Wat vreemd. Juist door meer te vliegen ga je er toch op een bepaalde manier aan 'wennen' waardoor die angt minder wordt?quote:Op woensdag 8 maart 2006 21:08 schreef MaJo het volgende:
Heb trouwens wel veel gevlogen, heb me nooit eronder willen laten krijgen door de angst maar ik ben nu op een punt gekomen dat ik het echt even niet meer trek...
Nee die angst went niet, die zit diep van binnen en gaat niet over door het vaker te doen helaasquote:Op woensdag 8 maart 2006 21:25 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Wat vreemd. Juist door meer te vliegen ga je er toch op een bepaalde manier aan 'wennen' waardoor die angt minder wordt?
Heb je die vliegangstcursus bij Stichting Valk gevolgd? Heb ik goede verhalen over gehoord..quote:Op woensdag 8 maart 2006 21:31 schreef MaJo het volgende:
[..]
Nee die angst went niet, die zit diep van binnen en gaat niet over door het vaker te doen helaas
Mijn complimenten voor je websitequote:Op donderdag 9 maart 2006 14:52 schreef Quinta het volgende:
Hoi,
Ook ik had jaren last van vliegangst.
Na de cursus van Stichting VALK, ca 5 jaar geleden ben ik helemaal van mijn vliegangst af.
Op http://www.ronbudding.nl kun je mijn ervaringen lezen mbt de cursus en de door mij inmiddels bijna 200 gemaakte vluchten.
groetjes rOn
Weet ik, ik weet ook dat het eigenlijk nergens op slaat.. Maar toch heb ik dat idee een beetje.quote:Op woensdag 8 maart 2006 19:20 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Easyjet heeft over het algemeen vrij nieuwe vliegtuigen en RyanAir is de grootste Europese carriers van next generation 737's. (737-800) KLM heeft nog veel oude 737-300 rondvliegen op EU destinations.
Ik wen er ook niet echt aan.. Heb nog niet zo heel vaak gevlogen, maar merk wel dat ik het steeds iets minder leuk vind. Ik blijf het wel doen, in de hoop dat het over gaat. Het is natuurlijk op zich een hele fijne manier van reizen.quote:Op woensdag 8 maart 2006 21:25 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Wat vreemd. Juist door meer te vliegen ga je er toch op een bepaalde manier aan 'wennen' waardoor die angt minder wordt?
Leeftijd zegt niets over de kwaliteit en de staat van een vliegtuig. Een fiat uit 1966 kan, mits goed onderhouden, vaak beter van kwaliteit zijn dan een fiat uit 2005.quote:Op woensdag 8 maart 2006 19:20 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Easyjet heeft over het algemeen vrij nieuwe vliegtuigen en RyanAir is de grootste Europese carriers van next generation 737's. (737-800) KLM heeft nog veel oude 737-300 rondvliegen op EU destinations.
Dat is voor mij ook het grootste argument om toch gewoon te gaanquote:Op vrijdag 5 mei 2006 14:44 schreef Pasz het volgende:
Wat ik altijd onthou als ik in het vliegtuig zit is iets wat een medepassagier ooit tegen me zei : "Ik vind het ook niks, maarja, anders kom je nergens". M.a.w. die camping in Frankrijk kan ik ook wel bezoeken als ik 65 ben ...
Dat lijkt me niet, dan zit je er drie tegen aan te hikken.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:32 schreef cheukert het volgende:
ipv 1x 12uur, 3x 4uur vliegen misschien een optie? hoewel je dan wat meer tijd kwijt bent..
Ik weet niet hoor, maar ik geloof dat hoogtevrees er (in mijn geval dan) wel iets mee te maken heeft. En dat heb je dan weer niet in een auto.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 10:59 schreef Rietvaerder het volgende:
Hoe ontstaat vliegangst? De kans dat je verongelukt in een auto is tig keer zo groot.
Heeft meerdere mogelijke oorzaken, waaronder hoogtevrees, het afgeven van totale controle, claustrofobie. Maar het kan ook komen doordat ongelukken vaak erg gedetaileerd op TV komen, en vaak tot de verbeelding spreken. Ook komen ze veel vaker op TV dan andere ongelukken. (ooit een docu gezien op discovery over een autocrash?)quote:Op zaterdag 6 mei 2006 10:59 schreef Rietvaerder het volgende:
Hoe ontstaat vliegangst? De kans dat je verongelukt in een auto is tig keer zo groot.
Toch wel vreemd opzich, ik heb ook hoogtevrees, maar als ik vlieg (zowel zelf en als passagier) heb ik er geen last van.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 12:09 schreef sadisticembrace het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar ik geloof dat hoogtevrees er (in mijn geval dan) wel iets mee te maken heeft. En dat heb je dan weer niet in een auto.
Ik heb er ook geen last van hoor (wel van hoogtevrees, niet van vliegangst), maar hoogtevrees lijkt mij persoonlijk wel een gedeelte ervan verklaren.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 19:40 schreef cheukert het volgende:
[..]
Toch wel vreemd opzich, ik heb ook hoogtevrees, maar als ik vlieg (zowel zelf en als passagier) heb ik er geen last van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |