abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35792319
Ik denk dat je het allemaal wat opblaast Iteejer, en dat de problemen die jij ziet in werkelijkheid niet in die mate bestaan. Er staan tientallen topics in TRU, ik heb er net even een paar doorgenomen en in verreweg de meeste topics is er een normale discussie gaande waar vooral believers in posten, en als er al een kritische opmerking in wordt geplaatst dan gebeurt dat normaal en goed onderbouwd.

In het RvdB-topic is dat wel een ander verhaal, maar dat is ook een heel ander onderwerp. Bij Robbert zijn een aantal zaken ontdekt die het hele verhaal op zijn minst dubieus maken, en dus is het allemaal niet zo geloofwaardig meer. Het is logisch dat de sceptische geluiden dan gaan overheersen.

Het is wel eventjes uit de hand gelopen, maar dat is keurig opgelost met de 'doorstart' in deel 49, sindsdien was de stemming mijns inziens weer opperbest. Er worden ook helemaal geen opmerkingen meer gepost als "jij gelooft dus jij bent dom" ofzo, het gaat allemaal vrij genuanceerd en in goede orde. Dus ik zie het probleem niet zo.

Overigens is het wel zo dat er af en toe nog een neiging is om de fokkers in een van de twee hokjes te stoppen, en over die hokjes zijn soms nog wel eens wat vooroordelen. Bijvoorbeeld onderstaande post die gaat over de mogelijkheid dat Robbert is opgenomen:
quote:
Op maandag 6 maart 2006 10:58 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Nou.... zou best eens kunnen.

En dan zouden de scepticy staan springen en joelen: zie je wel.
Dat is natuurlijk absurd. Alsof sceptici zouden gaan springen en joelen van blijdschap als Robbert zou worden opgenomen. Ik zou het zelfs niet zien als een bewijs tegen hem ofzo. Ik zou het alleen maar heel erg triest vinden.

Misschien dat men daar dus wat beter op kan letten, niet te snel mensen in een hokje stoppen en niet te snel vooroordelen hebben.
pi_35792598
quote:
Op maandag 6 maart 2006 21:49 schreef Mr_Integrity het volgende:
Graag wil ik reageren over de consternatie die is ontstaan op mijn post:
Het siert je dat je zoiets post. maar wat mij betreft waren we er al klaar mee, ik heb je tenslotte ook duidelijk gezegd wat ik er van vond. Ik zal die foto verwijderen.
En wat je verder over mij zei, ach, daar ben ik zo gevoelig niet voor. Zulke dingen gebeuren, op zichzelf houden die de kleur er in Zand erover.

Maar waar ik me drukker om maak, is hetgeen ik hierboven probeerde uiteen te zetten. Iets wat meer omvat dan alleen maar enkele reacties van users die al dan niet door de beugel kunnen. En dan doel ik op de genoemde tendens van onverdraagzaamheid tov andere meningen of overtuigingen. Soms aggressief, soms heel subtiel, soms stiekem, maar altijd denigrerend en anderen op stang jagend.

Dat vind ik veel erger, ook veel ongrijpbaarder. Ja, we kunnen iedereen die ons niet zint simpel eruit knallen, maar je onderhoudt geen forum om mensen er vervolgens af te kiepen. En bovendien, wij willen helemaal geen zoetsappig kliekje bomenknuffelaars worden die het allemaal zo roerend met elkaar eens zijn en niets tegen een ander durven te zeggen uit angst te kwetsen.

Maar we kunnen en willen evenmin doorgaan zoals dat nu gaat. Er wordt aan gewerkt
pi_35793370
quote:
Op maandag 6 maart 2006 22:27 schreef Genverbrander het volgende:
Ik denk dat je het allemaal wat opblaast Iteejer, en dat de problemen die jij ziet in werkelijkheid niet in die mate bestaan. Er staan tientallen topics in TRU, ik heb er net even een paar doorgenomen en in verreweg de meeste topics is er een normale discussie gaande waar vooral believers in posten, en als er al een kritische opmerking in wordt geplaatst dan gebeurt dat normaal en goed onderbouwd.
De topics die je ziet, zijn topics die in bijna alle gevallen gestript zijn van diverse domme, aggressieve, zuigende, nietszeggende of offtopic reacties.

De posts waar mensen uitgeveterd werden, voor labiel of gek uitgemaakt werden etc zijn in vrijwel alle gevallen verwijderd. Alvorens ze verwijderd worden, worden ze wel gecopieerd naar de user-notes, zodat altijd te zien is wát werd weggehaald.

Als ik als enige deze problemen zou zien, zou ik me er niet zo druk om maken. Maar ik krijg van meerdere kanten te horen dat Truth toch wel een basherig forum begint te worden, en dat de klacten van users die zich onheus bejegend worden toenemen. Gisteren was er een onderwerp op TV wat voor iemand bijna aanleiding was een topic te posten (over Gibson, een soort Engels Char), maar diegene mailde me met de woorden 'ik begin er maar niet meer aan, ik kan me de reacties ook zo wel voorstellen'. En zo dacht ik er zelf ook al over.

Ik heb het verder niet over jou, noch over die Robbert-serie. Als de problemen alleen maar in één topic ontstonden zou het simpel zijn: negeren onder het motto 'het is alleen maar dáár', of gewoon dat hele topic afzinken.

Al met al ben ik het dus absoluut niet met je eens dat er eigenlijk weinig aan de hand is. Als mensen in een forum wat speciaal voor hun interesse in het paranormale opgericht is als 'labiel' en erger betiteld worden, alleen omdat ze er (in meer of mindere mate) in geloven, zit er iets mis. En dan moeten de mods daar actie op ondernemen, anders zouden we geen knip voor de neus waard zijn.
pi_35794811
Helaas worden de mods er op deze manier haast toe gedwongen om als politieagenten op te treden.
Je kunt er als user anderen wel op aanspreken. Maar dat lokt alleen maar meer discussie uit ipv er iets aan te doen. Daar erger ik me iig regelmatig aan. Dan lijkt de enige manier te zijn: er iets van zeggen en vervolgens niet meer reageren. Maar dat is verdomd lastig.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_35800264
Oh okee iteejer, ik wist niet dat jullie zoveel moeten verwijderen.
pi_35800278
quote:
Op maandag 6 maart 2006 23:26 schreef nokwanda het volgende:
Helaas worden de mods er op deze manier haast toe gedwongen om als politieagenten op te treden.
Je kunt er als user anderen wel op aanspreken. Maar dat lokt alleen maar meer discussie uit ipv er iets aan te doen. Daar erger ik me iig regelmatig aan. Dan lijkt de enige manier te zijn: er iets van zeggen en vervolgens niet meer reageren. Maar dat is verdomd lastig.
Een klets op de blote billen van de sceptici is missch de enige oplossing.
pi_35800302
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 09:08 schreef extraterrestre het volgende:

[..]

Een klets op de blote billen van de sceptici is missch de enige oplossing.
Welnee. Ze zouden het eens lekker kunnen gaan vinden
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_35800323
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 09:10 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Welnee. Ze zouden het eens lekker kunnen gaan vinden
pi_35805751
Sorrie hoor, maar komen er niet teveel topics over 911?
Er wordt maar over doorgezeverd.
pi_35808841
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 12:54 schreef CarDani het volgende:
Het lijkt RvdB wel he
Ze mogen best wat gecentraliseerd zijn, een hele berg van die topics naast elkaar is niet zinnig, maar verder heb ik er weinig last van.
Moet Mirage zo maar ff naar kijken, ik moet er weer vandoor nu
  dinsdag 7 maart 2006 @ 14:52:01 #36
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_35809852
quote:
kijk eens naar de start data van de verschillende draadjes ! het is niet zo dat ze tegerlijk zijn begonnen
dit soort dingen krijg je als er geen goede search functie is !

en dat doorzeveren vind ik wel een hele slechte bewoording voor iemand die in RvdB draadjes (ongehoorde groote megaserie ) actief reageerd ! no offence
pi_35809984
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 14:52 schreef merlin693 het volgende:

[..]

kijk eens naar de start data van de verschillende draadjes ! het is niet zo dat ze tegerlijk zijn begonnen

en dat doorzeveren vind ik wel een hele slechte bewoording voor iemand die in RvdB draadjes (ongehoorde groote megaserie ) actief reageerd ! no offence
Ja, maar dat is 1 topic.
Ik open geen tig topics om het steeds anders te formuleren. Trouwens: hoort 911 niet in nieuws thuis ipv truth?
  dinsdag 7 maart 2006 @ 14:58:32 #38
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_35810099
quote:
quote:
kijk eens naar de start data
quote:
Ja, maar dat is 1 topic.
ik zie 2 topics .....over verschilende dingen...die laatste is alleen een draad om de aandacht op de nieuwe docu te vestigen..geen algehele discussie
quote:
Trouwens: hoort 911 niet in nieuws thuis ipv truth?
dit is zo'n oude discussie..ik zou zeggen open er een in NWS met een conspiracy angle en kijk wat er gebeurd !

[ Bericht 11% gewijzigd door merlin693 op 07-03-2006 15:03:59 ]
pi_35810420
quote:
dit is zo'n oude discussie..ik zou zeggen open er een in NWS met een conspiracy angle en kijk wat er gebeurd
!

Nee. Ik heb mijn buik vol van dat 911.
Over 911 blijven we doorlullen ...eh sorrie....praten. Over al die aanslagen verder in de wereld niet.
Amerika vindt zichzelf al veel belangrijker dan de rest. Vinden jullie ook dat dat zo is?
  dinsdag 7 maart 2006 @ 15:09:26 #40
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_35810505
quote:
Nee. Ik heb mijn buik vol van dat 911.
waarom begin je er dan over ?
quote:
Over al die aanslagen verder in de wereld niet.
dan lees je niet genoeg hier ! die staan nml in andere draadjes net zoals niet alle geesten verhalen in de RvdB draadreeks staan !
pi_35811097
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 15:09 schreef merlin693 het volgende:

[..]

waarom begin je er dan over ?
[..]

dan lees je niet genoeg hier ! die staan nml in andere draadjes net zoals niet alle geesten verhalen in de RvdB draadreeks staan !
Dit is truth
911 = nieuws, oud nieuws
  dinsdag 7 maart 2006 @ 15:30:57 #42
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_35811294
quote:
Dit is truth
911 = nieuws, oud nieuws
oh.........ga jij de mods dat ff vertellen ! dan weten ze dat !

of wil je die discussie zo graag weer opstarten ?? (in het veleden als een RvdB draad over gediscuseerd :) )

daarom operde ik open een "niet geloven van de officiele verklaring " draad in NWS en kijk wat er gebeurd ! ...kijk naar de FEMA kampen....is mischien nu pas in NWS bespreekbaar....voorheen staken ze liever hen kop in het zand en schopte de draad naar TRUTH.

maar nogmaals 9/11 intereseerd je niet meer dus waarom maak je je er zo druk over dat er 2 draadjes zijn ?
pi_35811371
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 15:30 schreef merlin693 het volgende:

[..]

oh.........ga jij de mods dat ff vertellen ! dan weten ze dat !

of wil je die discussie zo graag weer opstarten ?? (in het veleden als een RvdB draad over gediscuseerd )

daarom zij ik open een "niet geloven van de officiele verklaring " draad in NWS en kijk wat er gebeurd ! ...kijk naar de FEMA kampen....is mischien nu pas in NWS bespreekbaar....voorheen staken ze liever hen kop in het zand en schopte de draad naar TRUTH.

maar nogmaals 9/11 intereseerd je niet meer dus waarom maak je je er zo druk over dat er 2 draadjes zijn ?
Bij jou leeft het blijkbaar wel.
Ik zie niet in waarom je steeds RvdB aanhaalt. Je volgde het zelf namelijk ook actief.
pi_35811465
911 blijft een wereldschokkende gebeurtenis , niet echt te vergelijken met een andere aanslag vind ik persoonlijk.
Dus als er daar een verdacht geurtje aanzit , blijft het nuttig om er verder over te discussieren.
Moest de officiele versie onderuitgehaald kunnen worden staat gans amerika op zijn kop
Dus het blijft een interessant topic ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 15:36:11 #45
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_35811479
quote:
Ik zie niet in waarom je steeds RvdB aanhaalt.
uit sarcasme omdat dat juist een nietzeggende veeeeeeel te lange draad is geworden !

ik interseer me voor alles ! vond aleen de draad te lang en nietszeggend worden waardoor ik gestopt ben met het te volgen.

uit de Gulags For American Citizens In Final Planning Stages draad
quote:
Als het naar NWS verplaatst wordt dan weten de meeste posters daar niet wat ze ermee aan moeten en gaan ze lollig lopen doen, daarna wordt het weer opgeschoond en teruggezet in TRU. Face it, als men iets niet wilt zien dan zien ze het niet. En zolang het niet op CNN/NOS/FOX/[insert mainstream nieuwsprogramma] is dan bestaat het niet.
en daar sluit ik me voledig bij aan
pi_35811590
Sorrie, maar ik vind alle aanslagen schokkend.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 15:41:53 #47
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_35811649
ik denk dat scorp doelt op de belangrijkheid van deze aanslag met betrekking tot de verstrekkende gevolgen indien de regering in het complot zat !

complot==> conspiracy==> TRUTH
pi_35811873
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 15:41 schreef merlin693 het volgende:
ik denk dat scorp doelt op de belangrijkheid van deze aanslag met betrekking tot de verstrekkende gevolgen indien de regering in het complot zat !

complot==> conspiracy==> TRUTH
Bush is een sukkel. Die wilde gewoon een aanleiding om irak binnen te kunnen vallen.
Ik heb niet snel een hekel aan iemand , maar aan Bush. Walgelijk mannetje.
pi_35813287
Truth is van oudsher de plek geweest waar je dingen kunt zeggen, zonder dat er keihard bewijs voor hoeft te zijn.
Dat is wel een beeje tricky, omdat dat de deur openzet voor werkelijk de meest wilde beweringen. Maar kritiek is altijd mogelijk, mits 'normaal' geformuleerd, en de echt evident onzinnige zooi kiepen we er als mods uit.
Vanuit die filiosofie zijn ook complotten als 9-11 welkom op Truth. Elders krijgen die geen kans. Zo tolerant zijn we wel met zijn allen

Aan de search wordt hard gewerkt, de ontwikkelingen verlopen voorspoedig, we hopen op niet al te lange termijn die te kunnen aanbieden.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 16:51:21 #50
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_35813841
die ingebouwde search functie mis ik echt iteejer ! is er een tijdsbestek te noemen ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')