerder checken (vanwege de invloed van Ethiopische muziek op bands als Estradasphere en SC3), maar ik kwam er nooit aan toe. Pas toen ik er een groot artikel over las in de Gonzo besloot ik er aan te beginnen. Probleem is dat ik nu natuurlijk wel alle 20+ volumes in huis wil halen...quote:Op donderdag 16 maart 2006 16:05 schreef spacemangraig het volgende:
heh cool, heb ik toevallig via de film Broken Flowers ontdekt, erg relaxte muziek, funky ook wel![]()
En ze kan ook nog schilderen.quote:Op donderdag 16 maart 2006 19:42 schreef sxesven. het volgende:
Joni Mitchell.
Volgens mij heb ik 4, dat is tevens 1 van de bekendsten. Veel Fela Kuti.quote:Op donderdag 16 maart 2006 17:19 schreef Summoner het volgende:
[..]
Ik zou die serie al eerder checken (vanwege de invloed van Ethiopische muziek op bands als Estradasphere en SC3), maar ik kwam er nooit aan toe. Pas toen ik er een groot artikel over las in de Gonzo besloot ik er aan te beginnen. Probleem is dat ik nu natuurlijk wel alle 20+ volumes in huis wil halen...
Mee eens isquote:Op donderdag 16 maart 2006 23:14 schreef Skazminko het volgende:
Nu luister ik naar I want you (she's so heavy), geniaal stuk.![]()
![]()
Wat is het voor iets?quote:Op donderdag 16 maart 2006 23:08 schreef kamagurka het volgende:
Echo and The Bunnymen, Porcupine en Heaven up here...![]()
Het is een erg invloedrijke band uit de jaren 80, hebben onder andere bijgedragen aan het ontstaan van indierock geörienteerde muziek in de lijn van the pixies en anderen.. maar melodieuzer en subtieler.quote:
Dat is ook absoluut geen vereistequote:
Je vergeet slechter.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:35 schreef kamagurka het volgende:
...in de lijn van the pixies... maar melodieuzer en subtieler.
haha ik wilde het net zeggen. kamagurka haat de pixies.quote:
Tegenover Echo & The Bunnymen verbleken de pixies wel ja.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 01:44 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
haha ik wilde het net zeggen. kamagurka haat de pixies.
nou nee, die konijnenmannen zijn vrij verouderd, terwijl the pixies nog steeds geweldig klinken. betwijfel trouwens of die figuren enige invloed hebben gehad op the pixies, maarja kamagurka he.. die ziet in al zijn favoriete bands dingen die er niet zijn.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 01:49 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Tegenover Echo & The Bunnymen verbleken de pixies wel ja.
Begrijpelijk. En ik ben niet anti-pixies of zo. Ik ken eigenlijk vrij weinig van de de pixies. Hetgeen ermee samenhangt dat ik toegaf geen verstand van muziek te hebben.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 01:59 schreef De-oneven-2 het volgende:
Het was een reactie op Intx..
( Ja, ik ga die naam niet nog eens volldedig spellen, hoor. )
quote dan ook, potdomme!quote:Op vrijdag 17 maart 2006 01:59 schreef De-oneven-2 het volgende:
Het was een reactie op Intx..
( Ja, ik ga die naam niet nog eens volldedig spellen, hoor. )
Ik hoor het ook niet. Heb weinig tegen Echo, maar zo bijzonder vind ik Bunny and the Echoman niet. Maar de Pixies beinvloed?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 01:53 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
nou nee, die konijnenmannen zijn vrij verouderd, terwijl the pixies nog steeds geweldig klinken. betwijfel trouwens of die figuren enige invloed hebben gehad op the pixies, maarja kamagurka he.. die ziet in al zijn favoriete bands dingen die er niet zijn.
Het werd tijd.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 02:00 schreef I.R.Baboon het volgende:
Pavement.
als kamagurka dat zegt, dan is het zo.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 02:02 schreef NoSigar het volgende:
[..]
Ik hoor het ook niet. Heb weinig tegen Echo, maar zo bijzonder vind ik Bunny and the Echoman niet. Maar de Pixies beinvloed?. Nou ja. Wie weet.
nu ga je te ver,hoewel ik die zilveren joden niet ken.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 02:04 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Veel beter als Echo...En misschien wel netzo goed als Pixies...
Geniale muziek die je nog moet ontdekken, dus...quote:Op vrijdag 17 maart 2006 02:07 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
nu ga je te ver,hoewel ik die zilveren joden niet ken.
ja.. eerst maar is wat pavement dan.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 02:09 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Geniale muziek die je nog moet ontdekken, dus...
Jou, NoSigar. Jou.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 02:09 schreef NoSigar het volgende:
(checkt leeftijd) Voor jouw is dit geen grap hé?
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 02:12 schreef vdHoek het volgende:
Brian Eno
Ohja, ik was vergeten dat jij de smaakmeter in pacht had, sorry..quote:
Al eerder aangegeven in het topic, maar luister Music in 12 partsquote:Op vrijdag 17 maart 2006 02:12 schreef vdHoek het volgende:
Brian Eno
Excuses aanvaard.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 02:16 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ohja, ik was vergeten dat jij de smaakmeter in pacht had, sorry..
Ik weet het. Maar goed, je moet een traject afleggen voor je klaar bent voor pavement.quote:
Ik was vergeten dat jij dat manneke was dat iedere gevestigde volgorde volgt.. Pink Floyd, beste band ter wereld.. allmusic (simon) says: pixies brilliant! Spaceman kauwt graag mee naquote:Op vrijdag 17 maart 2006 01:53 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
nou nee, die konijnenmannen zijn vrij verouderd, terwijl the pixies nog steeds geweldig klinken. betwijfel trouwens of die figuren enige invloed hebben gehad op the pixies, maarja kamagurka he.. die ziet in al zijn favoriete bands dingen die er niet zijn.
(heb trouwens een over die W nagedacht, en besloten tot met. Nee maar!)quote:Op vrijdag 17 maart 2006 02:12 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Jou, NoSigar. Jou.
En over wie heb je het, eigenlijk?
Weet je wat?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 02:20 schreef NoSigar het volgende:
Overigens, weet je wat ik nu (toevallig) op mij koptelefoon hoor? The Slits die hun versie van Heard it through the grapevine gillen. Blijft goed klinken!
ik haat pinkfloyd. ik heb ook geen jaren 90 fetish. en don't 'manneke' me ouwe lul.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 02:20 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik was vergeten dat jij dat manneke was dat iedere gevestigde volgorde volgt.. Pink Floyd, beste band ter wereld.. allmusic (simon) says: pixies brilliant! Spaceman kauwt graag mee na
Luister eens wat van de konijnenmensen zou ik zeggen, de invloed is al te duidelijk op frankie zwart en zijn puberale geschreeuw.. maarja, iedereen moet zijn begin jaren 90 fetish uitleven op muziekgebied he?
Ah, lekker onder de gordel! Zo heb ze het liefstquote:Op vrijdag 17 maart 2006 02:27 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
ik haat pinkfloyd. ik heb ook geen jaren 90 fetish. en don't 'manneke' me ouwe lul.
dat zijn wijze woorden.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 02:34 schreef NoSigar het volgende:
Ach Kamatura heeft een echoende en galmende en jaren tachtig fetish, en daar moet hij het vaak over hebben anders zweet zijn huidstrakke nappa kruippakje zo .
0 dagen geleden zeker.quote:
Prima toch!quote:Op vrijdag 17 maart 2006 02:34 schreef NoSigar het volgende:
Ach Kamatura heeft een echoende en galmende en jaren tachtig fetish, en daar moet hij het vaak over hebben anders zweet zijn huidstrakke nappa kruippakje zo .
Groot, groot... in vergelijking met wat? Hüsker Dü misschien..quote:Op vrijdag 17 maart 2006 10:32 schreef NoSigar het volgende:
Erm, de Pixies waren al 'groot' voor Nirvana. En zijn wmb ook beter dan. Ik denk dat Nirvana weinig met de populariteit van de Pixies van doen had om eerlijk te zijn.
Destijds in ieder geval hlemaal niets.
want zelfs een mongool snapt dat .....vul iedere band maar in die je leuk vind..... fantastische albums heeft gemaaktquote:Op vrijdag 17 maart 2006 10:40 schreef De-oneven-2 het volgende:
Want zelfs een mongool begrijpt dat Pixies fantastische albums heeft gemaakt.
Niet groot maar 'groot'. In ieder geval te groot voor het reguliere clubcicuit in Nederland (ipv Vredenburg of zo). En groot in de zin van dat b.v. elk Engels muziekblad ze op de cover had bij een nieuw album.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 10:52 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Groot, groot... in vergelijking met wat? Hüsker Dü misschien..
Ik hoor juist van erg veel mensen (toen en nu) dat ze pixies hebben ontdekt na het gepluimen-steek in konten van Cobain. Maargoed, we kunnen moeilijk teruggaan en het mensen van toen vragen, dus iedereen heeft zijn/haar waarheid erover.
Goh, ik heb die plaat al redelijk vaak gehoord, waarom doen nummers als Tame, Dead, mr. grieves, crackity jones, lala loveyou, hey en silver dan zo verschrikkelijk gedateerd en melig aan inmiddelsquote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:10 schreef De-oneven-2 het volgende:
Mensen die écht geluisterd hebben naar een plaat als Doolittle -
en daarna nog durven beweren dat die plaat vol staat met ongein en flauwe vullers, zijn niet goed wijs.
En nu moet ik weg,.
Misschien om dat jij gewoon niet zo heel erg van wat vrolijker muziek houdt.. of zie ik dat verkeerd? Vind persoonlijk die jaren 80 synthipopbandjes waar jij zo gek van bent een stuk gedateerder klinken, waar ik niet meteen mee wil zeggen dat het slecht is want ik luister er zo op z'n tijd ook graag naar (wel voornamelijk New Order).quote:Op vrijdag 17 maart 2006 12:07 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Goh, ik heb die plaat al redelijk vaak gehoord, waarom doen nummers als Tame, Dead, mr. grieves, crackity jones, lala loveyou, hey en silver dan zo verschrikkelijk gedateerd en melig aan inmiddels
Vrolijk.., hmm, ik zou het eerder als flauw geschreeuw van een ouwe vent omschrijven, waar je in een melige dronken bui als je 20 bent en studeert nog wel om kan lachen.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 12:20 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Misschien om dat jij gewoon niet zo heel erg van wat vrolijker muziek houdt.. of zie ik dat verkeerd? Vind persoonlijk die jaren 80 synthipopbandjes waar jij zo gek van bent een stuk gedateerder klinken, waar ik niet meteen mee wil zeggen dat het slecht is want ik luister er zo op z'n tijd ook graag naar (wel voornamelijk New Order).
oh zou dat het zijnquote:Op vrijdag 17 maart 2006 12:26 schreef kamagurka het volgende:
[..]
als je 20 bent en studeert nog wel om kan lachen.
ik vrees van wel.. daarna wordt je serieus.. pas maar op spacemanquote:
Choking Victim.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:08 schreef maniack28 het volgende:
Streetlight Manifesto -> supervrolijke skapunk
Leftover Crack / Choking Victim -> ska/punk
Underoath -> metalcore/screamo
Goeie tip. Ik had er nog nooit van gehoord, maar de omschrijving klonk goed. En wat blijkt: de muziek ook!quote:Op zaterdag 25 maart 2006 11:47 schreef Tranceptor het volgende:
Exile - Pro Antagonist. Steengoede glitch-achtige breakz, dus een beetje aphex twin met breakz a la Venetian Snares maar dan wel tien keer beter.
quote:Op zaterdag 25 maart 2006 12:28 schreef 14.gif het volgende:
Ik heb een paar weken terug blink-182 ontdekt![]()
ochjee, en hopelijk ook meteen weer uit je geheugen gewist?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 12:28 schreef 14.gif het volgende:
Ik heb een paar weken terug blink-182 ontdekt![]()
Sliime en Merlin zijn echt geweldig. Ik moest de zit de eerste keer wel even uitzitten, maar dit album groeit echt. Geniale drumediting af en toe.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 12:38 schreef broer het volgende:
[..]
Goeie tip. Ik had er nog nooit van gehoord, maar de omschrijving klonk goed. En wat blijkt: de muziek ook!
Voor wie, net als ik, 'dat wel eens wil horen', staan hier clips van het hele album.
Ik ken er nog niet veel van , maar de eerste keer dat ik ergens k-pax hoorde vond ik em geweldig.quote:Op donderdag 16 maart 2006 00:34 schreef Takje het volgende:
Waar ik de laatste dagen erg vaak naar luister is de muziek van Kirlian Camera.
www.kirliancamera.com
Truequote:Op zondag 26 maart 2006 03:51 schreef Summerteeth het volgende:
The Weakerthans. Reconstruction Site is echt een belachelijk briljant album.
Welkom!quote:Op maandag 27 maart 2006 15:28 schreef highway101 het volgende:
Queensryche, nav het komende Arrow Rockfestival.
Geen idee hoe het zit, maar volgens mij vallen deze bands niet onder Indie, kan me nauwelijks voorstellen dat deze bands niet de commercieele speelbal zijn van grote platenmaatschappijen, daarnaast is de muziek wat mij betreft onwijs niets zeggend, echt muziek voor de gemiddelde lowlands persoon die denkt orgineel te zijn, al is het wel net een stapje hoger dan pop muziek.quote:Op maandag 27 maart 2006 15:11 schreef MaJo het volgende:
Als je een muziekstroming bedoelt dan is dat wat mij betreft indie. Er is echt een wereld voor me open gegaanIn het afgelopen jaar heb ik bands ontdekt als Maxïmo Park, Franz Ferdinand, Kaiser Chiefs, the White Stripes, the Killers, Hard Fi, We are Scientists, Infadels, Arctic Monkeys enz. Koop elke week een paar nieuwe cd's, het houdt maar niet op. Geweldig deze nieuwe zoektocht!
Joy Divisionquote:Op maandag 27 maart 2006 15:27 schreef JackHerrer het volgende:
Joy Division
Del Tha Funkee Homosapien
The Pharcyde
![]()
Indie moet je tegenwoordig niet meer al te letterlijk nemen, er zijn weinig bands die nog onder de officiële definitie vallen. Je mag het wat mij betreft ook britpop noemen, alhoewel niet alle bands daaronder vallen. En die zin over Lowlands publiek wat origineel probeert te zijn vind ik een beetje triest. Ik luister naar de muziek omdat IK het leuk vind, en niemand anders. Luister er niet naar om stoer te zijn ofzo... Dat je uberhaupt er zo over denkt zegt ook wel iets over jezelf denk ik.quote:Op maandag 27 maart 2006 15:47 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Geen idee hoe het zit, maar volgens mij vallen deze bands niet onder Indie, kan me nauwelijks voorstellen dat deze bands niet de commercieele speelbal zijn van grote platenmaatschappijen, daarnaast is de muziek wat mij betreft onwijs niets zeggend, echt muziek voor de gemiddelde lowlands persoon die denkt orgineel te zijn, al is het wel net een stapje hoger dan pop muziek.
Beide zijn hiphop. Erg goede hiphop ook.quote:Op maandag 27 maart 2006 15:53 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Joy Division![]()
Wat is de rest voor muziek?
Oh ja, dat ging ik doen!quote:Op maandag 27 maart 2006 15:28 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik ga Reconstruction Site eens proberen
Alleen omdat ik het hoesje zo mooi vind, hoor...
Inderdaad, doe 's!quote:Op maandag 27 maart 2006 16:10 schreef De-oneven-2 het volgende:
Oh ja, dat ging ik doen!
En wat wij op de lagere school deden is het melodietje van Popcorn naspelen. Sla je iets gebogen handen tegen elkaar, laat door je duimen de lucht ontsnappen en beweeg je mond om de melodie te maken.quote:Op donderdag 9 maart 2006 22:10 schreef Market_Garden het volgende:
Een geweldig nummer, dat ik pas een paar weken ontdekt heb, de orginele versie, Popcorn, van The Popcorn makers..
Heel eenvoudig, wel geweldig!
Bij jouw nickname vind ik Apollo nog beter passen.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 02:16 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Al eerder aangegeven in het topic, maar luister Music in 12 parts
Moet je Her Majesty, the Decemberists van the Decemberists eens checken. Ook briljant, en een soortgelijk mooi hoesje.quote:Op maandag 27 maart 2006 15:28 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik ga Reconstruction Site eens proberen
Alleen omdat ik het hoesje zo mooi vind, hoor...
Heee.. die moet ik weer eens draaien. Staan hier en daar idd wat mindere dingen op, maar ik vind het een sympathiek cd'tjequote:Op maandag 27 maart 2006 22:14 schreef Summerteeth het volgende:
Ook pas ontdekt: Skiffe van Speed78. Een album uit 1998, uitgebracht door Excelsior. Bij vlagen erg mooi.
Hij is toch dat neefje van Ice Cube die ook shit doet met de Gorillaz?!quote:
Is die ook ergens te beluisteren?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:55 schreef Laton het volgende:
Umek - Neuro
[afbeelding]
Wat een staaltje compromisloze techno van hoog niveau wordt me hier voorgeschoteld zeg ! Wonderlijke hemelse melodieen gaan de strijd aan met de even zo strijdbeluste percussie die geenzins van plan is het onderspit te delven. Wie er als winnaar opstaat uit deze titanenstrijd kan er maar 1 zijn en dat is de luisteraar.
Stevige kost..maar met zoveel passie en voer gemaakt dat het los van luistergenot in ieder geval respect afdwingt. Ingenieus, instinctief, Melancholisch en hoopvol. Dit album is een Meesterwerk.
Persoonlijk hoogtepunt: Libido
http://www.amazon.com/gp/product/B00006JKK7/104-3112931-7398367?v=glance&n=5174quote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:10 schreef anoukforza het volgende:
[..]
Is die ook ergens te beluisteren?
Op decks.de vindt ie m niet!
Da's best leuk ja!quote:Op donderdag 30 maart 2006 13:21 schreef hello_goodbye het volgende:
Names, Dates & Places van Campsite
Klopt, ik herkende zijn stem gelijk van Clint Eastwood.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:37 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Hij is toch dat neefje van Ice Cube die ook shit doet met de Gorillaz?!
Ja, die heb ik laatst ook ontdekt. Het is heel vet, en niet echt kei lompe DnB en dat bedoel ik als een compliment. DnB heeft gauw de neiging om een bak herrie te worden.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 12:08 schreef Jig het volgende:
Pendulum. Onwijs vette drum and bass!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |