Dat meende ik hoor.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 11:23 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Aldus de poster van het briljante en immer constructieve
[..]
Vast. Zo gefrustreerd kom je wel over namelijk.quote:
precies. Het is daarom te gek voor woorden dat er zoveel mensen thuis zitten. Als ik me niet vergis zijn het vaak laag opgeleide mensen (nog geen eens mbo) die bankhangen tot sport hebben verheven. Precies die mensen die dat sport simpele klusjes kunnen doen.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 08:49 schreef Vhiper het volgende:
Verder lijkt het me dat er ook nog genoeg laaggeschoold werk hier te doen is, wat domweg niet aan de andere kant van de wereld te doen is, in verband met logistieke redenen (Niet alles is op afstand te doen of te verplaatsen)
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 00:44 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Wat een geniaal plan!!!!! Gewoon honderdduizend banen scheppen!!!! Soms zijn de dingen zo simpel!!!!
Ik heb een nog beter plan!!
TWEEhonderdduizend banen scheppen!!!!!!
En een parabrella over heel nederland tegen al die regen!!
PARABRELLA!!!!
Omdat scholieren goedkoper zijn vanwege minimumjeugdloon.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:19 schreef McCarthy het volgende:
Waarom staat een scholier in de Mac en niet zo'n werkloze?
Waarom bezorgt een scholier de kranten en niet een werkloze?
full time maccen. hoeveel verdient dat per maand?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:30 schreef reem het volgende:
[..]
Omdat scholieren goedkoper zijn vanwege minimumjeugdloon.
3,15 per uur als je 18 bent.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:41 schreef McCarthy het volgende:
[..]
full time maccen. hoeveel verdient dat per maand?
ik schat 7.5 per uur * 40 * 52 = 15 600kan makkelijk
Jij hebt geen bijbaantje hé, McCquote:
Ja, maar als het minimumloon omhooggetrokken wordt voor hen is dat natuurlijk geen garantie dat er dan wel ouderen staan, als ze er uberhaupt al zouden staan. De prijzen moeten dan omhoog en de klandizie van McDonalds is nu niet echt het meest vermogend ..quote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:30 schreef reem het volgende:
[..]
Omdat scholieren goedkoper zijn vanwege minimumjeugdloon.
We....we....we...zijn het over iets eens?!quote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:19 schreef McCarthy het volgende:
[..]
precies. Het is daarom te gek voor woorden dat er zoveel mensen thuis zitten. Als ik me niet vergis zijn het vaak laag opgeleide mensen (nog geen eens mbo) die bankhangen tot sport hebben verheven. Precies die mensen die dat sport simpele klusjes kunnen doen.
Waarom staat een scholier in de Mac en niet zo'n werkloze?
Waarom bezorgt een scholier de kranten en niet een werkloze?
Wou die persoon mag dan voor 1300 euro bruto in de maand proberen rond te komen.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:41 schreef McCarthy het volgende:
[..]
full time maccen. hoeveel verdient dat per maand?
ik schat 7.5 per uur * 40 * 52 = 15 600kan makkelijk
Hoe kom je hier eigenlijk op? Als ik de CAO erop nalees moet iemand van 18 minimaal 4.72 per uur verdienen en iemand van 17 3,66. Respectievelijk 55% en 45% van wat een volwassene minimaal moet verdienen.quote:
http://www.berekenhet.nl/(...)ultaten_display=truequote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:19 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Hoe kom je hier eigenlijk op? Als ik de CAO erop nalees moet iemand van 18 minimaal 4.72 per uur verdienen en iemand van 17 3,66. Respectievelijk 55% en 45% van wat een volwassene minimaal moet verdienen.
Ah, verkeerde gegevens dus.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:32 schreef Floripas het volgende:
[..]
http://www.berekenhet.nl/(...)ultaten_display=true
Kennelijk verdienen ze bij de McDonalds meer dan het minimumloon. Niet dat ik het veel vind, maar die kinderen die achter de kassa staan vinden het kennelijk het waard om hun tijd eraan kwijt te zijn. Loonschalen horecaquote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:34 schreef Floripas het volgende:
[..]
Oh, is dat verkeerd?
Toen ik 18 was verdiende ik ook bar weinig.
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 10:09 schreef CANARIS het volgende:
Ik krijg het altijd een beetje op mijn heupen , wanneer ik een politicie hoor praten over het"scheppen van Banen" Ik ontkom maar niet aan het idee dat het Godssyndroom hartnekkiger schijnt te zijn , als ik ooit had aangenomen.
Na de rampzalige jaren 70 , hadden wij er toch vanuit mogen gaan , dat dit soort "scheppingstheorien" voor eens en altijd op de vuilnisbult van de geschiedenis liggen en daar ook blijven.
Nee hoor. Fout gedacht. . Dhr Bos gaat weer scheppen.
Titatovenaar rethoriek voor achtergeblevene die waarachtig zitten te popellen om met een scheppie , op kosten van de staat , kuilen in scheveningen te mogen gaan graven.
Prachtig. Politiek kan toch zo eenvoudig zijn.
Gewoon een aannameplicht invoeren, sterker nog, volgens mij is iets dergelijks er al.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:40 schreef bozewolf het volgende:
Leuk, nu moet je nog zorgen dat er mensen uberhaupt die banen willen aannemen. Het verhogen van de WW uitkering zal hier waarschijnlijk niet aan bijdragen![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |