Metalheads Unite CLXXXVIII - Majesty of the seven keysquote:Metalheads Unite!!! Het topic waar metal-liefhebbers samenkomen en over alles wat met de diverse metal soorten te maken heeft praten. Wat voortgekomen is uit een Dynamo Open Air topic is na al die jaren inmiddels al voorbij de 150 delen. Nieuwtjes, aanraders en discussies over NWOBHM, Black Metal en alles er tussenin komen hier voorbij!
Beter kijken, die staat eronder.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:00 schreef Kipman het volgende:
Doe dan meteen een link naar het nummer zelf
http://www.mp3.com/albums/20090698/summary.html
Voor zover ik het heb gehoord niet zo onwijs bijzonder, ken wel een paar stuk interresantere MetalCore bands, hoewel natuurlijk Tomas Lindberg mee heeft gedaan op een album van Darkest Hour. \m/quote:Op vrijdag 3 maart 2006 22:18 schreef Batsnek het volgende:
Wat vinden jullie van Darkest Hour?
Ik houd normaal gesproken totaal niet van metalcore, maar ik zag onlangs het nummer convalescence op MTV voorbij komen, en zowel het nummer als de clip spraken me echt aan. Geweldige sfeer zit er in die muziek. Ik heb eigenlijk nog niet zo veel andere nummers van ze gehoord, maar het is weer een tijdje geleden dat ik iets tegenkwam wat me niet aan tig andere metalbandjes deed denken. Ik vind ze een vrij uniek geluid hebben, om over hun uitstraling nog maar te zwijgen.
Vorige plaat van ze, Hidden Hands of a Sadist Nation vond ik prima klinken, nieuwe plaat heb ik nog niet zoveel gehoord.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 22:18 schreef Batsnek het volgende:
Wat vinden jullie van Darkest Hour?
quote:Op zaterdag 4 maart 2006 10:33 schreef dunc het volgende:
Hmmm, eindelijk een nieuw topicIk ben de laatste maanden helemaal afgezakt van Black naar Thrash, en veel Stoner zooi. Als ik mijn huidige play-statistics vergelijk met die van een half jaar terug lijkt het alsof er iemand anders muziek draait
quote:Op zaterdag 4 maart 2006 10:55 schreef mr_cucumber het volgende:
[..]
Om met Crotchduster te spreken: "Black metal is for nerds who aren't even cool enough to play Dungeons and Dragons"
Peanutbutter pussy eating!quote:Op zaterdag 4 maart 2006 10:55 schreef mr_cucumber het volgende:
[..]
Om met Crotchduster te spreken: "Black metal is for nerds who aren't even cool enough to play Dungeons and Dragons"
Het verbaast me niets dat een rukband als Crotchduster zulke domme woorden in de mond neemt.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 10:55 schreef mr_cucumber het volgende:
Soms hebben zelfs rukbands hele wijze opmerkingenquote:Op zaterdag 4 maart 2006 14:06 schreef Summoner het volgende:
[..]
Het verbaast me niets dat een rukband als Crotchduster zulke domme woorden in de mond neemt.
quote:Op zaterdag 4 maart 2006 10:47 schreef Gjallarhorn het volgende:
Ik stem voor een centraal Emperor topic.
Site met foto'squote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:35 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Nieuw Sodom nummer gevonden op het metalfan forum. Het beste wat ik in 2006 gehoord heb!
Kut, ik wou ook naar Naglfar
De stemmers waren vast dezelfde metalheads die er altijd voor zorgen dat Amorphis, Sonata Arctica, Children Of Bodem etc. op nummer 1 zetten in Finlandquote:Op dinsdag 14 maart 2006 21:53 schreef Djaser het volgende:
Ik lees net dat Lordi het helemaal gaat maken op het Eurovisie songfestival.
Ik luister het somsquote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:59 schreef MarsX het volgende:
Jaaah, Heavy Alternative is nu op de radio!!
Wie luisterd het nog meer? (www.kinkfm.nl) Ik luister het trouw elke week.
Ja, schandalig !!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:14 schreef ThE_ED het volgende:
btw, het vorige topic was CLXXXVIII, dan moet dit toch CLXXXIX zijn ? I-tje teveel...?!
Oh, dan ga ik hem eens luisterenquote:Op zondag 26 maart 2006 14:27 schreef nipeng het volgende:
Op de luisterpaal staat het laatste album van Sepultura. Valt me niet tegen moet ik zeggen.
Inderdaad. Check voor (mijn) recensie en foto's: http://3voor12lokaal.vpro.nl/magazines/news/index.jsp?portals=26395&magazines=26396&news=276529quote:Op zondag 2 april 2006 21:49 schreef Anton het volgende:
Zo, vanmiddag naar de Metal Matinee in 013 geweest, met 2 geweldige bands: Als eerste het Nederlandse Thronar, die naar ze zelf zeggen battle metal maken. Het was iig een geslaagde combinatie van death metal met viking en iron maiden invloeden. Daarna werd het alleen nog maar beter met Korpiklaani. Finse feestmetal waar je echt supervrolijk van wordtEen beetje in de stijl van Finntroll, maar dan nog vrolijker, met viool en accordeon erbij. Het was een goeie middag
quote:Op maandag 3 april 2006 01:14 schreef ThE_ED het volgende:
Hmm, ik had het idd nog gezien dat het zou komen, maar toch weer vergeten dat ik die bosclan nog eens wilde zien.
slaap niet kan vatten, nee niet hierdoor![]()
Gheghe, dat zal idd wel niet, maar het is nog niet uitverkocht iig.quote:Op donderdag 6 april 2006 11:11 schreef Djaser het volgende:
Ik zou het rottig voor ze vinden als er niemand kwam.
Dan ben ik benieuwd volgende week.quote:Op donderdag 6 april 2006 11:18 schreef Seborik het volgende:
Trouwens, de nieuwe cd van Tim Ripper Owens, de zanger van Judas Priest die dat van de rest van de wereld niet mocht zijn, is echt vet goed.
Gemistquote:Op zondag 9 april 2006 10:42 schreef nipeng het volgende:
Wat een ballentent die Goudvishal![]()
Moest aardig wat moeite doen om binnen te komen maar uiteindelijk was het de moeite waard.
Wel compleet Gardens Of Gehenna gemist.
Mourning Beloveth, Moonsorrow en Primordial waren![]()
Kylän Päässä is hetquote:Op zondag 9 april 2006 12:16 schreef Eveli het volgende:
MoonsorrowWeet je of ze Kylan Paassa speelden? Zo'n geweldig nummer is dat.
![]()
Ja, in mn Winamp staan die trema's erniet, maar je hebt gelijk. Cool dat je die live gezien en gehoord hebt.quote:Op zondag 9 april 2006 23:59 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Kylän Päässä is het'aan 't eind van het dorp' En inderdaad een geweldig nummer
Dat heb ik dus nietquote:Op maandag 10 april 2006 14:59 schreef Eveli het volgende:
Cool dat je die live gezien en gehoord hebt.
Oh ja, was ff inde war met iemand anders.quote:Op maandag 10 april 2006 18:15 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Dat heb ik dus nietDat zeg ik ook nergens. Ik zeg alleen dat ik het een geweldig nummer vind.
Ben ik niet mee eens, ik vind het stukken leger klinken dan DT, ik vind Dissection nu als een soort inspiriatieloze Melo-Death/Thrash geworden.quote:Op dinsdag 11 april 2006 13:39 schreef mr_cucumber het volgende:
Nieuwe Dissection clip: http://www.mp3.com/media_player/4866/4/viewer.php
Klinkt meer als de latere Dark Tranquility als je het mij vraagt
en wat is DT dan?quote:Op dinsdag 11 april 2006 14:59 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Ben ik niet mee eens, ik vind het stukken leger klinken dan DT, ik vind Dissection nu als een soort inspiriatieloze Melo-Death/Thrash geworden.
Ben ik niet geheel met je eens, ik vind DT altijd wel een degelijke hoeveelheid inspiratie te hebben gehad, wat Dissection nu compleet mist.quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:00 schreef mr_cucumber het volgende:
[..]
en wat is DT dan?
(ok, laatste DT cd is tof, maar die platen ervoor waren behoorlijk inspiratieloos wat mij betreft)
anyway, we zijn het er over eens dat het niet veel meer is met Dissection.
Agreed. "Haven" en "Damage Done" waren niet veel soeps. Wel meer soeps dan de crap die In Flames de afgelopen jaren afleverde, maar voor DT ver onder de maat. Saaie melodeath met een veel te grote nadruk op het melo-aspect. "Character" is inderdaad weer een stuk beter.quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:00 schreef mr_cucumber het volgende:
(ok, laatste DT cd is tof, maar die platen ervoor waren behoorlijk inspiratieloos wat mij betreft)
Niet vol, maar zeker niet loos.quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:44 schreef mr_cucumber het volgende:
Dat is die country cd toch? Ben wel benieuwd idd. Hoorde tijd terug een nummertje, dat klonk amusant.
Offspringr: je vindt Damage Done en Haven dus inspiratievolle cd's?
En met Anthrax.quote:Op woensdag 12 april 2006 17:18 schreef OFfSprngr het volgende:
Argh!, valt tegenlijk met Suicide Commando!
Dat is met de zanger van "The Crown" dat nu niet meer bestaat.quote:Op woensdag 12 april 2006 17:17 schreef OFfSprngr het volgende:
One Man Army ken ik niet.
Met Tomas Lindberg?quote:Op woensdag 12 april 2006 18:10 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Dat is met de zanger van "The Crown" dat nu niet meer bestaat.
Nee met Johan Lindstrand (Heb ik ook maar opgezocht hoorquote:
Ik stoor me er zelf niet aan, maar je zou Shaman kunnen uitproberen. Zo heette Korpiklaani vroeger en toen zongen ze nog een of ander vaag dialect oid. Zelfde stijl als Korpiklaani, maar dan niet in het Engels dusquote:Op maandag 10 april 2006 13:16 schreef synthesix het volgende:
Heb net ook ff een album van korpiklaani gedownload![]()
OMFG wat spreken die lui slecht engels zeg, die tenenkrommende uitspraak.. echt, dat verneukt de hele muziek voor mij, had eerst niet eens door dat ze engels zongen.
Ja, voor mij mogen ze wel fins gaan zingen ofzo, doe het goed of doe het niet
Ik heb dr net besloten om te gaan, als je een dude ziet met een blonde kam en een Burzum shirt moet je maar ff zeggen dat je van fok bent.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:48 schreef crossover het volgende:
Gaat er nog iemand naar het Neckbreakers Ball in Dordrecht?
Ik wil er heen voor Soilwork (en Hypocrisy een beetje) maar het is wel ver weg..
Deze bands spelen er:Hypocrisy Soilwork Amorphis One man army and the undead quartet Scar Symmetry
Meer info
Ja inderdaad, ze waren weer erg sterk live, zeker met Joey nu. (Ze speelden trouwens het vrij originele A Skeleton in the Closet als afwisseling bij hun verplichte serie aan bekende nummers.)quote:
Dat er sprake was van samenwerking wisten we al langer maar dat er ook echt nieuw materieel komt maakt toch wel mijn dag.quote:DIO Confirms TONY IOMMI Collaboration, Shoots Down RAINBOW Reunion Rumors - Apr. 24, 2006
Legendary heavy metal vocalist Ronnie James Dio (DIO, RAINBOW, BLACK SABBATH) has confirmed to Greg Prato of Billboard.com that he is collaborating once more with BLACK SABBATH guitarist Tony Iommi. "There's a box set that's going to be released, called 'Black Sabbath: The Dio Years'," he said. "The proposal was to write a couple of songs to be included. I have gotten together with Tony — we worked together for about a week in England. It went very well."
Ze staan weer her en der live van de zomer, ben toch wel benieuwd hoe ze het live nu doen. De vorige keer was ik overwacht verrast, maar nu maar eeens zien of ik dit keer onaangenaam verrast wordtquote:Op dinsdag 18 april 2006 16:33 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Poe, de nieuwe Ensiferum is inderdaad bagger omdat mastermind Jari er niet meer in zit (maar gelukkig wel in Wintersun en Arthemesia (melodische bm), ga heen, en koopt dat!). Petri Lindroos is niet echt een creatieve gozer. Al is Norther - Betrayed wel een erg mooi nummer, een aanrader
Vertel eens meer?quote:Op maandag 8 mei 2006 12:03 schreef ThE_ED het volgende:
Dan Spitz is nog geen jaar terug bij Thrax of hij maakt het al weer lekker aan het rommelen zo lijtk het. Heeft iemand dat verhaal over die uitspraken over Dimebag gehoord?En dan Ian zo van "not on my watch", tsktsk, "watch"; adrem hoor Scott!
In een interviw met een discutabele finse journalist zou Spitz gezegd hebben dat Dimebag zijn leads heeft gejat op Stomp 442. Daarna gaat Spitz ontkennen (natuurlijk) en zegt dat hij dat nooit zo gezegd heeft. Journalist zou heel onbetrouwbaar en te vaak dronken zijn (en schijnt nu ook geen interviews meer te mogen doen van een paar labels), Scott Ian geeft Spitz het voordeel van de twijfel en vraagt nu de tapes op omdat "not on his watch" de legacy van Dimebag ten schande wordt gemaakt.quote:
quote:Op maandag 8 mei 2006 16:49 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
In een interviw met een discutabele finse journalist zou Spitz gezegd hebben dat Dimebag zijn leads heeft gejat op Stomp 442. Daarna gaat Spitz ontkennen (natuurlijk) en zegt dat hij dat nooit zo gezegd heeft. Journalist zou heel onbetrouwbaar en te vaak dronken zijn (en schijnt nu ook geen interviews meer te mogen doen van een paar labels), Scott Ian geeft Spitz het voordeel van de twijfel en vraagt nu de tapes op omdat "not on his watch" de legacy van Dimebag ten schande wordt gemaakt.
Spitz is trouwens een gediplomeerd swiss watchmaker, vandaar dat "not on his watch" of misschien kwam het gewoon zo "adrem" uit..quote:
Oh, vandaar.quote:Op maandag 8 mei 2006 17:01 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Spitz is trouwens een gediplomeerd swiss watchmaker, vandaar dat "not on his watch" of misschien kwam het gewoon zo "adrem" uit..![]()
Mooiquote:ben zo online
Sinds wanneer luister jij naar Satyricon?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:30 schreef ThE_ED het volgende:
Hey wat vinden mensen van de nieuwe Satyricon?
Vast niets voor de die-hard Black liefhebber, ofwel? Want ik vind hem eigenlijk wel lekker wat ik ervan gehoord heb.
sinds ik een gratis demonummer wel koel vondquote:Op dinsdag 9 mei 2006 15:08 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Sinds wanneer luister jij naar Satyricon?
Ik vind hem erg tegenvallen. Vond "Volcano" destijds nog erg geschikt, maar ik kon het niet verdragen om meer dan twee nummers van "Now Diabolical" te luisteren. Ik vind het over het algemeen wat saai en er zit geen sfeer in. Denk dat ik Satyricon gewoon zat ben.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:30 schreef ThE_ED het volgende:
Hey wat vinden mensen van de nieuwe Satyricon?
Een beetje black metal liefhebber luistert naar veel interessantere bands, zoals Deathspell Omega, Lunar Aurora en Striborg.quote:Vast niets voor de die-hard Black liefhebber, ofwel?
*bookmarkt*quote:Op dinsdag 9 mei 2006 15:21 schreef Summoner het volgende:
[..]
Een beetje black metal liefhebber luistert naar veel interessantere bands, zoals Deathspell Omega, Lunar Aurora en Striborg.![]()
En hoe zijn die bands interessant dan?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 15:21 schreef Summoner het volgende:
Een beetje black metal liefhebber luistert naar veel interessantere bands, zoals Deathspell Omega, Lunar Aurora en Striborg.![]()
Laat mij m´n betweterige geblaat even toelichten:quote:Op dinsdag 9 mei 2006 15:32 schreef Black_Tulip het volgende:
En hoe zijn die bands interessant dan?
Ah, dat dacht je maar. Steeds meer black metal bands durven tegenwoordig inventief en origineel te zijn, binnen het kader van het originele black metal concept. Een aantal van deze bands flirten flink met ambient, het zou me niet verbazen als Brian Eno en Tangerine Dream net zo´n grote invloed hebben uitgeoefend als bijvoorbeeld Darkthrone. Zo heeft Striborg een album met de titel "Mysterious Semblance", duidelijk een verwijzing naar Tangerine Dream.quote:Beetje contradictio in terminis lijkt het me namelijk, interessante black metal
Graag hoorquote:Op dinsdag 9 mei 2006 16:14 schreef Summoner het volgende:
[..]
Laat mij m´n betweterige geblaat even toelichten:
Klinkt heel leuk allemaal hoor, maar qua black metal ben ik tot nu toe niet verder gekomen (qua waarderen) dan twee albums van Immortal (Damned In Black en Sons Of Northern Darkness) en Old Man's Child's In Defiance Of Existence (voor zover je dat black metal kunt noemen uiteraardquote:-knip-
Het liefst luister ik eerst even naar muziek voordat ik er geld voor ga betalen.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:25 schreef Seborik het volgende:
NLStore for the win.
omgquote:Op woensdag 10 mei 2006 00:15 schreef Anton het volgende:
Hebben zich hier al mensen voor ingeschreven: NK Grunten in Den Haag? Lijkt me lachen
Zat/zit er over te denken.quote:Op woensdag 10 mei 2006 00:15 schreef Anton het volgende:
Hebben zich hier al mensen voor ingeschreven: NK Grunten in Den Haag? Lijkt me lachen
Die twee Immortal albums zijn over het algemeen vrij bombastisch met veel snelheid, dat heeft Deathspell Omega ook. Al zijn de verschillen tussen de twee bands echt eindeloos, heheh... De vergelijking is vrij vergezocht. Qua sfeer biedt Immortal's "Pure Holocaust" wellicht meer toegang tot de bands die ik genoemd heb.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 16:48 schreef Black_Tulip het volgende:
Klinkt heel leuk allemaal hoor, maar qua black metal ben ik tot nu toe niet verder gekomen (qua waarderen) dan twee albums van Immortal (Damned In Black en Sons Of Northern Darkness) en Old Man's Child's In Defiance Of Existence (voor zover je dat black metal kunt noemen uiteraard) Ga ik dit leuk vinden?
Is het mogelijk om het bij te wonen?quote:Op woensdag 10 mei 2006 00:15 schreef Anton het volgende:
Dan zal ik weer eens kijken of ik Soulseek aan krijg zonder dat mijn pc onmiddellijk crashtquote:Op woensdag 10 mei 2006 16:22 schreef Summoner het volgende:
[..]
Die twee Immortal albums zijn over het algemeen vrij bombastisch met veel snelheid, dat heeft Deathspell Omega ook. Al zijn de verschillen tussen de twee bands echt eindeloos, heheh... De vergelijking is vrij vergezocht. Qua sfeer biedt Immortal's "Pure Holocaust" wellicht meer toegang tot de bands die ik genoemd heb.
Old Man's Child zou ik inderdaad geen black metal noemen, ik vind alleen het debuutalbum de moeite waard, de rest is me te gelikt.
Denk dat je best veel materiaal via soulseek kan bemachtigen voor beluistering.
*noteert*quote:Op woensdag 10 mei 2006 16:30 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Voor een echt koele melodische blackband moet je Deus Iratus (aka 'devs iratvs'... kvlt) van Arthemesia eens opzoeken. Best toegankelijk, als je grunten en growlen gewend bent. Niet de hele tijd blastbeats, das ook een pluspunt
Als ik mp3´s had zou ik ze met je sharen, maar dat is een loze toezegging, want die heb ik niet.quote:Op woensdag 10 mei 2006 18:05 schreef Black_Tulip het volgende:
Dan zal ik weer eens kijken of ik Soulseek aan krijg zonder dat mijn pc onmiddellijk crasht
Ensiferum is dan ook best wel ok.quote:Op woensdag 10 mei 2006 18:06 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
*noteert*
Ik heb nu trouwens eindelijk Ensiferum - Iron gehoord (bedankt ThE_ED) en hij is echt zo ontzettend vet
![]()
![]()
EN ze staan (weer) op graspopquote:Op maandag 8 mei 2006 17:18 schreef ThE_ED het volgende:
Ik ben nu overigens Death Angel aan het herontdekken. Ooit wel naar geluisterd, maar ik vind het nu toch beter als ik het toen vond
Is goedquote:Op woensdag 10 mei 2006 21:29 schreef Summoner het volgende:
[..]
Als ik mp3´s had zou ik ze met je sharen, maar dat is een loze toezegging, want die heb ik niet.![]()
Mocht je wat van mijn suggesties luisteren, laat dan even weten wat je ervan vond, okay?
Ja, ik las het ergens.quote:Op maandag 15 mei 2006 15:51 schreef Seborik het volgende:
Saxon komt met The Eagle Has Landed 3,
Ik wacht op jouw reviewquote:maar de opnamekwaliteit van deel I is beter dan die van drie, of er is aan gesleuteld, dat kan ook, maar jee, wat nu.
Buffelkutquote:Op maandag 15 mei 2006 15:48 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ja, je kunt wel zien dat ik een album had gekocht;
[[url=http://imagegen.last.fm/sideRed/artists/ThE_ED.gif]afbeelding][/url]
Een punkbandje met oa. Paul vd Vlist erin. Ik kreeg het nummer "Jan Douwe" (.. Jan Douwe, moet ik je bek verbouwen?") laatst weer in handen en heb dat iets teveel gedraaid. (Redelijk zachte opname, maar wel tofquote:
Buffelkut.quote:Op maandag 15 mei 2006 16:56 schreef Djaser het volgende:
Een nieuwe Saxon live cd kan me weinig schelen ik kijk meer uit naar The Eagle has landed IV op graspop.
Ja, wat hij zegt.quote:Op woensdag 17 mei 2006 12:00 schreef Summoner het volgende:
Sweet.
http://www.myspace.com/betweentheburiedandmequote:Op maandag 15 mei 2006 23:41 schreef Summoner het volgende:
Er komt van Between the Buried and Me binnenkort een verzamelaar uit met daarop een handvol covers.
Er staan wel een aantal leuke keuzes bij (Soundgarden, Faith No More, Pumpkins) maar op Metallica en Sepultura covers zit ik niet bepaald te wachten. Denk dat ik dit album maar aan me voorbij laat gaan.
Nouja, grunt hoeft niet per se, maar op zich zou een metalvariant wel kewl zijn. Gewoon, elk land 1 nummer en dan maar zien waar ze mee aan komen zetten.quote:Op maandag 22 mei 2006 00:20 schreef dunc het volgende:
Yeah, maar dat maakt niet uit, het was wel gewoon mooi. Volgend jaar meteen maar een metalvisie-gruntfestival?
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 19:31 schreef ThE_ED het volgende:
lol @ dit; http://www.youtube.com/watch?v=yq8mmoKJySg
Oh. Mijn. God.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 19:31 schreef ThE_ED het volgende:
lol @ dit; http://www.youtube.com/watch?v=yq8mmoKJySg
Tis idd best een zooitje, daarnaast probeert die weirde zanger het nummer ook nog eens in het engels te doen.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 20:14 schreef Djaser het volgende:
Die eerste is best een zooitje, ik ken Finntroll verder niet dus ik kan het niet zeker zeggen.
Nee idd.quote:Best jammer want die linker gitarist is volgens mij niet eens zo slecht.
quote:Hoorde vandaag dit nummer van de Red Hot Chili Peppers, en deed me meteen aan een (overigens veel beter) nummer denken.
Ik heb er een mixje van gemaakt, en zeg nou zelf.. het lijkt wel ERG veel op elkaar toch?
http://www.mute-live.nl/lenny_ft_rhcp.mp3
Niets, alleen morgen de national day of slayer niet vergeten hehquote:Op maandag 5 juni 2006 00:31 schreef Witchfynder het volgende:
Zo, ik kom ook maar eens langs.
En, wat heb ik gemist het afgelopen half jaar?
Viel er maar wat te missenquote:Op maandag 5 juni 2006 00:31 schreef Witchfynder het volgende:
Zo, ik kom ook maar eens langs.
En, wat heb ik gemist het afgelopen half jaar?
Sterker nog, ik ben erbij.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 00:49 schreef Witchfynder het volgende:
In september komt de CD van Annatar uit! En jij kunt erbij zijn 7 september in Delft!
Absoluut en ik maak daar dan ook veelvuldig gebruik van.quote:Op donderdag 8 juni 2006 14:15 schreef mr_cucumber het volgende:
Het enige waar de Large nog goed voor is zijn de goedkope cd's
http://www.large.nlquote:
Oh nee, jij ook al...quote:Op donderdag 8 juni 2006 20:01 schreef Witchfynder het volgende:
Whaha!
Ja, maar dat was toen. Ik luister al lang niet meer naar dat soort Metal. Had vandeweek weer eens Freedom Call opstaan. Hoewel leuk ben ik het na een nummer of 3 wel zat.
For the Queen, for the Land, for the Mooouuuntaaaainsquote:Op donderdag 8 juni 2006 20:37 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Oh nee, jij ook al...
Je corrumpeert het metal-topic met dat helsche oranje!
Bergen, waar?quote:Op donderdag 8 juni 2006 21:03 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
For the Queen, for the Land, for the Mooouuuntaaaains
Die in België, niet Noorwegen. Die in Noorwegen is zo cliché.quote:
Mmmmaar die zijn mooier...quote:Op donderdag 8 juni 2006 23:24 schreef Tokus het volgende:
[..]
Die in België, niet Noorwegen. Die in Noorwegen is zo cliché.
blijkbaar had je niet door dat ik het over de steden had, niet de natuurverschijnselen.quote:
Nee, inderdaad. Maar dat was ook weer niet wat oorspronkelijk bedoeld was.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 09:30 schreef Tokus het volgende:
[..]
blijkbaar had je niet door dat ik het over de steden had, niet de natuurverschijnselen.
En Bergen, Noord-Holland natuurlijk.quote:Op donderdag 8 juni 2006 23:24 schreef Tokus het volgende:
[..]
Die in België, niet Noorwegen. Die in Noorwegen is zo cliché.
nee hoor, Metal Church heeft erg verdienstelijke platen met hem afgeleverd. Helaas zul je hem daar niet meer bij horen.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 11:19 schreef Witchfynder het volgende:
Ik vind David Wayne fijn zingen. Is dat raar?![]()
Ja idd. Van Davids gepiep kunnen nog een hoop power metalzangers iets leren.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 16:19 schreef Tokus het volgende:
[..]
nee hoor, Metal Church heeft erg verdienstelijke platen met hem afgeleverd. Helaas zul je hem daar niet meer bij horen.
Maar goed, Ronny Munroe mag er ook best zijn.
Toch jammer na dit toch niet slechte album, ben benieuwd of ze nu echt ophouden te bestaan.quote:Op maandag 12 juni 2006 22:58 schreef mr_cucumber het volgende:
Na Max is nu ook Igor Cavalera vertrokken bij Sepultura.
Uit pure verveling heb ik er maar op gereageerd.quote:Op woensdag 14 juni 2006 15:21 schreef OFfSprngr het volgende:
Wie weet er nog lekkere harde metalmuziek?
Oh de onzinnighead of it all..
Melo-Death geen genre..![]()
Tering je hebt gelijk, wat is die OFfSprngr toch een triangel-josti!quote:Op woensdag 14 juni 2006 15:21 schreef OFfSprngr het volgende:
Die Nu-Metal luisterende kut aap, weet gvd niets van Metal.quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:17 schreef Djaser het volgende:
[..]
Tering je hebt gelijk, wat is die OFfSprngr toch een triangel-josti!
Neuh, tuurlijk niet. Bay Area Thrash kwam al snel ook niet meer enkel uit Californië immers.quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:16 schreef Tokus het volgende:
o ja en melo-death is toch een vrij normale afkorting voor melodieuze death metal, want gothenburg-metal suggereert dat het daar vandaan komt, maar het beperkt zich al erg lang niet meer tot dat stadje.
Dat is wel zo, maar om je daar nu zo over op te winden. Wellicht is je tijd een stuk waardevoller.quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:22 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Die Nu-Metal luisterende kut aap, weet gvd niets van Metal.![]()
Ik moet ONZ eens uit mn AT halen..
Hier heb ik toch zo'n hekel aan, dat hokjes en genre geneuk. 'nee het is geen metal..want het is mathemotrashcoredeathblack met wat sludge invloeden'. Pleurt toch op.quote:Op woensdag 14 juni 2006 15:21 schreef OFfSprngr het volgende:
Is dit nu echt of een parodie op jezelf?quote:Op woensdag 14 juni 2006 19:35 schreef OFfSprngr het volgende:
Zijn ze ook niet, tis MathCore, een vorm van chaotische/technische Hardcore Punk met hier een daar trekjes naar GrindCore wat ook een Punk genre is
Staat op wikipedia idd zie ik. (zelfs daar ja)quote:Op woensdag 14 juni 2006 19:40 schreef OFfSprngr het volgende:
Nee, tis gewoon zo, zoek maar op.
Maargoed, blijf het gerust mathcore noemen, of weet ik het wat.quote:That math shit is all bullshit. We hate the whole thing. Math-rock, math-metal, it's all bullshit.
Nouja dat ze het zelf niet willen weten wil niet zeggen dat ze het niet zijn natuurlijk.quote:Op woensdag 14 juni 2006 19:43 schreef mr_cucumber het volgende:
Uit een interview met Greg (zanger Dillinger)
[..]
Maargoed, blijf het gerust mathcore noemen, of weet ik het wat.
En blijf vooral lekker in de waan als 'mr know it all' zitten.
quote:Any of a category of electropositive elements that usually have a shiny surface, are generally good conductors of heat and electricity, and can be melted or fused, hammered into thin sheets, or drawn into wires. Typical metals form salts with nonmetals, basic oxides with oxygen, and alloys with one another.
Om nou wikipedia als waarheid aan te houden..quote:Op woensdag 14 juni 2006 19:43 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Staat op wikipedia idd zie ik. (zelfs daar ja)
but still...
Dat is ook wel weer zoquote:Op woensdag 14 juni 2006 19:44 schreef mr_cucumber het volgende:
[..]
Om nou wikipedia als waarheid aan te houden..
Tuurlijk zijn genres nodig, maar dat gemierenneuk (zoals ik het zie) wat jij in dat topic doet is heel vermoeiend.quote:Op woensdag 14 juni 2006 19:44 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Kom op zeg, jullie merken toch ook wel het verschil tussen Metal en Punk zo moeilijk is dat niet of zullen we alles maar gewoon muziek noemen en Wagner met Deicide vergelijken of Britney met Necrophagist.
They call me Mr. Knowitallquote:Op woensdag 14 juni 2006 19:43 schreef mr_cucumber het volgende:
Uit een interview met Greg (zanger Dillinger)
[..]
Maargoed, blijf het gerust mathcore noemen, of weet ik het wat.
En blijf vooral lekker in de waan als 'mr know it all' zitten.
Dat grapje is wel heel vaak gemaakt bovendien vroeg ik je niet om een antwoord als 'dat hoor je toch', ik vroeg je om duidelijke omschrijving van 'metal'.quote:Op woensdag 14 juni 2006 19:44 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Kom op zeg, jullie merken toch ook wel het verschil tussen Metal en Punk zo moeilijk is dat niet of zullen we alles maar gewoon muziek noemen en Wagner met Deicide vergelijken of Britney met Necrophagist.
Het geeft alleen aan dat ook hun zoiets hebben van hou op met alles maar in een (belachelijk) hokje te willen proppen.quote:Op woensdag 14 juni 2006 19:44 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Nouja dat ze het zelf niet willen weten wil niet zeggen dat ze het niet zijn natuurlijk.
(Lekker, eindelijk eens wat chatter hier)
Primusquote:Op woensdag 14 juni 2006 19:47 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
They call me Mr. Knowitall
I will not compromise.
I will not be told what to do.
I shall not step aside.
I have no time to waste.
My mouth it spews pure intellect.
And I've such elegant taste.
They call me Mr. Knowitall.
I sup the aged wine.
Oh I could tell such wonderous tales
if I should find the time.
I must be Mr. Knowitall
For ideas they come in bounds.
I am Mr. Knowitall
So spread the word around.
I am so eloquent.
Perfection is my middle name
And whatever rhymes with eloquent.
Ligt er aan watvoor genre, om Metal als een ding op te noemen is veelste moeilijk daarom is men ook in genres gaan verdelen omdat het puurweg niet meer tot 1 ding beperkt bleef.quote:Op woensdag 14 juni 2006 19:47 schreef Djaser het volgende:
[..]
Dat grapje is wel heel vaak gemaakt bovendien vroeg ik je niet om een antwoord als 'dat hoor je toch', ik vroeg je om duidelijke omschrijving van 'metal'.
Dus kom op, doe je best....
Leek me ook wel zo toepasselijk.quote:
Ja, en je punt is?quote:
Wat is die Shadow-figuur kankerdom zeg..quote:During 2006, a rivalry of sorts popped up between M. Shadows of Avenged Sevenfold and Greg, via the internet. In an interview, Shadows said that DEP "make shitty noises and try to pass it off as music." Greg responded on the band's MySpace profile by stating, "What about bands that make shitty noise and try to pass it off as Guns N' Roses?" and also poking fun at the stage names of Avenged Sevenfold members, claiming that DEP would also be adopting new names, as follows.
* G. Piranha
* Blaster Master Weinman
* Bullwhip Benoit
* Leafeater Wilson
* Corpsef---er Pennie
Dat ontken ik zeker ook niet want er zitten zeker Metal invloeden in maar dat maakt het nog niet gelijk Metal, dat zou het zelfde zijn als Led Zeppelin Metal te noemen omdat ze Metal karaterastieke hebben.quote:Op woensdag 14 juni 2006 19:52 schreef mr_cucumber het volgende:
[..]
Ja, en je punt is?
Tuurlijk zijn er punk/hardcore/grind invloeden in Dillinger, maar je kan toch moeilijk ontkennen dat er geen metal invloeden zijn.
Wat sommige mensen ook doen volgens mij. (Ikniet overigens, maar je kunt natuurlijk wel goed horen waar metal om. de mosterd vandaan haalde. Dus in retrospect zou je het een soort pre-metal kunnen noemen, maar daar doe je ze dan wel tekort mee. (Buiten het feit dat blues dan ook pre-metal is, en het is idd silly om alles aan metal te hangen.))quote:Op woensdag 14 juni 2006 19:54 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
dat zou het zelfde zijn als Led Zeppelin Metal te noemen omdat ze Metal karaterastieke hebben.
Nee, maar wederom, het verschil is dat tussen Zeppelin en echte metal (whatever that may be) misschien 10 kilometer zit, en tussen Dillinger en metal 100 meter ofzo. Dus om nou tegen zo'n 'onervaren metal luisteraar' te gaan zitten beweren dat Dillinger geen metal is vind ik erg snobistisch en overbodig overkomen.quote:Op woensdag 14 juni 2006 19:54 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Dat ontken ik zeker ook niet want er zitten zeker Metal invloeden in maar dat maakt het nog niet gelijk Metal, dat zou het zelfde zijn als Led Zeppelin Metal te noemen omdat ze Metal karaterastieke hebben.
Maar eveneens maakt het het dan nog steeds niet Metal eveneens als Marilyn Manson of Ministry (raad welke van de 2 wel leuk is).quote:Op woensdag 14 juni 2006 20:00 schreef mr_cucumber het volgende:
[..]
Nee, maar wederom, het verschil is dat tussen Zeppelin en echte metal (whatever that may be) misschien 10 kilometer zit, en tussen Dillinger en metal 100 meter ofzo. Dus om nou tegen zo'n 'onervaren metal luisteraar' te gaan zitten beweren dat Dillinger geen metal is vind ik erg snobistisch en overbodig overkomen.
Als dat zo is (en het is zo) wat is dan het nut van je kruistocht om allerlei bands en subgenres als metal en niet metal te gaan labellen terwijl niemand een flauw benul heeft wat metal nu eigenlijk inhoud.quote:Op woensdag 14 juni 2006 19:51 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Ligt er aan watvoor genre, om Metal als een ding op te noemen is veelste moeilijk daarom is men ook in genres gaan verdelen omdat het puurweg niet meer tot 1 ding beperkt bleef.
Tis hetzelfde om te zeggen: "nou leg maar eens uit wat House muziek is.."
Mja, klopt, maar af en toe ben ik gewoonweg lichtelijk geirriteerd.quote:Op woensdag 14 juni 2006 20:18 schreef Seborik het volgende:
Je kunt je wel als een arrogante hork opstellen, maar wanneer je wil dat mensen tenminste enigszins meegaan met jouw standpunt, kunje het beter op een andere manier proberen. Zeker wanneer je ook nog verwacht dat iemand jouw tips gaat overnemen.
Tja, wat is Punk, wat is House?.. wat is de zin van het leven?.. zullen we ook maar stoppen met leven want we weten toch niet wat het nu eigenlijk inhoud.quote:Op woensdag 14 juni 2006 20:20 schreef Djaser het volgende:
[..]
Als dat zo is (en het is zo) wat is dan het nut van je kruistocht om allerlei bands en subgenres als metal en niet metal te gaan labellen terwijl niemand een flauw benul heeft wat metal nu eigenlijk inhoud.
Metal Archives is een leuke site, maar af en toe proberen ze veel te true te zijn. Teveel een "Nee, dat is te populair, dus geen metal"-houding. En ik weet dat DEP niet populair is en dus niet vanwege die houding daar niet staat, maar het lijkt me vrij vreemd om zo'n band er niet in op te nemen.quote:
Inderdaad, in sommige keuzes kan ik ze wel gelijk geven, maar in andere...quote:Op woensdag 14 juni 2006 20:44 schreef Tokus het volgende:
[..]
Metal Archives is een leuke site, maar af en toe proberen ze veel te true te zijn. Teveel een "Nee, dat is te populair, dus geen metal"-houding.
Leuk inderdaad, ik heb hem al op het IFFR gezien en pas geleden ook nog besteld, er zit dan een 2e DVD met een docu over de black metal scene bij. De maker vertelde verder dat hij met een nieuwe docu over metal worldwide gaat komen, chinese metal etc etc dus.quote:Op woensdag 14 juni 2006 21:42 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Vanmiddag Metal: a headbanger's journey gekeken. Erg leuk, niet veel schokkends voor de metalfan, maar gewoon grappig om gasten als tom araya, dickinson en dio aan het woord te zien. En natuurlijk even lachen om extremistische black metalgozers.
Ik geloof dat ie hier trouwens pas in augustus uitkomt, maar ja amazon.com doet wonderen als regio 1 geen bezwaar is.quote:Op woensdag 14 juni 2006 22:39 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Tof! Dat lijkt me wel interessant.
Vrij naar kutschurftquote:Op woensdag 14 juni 2006 22:57 schreef Black_Tulip het volgende:Ahhh de wonderen van emancipatie
quote:He soepjurk, nokken dat gekweel
Jij weet best,
Da's geen metal wat jij speelt
Namaak elfje, kappen met dat gebler
Jullie rotzooi gaat tever!
Metal is een mannensport!
AAAARGHH,
Die keyboards en sukkeltjes
Ik krijg overal enge pukkeltjes
Vreet je op met huid en haar
Metal speelt men op Gitaar
quote:Op donderdag 15 juni 2006 00:52 schreef dunc het volgende:
[..]
Vrij naar kutschurft
[..]
![]()
![]()
Okee, okee, ik ga al.
Ik dacht dat het nog een behoorlijk tijdje duurde voordat ie uitkwam, nou ja, ik ga ff op zoek dan.quote:Op woensdag 14 juni 2006 21:42 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Vanmiddag Metal: a headbanger's journey gekeken. Erg leuk, niet veel schokkends voor de metalfan, maar gewoon grappig om gasten als tom araya, dickinson en dio aan het woord te zien. En natuurlijk even lachen om extremistische black metalgozers. Mooi einde ook, met dat mooie liedje erbij.
Die gekke Canadezen releasen het blijkbaar lekker alleen eerst in hun eigen regioquote:Op donderdag 15 juni 2006 02:10 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Ik dacht dat het nog een behoorlijk tijdje duurde voordat ie uitkwam, nou ja, ik ga ff op zoek dan.
quote:Op donderdag 15 juni 2006 03:37 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Meuh? Waar vind je dat? De mijne is 700 mb! Vreemd hoor-ahh.
Het zal daar niet alleen over gaan hoor, allerlei landen dus, maar buiten het oude white (male) patroon dus, maar dit is dan de docu die hij nu aan het maken is dus, volgend jaar op het IFFR wellicht? (Denk eerder over 2 jaar)quote:Op donderdag 15 juni 2006 07:30 schreef Witchfynder het volgende:
Hm, over Chinese metal weet ik echt niks. Wel gelezen ooit dat ze daar voornamelijk death metal maken.Ben benieuwd!
quote:Op donderdag 15 juni 2006 03:37 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Meuh? Waar vind je dat? De mijne is 700 mb! Vreemd hoor-ahh.
Is dat niet een DVD?quote:Op donderdag 15 juni 2006 23:43 schreef OFfSprngr het volgende:
Hoezo zou je er een van meer dan 7gieg willen?
Nee joh, misschien wel minder geworden, maar wel leuke klassieke metaldeuntjes in een nieuw jasje. Misschien niet zooo origineel meer, maar wel tof.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 12:49 schreef mr_cucumber het volgende:
Gebeurt niet vaak, maar dat ben ik met je eens, vervelende band.
Ik was fan. Was. Ik vond dat getwiedel juist heel tof (nu wat minder), maar nu ze met zijn allen heel hard In Flames proberen na te doen heb ik ze zo goed als afgeschreven.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 15:04 schreef mr_cucumber het volgende:
Die eerste plaat is wel tof, maar daarna wordt het een beetje teveel getwiedel en geposeur naar mijn smaak. Vind ze in de eerste plaats vooral vermoeiend
In Flames was COB voor hoor.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 17:07 schreef OFfSprngr het volgende:
Arch Enemy en In Flames gaan ook hard de richting op van een nieuwe CoB-trend te worden.
Ja, ik snap dat nooit van bands hoor, ik snap dat het makkelijk is voor het tourschema maar echt leuk en handig is het toch niet.quote:Op maandag 19 juni 2006 19:21 schreef Tokus het volgende:
Soulfly overkill:
onlangs op pinkpop, komend weekend op Graspop, over 2 weken op Waldrock, en dan nog 2 normale shows:
Do 22 juni: Podium Hardenberg (Hardenberg)
Di 18 juli: Tivoli (Utrecht)
Ach waarom niet? Beetje leven in de brouwerij..quote:Op maandag 19 juni 2006 19:18 schreef Witchfynder het volgende:
Laten we vooral niet weer ZO'N discussie gaan houden.
Het is tenminste een discussie idd.quote:Op maandag 19 juni 2006 20:51 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Ach waarom niet? Beetje leven in de brouwerij..
En jouw reactie ook niet,.. dus ja..quote:
qua notatie van het romeinse getal ...quote:Op dinsdag 20 juni 2006 00:21 schreef OFfSprngr het volgende:
Eh?
Ik denk er net aan.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 00:22 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
qua notatie van het romeinse getal ...
okquote:Op dinsdag 20 juni 2006 00:22 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Ik denk er net aan.
Hey, laten we eens GEEN Power Metal albumtitel doen als tt..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |