Ik heb nou precies hetzelfde. Geen daadkracht jammergenoeg.quote:Op woensdag 8 maart 2006 19:01 schreef HeyFreak het volgende:
in principe is d66 de partij voor mij. Ik zit voor mijn gevoel tussen de pvda en de vvd in. Echter door al die blunders van de laatste jaren (veel bluffen) heb ik geen vertrouwen in ze...
Duidelijke standpunten nemen en daar ook achter blijven staan, dat zou ik graag willen...
lijkt me verstandigquote:Op donderdag 9 maart 2006 00:57 schreef PLAE@ het volgende:
Een nieuwe partij krijgt toch te maken met de smet van de naam D66 die er aan zal plakken. Echt een reeele optie vind ik het dan ook niet.
Ik twijfelde tijden tussen d66 en vvd. Het zal gewoon vvd van nu af aan.
Ja, dat zou D66 niet goed uitkomen.quote:Op woensdag 8 maart 2006 21:36 schreef Sidekick het volgende: Vraag is ook wat de VVD gaat doen, ik acht de kans groot dat ze via de nieuwe garde als Rutte en Schultz zich meer als (sociaal)-iberale partij gaan profileren, zodra ze doorhebben dat Wilders en co de rechts-conservatieve hoek afschermen. Dat zou de echte doodssteek zijn voor D66.
Zou ook een steel onder de gordel naar van Mierlo zijn. Maar ik verbaas me nog steeds over de gigantische naiviteit van Dittrich en de schade die hij heeft aangericht.quote:Op donderdag 9 maart 2006 09:53 schreef Floripas het volgende:
Als D66 zich iets principieler zou opstellen voor het behoud van de rechtsstaat hebben ze denk ik een wereld te winnen.
Opheffen is zunde.
you tell mequote:U hebt gezocht op pet:
RESULTAAT (maximaal 20 woorden)
pet (de ~, ~ten)
1 plat hoofddeksel met klep => klak
2 plas, ontstaan door het afgraven van veen
pe·ta-
1 met een waarde van 1015 maal de genoemde eenheid [voor grootheden, symbool: P]
pe·taal (de ~, petalen)
1 [biol.] kroonblad
pe·tan·que (het ~, ~s)
1 variant van jeu de boules, waarbij de spelers moeten proberen de eigen ballen zo dicht mogelijk bij een klein houten balletje te gooien
pe·te·kind (het ~)
1 kind dat men ten doop gehouden heeft, waarvan men peter of meter is
pe·te·moei (de ~ (v.))
1 [archa.] peettante
pe·ter (de ~ (m.), ~s)
1 peetoom
pe·ter·prin·ci·ple (het ~)
1 wetmatigheid die inhoudt dat iem. net zolang promotie maakt tot hij een positie bereikt die te hoog voor hem is
pe·ter·se·lie (de ~)
1 keukenkruid uit de familie van schermbloemigen, gebruikt als soepgroente en voor het garneren van schotels
pe·ter·se·lie·wor·tel (de ~ (m.))
1 pastinaakachtig, eetbaar wortelgewas
pet·fles (de ~)
1 wegwerpfles vervaardigd van polyethyleentereftalaat, waarin frisdrank wordt verkocht
pet·gat (het ~)
1 door vervening ontstaan, meestal langwerpig, met water gevuld gat
pe·tie·te·rig (bn.)
1 piepklein, nietig
pe·ti·te his·toi·re (de ~ (v.), petites histoires)
1 de geschiedenis, bekeken vanuit een anekdotisch oogpunt
pe·tit·four (de ~ (m.), ~s)
1 fijn koekje of klein gegarneerd gebakje
pe·ti·tie (de ~ (v.), -tiën/~s)
1 aan regering, kamerleden, directie enz. gericht, door velen ondertekend verzoekschrift => petitionnement
pe·ti·tie·recht (het ~)
1 het door de Grondwet aan ieder toegekende recht schriftelijk verzoeken aan de bevoegde macht aan te bieden
pe·ti·ti·o·ne·ren (ov.ww., ook abs.)
1 een verzoekschrift indienen
pe·ti·ti·on·ne·ment (het ~, ~en)
1 petitie
pe·tit mal (de ~ (m.))
1 lichte toeval, waarbij men even afwezig is => absence
Ik zou willen dat er meer van dit soort processen waren en echt tot resultaten en zelfs nieuwe partijen zouden leiden in plaats van dezelfde partijen die ongelofelijk veel moeite hebben een uniforme ideologie te formuleren en uit te dragen. Het midden is erg druk bevolkt, iedereen wil er een graantje meepikken. Wat mij betreft zou het ideaal zijn als er iig de volgende (grote) partijen waren na een soort politieke ruilverkaveling:quote:Op donderdag 9 maart 2006 16:14 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Als er (eindelijk) die nieuwe grote sociaal-liberale partijzal ik me daar de volgende dag nog bij aansluiten. Die nieuwe grote sociaal-liberale partij kan onstaan uit een fusie van rechts-PvdA, D66 en links-VVD (en liberalen uit Groenlinks en ChristenUnie zijn ook welkom) Maar dat kan ook best door een vernieuwde VVD, die naar links opschuift doordat een andere partij (Wilders, Pastor ofzo) de rechter conservatieve kant in neemt. Die dan waarschijnlijk ook veel kiezer bij D66 en rechtse kant van de PvdA zou wegtrekken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |