Ook al geprobeerd, vaak gapen ook geprobeerd, heel overdreven kauwen geprobeerd.quote:Op zondag 5 maart 2006 21:03 schreef Douwe het volgende:
Neus dichthouden, mond dichtdoen en blazen
Geeft tegendruk op je trommelvliezen, kan even kortstondig pijn doen maar werkt daarna prima tegen pijn aan je oren
quote:Op maandag 6 maart 2006 15:46 schreef Dutch_Courage het volgende:
Beetje zuipen vantevoren werkt ook.![]()
Dat heb ik ook. Vooral omdat het zo lang duurt.quote:Op maandag 6 maart 2006 15:46 schreef Dutch_Courage het volgende:
Inderdaad even doorbijten ja. Ik vind het ook absoluut niet leuk maarja, ik ga niet alleen thuis zitten als al mijn vrienden op vakantie gaan.
Meestal vind ik de tijd voordat we in de lucht zijn erger dan dat we daadwerkelijk aan het vliegen zijn. Als je eenmaal in de lucht zit zet ik altijd een muziekje op, boek erbij en afsluiten voor de buitenwereld maar.
Beetje zuipen vantevoren werkt ook.![]()
Maar wat nou als het gewoon een beredeneerde angst is?quote:Op zondag 5 maart 2006 21:29 schreef cheukert het volgende:
Weleens zo'n cursus gedaan?
Wordt uitgelegd van wat alle verschijnselen zijn in een vleigtuig en van het vleigen en waardat door komt, als je dat weet lijkt me het weer een stuk makkelijker om die stap te zetten...
Terug redenerenquote:Op woensdag 8 maart 2006 13:29 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Maar wat nou als het gewoon een beredeneerde angst is?
Maar als er daadwerkelijk een ongeluk gebeurd met een vliegtuig mag je er eigenlijk ook wel zeker van zijn dat je dood gaatquote:Op woensdag 8 maart 2006 14:45 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Terug redenerenEen auto/bus/trein is zoveel gevaarlijker dan een vliegtuig, maarja daar staan weinig mensen maar bij stil! Kans op een ongeluk in een vliegtuig is geloof ik 1 op 2 miljoen!
Hangt helemaal af van vlucht, vertrekpunt, aankomstpunt en maatschappijquote:Op woensdag 8 maart 2006 14:45 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Terug redenerenEen auto/bus/trein is zoveel gevaarlijker dan een vliegtuig, maarja daar staan weinig mensen maar bij stil! Kans op een ongeluk in een vliegtuig is geloof ik 1 op 2 miljoen!
Dat is waar; je geeft de controle en verantwoordelijkheid aan iemand anders. (de piloot en de crew) Bij een bus en trein doe je dit ook, maar dat voelt veel veiliger omdat je op de grond bent...quote:Op woensdag 8 maart 2006 15:01 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Hangt helemaal af van vlucht, vertrekpunt, aankomstpunt en maatschappij![]()
Maar dat het veiliger is weet ik ook wel. Daar gaat het niet om. Het gaat mij er om ALS het gebeurt. Ik ga liever met de auto onder een vrachtwagen liggen dan dat ik (en die kans is NOG kleiner) mee moet maken dat er midden in de lucht iets gebeurt.
sorry, maar ik vind het nogal mitplaatst om het zo te noemen...quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:39 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Dat is waar; je geeft de controle en verantwoordelijkheid aan iemand anders. (de piloot en de crew) Bij een bus en trein doe je dit ook, maar dat voelt veel veiliger omdat je op de grond bent...
Een ongeluk met een vliegtuig is lang niet altijd dodelijk, vaker zelfs niet dan wel! Kijk maar voor stats op www.airdisaster.com (vette filmpjes)
Lang niet alle vliegtuigrampen zijn voor alle passagiers dodelijk, geloof ik. Aantal keer seconds from disaster gezien op Discovery, en het blijkt daaruit toch zo te zijn dat er nog erg veel gedaan kan worden in de lucht als er iets fout gaat. Dat stelt mij ook wel een beetje gerust, maar nog steeds vind ik het vliegen best eng..quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:47 schreef Sjoem het volgende:
[..]
Maar als er daadwerkelijk een ongeluk gebeurd met een vliegtuig mag je er eigenlijk ook wel zeker van zijn dat je dood gaatZoiets overleef je haast nooit.
Easyjet heeft over het algemeen vrij nieuwe vliegtuigen en RyanAir is de grootste Europese carriers van next generation 737's. (737-800) KLM heeft nog veel oude 737-300 rondvliegen op EU destinations.quote:Op woensdag 8 maart 2006 18:50 schreef Elefes het volgende:
[..]
Vooral heb ik dat eigenlijk bij low-budget maatschappijen, al moeten die aan dezelfde eisen voldoen als de rest. Ik hou mijn hart al vast voor de zomer, als ik weer ga vliegen (low-budget...).
Ik vind verder wel vooral het opstijgen en het landen eng, eenmaal in de lucht gaat het wel.
Wat vreemd. Juist door meer te vliegen ga je er toch op een bepaalde manier aan 'wennen' waardoor die angt minder wordt?quote:Op woensdag 8 maart 2006 21:08 schreef MaJo het volgende:
Heb trouwens wel veel gevlogen, heb me nooit eronder willen laten krijgen door de angst maar ik ben nu op een punt gekomen dat ik het echt even niet meer trek...
Nee die angst went niet, die zit diep van binnen en gaat niet over door het vaker te doen helaasquote:Op woensdag 8 maart 2006 21:25 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Wat vreemd. Juist door meer te vliegen ga je er toch op een bepaalde manier aan 'wennen' waardoor die angt minder wordt?
Heb je die vliegangstcursus bij Stichting Valk gevolgd? Heb ik goede verhalen over gehoord..quote:Op woensdag 8 maart 2006 21:31 schreef MaJo het volgende:
[..]
Nee die angst went niet, die zit diep van binnen en gaat niet over door het vaker te doen helaas
Mijn complimenten voor je websitequote:Op donderdag 9 maart 2006 14:52 schreef Quinta het volgende:
Hoi,
Ook ik had jaren last van vliegangst.
Na de cursus van Stichting VALK, ca 5 jaar geleden ben ik helemaal van mijn vliegangst af.
Op http://www.ronbudding.nl kun je mijn ervaringen lezen mbt de cursus en de door mij inmiddels bijna 200 gemaakte vluchten.
groetjes rOn
Weet ik, ik weet ook dat het eigenlijk nergens op slaat.. Maar toch heb ik dat idee een beetje.quote:Op woensdag 8 maart 2006 19:20 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Easyjet heeft over het algemeen vrij nieuwe vliegtuigen en RyanAir is de grootste Europese carriers van next generation 737's. (737-800) KLM heeft nog veel oude 737-300 rondvliegen op EU destinations.
Ik wen er ook niet echt aan.. Heb nog niet zo heel vaak gevlogen, maar merk wel dat ik het steeds iets minder leuk vind. Ik blijf het wel doen, in de hoop dat het over gaat. Het is natuurlijk op zich een hele fijne manier van reizen.quote:Op woensdag 8 maart 2006 21:25 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Wat vreemd. Juist door meer te vliegen ga je er toch op een bepaalde manier aan 'wennen' waardoor die angt minder wordt?
Leeftijd zegt niets over de kwaliteit en de staat van een vliegtuig. Een fiat uit 1966 kan, mits goed onderhouden, vaak beter van kwaliteit zijn dan een fiat uit 2005.quote:Op woensdag 8 maart 2006 19:20 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Easyjet heeft over het algemeen vrij nieuwe vliegtuigen en RyanAir is de grootste Europese carriers van next generation 737's. (737-800) KLM heeft nog veel oude 737-300 rondvliegen op EU destinations.
Dat is voor mij ook het grootste argument om toch gewoon te gaanquote:Op vrijdag 5 mei 2006 14:44 schreef Pasz het volgende:
Wat ik altijd onthou als ik in het vliegtuig zit is iets wat een medepassagier ooit tegen me zei : "Ik vind het ook niks, maarja, anders kom je nergens". M.a.w. die camping in Frankrijk kan ik ook wel bezoeken als ik 65 ben ...
Dat lijkt me niet, dan zit je er drie tegen aan te hikken.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:32 schreef cheukert het volgende:
ipv 1x 12uur, 3x 4uur vliegen misschien een optie? hoewel je dan wat meer tijd kwijt bent..
Ik weet niet hoor, maar ik geloof dat hoogtevrees er (in mijn geval dan) wel iets mee te maken heeft. En dat heb je dan weer niet in een auto.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 10:59 schreef Rietvaerder het volgende:
Hoe ontstaat vliegangst? De kans dat je verongelukt in een auto is tig keer zo groot.
Heeft meerdere mogelijke oorzaken, waaronder hoogtevrees, het afgeven van totale controle, claustrofobie. Maar het kan ook komen doordat ongelukken vaak erg gedetaileerd op TV komen, en vaak tot de verbeelding spreken. Ook komen ze veel vaker op TV dan andere ongelukken. (ooit een docu gezien op discovery over een autocrash?)quote:Op zaterdag 6 mei 2006 10:59 schreef Rietvaerder het volgende:
Hoe ontstaat vliegangst? De kans dat je verongelukt in een auto is tig keer zo groot.
Toch wel vreemd opzich, ik heb ook hoogtevrees, maar als ik vlieg (zowel zelf en als passagier) heb ik er geen last van.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 12:09 schreef sadisticembrace het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar ik geloof dat hoogtevrees er (in mijn geval dan) wel iets mee te maken heeft. En dat heb je dan weer niet in een auto.
Ik heb er ook geen last van hoor (wel van hoogtevrees, niet van vliegangst), maar hoogtevrees lijkt mij persoonlijk wel een gedeelte ervan verklaren.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 19:40 schreef cheukert het volgende:
[..]
Toch wel vreemd opzich, ik heb ook hoogtevrees, maar als ik vlieg (zowel zelf en als passagier) heb ik er geen last van.
Zo werkt het bij mij ook niet... hoe meer ik vlieg, hoe banger ik word. Elke keer als we opstijgen, heb ik weer zoiets van; 'Dit kan niet, we zijn te zwaar. Een mens kan niet vliegen, maar zo'n bakbeest zeker wel?' ...quote:Op woensdag 8 maart 2006 21:25 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Wat vreemd. Juist door meer te vliegen ga je er toch op een bepaalde manier aan 'wennen' waardoor die angt minder wordt?
Inderdaad niet bij het raam gaan zitten, en vooral bij het opstijgen en landen niet naar buiten kijken. Dat zijn imho de meest angstige momentenquote:Op maandag 18 september 2006 23:26 schreef VD het volgende:
Goed. Help. Donderdag of vrijdag voor het eerst vliegen.
Ik sta doodangsten uit in het reuzenrad. Verder dan de eerste verdieping van de Eiffeltoren ga ik niet zonder dwang. Ik wil altijd alles zoveel mogelijk onder controle hebben. Wat moet ik verwachten van een twee uur durende vlucht?
Moet ik rekening houden met een paniekaanval voor het boarden? Kan ik mezelf druggen zoals B.A. met iets?
Mwoch, dan zou je helemaal peultjes moeten schijten als je in de auto stapt.... er vallen meer slachtoffers in het verkeer dan in vliegtuig-ongelukken.... dus zo beredeneerd is het nou ook weer nietquote:Op dinsdag 19 september 2006 12:11 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ik vlieg gewoon alleen wanneer het strict noodzakelijk is. En om te zeggend dat ik dan doodsangsten uitsta... nee.
Het is ook geen rare fobie ofzo. Het is een doodgewone beredeneerde angst.
Ik vind het ook niks wanneer anderen die me na staan gaan vliegen.
quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:39 schreef Elefes het volgende:
[..]
Inderdaad niet bij het raam gaan zitten, en vooral bij het opstijgen en landen niet naar buiten kijken. Dat zijn imho de meest angstige momentenIk heb het nu zo gedaan dat ik gewoon probeer te slapen bij het opstijgen en landen, of in ieder geval gewoon lekker met mijn ogen dicht in mijn stoel ga zitten ontspannen. Beetje op je ademhaling letten en aan andere dingen denken en dan is het wel te doen
.
Ga je er niet van te voren al druk over maken, vliegen is iets heel anders dan ergens hoog staan.
Living on the edgequote:Op dinsdag 19 september 2006 12:59 schreef rameijer het volgende:
Ja, af en toe een crash of noodlanding voegt wel wat toe ja
Dit is dus precies wat ik bedoel, maar evengoed bedankt meneer de amateur psycholoog...quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:31 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Mwoch, dan zou je helemaal peultjes moeten schijten als je in de auto stapt.... er vallen meer slachtoffers in het verkeer dan in vliegtuig-ongelukken.... dus zo beredeneerd is het nou ook weer niet
Graag gedaanquote:Op dinsdag 19 september 2006 14:09 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Dit is dus precies wat ik bedoel, maar evengoed bedankt meneer de amateur psycholoog...
Het gaat niet om de kans dát. Want ALS het gebeurt is dat volstrekt niet meer relevant. Het gaat om de (mogelijke) manier waarop. Niet om het feit dat ik dan dood ga.
Dus ja, het is een beredeneerde angst. En statistieken veranderen daar niet zo heel erg veel aan. Ik zeg ook niet dat ik nóóit vlieg. Maar wel zo min mogelijk.
Dat ik niet op die manier dood wil gaan, zoals ik net ook al zei.quote:Op dinsdag 19 september 2006 14:28 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Graag gedaan
Maar ik snap nog steeds niet helemaal je punt niet wat betreft beredeneerde angst.... Wat is er in godsnaam beredeneerd aan dan?? Dat de manier waarop je dood gaat niet helemaal is zoals je gepland had?? Wat is dan anders in het verkeer?? Als je het zebrapad oversteekt en je wordt platgereden, dan ga ik er niet vanuit dat je het zo had gepland, maar je loopt wel de kans... dan ga je me toch niet wijs maken dat je zo min mogelijk de straat probeert over te steken want stel dat....
Je woont in Amsterdam; de stad waar de meeste slachtoffers vallen door moord. Je loopt daar dus de grootste kans, maar toch woon je er... da's dan toch ook een risico wat je bewust neemt (niet onterrecht oid hoor, begrijp me niet verkeerd) maar waar zit dan precies het verschil met vliegen t.o.v. deze voorbeelden??
Ik zit ook liever comfortabel in het vliegtuig natuurlijk ipv me helemaal verrot te voelen.... Bij korte vluchten (minder dan 2 uur) is het dan ook geen probleem....gewoon zitten met je koptelefoon op en wat te lezen... maar op lange vluchten slaap ik liever...en aangezien ik het makkelijkst slaap als ik verrot ben... (jointje roken voor vertrek is ook een aanrader maar kan natuurlijk alleen op de heenweg)quote:Op dinsdag 19 september 2006 16:21 schreef Hik het volgende:
Ik heb zelf totaal geen vliegangst (gelukkig maar), maar de tip die hier voorbij komt om vooraf of de avond tevoren maar zo veel mogelijk te drinken snap ik echt niet. Ik houd ook wel van een wijntje (*Hik), maar ik het vliegtuig ben ik er echt mee gestopt. Door de extreem droge lucht is het zo slecht voor je... Als je al een kater hebt is het zo mogelijk nog erger, omdat je die nog eens versterk door de droogte. Als je je al rot voelt door het vliegen lijkt me jezelf fysiek waardeloos voelen helemaal geen aanrader.
Ik snap dat het niets doet tegen de vliegangst persé, maar sinds ik véél vlieg zie ik wel steeds meer het belang van het een beetje confortabel maken voor mezelf (zeker op lange vluchten): fleece dekentje mee (ben nogal een koukleum), grote fles water, warme sokken, MP3 speler, makkelijke kleding, lekker boek... Helpt toch allemaal om het een beetje draaglijker te maken.
valt wat voor te zeggen natuurlijk, maar dan zou je toch voor een hele hoop dingen extra voorzichtig moeten zijn en op moeten passen?? dat is imho nauwelijks te doen....quote:Op dinsdag 19 september 2006 16:04 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Dat ik niet op die manier dood wil gaan, zoals ik net ook al zei.
Want jij zit driemaal daags in het vliegtuig?quote:Op dinsdag 19 september 2006 16:37 schreef kroegtijger het volgende:
valt wat voor te zeggen natuurlijk, maar dan zou je toch voor een hele hoop dingen extra voorzichtig moeten zijn en op moeten passen?? dat is imho nauwelijks te doen....
Maar ok, ieder zn ding natuurlijk...
nog steeds vallen er meer doden in het verkeer dan met vliegtuigen....zowel in absolute getallen als procentueel gezien is vliegen een stuk veiliger danquote:Op vrijdag 22 september 2006 09:44 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Want jij zit driemaal daags in het vliegtuig?
Ligt eraan wat de ETOPS is heh?!quote:Op donderdag 23 november 2006 21:37 schreef Mojave het volgende:
Ik snap wel dat sommige mensen last hebben van vliegangst.
Er kan heus wat gebeuren hoor maar dat is bijna nooit levensbedreigend, als een motor er mee stopt is er niks aan de hand. Ja voorin moeten aan het werk want hoogstwaarschijnlijk gaan we niet naar de bestemming die je op je ticket hebt staan.
Je kunt het nu een overdreven reactie vinden, ik vind het ook totaal niet eng om te vliegen maar angst is en blijft een persoonlijk iets. Overtuigen dat de angst onterecht zou zijn zal dus niet lukkenquote:Op donderdag 23 november 2006 23:06 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ligt eraan wat de ETOPS is heh?!(als je een twin hebt uiteraard)
Maar over die poster daarboven, beetje dramaqueen reactie. Ik zou juist blij zijn om naar China te mogen voor om te werken! Zodra je op cruise hoogte zit is er niks aan de hand en kan je gewoon relaxen en slapen.
En over terroristische aanslagen, wat is daar de kans van?! Kan je net zo goed in een bunker gaan zitten, dan ben je pas veilig. Beetje paranoïde reactie imo...
Vliegen kan je niet leuk vinden, daar kan ik inkomen, maar om daar nou zo overdreven over te doen? Als het helder is heb je een hartstikke mooi uitzicht, en het is erg comfortabel reizen!!
Dat zég ik ook hierboven. Ik weet dat de angst irreel is, maar ik kan er niets aan doen. KON ik dat maar!!!quote:Op vrijdag 24 november 2006 00:23 schreef lady23 het volgende:
Het is niet echt rationeel uit te leggen, maar het kan je gewoon flink belemmeren.
Ik bén ook blij dat ik in China mensen mag gaan opleiden. Dat is de issue ook niet. Ik vind het heel aangenaam en spannend om naar een land te mogen waar ik nog nooit geweest ben, en dat op kosten van de baas. Het is alleen de reis ernaartoe. En ja, dan ga je, als je zoals ik serieus bang bent om te vliegen, er van alles bij slepen. Zélfs terroristische aanslagen.quote:Op donderdag 23 november 2006 23:06 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ligt eraan wat de ETOPS is heh?!(als je een twin hebt uiteraard)
Maar over die poster daarboven, beetje dramaqueen reactie. Ik zou juist blij zijn om naar China te mogen voor om te werken! Zodra je op cruise hoogte zit is er niks aan de hand en kan je gewoon relaxen en slapen.
En over terroristische aanslagen, wat is daar de kans van?! Kan je net zo goed in een bunker gaan zitten, dan ben je pas veilig. Beetje paranoïde reactie imo...
Vliegen kan je niet leuk vinden, daar kan ik inkomen, maar om daar nou zo overdreven over te doen? Als het helder is heb je een hartstikke mooi uitzicht, en het is erg comfortabel reizen!!
Sorry ik wilde je niet flamen... Ik weet vrij goed waar ik over praat; mijn (ex)vriendin had zwaar vliegangst. Maar die kreeg ik wel het vliegtuig in, zelfs transatlantisch. Ze vermande zichzelf en gooide na de start een paar slaappillen achterover en was voor de rest van de reis van de wereld.quote:Op vrijdag 24 november 2006 00:50 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik bén ook blij dat ik in China mensen mag gaan opleiden. Dat is de issue ook niet. Ik vind het heel aangenaam en spannend om naar een land te mogen waar ik nog nooit geweest ben, en dat op kosten van de baas. Het is alleen de reis ernaartoe. En ja, dan ga je, als je zoals ik serieus bang bent om te vliegen, er van alles bij slepen. Zélfs terroristische aanslagen.
Ik besef dat jij je er niets bij kunt voorstellen, mijn angst. Maar ik zou er echt ontslag voor willen nemen. Helaas kan dat niet omdat mijn baan gewoon veel en veel te leuk is. Ik zou het wel op prijs stellen als je iemand, die gewoon even zijn ei kwijt moet, niet meteen veroordeelt, en gewoon in zijn/haar waarde laat. Mijn angst is serieus!!
Ik wou dat het niet zo was.
Ja, maar die mepten ze neer voordat ze m het vliegtuig in proptenquote:Op vrijdag 24 november 2006 16:41 schreef Pietjuh het volgende:
Zelf BA Barracus had vliegangst, dus schaam jezelf niet!
Dit is dus pertinent niet waar, over de 90% van de ongevallen zijn met niet dodelijke afloop. (bron BBC panorama)quote:De kans dat je iets kunt navertellen na een vliegtuig ongeluk is dan ook heel anders.
Ik heb gister mijn training bij VALK voltooid. Ik ben echt 100% van mijn vliegangst af! Wat een bevrijding zeg..quote:Op donderdag 30 november 2006 19:44 schreef Mojave het volgende:
Valk moet een goede zijn. Dan leer je ook iets over het vliegen zelf.
Ik wou eerst zelf ook niet de dure cursus volgen en hoopte dat ik er met één consult wel van af kon zijn. Maar het is me bij VALK toch aangeraden de cursus te doen. Ok, het is een hele bom duiten maar dan zit je wel relaxt in het vliegtuig. Echt een verademing. Het was bij mij iig zeer de centen waard.quote:Op woensdag 6 juni 2007 11:52 schreef MaJo het volgende:
Zijn er hier ook mensen die door middel van zelfhulpboeken van hun vliegangst af zijn gekomen? Of moet je echt zo´n dure cursus bij VALK gaan volgen?
Ook bij een trein heb ik er een hekel aan. Bus en tram een stuk minder omdat je daar goed kan meekijken met de chauffeur.quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:39 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Dat is waar; je geeft de controle en verantwoordelijkheid aan iemand anders. (de piloot en de crew) Bij een bus en trein doe je dit ook, maar dat voelt veel veiliger omdat je op de grond bent...
Een ongeluk met een vliegtuig is lang niet altijd dodelijk, vaker zelfs niet dan wel! Kijk maar voor stats op www.airdisaster.com (vette filmpjes)
Ik ga die cursus wel een keer doen denk ik. Ik lees nu trouwens het boek van Lucas van Gerwen en daar staan een hoop nuttige dingen inquote:Op woensdag 6 juni 2007 14:37 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Ik wou eerst zelf ook niet de dure cursus volgen en hoopte dat ik er met één consult wel van af kon zijn. Maar het is me bij VALK toch aangeraden de cursus te doen. Ok, het is een hele bom duiten maar dan zit je wel relaxt in het vliegtuig. Echt een verademing. Het was bij mij iig zeer de centen waard.
Je zou natuurlijk gewoon eerst het boek kunnen gaan lezen en dan kijken hoe je je erbij voelt? Maar uit je eerdere posts zou ik je toch aanraden uiteindelijk de cursus te doen..
Dat is wel heftig. Ik ben vorig jaar ook met de trein op vakantie gegaan omdat ik absoluut niet wou vliegen. Ik zat vroeger echt panisch in het vliegtuig: trillen, zweten, heel gespannen, etc. Ik herken ook wat je zegt over geen controle hebben, daar had ik ook last van in het vliegtuig. Maar dit jaar was ik het echt zat. Ik wil namelijk al een hele tijd naar Azië reizen en tja, dan moet je toch het vliegtuig in. Bovenal vind ik mezelf niet het soort persoon die zich laat kisten door dit soort angsten. Angst is er om te overwinnenquote:Op woensdag 6 juni 2007 16:25 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik ga die cursus wel een keer doen denk ik. Ik lees nu trouwens het boek van Lucas van Gerwen en daar staan een hoop nuttige dingen inMaar een vliegtuig pakken op dit moment is echt een no go. Ik ga van de zomer ook interrailen naar Sziget omdat ik weiger in een vliegtuig te stappen. Ik wil daar toch eens vanaf...
Dat is echt grote onzin. Heb je zelf vliegangst? Misschien dat het bij sommige mensen wel werkt hoor, maar dat is in de categorie 'het wel spannend vinden'. Als je écht heel erge vliegangst hebt dan maakt het niet uit hoe vaak je vliegt, de angst blijft. Ik heb een stuk of 20x gevlogen en elke keer ben ik het enger gaan vinden...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:59 schreef Halinalle het volgende:
Het zal vast al genoemd zijn in dit topic, maar een van de beste remedies tegen vliegangst is gewoon zo vaak mogelijk vliegen.
Google eens op desensitisatie. Het is de gangbare manier om mensen van hun fobie af te helpen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 16:43 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat is echt grote onzin. Heb je zelf vliegangst? Misschien dat het bij sommige mensen wel werkt hoor, maar dat is in de categorie 'het wel spannend vinden'. Als je écht heel erge vliegangst hebt dan maakt het niet uit hoe vaak je vliegt, de angst blijft. Ik heb een stuk of 20x gevlogen en elke keer ben ik het enger gaan vinden...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |