abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35860220
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 21:44 schreef 14.gif het volgende:

[..]

Veel minder kan niet... het lijkt me sterk dat hij de verkiezingen voor de VVD zal gaan winnen.... daarvoor ontbreekt het gewoon aan voldoende charisma in deze tijden waar de verpakking belangrijker is dan de inhoud, en waar je met een vlotte babbel verder komt dan met goed onderbouwde partijpunten.
Maar ik zie nu wel kansen op zetelbehoud en zelfs een lichte zetelwinst. Eigenlijk krijg ik vandaag steeds meer vertrouwen in de verkiezingen van mei 2007
pi_35860306
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 21:44 schreef 14.gif het volgende:
waar je met een vlotte babbel verder komt dan met goed onderbouwde partijpunten.
Is dat werkelijk zo of iets wat iedereen elkaar aanpraat?
pi_35860417
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 21:47 schreef Steijn het volgende:

[..]

Wat denk jij?
pi_35860539
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 21:49 schreef 14.gif het volgende:

[..]

Wat denk jij?
Ik denk dat je met een vlotte babbel en een leuk koppie idd ver kan komen en dat je daar zeker veel kiezers mee kan trekken. Maar dat is zeker niet iets van de laatste tijd. Maar aangezien ik toch nog wel een redelijk vertrouwen heb in de mensheid, denk ik dat de meeste mensen nog steeds wel naar de partijpunten kijken en naar de onderbouwing.
pi_35860940
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 21:49 schreef 14.gif het volgende:

Wat denk jij?
Het is een combinatie van. Ja, je moet een vlotte babbel hebben, maar je moet ook verstand hebben van zaken, en weten wat je wel en niet moet vertellen om een duidelijk en overtuigend verhaal te brengen. Als een journalist zich ook maar een beetje inleest kan-ie de gemiddelde haagse blufkees zo voor paal laten staan. Want wat weet een tweede-kamer lid nou van de laatste wijzigingen op het gebied van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning, of de negatieve inkomenseffecten van de Wfsw voor parttimers, of noem maar wat dwarsstraten. Onze huidige wetgeving is heidens complex, en vaak met reden.

Dat je dat soort slachtingen niet zo vaak ziet, is omdat dat veel te makkelijk scoren is, en daarnaast is 't ook niet zo boeiend voor de kijker. Wat kan 't de kijker boeien dat 'n partijvoorzitter niet de ins en outs weet van allerlei wetgeving. Daar heb je ambtenaren voor.
  woensdag 8 maart 2006 @ 22:06:58 #216
140245 base3ball
State Of Mind
pi_35861084
Denk dat het wel gunstig is als Rutte lijsttrekker zou worden. En dan denk ik met name op de langere termijn. Denk dat mensen zich eerder kunnen identificeren met Rutte dan met Van Aarsten.
Hoewel ik Van Aarsten inhoudelijk zeker niet slecht vind. Maar hij komt voor veel mensen nogal elitair over en dat benadrukt dan het beeld wat veel mensen (die al niet echt pro vvd zijn) al hebben van de VVD.

Ook lijkt mij dat Rutte zich beter staande houdt dan Van Aartsen tegenpver met name Wouter Gladjanus. Ook tegenover Kamp had ik niet negatief gestaan, maar die wil helaas niet.
Beide hebben aangetoond dat ze wat beter onder woorden kunnen brengen wat ze willen dan Van Aarsten. Van Aartsen had nogal veel woorden nodig om te zeggen wat ie wilde. En dat is ook niet echt iets waar je verkiezingen mee wint.
Everybody has a talent, most people just don't know what it is.
www.xi-online.nl
  woensdag 8 maart 2006 @ 22:09:32 #217
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_35861167
Arme Rutte... Ik krijg niet de indruk dat hij er heel veel zin in heeft, maar als hij ook 'nee' zegt, dan blijft er niet veel meer over. Ik vraag me af of hij erg onder druk wordt gezet.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_35861250
Oh Rutte heeft er wel zin in, maar het ook een rare indruk als je je dan dolblij voordoet.

Nu ga ik trouwens al helemaal op de VVD stemmen
pi_35861510
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 22:06 schreef base3ball het volgende:
Denk dat het wel gunstig is als Rutte lijsttrekker zou worden. En dan denk ik met name op de langere termijn. Denk dat mensen zich eerder kunnen identificeren met Rutte dan met Van Aarsten.
Hoewel ik Van Aarsten inhoudelijk zeker niet slecht vind. Maar hij komt voor veel mensen nogal elitair over en dat benadrukt dan het beeld wat veel mensen (die al niet echt pro vvd zijn) al hebben van de VVD.

Ook lijkt mij dat Rutte zich beter staande houdt dan Van Aartsen tegenpver met name Wouter Gladjanus. Ook tegenover Kamp had ik niet negatief gestaan, maar die wil helaas niet.
Beide hebben aangetoond dat ze wat beter onder woorden kunnen brengen wat ze willen dan Van Aarsten. Van Aartsen had nogal veel woorden nodig om te zeggen wat ie wilde. En dat is ook niet echt iets waar je verkiezingen mee wint.
Van Aarsten
  woensdag 8 maart 2006 @ 22:25:30 #220
1986 Jane
pi_35861759
Rutte zegt nu ook dat de uitslag hem wel meeviel. Net als Van Aartsen gisteravond nog...

Volgens Van Baalen mag Rutte het alleen worden als hij een stropdas koopt.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 8 maart 2006 @ 22:30:02 #221
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_35861947
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 21:47 schreef Steijn het volgende:

[..]

dat is werkelijk zo, daarom won Balkenende ook verkiezingen, met zn leuke koppie en zn vlotte babbel
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 8 maart 2006 @ 22:34:54 #222
140245 base3ball
State Of Mind
pi_35862138
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 22:19 schreef 14.gif het volgende:

[..]

Van Aarsten
Zat ik er nog zo op te letten. Je draait heel makkelijk die s en die t om.
www.xi-online.nl
  woensdag 8 maart 2006 @ 22:35:57 #223
140245 base3ball
State Of Mind
pi_35862176
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 22:25 schreef Jane het volgende:
Rutte zegt nu ook dat de uitslag hem wel meeviel. Net als Van Aartsen gisteravond nog...

Als hij een stropdas koopt? Om Bos mee op te knopen zeker
www.xi-online.nl
pi_35862403
Interessant. Als Rutte inderdaad lijsttrekker wordt, dan schuift de VVD dus weer enigszins naar links.
pi_35862527
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 22:25 schreef Jane het volgende:

Rutte mag er een van mij lenen
  woensdag 8 maart 2006 @ 22:47:03 #226
1986 Jane
pi_35862626
Nou ja, ik heb vanavond al een lading VVDers voorbij horen komen en ze lijken het toch niet allemaal zo met elkaar eens te zijn. De ene groep wil liever van dat stijve, kakkerige stropdas + sigaar imago af en de andere groep (onder wie kennelijk van Baalen) wil dat juist niet. Moeilijk.
pi_35862778
En Wiegel die weer zegt dat de uitslag hem zo tegenvalt Onvoorstelbaar.

Mark Rutte is een schatje, best sneu dat hij deze kutklus moet klaren.
Een soort Wouter Bos in pocketformaat, heeft het allemaal net niet.

Gunstig voor links dus, zeker als Pastors er nog bij komt straks.
  woensdag 8 maart 2006 @ 22:52:28 #228
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35862843
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 06:38 schreef VikingGold het volgende:
En terecht, door nu op te stappen kan hij zich een debacle besparen bij de landelijke verkiezingen. Ik vind hem charismatisch toch overeenkomen met Melkert. Ook hoe hij gister de toespraak hield, hij heeft het gewoon niet.

sommige mensen, melkert, Brinkman en van Aartsen, zijn gewoon niet geschikt als leider.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_35862956
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 22:47 schreef Jane het volgende:
Nou ja, ik heb vanavond al een lading VVDers voorbij horen komen en ze lijken het toch niet allemaal zo met elkaar eens te zijn. De ene groep wil liever van dat stijve, kakkerige stropdas + sigaar imago af en de andere groep (onder wie kennelijk van Baalen) wil dat juist niet. Moeilijk.
Stijve kak ben ik ook niet echt voor. Maar (zoals ik ook al in een ander topic zei) een stropdas vind ik toch wel iets van professionaliteit uitstralen. En daarnaast krijg ik bij stropdaslozen altijd van die Bos, Marijnissen en Rosenmöller beelden. Het is een beetje een uitstraling van "wij zijn ook maar gewone mensen van de straat". Niet verkeerd opzich, maar ik hoef niet door de man op straat vertegenwoordigd te worden in Den Haag, ik wil vertegenwoordigd door iemand met verstand van zaken, en een professionele uitstraling vind ik daar ook bij horen. Daarnaast vind ik het ook niet echt bij de VVD passen, in pak zonder stropdas (alla Bos).
pi_35863005
Geef mij de truien van Hans Spekman maar
pi_35863075
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 22:50 schreef SCH het volgende:
En Wiegel die weer zegt dat de uitslag hem zo tegenvalt Onvoorstelbaar.

Mark Rutte is een schatje, best sneu dat hij deze kutklus moet klaren.
Een soort Wouter Bos in pocketformaat, heeft het allemaal net niet.

Gunstig voor links dus, zeker als Pastors er nog bij komt straks.
Kijk Pastors vind ik dan weer een geweldige uitstraling hebben, niet echt ellite, maar toch smaak. Een keurige heer

Maarja uiteindelijk gaat het om de inhoud, en maakt zo'n stropdas weinig uit, alleen vind ik het zo Bos naäperij. De VVD moet zich juist onderscheiden van de PvdA (maar niet met anti-campagnes), en niet naar de PvdA toe trekken.
pi_35863139
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 22:58 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Kijk pastors vind ik dan weer een geweldige uitstraling hebben, niet echt ellite, maar toch smaak. Een keurige heer
Ik vind het alleen jammer dat hij zoveel slachtofferschap en verbitterdheid uitstraalt. Geen positivisme.
quote:
Maarja uiteindelijk gaat het om de inhoud, en maakt zo'n stropdas weinig uit, alleen vind ik het zo Bos naäperij. De VVD moet zich juist onderscheiden van de PvdA (maar niet met anti-campagnes), en niet naar de PvdA toe trekken.
Ik ben bijna 40, heb nog nooit een stropdas gedragen en het boeit me geen ene fuk hoe mensen er bij lopen. Herken ook niks van dat verhaal over professionaliteit door kleding. Bos loopt er toch uitermate netjes bij altijd?

Een stropdas is toch een soort kuisheidsgordel voor de adamsappel.
  woensdag 8 maart 2006 @ 23:01:23 #233
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35863178
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 21:52 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik denk dat je met een vlotte babbel en een leuk koppie idd ver kan komen en dat je daar zeker veel kiezers mee kan trekken. Maar dat is zeker niet iets van de laatste tijd. Maar aangezien ik toch nog wel een redelijk vertrouwen heb in de mensheid, denk ik dat de meeste mensen nog steeds wel naar de partijpunten kijken en naar de onderbouwing.
de inhoud heeft zeker nog wel invloed. balkenende 'won' de laatste verkiezingen bij de 2e kamer. Nou kan je veel van die manz eggen, maar niet dat hij het van zijn presentatie moet hebben. Niet dat ik inhoudelijk met hem eens ben, maar blijkbaar luisteren mensen er nog wel naar. Het is denk ik en en. Niet of of.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_35863201
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 22:57 schreef SCH het volgende:
Geef mij de truien van Hans Spekman maar
Blijft nou werkelijk niets de VVD bespaard?
pi_35863285
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 23:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik vind het alleen jammer dat hij zoveel slachtofferschap en verbitterdheid uitstraalt. Geen positivisme.
[..]

Ik ben bijna 40, heb nog nooit een stropdas gedragen en het boeit me geen ene fuk hoe mensen er bij lopen. Herken ook niks van dat verhaal over professionaliteit door kleding. Bos loopt er toch uitermate netjes bij altijd?

Een stropdas is toch een soort kuisheidsgordel voor de adamsappel.
Bos loopt er idd vrij netjes bij, maar het is niet mijn voorstelling van een politicus. Ik ben denk ik ook een van de weinige mensen die wel vind dat er een verschil mag zijn tussen politici en de mensen van de straat, of zoals je wilt, van mij mag er best een redelijk gat zijn tussen politiek en burgers.
pi_35863313
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 23:01 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

de inhoud heeft zeker nog wel invloed. balkenende 'won' de laatste verkiezingen bij de 2e kamer. Nou kan je veel van die manz eggen, maar niet dat hij het van zijn presentatie moet hebben. Niet dat ik inhoudelijk met hem eens ben, maar blijkbaar luisteren mensen er nog wel naar. Het is denk ik en en. Niet of of.
Balkenende moest het idd niet hebben van de mensen die alleen maar op de uitstraling en de leuke one-line'rs stemmen. En daarom vind ik het ook zo goed dat het CDA behaald hebben wat ze behaald hebben in 2003 en 2002.
pi_35863339
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 23:04 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Bos loopt er idd vrij netjes bij, maar het is niet mijn voorstelling van een politicus. Ik ben denk ik ook een van de weinige mensen die wel vind dat er een verschil mag zijn tussen politici en de mensen van de straat, of zoals je wilt, van mij mag er best een redelijk gat zijn tussen politiek en burgers.
Over dat laatste zijn we het redelijk eens, al vullen we dat misschien anders in. Ik heb ooit eens een essay geschreven met als titel "leve de kloof"
pi_35863404
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 23:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Over dat laatste zijn we het redelijk eens, al vullen we dat misschien anders in. Ik heb ooit eens een essay geschreven met als titel "leve de kloof"
Klinkt interessant
pi_35863445
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 22:58 schreef MrBadGuy het volgende:
Maarja uiteindelijk gaat het om de inhoud, en maakt zo'n stropdas weinig uit, alleen vind ik het zo Bos naäperij.
Het chique bekakte van van Aartsen en Wiegel doen het misschien goed bij de achterban, maar de achterban is juist datgene dat toch wel VVD stemt mits er geen grote politieke fouten gemaakt worden. Ik denk dat de VVD er goed aan doet van dat bekakte, chique imago af te komen. En het open boordje en de frisse uitstraling van een jong iemand kan daar goed bij helpen denk ik.

Ik heb op mijn werk afgelopen weekend eens een vragenrondje gehouden van wat men nou van de VVD vond, iedereen vind het een partij voor de rijken enzo, terwijl het liberalisme juist voor veel meer mensen gunstig uit kan pakken. Ook voor de gewone man, en die stemt nu nog PvdA of LPF.
pi_35863457
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 23:08 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Klinkt interessant
Ik ben daar ook echt van overtuigd. Dat gelul dat de politiek zo dicht bij de burgerij moet staan; dat wil de burger niet. De burger denkt dan namelijk dat hij ook alles voor elkaar krijgt en raakt nog gefrustreerder als blijkt dat het zo niet werk.t
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')