Ik ken er nog niet veel van , maar de eerste keer dat ik ergens k-pax hoorde vond ik em geweldig.quote:Op donderdag 16 maart 2006 00:34 schreef Takje het volgende:
Waar ik de laatste dagen erg vaak naar luister is de muziek van Kirlian Camera.
www.kirliancamera.com
Truequote:Op zondag 26 maart 2006 03:51 schreef Summerteeth het volgende:
The Weakerthans. Reconstruction Site is echt een belachelijk briljant album.
Welkom!quote:Op maandag 27 maart 2006 15:28 schreef highway101 het volgende:
Queensryche, nav het komende Arrow Rockfestival.
Geen idee hoe het zit, maar volgens mij vallen deze bands niet onder Indie, kan me nauwelijks voorstellen dat deze bands niet de commercieele speelbal zijn van grote platenmaatschappijen, daarnaast is de muziek wat mij betreft onwijs niets zeggend, echt muziek voor de gemiddelde lowlands persoon die denkt orgineel te zijn, al is het wel net een stapje hoger dan pop muziek.quote:Op maandag 27 maart 2006 15:11 schreef MaJo het volgende:
Als je een muziekstroming bedoelt dan is dat wat mij betreft indie. Er is echt een wereld voor me open gegaanIn het afgelopen jaar heb ik bands ontdekt als Maxïmo Park, Franz Ferdinand, Kaiser Chiefs, the White Stripes, the Killers, Hard Fi, We are Scientists, Infadels, Arctic Monkeys enz. Koop elke week een paar nieuwe cd's, het houdt maar niet op. Geweldig deze nieuwe zoektocht!
Joy Divisionquote:Op maandag 27 maart 2006 15:27 schreef JackHerrer het volgende:
Joy Division
Del Tha Funkee Homosapien
The Pharcyde
![]()
Indie moet je tegenwoordig niet meer al te letterlijk nemen, er zijn weinig bands die nog onder de officiële definitie vallen. Je mag het wat mij betreft ook britpop noemen, alhoewel niet alle bands daaronder vallen. En die zin over Lowlands publiek wat origineel probeert te zijn vind ik een beetje triest. Ik luister naar de muziek omdat IK het leuk vind, en niemand anders. Luister er niet naar om stoer te zijn ofzo... Dat je uberhaupt er zo over denkt zegt ook wel iets over jezelf denk ik.quote:Op maandag 27 maart 2006 15:47 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Geen idee hoe het zit, maar volgens mij vallen deze bands niet onder Indie, kan me nauwelijks voorstellen dat deze bands niet de commercieele speelbal zijn van grote platenmaatschappijen, daarnaast is de muziek wat mij betreft onwijs niets zeggend, echt muziek voor de gemiddelde lowlands persoon die denkt orgineel te zijn, al is het wel net een stapje hoger dan pop muziek.
Beide zijn hiphop. Erg goede hiphop ook.quote:Op maandag 27 maart 2006 15:53 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Joy Division![]()
Wat is de rest voor muziek?
Oh ja, dat ging ik doen!quote:Op maandag 27 maart 2006 15:28 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik ga Reconstruction Site eens proberen
Alleen omdat ik het hoesje zo mooi vind, hoor...
Inderdaad, doe 's!quote:Op maandag 27 maart 2006 16:10 schreef De-oneven-2 het volgende:
Oh ja, dat ging ik doen!
En wat wij op de lagere school deden is het melodietje van Popcorn naspelen. Sla je iets gebogen handen tegen elkaar, laat door je duimen de lucht ontsnappen en beweeg je mond om de melodie te maken.quote:Op donderdag 9 maart 2006 22:10 schreef Market_Garden het volgende:
Een geweldig nummer, dat ik pas een paar weken ontdekt heb, de orginele versie, Popcorn, van The Popcorn makers..
Heel eenvoudig, wel geweldig!
Bij jouw nickname vind ik Apollo nog beter passen.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 02:16 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Al eerder aangegeven in het topic, maar luister Music in 12 parts
Moet je Her Majesty, the Decemberists van the Decemberists eens checken. Ook briljant, en een soortgelijk mooi hoesje.quote:Op maandag 27 maart 2006 15:28 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik ga Reconstruction Site eens proberen
Alleen omdat ik het hoesje zo mooi vind, hoor...
Heee.. die moet ik weer eens draaien. Staan hier en daar idd wat mindere dingen op, maar ik vind het een sympathiek cd'tjequote:Op maandag 27 maart 2006 22:14 schreef Summerteeth het volgende:
Ook pas ontdekt: Skiffe van Speed78. Een album uit 1998, uitgebracht door Excelsior. Bij vlagen erg mooi.
Hij is toch dat neefje van Ice Cube die ook shit doet met de Gorillaz?!quote:
Is die ook ergens te beluisteren?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:55 schreef Laton het volgende:
Umek - Neuro
[afbeelding]
Wat een staaltje compromisloze techno van hoog niveau wordt me hier voorgeschoteld zeg ! Wonderlijke hemelse melodieen gaan de strijd aan met de even zo strijdbeluste percussie die geenzins van plan is het onderspit te delven. Wie er als winnaar opstaat uit deze titanenstrijd kan er maar 1 zijn en dat is de luisteraar.
Stevige kost..maar met zoveel passie en voer gemaakt dat het los van luistergenot in ieder geval respect afdwingt. Ingenieus, instinctief, Melancholisch en hoopvol. Dit album is een Meesterwerk.
Persoonlijk hoogtepunt: Libido
http://www.amazon.com/gp/product/B00006JKK7/104-3112931-7398367?v=glance&n=5174quote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:10 schreef anoukforza het volgende:
[..]
Is die ook ergens te beluisteren?
Op decks.de vindt ie m niet!
Da's best leuk ja!quote:Op donderdag 30 maart 2006 13:21 schreef hello_goodbye het volgende:
Names, Dates & Places van Campsite
Klopt, ik herkende zijn stem gelijk van Clint Eastwood.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:37 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Hij is toch dat neefje van Ice Cube die ook shit doet met de Gorillaz?!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |