Metalheads Unite CLXXXVIII - Majesty of the seven keysquote:Metalheads Unite!!! Het topic waar metal-liefhebbers samenkomen en over alles wat met de diverse metal soorten te maken heeft praten. Wat voortgekomen is uit een Dynamo Open Air topic is na al die jaren inmiddels al voorbij de 150 delen. Nieuwtjes, aanraders en discussies over NWOBHM, Black Metal en alles er tussenin komen hier voorbij!
Beter kijken, die staat eronder.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:00 schreef Kipman het volgende:
Doe dan meteen een link naar het nummer zelf
http://www.mp3.com/albums/20090698/summary.html
Voor zover ik het heb gehoord niet zo onwijs bijzonder, ken wel een paar stuk interresantere MetalCore bands, hoewel natuurlijk Tomas Lindberg mee heeft gedaan op een album van Darkest Hour. \m/quote:Op vrijdag 3 maart 2006 22:18 schreef Batsnek het volgende:
Wat vinden jullie van Darkest Hour?
Ik houd normaal gesproken totaal niet van metalcore, maar ik zag onlangs het nummer convalescence op MTV voorbij komen, en zowel het nummer als de clip spraken me echt aan. Geweldige sfeer zit er in die muziek. Ik heb eigenlijk nog niet zo veel andere nummers van ze gehoord, maar het is weer een tijdje geleden dat ik iets tegenkwam wat me niet aan tig andere metalbandjes deed denken. Ik vind ze een vrij uniek geluid hebben, om over hun uitstraling nog maar te zwijgen.
Vorige plaat van ze, Hidden Hands of a Sadist Nation vond ik prima klinken, nieuwe plaat heb ik nog niet zoveel gehoord.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 22:18 schreef Batsnek het volgende:
Wat vinden jullie van Darkest Hour?
quote:Op zaterdag 4 maart 2006 10:33 schreef dunc het volgende:
Hmmm, eindelijk een nieuw topicIk ben de laatste maanden helemaal afgezakt van Black naar Thrash, en veel Stoner zooi. Als ik mijn huidige play-statistics vergelijk met die van een half jaar terug lijkt het alsof er iemand anders muziek draait
quote:Op zaterdag 4 maart 2006 10:55 schreef mr_cucumber het volgende:
[..]
Om met Crotchduster te spreken: "Black metal is for nerds who aren't even cool enough to play Dungeons and Dragons"
Peanutbutter pussy eating!quote:Op zaterdag 4 maart 2006 10:55 schreef mr_cucumber het volgende:
[..]
Om met Crotchduster te spreken: "Black metal is for nerds who aren't even cool enough to play Dungeons and Dragons"
Het verbaast me niets dat een rukband als Crotchduster zulke domme woorden in de mond neemt.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 10:55 schreef mr_cucumber het volgende:
Soms hebben zelfs rukbands hele wijze opmerkingenquote:Op zaterdag 4 maart 2006 14:06 schreef Summoner het volgende:
[..]
Het verbaast me niets dat een rukband als Crotchduster zulke domme woorden in de mond neemt.
quote:Op zaterdag 4 maart 2006 10:47 schreef Gjallarhorn het volgende:
Ik stem voor een centraal Emperor topic.
Site met foto'squote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:35 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Nieuw Sodom nummer gevonden op het metalfan forum. Het beste wat ik in 2006 gehoord heb!
Kut, ik wou ook naar Naglfar
De stemmers waren vast dezelfde metalheads die er altijd voor zorgen dat Amorphis, Sonata Arctica, Children Of Bodem etc. op nummer 1 zetten in Finlandquote:Op dinsdag 14 maart 2006 21:53 schreef Djaser het volgende:
Ik lees net dat Lordi het helemaal gaat maken op het Eurovisie songfestival.
Ik luister het somsquote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:59 schreef MarsX het volgende:
Jaaah, Heavy Alternative is nu op de radio!!
Wie luisterd het nog meer? (www.kinkfm.nl) Ik luister het trouw elke week.
Ja, schandalig !!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:14 schreef ThE_ED het volgende:
btw, het vorige topic was CLXXXVIII, dan moet dit toch CLXXXIX zijn ? I-tje teveel...?!
Oh, dan ga ik hem eens luisterenquote:Op zondag 26 maart 2006 14:27 schreef nipeng het volgende:
Op de luisterpaal staat het laatste album van Sepultura. Valt me niet tegen moet ik zeggen.
Inderdaad. Check voor (mijn) recensie en foto's: http://3voor12lokaal.vpro.nl/magazines/news/index.jsp?portals=26395&magazines=26396&news=276529quote:Op zondag 2 april 2006 21:49 schreef Anton het volgende:
Zo, vanmiddag naar de Metal Matinee in 013 geweest, met 2 geweldige bands: Als eerste het Nederlandse Thronar, die naar ze zelf zeggen battle metal maken. Het was iig een geslaagde combinatie van death metal met viking en iron maiden invloeden. Daarna werd het alleen nog maar beter met Korpiklaani. Finse feestmetal waar je echt supervrolijk van wordtEen beetje in de stijl van Finntroll, maar dan nog vrolijker, met viool en accordeon erbij. Het was een goeie middag
quote:Op maandag 3 april 2006 01:14 schreef ThE_ED het volgende:
Hmm, ik had het idd nog gezien dat het zou komen, maar toch weer vergeten dat ik die bosclan nog eens wilde zien.
slaap niet kan vatten, nee niet hierdoor![]()
Gheghe, dat zal idd wel niet, maar het is nog niet uitverkocht iig.quote:Op donderdag 6 april 2006 11:11 schreef Djaser het volgende:
Ik zou het rottig voor ze vinden als er niemand kwam.
Dan ben ik benieuwd volgende week.quote:Op donderdag 6 april 2006 11:18 schreef Seborik het volgende:
Trouwens, de nieuwe cd van Tim Ripper Owens, de zanger van Judas Priest die dat van de rest van de wereld niet mocht zijn, is echt vet goed.
Gemistquote:Op zondag 9 april 2006 10:42 schreef nipeng het volgende:
Wat een ballentent die Goudvishal![]()
Moest aardig wat moeite doen om binnen te komen maar uiteindelijk was het de moeite waard.
Wel compleet Gardens Of Gehenna gemist.
Mourning Beloveth, Moonsorrow en Primordial waren![]()
Kylän Päässä is hetquote:Op zondag 9 april 2006 12:16 schreef Eveli het volgende:
MoonsorrowWeet je of ze Kylan Paassa speelden? Zo'n geweldig nummer is dat.
![]()
Ja, in mn Winamp staan die trema's erniet, maar je hebt gelijk. Cool dat je die live gezien en gehoord hebt.quote:Op zondag 9 april 2006 23:59 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Kylän Päässä is het'aan 't eind van het dorp' En inderdaad een geweldig nummer
Dat heb ik dus nietquote:Op maandag 10 april 2006 14:59 schreef Eveli het volgende:
Cool dat je die live gezien en gehoord hebt.
Oh ja, was ff inde war met iemand anders.quote:Op maandag 10 april 2006 18:15 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Dat heb ik dus nietDat zeg ik ook nergens. Ik zeg alleen dat ik het een geweldig nummer vind.
Ben ik niet mee eens, ik vind het stukken leger klinken dan DT, ik vind Dissection nu als een soort inspiriatieloze Melo-Death/Thrash geworden.quote:Op dinsdag 11 april 2006 13:39 schreef mr_cucumber het volgende:
Nieuwe Dissection clip: http://www.mp3.com/media_player/4866/4/viewer.php
Klinkt meer als de latere Dark Tranquility als je het mij vraagt
en wat is DT dan?quote:Op dinsdag 11 april 2006 14:59 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Ben ik niet mee eens, ik vind het stukken leger klinken dan DT, ik vind Dissection nu als een soort inspiriatieloze Melo-Death/Thrash geworden.
Ben ik niet geheel met je eens, ik vind DT altijd wel een degelijke hoeveelheid inspiratie te hebben gehad, wat Dissection nu compleet mist.quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:00 schreef mr_cucumber het volgende:
[..]
en wat is DT dan?
(ok, laatste DT cd is tof, maar die platen ervoor waren behoorlijk inspiratieloos wat mij betreft)
anyway, we zijn het er over eens dat het niet veel meer is met Dissection.
Agreed. "Haven" en "Damage Done" waren niet veel soeps. Wel meer soeps dan de crap die In Flames de afgelopen jaren afleverde, maar voor DT ver onder de maat. Saaie melodeath met een veel te grote nadruk op het melo-aspect. "Character" is inderdaad weer een stuk beter.quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:00 schreef mr_cucumber het volgende:
(ok, laatste DT cd is tof, maar die platen ervoor waren behoorlijk inspiratieloos wat mij betreft)
Niet vol, maar zeker niet loos.quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:44 schreef mr_cucumber het volgende:
Dat is die country cd toch? Ben wel benieuwd idd. Hoorde tijd terug een nummertje, dat klonk amusant.
Offspringr: je vindt Damage Done en Haven dus inspiratievolle cd's?
En met Anthrax.quote:Op woensdag 12 april 2006 17:18 schreef OFfSprngr het volgende:
Argh!, valt tegenlijk met Suicide Commando!
Dat is met de zanger van "The Crown" dat nu niet meer bestaat.quote:Op woensdag 12 april 2006 17:17 schreef OFfSprngr het volgende:
One Man Army ken ik niet.
Met Tomas Lindberg?quote:Op woensdag 12 april 2006 18:10 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Dat is met de zanger van "The Crown" dat nu niet meer bestaat.
Nee met Johan Lindstrand (Heb ik ook maar opgezocht hoorquote:
Ik stoor me er zelf niet aan, maar je zou Shaman kunnen uitproberen. Zo heette Korpiklaani vroeger en toen zongen ze nog een of ander vaag dialect oid. Zelfde stijl als Korpiklaani, maar dan niet in het Engels dusquote:Op maandag 10 april 2006 13:16 schreef synthesix het volgende:
Heb net ook ff een album van korpiklaani gedownload![]()
OMFG wat spreken die lui slecht engels zeg, die tenenkrommende uitspraak.. echt, dat verneukt de hele muziek voor mij, had eerst niet eens door dat ze engels zongen.
Ja, voor mij mogen ze wel fins gaan zingen ofzo, doe het goed of doe het niet
Ik heb dr net besloten om te gaan, als je een dude ziet met een blonde kam en een Burzum shirt moet je maar ff zeggen dat je van fok bent.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:48 schreef crossover het volgende:
Gaat er nog iemand naar het Neckbreakers Ball in Dordrecht?
Ik wil er heen voor Soilwork (en Hypocrisy een beetje) maar het is wel ver weg..
Deze bands spelen er:Hypocrisy Soilwork Amorphis One man army and the undead quartet Scar Symmetry
Meer info
Ja inderdaad, ze waren weer erg sterk live, zeker met Joey nu. (Ze speelden trouwens het vrij originele A Skeleton in the Closet als afwisseling bij hun verplichte serie aan bekende nummers.)quote:
Dat er sprake was van samenwerking wisten we al langer maar dat er ook echt nieuw materieel komt maakt toch wel mijn dag.quote:DIO Confirms TONY IOMMI Collaboration, Shoots Down RAINBOW Reunion Rumors - Apr. 24, 2006
Legendary heavy metal vocalist Ronnie James Dio (DIO, RAINBOW, BLACK SABBATH) has confirmed to Greg Prato of Billboard.com that he is collaborating once more with BLACK SABBATH guitarist Tony Iommi. "There's a box set that's going to be released, called 'Black Sabbath: The Dio Years'," he said. "The proposal was to write a couple of songs to be included. I have gotten together with Tony — we worked together for about a week in England. It went very well."
Ze staan weer her en der live van de zomer, ben toch wel benieuwd hoe ze het live nu doen. De vorige keer was ik overwacht verrast, maar nu maar eeens zien of ik dit keer onaangenaam verrast wordtquote:Op dinsdag 18 april 2006 16:33 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Poe, de nieuwe Ensiferum is inderdaad bagger omdat mastermind Jari er niet meer in zit (maar gelukkig wel in Wintersun en Arthemesia (melodische bm), ga heen, en koopt dat!). Petri Lindroos is niet echt een creatieve gozer. Al is Norther - Betrayed wel een erg mooi nummer, een aanrader
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |