abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 maart 2006 @ 19:05:58 #1
37582 Snarf
Het is friet, geen patat.
pi_35652088
Hét centrale topic voor alle productinformatie, aanbiedingen, Zweden, nieuws enz... Ook zijn er meerdere medewerkers aanwezig die je graag verder helpen.

Bovendien blijft het elke laatste woensdag van de maand Woonsdag bij IKEA, de hele dag lang zijn er waanzinnige aanbiedingen, acties en leuke activiteiten. IKEA is altijd voordelig, maar op Woonsdag zijn de prijzen wel heel erg laag! Kortingen kunnen oplopen tot ruim 65%. Er is altijd een Waanzinnige Woonsdag aanbieding, maar de extra aanbiedingen zijn minstens zo interessant. Profiteer ook van de kortingsacties in het IKEA restaurant! Iedere woonsdag na 17:00 uur: tweede maaltijd, één euro!

voorgaande topics:
IKEA - Part XIV - IKEA Amersfoort open zomer 2006
IKEA - Part XIII - God Jul & Gott Nytt År
IKEA - Part XII - Ontdek IKEA PS
IKEA - Part XI - Nieuw! & Verlaagde Prijs
IKEA - Part X - 'n Zonnige Zweedse Zomer
IKEA - Part IX - The Return of IKEA Family
IKEA - Part VIII - Hoera voor Haarlem!!
IKEA - Part VII - Gott nytt år, op naar de lente!
IKEA - Part VI - God Jul & Warme Winterse Woonsdagen
IKEA - Part V - Het zijn bijzondere tijden...
IKEA - part IV - "...omdat ie-de-reen woont!"
IKEA - part III - "...omdat jij woont..."
IKEA - part II - "Omdat ik Woon..."
IKEA [Centraal topic]

er is ook een topic beschikbaar in CUL
Culinaire toppers van IKEA

IKEA CARD: JIJ BEPAALT HOE JIJ BETAALT

vragen?

Anna staat iedere dag voor je klaar!

Anna is wat plastisch, maar je kunt ook altijd één van de medewerkers vragen,
bijvoorbeeld Marie-Isabelle Henri, Zaakvoerder IKEA Hognoul

:-D I am Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje-Nassau and I approve this message.
  donderdag 2 maart 2006 @ 19:07:00 #2
37582 Snarf
pi_35652127
Laatste reactie uit het vorige topic:
quote:
Hallo iedereen, ik zit met een lastig probleem.
Ik heb een slaapbank van Ikea zonder hoes.
Heeft nog iemand een hoes voor een ikea-slaapbank Vingaker te koop?
Of weet iemand een andere oplossing voor mij?
Ikea kon mij niet meer helpen, aangezien de slaapbank Vingaker uit het assortiment is en er
geen enkel filiaal nog een heeft. Helaas.

Helpers bij voorbaat dank.

Gerrit
:-D I am Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje-Nassau and I approve this message.
pi_35652691
*meldt

Wat betreft die slaapbankhoes: verwacht geen wonderen, maar marktplaats of speurders wil voor zoiets nog wel eens helpen
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
  donderdag 2 maart 2006 @ 20:47:57 #4
129873 Marjan_K
I used to dream
pi_35655654
euh dit is een ordinair tvp'tje...
Or maybe something I thought
pi_35655833
Ik heb een vraagje, bij Ikea verkopen ze van die planken die je 'onzichtbaar' kunt ophangen (zonder van die plankendragers eronder)
Zijn deze planken een beetje stevig, en hoeveel gewicht kunnen ze aan? ik heb namelijk het idee opgevat om er een kapstok van te maken. Zo'n plank en dan van die soort vishaak-hangertjes eronder aan maken. Maar daarvoor moet het natuurlijk wel een beetje stevig kunnen hangen en er moet ook wat gewicht aan kunnen hangen (meerdere winterjassen ed).

Heeft iemand hier misschien ervaring met deze planken?
(ik heb ook gehoord dat ze hol zijn van binnen, hoe dik is het hout/materiaal dan waaruit ze bestaan?)

Alvast bedankt!
  donderdag 2 maart 2006 @ 20:54:43 #6
129873 Marjan_K
I used to dream
pi_35655935
wij hebben hem als wandplank in de gang hangen (op een gipsmuur dus meer sier dan echt handig...) volgens mij is hij niet hol.

ligt aan de muur waar je hem gaat ophangen denk ik maar echt vele kilo's zal die niet kunnen dragen

Or maybe something I thought
  donderdag 2 maart 2006 @ 21:08:11 #7
37582 Snarf
pi_35656466
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 20:52 schreef bl0emetjE het volgende:
Ik heb een vraagje, bij Ikea verkopen ze van die planken die je 'onzichtbaar' kunt ophangen (zonder van die plankendragers eronder)
Zijn deze planken een beetje stevig, en hoeveel gewicht kunnen ze aan? ik heb namelijk het idee opgevat om er een kapstok van te maken. Zo'n plank en dan van die soort vishaak-hangertjes eronder aan maken. Maar daarvoor moet het natuurlijk wel een beetje stevig kunnen hangen en er moet ook wat gewicht aan kunnen hangen (meerdere winterjassen ed).

Heeft iemand hier misschien ervaring met deze planken?
(ik heb ook gehoord dat ze hol zijn van binnen, hoe dik is het hout/materiaal dan waaruit ze bestaan?)

Alvast bedankt!
Het betreft de Lack planken, denk ik. Dit is board-on-frame, en dus vrijwel hol van binnen. Uit mijnhoofd kunnen ze 25 kilo hebben, maar ik ben hier niet zeker van. Het is een soort heel groot golfkarton, dus millimeterwerk qua binnendikte.

Ik hoop dat je er iets aan hebt!
pi_35658782
Zeg euhm, die nieuwe prijsvraag bij Ikea, wat is daarvan de uitkomst?
Ik zou wel een prijs in ontvangst willen nemen op zich
pi_35659107
quote:
ILVA
Het klinkt als een nieuwe kast of tafel uit de Ikea collectie, maar het is nog veel mooier dan het lijkt: ILVA is de nieuwe concurrent van de Zweedse meubelgigant!

Het is natuurlijk geen goed nieuws voor Ikea, maar wel voor ons. Niet langer ben je voor goedkope meubeltjes aangewezen op één winkel, ook wordt nu de kans groter dat niet langer elke huiskamer wordt opgeleukt met een Klippan, Malm of Billy. Het Deense meubelhuis ILVA hanteert ongeveer dezelfde prijzen, verkoopt minstens zoveel verschillende items, maar is net iets leuker en bovenal lekker verfrissend.

We moeten nog even wachten op de komst van een ILVA filiaal in Nederland, eerst is Engeland aan de beurt met maar liefst drie winkels tegelijk. Wij zullen het dus nog even moeten volhouden met Klippan, Malm en Billy.
bron

ilva.dk
ilva.co.uk

pi_35659200
Is dat knalgroene varkentje uit de openingspost ook echt te koop? En zo ja, hoe groot is ie ongeveer?

* Tamea vindt hem helemaal leuk voor de babykamer
  donderdag 2 maart 2006 @ 22:37:59 #11
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_35660015
Nou, als ILVA dezelfde prijzen als IKEA gaat hanteren dan ben ik d'r bij! Op de Deense site kan je de collectie bekijken en met de gwk koersconverter kom ik toch wel steeds wat duurder uit dan de IKEA, maar niet onbetaalbaar ofzo. Laat maar komen dus!
could you just [i]not[/i] breathe?
pi_35666147
Ik was vandaag bij IKEA breda en de tap automaten van de frisdrank zien er vreemd uit, is het geen frisdrank van Vrumona meer?

[ Bericht 11% gewijzigd door eBay op 03-03-2006 01:40:08 ]
pi_35666706
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 01:31 schreef eBay het volgende:
Ik was vandaag bij IKEA breda en de tap automaten van de frisdrank zien er vreemd uit, is het geen frisdrank van Vrumona meer?
Dat klopt, die hebben ze vandaag vervangen 't schijnt voortaan uit Zweden te komen ofzo, moet er het fijne nog van navragen. Maar 't is iig geen Pepsi/Sisi/7up meer, het smaakt ...anders...
pi_35666808
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 22:17 schreef Tamea het volgende:
Is dat knalgroene varkentje uit de openingspost ook echt te koop? En zo ja, hoe groot is ie ongeveer?

* Tamea vindt hem helemaal leuk voor de babykamer
Als ik de ts zo bekijk hebben wij zon soortgelijk varkentje in huis, alleen in het roze. Is van plastic en als het de zelfde is dan is hij zo'n 25 cm hoog. Is een spaarpot oid geloof ik
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_35668750
Gisteren de kasten in elkaar gezet...

Het ging niet helemaal goed, de eerste kast hebben we zelf maar wat schroeven bij in gejaagd, aangezien we hem in elkaar zagen storten toen we hem overeind wilden zetten(op de verkeerde manier dus), maar ze staan gelukkig allebei...

Ik voel me alleen zo klein nu..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  vrijdag 3 maart 2006 @ 11:32:03 #16
3185 Adelante
To let it go now
pi_35672294
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 02:23 schreef Allan24 het volgende:

Dat klopt, die hebben ze vandaag vervangen 't schijnt voortaan uit Zweden te komen ofzo, moet er het fijne nog van navragen. Maar 't is iig geen Pepsi/Sisi/7up meer, het smaakt ...anders...
IKEA heeft de machtspositie van Coca Cola en Pepsi doorbroken en heeft nu de frisdrankproductie in eigen hand genomen
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  vrijdag 3 maart 2006 @ 11:34:52 #17
3185 Adelante
To let it go now
pi_35672369
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 02:37 schreef Cybersijp het volgende:

Als ik de ts zo bekijk hebben wij zon soortgelijk varkentje in huis, alleen in het roze. Is van plastic en als het de zelfde is dan is hij zo'n 25 cm hoog. Is een spaarpot oid geloof ik
Klopt, het is het IKEA PS KONTANT spaarvarken, leverbaar in vier kleuren:

"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  vrijdag 3 maart 2006 @ 11:50:58 #18
16715 Mylene
*schatje*
pi_35672823
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 22:37 schreef HuubTuub het volgende:
Nou, als ILVA dezelfde prijzen als IKEA gaat hanteren dan ben ik d'r bij! Op de Deense site kan je de collectie bekijken en met de gwk koersconverter kom ik toch wel steeds wat duurder uit dan de IKEA, maar niet onbetaalbaar ofzo. Laat maar komen dus!
Ik denk dat er in Nederland geen ruimte voor is. Habitat is toen ook om die reden failliet gegaan. Dat bedrijf is wel succesvol in België en in Groot-Brittannië.

IKEA zal hier de markt blijven domineren .
  vrijdag 3 maart 2006 @ 11:54:48 #19
3185 Adelante
To let it go now
pi_35672960
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 11:50 schreef schatje het volgende:

Ik denk dat er in Nederland geen ruimte voor is. Habitat is toen ook om die reden failliet gegaan. Dat bedrijf is wel succesvol in België en in Groot-Brittannië.

IKEA zal hier de markt blijven domineren .
Denemarken is voor IKEA dan ook een kleine afzetmarkt en daar zal Ilva sneller een marktaandeel kunnen verwerven dan bijvoorbeeld in Nederland of Duitsland.

Maar ik zou het erg leuk vinden als er ooit eens een Ilva filiaal in Nederland werd geopend Het design is allemaal net even wat strakker dan wat ik nu bij IKEA zie staan.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 12:01:43 #20
16715 Mylene
*schatje*
pi_35673160
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 11:54 schreef Adelante het volgende:

[..]

Maar ik zou het erg leuk vinden als er ooit eens een Ilva filiaal in Nederland werd geopend Het design is allemaal net even wat strakker dan wat ik nu bij IKEA zie staan.
Mee eens .

pi_35673712
Leuke winkel inderdaad, de tafel en stoel op de foto hierboven en leuke tuinmeubelen!
Jammer dat we daar nog op moeten wachten
  vrijdag 3 maart 2006 @ 13:09:20 #22
128337 Eland
I'm a middle-aged kid
pi_35675338
Weet iemand wat die bank rechtsboven in de openingspost kost?
pi_35675650
Jup!! Daar heb ik laatst ook al naar staan kijken. Ik zal de link even voor je plakken.

Witte bank uit openingspost
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben
Vul je zakken met niets doen op het internet!
  vrijdag 3 maart 2006 @ 13:27:39 #24
128337 Eland
I'm a middle-aged kid
pi_35675973
Die had ik zelf ook al gespot, dat is hem inderdaad. Vraag me af of dat ding van een beetje goede kwaliteit is, hij is wel erg mooi namelijk..
  vrijdag 3 maart 2006 @ 14:26:56 #25
62913 Blik
The one and Only!
pi_35678368
Hierbij een keer een negatieve ervaring met de Ikea, kan natuurlijk ook gebeuren

Afgelopen woensdag zou onze bank Karlanda bezorgt worden, bij het bestellen hadden we duidelijk gezegd dat de bank naar de 1ste verdieping zou moeten en dat de trap vrij smal was. Dit zou geen enkel probleem zijn volgens de verkoopster.

nou niet dus. Ik werd woensdag in paniek opgebeld door mijn vriendin dat de bank niet door het trappegat heen pastte. De bezorgers hadden helemaal niks bij (trap, touw) en konden niks doen. Als we wilden konden we voor eigen risico de bank via het keukenraam (1ste verdieping) laten tillen maar er was een reele kans dat de keukenkraan dan kapot zou gaan. Gingen we dus niet doen. Hebben ze dus de bank bij ons in de gang laten staan en we mochten zelf uitzoeken hoe we het gingen doen. Ik bellen met de klantenservice, zegt dat vrouwke dat ze sinds een halfjaar die bank compleet monteren omdat dat productiekosten zou schelen. Het komt nu echter regelmatig voor dat de bank dus niet door een trappegat past.

Wat ik dan niet snap is waarom ze dan geen trap en touw meenemen, zo moeilijk is dat toch niet?

Ik dus naar huis toe tijdens werktijd. Heb ik verdomme zelf met behulp van 3 buren die bank door het keukenraam getild met behulp van een touw en een keukentrap. Niks gebeurt met de kraan want er was genoeg ruimte...

Een dikke onvoldoende voor de Ikea
  vrijdag 3 maart 2006 @ 17:10:16 #26
3185 Adelante
To let it go now
pi_35684793
Hmm, mindere ervaring inderdaad Blik. Zowel met TSN, het transportbedrijf waar IKEA zaken mee doet als de verkeerde voorlichting, die IKEA je gegeven heeft.

Tip: koop gewoon een KLIPPAN, past overal naar binnen en nu ook WK proof:

pi_35692081
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 22:14 schreef schatje het volgende:

[..]

bron

ilva.dk
ilva.co.uk

Ohh die ILVA spullen zien er mooi uit! Die tuinmeubelen ook zeg! Ben benieuwd of het ook in Nederland iets gaat worden. Ik zou er wel kopen, goed te combineren met Ikea
pi_35698608
mwaoh, ik heb wel vaker slechte ervaringen met de bezorgservice van ikea, tns of zo? Had ik een keuken besteld, waren ze een kast vergeten. Lekker, zie je natuurlijk niet met die tig pakketten. Ook helemaal geen tijd gehad om ze te tellen.

Een andere keer hadden ze een kast gebracht, bleek een plank na openen gebroken te zijn.

Ikea heeft dat allemaal wel weer goed afgehandeld. Kreeg gelijk een keukenkast toen ik ging bellen. Ik kon het zelf ophalen of werd alsnog bezorgd (maar zelf opgehaald, had het toen gelijk nodig).
En voor de andere kast heb ik ook gewoon een andere gekregen.

Ik heb wel genoeg tegoedbonnen voor het restaurant overgehouden om een maand lang daar te eten (nog niet op trouwens)
  zaterdag 4 maart 2006 @ 04:18:33 #29
67385 ROG
Go on, say it.
pi_35702016
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 17:10 schreef Adelante het volgende:
.. en nu ook WK proof:

[afbeelding]

Kosta'?
  zaterdag 4 maart 2006 @ 10:09:36 #30
3185 Adelante
To let it go now
pi_35703640
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 04:18 schreef ROG het volgende:

Kosta'?
geen idee nog:

- de hoes krijgt X procent korting indien Nederland een wedstrijd wint op het WK
- de hoes krijgt X procent korting indien Nederland gelijk speelt op het WK
- de hoes wordt X procent duurder als Nederland verliest op het WK

vanaf juni dus verkrijgbaar, prijs zal wel een stuntprijs worden
pi_35727865
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 10:09 schreef Adelante het volgende:

[..]

geen idee nog:

- de hoes krijgt X procent korting indien Nederland een wedstrijd wint op het WK
- de hoes krijgt X procent korting indien Nederland gelijk speelt op het WK
- de hoes wordt X procent duurder als Nederland verliest op het WK

vanaf juni dus verkrijgbaar, prijs zal wel een stuntprijs worden
En als Nederland tegen Zweden zou komen te spelen, dan wordt er een speciale aanbieding bedacht
pi_35728689
Weet iemand al meer over de IKEA frisdrank?
pi_35733140
Ik heb even een vraagje aan de kenners
Ik ben op zoek naar een Ikea product en helaas weet ik niet eens precies waarvoor het bedoelt is. Het is een witte lange plastick "koker" met gaten overal. Hij staat in Eindhoven bij de opbergdozen etc. Op de site kon ik het niet vinden en ik zou graag willen weten wat het kost. Iemand die me hierbij kan helpen?
pi_35733377
quote:
Op zondag 5 maart 2006 09:54 schreef vriendinnie het volgende:
Ik ben op zoek naar een Ikea product en helaas weet ik niet eens precies waarvoor het bedoelt is. Het is een witte lange plastick "koker" met gaten overal. Hij staat in Eindhoven bij de opbergdozen etc. Op de site kon ik het niet vinden en ik zou graag willen weten wat het kost. Iemand die me hierbij kan helpen?
Bedoel je misschien de Rationell opberger? (Kost 1,50 en je kunt er bijv. plastic zakken in opbergen).
pi_35733827
quote:
Op zondag 5 maart 2006 10:20 schreef Paladina het volgende:

[..]

Bedoel je misschien de Rationell opberger? (Kost 1,50 en je kunt er bijv. plastic zakken in opbergen).
[afbeelding]
Die zocht ik! Kon hem zelf niet vinden op de site. Heel erg bedankt!
  zondag 5 maart 2006 @ 12:37:31 #36
141482 Q.
JurassiQ
pi_35736025
Binnenkort maar eens voor een 2-persoons bed shoppen bij de IKEA. Aanraders?
For great justice!
  zondag 5 maart 2006 @ 14:14:45 #37
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_35739607
ja, gewoon de boxsprings. Die zijn prima.
  zondag 5 maart 2006 @ 14:20:39 #38
37582 Snarf
pi_35739830
quote:
Op zondag 5 maart 2006 12:37 schreef Q. het volgende:
Het uiterlijk, dat weet je zelf het beste, en de matras... die test je ter plekke. Ik zou nooit afgaan op aanraders van anderen, je moet zelf uitproberen wat je het lekkerst vindt.

(Maar ik raad wel het vierseizoenendekbed aan... ik ronk er heerlijk onder!)
pi_35756338
Oe die bank in de OP is inderdaad erg leuk. Die ga ik onthouden! edit: leer, zie ik, das dan wel wat minder, ik wil graag stof.

En, daar kwam ik hier eigenlijk voor , die boxsprings van de Ikea zijn dus prima?
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  zondag 5 maart 2006 @ 22:28:11 #40
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_35756985
Hoi!
  zondag 5 maart 2006 @ 23:07:35 #41
3185 Adelante
To let it go now
pi_35758743
Hej!

Duiven al weer aan het verbouwen of is de tent al opgezet?
pi_35761985
quote:
Op zondag 5 maart 2006 09:54 schreef vriendinnie het volgende:
Je weet niet wat het is, en je weet niet waar het voor dient. Waarom wil je het dan hebben?

Maar het is idd wel handig voor tasjes en zo. Ik ben ook van plan om nog een te kopen, de ene die we nu hebben raakt steeds overvol (we gebruiken plastic zakjes voor de prullenbakken in en rondom het huis)
Ik heb trouwens een blauwe (ze zijn dus in andere kleuren verkrijgbaar)
  maandag 6 maart 2006 @ 11:36:37 #43
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_35768283
quote:
Op zondag 5 maart 2006 23:07 schreef Adelante het volgende:
Hej!

Duiven al weer aan het verbouwen of is de tent al opgezet?
Je bedoeld voor tuinmeubelen? Hebben we dit keer eindelijk gewoon in het ZBM. Vorig jaar en het jaar daarvoor was er showroom en marketplace verbouwing, vandaar de tent. Ik ben een week op vakantie geweest dus ik heb er niets van gezien
pi_35768375
Vraagje zo even tussendoor...

Zijn er veel "zaterdagwerkers" bij de IKEA? En hoe solliciteer je daarvoor?
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  maandag 6 maart 2006 @ 11:58:17 #45
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_35769026
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:39 schreef teigan het volgende:
Vraagje zo even tussendoor...

Zijn er veel "zaterdagwerkers" bij de IKEA? En hoe solliciteer je daarvoor?
Solliciteren gaat alleen via internet. Er zijn wel zaterdagkrachten, maar je hebt niet echt een voorkeur. Voorkeur is namelijk koopavond/zaterdag (KOZA). Een koopavond is dan van 17/18-21 of misschien iets later wanneer het om een magazijn/kassa/klantenservice functie gaat. Je kan het altijd proberen natuurlijk!
pi_35771840
Koopavond zou ook altijd nog kunnen, die bedoelde ik er ook bij....

Ik vraag het niet echt voor mezelf, maar voor vriendjelief, aangezien die nog een baantje zoekt, en niet zoveel zin heeft om terug te gaan naar de TPG...
pi_35774262
quote:
Op maandag 6 maart 2006 01:04 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Je weet niet wat het is, en je weet niet waar het voor dient. Waarom wil je het dan hebben?

Maar het is idd wel handig voor tasjes en zo. Ik ben ook van plan om nog een te kopen, de ene die we nu hebben raakt steeds overvol (we gebruiken plastic zakjes voor de prullenbakken in en rondom het huis)
Ik heb trouwens een blauwe (ze zijn dus in andere kleuren verkrijgbaar)
Ik heb het bij iemand anders gezien en het leek me handig om daar rollen cadeaupapier in te bewaren. Ik had alleen geen idee waarvoor het eigenlijk bedoelt is.
pi_35774750
tvp
pi_35775490
Ook even een vraagje tussendoor.
Neemt IKEA wel eens stageplaatsen aan?
  maandag 6 maart 2006 @ 16:11:21 #50
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_35777208
quote:
Op maandag 6 maart 2006 15:20 schreef Syytön het volgende:
Ook even een vraagje tussendoor.
Neemt IKEA wel eens stageplaatsen aan?
Ja Zojuist 6 maanden stage achter de rug heeft zitten
pi_35777931
Interessant, ik ben bezig met een verslag over de marketing strategie en de organisatie structuur van IKEA, en aangezien ik van September tot December stage moet lopen, lijkt het me wel interessant om daar stage te lopen. Ook omdat ik International Business studies doe, en IKEA is natuurlijk erg internationaal. Binnenkort maar ein Brief nach IKEA Deutschland schreiben.
pi_35781771
quote:

[afbeelding]

Is dit velletje al beschikbaar?
Kan t nl niet vinden op de website en vind em super gaaf
pi_35803591
Volgens mij is dit nog niet gepost. Ik weet niet, er staat geen datum bij. Ik vond het tijdens het zoeken naar Ikea gantt charts

http://www.themorningnews(...)e_nonexpert_ikea.php
quote:
How To
The Non-Expert: IKEA
by Matthew Baldwin
Experts answer what they know. The Non-Expert answers anything. This week Matthew Baldwin shows you how to survive the five treacherous worlds of IKEA. Don’t forget your REKYL!

Experts answer what they know. The Non-Expert answers anything. Have a question? Need some advice? Ignored by everyone else? Send your questions via email. The Non-Expert’s Desk handles all subjects and is updated every Friday, and is written by a member of The Morning News staff.

Question: Hey Nonexpert, my girlfriend drags me to IKEA almost every weekend and it’s driving me crazy. What should I tell her? –Brent Flagg

Answer: There is no known treatment for IKEA addiction. The best you can do is learn to survive.
quote:
=============================================================
__ __ ___ _______ ___
| | | |/ / | ____| / \
| | | ’ / | |__ / ^ \
| | | < | __| / /_\ \
| | | . \ | |____ / _____ \
|__| |__|\__\ |_______| /__/ \__\

IKEA WALKTHROUGH v2.3.1

IKEA is a fully immersive, 3D environmental adventure that allows you to role-play the character of someone who gives a shit about home furnishings. In traversing IKEA, you will experience a meticulously detailed alternate reality filled with garish colors, clear-lacquered birch veneer, and a host of NON-PLAYER CHARACTERS (NPCs) with the glazed looks of the recently anesthetized.

OBJECTIVE

Your goal is to successfully traverse the five awesome worlds of IKEA before your patience runs out. On your first few tries this may seem like an impossible task, but with practice (and this IKEA Walkthrough!) you will soon be able to muster the sense of numb resignation necessary for victory.

WORLD ONE: PARKING LOT

Your adventure begins! Drive your vehicle into the IKEA underground PARKING LOT. Your task is to find the fabled PARKING SPOT hidden deep within this toxic cavern. Your search will not be easy, as the PARKING SPOT may not appear until you first qualify by completing several dozen laps. As in all worlds, time is of the essence: If you are unable to find the PARKING SPOT in 180 minutes or less, you may become irritated and leave.

Although your vehicle comes equipped with a braking mechanism (the “B” pedal), the secret to success in this world is to never decelerate. If there are cars in front of you, bump them out of the way until you are able to pass. Although you may think it makes sense to slow down while navigating sharp turns, it is almost always quicker to keep your accelerator (the “A” pedal) depressed to the fullest, crash your vehicle into a wall or parked car as you round the corner, and resume acceleration from a standstill.

To find the PARKING SPOT you will need to venture down the many lanes throughout the PARKING LOT. WARNING: Always look before entering a lane, as many will contain idiots who have elected to simply stop their Ford Excursions in the middle of the passageway and wait for someone to leave. If you inadvertently find yourself trapped behind one of these morons and have selected a vehicle with side-mounted rocket-launchers, use them now.

REMEMBER: Every person you run down in this world is one less you’ll have to deal with in future levels, so never miss an opportunity for carnage!

WORLD TWO: SHOWROOMS

You start this world armed only with a UNIVERSAL FURNITURE-ASSEMBLY ALLEN WRENCH. This is the weakest weapon in IKEA: You will have to hit a person 16 times with it to kill them. So your primary goal in this level is to find more lethal means of dispatching your enemies.

As you enter the SHOWROOM, perform a rolling dodge to the left. Grab a free PAPER TAPE MEASURE and a handful of IKEA EMBLAZONED GOLF PENCILS from the kiosk near the entryway. The PENCILS serve quite well as ranged weapons, but it will take some time to master their use. Before venturing further in the world, stand at the kiosk and practice hurling GOLF PENCILS at patrons as they enter the SHOWROOM. Remember: Hitting the eyes does triple damage.

Now make your way into the main SHOWROOM, using the PAPER TAPE MEASURE to throttle anyone who blocks your path.

As you enter the main area, you will see an EKHARD oiled solid-oak dining sideboard. Quickly kick it apart to acquire the TABLE LEG WITH NAIL.

As you continue through the main SHOWROOM you will see groups blocking the walkways while chatting and others moving against traffic. These people should be killed immediately.

When you enter the office furniture section, search the back wall and acquire the NOMINELL swivel chair with lockable tilt tension and gas-lift seat-height adjustment. Using this to propel yourself through the remainder of the level will greatly improve your time. Be sure to break open all cabinets and dressers as you travel, looking for power-ups.

In the kitchen area, grab some SCENTED CANDLES. While non-lethal, you can light them and stun those around you with Ye Olde Timey Stench before dispatching them with the KAVALKAD aluminum non-stick saucepan.

You’re almost there! Work your way toward the northern wall. In an alcove near the exit you will find a rack containing copies of the IKEA SPRING 2004 CATALOG. Weighing in at 17 pounds, this is the most powerful weapon you’ll find! Use the CATALOG to bludgeon the remaining people between you and the exit and proceed on to the next world.

NOTE: At any time you can visit the IKEA CAFE and acquire a $1 LATTE power-up. Avoid the $0.75 HOT DOG, though: It will give you a temporary energy boost but then impede your reaction time for the remainder of the adventure.

WORLD THREE: MARKETPLACE

Your goal in this world is to locate the five components of the DREAM BEDROOM ENSEMBLE (DBE): MALM white-lacquered queen bed frame, KILAN RAND full/queen 100% cotton quilt cover set, CORRAS bedside table (with casters and one adjustable shelf), HOPEN three-drawer chest, and PAX/BREVIK wardrobe with white-foil finish.

This world is filled with NON-PLAYER CHARACTERS (NPCs), and many will give you important clues if you interact with them. To “talk” with an NPC, stand in front of one as it tries to browse and wait for it to address you directly. If it tries to move around you, simply reposition yourself between it and its desired merchandise. If it refuses to acknowledge you, try cuffing it sharply on the side of the head and saying, “Hey! Hey buddy!”

Once dialogue has been initiated, listen closely for hints to the location of your DBE components. If the NPC stops talking, you may need to prompt it by asking about its favorite topics. Here are some subjects that the NPCs in IKEA will be happy to talk about:

* The final episode of Friends
* What’s up with all this rain
* The Oprah Book Club, back before she started picking hard-to-read Gabriel García Márquez crap
* The South Beach Diet
* That one Everybody Loves Raymond episode where Frank fakes an injury so he won’t have to go on a cruise with Marie
* The Gap

Scattered throughout this level are IKEA computer terminals. If you can hack into one you may be able to locate your DBS components, but an IKEA STAFF MEMBER may enter the scene and ask what you are doing. If you speak like the Swedish Chef you may be able to fool the employee into thinking you are the IKEA regional manager. If he still seems skeptical, pants him and flee into the IKEA KIDS section.

Whenever you find one of the DBE components, take the purchase tag associated with it; when you have collected all five, the next world will unlock.

WORLD FOUR: SELF-SERVE WAREHOUSE

Now you must find your actual DBE items in the SELF-SERVE WAREHOUSE. This labyrinth can be very frustrating and will require your full attention to navigate. Do not rely on the warehouse shelf locations printed on the purchase tags of your items — due to some translation bugs introduced while porting IKEA from Swedish to English, they are almost never correct.

Upon entering the warehouse, you need to go:

N, N, E, N, S, SW, U, N, W, U, W, W, W, U, NW, N, NW, S, E, W, W, W, N, W.

Now you are in a maze of twisty little passages, all alike. A skeleton, probably the remains of a luckless consumer, lies here. Beside the skeleton is a rusty SKARPT high-quality steel knife with hard plastic handle and a shopping cart. Search the body. Take the IKEA GIFT CARD (still has $43 on it). Take and eat the SWEDISH FISH for sustenance. Now go:

S, E, D, D, E, SW, W, SW, D, W, U, S.

Here you will find the shelves containing your DBE components. In this mini-puzzle, you must fit all of your merchandise onto the cart so nothing falls off as you proceed to CHECKOUT. It’s like Tetris, minus the catchy Russian music and the fun. DON’T SPEND MORE THAN THREE OR FOUR HOURS WORKING ON THIS!

Continue to checkout:

E, U, U, E, U, N, NE, N, SW, S, W, N, E, U, U, N.

You’ve made it!

NOTE: One wrong turn in the WAREHOUSE could cause you to lose precious hours trying to find your way out. So take items off the shelves as you travel, place them on the floor, and make a map as you go. That way, if you make a wrong turn, you will be able to backtrack. For example:

| |
+—-+ +—-+
| A | - | B |
+—-+ +—-+
|
+—-+ +—-+ +—-+
| C | - | D | - | E | -
+—-+ +—-+ +—-+
|

A. KOMPLEMENT 13-trouser pant hanger
B. HUSAR glass-door cabinet
C. SKYMTA mouth-blown drinking glass
D. TOMELILLA sofa with removable and washable DELSBO sand slipcover
E. MELODI white plastic pendant lamp

WORLD FIVE: CHECKOUT

This is it. The matchup between you and the final boss: IKEA founder Ingvar Kamprad. But unlike traditional adventures, this ultimate showdown is not one of violence (much as, at this point, you’d like it to be), but rather a battle of will and endurance. If your PATIENCE is already running low, you are unlikely to finish this world. But this is what you’ll need to do to survive.

First push your cart into the CHECKOUT line. Now stand there and wait. Continue to wait. If the person in front of you moves forward, you should move forward as well. And then wait. The key to CHECKOUT — and I cannot emphasize this enough — is to wait.

IKEA veterans know the secret to defeating this level: While waiting in line it’s crucial that you NOT CONTEMPLATE YOUR MERCHANDISE! Do not ask yourself if you really need seven tiny wicker baskets. Do not wonder what’s wrong with the perfectly good entertainment center you have at home. Do not try to reconcile your recent participation in anti-globalization protest parades with the fact that you are now on the verge of buying an armchair that somehow costs 23 bucks. EVERY MINUTE YOU SPEND THINKING ABOUT YOUR IMPENDING PURCHASES WILL HALVE YOUR REMAINING PATIENCE!!

If you can keep your mind blank — or if you can distract yourself by thumbing through the IKEA CATALOG and planning a strategy for your next run — you will be able to complete CHECKOUT and, thus, your adventure.

FINALE

Congratulations — you’ve beaten IKEA! Now sit back and enjoy the end sequence: a splitting headache and a screaming match with your spouse over lunch at APPLEBEE’S. You’ve earned it!

http://www.themorningnews(...)e_nonexpert_ikea.php
pi_35804002
quote:
Hmm, mindere ervaring inderdaad Blik. Zowel met TSN, het transportbedrijf waar IKEA zaken mee doet als de verkeerde voorlichting, die IKEA je gegeven heeft.

[afbeelding]

Hij is wel geweldig, eigenlijk een must voor een huis vol voetballiefhebbers
pi_35805425
Wanneer zijn de zomerdingen weer in de winkels te vinden?
Plan ik weer een bezoekje in.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 13:06:51 #56
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_35806109
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 12:44 schreef Liejannuh het volgende:
Wanneer zijn de zomerdingen weer in de winkels te vinden?
Plan ik weer een bezoekje in.
In Duiven iig nu, hoe het met andere winkels zit weet ik niet... Je moet er wel snel bij zijn, zoals altijd!
pi_35806250
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 13:06 schreef WebForce het volgende:

[..]

In Duiven iig nu, hoe het met andere winkels zit weet ik niet... Je moet er wel snel bij zijn, zoals altijd!
Leuke dingen dit jaar?
En ligt het al in Delft? Of hebben die geen ruimte door de verbouwing?
  dinsdag 7 maart 2006 @ 13:20:54 #58
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_35806588
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 13:10 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Leuke dingen dit jaar?
En ligt het al in Delft? Of hebben die geen ruimte door de verbouwing?
Zitten weer veel kleurrijke dingen bij dit jaar, ik vind het wel leuk. Of het in Delft al is: geen idee! Ik ben een tjidje op vakantie geweest, vanavond mag ik weer beginnen zal ik het even nakijken...
pi_35806909
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 13:20 schreef WebForce het volgende:

[..]

Zitten weer veel kleurrijke dingen bij dit jaar, ik vind het wel leuk. Of het in Delft al is: geen idee! Ik ben een tjidje op vakantie geweest, vanavond mag ik weer beginnen zal ik het even nakijken...
Kleurrijk klinkt goed!
En alvast bedankt voor het kijken!
  dinsdag 7 maart 2006 @ 18:34:16 #60
67385 ROG
Go on, say it.
pi_35816670
Fuck, m'n oude snijplank is kromgetrokken.. volgens mij was 't een Ikeaatje, +/- 57 bij 27cm, halfronde uitsparingen op de korte uiteindes, onbehandeld en enkel hout. Niet te vinden op de site, iemand een naam/voorraad?
pi_35828442
Hoe kan ik de nieuwe serie banken bekijken van ektorp die in april binnen zouden moeten komen??
Die verkoopster liet ze me ff snel zien op hun computer maar kan ik ze op het net ook ergens vinden ??
pi_35833099
Ik was vandaag nog bij IKEA Delft. Even op bezoek en Ingvar gezien!

Ze zijn echt flink aan het uitbreiden (alleen om volgende maand het nieuwe IKEA Concept Center te openen dat gaat niet meer lukken, waarschijnlijk gaat het zelfs al geen 2006 meer worden ) en ondanks de uitbreidingswerkzaamheden vond ik de winkel ERG netjes en opgeruimd (misschien dat het meer te maken heeft met de aanwezigheid van Ingvar dan met iets anders.) Wel weinig zomerspul in 't ZBM trouwens...

Daarna trouwens nog naar Eindhoven gemoeten, o.a. via de A15 dus zowel langs IKEA Sliedrecht als IKEA Eindhoven gereden... alleen is 3 IKEA's op één dag bezoeken een beetje te veel van het goede
  woensdag 8 maart 2006 @ 09:32:55 #64
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_35836137
Verkoopt Ikea ook fotolijsten van het formaat 80 x 60 cm? Ik was afgelopen zondag bij Ikea in Amsterdam, maar kon ze niet vinden... Heb ik eroverheen gekeken?
  woensdag 8 maart 2006 @ 10:26:33 #65
3185 Adelante
To let it go now
pi_35837285
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 01:32 schreef Allan24 het volgende:
Ik was vandaag nog bij IKEA Delft. Even op bezoek en Ingvar gezien!
Ingvar is de hele week in Nederland. Vrijdag doet ie de laatst geopende vestigingen Groningen en Haarlem aan.
  woensdag 8 maart 2006 @ 10:27:07 #66
3185 Adelante
To let it go now
pi_35837300
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 09:32 schreef Stiemie het volgende:
Verkoopt Ikea ook fotolijsten van het formaat 80 x 60 cm? Ik was afgelopen zondag bij Ikea in Amsterdam, maar kon ze niet vinden... Heb ik eroverheen gekeken?
nope, standaardmaten zijn 50 x 70 of 70 x 100 centimeter bij IKEA
  woensdag 8 maart 2006 @ 10:43:09 #67
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_35837687
Helaas, dan maar ergens anders een mooie lijst kopen... Heb namelijk een poster in die maat dus de andere lijsten passen niet echt mooi
  woensdag 8 maart 2006 @ 12:31:21 #68
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_35840773
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 13:31 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Kleurrijk klinkt goed!
En alvast bedankt voor het kijken!
Meubels zijn er bij Duiven al wel, maar de kleine assesoirres nog niet allemaal.. Het verschilt erg per vestiging. Ik zal binnenkort een bezoekje plannen, want het zomderassortiment moet er wel zijn...
pi_35842436
quote:
Op zondag 5 maart 2006 12:37 schreef Q. het volgende:
Leuk, dat was ik ook van plan.

Ik zat trouwens echt vijf minuten verontwaardigd op die ilva site te kijken, helemaal niet zo goedkoop als de Ikea.... en toen ging er het belletje rinkelen dat de prijzen er niet in euro's stonden
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  woensdag 8 maart 2006 @ 14:04:26 #70
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_35843766
Even een vraagje:

Ik heb hier een vloerkleed liggen (VITTEN) en die is nogal aan het verharen. Als ik het kleed "aai" heb ik zo een hand vol wol, een dag na het stof zuigen liggen de hoeken van de kamer vol, het kleeft aan mijn wollen broek en een vriendin met een panty aan, zag er uit alsof ze een schaap dood geschopt had.

Is dit normaal?
pi_35844130
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 14:04 schreef ennuik het volgende:
Even een vraagje:

Ik heb hier een vloerkleed liggen (VITTEN) en die is nogal aan het verharen. Als ik het kleed "aai" heb ik zo een hand vol wol, een dag na het stof zuigen liggen de hoeken van de kamer vol, het kleeft aan mijn wollen broek en een vriendin met een panty aan, zag er uit alsof ze een schaap dood geschopt had.

Is dit normaal?
Ja. Vaak (VAAK) stofzuigen, na 2-3 maanden wordt dat minder.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 20:53:12 #72
3185 Adelante
To let it go now
pi_35922497
Ingvar is echt

bijna 80 jaar en nog steeds bij de tijd en met name ook erg innemend... heb vandaag even met 'm gepraat en toch doet je dat wat
pi_35926318
3 Jaar geleden heb ik voor onze dochter een matras gekocht bij Ikea.Nu blijkt het matras niet goed meer te zijn, dochterlief voelt de veren in haar rug en het hele matras is uit zijn verband.Nu hebben de matrassen van Ikea 5 jaar garantie maar moet ik met het matras terug naar Ikea.Nu ligt Ikea voor ons niet naast de deur en is het moeilijk om een matras in een personenauto te proppen.
Nu is mijn vraag:hoe groot is de kans dat ik een nieuw matras meekrijg,kortom is het de moeite waard om de reis te ondernemen?
pi_35928385
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 22:55 schreef essie05 het volgende:
3 Jaar geleden heb ik voor onze dochter een matras gekocht bij Ikea.Nu blijkt het matras niet goed meer te zijn, dochterlief voelt de veren in haar rug en het hele matras is uit zijn verband.Nu hebben de matrassen van Ikea 5 jaar garantie maar moet ik met het matras terug naar Ikea.Nu ligt Ikea voor ons niet naast de deur en is het moeilijk om een matras in een personenauto te proppen.
Nu is mijn vraag:hoe groot is de kans dat ik een nieuw matras meekrijg,kortom is het de moeite waard om de reis te ondernemen?
Als je een kassabon meeneemt, het matras inlevert bij de klantenservice krijg je een tegoedpas voor de aankoopprijs van het matras zoals je dat destijds kocht, eventueel verminderd met een gebruikspercentage. (Dat hangt van het type matras af, kijk daarvoor even in de garantiefolder, te downloaden van de IKEA site bij 't kopje 'klantenservice' geloof ik.) Met die tegoedpas kun je dan een nieuw exemplaar aanschaffen, al dan niet met een bijbetaling (en dat hangt natuurlijk weer van je nieuwe keuze af.) Maar als je recht op garantie hebt is het zeker de moeite waard!
pi_35928683
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 23:58 schreef Allan24 het volgende:

[..]

Als je een kassabon meeneemt, het matras inlevert bij de klantenservice krijg je een tegoedpas voor de aankoopprijs van het matras zoals je dat destijds kocht, eventueel verminderd met een gebruikspercentage. (Dat hangt van het type matras af, kijk daarvoor even in de garantiefolder, te downloaden van de IKEA site bij 't kopje 'klantenservice' geloof ik.) Met die tegoedpas kun je dan een nieuw exemplaar aanschaffen, al dan niet met een bijbetaling (en dat hangt natuurlijk weer van je nieuwe keuze af.) Maar als je recht op garantie hebt is het zeker de moeite waard!
Dank voor de info.Het boekje met de garantievoorwaarden had ik laatst al meegekregen bij Ikea,maar toen had ik het matras niet meegenomen.Het gaat om de Sultan Mansken met blauwe tijk.
Er staat in het boekje alleen over de garantie met de grijze tijk.Maar wat ik me kan herrinneren van toen we het matras kochten dat er idd 5 jaar volledige garantie op zat.
Maar goed volgende week gaan we de reis ondernemen en ik ben benieuwd hoe het gaat lopen.
We zijn tot nu toe zeer tevreden over Ikea geweest ook wat betreft afhandeling van klachten dus heb er nu ook weer vertrouwen in.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 11:05:41 #76
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_35934763
Net op het nieuws, de Ikea in Sliedrecht gaat dicht, de winkel is te klein en men kan niet uitbreiden.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 11:07:03 #77
3185 Adelante
To let it go now
pi_35934777
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 11:05 schreef Gumtree het volgende:
Net op het nieuws, de Ikea in Sliedrecht gaat dicht, de winkel is te klein en men kan niet uitbreiden.
bron?

[ Bericht 1% gewijzigd door Adelante op 11-03-2006 11:13:37 (ben bang dat ik het wel kan bevestigen overigens..) ]
  zaterdag 11 maart 2006 @ 11:16:17 #78
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_35934970
radio 538 nieuws.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 11:16:25 #79
141482 Q.
JurassiQ
pi_35934975
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:25 schreef innepin het volgende:

[..]

Leuk, dat was ik ook van plan.
Uiteindelijk heb ik mijn bed gekocht bij Beter Bed. Dat doorbreekt wel het IKEAisme van mijn huis.

.
For great justice!
  zaterdag 11 maart 2006 @ 12:36:57 #80
3185 Adelante
To let it go now
pi_35936880
quote:
IKEA Sliedrecht dicht

Gepubliceerd op zaterdag 11 maart 2006

AMSTERDAM/SLIEDRECHT (ANP) - Woonwarenhuis IKEA sluit zijn vestiging in Sliedrecht. De winkel gaat per 1 juli dicht, zo heeft IKEA BV Nederland zaterdag bekendgemaakt.

Volgens de directie is de vestiging in Sliedrecht te klein om ,,het volledige IKEA-concept goed tot haar recht te laten komen''. Er zijn geen plannen om het pand uit te breiden of te vervangen. Daarvoor is de locatie niet aantrekkelijk genoeg.

Sliedrecht had de primeur met de eerste Nederlandse vestiging van de Zweedse meubelketen. De winkel opende in november 1978 de deuren en bestaat dus ruim 27 jaar. ,,Dat maakt het allemaal extra pijnlijk. Maar de 14.000 vierkante meter vloeroppervlak is niet geschikt voor wat we nu aan assortiment willen laten zien. Bovendien telt het verzorgingsgebied onvoldoende huishoudens om te gaan uitbreiden'', aldus een woordvoerster.

Het besluit is door de Nederlandse directie genomen, donderdag bekrachtigd door de internationale raad van bestuur, die toen toevallig in Delft vergaderde, en zaterdag aan het personeel meegedeeld.

Herplaatsing

De bedoeling is dat IKEA de 190 medewerkers in Sliedrecht zoveel mogelijk bij andere vestigingen herplaatst. De bedrijfsleiding biedt hen een baan- en functiegarantie aan.

IKEA heeft in Nederland, behalve in Sliedrecht, vestigingen in Amsterdam, Barendrecht, Breda, Delft, Duiven, Eindhoven, Groningen, Haarlem, Heerlen, Hengelo en Utrecht. Binnenkort komt er ook een IKEA in Amersfoort. Het bedrijf geeft geen cijfers over martkaandeel en omzet in Nederland. ,,Maar we groeien elk jaar. Zeker in Nederland'', aldus de woordvoerster

Wereldwijd telt de onderneming van Ingvar Kamprad ongeveer 225 filialen in 33 landen, heeft 90.000 medewerkers en schreef over boekjaar 2004/2005 een omzet van 14,8 miljard euro.
bron: Planet
  zaterdag 11 maart 2006 @ 13:11:17 #81
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_35937840
Ik zit te wachten tot mijn Galant Buro's en Effektiv kastjes bezorgd worden..

Ik belde vanmorgen om te horen hoe laat ze ongeveer zouden komen.. "de combinatie postcode/huisnummer is niet bij ons bekend" me nu via 't telefoonmenu met een meisje door laten verbinden en die kon me wel vinden: tussen 14.30 en 17.30

Waarom gaan dingen eigenlijk niet altijd hetzelfde bij Ikea?
Tijdje geleden slaapkamerkasten gekocht, die wilde ik laten bezorgen. Bij de infobalie bij de slaapkamers de hele zooi besteld. Bij de kassa met m'n papiertje aanbetaling gedaan en de rest bij aflevering.
Nu moest ik een deel eerst zelf in 't magazijn bij elkaar zoeken, ik moest alles volledig betalen en dan bij de transportbalie de hele zooi op transport zetten. vond 't maar gezeik en gedoe...
als ik 't via ikea-zakelijk had gedaan, had 't dan anders gegaan?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_35938031
Sliedrecht Daar gingen we altijd naartoe voordat Ikea Delft kwam. Gezellig met de hele familie een dagje Ikea doen, spelen in het ballenbad, ijsje op het eind
Iedere droom moet je in een potje vangen.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 13:20:19 #83
3185 Adelante
To let it go now
pi_35938112
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 13:11 schreef E.T. het volgende:
Ik zit te wachten tot mijn Galant Buro's en Effektiv kastjes bezorgd worden..

Ik belde vanmorgen om te horen hoe laat ze ongeveer zouden komen.. "de combinatie postcode/huisnummer is niet bij ons bekend" me nu via 't telefoonmenu met een meisje door laten verbinden en die kon me wel vinden: tussen 14.30 en 17.30

Waarom gaan dingen eigenlijk niet altijd hetzelfde bij Ikea?
Tijdje geleden slaapkamerkasten gekocht, die wilde ik laten bezorgen. Bij de infobalie bij de slaapkamers de hele zooi besteld. Bij de kassa met m'n papiertje aanbetaling gedaan en de rest bij aflevering.
Nu moest ik een deel eerst zelf in 't magazijn bij elkaar zoeken, ik moest alles volledig betalen en dan bij de transportbalie de hele zooi op transport zetten. vond 't maar gezeik en gedoe...
als ik 't via ikea-zakelijk had gedaan, had 't dan anders gegaan?
Verschil zit hem in het feit dat sommige artikelen niet op voorraad zijn in de winkel (COS artikelen). Deze artikelen worden via het systeem besteld en krijg je gratis thuisbezorgd, meestal moet je hier wel een aanbetaling op doen

Alle artikelen die in de winkel beschikbaar zijn, moet je zelf verzamelen en wanneer je deze wilt bezorgen afgeven bij de transportbalie. Je betaalt de artikelen volledig bij de kassa en ook de transportkosten bij de transportbalie. Dit is eigenlijk de meest voorkomende vorm. IKEA is een cash & carry store. Dus betalen en meenemen. Wanneer jij dan de keuze maakt iets te laten bezorgen, regel je dat verder volkomen zelf.

Dan zijn er nog combinatie artikelen: artikelen die zowel in de winkel als via COS leverbaar zijn. Hier kun je zelf een keuze maken door ze zelf te verzamelen en af te rekenen en naar de transportbalie te brangen (=goedkoper) of je laat ze centraal bestellen en doet een aanbetaling aan de kassa en rekent de rest af bij levering thuis.

Wanneer je zakelijke klant bent bij IKEA kun je altijd alles via het Business Point in de winkel regelen en voorkom je dat je zelf met pakketten moet gaan zeulen. Je doet geen aanbetalingen maar ontvangt de rekening wanneer als is geleverd.
pi_35939985
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 14:26 schreef Blik het volgende:
Hierbij een keer een negatieve ervaring met de Ikea, kan natuurlijk ook gebeuren

Afgelopen woensdag zou onze bank Karlanda bezorgt worden, bij het bestellen hadden we duidelijk gezegd dat de bank naar de 1ste verdieping zou moeten en dat de trap vrij smal was. Dit zou geen enkel probleem zijn volgens de verkoopster.

nou niet dus. Ik werd woensdag in paniek opgebeld door mijn vriendin dat de bank niet door het trappegat heen pastte. De bezorgers hadden helemaal niks bij (trap, touw) en konden niks doen. Als we wilden konden we voor eigen risico de bank via het keukenraam (1ste verdieping) laten tillen maar er was een reele kans dat de keukenkraan dan kapot zou gaan. Gingen we dus niet doen. Hebben ze dus de bank bij ons in de gang laten staan en we mochten zelf uitzoeken hoe we het gingen doen. Ik bellen met de klantenservice, zegt dat vrouwke dat ze sinds een halfjaar die bank compleet monteren omdat dat productiekosten zou schelen. Het komt nu echter regelmatig voor dat de bank dus niet door een trappegat past.

Wat ik dan niet snap is waarom ze dan geen trap en touw meenemen, zo moeilijk is dat toch niet?

Ik dus naar huis toe tijdens werktijd. Heb ik verdomme zelf met behulp van 3 buren die bank door het keukenraam getild met behulp van een touw en een keukentrap. Niks gebeurt met de kraan want er was genoeg ruimte...

Een dikke onvoldoende voor de Ikea
Zie hier in het topic dus wel vaker problemen met de transportservice van IKEA, de TSN.... Heb zelf een keuken besteld bij hun en nog een dikke toeslag betaald omdat ik op de 3e etage woon.

Kwamen ze de keuken afleveren, alles naar boven gebracht behalve het werkblad.

De bezorgers zeiden dat het niet lukte, hebben 2 minuten een poging ondernomen en daarna dat werkblad laten staan onder het motto van "het lukt niet"

Nu nam ik dat toen voor waarheid aan, het zein tenslotte "experts" zou je zeggen.

Heb zelf met mijn zwager het geprobeerd en jawel hoor binnen 3 kwartier dat ding boven.

heb nu een dikke klacht lopen dat "als ik het kan, het hun ook moet lukken"

Werd later gebeld door het transportbedrijf, allerlei zwakke argumenten "dat de bezorgers op een strak schema zaten en er geen tijd voor hadden" ....... Alsof dat mijn probleem is, ze weten dat ik op de 3e etage woon dan hadden ze maar meer tijd moeten inplannen

Hier is het laatse woord niet over gesproken

Ikea is wel goed, alle de transportservice zuigt aan alle kanten
pi_35942669
Hmm, nu die Sliedrecht dicht gaat... mag er nog wel eentje bijkomen. En dan stel ik voor in de buurt van Zwolle. De dichtsbijzijnde IKEA is Utrecht of Hengelo. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom er een IKEA in Amersfoort moest komen, ligt dicht bij Utrecht. Er zit nu gewoon een gat op de kaart

zaterdag 11 maart 2006 @ 18:13:35 #86
3185 Adelante
To let it go now
pi_35945553
Het aantal huishoudens maakt het niet de moeite waard daar een extra vestiging te bouwen, Syytön. IKEA heeft de grond die zij in Zwolle heeft aangeschaft inmiddels ook weer verkocht. Leiderdorp staat nog wel gepland voor een nieuwe vestiging.
pi_35949465
ik zit te denken aan twee van deze:

Ikea Skruvsta in het rood..

Zijn deze hoog genoeg om aan een normaal bureau (80 cm) te zitten? Ik ben niet overdreven lang.. (1.80) En ik wil niet die met wieltjes, want die zijn alleen zwart en wit.. Iemand ervaring mee?
pi_35952248
Ik heb de witte achter m'n buro staan, en dat zit OK De hendel waarmee je de hoogte kan verstellen is stuk, daarom stond ie in de koopjeshoek, maar ik zit er best op. Bij de witte is het alleen jammer dat ie langzaam verkleurt, spijkerbroeken enzo geven er natuurlijk een beetje op af, en ik krijg het met de beste wil van de wereld niet schoon. Iemand daar misschien tips voor? Een simpel sopje is in ieder geval niet afdoende en ik durf er niet zomaar agressief spul op te gooien.
pi_35953304
mjah maar die witte heeft een gasdrukveer.. die zonder wieltjes is omhoog te draaien.. maar hoog genoeg? btw spijkerbroekafgeefsel gaat bijna nergens uit.. anders zouden al je spijkerbroeken ook hun kleur verliezen.. en zomaar chloor erop ofzo zou ik niet doen..
  zondag 12 maart 2006 @ 17:37:24 #90
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_35970241
Ellow,

Ik heb een vraagje; zijn er hier ook mensen die een Ikea keuken hebben met daarin inbouwapparatuur, die ook bij de Ikea is aangeschaft??

Ik heb een hele mooie keuken gezien met inbouwapparatuur, maar mijn vriend twijfelt of de inbouwapparatuur van Ikea echt wel zo oké is, dus zou ik graag van mensen die het wel hebben, hun mening willen weten.

Alvast bedankt !
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_35970985
quote:
Op zondag 12 maart 2006 17:37 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Ellow,

Ik heb een vraagje; zijn er hier ook mensen die een Ikea keuken hebben met daarin inbouwapparatuur, die ook bij de Ikea is aangeschaft??

Ik heb een hele mooie keuken gezien met inbouwapparatuur, maar mijn vriend twijfelt of de inbouwapparatuur van Ikea echt wel zo oké is, dus zou ik graag van mensen die het wel hebben, hun mening willen weten.

Alvast bedankt !
Ik heb geen keuken van de Ikea, noch inbouwapparatuur, maar ik heb laatst wel een half uur lang keukens staan bekijken, bevoelen en bestuderen. De Ikeakeukens die in de showroom in Groningen staan hebben koelkasten en vaatwassers van Whirlpool (in samenwerking met Ikea), dus dat is prima spul
pi_35975969
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 18:13 schreef Adelante het volgende:
Het aantal huishoudens maakt het niet de moeite waard daar een extra vestiging te bouwen, Syytön. IKEA heeft de grond die zij in Zwolle heeft aangeschaft inmiddels ook weer verkocht. Leiderdorp staat nog wel gepland voor een nieuwe vestiging.

Maar zwolle heeft 110.00 inwoners!
  zondag 12 maart 2006 @ 23:05:21 #93
3185 Adelante
To let it go now
pi_35977000
quote:
Op zondag 12 maart 2006 22:36 schreef Syytön het volgende:

Maar zwolle heeft 110.00 inwoners!
Die rijden dan maar naar Hengelo, Duiven of straks Amersfoort
pi_35977223
quote:
Op zondag 12 maart 2006 17:37 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Ellow,

Alvast bedankt !
Ik heb zelf geen keuken van Ikea maar een vriend van ons sinds een tijdje wel, ook met inbouwapparatuur. Whirpool inderdaad dacht ik, goed spul in elk geval!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  maandag 13 maart 2006 @ 00:11:39 #95
119235 Bad_Moon_Rising
Maak het beest in me los
pi_35979161
Weet iemand of ik bij Ikea ook een messenmagneetstrip kan kopen ?
  maandag 13 maart 2006 @ 00:14:16 #96
3185 Adelante
To let it go now
pi_35979236
quote:
Op maandag 13 maart 2006 00:11 schreef Bad_Moon_Rising het volgende:
Jup, wordt verkocht op de keukenafdeling, weet alleen de naam niet.
pi_35980782
http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10103&storeId=9&langId=-22&productId=20957

De zweedse limonade loopt vrij goed is het niet?? die smaakt goed, ik vind de cola minder.
  maandag 13 maart 2006 @ 05:13:18 #98
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_35981442
maw: Whirpool inbouw. Whirpool is gewoon Philips spul,dus dat zit denk ik wel goed met de inbouw...
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  maandag 13 maart 2006 @ 08:55:56 #99
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_35982446
quote:
Op maandag 13 maart 2006 05:13 schreef zwahiel het volgende:
maw: Whirpool inbouw. Whirpool is gewoon Philips spul,dus dat zit denk ik wel goed met de inbouw...
Ik meen dat het Whirpool spul nog beter is dan het spul van Philips zelf, kwam ook uit consumententesten etc...
pi_35983733
Zeg, kan je nog steeds die hoezen van de Klippanbank los kopen? Kan me herinneren dat dat 4 jaar geleden wel zo was, toen heb ik er eentje los bijgekocht. Maar die heeft nu al zoveel rode wijn gezopen dat het toch behoorlijk lelijk begint te worden....
Ik wil graag die naturel/creme kleurige hoes...
  maandag 13 maart 2006 @ 13:23:57 #101
92354 Nuvole
feeling good
pi_35988574
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 20:53 schreef Adelante het volgende:
Ingvar is echt

bijna 80 jaar en nog steeds bij de tijd en met name ook erg innemend... heb vandaag even met 'm gepraat en toch doet je dat wat
Zou Ingvar nou zelf die sluiting van Sliedrecht bekrachtigd hebben waarna het de media is ingegaan? Of hoe gaat zoiets binnen IKEA?
Wel jammer dat ie dichtgaat, ben er nooit geweest, maar het was wel 's lands eerste.
Only the good die young.
pi_35988638
quote:
Op maandag 13 maart 2006 10:17 schreef kristen het volgende:
Zeg, kan je nog steeds die hoezen van de Klippanbank los kopen? Kan me herinneren dat dat 4 jaar geleden wel zo was, toen heb ik er eentje los bijgekocht. Maar die heeft nu al zoveel rode wijn gezopen dat het toch behoorlijk lelijk begint te worden....
Ik wil graag die naturel/creme kleurige hoes...
Iemand?
  maandag 13 maart 2006 @ 13:30:11 #103
92354 Nuvole
feeling good
pi_35988778
quote:
Op maandag 13 maart 2006 13:26 schreef kristen het volgende:

[..]

Iemand?
Ik denk het toch wel. Er wordt dan wel een vestiging gesloten, maar ze zijn vast nog niet helemaal gek geworden bij IKEA. De dag dat er geen naturelkleurige Klippanhoes meer te koop is, zie ik gelukkig nog niet aanbreken. Je zal de Almas naturel wel moeten hebben, als ik zo op de site kijk.
Only the good die young.
  maandag 13 maart 2006 @ 13:31:23 #104
3185 Adelante
To let it go now
pi_35988805
quote:
Op maandag 13 maart 2006 13:23 schreef Nuvole het volgende:

Zou Ingvar nou zelf die sluiting van Sliedrecht bekrachtigd hebben waarna het de media is ingegaan? Of hoe gaat zoiets binnen IKEA?
Wel jammer dat ie dichtgaat, ben er nooit geweest, maar het was wel 's lands eerste.
Ik denk dat dit wel één van de redenen is geweest dat Ingvar afgelopen week in Nederland was. Volgens mij is dit echt voor het eerst in de IKEA geschiedenis dat een vestiging haar deuren moet sluiten (zonder herbouw/verplaatsing whatever). Het zal hem best aan het hart zijn geweest en ik denk dat ie zeker wilde stellen dat alle medewerkers er goed vanaf komen.
  maandag 13 maart 2006 @ 13:31:54 #105
3185 Adelante
To let it go now
pi_35988820
quote:
Op maandag 13 maart 2006 13:26 schreef kristen het volgende:

Iemand?
alle KLIPPAN hoezen zijn gewoon los verkrijgbaar!
pi_35988927
Ok, Thanks! Kon het op de Ikea website niet vinden... Enig idee hoeveel zo'n hoes kost?
  maandag 13 maart 2006 @ 13:42:04 #107
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_35989147
quote:
Op maandag 13 maart 2006 13:31 schreef Adelante het volgende:

[..]

Ik denk dat dit wel één van de redenen is geweest dat Ingvar afgelopen week in Nederland was. Volgens mij is dit echt voor het eerst in de IKEA geschiedenis dat een vestiging haar deuren moet sluiten (zonder herbouw/verplaatsing whatever). Het zal hem best aan het hart zijn geweest en ik denk dat ie zeker wilde stellen dat alle medewerkers er goed vanaf komen.
Hij heeft idd daar ook een belsuit in moeten nemen, volgens mij had het ook te maken met de INGKA ofzo, waar hij nog steeds 'macht' in heeft...

Wat me wel tegenviel van de beste man was dat hij zaterdag bij de bekendmaking aan het personeel van IKEA Sliedrecht niet aanwezig was, zou toch mooi zijn geweest... Hij heeft altijd gezegd dat IKEA Sliedrecht een soort van troetelkindje van 'hem' was ookal is het te klein, maarja...

Dit is niet de eerste keer dat een vestiging sluit, in New York is ooit een net geopende vestiging gesloten, omdat de plaats niet helemaal goed was voor het bereik . Maar daar staan er een stuk of 4 Dat werd me verteld .
  maandag 13 maart 2006 @ 13:45:26 #108
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_35989243
quote:
Op maandag 13 maart 2006 13:35 schreef kristen het volgende:
Ok, Thanks! Kon het op de Ikea website niet vinden... Enig idee hoeveel zo'n hoes kost?
Klik!
pi_35990918
Het weekend even naar de Ikea in Groningen geweest, toen we aankwamen was ie weg!!
hele Ikea gewoon weg!!

Bleek dat ze dus nu achter het oude gebouw zitten...wisten wij veel
verbouwd dus....
Maar jeuj, wat een verandering zeg!
mega groot, leek wel een pretpark!
heb weer een kar vol mee naar huis genomen.
&gt; Be Yourself; everyone else is taken &lt;
  maandag 13 maart 2006 @ 14:41:44 #110
106856 MociN
Live your own legend
pi_35990988
Jammer dat ie sluit. Kwam er zelf jaren lang.
pi_35991306
quote:
Op maandag 13 maart 2006 00:11 schreef Bad_Moon_Rising het volgende:
Heb er toevallig ook net ééntje gekocht, ding heet "Grundtal" en kost ¤ 4,50
(keukenafdeling)

Linkje

[ Bericht 14% gewijzigd door Peekaboo op 13-03-2006 14:55:47 ]
&gt; Be Yourself; everyone else is taken &lt;
pi_35991381
Ik sprak mijjn oom dit weekend, en die is klusjesman..
En die zat toch flink te mopperen op de ikea keukens, het is toch wel een beetje aan de gammele kant volgens hem..
pi_35992233
quote:
Op maandag 13 maart 2006 14:52 schreef teigan het volgende:
En die zat toch flink te mopperen op de ikea keukens, het is toch wel een beetje aan de gammele kant volgens hem..
Hij moet die schroeven wel stevig aandraaien. Maar gammel? Nee hoor. Mijn keuken is iig steviger dan die van de keukenconcurrent of zo.
pi_35992726
Ik heb laatst dit

keukenkastje gekocht. Ook al in elkaar gezet en het is echt enorm stevig!

Zo stevig (en zwaar dus) dat ik me afvraag of je idd zoals de handleiding zegt het kan bevestigen door met 4 schroeven aan het naastgelegen kastje te monteren....

Iemand daar ervaring mee? Er is helemaal geen ophangsysteem voor aan de muur bijgeleverd, maar het kastje is zo zwaar dat ik me afvraag of dit allemaal wel gaat houden....
pi_35995022
quote:
Op maandag 13 maart 2006 14:50 schreef Peekaboo het volgende:

[..]

Heb er toevallig ook net ééntje gekocht, ding heet "Grundtal" en kost ¤ 4,50
(keukenafdeling)

Linkje
He, die heb ik ook, alleen dan onder een plank boven mijn bureau. Met wat magneetjes erbij, hardstikke handig om wat papieren op te hangen!
  maandag 13 maart 2006 @ 17:13:29 #116
67385 ROG
Go on, say it.
pi_35995804
Is dat dan niet de BAR magneetstrip heinl?
  maandag 13 maart 2006 @ 17:39:58 #117
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_35996563
Wij hebben ook de BAR-strips...

Hangt bij ons op het toilet om de tekeningen die wij van kids krijgen op te hangen !

Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_36008110
Hmm, is inderdaad de BAR-strip. Ziet er ook wel verdomd hetzelfde uit
  dinsdag 14 maart 2006 @ 20:57:05 #119
3011 E.T.
pi_36035135
Adelante, nog bedankt voor je uitgebreide antwoord!

Ik ga binnenkort trouwens nog een Effectiv-kastje erbij halen en dat past natuurlijk wel makkelijk in m'n auto, moet je dat dan apart ophalen bij die balie 'uitgifte goederen' oid?

Trouwens wel waanzinnig spul, dat kantorenspul. Mooi, stevig, zit goed in elkaar, monteert makkelijk. Zal zo ff foto'tje uploaden van ons nieuwe 'kantoor'
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 21:14:04 #120
3011 E.T.
pi_36035941

Ons 'IKEA-hok' .Moet nog wel afgewerkt worden en opgeleukt enzo..
  Jubileum moderator dinsdag 14 maart 2006 @ 21:46:24 #121
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_36037611
Op welke afdeling kun je van die schattige meisjes kopen? Ik zie ze niet op de website...

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 14 maart 2006 @ 22:19:43 #122
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_36039003
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 21:46 schreef Lois het volgende:
Op welke afdeling kun je van die schattige meisjes kopen? Ik zie ze niet op de website...

Hey!
*terug naar OUD kickt

Ziet er mooi uit hoor dat bureatje! Viond ik wel gaaf om te hebben zo'n half rond bureau...
  dinsdag 14 maart 2006 @ 22:44:27 #123
3185 Adelante
To let it go now
pi_36040083
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 20:57 schreef E.T. het volgende:
Ik ga binnenkort trouwens nog een Effectiv-kastje erbij halen en dat past natuurlijk wel makkelijk in m'n auto, moet je dat dan apart ophalen bij die balie 'uitgifte goederen' oid?
verschilt per vestiging, maar meestal ligt de EFFEKTIV serie in het talon magazijn, wat inhoudt dat je het artikel eerst moet bestellen bij de afdeling kantoormateriaal, vervolgens je order moet betalen aan de kassa en afhalen bij de goederenuitgifte.

mooie opstelling bureaucombinatie trouwens

van wie is die Apple, ik hoop van Swets
  dinsdag 14 maart 2006 @ 23:00:47 #124
3011 E.T.
pi_36040765
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 22:44 schreef Adelante het volgende:

waarom nou weer van Swets

tssssskk, IT'S MINE!!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 maart 2006 @ 20:32:11 #125
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_36067349
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 22:44 schreef Adelante het volgende:

We hebben hier in huis :
Een Windows XP machine (mine)
Een Linux Mandrake machine (mine)
Een 19" Solaris rack- server (mine)
Een 17" Imac (ET )
Een 12" Ibook (ET )

Zodra er een intel equivalent van de PowerMac is, koop ik er 1 met een cinema display .

Ontopic, het was even rekenen, want eigenlijk wilde ik een halfrond buro van 60 diep, maar dit past precies. Erg tevreden over de kwaliteit van de buro's. Het is beter dan wat ik op mijn werk heb.
  woensdag 15 maart 2006 @ 20:32:40 #126
141482 Q.
JurassiQ
pi_36067365
Net weer naar de IKEA geweest. Ik kom er bijna vaker dan op mn werk. .
For great justice!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 maart 2006 @ 20:58:09 #127
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_36068240
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 21:46 schreef Lois het volgende:

Dat is de Søskiä
pi_36093509
Ik was bij de Ikea in Duiven vandaag

Een bed gekocht en een klippan-hoes en twee tafeltjes en nog wat klein grut. Maar ik wil mééérrr en wééérrr!
  donderdag 16 maart 2006 @ 18:56:18 #129
3185 Adelante
To let it go now
pi_36093622
Welk bed heb je gekocht, waxxer?
pi_36098056
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 18:56 schreef Adelante het volgende:
Welk bed heb je gekocht, waxxer?
Mijn hele leven staat al in het teken van dat bed: Hopen.

Was jij in Duiven vanavond? Ik ben geen psycho ofzo, even vooropgesteld, maar ik heb nu eenmaal een heel vreemd geheugen. En ik zag een wage staan, waarvan ik mij meen te herinneren zo van hey had Adelante er niet zo een? Wel raar, bed gekocht bij de Ikea, loop je weg, denk je aan Adelante. . Maargoed, weer wat ervaren dus.

Naja, de Hopen dus, en een rode Klippan hoes en rode kussentjes en twee witte Rian bijzettafeltjes. Heb trouwens de donkere Hopen. En verder nog wat kleine dingetjes dus...
pi_36098179
Als ik een matras bij de Ikea aanschaf, krijg ik dat dan opgerold mee? Zodat het zeg maar nog te vervoeren valt?
Ik wil 'm ook wel laten bezorgen, maar ik weet niet hoe duur dat zou worden... van Ikea Utrecht naar Utrecht-Oost...
pi_36098190
Ik heb de nieuwe slaapkamerplanning gemaakt
Het gaat het Malm bed worden in middenbruin, 3 ladenkasten met 4 lades, 2 nachtkastjes, lattenbodems, matras, 2x klyka wandlampjes, spiegel Stave middenbruin en nog wat decoratie dingen.
Dit gaat trouwens in etappes gekocht worden
Heb er zo'n zin in om aan de slaapkamer te beginnen
  donderdag 16 maart 2006 @ 21:44:25 #133
67385 ROG
Go on, say it.
pi_36098896
Jep (matrassen zijn opgerold)

[ Bericht 81% gewijzigd door ROG op 16-03-2006 21:50:16 ]
  donderdag 16 maart 2006 @ 22:09:20 #134
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_36099808
Lang niet alle matrassen!!! Enne, ik ben van IKEA Duiven . Toch wel planten, posters, lijsten, vazen en manden meegenomen he?
  donderdag 16 maart 2006 @ 22:11:08 #135
141482 Q.
JurassiQ
pi_36099867
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 21:21 schreef innepin het volgende:
Als ik een matras bij de Ikea aanschaf, krijg ik dat dan opgerold mee? Zodat het zeg maar nog te vervoeren valt?
Achterop de fiets?
For great justice!
pi_36100012
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 22:09 schreef WebForce het volgende:
Lang niet alle matrassen!!! Enne, ik ben van IKEA Duiven . Toch wel planten, posters, lijsten, vazen en manden meegenomen he?
Nóg niet Maar die komen wel! Etappes idd Heb nog genoeg dingen nodig. Maar de meeste studentikoze dingen zijn zo ondertussen wel uit mijn hiis verdwenen, gelukkig
pi_36103981
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 22:11 schreef Q. het volgende:

[..]

Achterop de fiets?
Nou, nu je het zegt, heb je 4 april wat te doen? Kan wel een Twingo gebruiken
  vrijdag 17 maart 2006 @ 06:57:04 #138
141482 Q.
JurassiQ
pi_36106691
De gemiddelde bagagedrager heeft meer capaciteit.
For great justice!
  vrijdag 17 maart 2006 @ 12:14:40 #139
107521 Furia
snoopy weer
pi_36112547
Gisteren in Groningen deze gehaald:

(Genevad)

Ben helemaal verliefd (En nee, niet op het uiterlijk, maar wel op mijn lekkere warme voetjes nu!)
pi_36116777
Haha prachtig! Kun je die dingen ook nog naar binnen drukken (Zodat het een echt kussen is)? Zoja, dan ga ik die ook zeker weten halen!
  vrijdag 17 maart 2006 @ 17:02:30 #141
107521 Furia
snoopy weer
pi_36121920
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 14:25 schreef heinl het volgende:
Haha prachtig! Kun je die dingen ook nog naar binnen drukken (Zodat het een echt kussen is)? Zoja, dan ga ik die ook zeker weten halen!
even proberen hoor..

ja, je kunt ze op zich naar binnen drukken, maar dan lijkt het wel of je kussen 2 ogen heeft. Maar als je hem dan omdraait, dan zie je geen verschil met een normaal kussen!
pi_36122759
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 17:02 schreef Furia het volgende:

[..]

even proberen hoor..

ja, je kunt ze op zich naar binnen drukken, maar dan lijkt het wel of je kussen 2 ogen heeft. Maar als je hem dan omdraait, dan zie je geen verschil met een normaal kussen!
Dat was ook precies wat ik bedoelde

Ik ga hem volgende week even halen
  vrijdag 17 maart 2006 @ 20:16:11 #143
30488 coolbabe
My little pwny
pi_36127083
Weet iemand toevallig al wat meer over buffetkast Ingo? Die zou in week 10 weer leverbaar zijn maar staat nog steeds niet op de site? Ik vind dat ik nu wel lang genoeg heb gewacht en als het niet heel snel weer leverbaar is ga ik op zoek naar iets anders.
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_36127144
Wij doen de babykamer meubeltjes van Ikea. Allemaal in het wit. Jammer alleen dat de kledingkast uit de collectie gaat, die moesten we nu verder weg gaan halen. Wel erg leuk spul.
Je leeft maar 1 keer
  vrijdag 17 maart 2006 @ 21:41:15 #145
3011 E.T.
pi_36129370
LACK planken, zijn die er echt alleen nog maar in 't zwart en wit?
Op de site staan ze niet meer afgebeeld in houtkleuren
pi_36129808
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 21:41 schreef E.T. het volgende:
LACK planken, zijn die er echt alleen nog maar in 't zwart en wit?
Op de site staan ze niet meer afgebeeld in houtkleuren
Die zijn er nog steeds in de houtkleuren. Met de introductie van de nieuwe catalogus in september wordt het LACK assortiment uitgebreid voor zover ik weet...
  vrijdag 17 maart 2006 @ 22:04:32 #147
3011 E.T.
pi_36129999
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 21:57 schreef Allan24 het volgende:

[..]

Die zijn er nog steeds in de houtkleuren. Met de introductie van de nieuwe catalogus in september wordt het LACK assortiment uitgebreid voor zover ik weet...
gelukkig *zucht van verlichting*
Volgende week ofzo stuk of 5 van halen
  vrijdag 17 maart 2006 @ 22:08:37 #148
67385 ROG
Go on, say it.
pi_36130107
Is de Spar snijplank van ca. ¤ 8,50 nog érgens op voorraad, de vorige is kromgetrokken en gesneuveld.
pi_36131233
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 21:17 schreef Waxxer het volgende:

[..]

Mijn hele leven staat al in het teken van dat bed: Hopen.
Ah, Hopen. Goeie keus , die heb ik ook.

pi_36141826
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 22:42 schreef Tulebuud het volgende:

[..]

Ah, Hopen. Goeie keus , die heb ik ook.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Jaaa dat is hem!

Dinsdag wordt hij bezorgd
pi_36146780
quote:
Op maandag 13 maart 2006 14:52 schreef teigan het volgende:
Bij ons thuis was dat idd een ramp. Twee timmermannen die er maar niet uit konden komen. En het hout begon te werken waardoor de koelkast niet meer open kon. Het gasfornuis dat dienst weigerde.

Het ziet er allemaal mooi uit, maar in de praktijk... Buiten de keukens om: niets dan lof voor ikea. Ik heb TV-meubel Benno daar gekocht voor in het nieuwe huis. En een soort vitrinekastje voor de DVD's e.d. Een lack-tageltje gaat dienst doen als salontagel. En we hebben er enorm veel lampen gekocht.

Je moet alleen uitkijken wat je er koopt. Sommige dingen zie je terug bij werkelijk al je buren en kennissen.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 18:01:53 #152
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_36146901
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 17:57 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Je moet alleen uitkijken wat je er koopt. Sommige dingen zie je terug bij werkelijk al je buren en kennissen.
Sommige? IKEA is zo goedkoop doordat het massa's verkoopt, ook in Nederland...
pi_36148512
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 18:01 schreef WebForce het volgende:

[..]

Sommige? IKEA is zo goedkoop doordat het massa's verkoopt, ook in Nederland...
Of het verkoopt massa's omdat het zo goedkoop is
  zaterdag 18 maart 2006 @ 20:15:26 #154
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_36149994
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 19:12 schreef innepin het volgende:

[..]

Of het verkoopt massa's omdat het zo goedkoop is
Dat is dan weer de wisselwerking
pi_36175610
Hoe heet deze stoel? (is niet mijn foto hoor) en worden er hoezen voor verkocht? Zo ja in het rood of wit? Of in welke kleuren anders?
  zondag 19 maart 2006 @ 19:15:00 #156
3185 Adelante
To let it go now
pi_36175663
quote:
Op zondag 19 maart 2006 19:12 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
Hoe heet deze stoel? (is niet mijn foto hoor) en worden er hoezen voor verkocht? Zo ja in het rood of wit? Of in welke kleuren anders?
geen idee hoe de stoel heet, maar hij is uit het assortiment en losse hoezen zijn niet meer verkrijgbaar
pi_36175677
Bestaat de lack plank ook in het knalrood?
pi_36175721
quote:
Op zondag 19 maart 2006 19:15 schreef Adelante het volgende:

[..]

geen idee hoe de stoel heet, maar hij is uit het assortiment en losse hoezen zijn niet meer verkrijgbaar
Ok.. Hij vloekt nog al bij mij wit/knalrode kamer. Als ik de naam weet, zou ik een tweedehands hoes kunnen vinden op marktplaats. Of ik zou de hoes kunnen verven. Of ik zou iemand kunnen vragen een nieuwe te maken. Of ik koop een nieuwe stoel. Of ik doe de stoel gewoon weg.

Of
  zondag 19 maart 2006 @ 19:16:43 #159
3185 Adelante
To let it go now
pi_36175726
quote:
Op zondag 19 maart 2006 19:15 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
Bestaat de lack plank ook in het knalrood?
nog niet, LACK wordt binnenkort uitgebreid met knalrode en -groene planken, tafeltjes en kasten
pi_36175743
quote:
Op zondag 19 maart 2006 19:16 schreef Adelante het volgende:

[..]

nog niet, LACK wordt binnenkort uitgebreid met knalrode en -groene planken, tafeltjes en kasten
! Geweldig

Ik heb namelijk witte en knalrode planken nodig
pi_36179421
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 20:53 schreef Adelante het volgende:
Ingvar is echt

Werk jij in IKEA Haarlem Adelante?
pi_36180051
Wanneer opent IKEA in Amersfoort ?
  zondag 19 maart 2006 @ 21:07:15 #163
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_36180097
quote:
Op zondag 19 maart 2006 19:16 schreef Adelante het volgende:

[..]

Dan wacht ik nog even
pi_36180190
Ik heb nog een vraagje over het stagelopen bij IKEA. Ik zou heel graag stage lopen daar, en dan met name bij IKEA Duitsland, omdat mijn opleiding buitenland georienteerd is (Duitsland, die keuze is nür omdat ik graag de taal beter wil leren spreken en Duitsland mij interesseert). Alleen.. hoe kom ik daar? Moet ik dat via de sollicitatie website doen? Ik kan er niets over vinden.
Is de kans ook aannemelijk dat ik daadwerkelijk daar stage zou kunnen lopen, nemen ze vaak studenten aan?
Ik zou wel kunnen bellen, maar ik heb het idee dat ze daar a) niet zo gek op zijn, omdat alles online gaat, en b) dan sta ik met mijn mond vol tanden, als ik zo in het Duits even moet bellen. Ik moet nog een opfriscursus doen.
  zondag 19 maart 2006 @ 21:34:47 #165
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_36181345
quote:
Op zondag 19 maart 2006 21:06 schreef Winkeldier het volgende:
Wanneer opent IKEA in Amersfoort ?
Staat op de site... Augustus
  zondag 19 maart 2006 @ 21:38:36 #166
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_36181563
quote:
Op zondag 19 maart 2006 21:09 schreef Syytön het volgende:
Ik heb nog een vraagje over het stagelopen bij IKEA. Ik zou heel graag stage lopen daar, en dan met name bij IKEA Duitsland, omdat mijn opleiding buitenland georienteerd is (Duitsland, die keuze is nür omdat ik graag de taal beter wil leren spreken en Duitsland mij interesseert). Alleen.. hoe kom ik daar? Moet ik dat via de sollicitatie website doen? Ik kan er niets over vinden.
Is de kans ook aannemelijk dat ik daadwerkelijk daar stage zou kunnen lopen, nemen ze vaak studenten aan?
Ik zou wel kunnen bellen, maar ik heb het idee dat ze daar a) niet zo gek op zijn, omdat alles online gaat, en b) dan sta ik met mijn mond vol tanden, als ik zo in het Duits even moet bellen. Ik moet nog een opfriscursus doen.
Ja dat is idd moeilijk... Gewoon een open sollicitatie schrijven lijkt mij. Ik werkte namelijk al voor mijn stage bij IKEA Duiven. Dus daar een stageplek vinden was gewoon een kwestie van de HR manager op de gang de vraag 'Is het misschien mogelijk voor mij om hier stage te lopen?' te stellen . Lekker informeel (dat is IKEA).

Misschien een tip voor het eerste gesprek/brief...
pi_36181999
Ja, ik dacht er al aan op een open sollicitatie te schrijven, maar dan moet je wel opvallen, en hopelijk een snelle reactie krijgen.
Maar ik kwam op het snuggere idee om op de Duitse Ikea site bij vacatures te kijken en op 'praktikum' te zoeken en daar staan er wel een paar. Alleen dan sluit de datum of de soort Praktikum niet helemaal aan op mijn opleiding.
  zondag 19 maart 2006 @ 21:49:54 #168
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_36182168
quote:
Op zondag 19 maart 2006 21:46 schreef Syytön het volgende:
Ja, ik dacht er al aan op een open sollicitatie te schrijven, maar dan moet je wel opvallen, en hopelijk een snelle reactie krijgen.
Maar ik kwam op het snuggere idee om op de Duitse Ikea site bij vacatures te kijken en op 'praktikum' te zoeken en daar staan er wel een paar. Alleen dan sluit de datum of de soort Praktikum niet helemaal aan op mijn opleiding.
Wat is je opleiding?
pi_36183372
quote:
Op zondag 19 maart 2006 19:15 schreef Adelante het volgende:

[..]

Hij heet dus Hova
pi_36183652
quote:
Op zondag 19 maart 2006 21:49 schreef WebForce het volgende:

[..]

Wat is je opleiding?
International Business Studies, MBO niveau 4 ... 1e leerjaar ook nog eens!
Stage is begin 2e jaar.
  zondag 19 maart 2006 @ 22:23:15 #171
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_36183751
quote:
Op zondag 19 maart 2006 22:21 schreef Syytön het volgende:

[..]

International Business Studies, MBO niveau 4 ... 1e leerjaar ook nog eens!
Stage is begin 2e jaar.
IKEA is groot genoeg om ergens een plaats voor jou te hebben, ook al staan er geen vacatures voor.
  zondag 19 maart 2006 @ 22:33:23 #172
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_36184265
Afgelopen vrijdag bij IKEA in Amsterdam een plafonniere gekocht, een INDEX en twee knalgroene voederbakjes
Was toen ik wegging nog getuige van een heuse rel. Een 'gekleurde'dame was aangehouden door de bewaking omdat ze een tas zou hebben meegenomen. De dame was het er niet mee eens en schreeuwde de hele tent bij elkaar en ze begon zelfs te slaan Toen ik de deur uit liep, kwamn er zelfs een stuk of wat magazijnmedewerkers naartoe gehold om assistentie te verlenen. Het mens ging werkelijk he-le-maal uit haar dak
  zondag 19 maart 2006 @ 22:43:03 #173
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_36184762
quote:
Op zondag 19 maart 2006 22:33 schreef Aventura het volgende:
Afgelopen vrijdag bij IKEA in Amsterdam een plafonniere gekocht, een INDEX en twee knalgroene voederbakjes
Was toen ik wegging nog getuige van een heuse rel. Een 'gekleurde'dame was aangehouden door de bewaking omdat ze een tas zou hebben meegenomen. De dame was het er niet mee eens en schreeuwde de hele tent bij elkaar en ze begon zelfs te slaan Toen ik de deur uit liep, kwamn er zelfs een stuk of wat magazijnmedewerkers naartoe gehold om assistentie te verlenen. Het mens ging werkelijk he-le-maal uit haar dak
Amsterdam ja . Die medewerkers daar ook . Dat zou bij ons ECHT niet mogen dat je helpt met een klant aanhouden. Dan laten ze em nog liever gaan!
  zondag 19 maart 2006 @ 22:51:56 #174
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_36185177
quote:
Op zondag 19 maart 2006 22:43 schreef WebForce het volgende:

[..]

Amsterdam ja . Die medewerkers daar ook . Dat zou bij ons ECHT niet mogen dat je helpt met een klant aanhouden. Dan laten ze em nog liever gaan!
Ze zagen er inderdaad uit alsof ze maar al te graag mee wilden werken om dat agressieve vrouwspersoon in toom te houden.
Was echt komisch, vooral de winkelmedewerker van Marokkaanse afkomst die haar in eerste instantie aanhield moest het ontgelden. Want als minderheid zijnde moet je toch solidair zijn met je mede-minderheidsmensen?
pi_36213738
Heb net in Delft nog leuke ovenschalen gekocht en nog wat kaarsjes .

Jammer trouwens dat er alleen een nummer staat bij wie je geholpen heeft...ik wilde juist graag weten of die aantrekkelijke kassajongen ook nog een aantrekkelijke naam had...

[ Bericht 11% gewijzigd door myxomatosekonijn op 20-03-2006 21:38:57 ]
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  maandag 20 maart 2006 @ 21:34:20 #176
141482 Q.
JurassiQ
pi_36213762
quote:
Op maandag 20 maart 2006 21:33 schreef myxomatosekonijn het volgende:

Jammer trouwens dat er alleen een nummer staat bij wie je geholpen heeft...ik wilde juist graag weten of die aantrekkelijke kassajongen ook nog een aantrekkelijke naam had...
Vind je "nummer 23" dan geen aantrekkelijke naam?
For great justice!
  maandag 20 maart 2006 @ 21:38:02 #177
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_36213883
Er zit aan de lengtekant van mijn matras een rare bobbel, alsof er een stuk uitsteekt... Het betreft een Hörninger(?)-matras van nog geen jaar oud

Wat te doen? Bon heb ik nog, maar hoe gaat dat in z'n werk met ruilen? En kan dat nog wel?
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_36213944
quote:
Op maandag 20 maart 2006 21:34 schreef Q. het volgende:

[..]

Vind je "nummer 23" dan geen aantrekkelijke naam?
Uhm....nee!
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  maandag 20 maart 2006 @ 21:48:23 #179
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_36214267
quote:

Droeg hij geen naambordje dan? En wat nou al z'n naam niet aantrekkelijk is?
  maandag 20 maart 2006 @ 21:48:50 #180
3185 Adelante
To let it go now
pi_36214289
quote:

Wat is zijn id, staat onder aan de kassabon, dan check ik het wel even
  maandag 20 maart 2006 @ 21:53:30 #181
3185 Adelante
To let it go now
pi_36214476
quote:
Op maandag 20 maart 2006 21:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
Er zit aan de lengtekant van mijn matras een rare bobbel, alsof er een stuk uitsteekt... Het betreft een Hörninger(?)-matras van nog geen jaar oud

Wat te doen? Bon heb ik nog, maar hoe gaat dat in z'n werk met ruilen? En kan dat nog wel?
Heb je last van die bobbel of is het alleen iets esthetisch?

Bij antwoord één kun je gebruik maken van je garantie recht en het matras omruilen. De SULTAN HORNINGE gaat wel uit de colelctie, dus als ze 'm niet meer kunnen ruilen tegen jouw model, dan kijg je een tegoedpas en kun je die inleveren op een ander model.
  maandag 20 maart 2006 @ 21:55:34 #182
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_36214557
quote:
Op maandag 20 maart 2006 21:53 schreef Adelante het volgende:

[..]

Heb je last van die bobbel of is het alleen iets esthetisch?

Bij antwoord één kun je gebruik maken van je garantie recht en het matras omruilen. De SULTAN HORNINGE gaat wel uit de colelctie, dus als ze 'm niet meer kunnen ruilen tegen jouw model, dan kijg je een tegoedpas en kun je die inleveren op een ander model.
Nee, je voelt er veren uitsteken en ik rol de hele tijd naar die ene kant waar het uitsteeksel zit

Nou, dan hoop ik maar dat ze die HORNINGE nog hebben, want we hebben 2 losse matrassen in een tweepersoonsbed liggen...
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 20 maart 2006 @ 21:57:22 #183
3185 Adelante
To let it go now
pi_36214635
quote:
Op maandag 20 maart 2006 21:55 schreef XcUZ_Me het volgende:

Nee, je voelt er veren uitsteken en ik rol de hele tijd naar die ene kant waar het uitsteeksel zit

Nou, dan hoop ik maar dat ze die HORNINGE nog hebben, want we hebben 2 losse matrassen in een tweepersoonsbed liggen...
welke maat en welke vestiging? kan het nu zo voor je nakijken
pi_36214699
quote:
Op maandag 20 maart 2006 21:48 schreef HuubTuub het volgende:

[..]

Droeg hij geen naambordje dan? En wat nou al z'n naam niet aantrekkelijk is?
Aan een naambordje heb ik niet eens gedacht...kon alleen maar verdrinken in zijn ogen (ahum...hehe)

En die tweede vraag is een goeie...ik zou t geloof ik wel jammer vinden...erg he!
pi_36214736
quote:
Op maandag 20 maart 2006 21:48 schreef Adelante het volgende:

[..]

Wat is zijn id, staat onder aan de kassabon, dan check ik het wel even
En dan zeker hier bekend maken of hem laten weten...dacht t niet
  maandag 20 maart 2006 @ 22:10:50 #186
3185 Adelante
To let it go now
pi_36215188
quote:
Op maandag 20 maart 2006 21:59 schreef myxomatosekonijn het volgende:

En dan zeker hier bekend maken of hem laten weten...dacht t niet
Misschien was het Snarf wel, die werkt in Delft
  maandag 20 maart 2006 @ 22:17:32 #187
30488 coolbabe
My little pwny
pi_36215505
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 20:16 schreef coolbabe het volgende:
Weet iemand toevallig al wat meer over buffetkast Ingo? Die zou in week 10 weer leverbaar zijn maar staat nog steeds niet op de site? Ik vind dat ik nu wel lang genoeg heb gewacht en als het niet heel snel weer leverbaar is ga ik op zoek naar iets anders.
Iemand? Alsjeblieft?
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_36215523
quote:
Op maandag 20 maart 2006 22:10 schreef Adelante het volgende:

[..]

Misschien was het Snarf wel, die werkt in Delft
Foto's willen we
  maandag 20 maart 2006 @ 22:19:39 #189
3185 Adelante
To let it go now
pi_36215599
quote:
Op maandag 20 maart 2006 22:17 schreef coolbabe het volgende:

Iemand? Alsjeblieft?
zal morgen even voor je kijken of en wanneer ie weer komt
  maandag 20 maart 2006 @ 22:20:23 #190
3185 Adelante
To let it go now
pi_36215633
quote:
Op maandag 20 maart 2006 22:17 schreef Allan24 het volgende:

Foto's willen we
Hij is keukenverkoper staat in z'n profiel, dus die valt af...
  maandag 20 maart 2006 @ 22:20:39 #191
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_36215646
quote:
Op maandag 20 maart 2006 21:57 schreef Adelante het volgende:

[..]

Ben je thuiswerker ofzo
  maandag 20 maart 2006 @ 22:21:15 #192
30488 coolbabe
My little pwny
pi_36215671
quote:
Op maandag 20 maart 2006 22:19 schreef Adelante het volgende:

[..]

zal morgen even voor je kijken of en wanneer ie weer komt
Dank je wel
  maandag 20 maart 2006 @ 22:21:57 #193
3185 Adelante
To let it go now
pi_36215694
quote:
Op maandag 20 maart 2006 22:20 schreef WebForce het volgende:

Ben je thuiswerker ofzo
IKEA is mijn thuis...

Zit nu nog te werken (presentatie moet morgen af), maar MHS en iSell liggen inmiddels plat...
  maandag 20 maart 2006 @ 22:29:07 #194
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_36215965
quote:
Op maandag 20 maart 2006 22:21 schreef Adelante het volgende:

[..]

IKEA is mijn thuis...

Zit nu nog te werken (presentatie moet morgen af), maar MHS en iSell liggen inmiddels plat...
Dus je zit thuis en hebt beschikking (als het systeem het doet) over MHS?
  maandag 20 maart 2006 @ 22:31:46 #195
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_36216067
quote:

[..]

Tof!

Maat is 90 x 200 en vestiging Barendrek!
  maandag 20 maart 2006 @ 22:31:49 #196
3185 Adelante
To let it go now
pi_36216070
quote:
Op maandag 20 maart 2006 22:29 schreef WebForce het volgende:

Dus je zit thuis en hebt beschikking (als het systeem het doet) over MHS?
Nope, zit nog bij IKEA...
  maandag 20 maart 2006 @ 22:34:34 #197
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_36216172
. Wat is je functie dan>

Het wordt steeds ongeloofwaardiger
  maandag 20 maart 2006 @ 22:38:30 #198
3185 Adelante
To let it go now
pi_36216317
quote:
Op maandag 20 maart 2006 22:34 schreef WebForce het volgende:
. Wat is je functie dan>

Het wordt steeds ongeloofwaardiger
-edit-

nu ga ik trouwens echt naar huis, anders kickt de beveiliging me er straks uit en hoef ik er bij m'n vriendin ook niet meer in te komen

[ Bericht 24% gewijzigd door Adelante op 20-03-2006 22:44:10 ]
  maandag 20 maart 2006 @ 22:43:59 #199
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_36216544
Nou werk ik toch al een tijde bij IKEA, maar van S&S manager heb ik nog niet gehoord

Enlighten me?
  maandag 20 maart 2006 @ 22:44:49 #200
3185 Adelante
To let it go now
pi_36216599
Safety & Security voor zowel Eindhoven als Heerlen
  maandag 20 maart 2006 @ 22:47:41 #201
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_36216713
Ach kijk! Heb je binnenkort dan ook S&S (ik leer snel! )-check?
  maandag 20 maart 2006 @ 22:49:34 #202
3185 Adelante
To let it go now
pi_36216802
S&S check is anders echt niets nieuws binnen IKEA, toch? Valt in hetzelfde rijtje als de commercial reviews en admin checks

*nu naar huis gaat*
  maandag 20 maart 2006 @ 22:50:38 #203
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_36216841
quote:
Op maandag 20 maart 2006 22:49 schreef Adelante het volgende:
S&S check is anders echt niets nieuws binnen IKEA, toch? Valt in hetzelfde rijtje als de commercial reviews en admin checks

*nu naar huis gaat*

Nee is niets nieuws nee, maar daar ben jij ook verantwoordelijk voor lijkt me
  maandag 20 maart 2006 @ 22:53:27 #204
3185 Adelante
To let it go now
pi_36216992
Ben ik niet verantwoordelijk voor, in zoverre RSC voert de test uit en iedere afdeling is zelf verantwoordelijk voor de score op hun afdeling. Ik ben alleen eindverantwoording verschuldigd aan de storemanager voor het algehele resultaat uit de test (moet mezelf wel terugverdienen ).

Vreemd trouwens dat Duiven die functie nog niet kent trouwens. Amsterdam, Haarlem en Eindhoven/Heerlen hebben toch aangegeven dat het geen overbodige luxe is.

houdoe
pi_36220212
quote:
Op maandag 20 maart 2006 22:53 schreef Adelante het volgende:
Ben ik niet verantwoordelijk voor, in zoverre RSC voert de test uit en iedere afdeling is zelf verantwoordelijk voor de score op hun afdeling. Ik ben alleen eindverantwoording verschuldigd aan de storemanager voor het algehele resultaat uit de test (moet mezelf wel terugverdienen ).

Vreemd trouwens dat Duiven die functie nog niet kent trouwens. Amsterdam, Haarlem en Eindhoven/Heerlen hebben toch aangegeven dat het geen overbodige luxe is.

houdoe
Houdoe
  dinsdag 21 maart 2006 @ 01:32:15 #206
37582 Snarf
pi_36220996
quote:
Op maandag 20 maart 2006 22:44 schreef Adelante het volgende:
Safety & Security voor zowel Eindhoven als Heerlen
Eindelijk weet ik wat 'ie doet
  dinsdag 21 maart 2006 @ 10:11:58 #207
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_36224223
quote:

[..]

quote:
Op maandag 20 maart 2006 22:31 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Tof!

Maat is 90 x 200 en vestiging Barendrek!
Adelante?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:04:25 #208
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_36225593
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:11 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

[..]

Adelante?
Barendrek herkende die niet
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:06:20 #209
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_36225645
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:04 schreef WebForce het volgende:

[..]

Barendrek herkende die niet
Dat zal het zijn
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:38:39 #210
3185 Adelante
To let it go now
pi_36226582
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:11 schreef XcUZ_Me het volgende:

Adelante?
heb even voor je gekeken (kon gisteren niet meer, want na 22 uur gaan alle systemen in back-up mode).

barendrecht heeft er nog 14 op voorraad momenteel
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:46:03 #211
3185 Adelante
To let it go now
pi_36226800
quote:
Op maandag 20 maart 2006 22:17 schreef coolbabe het volgende:

Iemand? Alsjeblieft?
De INGO buffetkast is een uitgaand artikel en er is geen centrale voorraad meer (niet meer te bestellen). De kast komt niet meer binnen in vestigingen. De volgende vestigingen hebben nog enkele stuks staan: Haarlem, Eindhoven en Hengelo.

Wanneer je het er voor over hebt de kast in één van deze winkels te gaan halen, zou ik eerst van te voren even bellen of de kast er daadwerkelijk ligt
  dinsdag 21 maart 2006 @ 12:39:15 #212
30488 coolbabe
My little pwny
pi_36228475
Jezus ik vind weer eens iets leuk hoor
Hartelijk bedankt Adelante!
pi_36228537
Komen er nog leuke nieuwe ladenkast modellen binnen?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 12:53:03 #214
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_36228905
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:38 schreef Adelante het volgende:

[..]

heb even voor je gekeken (kon gisteren niet meer, want na 22 uur gaan alle systemen in back-up mode).

barendrecht heeft er nog 14 op voorraad momenteel
Haaaaa! Mooi! Gaan we vanavond er gelijk even mee slepen denk ik!

Thnx
  dinsdag 21 maart 2006 @ 18:21:46 #215
67385 ROG
Go on, say it.
pi_36239249
@Adelante: Spär snijpank (rond de 8 Euro, 25x50cm oid?) ergens op voorraad of ook een uitgaand artikel? Staat niet meer op de site nl.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 18:45:56 #216
3185 Adelante
To let it go now
pi_36239947
SPAR snijplanken zijn uit de collectie, alleen het grotere slagblok wordt nog gevoerd, maar die kost ¤ 18,95
pi_36246443
Hmm...ben ik niet nog iets vergeten bij Ikea zodat ik er van de week weer naar toe kan

Heb nog wel een verdeelstekker nodig...hebben ze die daar ook?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:04:04 #218
67385 ROG
Go on, say it.
pi_36246743
Thanks Adelante, dan moet ik op zoek naar een nieuwe plank.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:05:10 #219
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_36246777
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:04 schreef ROG het volgende:
Thanks Adelante, dan moet ik op zoek naar een nieuwe plank.
Xenos / Blokker / HEMA hebben ook een flink arsenaal aan snijplanken

Nog niet met het matras teruggeweest, we hadden geen zin vanavond
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:18:42 #220
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_36247327
Adelante, Duiven heeft morgen zijn S&S check . Ik heb aan je gedacht
  dinsdag 21 maart 2006 @ 23:27:05 #221
3185 Adelante
To let it go now
pi_36250171
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:55 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Hmm...ben ik niet nog iets vergeten bij Ikea zodat ik er van de week weer naar toe kan

Heb nog wel een verdeelstekker nodig...hebben ze die daar ook?
die liggen op het kassaplein
  dinsdag 21 maart 2006 @ 23:28:32 #222
3185 Adelante
To let it go now
pi_36250217
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:18 schreef WebForce het volgende:
Adelante, Duiven heeft morgen zijn S&S check . Ik heb aan je gedacht
altijd leuk, ik hoop dat Frans en Laurens het ze moeilijk maken
  woensdag 22 maart 2006 @ 00:23:51 #223
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_36252082
Schaamteloze TVP
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_36258705
Eindelijk weer eens een avondje Ikea gedaan, heerlijk! Lente!!! Leuke tuin afdeling deze keer. En leuke (her-)indeling van de hele winkel. Toch wel weer een karretje vol kunnen scoren!
pi_36259259
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 11:30 schreef Paladina het volgende:
Eindelijk weer eens een avondje Ikea gedaan, heerlijk! Lente!!! Leuke tuin afdeling deze keer. En leuke (her-)indeling van de hele winkel. Toch wel weer een karretje vol kunnen scoren!
Was je gister een Heerlen?
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  woensdag 22 maart 2006 @ 17:51:24 #226
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_36271065
Zo, we gaan zo het matras in de auto proppen en naar Barendrecht.

Ik ben benieuwd of er nog moeilijk wordt gedaan over het ruilen!
  woensdag 22 maart 2006 @ 19:57:14 #227
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_36274990
Gelukt
  woensdag 22 maart 2006 @ 21:05:26 #228
3185 Adelante
To let it go now
pi_36277539
Gelukt als in zonder problemen een nieuwe matras?
  woensdag 22 maart 2006 @ 21:11:46 #229
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_36277797
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 21:05 schreef Adelante het volgende:
Gelukt als in zonder problemen een nieuwe matras?
Ja!

Hoewel niet helemáál zonder problemen. We hadden die matrassen destijds met een kortingsbon uit de Spits gekocht... dus ze deed een beetje moeilijk omdat het matras normaal gesproken duurder was.

Na overleg met de hogere machten mocht het matras 1 op 1 worden geruild. Oude ding bij hen en ik een nieuwe mee
  woensdag 22 maart 2006 @ 21:14:16 #230
3185 Adelante
To let it go now
pi_36277889
Hogere machten

slaap lekker dan wederom vannacht
  woensdag 22 maart 2006 @ 21:16:00 #231
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_36277948
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 21:14 schreef Adelante het volgende:
Hogere machten

slaap lekker dan wederom vannacht
Ja

Zal wel lukken! Hopelijk rol ik nu niet steeds naar één kant!
pi_36278027
Ik heb het stiekempjes al eerder gevraagd, maar omdat het mij nog niet helemaal duidelijk is:

Ik ga a.s. zaterdag een tweepersoonsmatras aanschaffen bij Ikea Utrecht. Mijn moeder gaat mee, met de auto, maar die heeft - jawel - een Nissan Micra .

Nou begreep ik dat je sommige matrassen wel opgerold meekrijgt, en andere niet? klopt dat? En zo niet, hoe duur is het ongeveer om zo'n ding te laten bezorgen aan de andere kant van Utrecht? (van de IKEA naar Utrecht-Oost).

pi_36278044
1 down
More to go
I may be wrong, but it's highly unlikely.
  woensdag 22 maart 2006 @ 21:25:59 #234
3185 Adelante
To let it go now
pi_36278335
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 21:18 schreef innepin het volgende:
Ik heb het stiekempjes al eerder gevraagd, maar omdat het mij nog niet helemaal duidelijk is:

Ik ga a.s. zaterdag een tweepersoonsmatras aanschaffen bij Ikea Utrecht. Mijn moeder gaat mee, met de auto, maar die heeft - jawel - een Nissan Micra .

Nou begreep ik dat je sommige matrassen wel opgerold meekrijgt, en andere niet? klopt dat? En zo niet, hoe duur is het ongeveer om zo'n ding te laten bezorgen aan de andere kant van Utrecht? (van de IKEA naar Utrecht-Oost).

De meeste foam- en latexmatrassen krijg je op een rol mee, vacuum verpakt. Alle binnenveringsmatrassen kan zelfs IKEA niet oprollen

Bezorgkosten beginnen bij ¤ 29,- afhankelijk van je postcode en het gewicht van het pakket dat bezorgt moet worden. Standaard wordt er dan op de begane grond afgeleverd.
pi_36278345
Een Sultan Forsbacka van 160 bij 200 krijgt je iig NIET opgerold Gister gescoord, tezamen met een Malm-bed (wit) en een witte Expedit

Alleen blijft alles ingepakt tot ik terugben van Barcelona, kan pas komende dinsdag ofzo gaan schroeven. Mijn vader wilde al zonder mij beginnen.... ECHT NIET!

Ben nu aan het uitvissen of ik mijn Pax wil aanvullen met nog een element en dan meenemen, of dat ik voor een nieuwe kast ga.

Ik schijn ook de enige te zijn die een kast van 2.36 echt TE hoog vind. Daarom wil ik mijn huidige Pax fijn laten staan waar ie staat en een kortere kast aanschaffen. Jaja...dilemma's
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  woensdag 22 maart 2006 @ 21:26:21 #236
3185 Adelante
To let it go now
pi_36278354
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 21:18 schreef Ghostbuster het volgende:
1 down
More to go
pi_36278673
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 23:27 schreef Adelante het volgende:

[..]

die liggen op het kassaplein
He wat vervelend Dat betekent dat ik toch nog terug moet En misschien wel niet eens om alleen een verdeelstekker
pi_36367884
Zo. Vandaag maar weer eens een IKEA trip gemaakt. Voor het eerst met de auto naar de Utrecht vestiging, en wtf! Wat is dat daar raar geregeld vergeleken met Amsterdam. Wat nou, laadzone. Waarom mag ik niet gewoon 't karretje naar m'n auto brengen?! Dan van die stomme betonnen dingen zodat je inderdaad je karretje niet op het parkeergebied zal rondslingeren -- met als resultaat dat een jongen in een rolstoel naast mij er ook niet langs kon en opgetild moest worden door voorbijgangers.

Maar goed, wel een tweepersoonsbed (Tovik) en een matras (Hustad ofzo?) gescoord, én vervoerd -- in een Nissan Micra!

Wat een kutbed om in elkaar te zetten wel. Werd er niet vrolijk van. En ben nog steeds niet klaar.
  zondag 26 maart 2006 @ 07:42:28 #239
37582 Snarf
pi_36371857
Hoezee, ik mag weer! Zondagopeningen rulen.
Eens kijken hoeveel collegae niet doorhadden dat de klok vooruit is gezet, en dus een uur te laat komen
  zondag 26 maart 2006 @ 11:23:07 #240
16874 creno
born this way
pi_36373023
Ik wil even gillen/razen/tieren/vloeken:

Ik had de Magiker salontafel in kersenhout gekocht een maand of 2 geleden, en wilde ook de Magiker TVmeubel maar die was toen niet op voorraad, ik kreeg een nummer en kon dan via internet in de gaten houden wanneer ie weer op voorraad zou zijn. Dat was zo een week of 3 geleden, dus ik ga gisteren naar Ikea (Breda). Hebben ze de Magiker TV-meubel (kersenhout) uit het assortiment gegooid ! Dus ik vroeg is ie nog in een andere vestiging ? Nee dus... Daar gaat mijn kans op een bij-elkaar-passend-interieur !
&lt;a href="http://www.pantsman.nl" rel="nofollow" target="_blank"&gt;www.pantsman.nl&lt;/a&gt;
fanserie voor en door fans van WIDM
pi_36419320
Ook hier maar even:
quote:
Belangrijke mededeling over de TASSA en SNIGLAR kinderbedden

Door een productiefout zijn sommige bedbodems van een van onze toeleveranciers niet correct verlijmd, met als gevolg dat zij mogelijk niet voldoen aan de eisen voor stootvastheid van de Europese veiligheidsnorm voor kinderbedden, EN 716. Ons hebben geen berichten bereikt over ongelukken met de betrokken kinderbedden. Voor IKEA heeft de veiligheid van kinderen de allerhoogste prioriteit; al onze producten moeten minimaal voldoen aan de geldende veiligheidsnormen.

IKEA vraagt alle klanten die in of na augustus 2005 een TASSA kinderbed of een SNIGLAR kinderbed met een bodem van 55 bij 112 cm hebben gekocht, deze bedbodem terug te brengen naar de klantenservice bij IKEA. Je krijgt dan een nieuwe bedbodem. De oproep geldt alleen voor bedbodems van de genoemde afmetingen die zijn voorzien van de opdrukken “ID NO 15333” en “Made in Poland”. Deze bedbodems zijn niet in andere kinderbedden gebruikt.

Voor meer informatie kan je contact opnemen via het gratis telefoonnummer 0800-453 26 49. Onze excuses voor eventuele ongemakken.

Er zijn geen ongelukken gebeurd, het mankement is tijdens een test aan het licht gekomen. Uit voorzorg vervangt IKEA de betreffende bedbodems. Veiligheid voor alles
pi_36419422
quote:
Op zondag 26 maart 2006 11:23 schreef creno het volgende:

Ik had de Magiker salontafel in kersenhout gekocht een maand of 2 geleden, en wilde ook de Magiker TVmeubel maar die was toen niet op voorraad, ik kreeg een nummer en kon dan via internet in de gaten houden wanneer ie weer op voorraad zou zijn. Dat was zo een week of 3 geleden, dus ik ga gisteren naar Ikea (Breda). Hebben ze de Magiker TV-meubel (kersenhout) uit het assortiment gegooid ! Dus ik vroeg is ie nog in een andere vestiging ? Nee dus... Daar gaat mijn kans op een bij-elkaar-passend-interieur !
Balen 't kan soms snel gaan, het assortiment wisselt regelmatig en meestal weten "we" wel dat iets op korte of langere termijn uit het assortiment gaat. Waar mogelijk wordt dat wel aangegeven zodat geïnteresseerde klanten toch hun gewenste aankopen nog kunnen doen, jammer dat dat bij jou niet gelukt is. Zal morgen eens kijken of het Magiker tv-meubel nog ergens anders verkrijgbaar is, en of ik het misschien voor je naar Breda kan halen ik beloof niks, maar wie weet
  maandag 27 maart 2006 @ 22:34:06 #243
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_36419665
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 23:33 schreef innepin het volgende:
Zo. Vandaag maar weer eens een IKEA trip gemaakt. Voor het eerst met de auto naar de Utrecht vestiging, en wtf! Wat is dat daar raar geregeld vergeleken met Amsterdam. Wat nou, laadzone. Waarom mag ik niet gewoon 't karretje naar m'n auto brengen?! Dan van die stomme betonnen dingen zodat je inderdaad je karretje niet op het parkeergebied zal rondslingeren -- met als resultaat dat een jongen in een rolstoel naast mij er ook niet langs kon en opgetild moest worden door voorbijgangers.

Maar goed, wel een tweepersoonsbed (Tovik) en een matras (Hustad ofzo?) gescoord, én vervoerd -- in een Nissan Micra!

Wat een kutbed om in elkaar te zetten wel. Werd er niet vrolijk van. En ben nog steeds niet klaar.
Er zit daar een poortje voor rolstoelers hoor!
  maandag 27 maart 2006 @ 23:20:50 #244
3011 E.T.
pi_36421327
kan iemand mij vertellen wat de max. belasting van de LACK-planken is?
(er passen nogal wat boeken op een plank van 110cm.. en boeken zijn best zwaar....)
  maandag 27 maart 2006 @ 23:26:23 #245
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_36421517
quote:
Op zondag 26 maart 2006 11:23 schreef creno het volgende:

Matig inderdaad. Maar je kans op een bij-elkaar-passend-interieur is nog niet verkeken, er staan veel Magikers op marktplaats.
pi_36430426
Ik ben op zoek naar een buffetkast/dressoir dat in het Ikea boekje staat, de naam lijkt op Magiker maar is het niet. En hij staat ook niet op de Ikea site. Iemand enig idee welke ik bedoel en hoe ie heet? (zit op mijn werk en geen gids voorhanden helaas). Hij staat op de pagina met het Lack TV meubel en de Mysinge bank.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 12:33:37 #247
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_36430470
ik had hem ook al elders gepost, maar hierbij een korte ervaring met de helpdesk

Ik had een klein onderdeeltje nodig (een schroefje) van een ikea ding, dus ik bel voor 10 cent per minuut de infolijn, en kom al knoppendrukkend bij de optie ''onderdeel bestellen'' en krijg een paar minuten later iemand aan de telefoon, leg uit wat ik wil, krijg ik als antwoord, voor het bestellen van onderdelen moet u altijd terug naar de winkel, dat kan niet telefonisch
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_36442094
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 12:33 schreef Klonk het volgende:
ik had hem ook al elders gepost, maar hierbij een korte ervaring met de helpdesk

Ik had een klein onderdeeltje nodig (een schroefje) van een ikea ding, dus ik bel voor 10 cent per minuut de infolijn, en kom al knoppendrukkend bij de optie ''onderdeel bestellen'' en krijg een paar minuten later iemand aan de telefoon, leg uit wat ik wil, krijg ik als antwoord, voor het bestellen van onderdelen moet u altijd terug naar de winkel, dat kan niet telefonisch
Je belt de informatielijn voor informatie over de verkrijgbaarheid van onderdelen, en die informatie heb je gekregen dus wat is het probleem?

-serieus- je zou verbaasd staan hoeveel mensen bij IKEA onderdelen willen bestellen (plankdragers, koppelstukken, wandbevestiging e.d.) terwijl ze helemaal geen IKEA meubel hebben gekocht... daarom wordt geadviseerd terug te gaan naar de klantenservice, als het daar op voorraad is krijg je het mee op vertoon van de kassabon (!) en anders wordt het indien mogelijk voor je besteld en thuisgestuurd
pi_36442153
quote:
Op maandag 27 maart 2006 22:28 schreef Allan24 het volgende:

[..]

Balen 't kan soms snel gaan, het assortiment wisselt regelmatig en meestal weten "we" wel dat iets op korte of langere termijn uit het assortiment gaat. Waar mogelijk wordt dat wel aangegeven zodat geïnteresseerde klanten toch hun gewenste aankopen nog kunnen doen, jammer dat dat bij jou niet gelukt is. Zal morgen eens kijken of het Magiker tv-meubel nog ergens anders verkrijgbaar is, en of ik het misschien voor je naar Breda kan halen ik beloof niks, maar wie weet
Ter info voor creno... het MAGIKER tv-meubel is nergens meer op voorraad
  dinsdag 28 maart 2006 @ 19:04:51 #250
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_36442183
waar het mij om gaat is dat ze je eerst de keuze geven om iets te bestellen, je dan in de wacht gooien en dan melden dat het telefonisch niet gaat, zo ga je niet met je klanten om.

zet dan gelijk op het bandje dat je voor onderdelen altijd terug moet naar de winkel.....
pi_36442379
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 19:04 schreef Klonk het volgende:
waar het mij om gaat is dat ze je eerst de keuze geven om iets te bestellen, je dan in de wacht gooien en dan melden dat het telefonisch niet gaat, zo ga je niet met je klanten om.

zet dan gelijk op het bandje dat je voor onderdelen altijd terug moet naar de winkel.....
Dat is ook nog niet zo lang. Het callcenter is (was) deels gevestigd in Sliedrecht en wordt overgeheveld naar Groningen; daar bovenop komt nog dat de vestiging Sliedrecht (van waaruit onderdelen verstuurd werden) op korte termijn sluit. Ik denk dat ze de optie 'beslag bestellen' nog uit het voice-response menu gehaald moet worden maar dat ze de prioriteiten heel even ergens anders hebben liggen. (Wat niet wegneemt dat het vervelend is...)

BTW- Anna kan je binnenkort wel helpen

dinsdag 28 maart 2006 @ 19:48:48 #252
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_36443650
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 19:03 schreef Allan24 het volgende:

[..]

heb ik wel ff mazzel gehad, 2 weken geleden een magiker gekocht, gaat het hele magiker spul weg ofzo, viel me zondag op dat veel ander magiker spul ook flink was afgeprijsd....
pi_36444751
Heb ik ook en vraagje: je had vroeger de Pax Lomen kledingkasten. Helaas zijn deze uit het assortiment gehaald. De huidige kledingkastdeuren vind ik niet zo geweldig. Vandaar de vraag komt er misschien binnenkort een nieuw model kastdeur voor de Pax-serie?
  dinsdag 28 maart 2006 @ 21:40:26 #254
16874 creno
born this way
pi_36447039
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 19:03 schreef Allan24 het volgende:

[..]

toch bedankt voor de moeite, ik heb nu een Stolmark tv meubel, ook errug mooi...

Alleen zal mijn magikersalontafel een beetje uit de toon vallen, maar op zich, daar heb ik ook vrede mee
&lt;a href="http://www.pantsman.nl" rel="nofollow" target="_blank"&gt;www.pantsman.nl&lt;/a&gt;
fanserie voor en door fans van WIDM
  woensdag 29 maart 2006 @ 13:12:54 #255
3011 E.T.
pi_36459445
Opmerkelijk berichtje in de nieuwsbrief op m'n werk:
quote:
Ikea bouwt huizen
De Zweedse meubelgigant Ikea waagt zich op een nieuw terrein. In Scandinavië en binnenkort ook in Groot-Brittannië kunnen consumenten een Ikea-huis laten uwen. Onder de naam Bo Klok bouwt Ikea, samen met Skanska, de grootste bouwonderneming ter wereld, twee types van woningen, die grond inclusief voor 175.000 euro worden verkocht. De gevestigde Ikea-filosofie wordt daarmee resoluut doorgetrokken: goed en goedkoop wonen voor de gewone man. Bron: Zibb.nl
iemand trouwens nog iets over de max. belasting van Lack planken?
pi_36459561
Ikea huizen Ik geloof dat ik maar moet emigreren!
  woensdag 29 maart 2006 @ 13:33:50 #257
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_36460040
Ikea huizen, moet niet gekker worden, nette prijs trouwens ook

http://www.boklok.com/
  zaterdag 1 april 2006 @ 19:42:50 #258
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_36558651
ik zie door de kastje het bos ff niet meer, ik zoek een kastje, beetje lichte kleur wat een ongeveer 150 kilo zwaar aquarium kan houden.
  zaterdag 1 april 2006 @ 22:41:21 #259
3185 Adelante
To let it go now
pi_36563045
quote:
Koop één of meer keuken-, kook- of eetkamerproducten en je krijgt een gratis lot. Win je, dan betaalt IKEA 10 jaar lang je huur of hypotheek - met een maximum van 750 euro per maand! De actie loopt van zaterdag 1 t/m zaterdag 15 april 2006. Dus wil je ook kans maken op deze droomprijs, kom dan snel naar IKEA. De winnende lotnummers vind je vanaf 29 april bij de klantenservice. En vanaf 1 mei ook op IKEA.nl.
kijk voor meer actievoorwaarden en een prijzenoverzicht op www.ikea.nl
  zaterdag 1 april 2006 @ 22:48:36 #260
141482 Q.
JurassiQ
pi_36563246
Ik heb mn poot opengehaald aan zo'n Ribba-lijst. Stomme zooi. En de glasplaat ging al kapot toen ik er naar keek.
For great justice!
  zaterdag 1 april 2006 @ 22:50:27 #261
3185 Adelante
To let it go now
pi_36563296
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 19:42 schreef Klonk het volgende:
ik zie door de kastje het bos ff niet meer, ik zoek een kastje, beetje lichte kleur wat een ongeveer 150 kilo zwaar aquarium kan houden.
150 kilo???

ik denk dat je dan iets massiefs moet hebben, dat al heel stevig in elkaar zit (lees: niet IKEA)
  zaterdag 1 april 2006 @ 22:50:59 #262
3185 Adelante
To let it go now
pi_36563305
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 22:48 schreef Q. het volgende:
Ik heb mn poot opengehaald aan zo'n Ribba-lijst. Stomme zooi. En de glasplaat ging al kapot toen ik er naar keek.
Lijste ophangen.
Biertje drinken.

die volgorde volgende keer aanhouden, Q!
  zaterdag 1 april 2006 @ 22:58:12 #263
141482 Q.
JurassiQ
pi_36563495
Het is ook zo moeilijk. Sowieso die volgorde al, en dan ook maar één biertje.
For great justice!
  zaterdag 1 april 2006 @ 22:58:44 #264
141482 Q.
JurassiQ
pi_36563509
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 22:50 schreef Adelante het volgende:

[..]

150 kilo???

ik denk dat je dan iets massiefs moet hebben, dat al heel stevig in elkaar zit (lees: niet IKEA)
Een massief stalen kast. En een extra verstevigde vloer.
For great justice!
pi_36563555
Deze week heb ik de inrichting van mijn nieuwe appartementje voltooid, om vervolgens tot de conclusie te komen dat het enige in mijn huis dat niet van de IKEA vandaan komt ik zelf ben.
  zaterdag 1 april 2006 @ 23:25:11 #266
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_36564053
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 22:50 schreef Adelante het volgende:

[..]

150 kilo???

deels met je eens maar als ik zie hoe fragiel (en lelijk) de onderkastjes lijken die je van de producent van de aquariums zijn, kan me niet voorstellen dat onze zweedse meubelgigant daar niet iets voor heeft.
  zaterdag 1 april 2006 @ 23:26:43 #267
3185 Adelante
To let it go now
pi_36564089
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 23:25 schreef Klonk het volgende:

deels met je eens maar als ik zie hoe fragiel (en lelijk) de onderkastjes lijken die je van de producent van de aquariums zijn, kan me niet voorstellen dat onze zweedse meubelgigant daar niet iets voor heeft.
meeste van onze kastjes krijgen als advies "maximale belasting 70kg" mee, dit om een leuk breedbeeld tv-tje te kunnen dragen.
  zaterdag 1 april 2006 @ 23:29:33 #268
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_36564167

Dit is dus zo lelijk, en het staat zo niet bij de rest.....
  zaterdag 1 april 2006 @ 23:36:04 #269
3185 Adelante
To let it go now
pi_36564273
dat IS inderdaad vrij lelijk

komt het kastje tegen een muur te staan of wordt het meer los in de kamer gezet?
  zaterdag 1 april 2006 @ 23:39:01 #270
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_36564343
tegen een muur
  zaterdag 1 april 2006 @ 23:39:38 #271
141482 Q.
JurassiQ
pi_36564361
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 23:01 schreef Croupouque het volgende:
Deze week heb ik de inrichting van mijn nieuwe appartementje voltooid, om vervolgens tot de conclusie te komen dat het enige in mijn huis dat niet van de IKEA vandaan komt ik zelf ben.
Je zou familie van mij kunnen zijn. Wanneer is de housewarming?
For great justice!
  zaterdag 1 april 2006 @ 23:40:22 #272
3185 Adelante
To let it go now
pi_36564376
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 23:39 schreef Klonk het volgende:
tegen een muur
dan zou iets uit de NORREBO serie misschien kunnen, die zijn getest met 100 kg en vrij licht van kleur
pi_36564443
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 23:39 schreef Q. het volgende:

[..]

Je zou familie van mij kunnen zijn. Wanneer is de housewarming?
Kom maar een keer langs, ik sta in het telefoonboek onder de 'B' van 'Björklund'.
  zaterdag 1 april 2006 @ 23:55:05 #274
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_36564789
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 23:40 schreef Adelante het volgende:

[..]

dan zou iets uit de NORREBO serie misschien kunnen, die zijn getest met 100 kg en vrij licht van kleur
ff de papieren catalogus erbij pakken, i-net word ik niet veel wijzer van, laten alleen maar een complete kast zien
pi_36566263
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 23:43 schreef Croupouque het volgende:

[..]

Kom maar een keer langs, ik sta in het telefoonboek onder de 'B' van 'Björklund'.
Kröppuk Björklund
  zondag 2 april 2006 @ 00:49:07 #276
3185 Adelante
To let it go now
pi_36566326
Hej A, ook nog op?

Zit Mirande nog steeds in Breda, ik zie d'r namelijk weinig in Eindhoven?
pi_36566435
Yep, nog wakker.
Ja, die is er nog altijd afaik, alleen wegens persoonlijke omstandigheden heeft ze wel een stapje terug gedaan (meer tijd voor zichzelf en de familie).

Maar 087 heeft er wel Nicole voor terug gehad
pi_36566501
Vandaag trouwens de hele service-afdeling op de kast gekregen, 1 april is zooooo leuk wanneer je een melige bui hebt en IKEA briefpapier bij de hand
pi_36570377
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 22:48 schreef Q. het volgende:
Toevallig de Ribba lijst van 50x70 cm?

Die haakjes aan de achterkant waarmee je de lijst moet bevestigen, kunnen het gewicht van de lijst niet goed aan. Toen ik hem aan de muur hing, boog het haakje krom vanwege het gewicht en schoot tegen het glas aan. Twee keer ging dit nog net goed, maar bij de derde poging zat er een mooie barst in het glas
amokaapjeeh O+
  zondag 2 april 2006 @ 09:51:44 #280
141482 Q.
JurassiQ
pi_36570657
quote:
Op zondag 2 april 2006 08:24 schreef Coconut het volgende:

[..]

Toevallig de Ribba lijst van 50x70 cm?

Die haakjes aan de achterkant waarmee je de lijst moet bevestigen, kunnen het gewicht van de lijst niet goed aan. Toen ik hem aan de muur hing, boog het haakje krom vanwege het gewicht en schoot tegen het glas aan. Twee keer ging dit nog net goed, maar bij de derde poging zat er een mooie barst in het glas
Yep. Vond het al een beetje een gammel geheel, ben benieuwd wanneer hij midden in de nacht naar beneden komt zeilen en op mn hoofd gaat landen.

Gelukkig is de glasplaat er uit zodat het dan minder pijn gaat doen.
For great justice!
pi_36570698
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 22:41 schreef Adelante het volgende:
[afbeelding]
ik heb de voorwaarden gelezen, maar niet kunnen vinden of je voor élk artikel uit die categorie één lot krijgt? dus als ik 10 afwasborstels koop, krijg ik dan 10 loten?
  zondag 2 april 2006 @ 11:34:46 #282
3185 Adelante
To let it go now
pi_36571867
quote:
Op zondag 2 april 2006 09:59 schreef imago het volgende:

ik heb de voorwaarden gelezen, maar niet kunnen vinden of je voor élk artikel uit die categorie één lot krijgt? dus als ik 10 afwasborstels koop, krijg ik dan 10 loten?
Per klant één lot, maar als jij tien afwasborstels per stuk wilt afrekenen
  zondag 2 april 2006 @ 15:59:53 #283
141482 Q.
JurassiQ
pi_36580148
Het was weer gezellig bij IKEA Utrecht. Ik kom er bijna vaker dan bij mezelf thuis.
For great justice!
pi_36583765
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:59 schreef Q. het volgende:
Het was weer gezellig bij IKEA Utrecht. Ik kom er bijna vaker dan bij mezelf thuis.
Toch geen Ribba lijst gekocht he?

Ik was ook in Utrecht vandaag en ik zit nu te genieten van een stuk Prinsessentaart
amokaapjeeh O+
  zondag 2 april 2006 @ 18:49:11 #285
141482 Q.
JurassiQ
pi_36584771
Oa deze gehaald:

For great justice!
pi_36584810
goeie actie dat tien jaar gratis wonen
Ik ga binnenkort eindelijk de Magiker kast halen die ik al een tijdje wil
  zondag 2 april 2006 @ 19:05:08 #287
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_36585243
welk deel van de magiker ?

ik heb de tv kast, 2 hoge kasten, 2 kleine salontafeltjes en de buffetkast
  zondag 2 april 2006 @ 19:05:32 #288
141482 Q.
JurassiQ
pi_36585254
Ik wil nog zo veel hebben, maar a) geen geld voor en b) geen ruimte voor.
For great justice!
pi_36585320
ik wil deze, maar dan met (witte) deurtjes aan de onderkant

zondag 2 april 2006 @ 19:09:16 #290
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_36585352
die heb ik ook, met witte deurtjes aan de onderkant en glazen deurtjes aan de bovenkant
pi_36585462
quote:
Op zondag 2 april 2006 19:09 schreef Klonk het volgende:
die heb ik ook, met witte deurtjes aan de onderkant en glazen deurtjes aan de bovenkant
aha ik wil iig witte deurtjes onderin maar zit nog te twijfelen over (glazen!) deurtjes boven
  zondag 2 april 2006 @ 19:16:39 #292
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_36585577
die glazen deurtjes maken het af (vind ik) al zijn de scharniertjes hels om vast te maken
  zondag 2 april 2006 @ 23:16:18 #293
3185 Adelante
To let it go now
pi_36594336
quote:
Op zondag 2 april 2006 18:49 schreef Q. het volgende:
Oa deze gehaald:

[afbeelding]
de lamp of het doek?
pi_36594613
quote:
Op zondag 2 april 2006 23:16 schreef Adelante het volgende:

[..]

de lamp of het doek?
of de gordijnen?
pi_36594759
Of gewoon alles
  zondag 2 april 2006 @ 23:32:20 #296
3185 Adelante
To let it go now
pi_36594889
jammer dat het Utrecht is, dat telt niet bij m'n omzetbonus
pi_36595082
quote:
Op zondag 2 april 2006 23:32 schreef Adelante het volgende:
jammer dat het Utrecht is, dat telt niet bij m'n omzetbonus
Welke omzetbonus? Ik hoop dat iig Breda 'm weet vast te houden, dit kwartaal zijn we samen met Haarlem tot nog toe de enige
  maandag 3 april 2006 @ 07:03:37 #298
141482 Q.
JurassiQ
pi_36598829
quote:
Op zondag 2 april 2006 23:24 schreef Allan24 het volgende:

[..]

of de gordijnen?
De gordijnen zijn het enige wat niet bij IKEA vandaan komt, het doek had ik al. De lamp dus. .
For great justice!
  maandag 3 april 2006 @ 14:24:30 #299
79212 kaputwiehund
einfach irre
pi_36607390
Even over die PAX-kasten. Op de site staat een schuifdeurkast met glazen deuren van 3 meter breed. Exact wat we zoeken. Als ik dan vervolgens in die PAX-planner ga kijken krijg ik het niet voor elkaar om die kast te reproduceren. Hij blijft maar zeggen dat ik minimaal een een element van 2 meter nodig heb voor die schuifdeur. Iemand een idee hoe dat zit?

Ik wilde zaterdag even een (gehuurde) boedelbak achter mijn brommer hangen en die kast gaan halen, maar dan moet ik wel weten of hij in 3 meter leverbaar is.
Zu hause ist alles besser
  maandag 3 april 2006 @ 14:33:05 #300
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_36607685
quote:
Op zondag 2 april 2006 19:09 schreef Klonk het volgende:
Mooi he

Ik heb zelfs mijn zelfgemaakte kast in dezelfde stijl geprobeerd te maken.

Vraagje: wat is het maximale gewicht dat het Magiker buffet kan dragen?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_36614837
quote:
Op zondag 2 april 2006 23:38 schreef Allan24 het volgende:

[..]

Welke omzetbonus? Ik hoop dat iig Breda 'm weet vast te houden, dit kwartaal zijn we samen met Haarlem tot nog toe de enige
denk dat sliedrecht die nu wel kan vergeten. loopt al bijna 2 weken geen hond meer
voor mezelf vink da wel lekker, kank rustig aan doen
mja voor de mensen wiens vaste inkomen het is is et wel kut
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')