Lousewies is een man?quote:Op donderdag 9 maart 2006 16:20 schreef tonks het volgende:
Hij bedoelde phat, maar hij heeft hipheid voor ouderen nog niet uit.
Wow, je bent een jaartje ouder dan ik en je kent die uitdrukking helemaal niet?quote:Op donderdag 9 maart 2006 16:09 schreef pberends het volgende:
Lousewies van der Laan van D66 zei in een toespraak na de verkiezingsnederlaag dat ze het "ronduit pet" vond
What the fokking hell is aparatsjiks nou weer? Ze komen echt van een andere wereld die mafkezen.quote:Met de PvdA is vooral bij de sociale zekerheid geen zaken te doen, vindt Rutte. Net als Van Aartsen vindt Rutte dat er achter PvdA-leider Bos "een heel leger aan oude aparatsjiks" staat.
Hij kent de uitdrukking wel, maar snapt niet aar het vandaan komt...denk ikquote:Op donderdag 9 maart 2006 16:22 schreef RetepV het volgende:
[..]
Wow, je bent een jaartje ouder dan ik en je kent die uitdrukking helemaal niet?
Jij hebt je basisschool niet eens afgemaakt neem ik aan?quote:Op donderdag 9 maart 2006 16:22 schreef pberends het volgende:
En nog 1; van Rutte:
[..]
What the fokking hell is aparatsjiks nou weer? Ze komen echt van een andere wereld die mafkezen.
Het communisme werd niet onderwezen bij ons.quote:Op donderdag 9 maart 2006 16:27 schreef jpzegthallo het volgende:
[..]
Jij hebt je basisschool niet eens afgemaakt neem ik aan?![]()
Die snap ik nog maar wat pet isquote:Op donderdag 9 maart 2006 16:26 schreef De-oneven-2 het volgende:
De uitdrukking 'Je gooit er met de pet naar' is in de D66 kringen dan ook een klassieke dijenkletser.
Interessante uitleg, maar mijn elektronische Van Dale zegt iets anders:quote:Op donderdag 9 maart 2006 16:20 schreef Lionheaad het volgende:
Pet in de betekenis van waardeloos.
Het komt van pet-gaten of petten, wat veenplassen zijn. Waar veenplassen waren ontstaan kon geen turf meer worden gewonnen. Deze plekken waren dus volstrekt waardeloos geworden.
En daar komt: "Het is pet" dus vandaan. Het is waardeloos....
quote:pet4
pet (geen afbreking)
alleen predikatief bijv. naamw.
(na 1950) naar het hoofddeksel als kledingstuk van arbeiders: Jan met de pet
1. (informeel) knudde, niets gedaan
Nu breek toch mijn pet hoor...quote:Op donderdag 9 maart 2006 16:40 schreef Frollo het volgende:
[..]
Interessante uitleg, maar mijn elektronische Van Dale zegt iets anders:
[..]
quote:(informeel) knudde, niets gedaan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |