Da's een uitstekend begin.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 02:27 schreef kipknots het volgende:
John Coltrane - Blue Train
Ik bedoelde glass als het nummer glass van incubusquote:Op zaterdag 11 maart 2006 02:34 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Yep, m'n broertje is altijd gek geweest van Incubus en heeft mij een tijdje terug al aangestoken met het incubus-virusGlass als in Philip Glass?
Check Music in twelve parts!! Een meesterwerkje.... oh en ken je The Mars Volta al? Niet? Ga dan eens heel erg rap De-Loused in the Comatorium luisteren!!
Hij bevalt inderdaad goed. Een eerste album kiezen als er zoveel goeds ligt is lastig, maar ik had wel wat zin in iets vrolijks en daarom ben ik uiteindelijk hiervoor gegaan.quote:Da's een uitstekend begin.
Ik merk dat veel Jazz aanraders minimaal 50 jaar oud zijn... hoe heeft jazz zich de afgelopen jaren verder geëvolueerd?quote:
De echte klassiekers die ze me bij de platenzaak voorlegden kwamen inderdaad uit ong. 56-59. (Miles Davis - Blue Note bijvoorbeeld ook.). Het nieuwere werk wat ze hadden was vooral meer Norah Jones achtig, een stuk zwakker dus.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 02:49 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Ik merk dat veel Jazz aanraders minimaal 50 jaar oud zijn... hoe heeft jazz zich de afgelopen jaren verder geëvolueerd?
Veel jazz is tegenwoordig een stuk poppier geworden heb ik het idee. Zie dus bijvoorbeeld Norah Jones. Verder zijn er heel veel groepen die flink wat jazz invloeden gebruiken, in allerlei stijlen. Ik heb bijvoorbeeld begrepen dat Incubus op Science ook veel Jazz accoorden gebruiken in het gitaarspel.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 03:06 schreef HAL9000S het volgende:
Dus jazz is tegenwoordig voornamelijk gefuseerd met vooral electronische muziek?
Music Is Rotted One Note! Dat ís zelfs een jazz plaat.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 02:57 schreef kipknots het volgende:
[..]
De echte klassiekers die ze me bij de platenzaak voorlegden kwamen inderdaad uit ong. 56-59. (Miles Davis - Blue Note bijvoorbeeld ook.). Het nieuwere werk wat ze hadden was vooral meer Norah Jones achtig, een stuk zwakker dus.Maar goed, op kleine labels zal er vast nog wel leuk spul worden gemaakt.
Ik zat nu net nog eens Squarepusher - Hard normal daddy te luisteren, en ik hoor er nu ook duidelijk de jazz invloeden in. Dat blijft toch ook wel een erg goed album.![]()
Joanna!quote:Op zondag 12 maart 2006 01:15 schreef broer het volgende:
Joanna Newsom. Rare Björk-achtige zang over harpmuziek. Het gekke is dat het veel 'poppier' klinkt dan deze omschrijving doet vermoeden.
Gewoon Evil Superstars dacht ik, vorige week nog een docu over Mauro gezien op canvas....echt een man met duizend poten. Zowel Love = Okay als Boogie Children staan hoog op m'n wishlist.quote:Op zondag 12 maart 2006 03:56 schreef Clourhide het volgende:
Overigens, voor wie vertrouwd is met de naam "Mauro Pawlowski" (nu bij dEUS), maar niet met zijn oorspronkelijke groep "The Evil Superstars" (of "Evil Superstars", kan me nu even niet herinneren hoe ze zich officieel noemden): snel gaan luisteren!
Geniale muziek, erg weerbarstig, en deed me vaak denken aan de muziek van John Zorn (voor de jazz-liefhebbers hier: volgens mij een van de beste hedendaagse experimentele jazzmuzikanten, heeft bv. ook cd's met herinterpretaties van Enrico Morricone gemaakt, erg goed, en had een soort van jazz-hardcore groep "The Naked City", waarmee hij ook covers van filmmuziek maakte. Heel erg goede muziek.)
quote:Op donderdag 9 maart 2006 22:45 schreef highway101 het volgende:
Steve Vai![]()
Joe Satriani![]()
Dream Theater![]()
luister bijvoorbeeld eens naar Amon Tobinquote:Op zaterdag 11 maart 2006 03:06 schreef HAL9000S het volgende:
Dus jazz is tegenwoordig voornamelijk gefuseerd met vooral electronische muziek?
Naar mijn weten heeft Jazz heeft zich uiteindelijk geëvolueerd tot de hedendaagse popmuziek... Vanuit jazz zijn de verschillende muziekstromingen ontstaan die we nu kennen. Jazz is rond 1900 ontstaan vanuit de zwarte slavenmuziek, uiteindelijk is tientallen jaren later pas de popmuziek ontstaanquote:Op zaterdag 11 maart 2006 02:49 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Ik merk dat veel Jazz aanraders minimaal 50 jaar oud zijn... hoe heeft jazz zich de afgelopen jaren verder geëvolueerd?
wie heeft het geschreven .. k ben benieuwdquote:Op zondag 12 maart 2006 21:04 schreef bartrid het volgende:
Naar aanleiding van het lezen van Rip it up and start again, een hele hoop postpunk bands uit de periode 1978-1984. Dat boek is een echte aanrader.
Simon Reynolds: http://www.simonreynolds.net/quote:Op zondag 12 maart 2006 22:45 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
wie heeft het geschreven .. k ben benieuwd
Denk dat ik die maar is ga lezen dan. Postpunkquote:Op zondag 12 maart 2006 21:04 schreef bartrid het volgende:
Naar aanleiding van het lezen van Rip it up and start again, een hele hoop postpunk bands uit de periode 1978-1984. Dat boek is een echte aanrader.
'Tomorrow, tomorrow,quote:Op zondag 12 maart 2006 01:15 schreef broer het volgende:
Joanna Newsom. Rare Björk-achtige zang over harpmuziek. Het gekke is dat het veel 'poppier' klinkt dan deze omschrijving doet vermoeden.
Dat is óók een goeie vergelijking, inderdaad!quote:Op maandag 13 maart 2006 16:45 schreef De-oneven-2 het volgende:
'Tomorrow, tomorrow,
I love you, tomorrow...'
Ben 'm nu voor 't eerst aan het beluisteren, klinkt inderdaad erg lekker.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 11:06 schreef spinor het volgende:
Bluetech - Sines and Singularities
Prachtig electronisch ambient/psydub-achtig werk... http://www.aleph-zero.info/bt2release.html
Working Class Hero, jij bent toch hopelijk wel een fan van Billy Bragg?quote:Op donderdag 16 maart 2006 02:16 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
Nee hoor, niemand verdient een nekschot. Allemaal lief doen.
Billy wie?quote:Op donderdag 16 maart 2006 03:29 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Working Class Hero, jij bent toch hopelijk wel een fan van Billy Bragg?
(Om het topic terug in de richting "recente ontdekkingen" te sturen)
Een van de echte Working Class Heroesquote:Op donderdag 16 maart 2006 03:29 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Working Class Hero, jij bent toch hopelijk wel een fan van Billy Bragg?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |