Vraag 2quote:Op zondag 5 maart 2006 15:32 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Wat bedoel je met een taal die ik ook hanteer? Kun je dat eens verduidelijken? Ik ga volgens mij wel inhoudelijk in op bijdragen hier hoor.
quote:Op zondag 5 maart 2006 15:30 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Wat is er nou toch mis met artikelen van Skepsis?Is het verboden om die aan te halen? Het zijn toch prima en goed onderbouwde artikelen?
Graag een voorbeeld: wanneer doe ik dit?quote:Op zondag 5 maart 2006 15:48 schreef iteejer het volgende:
vraag 1: een zekere arrogantie tov en kleinering van degenen waar je het niet mee eens bent.
Graag een voorbeeld: wanneer doe ik dit?quote:vraag 2: ik voer een discussie met jou, en wil dan graag jouw argumenten, toegesneden op de discussie die we dán voeren. en niet afgescheept worden met skepsis-algemeenheden.
Ok, je hebt het vastgesteld, ook goed. Maar daar moet je toch een motivatie voor hebben? Moderators in TRU die zulke vaststellingen doen moeten dat ook kunnen onderbouwen vind ik, anders is dat erg zwak en heb je er niets aan.quote:Op zondag 5 maart 2006 16:06 schreef iteejer het volgende:
Bovenstaande was geen kritiek maar een vaststelling. Als jij zegt dat dat niet zo is, mij ook best. Maar laten we onze tijd besteden aan analyses betreffende het onderwerp van TRU in de daartoe lopende topics, ipv analyses van elkaar.
Die motivatie en onderbouwing was er ook wel, en ik ga er van uit dat je begrijpt wat ik bedoel. Zo niet, dan niet, dan lopen we hier in de toekomst vanzelf wel weer tegen aan.quote:Op zondag 5 maart 2006 16:14 schreef Genverbrander het volgende:
Ok, je hebt het vastgesteld, ook goed. Maar daar moet je toch een motivatie voor hebben? Moderators in TRU die zulke vaststellingen doen moeten dat ook kunnen onderbouwen vind ik, anders is dat erg zwak en heb je er niets aan.
Zwak hoor, dingen roepen zonder ze te onderbouwenquote:Op zondag 5 maart 2006 16:24 schreef iteejer het volgende:
[..]
Die motivatie en onderbouwing was er ook wel, en ik ga er van uit dat je begrijpt wat ik bedoel. Zo niet, dan niet, dan lopen we hier in de toekomst vanzelf wel weer tegen aan.
De motivatie om hier op in te gaan is er momenteel echter niet. We proberen hier een forum óók aantrekkelijk te houden voor mensen die wel in het paranomale geloven. Das alles
Wat vinden jullie hiervan? Kort samengevat zegt Iteejer hier dus dat in TRU geen (of niet veel) kritiek geleverd mag worden op paranormale zaken, omdat dat niet de bedoeling zou zijn van deze rubriek. Centraal in de discussies zou dus het paranormale moeten staan, en niet of het bestaat of niet. Ik hoop dat ik het zo goed samenvat.quote:Op zondag 5 maart 2006 16:17 schreef iteejer het volgende:
[..]
Degenen die niet de keus maken alles als rationeel te willen of kunnen zien, kunnen zich hier in diverse topics over uitlaten.
Degenen die er wél van uitgaan dat alles rationeel te verklaren is en niet bereid zijn ook andere visies te overwegen, hebben hier in feite niets te zoeken. Simpelweg omdat er dan geen ruimte meer is voor discussie.
Want ook al is het allemaal niet aangetoond en onzeker etc, TRU is een forum dat over dit onderwerp gaat. Degenen die het paranormale vanuit het rationele willen bestrijden, kunnen dat het beste vanuit WFL doen. Want dáár staat het rationele centraal.
'Oh, dus hier mag je alleen maar posten als je alles gelooft?'
Dat krijg je dan direct als antwoord, en nee, ikzelf geloof ook de helft niet. Hoeft ook niet. Maar om steeds maar weer topics over welk ondewerp dan ook om te buigen tot een 'het is niet aantoonbaar dus bestaat het niet' is niet echt de bedoeling van TRU.
Waar doe ik dat dan, Mirage? Ik vind zelf dat ik een open discussiehouding heb.quote:Op zondag 5 maart 2006 16:31 schreef Mirage het volgende:
Het tot vervelens toe zaken bewezen willen zien (voordat men erover mag praten), het dwingend proberen te overtuigen van anderen, het voor "naïef" of dom uitmaken van anderen die anders denken... etc... is níet zoals truth bedoeld is.
Centraal moet het onderwerp en de ant van belichting moetne staan dat TS bedoeld heeft met het openen van het topic.quote:Op zondag 5 maart 2006 16:33 schreef Genverbrander het volgende:
Even een vraagje voor de overige moderators van TRU:
[..]
Wat vinden jullie hiervan? Kort samengevat zegt Iteejer hier dus dat in TRU geen (of niet veel) kritiek geleverd mag worden op paranormale zaken, omdat dat niet de bedoeling zou zijn van deze rubriek. Centraal in de discussies zou dus het paranormale moeten staan, en niet of het bestaat of niet. Ik hoop dat ik het zo goed samenvat.
Dat was dus mijn reactie.quote:Zijn jullie het daarmee eens? Zo nee, misschien wordt het eens tijd dat daar consensus over bereikt wordt? Ik vind het zelf nogal vreemd dat een mod hier steeds praat over 'de bedoeling van TRU', terwijl dat volgens mij nergens op papier staat ofzo.
Graag jullie reactie.
dat het bestaat zou niet tot vervelens toe gezegd hóeven worden.quote:Op zondag 5 maart 2006 16:35 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Waar doe ik dat dan, Mirage? Ik vind zelf dat ik een open discussiehouding heb.
Het is me nu echt niet meer duidelijk wat hier wel en niet mag.Tot vervelens toe zeggen dat het paranormale bestaat mag wel in TRU, tot vervelens toe zeggen dat het niet bestaat mag niet?
Hm ja ik snap wel wat je bedoelt, maar je belicht het te eenzijdig denk ik. Het is niet alleen "het bestaat niet het bestaat niet het bestaat niet", evenvaak (of zelfs vaker) hoor je "het bestaat wel het bestaat wel het bestaat wel".quote:Op zondag 5 maart 2006 16:41 schreef Mirage het volgende:
[..]
Centraal moet het onderwerp en de ant van belichting moetne staan dat TS bedoeld heeft met het openen van het topic.
keer op keer wordt het topic vervormd misvormd tot een gedrein en gebash "het bestaat niet het bestaat niet het bestaat niet".
quote:
Jawel mirage, maar ik word nu weer keer op keer beschuldigd voor dingen die ik in vroegere delen heb gepost, terwijl deel 49 een schone lei had moeten zijn toch? Ik vind het erg flauw om daar nog mee aan te komen, want ik heb mijn houding geprobeerd te veranderen.quote:Op zondag 5 maart 2006 16:46 schreef Mirage het volgende:
[..]
Niet alleen jij.
Maar als jij wil weten waar jij dat doet ?
Zoek even je eigen posts terug wil je.
Je hebt zelfs míj voor naïef uitgemaakt omdat ik niet per definitie wilde stellen dat als één zaak dubieus overkomt wat RvdB betreft dat dat dan zou moeten betekenen dat er helemaal niets waar zou zijn van hem.
Lul dus niet zo uit je nek beste gv, je kan veel beter.
Dat heb je met vlagen vooral in het begin laten zien.
Ik stamp jou topic binnen als jij een topic over je nieuwe masda geoend hebt.quote:Op zondag 5 maart 2006 16:44 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Hm ja ik snap wel wat je bedoelt, maar je belicht het te eenzijdig denk ik. Het is niet alleen "het bestaat niet het bestaat niet het bestaat niet", evenvaak (of zelfs vaker) hoor je "het bestaat wel het bestaat wel het bestaat wel".
Waar lees jij dat je niet mag praten over de oplichterij die ook veel voorkomt ?quote:Er wordt dus van twee kanten "gedreind". Als je dat gedrein niet wil hebben in TRU, moet je je dan niet richten op beide kanten?
Overigens vind ik het een illusie om TRU te zien als een rubriek waar alleen mag worden gesproken over het paranormale. Het is zo'n omstreden onderwerp en er zijn zoveel mensen wel eens bij de neus genomen door een paragnost, dat dit soort discussies onvermijdelijk zijn denk ik.
Inderdaad had ik besloten inhoudelijk niet meer op je in te gaan, maar ik ben niet te beroerd om je wat feedback te geven. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.quote:Op maandag 6 maart 2006 07:00 schreef iteejer het volgende:
[..]
Dat heb ik toch iets anders ervarenIk reageerde inhoudelijk op een aantal stellingen, maar het was juist jij die daar nijdig om werd. waarom eigenlijk? Ik deed weinig meer dan in vriendelijke woorden de consequenties van je stellingen neerzetten. Daarna ging jij heel gepikeerd vertellen dat je geen tijd meer aan me zou besteden, en kwam je met Feedback-posts.
Helaas hield je je niet aan je eigen voornemen en bleef je wel doorgaan.
Ik denk dat je je onvoldoende realiseert dat een forum bestaat uit het naast elkaar voorkomen van diverse opvattingen, genverbrander. Het is geen strijdtoneel of rechtbank.
We komen er later op terug
Dit is helemaal niet waar.quote:Op maandag 6 maart 2006 07:00 schreef iteejer het volgende:
[..]
Dat heb ik toch iets anders ervarenIk reageerde inhoudelijk op een aantal stellingen, maar het was juist jij die daar nijdig om werd. waarom eigenlijk? Ik deed weinig meer dan in vriendelijke woorden de consequenties van je stellingen neerzetten. Daarna ging jij heel gepikeerd vertellen dat je geen tijd meer aan me zou besteden, en kwam je met Feedback-posts.
Helaas hield je je niet aan je eigen voornemen en bleef je wel doorgaan.
Ik denk dat je je onvoldoende realiseert dat een forum bestaat uit het naast elkaar voorkomen van diverse opvattingen, genverbrander. Het is geen strijdtoneel of rechtbank.
We komen er later op terug
quote:Op maandag 6 maart 2006 09:09 schreef CarDani het volgende:
Sjonge. Is het weer zo ver.![]()
Wat zijn jullie kinderachtig bezig !
We zijn hier om van gedachte te wisselen, niet om alles persoonlijk op te vatten en elkaar aan te vallen.
Sorrie hoor. Iteejer en Genverbrander: open jullie eigen topic. Dan kunnen jullie naar hartelust posten over jullie communicatieprobleempje.![]()
Dat is natuurlijk absurd. Alsof sceptici zouden gaan springen en joelen van blijdschap als Robbert zou worden opgenomen. Ik zou het zelfs niet zien als een bewijs tegen hem ofzo. Ik zou het alleen maar heel erg triest vinden.quote:Op maandag 6 maart 2006 10:58 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Nou.... zou best eens kunnen.
En dan zouden de scepticy staan springen en joelen: zie je wel.
Het siert je dat je zoiets post. maar wat mij betreft waren we er al klaar mee, ik heb je tenslotte ook duidelijk gezegd wat ik er van vond. Ik zal die foto verwijderen.quote:Op maandag 6 maart 2006 21:49 schreef Mr_Integrity het volgende:
Graag wil ik reageren over de consternatie die is ontstaan op mijn post:
De topics die je ziet, zijn topics die in bijna alle gevallen gestript zijn van diverse domme, aggressieve, zuigende, nietszeggende of offtopic reacties.quote:Op maandag 6 maart 2006 22:27 schreef Genverbrander het volgende:
Ik denk dat je het allemaal wat opblaast Iteejer, en dat de problemen die jij ziet in werkelijkheid niet in die mate bestaan. Er staan tientallen topics in TRU, ik heb er net even een paar doorgenomen en in verreweg de meeste topics is er een normale discussie gaande waar vooral believers in posten, en als er al een kritische opmerking in wordt geplaatst dan gebeurt dat normaal en goed onderbouwd.
Een klets op de blote billen van de sceptici is missch de enige oplossing.quote:Op maandag 6 maart 2006 23:26 schreef nokwanda het volgende:
Helaas worden de mods er op deze manier haast toe gedwongen om als politieagenten op te treden.
Je kunt er als user anderen wel op aanspreken. Maar dat lokt alleen maar meer discussie uit ipv er iets aan te doen. Daar erger ik me iig regelmatig aan. Dan lijkt de enige manier te zijn: er iets van zeggen en vervolgens niet meer reageren. Maar dat is verdomd lastig.
Welnee. Ze zouden het eens lekker kunnen gaan vindenquote:Op dinsdag 7 maart 2006 09:08 schreef extraterrestre het volgende:
[..]
Een klets op de blote billen van de sceptici is missch de enige oplossing.![]()
quote:Op dinsdag 7 maart 2006 09:10 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Welnee. Ze zouden het eens lekker kunnen gaan vinden![]()
Het lijkt RvdB wel hequote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:54 schreef CarDani het volgende:
Sorrie hoor, maar komen er niet teveel topics over 911?
Er wordt maar over doorgezeverd.
kijk eens naar de start data van de verschillende draadjes ! het is niet zo dat ze tegerlijk zijn begonnenquote:Sorrie hoor, maar komen er niet teveel topics over 911?
Er wordt maar over doorgezeverd.
Ja, maar dat is 1 topic.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 14:52 schreef merlin693 het volgende:
[..]
kijk eens naar de start data van de verschillende draadjes ! het is niet zo dat ze tegerlijk zijn begonnen
dit soort dingen krijg je als er geen goede search functie is !
en dat doorzeveren vind ik wel een hele slechte bewoording voor iemand die in RvdB draadjes (ongehoorde groote megaserie ) actief reageerd !no offence
quote:dit soort dingen krijg je als er geen goede search functie is !
quote:kijk eens naar de start data
ik zie 2 topics .....over verschilende dingen...die laatste is alleen een draad om de aandacht op de nieuwe docu te vestigen..geen algehele discussiequote:Ja, maar dat is 1 topic.
dit is zo'n oude discussie..ik zou zeggen open er een in NWS met een conspiracy angle en kijk wat er gebeurd !quote:Trouwens: hoort 911 niet in nieuws thuis ipv truth?
!quote:dit is zo'n oude discussie..ik zou zeggen open er een in NWS met een conspiracy angle en kijk wat er gebeurd
waarom begin je er dan over ?quote:Nee. Ik heb mijn buik vol van dat 911.
dan lees je niet genoeg hier ! die staan nml in andere draadjes net zoals niet alle geesten verhalen in de RvdB draadreeks staan !quote:Over al die aanslagen verder in de wereld niet.
Dit is truthquote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:09 schreef merlin693 het volgende:
[..]
waarom begin je er dan over ?
[..]
dan lees je niet genoeg hier ! die staan nml in andere draadjes net zoals niet alle geesten verhalen in de RvdB draadreeks staan !
oh.........ga jij de mods dat ff vertellen ! dan weten ze dat !quote:Dit is truth
911 = nieuws, oud nieuws
Bij jou leeft het blijkbaar wel.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:30 schreef merlin693 het volgende:
[..]
oh.........ga jij de mods dat ff vertellen ! dan weten ze dat !
of wil je die discussie zo graag weer opstarten ?? (in het veleden als een RvdB draad over gediscuseerd)
daarom zij ik open een "niet geloven van de officiele verklaring " draad in NWS en kijk wat er gebeurd ! ...kijk naar de FEMA kampen....is mischien nu pas in NWS bespreekbaar....voorheen staken ze liever hen kop in het zand en schopte de draad naar TRUTH.
maar nogmaals 9/11 intereseerd je niet meer dus waarom maak je je er zo druk over dat er 2 draadjes zijn ?
uit sarcasme omdat dat juist een nietzeggende veeeeeeel te lange draad is geworden !quote:Ik zie niet in waarom je steeds RvdB aanhaalt.
en daar sluit ik me voledig bij aanquote:Als het naar NWS verplaatst wordt dan weten de meeste posters daar niet wat ze ermee aan moeten en gaan ze lollig lopen doen, daarna wordt het weer opgeschoond en teruggezet in TRU. Face it, als men iets niet wilt zien dan zien ze het niet. En zolang het niet op CNN/NOS/FOX/[insert mainstream nieuwsprogramma] is dan bestaat het niet.
Bush is een sukkel. Die wilde gewoon een aanleiding om irak binnen te kunnen vallen.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:41 schreef merlin693 het volgende:
ik denk dat scorp doelt op de belangrijkheid van deze aanslag met betrekking tot de verstrekkende gevolgen indien de regering in het complot zat !
complot==> conspiracy==> TRUTH
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |