Ja ik ken 'm... een dikke klassieker, maar is het origineel niet van Hot Butter?quote:Op donderdag 9 maart 2006 22:10 schreef Market_Garden het volgende:
Een geweldig nummer, dat ik pas een paar weken ontdekt heb, de orginele versie, Popcorn, van The Popcorn makers..
Heel eenvoudig, wel geweldig!
OMG wat een zenuwmuziek is dat zegquote:Op donderdag 9 maart 2006 22:12 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Ja ik ken 'm... een dikke klassieker, maar is het origineel niet van Hot Butter?
http://www.discogs.com/artist/Hot+Butter
Whehehequote:Op donderdag 9 maart 2006 22:16 schreef Oosthoek het volgende:
Een aantal tracks van George Benson zijn erg aardig, maar er zit ook afschuwelijk zoetsappige overproduceerde troep tussen.
Nou moet ik weer aan powerpill - pacman denken. Vandaag pas voor het eerst gehoordquote:Op donderdag 9 maart 2006 22:22 schreef HAL9000S het volgende:
Hahaha, idd... echt 'computerspellen-muziek'
Jimmy Edgars 'Bounce, Make, Model' is ook een aanrader.quote:Op donderdag 9 maart 2006 22:27 schreef kipknots het volgende:
[..]
Nou moet ik weer aan powerpill - pacman denken. Vandaag pas voor het eerst gehoord.
Ik hoorde eerder vandaag een track van Jimmy Edgar, my beatz. Wat een heerlijk nummer. Gelijk een 30 minuten laten loopen en wat meer van opgezocht. Ik moet binnenkort maar eens de stad in om een cd'tje op te pikken![]()
Planet Caravan van Pantera is echt zo mooiquote:Op donderdag 9 maart 2006 22:32 schreef Soul79 het volgende:
Karlheinz StockhausenVervreemdend, bizar en zeker geniaal.
Verder: Ween, twee Amerikaanse mafkezen. Geniaal is niet het woord, leuk is het wel. En verder Pantera, daarvan bleek ik absoluut de verkeerde nummers te kennen. Nummers als Slaughtered, Cowboys from hell en Broken zijn geweldig, maar die ken ik dus pas sinds kort. Geniaal is ook daar trouwens niet echt de juiste typering![]()
Huh, dies van Black Sabbath, heeft Pantera die gecoverd ofzo? Ken ik nog niet eensquote:Op donderdag 9 maart 2006 22:33 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Planet Caravan van Pantera is echt zo mooi![]()
ben je niet in de war met Spirit Caravan?quote:Op donderdag 9 maart 2006 22:35 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Huh, dies van Black Sabbath, heeft Pantera die gecoverd ofzo? Ken ik nog niet eens![]()
Nee, dat is hij/zij nietquote:Op donderdag 9 maart 2006 22:40 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
[..]
ben je niet in de war met Spirit Caravan?
quote:Op donderdag 9 maart 2006 22:40 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
[..]
ben je niet in de war met Spirit Caravan?
Aphex Twin inderdaadquote:Op donderdag 9 maart 2006 23:12 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Aphex Twin![]()
Dat ik dat niet eerder gehoord heb
Bij tri repetae moet je zien of je de ++ versie te pakken kan krijgen, krijg je er gelijk een extra cd met twee erg goede lp's bij. Squarepusher heeft ook wel erg leuke IDM gemaakt (big loada, hard normal daddy). Future sound of london is ook wel een aanrader.quote:Op donderdag 9 maart 2006 23:20 schreef HAL9000S het volgende:
Richard D James is een legende, een absolute pionier... luister het album Selected Ambient works '85 - '92 eens.
Ik kan je ook de albums Incunabula, Amber maar vooral Tri Repetae van Autechre (de bach van de electronische muziek) ten zeerste aanraden.
Uiteraard heb ik de ++ versiequote:Op donderdag 9 maart 2006 23:29 schreef kipknots het volgende:
[..]
Bij tri repetae moet je zien of je de ++ versie te pakken kan krijgen, krijg je er gelijk een extra cd met twee erg goede lp's bij. Squarepusher heeft ook wel erg leuke IDM gemaakt (big loada, hard normal daddy). Future sound of london is ook wel een aanrader.
Ik moet wel zeggen dat de clicks en cuts die autechre nu uitbrengt me weinig doen. Ik denk niet dat ze ooit nog iets dat zo goed is als Tri repetae zullen uitbrengen![]()
Is planet caravan niet oorspronkelijk van the doors en gejat door blacksab ?quote:Op donderdag 9 maart 2006 22:49 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Ik ken het nummer Planet Caravan van Black Sabbath en dat nummer is kennelijk gecovered door Pantera. Heb die net gedownload trouwens.
Wat heeft Spirit Caravan daarmee te maken?
quote:Op donderdag 9 maart 2006 23:36 schreef De-oneven-2 het volgende:
Tri Repetae en Amber steken met kop en schouders uit boven alles wat Aphex ooit gemaakt heeft.
( En dat neemt niet eens weg dat Selected Ambient....een fantastische plaat is. )
Volgens de credits in het album (Paranoid) niet.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:01 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Is planet caravan niet oorspronkelijk van the doors en gejat door blacksab ?
Zang van een Amerikaans / Italiaanse alleskunner met aan zijn zijde een dixieland orkest.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:08 schreef HAL9000S het volgende:
De beschrijvingen van jullie ontdekkingen mogen wel wat uitgebreider IMHO... ik wil graag geprikkeld worden
Ik ken niet alle nummers van de Doors, maar ben jij nu niet in de war met Spanish Caravan?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:01 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Is planet caravan niet oorspronkelijk van the doors en gejat door blacksab ?
Dus Jazz van - bijvoorbeeld - Coltrane, raakt je niet recht in je hart?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:17 schreef sxesven. het volgende:
Charles Mingus. Had altijd wel een zekere interesse in jazz en dan voornamelijk in de wat vrijere vormen (Ornette Coleman!) maar was nog altijd op zoek naar die vorm van jazz die me recht in m'n hart raakte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |