abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 maart 2006 @ 20:29:07 #176
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_35751933
quote:
Natuurlijk niet, geen enkel land, geen enkele unie, geen enkel verbond. Maar dat wil nog niet zeggen dat je maar niks moet doen.
Een terminaal patiënt valt ook niet meer te redden met een 'placebo' pijnstiller.
Zorg eerst maar voor een eigen gezonde maatschappij/economie voordat je over landsgrenzen heen gaat (en durft te ) kijken.

Dus terug ontopic.... nee Turkije hoort er niet bij... zoals op dit moment zoveel lidstaten er niet bijhoren.
  zondag 5 maart 2006 @ 20:30:58 #177
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35751988
quote:
Op zondag 5 maart 2006 20:18 schreef Tref het volgende:
Toetreding van Turkije is een utopie. We moeten eerlijk durven zijn tegen de Turken en beseffen dat zo''n groot Moslimland niets toevoegt aan de EU. De inflatie is er enorm, de militaire machtsbasis niet in lijn met die van de E.U en veel turken willen zelf ook niet.
probleem opgelost lijkt mij
quote:
Het argument van sommigen dat we de Turken in de handen van radicaliserende Moslims drijven als ze niet mogen toetreden is een goedkoop kut excuus: Ataturk is nog altijd mateloos populair in dat land.
precies. Bijna chantage. "Als we ze niet lid laten worden komen hun suicide bombers op ons af". Fuck toch op.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_35752137
Veel Turken willen het zelf ook niet? Ja dat klopt, maar ''veel'' is natuurlijk relatief.

De meerderheid is namelijk voor...

(en ik kan mijn bron even niet vinden, maar dat komt nog wel)
pi_35752351
quote:
Op zondag 5 maart 2006 20:34 schreef IHVK het volgende:
Veel Turken willen het zelf ook niet? Ja dat klopt, maar ''veel'' is natuurlijk relatief.

De meerderheid is namelijk voor...

(en ik kan mijn bron even niet vinden, maar dat komt nog wel)
Ik zag laatst een documentire waaruit juist naar voren kwam dat de wil om toe te treden steeds verder terug loopt. Veel Turken voelen zich te trots om nog lid te worden nu de E.U ze in de wachtkamer heeft gezet.
pi_35752601
De wil om toe te treden zou terug kunnen lopen, maar dat neemt niet weg dat de meerderheid voor is.

Vele Europese wetten zijn al ingevoerd. (dagelijks op het Turkse nieuw, bijv paar weken geleden: vanaf nu mogen supermarkten alleen maar komkommers verkopen die aan de EU eisen voldoen)

Op kleine schaal en op grote schaal worden steeds meer wetten veranderd, het is al begonnen allemaal.
  zondag 5 maart 2006 @ 20:48:35 #181
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35752684
ik snap ook niet waarom turkije er zo graag bij wilt. een vrijhandelsverdrag is toch ook goed voor ze.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_35752729
quote:
Op zondag 5 maart 2006 20:46 schreef IHVK het volgende:

Vele Europese wetten zijn al ingevoerd. (dagelijks op het Turkse nieuw, bijv paar weken geleden: vanaf nu mogen supermarkten alleen maar komkommers verkopen die aan de EU eisen voldoen)

Op kleine schaal en op grote schaal worden steeds meer wetten veranderd, het is al begonnen allemaal.
Dat is geheel op eigen risico, en dat is de Turken ook ruimschoots duidelijk gemaakt. Wel moet er zo snel mogelijk een beslissing genomen worden.
pi_35752914
Waarom is de toetreding van Turkije zo een groot probleem en van de Roemenië en Bulgarije (veel achtergestelder dan West-Turkije bijv.) niet?

Is het niet gewoon de angst voor de moslimwereld, waar Turkije in de ogen van de Europeanen deel van uitmaakt?

Een niet te onderschatten groot deel van de Nederlanders weet helemaal niet wat voor soort land Turkije is.

Er is toch de Sharia in Turkije? Wordt je daar niet gestenigd? Ja maar ik kan geen Arabische letters lezen..

De Sharia is in Turkije ergens in 1920 afgeschaft en toen is ook het latijns alfabet ingevoerd. (weinig Turken kunnen tegenwoordig Arabsich lezen)

En natuurlijk zijn er ook mensen die veel van Turkije weten en toch tegen de toetreding zijn, maar dat is duidelijk een minderheid.
pi_35753043
quote:
Op zondag 5 maart 2006 20:49 schreef Tref het volgende:

[..]

Dat is geheel op eigen risico, en dat is de Turken ook ruimschoots duidelijk gemaakt. Wel moet er zo snel mogelijk een beslissing genomen worden.
Lieverd, er is al een beslissing gemaakt, de onderhandelingen zijn begonnen. Turkije moet binnen 20 jaar al haar wetten Europees maken, dat proces is nu al bezig dus.

De EU kan, als Turkije niet goed genoeg haar best doet, de onderhandelingen opschorten of afbreken.
pi_35753183
quote:
Op zondag 5 maart 2006 20:53 schreef IHVK het volgende:
Waarom is de toetreding van Turkije zo een groot probleem en van de Roemenië en Bulgarije (veel achtergestelder dan West-Turkije bijv.) niet?
Omdat die landen veel meer verweven zijn met de joods/cristelijke traditie dus meer gedeelde normen en waarden hebben. Hierbij speelt de gevoelskwestie ook en grote rol, dat zal ik niet ontkennen.
quote:
Is het niet gewoon de angst voor de moslimwereld, waar Turkije in de ogen van de Europeanen deel van uitmaakt?
Onderandere. Maar het heeft ook te maken met de voorzieningen en zaken waar de Turken straks gebruik van mogen gaan maken. Bovendien zouden ze een enom stempel gaan drukken op Europa met hun grote aantal inwoners. Tot slot: Turkije ligt voor het grootste deel in Azie.
quote:
En natuurlijk zijn er ook mensen die veel van Turkije weten en toch tegen de toetreding zijn, maar dat is duidelijk een minderheid.
Dit lijkt me een goedkope aanname........
pi_35753206
Op korte termijn ben ik er ook tegen trouwens, maar op de langere termijn zie ik het wel zitten.

De EU kan het altijd nog weigeren(na referenda bijvoorbeeld) en dat er dan Europese wetten gelden in Turkije is mooi meegenomen eigenlijk.
pi_35753307
quote:
Op zondag 5 maart 2006 20:56 schreef IHVK het volgende:

[..]

Lieverd, er is al een beslissing gemaakt, de onderhandelingen zijn begonnen. Turkije moet binnen 20 jaar al haar wetten Europees maken, dat proces is nu al bezig dus.

De EU kan, als Turkije niet goed genoeg haar best doet, de onderhandelingen opschorten of afbreken.
Lieve schat, alleen al op de kwestie Cyprus had de E.U de onderhandelingen kunnen afbreken, of zelfs niet eens beginnen. Als we niet meer willen, zijn er duizend en een redenen te vinden om alsnog te stoppen, maak je daarover maar geen zorgen.
pi_35753437
quote:
Op zondag 5 maart 2006 21:02 schreef Tref het volgende:

[..]

Lieve schat, alleen al op de kwestie Cyprus had de E.U de onderhandelingen kunnen afbreken, of zelfs niet eens beginnen. Als we niet meer willen, zijn er duizend en een redenen te vinden om alsnog te stoppen, maak je daarover maar geen zorgen.
Ja, dat weet ik hoor.

Maar er is al een beslissing gemaakt. Vorig jaar zelfs, de onderhandelingen zijn al begonnen.

maar nu ga ik weg, misschien kunnen we later gezellig verder kletsen.
pi_35753798
quote:
Op zondag 5 maart 2006 20:18 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ja und....
Een papieren tijger
Wat wil je nu laten zien? Dat je alleen met stoer gestuntel kunt reageren op het feit dat mensen je op een serieus gebrek in je kennis wijzen? Jij suggereerde dat de EEG ongecoordineerd had gereageerd op de crisis in Joegoslavië, dat blijkt nu dus het rechtsstreekse gevolg te zijn van een fundamentele keuze (voor de EU werd opgericht) om de EEG zich niet bezig te laten houden met buitenlandse politiek. En dan durf je nu te gaan schamperen over het feit dat de EU zich iets aantrok van alle kritiek over het ontbreken van een buitenlandse politiek en besloot er wel iets aan te gaan doen?

Je vertoont in ieder geval wel het typische eurosceptische chaotisme. Aan de ene kant luidkeels schreeuwen over de tekortkomingen van Europese Samenwerking, maar aan de andere kant botweg iedere poging tot verbetering van de samenwerking blokkeren.
pi_35753895
quote:
Op zondag 5 maart 2006 20:48 schreef McCarthy het volgende:
ik snap ook niet waarom turkije er zo graag bij wilt. een vrijhandelsverdrag is toch ook goed voor ze.
Turkije heeft al een vrijhandelsverdrag en moet daarom al in veel opzichten de EU regels volgen. De Turken willen graag dat ze de regels niet alleen hoeven uit te voeren, maar dat ze ook mogen meedoen aan de besluitvorming.
pi_35754064
quote:
Op zondag 5 maart 2006 20:59 schreef Tref het volgende:

[..]

Omdat die landen veel meer verweven zijn met de joods/cristelijke traditie dus meer gedeelde normen en waarden hebben. Hierbij speelt de gevoelskwestie ook en grote rol, dat zal ik niet ontkennen.
[..]

Onderandere. Maar het heeft ook te maken met de voorzieningen en zaken waar de Turken straks gebruik van mogen gaan maken. Bovendien zouden ze een enom stempel gaan drukken op Europa met hun grote aantal inwoners. Tot slot: Turkije ligt voor het grootste deel in Azie.
[..]

Dit lijkt me een goedkope aanname........
De genoemde landen zijn orthodox-christelijk, en het orthodoxe christendom voelt zich zeker niet de natuurlijke bondgenoot van het westerse christendom (katholicisme noch protestantisme).

Tijdens de Kosovo-crisis konden we dit mooi zien; in alle orthodox-christelijke landen (Griekenland, Roemenie, Bulgarije, Rusland, Cyprus etc. ) was men heftig tegen de acties van de VS. Acties die werden gezien als een poging om orthodox gebied te veroveren voor 'de katholieken'.
pi_35754101
quote:
Op zondag 5 maart 2006 21:02 schreef Tref het volgende:

[..]

Ware het niet dat Cyprus zelf het meest te winnen heeft bij een Turks lidmaatschap van de EU en het dus nooit zal blokkeren.
  zondag 5 maart 2006 @ 21:35:11 #193
125291 1603
Op z'n Wiegels
pi_35754666
quote:
Op zondag 5 maart 2006 20:30 schreef McCarthy het volgende:

[..]

precies. Bijna chantage. "Als we ze niet lid laten worden komen hun suicide bombers op ons af". Fuck toch op.
idd, dat vind ik nou ook,chantage.
pi_35754823
quote:
Op zondag 5 maart 2006 21:18 schreef HiZ het volgende:

[..]

De genoemde landen zijn orthodox-christelijk, en het orthodoxe christendom voelt zich zeker niet de natuurlijke bondgenoot van het westerse christendom (katholicisme noch protestantisme).

Tijdens de Kosovo-crisis konden we dit mooi zien; in alle orthodox-christelijke landen (Griekenland, Roemenie, Bulgarije, Rusland, Cyprus etc. ) was men heftig tegen de acties van de VS. Acties die werden gezien als een poging om orthodox gebied te veroveren voor 'de katholieken'.
Dit is zeer raak.
pi_35757157
quote:
Op zondag 5 maart 2006 21:18 schreef HiZ het volgende:

[..]

Zoals ik al beschreef speelt gevoel ook een grote rol bij de mensen. Ik denk dat europese burgers toch meer feeling hebben met orthodox christelijke mensen dan met moslims.
  zondag 5 maart 2006 @ 22:41:16 #196
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_35757639
Bestaat er ergens een groter Nationalistisch (eer)gevoel dan bij de Turken?
Puur masochisme om Turkya in het bad te trekken, de zeep is op.
pi_35758148
quote:
Op zondag 5 maart 2006 22:31 schreef Tref het volgende:

[..]

Zoals ik al beschreef speelt gevoel ook een grote rol bij de mensen. Ik denk dat europese burgers toch meer feeling hebben met orthodox christelijke mensen dan met moslims.
Neemt niet weg dat de 'liefde' maar van één kant komt.
  zondag 5 maart 2006 @ 22:55:49 #198
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_35758284
quote:
Op zondag 5 maart 2006 22:52 schreef HiZ het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat de 'liefde' maar van één kant komt.
Van de moslims ja
Era Vulgaris
pi_35758483
quote:
Op zondag 5 maart 2006 22:55 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Van de moslims ja
Leuk dat je zo je best doet om mijn woorden te verdraaiien en dan toch als resultaat hebt dat je je eigen argumenten onderuit haalt.
  zondag 5 maart 2006 @ 23:12:07 #200
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_35758901
quote:
Op zondag 5 maart 2006 23:00 schreef HiZ het volgende:

[..]

Leuk dat je zo je best doet om mijn woorden te verdraaiien en dan toch als resultaat hebt dat je je eigen argumenten onderuit haalt.
Verdraaien????????
Era Vulgaris
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')