abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35859094
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 21:08 schreef MaJo het volgende:
Heb trouwens wel veel gevlogen, heb me nooit eronder willen laten krijgen door de angst maar ik ben nu op een punt gekomen dat ik het echt even niet meer trek...
Wat vreemd. Juist door meer te vliegen ga je er toch op een bepaalde manier aan 'wennen' waardoor die angt minder wordt?
  Moderator woensdag 8 maart 2006 @ 21:31:57 #27
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_35859446
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 21:25 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Wat vreemd. Juist door meer te vliegen ga je er toch op een bepaalde manier aan 'wennen' waardoor die angt minder wordt?
Nee die angst went niet, die zit diep van binnen en gaat niet over door het vaker te doen helaas
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  donderdag 9 maart 2006 @ 12:02:02 #28
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_35873338
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 21:31 schreef MaJo het volgende:

[..]

Nee die angst went niet, die zit diep van binnen en gaat niet over door het vaker te doen helaas
Heb je die vliegangstcursus bij Stichting Valk gevolgd? Heb ik goede verhalen over gehoord..

"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_35879064
Hoi,

Ook ik had jaren last van vliegangst.
Na de cursus van Stichting VALK, ca 5 jaar geleden ben ik helemaal van mijn vliegangst af.
Op http://www.ronbudding.nl kun je mijn ervaringen lezen mbt de cursus en de door mij inmiddels bijna 200 gemaakte vluchten.

groetjes rOn
pi_35879126
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:52 schreef Quinta het volgende:
Hoi,

Ook ik had jaren last van vliegangst.
Na de cursus van Stichting VALK, ca 5 jaar geleden ben ik helemaal van mijn vliegangst af.
Op http://www.ronbudding.nl kun je mijn ervaringen lezen mbt de cursus en de door mij inmiddels bijna 200 gemaakte vluchten.

groetjes rOn
Mijn complimenten voor je website
pi_35879290
Thx Sjoem,

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

groetjes rOn
  Moderator donderdag 9 maart 2006 @ 15:10:33 #32
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_35879796
Bedankt voor je ervaring Ron! Je website is erg informatief en het is fijn om eens het verhaal te horen van iemand die ook met vliegangst heeft gekampt. Ik heb een mailtje naar Valk gestuurt. Ik heb ook de test gedaan op internet en ik had een score van 87 op de 100, best hoog dus. Ben alleen wel benieuwd wat voor prijskaartje eraan hangt? Als student heb ik niet echt bakken met geld...
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_35880044
Hoi MaJo,

Echt goedkoop is het niet, maar er zijn wel enkele zorgverzekeraars die ( een gedeelte) vergoeden.
Misschien handig om dit eerst eens na te vragen.
succes en groetjes rOn
pi_35897369
Wat een mooie website en wat een hoop vliegreizen in zo'n korte tijd echt heel gaaf

Ook mijn complimenten!
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_36088738
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 19:20 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Easyjet heeft over het algemeen vrij nieuwe vliegtuigen en RyanAir is de grootste Europese carriers van next generation 737's. (737-800) KLM heeft nog veel oude 737-300 rondvliegen op EU destinations.
Weet ik, ik weet ook dat het eigenlijk nergens op slaat.. Maar toch heb ik dat idee een beetje.
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 21:25 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Ik wen er ook niet echt aan.. Heb nog niet zo heel vaak gevlogen, maar merk wel dat ik het steeds iets minder leuk vind. Ik blijf het wel doen, in de hoop dat het over gaat. Het is natuurlijk op zich een hele fijne manier van reizen.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_36175756
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 19:20 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Easyjet heeft over het algemeen vrij nieuwe vliegtuigen en RyanAir is de grootste Europese carriers van next generation 737's. (737-800) KLM heeft nog veel oude 737-300 rondvliegen op EU destinations.
Leeftijd zegt niets over de kwaliteit en de staat van een vliegtuig. Een fiat uit 1966 kan, mits goed onderhouden, vaak beter van kwaliteit zijn dan een fiat uit 2005.

De reden dat easyjet en ryanair veel nieuwe vliegtuigen in hun vloot hebben, is dat deze vaak minder onderhoud nodig hebben, en dus op dat vlak goedkoper zijn. Na een x aantal jaar worden ze verkocht en vervangen door nieuwe versies.

De KLM en andere grotere maatschapijen hebben een andere filosofie, namelijk het langer gebruiken van je spullen, echter dat vergt meer onderhoud en op dat vlak dus, hogere kosten.

Welke van de twee uiteindelijk beter is, kan ik niet zeggen, beide systemen hebben hun voors en tegens.
Echter, nogmaals, de leeftijd zegt niets over de kwaliteit danwel veiligheid.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_37576885
Ook bij mij is de angst voordat ik echt ga vliegen het grootst. Ik zou schrijver van vreselijke scenario's moeten worden. Als we eenmaal vliegen gaat het best. Biertje erbij, boekie lezen en af en toe naar de WC, zodat je een loopje hebt.

Ik heb het volgende gedaan om het een beetje onder controle te krijgen :
- ik neem valeriaan voordat ik ga vliegen. het liefst begin ik daar al een dag eerder aan.
- ik ben een groot aantal keer gaan kijken op Schiphol op de bekende spottersplaatsen. Zo weet je wat er gebeurt als een vliegtuig landt of opstijgt.
- heb me wat beter verdiept in de werking van vliegtuigen, bv. op www.airliners.net
- de site van www.ronbudding.nl lezen is ook goed ! complimenten Ron.

Ondertussen heb ik alweer een aantal vluchten achter de rug. Amsterdam -> Bonaire -> Curacao -> Amsterdam . Was nog wel gespannen, maar het was te doen.

Wat ik altijd onthou als ik in het vliegtuig zit is iets wat een medepassagier ooit tegen me zei : "Ik vind het ook niks, maarja, anders kom je nergens". M.a.w. die camping in Frankrijk kan ik ook wel bezoeken als ik 65 ben ...
pi_37577199
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 14:44 schreef Pasz het volgende:

Wat ik altijd onthou als ik in het vliegtuig zit is iets wat een medepassagier ooit tegen me zei : "Ik vind het ook niks, maarja, anders kom je nergens". M.a.w. die camping in Frankrijk kan ik ook wel bezoeken als ik 65 ben ...
Dat is voor mij ook het grootste argument om toch gewoon te gaan En tijd natuurlijk.. Ook naar Spanje kun je wel met de auto, maar als je iets naar het zuiden zit ben je zo een dag onderweg. Vliegen is dan toch iets sneller (en op zich ook wel weer comfortabeler daardoor).
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 15:11:43 #39
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_37577812
Ik heb ook een soort vliegangst, nouja meer reisangst eigenlijk. Ik ben niet dat bang dat we gaan neerstorten of iets dergelijks, maar ik kijk gewoon heel erg tegen de reis op.

Wat ik er aan doe is niet buiten Europa op vakantie gaan. Een vliegreis van drie uur is voor mij echt al een hele hindernis.
pi_37578451
ipv 1x 12uur, 3x 4uur vliegen misschien een optie? hoewel je dan wat meer tijd kwijt bent..
Ik steek je moeder in de fik!
pi_37578723
Je kunt jezelf ook voorhouden dat de piloot 's avonds/morgen ook weer gewoon bij het avondeten wil aanschuiven
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_37597279
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 15:32 schreef cheukert het volgende:
ipv 1x 12uur, 3x 4uur vliegen misschien een optie? hoewel je dan wat meer tijd kwijt bent..
Dat lijkt me niet, dan zit je er drie tegen aan te hikken.
The more I see, the less I know / The more I like to let it go
  zaterdag 6 mei 2006 @ 10:59:21 #43
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_37597332
Hoe ontstaat vliegangst? De kans dat je verongelukt in een auto is tig keer zo groot.
pi_37599207
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 10:59 schreef Rietvaerder het volgende:
Hoe ontstaat vliegangst? De kans dat je verongelukt in een auto is tig keer zo groot.
Ik weet niet hoor, maar ik geloof dat hoogtevrees er (in mijn geval dan) wel iets mee te maken heeft. En dat heb je dan weer niet in een auto.
pi_37603422
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 10:59 schreef Rietvaerder het volgende:
Heeft meerdere mogelijke oorzaken, waaronder hoogtevrees, het afgeven van totale controle, claustrofobie. Maar het kan ook komen doordat ongelukken vaak erg gedetaileerd op TV komen, en vaak tot de verbeelding spreken. Ook komen ze veel vaker op TV dan andere ongelukken. (ooit een docu gezien op discovery over een autocrash?)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_37610052
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 12:09 schreef sadisticembrace het volgende:

[..]

Ik weet niet hoor, maar ik geloof dat hoogtevrees er (in mijn geval dan) wel iets mee te maken heeft. En dat heb je dan weer niet in een auto.
Toch wel vreemd opzich, ik heb ook hoogtevrees, maar als ik vlieg (zowel zelf en als passagier) heb ik er geen last van.
Ik steek je moeder in de fik!
pi_37610981
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 19:40 schreef cheukert het volgende:

[..]

Toch wel vreemd opzich, ik heb ook hoogtevrees, maar als ik vlieg (zowel zelf en als passagier) heb ik er geen last van.
Ik heb er ook geen last van hoor (wel van hoogtevrees, niet van vliegangst), maar hoogtevrees lijkt mij persoonlijk wel een gedeelte ervan verklaren.
pi_41937267
Goed. Help. Donderdag of vrijdag voor het eerst vliegen.

Ik sta doodangsten uit in het reuzenrad. Verder dan de eerste verdieping van de Eiffeltoren ga ik niet zonder dwang. Ik wil altijd alles zoveel mogelijk onder controle hebben. Wat moet ik verwachten van een twee uur durende vlucht?

Moet ik rekening houden met een paniekaanval voor het boarden? Kan ik mezelf druggen zoals B.A. met iets?
  maandag 18 september 2006 @ 23:32:47 #49
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_41937519
Niet aan het raam gaan zitten
Van hoogtevrees heb je over het algemeen weinig last tijdens het vliegen. Het is allremaal vrij surrealistisch als je naar beneden kijkt, het besef dat je hoog zit is er niet echt; hooguit bij het stijgen en landen. Niet jezelf volstoppen met rommel, probeer het nou eerst maar, je zal best zien dat het meevalt
pi_41943284
Zo erg is het inderdaad niet....maar als je dan toch zo min mogelijk er van mee wilt krijgen, ga de avond ervoor flink zuipen en zorg dat je nog voordat je opstijgt slaapt....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')