abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35864825
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 23:44 schreef 14.gif het volgende:
Een aftrekpost is hetzelfde als een subsidie?
Technisch gezien niet maar het effect is wel hetzelfde, vandaar dat het nogal eens als synoniem gebruikt wordt.
  woensdag 8 maart 2006 @ 23:51:54 #252
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_35864830
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 23:05 schreef MrBadGuy het volgende:

Balkenende moest het idd niet hebben van de mensen die alleen maar op de uitstraling en de leuke one-line'rs stemmen. En daarom vind ik het ook zo goed dat het CDA behaald hebben wat ze behaald hebben in 2003 en 2002.
Jeetje, Balkenende loopt gewoon ieder debat uit de weg, omdat hij van alle 150 kamerleden verliest en al helemaal van Bos en Marijnissen. Verder dan wat plichtmatig herhalen van "moeilijke ingreep, veiligheid en normen en waarden" komt hij niet, hij geeft ook nooit antwoord op een vraag.

On-topic: Rutte zie ik ook niet de 30 zetels halen. Maar alles beter dan van Baalen.
  donderdag 9 maart 2006 @ 00:06:42 #253
8369 speknek
Another day another slay
pi_35865219
CDA behaalde vooral het goede resultaat omdat ze als enige van de drie grote partijen niet door Pim Fortuyn door de mangel gehaald zijn. En ik ken heel wat mensen die op Balkenende gestemd hebben omdat hij zo'n suffe antiheld was, en daarom lollig als premier.
Volgens mij heeft het CDA inhoudelijk vrijwel niets te melden, nooit gehad ook, meer een soort veilige keuze in het midden. Het is ook de enige partij waarbij ik me totaal niet voor kan stellen dat iemand er ideologisch voor gaat, denk dan ook dat de zetelverdeling in de recente peilingen veel meer hun natuurlijke hoeveelheid is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 9 maart 2006 @ 00:17:19 #254
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_35865504
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 00:06 schreef speknek het volgende:
Volgens mij heeft het CDA inhoudelijk vrijwel niets te melden, nooit gehad ook, meer een soort veilige keuze in het midden. Het is ook de enige partij waarbij ik me totaal niet voor kan stellen dat iemand er ideologisch voor gaat, denk dan ook dat de zetelverdeling in de recente peilingen veel meer hun natuurlijke hoeveelheid is.
Balkenende is een politicus die eigenlijk wel inhoudelijk goed kan ingaan op punten, maar die kerel praat voor veel mensen op een te hoog niveau, zodat ze gauw bij hem de draad kwijt raken.

Hoe dan ook, ik kan verder geen enkele politieke partij betrappen op een inhoudelijke mening. De PVDA is goed in het aankaarten van wat er allemaal beter kan, maar inhoudelijk over hoe en wat hoor je ze er nooit over en Wouter Bos is enorme draaikont die elke week van mening lijkt te veranderen om iedereen te vriend te houden.
  donderdag 9 maart 2006 @ 00:26:16 #255
8369 speknek
Another day another slay
pi_35865701
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 00:17 schreef Martijn_fijn het volgende:
Balkenende is een politicus die eigenlijk wel inhoudelijk goed kan ingaan op punten, maar die kerel praat voor veel mensen op een te hoog niveau, zodat ze gauw bij hem de draad kwijt raken.
Te hoog niveau? Welke uitspraken over quantummechanica heb ik gemist? Balkenende lult vooral heel erg slap, en na vijf minuten retoriek aangehoord te hebben kom je erachter dat hij de vraag helemaal niet beantwoord heeft. Inderdaad, Bos is niet veel beter, maar toch.
Maar het ging me niet om wat ze te zeggen hebben, maar waar de partij voor staat; het CDA heeft geen enkele echte ideologie waar je ze op vast kunt pinnen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_35865863
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 00:17 schreef Martijn_fijn het volgende:

Ik vind een hoop kritiek op balkenende *zo* goedkoop, unfair en onder de gordel; vooral omdat die kritiek vooral de bevooroordeeldheid van de kritiekhebber laat zien.

Tegen die lui zou ik willen zeggen: fuck off, z'n mediapresentatie mag beroerd zijn, en hij mag eruitzien als harry potter, maar ik ben ervan overtuigd dat hij binnen zijn rol oprecht is, en dat hij binnen zijn functie datgene wil doen wat volgens hem 't beste is voor dit land. En dat ook zo goed mogelijk probeert te doen.

En vergelijk dat dan maar eens met met iemand als Bush.

Kijk, dat mensen 't niet eens zijn met zijn invulling van nederland zoals balkenende dat ziet, da's een ander verhaal. Maar daar hoor ik de meeste criticasters niet over.

(Voor de mensen die me nu in de rechterhoek proberen te duwen: nope, heb een aantal keren SP gestemp. )

[ Bericht 0% gewijzigd door joshus_cat op 09-03-2006 00:52:27 ]
pi_35866277
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 23:49 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Voor het gepeupel is het allemaal een natte pot. Ignorance is bliss, enzo.
Dit neemt niet weg dat deze subsidie (of aftrek voor diegenen die het anders niet begrijpen) op gespannen voet staat met de liberale principes.
pi_35868551
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 23:51 schreef Perico het volgende:

[..]

Jeetje, Balkenende loopt gewoon ieder debat uit de weg, omdat hij van alle 150 kamerleden verliest en al helemaal van Bos en Marijnissen. Verder dan wat plichtmatig herhalen van "moeilijke ingreep, veiligheid en normen en waarden" komt hij niet, hij geeft ook nooit antwoord op een vraag.

On-topic: Rutte zie ik ook niet de 30 zetels halen. Maar alles beter dan van Baalen.
Balkenende verliest een debat tegen Bos of Marijnissen helemaal niet. Hij is alleen niet zo'n gladjakker en hij heeft wat minder goedkope praatjes dan Bos en Marijnissen. Tja, bij het campingvolk win je dan niet, dat klopt.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 9 maart 2006 @ 08:21:50 #260
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_35868976
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 00:06 schreef speknek het volgende:
CDA behaalde vooral het goede resultaat omdat ze als enige van de drie grote partijen niet door Pim Fortuyn door de mangel gehaald zijn.
De overwinning van het CDA in 2002 kun je inderdaad zien als een samenloop van omstandigheden. Veel kiezers wilden niet op PvdA en VVD stemmen, maar ook niet op Fortuyn. Het CDA leek een veilig alternatief. De toekomst van die partij ziet er denk ik sowieso niet goed uit. Ze hebben een sterk verouderd electoraat en jonge keizers trekken ze maar in beperkte mate aan. In de toekomst (ongeveer vanaf het moment dat de vooroorlogse generaties uitgestorven zijn) denk ik dan ook dat de PvdA en de VVD de grootste partijen zullen worden en het CDA zal terugvallen tot een partij van een zetel of 15 a 20.
Giallo e nero č il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  donderdag 9 maart 2006 @ 10:15:34 #261
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35870826
Een aardige reportage over Van Aartsen.
quote:
Reconstructie

Flamboyante speler met veel tegendoelpunten

Van onze verslaggevers Marc Peeperkorn, Philippe Remarque

DEN HAAG - VVD-fractievoorzitter Van Aartsen had zich ten doel gesteld dat zijn partij minimaal 14procent van de stemmen moest behalen. Het werden er 13,8. Dus kondigde hij woensdag zijn vertrek aan. ‘Ik heb de ondergrens niet gehaald.’

Het einde van Jozias van Aartsens politieke loopbaan voltrekt zich dinsdagnacht in hotel Schiller aan het Amsterdamse Rembrandtplein.

Tegen twaalf uur keert Van Aartsen terug van het fractievoorzittersdebat. Hij vraagt zijn assistenten de einduitslag van de verloren gemeenteraadsverkiezingen van die dag te brengen en trekt zich terug op zijn hotelkamer. Met zoon Pieter en vrouw Henriėtte, die altijd zijn belangrijkste adviseur is geweest.

Een uur later betreedt campagneleider Mark Rutte de kamer en krijgt het nieuws te horen: Van Aartsen wil niet meer. Wat heeft hem ertoe gebracht op te geven? Zelf is hij er de volgende ochtend voor de parlementaire pers en in de VVD-fractie laconiek over: ‘Ik heb voor mezelf een ondergrens gesteld en die heb ik niet gehaald.’ De VVD moest van Van Aartsen minimaal 14 procent van de stemmen halen, het werden er 13,8.

Opstappen wegens 0,2 procent, terwijl niemand behalve hij en Rutte de zelf opgelegde ondergrens kent? De VVD het minst heeft verloren van de drie coalitiepartijen en de fractie hem nog steeds steunt? Dat kan niet het hele verhaal zijn.

Is het ook niet, zeggen VVD’ ers die Van Aartsen goed kennen. De echte reden voor zijn vertrek is dat te veel mensen in de eigen partij aan hem twijfelen. Kan hij wel kiezers trekken met zijn patriciėrs-uitstraling, zijn zwierige maar slordige optreden en zijn soms bestudeerd overkomende jovialiteit?

Die vraag hing vanaf het begin van Van Aartsens fractievoorzitterschap boven zijn hoofd, en ging niet meer weg tot hij in Schiller capituleerde.

Van Aartsen, zoon van een ARP-minister, was een zondagskind in de politiek. Met gemak klom hij op tot topambtenaar op Binnenlandse Zaken, waarna hij in het eerste paarse kabinet minister van Landbouw werd, onconventioneel maar succesvol. Hij werd beloond met het ministerschap van Buitenlandse Zaken, maar maakte enkele grote fouten. Verrassend was zijn comeback als welbespraakt Kamerlid. Tegen de zin van politiek leider Gerrit Zalm koos de VVD-fractie hem tot voorzitter.

Van Aartsen leidde de VVD naar een nieuw patriottisme, een sterkere staat en bestuurlijke veranderingen. Hij formuleerde politieke vergezichten en liet zijn fractieleden meer vrijheid dan zijn voorgangers hadden geboden. Zijn gebrek aan management was voor sommigen een verademing, maar leverde pijnlijke situaties op.

Van Aartsen pleit altijd voor durf in de politiek, ook als dat soms een zeperd oplevert. Zijn politiek assistent vergeleek hem met Ajax: gewaagd spel, maar wel met meer tegendoelpunten.

Daar ontbrak het niet aan. Toen Van Aartsen eind 2004 plompverloren zei dat hij politiek leider en lijsttrekker van de VVD wilde worden, morde het partijcongres en maakte hem slechts ‘aanvoerder’. Steeds bleven de VVD’ers denken aan andere kopstukken als leider. Vorige maand klonk uit een grote groep partijafdelingen de roep om Wiegel, met als argument dat Van Aartsen geen stemmentrekker was.

Van Aartsen had dit zelf al ingezien en Wiegel gevraagd hem te helpen als kandidaat-premier. Prominente VVD’ers zagen er een zwaktebod in. Bovendien bleek Wiegel onbeheersbaar.

Een zware klap kwam twee dagen voor de verkiezingen toen een van Van Aartsens concurrenten voor het lijsttrekkerschap, minister Kamp van Defensie, openlijk speculeerde over de val van de fractieleider. Van Aartsen was ziedend over deze ‘couppoging’. Toen de raadsverkiezingen een gevoelig zetelverlies opleverden, begreep Van Aartsen dat de discussie rond zijn persoon niet meer zou verstommen. Dat wilde hij zichzelf en zijn familie niet aandoen.

Bij zijn laatste persconferentie als fractievoorzitter was Van Aartsens vrolijkheid weg. Hij zag asgrauw en in zijn stem klonk een snik. Maar met een poėtische zin over de kiezer die soeverein als de zee is, liet hij nog een keer de on-Haagse kant zien van een flamboyant en opmerkelijk politicus.

Bron: De Volkskrant
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_35874817
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 06:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Balkenende verliest een debat tegen Bos of Marijnissen helemaal niet. Hij is alleen niet zo'n gladjakker en hij heeft wat minder goedkope praatjes dan Bos en Marijnissen. Tja, bij het campingvolk win je dan niet, dat klopt.
Inderdaad Balkenende is met Donner by far de meest intelligente bewoner van de Haagse politiek, alleen beschikt Balkenende niet over smeuige borrelpraat en is hij verre van vlot. Waarschijnlijk valt ook zijn kontje tegen, maar dat moet je maar aan de dames vragen.
Yeah baby Yeah!
pi_35875022
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 18:37 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Dat zijn nu niet inene namen die ik voor ogen had..
Ik vind die Nicolaļ ook een goede.
Nicolai ?
Doe maar niet!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 9 maart 2006 @ 13:30:33 #264
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_35876132
Rutte moet alleen wel op de rechter vleugel gaan letten, hij schuift wat meer op richting het midden met de VVD maar met Wilders en Pastors heeft hij straks ineens concurentie rechts van hem
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_35876172
Ik weet het niet met Rutte..................
pi_35876247
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 00:35 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Ik vind een hoop kritiek op balkenende *zo* goedkoop, unfair en onder de gordel; vooral omdat die kritiek vooral de bevooroordeeldheid van de kritiekhebber laat zien.

Tegen die lui zou ik willen zeggen: fuck off, z'n mediapresentatie mag beroerd zijn, en hij mag eruitzien als harry potter, maar ik ben ervan overtuigd dat hij binnen zijn rol oprecht is, en dat hij binnen zijn functie datgene wil doen wat volgens hem 't beste is voor dit land. En dat ook zo goed mogelijk probeert te doen.

En vergelijk dat dan maar eens met met iemand als Bush.

Kijk, dat mensen 't niet eens zijn met zijn invulling van nederland zoals balkenende dat ziet, da's een ander verhaal. Maar daar hoor ik de meeste criticasters niet over.

(Voor de mensen die me nu in de rechterhoek proberen te duwen: nope, heb een aantal keren SP gestemp. )
Volgens mij zullen niet veel mensen twijfelen aan de integriteit van balkenende
pi_35876307
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 06:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Nederland = 90% campingvolk
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:00:58 #268
88849 Extend
Nee vast niet...
pi_35877188
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 13:35 schreef 14.gif het volgende:

[..]

Nederland = 90% campingvolk
Ik dacht allochtoon?
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:19:26 #269
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_35877810
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 13:30 schreef rubbereend het volgende:
Rutte moet alleen wel op de rechter vleugel gaan letten, hij schuift wat meer op richting het midden met de VVD maar met Wilders en Pastors heeft hij straks ineens concurentie rechts van hem
Als de VVD heel erg rechts zou worden, zouden ze ook daar weer stemmen op verliezen denk ik. Tricky dus..
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 9 maart 2006 @ 14:45:27 #270
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_35878794
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:19 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Als de VVD heel erg rechts zou worden, zouden ze ook daar weer stemmen op verliezen denk ik. Tricky dus..
inderdaad, maar jarenlang had VVD geen concurentie aan de rechterkant en tegenwoordig wel.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:46:59 #271
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35878844
Ik hoop wel dat Rutte wat meer in zijn mars heeft dan een anti-PvdA houding. Wat is hij daarmee door het ijs gezakt zeg.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_35879177
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:00 schreef Extend het volgende:

[..]

Ik dacht allochtoon?
Jij bent allochtoon....
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:55:56 #273
88849 Extend
Nee vast niet...