Nog jammerder (quote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:37 schreef MociN het volgende:
Wel jammer misschien voor het Nederlands elftal dat ie wrs geen Nederlander wordt!
De bondscoach. Zo werkt dat doorgaans toch?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 20:00 schreef Slayage het volgende:
Verdonk
![]()
Als Oranje wederom geen wereldkampioen wordt weten we wie we kunnen hangen.
Ja hoor, een beetje tegen een balletje trappen is van staatsbelangquote:Op dinsdag 28 februari 2006 20:00 schreef Slayage het volgende:
Verdonk
![]()
Als Oranje wederom geen wereldkampioen wordt weten we wie we kunnen hangen.
"Voetbal is niet belangrijk" Hoe haal je het im je hoofd?![]()
Slechte vergelijking. Elke Limburger of Fries spreekt ook wel gewoon Nederlands. Ze kunnen echt wel Nederlands lezen en schrijven, en spreken ook wel, hetzij vaak met accent.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:43 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dan kun je alle Limburgers en Friezen ook voortaan wel als niet-nederlanders bestempelen.
Ik dacht dat er één persoon bij was die onterecht vastzat. Zijn papieren bleken later in orde te zijn.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:46 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Onschuldig? Er zaten bolletjesslikkers, en illegalen die op het punt stonden te worden uitgezet.
[..]
Daar valt over te twisten.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:42 schreef deepthroat het volgende:
Kalou is echt geen aanwinst.
Wie zegt dat?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:49 schreef Nyrem het volgende:
[..]
Daar valt over te twisten.
In ieder geval is het een aanwinst voor de nederlandse schatkist en heeft hij (schat ik) al meer belasting afgedragen dan jij in je hele leven zult doen
Is het wel degelijk.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 20:05 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ja hoor, een beetje tegen een balletje trappen is van staatsbelang![]()
![]()
Hoe dan?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:42 schreef deepthroat het volgende:
En van dat meisje, triest, maar het is niet een paar maanden, ze moest al veel eerder weg en ze heeft keer op keer het systeem gefrustreerd, het gevolg moet ze zichzelf aanrekenen en niet de minister.
En het geld wordt niet uitgegeven als het Nederlands elftal zich niet kwalificeerd? Dan gaat dat geld ineens in rook op? Vreemd zegquote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:57 schreef gebruikersnaam het volgende:
[..]
Is het wel degelijk.
Als het Nederlands elftal zich niet plaatst voor een belangrijk toernooi, krijgt de economie daar ook een tik van.
Denk aan Horeca, en merchandising.
Verder Is voetbal goed voor het saamhorigheid gevoel in een land.
Dus kom niet met die flauwekul aan dat voetbal niet belangrijk is in een land.
Dat kan dus niet.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:32 schreef Finder_elf_towns het volgende:
De kwestie Kalou is natuurlijk zo goed als irrelevant, aangezien deze meneer NA het wk zonder pardon naar een ander nationaal elftal
Ja.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:12 schreef MrBadGuy het volgende:
En het geld wordt niet uitgegeven als het Nederlands elftal zich niet kwalificeerd?
Nee. Dat wordt opgepot. Economische studies zijn het er unaniem over eens dat een succesvol EK of WK uitermate goed is voor de Nederlandse economie. Alleen al de tv-industrie (Philips) verdient er miljoenen mee.quote:Dan gaat dat geld ineens in rook op? Vreemd zeg![]()
Lees DIT maar eens door, en zoek zelf op google naar andere tegen argumenten.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:12 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En het geld wordt niet uitgegeven als het Nederlands elftal zich niet kwalificeerd? Dan gaat dat geld ineens in rook op? Vreemd zeg![]()
Nee. En mensen als Lorna Kiplagat, Mia Audina en Yao Jie spreken ook bijna geen woord Nederlands.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:12 schreef PJORourke het volgende:
Of waren ze al vijf jaar in het land?
Phillips verkoopt ook in het buitenland, dus maakt het denk ik weinig uit of Nederland zich wel of niet plaatst. En dan nog, alleen de aanschaf van een tv zal bij sommige mensen wat vervroegd worden, ipv over een paar maand kopen ze er nu een.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:17 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Nee. Dat wordt opgepot. Economische studies zijn het er unaniem over eens dat een succesvol EK of WK uitermate goed is voor de Nederlandse economie. Alleen al de tv-industrie (Philips) verdient er miljoenen mee.
ben het hier mee eens!quote:
Dat valt reuze mee.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:29 schreef MrBadGuy het volgende:
En daarnaast melden zich ook weer duizenden werknemers zich onterecht ziek, dus er zit ook nog een keerzijde aan deze evenementen![]()
Ja, en de volgende maanden wordt er minder uitgegeven. En de mensen die naar Duitsland gaan geven daar ook veel geld uit, er vloeit dus veel geld naar het gastland.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:30 schreef gebruikersnaam het volgende:
Er worden reizen naar het gastland geboekt ( die mensen anders niet boeken)
reclme budgetten worden verhoogd, en dan zo kan ik nog wel even doorgaan.
En dat is dan alleen nog maar het materiele vlak.
De mensen die behoefte hebben aan het soort groepsgevoel wat voetbal nu met zich meebrengt vinden wel iets anders wat de gemiddelde carnavalsganger na twintig bier nog kan begrijpen hoor, maak je geen zorgenquote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:57 schreef gebruikersnaam het volgende:
Verder Is voetbal goed voor het saamhorigheid gevoel in een land.
Ja, als jij denkt dat een verhoogd consumptieklimaat niet goed voor de economie is, 'want uiteindelijk geeft iedereen z'n geld toch wel uit', dan kan daar geen rapport tegenop natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:26 schreef MrBadGuy het volgende:
Kwalificatie en een succesvol EK of WK zal ongetwijfeld een korte stijging in uitgaven veroorzaken. Als die er niet was werd het geld meer gespreid over een langere periode uitgegeven aan andere dingen. Dus op korte termijn is het goed voor de economie, op langere termijn maakt het denk ik niks uit.
Ik zal haar volgende week wel even laten weten hoe je over haar denkt schat...quote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:01 schreef MoChe het volgende:
verdonk
dat die vrouw nog steeds daar zit met haar achterlijke ideeën...
maar geef haar liever niet mijn nummer enzquote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:08 schreef Mokster het volgende:
[..]
Ik zal haar volgende week wel even laten weten hoe je over haar denkt schat...
Daar hoeft helemaal niet over getwist te worden want het is gewoon zo dat we in Nederland een luxe probleem hebben wat betreft aanvallers, en als Kalou speelt dan speelt een andere goede voetballer niet.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:49 schreef Nyrem het volgende:
Daar valt over te twisten.
In ieder geval is het een aanwinst voor de nederlandse schatkist en heeft hij (schat ik) al meer belasting afgedragen dan jij in je hele leven zult doen
Door te kijken wat zij zelf had kunnen doen om deze situatie te voorkomen.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:07 schreef Floripas het volgende:
Hoe dan?
Ze doet het redelijk als Minister in mijn ogenquote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:01 schreef MoChe het volgende:
verdonk
dat die vrouw nog steeds daar zit met haar achterlijke ideeën...
Vreemd, Audina becommentarieerde bij de NOS in behoorlijk goed Nederlands haar zilveren plak op het Olympisch badminton toernooi.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:21 schreef speknek het volgende:
Nee. En mensen als Lorna Kiplagat, Mia Audina en Yao Jie spreken ook bijna geen woord Nederlands.
Vertel eens ?quote:
Hier heb ik niks aan toe te voegenquote:Op woensdag 1 maart 2006 03:48 schreef StefanP het volgende:
Verdonk is de enige minister met een ruggegraat. De rest moet zich schamen en een voorbeeld aan haar nemen.
Ze heeft gewoon gelijk, regels zijn regels. En niet komen zeuren met zielige verhalen en Verdonk als een racist afschilderen, want ze heeft gewoon gelijk. Punt.
Mensen die hier weer illegaal komen na eerst een vertrekpremie aangepakt te hebben, moeten linea recta de grens overgezet worden. En voetballers, die kunnen een werkvisum krijgen en hoepelen daarna maar weer op tenzij ze in de tussentijd op legale manier Nederlander geworden zijn. Dat een of ander figuur uit Afrika toevallig goed voetbalt, wil nog niet zeggen dat hij morgen maar Nederlander moet kunnen worden zodat we onze nationale trots (oh de ironie, trots zijn op een elftal dat voor de helft uit immigranten bestaat die zoals deze kerel net 1 maand "Nederlander" zijn...) kunnen "strelen"...
Go Rita!
quote:Op woensdag 1 maart 2006 07:37 schreef Floripas het volgende:
Taida heeft helemaal geen fraude gepleegd!
Volgens mij snap JIJ het niet helemaal.quote:Op woensdag 1 maart 2006 09:00 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Volgens mij snap jij het niet helemaal
quote:Op woensdag 1 maart 2006 01:58 schreef Tref het volgende:
[..]
Vertel eens ?
Verdonk toont ruggegraat. Kalou had al lang en breed zijn inburgeringsexamen kunnen halen: dit heeft hij nagelaten, dus vliegt hij het land uit.
Zij heeft niets opgestreken en is ook niet illegaal teruggekomen.quote:Wat betreft dat meisje kunnen we helemaal kort zijn: eerst premies opstrijken en vervolgens illegaal terug komen om hier scholing te volgen: wegwezen!![]()
Als ik jou was, zou ik me zelf maar eens gaan schamen, door onjuiste beweringen te doen.quote:Op woensdag 1 maart 2006 03:48 schreef StefanP het volgende:
Verdonk is de enige minister met een ruggegraat. De rest moet zich schamen en een voorbeeld aan haar nemen.
Daar is de rechter het inzake Kalou 2 keer en inzake Taida 1 keer niet mee eens.quote:Ze heeft gewoon gelijk, regels zijn regels. En niet komen zeuren met zielige verhalen en Verdonk als een racist afschilderen, want ze heeft gewoon gelijk. Punt.
Kalou en Taida hebben niets illegaals gedaan.quote:Mensen die hier weer illegaal komen na eerst een vertrekpremie aangepakt te hebben, moeten linea recta de grens overgezet worden. En voetballers, die kunnen een werkvisum krijgen en hoepelen daarna maar weer op tenzij ze in de tussentijd op legale manier Nederlander geworden zijn.
Ik wijs je er graag op dat het Nederlands Elftal al reeds voor de helft uit immigranten of afstammelingen daarvan bestaat en dan heb ik het nog niet eens over andere sporten gehad.quote:Dat een of ander figuur uit Afrika toevallig goed voetbalt, wil nog niet zeggen dat hij morgen maar Nederlander moet kunnen worden zodat we onze nationale trots (oh de ironie, trots zijn op een elftal dat voor de helft uit immigranten bestaat die zoals deze kerel net 1 maand "Nederlander" zijn...) kunnen "strelen"...
quote:Go Rita!
Als je als vluchtelinge hierheen komt dan weet je toch dat je op een gegeven moment weer terug moet??quote:Op woensdag 1 maart 2006 09:03 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Volgens mij snap JIJ het niet helemaal.
Het is niet strafbaar noch fraude om met een frans toeristenvisum naar Nederland te komen (Schengen) en hier een verblijfsvergunning aan te vragen (Kans op toewijzing is natuurlijk nihil, maar niet strafbaar, noch fraude). Als je goed naar Verdonk luistert, zal je ook horen dat ze het woord "fraude" niet meer in de mond neemt, maar spreekt over "oneigelijk gebruik" en dat is heel wat anders en volkomen legaal.
nee, daar moet ze met voedselmanden op haar hoofd ronddribbelenquote:Op woensdag 1 maart 2006 09:18 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Als je als vluchtelinge hierheen komt dan weet je toch dat je op een gegeven moment weer terug moet??Het is toch belachelijk en TRIEST als je dan ineens niet terugwilt. Ze mocht hier blijven voor dr eigen veiligheid. Die veiligheid is haar gegeven, daar moet ze blij mee zijn, maar ze wilt meer meer meer.
Heeft ze nou echt wat aan haar vwo diploma daar??![]()
![]()
Ze wil best terug, na haar examen.quote:Op woensdag 1 maart 2006 09:18 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Als je als vluchtelinge hierheen komt dan weet je toch dat je op een gegeven moment weer terug moet??[quote]
Ja, dat wordt toch niet bestreden? Ze wil alleen maar haar examen doen.
[quote]Het is toch belachelijk en TRIEST als je dan ineens niet terugwilt.
Is het zo vreemd dat iemand een reeds lange tijd gevolgde middelbare school opleiding ook wilt afronden?quote:Ze mocht hier blijven voor dr eigen veiligheid. Die veiligheid is haar gegeven, daar moet ze blij mee zijn, maar ze wilt meer meer meer.
Gezien het feit dat ze zonder diploma helemaal opnieuw mag beginnen daar,quote:Heeft ze nou echt wat aan haar vwo diploma daar??![]()
![]()
Ik zou Taida inderdaad niet als schrijnend geval willen typeren.quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:05 schreef Argento het volgende:
Laten we vooropstellen dat Taïda geen schrijnend geval is. Zij heeft immers zelf actief bijgedragen, middels oneigelijk gebruik van de middelen, aan het doen ontstaan van de huidige situatie. Ook al zou je die situatie op zichzelf als schrijnend willen omschrijven, dan kan dat Verdonk wat mij betreft om die reden niet worden tegengeworpen.
Quote mij dan eens even waar de rechter in de zaak Kalou heeft besloten dat deze genaturaliseerd dient te worden? Deze fout blijf je maar maken, de rechter heeft namelijk helemaal niet gezegd dat Verdonk fout zat, Verdonk mag namelijk nog steeds de naturalisatie tegenhouden maar dan wel met betere argumentatie.quote:Op woensdag 1 maart 2006 09:10 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Daar is de rechter het inzake Kalou 2 keer en inzake Taida 1 keer niet mee eens.
Met als verschil dat die spelers wel beschikken over de Nederlandse nationaliteit.quote:Ik wijs je er graag op dat het Nederlands Elftal al reeds voor de helft uit immigranten of afstammelingen daarvan bestaat en dan heb ik het nog niet eens over andere sporten gehad.
Kalou is nog netjes met MVV en verblijfsvergunning het land binnengekomen, Maxima kreeg haar Nederlandse paspoort al voordat ze uberhaupt Nederland ooit gezien heeft, laat staan ingeburgerd was en de taal sprak.quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:11 schreef Meki het volgende:
Waarom kreeg Maxima wel gelijk de papieren ?? en Kalou niet ??.
Verdonk weigert hem te geven omdat ie zwart is
Ik heb reeds eerder een bron gepost waarin de rechter de argumenten van Verdonk van tafel veegde. Sla dat andere topic over deze zaak er maar op na.quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:19 schreef Chewie het volgende:
[..]
Quote mij dan eens even waar de rechter in de zaak Kalou heeft besloten dat deze genaturaliseerd dient te worden? Deze fout blijf je maar maken, de rechter heeft namelijk helemaal niet gezegd dat Verdonk fout zat, Verdonk mag namelijk nog steeds de naturalisatie tegenhouden maar dan wel met betere argumentatie.
Duh! Kalou vraagt toch niet voor niets naturalisatie aan?quote:Met als verschil dat die spelers wel beschikken over de Nederlandse nationaliteit.
Als je de regels opzij zou moeten schuiven iedere keer als het allemaal even niet zo goed uitkomt, dan kun je die regels wel helemaal buiten beschouwing laten. Bovendien vind ik niet dat Taida in de gegeven situatie ook maar enige tegemoetkoming verdient. Zij heeft de situatie zelf gecreerd en zij kende de gebreken in haar verblijfsstatus. Niet gaan piepen als ze daadwerkelijk op die gebreken wordt aangesproken.quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:18 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ik zou Taida inderdaad niet als schrijnend geval willen typeren.
Ik zie echter niet in waarom we het een 18 jarige, Nederlands sprekende en intelligente jongedame moeten weigeren een paar maandjes studie hier af te maken, zeker als ik daar tegenover zie hoeveel geld er bijvoorbeeld wordt weggegooid met ontwikkelingshulp, e.d. Die meid een goede opleiding mee geven is voor dat land vele malen meer waard.
Noem het praktisch nadenken, in plaats van het regelgeneuk van Verdonk. Ik vind het grappig doch ook triest om te zien dat de Nederlander schreeuwt om minder regels en een meer praktische benadering van alle wetten, behalve qua immigratie, daar kan plotseling geen gebrek aan regels zijn.
Waarmee de rechter nog niet oordeelt dat Kalou wèl versneld genaturaliseerd moet worden.quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:23 schreef Vhiper het volgende:
Ik heb reeds eerder een bron gepost waarin de rechter de argumenten van Verdonk van tafel veegde. Sla dat andere topic over deze zaak er maar op na.
We moeten niets. Verdonk staat wat Taida betreft gewoon in haar recht, maar in tegenstelling tot jouw, nogal hardvochtig overkomende, mening, heb ik er geen moeite mee om die meid gewoon haar examen te laten doen, waarna ze met diploma in de koffer, uitgezet wordt (En wat mij betreft meteen tot ongewenst vreemdeling wordt verklaard, zodat ze die stunt niet nog een keer kan uithalen)quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:34 schreef Argento het volgende:
Als je de regels opzij zou moeten schuiven iedere keer als het allemaal even niet zo goed uitkomt, dan kun je die regels wel helemaal buiten beschouwing laten. Bovendien vind ik niet dat Taida in de gegeven situatie ook maar enige tegemoetkoming verdient. Zij heeft de situatie zelf gecreerd en zij kende de gebreken in haar verblijfsstatus. Niet gaan piepen als ze daadwerkelijk op die gebreken wordt aangesproken.
Dat heb ik dan ook nergens beweerd. Ik zeg alleen dat de rechter het niet met Verdonk eens is (En de raad van state trouwens ook niet, inzake Kalou)quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:35 schreef Argento het volgende:
[..]
Waarmee de rechter nog niet oordeelt dat Kalou wèl versneld genaturaliseerd moet worden.
Tuurlijk. Roept u maar! "Discriminatie! Fascisme!"quote:Verdonk weigert hem te geven omdat ie zwart is
In antwoord op de vraag waar uit blijkt dat de rechter wel vindt dat Kalou versneld genaturaliseerd moet worden, verwijs je naar het topic waarin die uitspraak wordt genoemd. Dat riekt toch naar het standpunt dat de rechter vindt dat Kalou wel degelijk toegang moet hebben tot versnelde naturalisatie.quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:42 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Dat heb ik dan ook nergens beweerd. Ik zeg alleen dat de rechter het niet met Verdonk eens is (En de raad van state trouwens ook niet, inzake Kalou)
Prima, maar dan zijn we het gewoon niet eens over de reikwijdte van coulance. Dat lijkt me een vrij arbitraire discussie. Slechts de instantie waar de coulance vandaan moet komen, kan daar een houdbare uitspraak over doen en die instantie kent geen coulancebehandeling toe.quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:41 schreef Vhiper het volgende:
[..]
We moeten niets. Verdonk staat wat Taida betreft gewoon in haar recht, maar in tegenstelling tot jouw, nogal hardvochtig overkomende, mening, heb ik er geen moeite mee om die meid gewoon haar examen te laten doen, waarna ze met diploma in de koffer, uitgezet wordt (En wat mij betreft meteen tot ongewenst vreemdeling wordt verklaard, zodat ze die stunt niet nog een keer kan uithalen)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |