abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35583393
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 19:37 schreef MociN het volgende:
Wel jammer misschien voor het Nederlands elftal dat ie wrs geen Nederlander wordt!
Nog jammerder ( ) zou zijn dat het Nederlands elftal helemaal geen Nederlands elftal meer is. Maar hoe dan ook, we worden toch geen wereld kampioen
  Moderator dinsdag 28 februari 2006 @ 19:50:17 #72
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_35583601
Het is jammer dat Verdonk zo ontzettend koppig is. Ze blijft bij wat ze vindt en laat zich niet ompraten door anderen. Aan de ene kant een goede kwaliteit, waardoor ze niet wisselvallig is als de meeste politici (ik noem een Wouter Bos) maar dat kan ook te ver doorslaan. Ze is niet meer voor rede vatbaar.

In het geval Kalou ben ik het met haar eens maar in het geval van Taïda moet ze niet zo halsstarrig doen.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_35584040
Verdonk

Als Oranje wederom geen wereldkampioen wordt weten we wie we kunnen hangen.

"Voetbal is niet belangrijk" Hoe haal je het im je hoofd?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_35584096
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 20:00 schreef Slayage het volgende:
Verdonk

De bondscoach. Zo werkt dat doorgaans toch?

En nee, voetbal is niet belangrijk.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_35584212
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 20:00 schreef Slayage het volgende:
Verdonk

"Voetbal is niet belangrijk" Hoe haal je het im je hoofd?
Ja hoor, een beetje tegen een balletje trappen is van staatsbelang
  dinsdag 28 februari 2006 @ 20:06:44 #76
44906 merino
World of Sleepers
pi_35584271
* Verdonk een lsd zegeltje onder haar tong schuift
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_35584605
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:43 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Dan kun je alle Limburgers en Friezen ook voortaan wel als niet-nederlanders bestempelen.
Slechte vergelijking. Elke Limburger of Fries spreekt ook wel gewoon Nederlands. Ze kunnen echt wel Nederlands lezen en schrijven, en spreken ook wel, hetzij vaak met accent.
Daarbij is Limburgs een dialect en Fries een officiele taal in Nederland!
pi_35585817
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:46 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Onschuldig? Er zaten bolletjesslikkers, en illegalen die op het punt stonden te worden uitgezet.
[..]
Ik dacht dat er één persoon bij was die onterecht vastzat. Zijn papieren bleken later in orde te zijn.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 21:03:02 #79
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35586389
Het gaat toch om de billijkheid ervan? Als ze nu nog even die school afmaakt, hoeft ze in Kosovo niet terug naar de tweede (!) klas.
pi_35587827
Hmz, het is iig geen Marokaan.
pi_35587839
Kalou kan niet eens fatsoenlijk Nederlands praten, laat staan schrijven. Daarnaast hebben we in Nederland al genoeg goede voetballers, zo veel zelfs dat menig land jaloers is op onze reserve bank, Kalou is echt geen aanwinst.

En van dat meisje, triest, maar het is niet een paar maanden, ze moest al veel eerder weg en ze heeft keer op keer het systeem gefrustreerd, het gevolg moet ze zichzelf aanrekenen en niet de minister.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 21:49:21 #82
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_35588098
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 21:42 schreef deepthroat het volgende:
Kalou is echt geen aanwinst.
Daar valt over te twisten.
In ieder geval is het een aanwinst voor de nederlandse schatkist en heeft hij (schat ik) al meer belasting afgedragen dan jij in je hele leven zult doen
  dinsdag 28 februari 2006 @ 21:54:36 #83
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_35588321
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 21:49 schreef Nyrem het volgende:

[..]

In ieder geval is het een aanwinst voor de nederlandse schatkist en heeft hij (schat ik) al meer belasting afgedragen dan jij in je hele leven zult doen
Wie zegt dat?
pi_35588406
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 20:05 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ja hoor, een beetje tegen een balletje trappen is van staatsbelang
Is het wel degelijk.
Als het Nederlands elftal zich niet plaatst voor een belangrijk toernooi, krijgt de economie daar ook een tik van.
Denk aan Horeca, en merchandising.
Verder Is voetbal goed voor het saamhorigheid gevoel in een land.
Dus kom niet met die flauwekul aan dat voetbal niet belangrijk is in een land.
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  dinsdag 28 februari 2006 @ 22:07:18 #85
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35588829
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 21:42 schreef deepthroat het volgende:
En van dat meisje, triest, maar het is niet een paar maanden, ze moest al veel eerder weg en ze heeft keer op keer het systeem gefrustreerd, het gevolg moet ze zichzelf aanrekenen en niet de minister.
Hoe dan?
pi_35588997
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 21:57 schreef gebruikersnaam het volgende:

[..]

Is het wel degelijk.
Als het Nederlands elftal zich niet plaatst voor een belangrijk toernooi, krijgt de economie daar ook een tik van.
Denk aan Horeca, en merchandising.
Dus kom niet met die flauwekul aan dat voetbal niet belangrijk is in een land.
En het geld wordt niet uitgegeven als het Nederlands elftal zich niet kwalificeerd? Dan gaat dat geld ineens in rook op? Vreemd zeg
  dinsdag 28 februari 2006 @ 22:16:04 #87
8369 speknek
Another day another slay
pi_35589161
Wat wordt er toch altijd weer vreselijk gebaggerd in deze topics.
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:32 schreef Finder_elf_towns het volgende:
De kwestie Kalou is natuurlijk zo goed als irrelevant, aangezien deze meneer NA het wk zonder pardon naar een ander nationaal elftal
Dat kan dus niet.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 22:17:40 #88
8369 speknek
Another day another slay
pi_35589232
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 22:12 schreef MrBadGuy het volgende:
En het geld wordt niet uitgegeven als het Nederlands elftal zich niet kwalificeerd?
Ja.
quote:
Dan gaat dat geld ineens in rook op? Vreemd zeg
Nee. Dat wordt opgepot. Economische studies zijn het er unaniem over eens dat een succesvol EK of WK uitermate goed is voor de Nederlandse economie. Alleen al de tv-industrie (Philips) verdient er miljoenen mee.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_35589293
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 22:12 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

En het geld wordt niet uitgegeven als het Nederlands elftal zich niet kwalificeerd? Dan gaat dat geld ineens in rook op? Vreemd zeg
Lees DIT maar eens door, en zoek zelf op google naar andere tegen argumenten.
Of beken je ongelijk hier.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 22:21:30 #90
8369 speknek
Another day another slay
pi_35589392
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 19:12 schreef PJORourke het volgende:
Of waren ze al vijf jaar in het land?
Nee. En mensen als Lorna Kiplagat, Mia Audina en Yao Jie spreken ook bijna geen woord Nederlands.
pi_35589593
Kwalificatie en een succesvol EK of WK zal ongetwijfeld een korte stijging in uitgaven veroorzaken. Als die er niet was werd het geld meer gespreid over een langere periode uitgegeven aan andere dingen. Dus op korte termijn is het goed voor de economie, op langere termijn maakt het denk ik niks uit.
pi_35589669
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 22:17 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja.
[..]

Nee. Dat wordt opgepot. Economische studies zijn het er unaniem over eens dat een succesvol EK of WK uitermate goed is voor de Nederlandse economie. Alleen al de tv-industrie (Philips) verdient er miljoenen mee.
Phillips verkoopt ook in het buitenland, dus maakt het denk ik weinig uit of Nederland zich wel of niet plaatst. En dan nog, alleen de aanschaf van een tv zal bij sommige mensen wat vervroegd worden, ipv over een paar maand kopen ze er nu een.
pi_35589735
En daarnaast melden zich ook weer duizenden werknemers zich onterecht ziek, dus er zit ook nog een keerzijde aan deze evenementen

edit: En ik heb 2 jaar terug ook gelezen dat er meer hartaanvallen waren de nacht na de wedstrijden.
pi_35589787
Er worden reizen naar het gastland geboekt ( die mensen anders niet boeken)
reclme budgetten worden verhoogd, en dan zo kan ik nog wel even doorgaan.
En dat is dan alleen nog maar het materiele vlak.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 22:31:09 #95
113194 Denewar
Het glas is halfvol!
pi_35589809
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 19:34 schreef Kadesh het volgende:
Verdonk heeft ruggeraat.
ben het hier mee eens!

Deze twee PERSOONLIJKE gevallen worden extra uitgemeten. Er zijn altijd twijfelgevallen.
Maar de een heeft de boel opgelicht en de ander voldoet nog niet aan de voorwaarden.

Nu heeft zij haar rug recht gehouden engeen verkiezingspelletjes hiermee gespeelt!!
It ain't over till the fat lady sings!!!
Een dag is er om te lachen en de nacht om te .......!
pi_35589821
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 22:29 schreef MrBadGuy het volgende:
En daarnaast melden zich ook weer duizenden werknemers zich onterecht ziek, dus er zit ook nog een keerzijde aan deze evenementen
Dat valt reuze mee.
pi_35589871
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 22:30 schreef gebruikersnaam het volgende:
Er worden reizen naar het gastland geboekt ( die mensen anders niet boeken)
reclme budgetten worden verhoogd, en dan zo kan ik nog wel even doorgaan.
En dat is dan alleen nog maar het materiele vlak.
Ja, en de volgende maanden wordt er minder uitgegeven. En de mensen die naar Duitsland gaan geven daar ook veel geld uit, er vloeit dus veel geld naar het gastland.
pi_35589905
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 21:57 schreef gebruikersnaam het volgende:
De mensen die behoefte hebben aan het soort groepsgevoel wat voetbal nu met zich meebrengt vinden wel iets anders wat de gemiddelde carnavalsganger na twintig bier nog kan begrijpen hoor, maak je geen zorgen .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 28 februari 2006 @ 22:35:51 #99
113194 Denewar
Het glas is halfvol!
pi_35589991
en als kalou zo goed is, begijp ik niet dat hij nog gekocht is door een buitenlandse club, tegenwoordig gaan takenten van 12 13 jaar al naar een grote club, en als het WK van kalou afhangt dan heb je sowieso al weinig vertrouwen erin! Voor kalou kan het eigenlijk alleen maar slecht gaan met zoveel druk! Ja kalou met jou worden we Wkampioen
It ain't over till the fat lady sings!!!
Een dag is er om te lachen en de nacht om te .......!
  dinsdag 28 februari 2006 @ 22:36:42 #100
8369 speknek
Another day another slay
pi_35590019
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 22:26 schreef MrBadGuy het volgende:
Kwalificatie en een succesvol EK of WK zal ongetwijfeld een korte stijging in uitgaven veroorzaken. Als die er niet was werd het geld meer gespreid over een langere periode uitgegeven aan andere dingen. Dus op korte termijn is het goed voor de economie, op langere termijn maakt het denk ik niks uit.
Ja, als jij denkt dat een verhoogd consumptieklimaat niet goed voor de economie is, 'want uiteindelijk geeft iedereen z'n geld toch wel uit', dan kan daar geen rapport tegenop natuurlijk.
pi_35591047
verdonk
dat die vrouw nog steeds daar zit met haar achterlijke ideeën...
пусть всегда будет солнце
pi_35591328
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:01 schreef MoChe het volgende:
verdonk
Ik zal haar volgende week wel even laten weten hoe je over haar denkt schat...
pi_35591425
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:08 schreef Mokster het volgende:

[..]

Ik zal haar volgende week wel even laten weten hoe je over haar denkt schat...
maar geef haar liever niet mijn nummer enz straks word ik nog gestalked door de AIVD, wordt mijn stufi + nederlandse nationaliteit ingetrokken, word ik aangeklaagd wegens voorbereidingen op terrorischtische activiteiten en heb ik vier weken om mijn studie af te maken
пусть всегда будет солнце
pi_35591465
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 21:49 schreef Nyrem het volgende:
Daar hoeft helemaal niet over getwist te worden want het is gewoon zo dat we in Nederland een luxe probleem hebben wat betreft aanvallers, en als Kalou speelt dan speelt een andere goede voetballer niet.

En tsja, helaas betaal ik niet zoveel belasting als Salomo Kalou, maar ik denk niet dat dat relevant is in deze kwestie. Als we immigranten daar op gaan afrekenen op hun belastingbijdragen kunnen de meeste direct naar het land terug waar ze vandaan komen, de meeste kosten namelijk geld.
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 22:07 schreef Floripas het volgende:
Hoe dan?
Door te kijken wat zij zelf had kunnen doen om deze situatie te voorkomen.
pi_35592255
Schandalig dat Verdonk onmenselijk is -
Schandalig dat ze Taida basht via de weg van de media
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_35592361
Maar zoals ik het begrepen heb is Taida toch onder valse voorwendselen weer teruggekeerd?

Dat van Kalou laat me volkomen koud. Met van Nistelrooij, Kuyt, Mackaay, Vannegoor of Hesselink, Huntelaar, Kluivert heeft Nederland toch al zat goede spitsen?
pi_35592870
Ze doen net alsof het in het landsbelang van Nederland is dat Kalou versneld genaturaliseerd moet worden. Wat een onzin. Hij is niets belangrijker dan een ander iemand die Nederlander wil worden.

Wat betreft Taida: niet helemaal zuiver van haar natuurlijk maar ik vind dat de situatie nu op zo'n punt is dat je het niet meer kan maken om haar dat diploma niet te laten halen. Aan de andere kant heeft Verdonk helemaal gelijk als ze zegt dat je fraude niet moet tolereren en dat ze eigenlijk al veel eerder Nederland had moeten verlaten zodat er nooit 'een-paar-maanden-situatie' was ontstaan.
pi_35592941
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:01 schreef MoChe het volgende:
verdonk
Ze doet het redelijk als Minister in mijn ogen . En wat is er zo achterlijk?
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 28 februari 2006 @ 23:56:09 #109
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_35592982
Kutverdonk

Zo
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_35593349
Even voor alle mensen die kritiek hebben op Verdonk, Verdonk verdient een pluim, of ik het eens ben met de uitkomst van beide zaken is even niet van belang maar ik moet zeggen dat Verdonk duidelijk en helder is geweest. Beide partijen wisten en weten precies wat ze van haar konden en kunnen verwachten en dat is een hele verbetering ten opzichte van het beleid van haar voorgangers waarbij mensen soms 10 jaar in onduidelijkheid zaten.

Over de inhoudelijke zaak vind ik het moeilijk oordelen omdat ik het dossier van beiden niet ken.
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 22:21 schreef speknek het volgende:
Nee. En mensen als Lorna Kiplagat, Mia Audina en Yao Jie spreken ook bijna geen woord Nederlands.
Vreemd, Audina becommentarieerde bij de NOS in behoorlijk goed Nederlands haar zilveren plak op het Olympisch badminton toernooi.
  woensdag 1 maart 2006 @ 00:10:54 #111
8369 speknek
Another day another slay
pi_35593421
Vreemd, ik zou zweren dat ze toen Engels sprak, maar t kan best dat ze dat inmiddels geleerd heeft. Nouja en Indonesië krijgen sommigen wel Nederlandse les.
  woensdag 1 maart 2006 @ 01:24:54 #112
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_35594744
over Kalou: hij wil Nederlander worden omdat hij op het WK kan schitteren en dan veel makkelijker een toptransfer naar Engeland of Spanje kan krijgen (EU ingezetene).
Ik durf je op een briefje te geven dat als hij Nederland wordt en naar het WK gaat, je hem nooit in Nederlander zal zien wonen.
ben fan van de voetballer, maar als je zoland in nederland bent en je zakt voor je inburgeringsexamen, dan ben je niet gemotiveerd.
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_35595076
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:56 schreef paultjuhhh het volgende:
Kutverdonk

Zo
Vertel eens ?

Verdonk toont ruggegraat. Kalou had al lang en breed zijn inburgeringsexamen kunnen halen: dit heeft hij nagelaten, dus vliegt hij het land uit.

Wat betreft dat meisje kunnen we helemaal kort zijn: eerst premies opstrijken en vervolgens illegaal terug komen om hier scholing te volgen: wegwezen!
  woensdag 1 maart 2006 @ 03:48:31 #114
46960 StefanP
polemicist
pi_35595676
Verdonk is de enige minister met een ruggegraat. De rest moet zich schamen en een voorbeeld aan haar nemen.

Ze heeft gewoon gelijk, regels zijn regels. En niet komen zeuren met zielige verhalen en Verdonk als een racist afschilderen, want ze heeft gewoon gelijk. Punt.

Mensen die hier weer illegaal komen na eerst een vertrekpremie aangepakt te hebben, moeten linea recta de grens overgezet worden. En voetballers, die kunnen een werkvisum krijgen en hoepelen daarna maar weer op tenzij ze in de tussentijd op legale manier Nederlander geworden zijn. Dat een of ander figuur uit Afrika toevallig goed voetbalt, wil nog niet zeggen dat hij morgen maar Nederlander moet kunnen worden zodat we onze nationale trots ( oh de ironie, trots zijn op een elftal dat voor de helft uit immigranten bestaat die zoals deze kerel net 1 maand "Nederlander" zijn...) kunnen "strelen"...

Go Rita!
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  woensdag 1 maart 2006 @ 07:37:21 #115
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35596705
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 03:48 schreef StefanP het volgende:
Verdonk is de enige minister met een ruggegraat. De rest moet zich schamen en een voorbeeld aan haar nemen.

Ze heeft gewoon gelijk, regels zijn regels. En niet komen zeuren met zielige verhalen en Verdonk als een racist afschilderen, want ze heeft gewoon gelijk. Punt.

Mensen die hier weer illegaal komen na eerst een vertrekpremie aangepakt te hebben, moeten linea recta de grens overgezet worden. En voetballers, die kunnen een werkvisum krijgen en hoepelen daarna maar weer op tenzij ze in de tussentijd op legale manier Nederlander geworden zijn. Dat een of ander figuur uit Afrika toevallig goed voetbalt, wil nog niet zeggen dat hij morgen maar Nederlander moet kunnen worden zodat we onze nationale trots ( oh de ironie, trots zijn op een elftal dat voor de helft uit immigranten bestaat die zoals deze kerel net 1 maand "Nederlander" zijn...) kunnen "strelen"...

Go Rita!
Hier heb ik niks aan toe te voegen

Ja misschien dit:

RIIIIITAAAAA !!! JOEEHOEEEE!!
pi_35596727
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 07:37 schreef Floripas het volgende:
Taida heeft helemaal geen fraude gepleegd!
Volgens mij snap jij het niet helemaal
pi_35596771
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 09:00 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

Volgens mij snap jij het niet helemaal
Volgens mij snap JIJ het niet helemaal.

Het is niet strafbaar noch fraude om met een frans toeristenvisum naar Nederland te komen (Schengen) en hier een verblijfsvergunning aan te vragen (Kans op toewijzing is natuurlijk nihil, maar niet strafbaar, noch fraude). Als je goed naar Verdonk luistert, zal je ook horen dat ze het woord "fraude" niet meer in de mond neemt, maar spreekt over "oneigelijk gebruik" en dat is heel wat anders en volkomen legaal.
pi_35596807
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 01:58 schreef Tref het volgende:

[..]

Vertel eens ?

Verdonk toont ruggegraat. Kalou had al lang en breed zijn inburgeringsexamen kunnen halen: dit heeft hij nagelaten, dus vliegt hij het land uit.

Kalou heeft nog gewoon een verblijfsvergunning hoor. Van uitzetting is m.b.t. Kalou geen enkele sprake.
quote:
Wat betreft dat meisje kunnen we helemaal kort zijn: eerst premies opstrijken en vervolgens illegaal terug komen om hier scholing te volgen: wegwezen!
Zij heeft niets opgestreken en is ook niet illegaal teruggekomen.

De vooroordelen vliegen weer om je oren. Jammer dat Verdonk hier weer voeding aan heeft gegeven. Van een minister van Integratie had ik meer verwacht.
pi_35596886
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 03:48 schreef StefanP het volgende:
Als ik jou was, zou ik me zelf maar eens gaan schamen, door onjuiste beweringen te doen.
quote:
Daar is de rechter het inzake Kalou 2 keer en inzake Taida 1 keer niet mee eens.
quote:
Mensen die hier weer illegaal komen na eerst een vertrekpremie aangepakt te hebben, moeten linea recta de grens overgezet worden. En voetballers, die kunnen een werkvisum krijgen en hoepelen daarna maar weer op tenzij ze in de tussentijd op legale manier Nederlander geworden zijn.
Kalou en Taida hebben niets illegaals gedaan.
quote:
Dat een of ander figuur uit Afrika toevallig goed voetbalt, wil nog niet zeggen dat hij morgen maar Nederlander moet kunnen worden zodat we onze nationale trots ( oh de ironie, trots zijn op een elftal dat voor de helft uit immigranten bestaat die zoals deze kerel net 1 maand "Nederlander" zijn...) kunnen "strelen"...
Ik wijs je er graag op dat het Nederlands Elftal al reeds voor de helft uit immigranten of afstammelingen daarvan bestaat en dan heb ik het nog niet eens over andere sporten gehad.
quote:
Go Rita!
  woensdag 1 maart 2006 @ 09:14:47 #121
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35596978
Als ik Taïda was, zou ik Verdonk van kant maken. Dan mag ze toch nog in Nederland blijven en kan dan vanuit de gevangenis haar VWO afmaken
Niet meer actief op Fok!
pi_35597065
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 09:03 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Volgens mij snap JIJ het niet helemaal.

Het is niet strafbaar noch fraude om met een frans toeristenvisum naar Nederland te komen (Schengen) en hier een verblijfsvergunning aan te vragen (Kans op toewijzing is natuurlijk nihil, maar niet strafbaar, noch fraude). Als je goed naar Verdonk luistert, zal je ook horen dat ze het woord "fraude" niet meer in de mond neemt, maar spreekt over "oneigelijk gebruik" en dat is heel wat anders en volkomen legaal.
Als je als vluchtelinge hierheen komt dan weet je toch dat je op een gegeven moment weer terug moet?? Het is toch belachelijk en TRIEST als je dan ineens niet terugwilt. Ze mocht hier blijven voor dr eigen veiligheid. Die veiligheid is haar gegeven, daar moet ze blij mee zijn, maar ze wilt meer meer meer.

Heeft ze nou echt wat aan haar vwo diploma daar??
  woensdag 1 maart 2006 @ 09:22:01 #123
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35597136
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 09:18 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

Als je als vluchtelinge hierheen komt dan weet je toch dat je op een gegeven moment weer terug moet?? Het is toch belachelijk en TRIEST als je dan ineens niet terugwilt. Ze mocht hier blijven voor dr eigen veiligheid. Die veiligheid is haar gegeven, daar moet ze blij mee zijn, maar ze wilt meer meer meer.

nee, daar moet ze met voedselmanden op haar hoofd ronddribbelen

Maar even serieus: je hebt gelijk. Ze wist van het begin af aan dat ze ooit terug moest. Ze heeft al geluk gehad dat ze zo lang mocht blijven. Je kunt haar nog wel een diploma laten halen, maar heeft ze er in Kosovo wel wat aan?
Niet meer actief op Fok!
pi_35597876
Hmm, zou ze zoiets niet kunnen gebruiken om in het buitenland te studeren? Net zoals Nederlandse studenten dat doen.
Of misschien is ze ooit van plan om een Nederlander aan de haak te slaan... Ik denk wel dat ze dat diploma per sé bewust wilt. Denk wel dat ze daar meer mee van plan is.
pi_35597986
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 09:18 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

Als je als vluchtelinge hierheen komt dan weet je toch dat je op een gegeven moment weer terug moet?? [quote]

Ja, dat wordt toch niet bestreden? Ze wil alleen maar haar examen doen.

[quote]Het is toch belachelijk en TRIEST als je dan ineens niet terugwilt.
Ze wil best terug, na haar examen.
quote:
Ze mocht hier blijven voor dr eigen veiligheid. Die veiligheid is haar gegeven, daar moet ze blij mee zijn, maar ze wilt meer meer meer.
Is het zo vreemd dat iemand een reeds lange tijd gevolgde middelbare school opleiding ook wilt afronden?
quote:
Gezien het feit dat ze zonder diploma helemaal opnieuw mag beginnen daar, Een VWO opleiding is nog altijd wel 6 jaar blokken.
pi_35598047
Laten we vooropstellen dat Taïda geen schrijnend geval is. Zij heeft immers zelf actief bijgedragen, middels oneigelijk gebruik van de middelen, aan het doen ontstaan van de huidige situatie. Ook al zou je die situatie op zichzelf als schrijnend willen omschrijven, dan kan dat Verdonk wat mij betreft om die reden niet worden tegengeworpen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_35598148
Waarom kreeg Maxima wel gelijk de papieren ?? en Kalou niet ??.
Verdonk weigert hem te geven omdat ie zwart is
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_35598303
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:05 schreef Argento het volgende:
Laten we vooropstellen dat Taïda geen schrijnend geval is. Zij heeft immers zelf actief bijgedragen, middels oneigelijk gebruik van de middelen, aan het doen ontstaan van de huidige situatie. Ook al zou je die situatie op zichzelf als schrijnend willen omschrijven, dan kan dat Verdonk wat mij betreft om die reden niet worden tegengeworpen.
Ik zou Taida inderdaad niet als schrijnend geval willen typeren.

Ik zie echter niet in waarom we het een 18 jarige, Nederlands sprekende en intelligente jongedame moeten weigeren een paar maandjes studie hier af te maken, zeker als ik daar tegenover zie hoeveel geld er bijvoorbeeld wordt weggegooid met ontwikkelingshulp, e.d. Die meid een goede opleiding mee geven is voor dat land vele malen meer waard.

Noem het praktisch nadenken, in plaats van het regelgeneuk van Verdonk. Ik vind het grappig doch ook triest om te zien dat de Nederlander schreeuwt om minder regels en een meer praktische benadering van alle wetten, behalve qua immigratie, daar kan plotseling geen gebrek aan regels zijn.
pi_35598344
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 09:10 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Daar is de rechter het inzake Kalou 2 keer en inzake Taida 1 keer niet mee eens.
Quote mij dan eens even waar de rechter in de zaak Kalou heeft besloten dat deze genaturaliseerd dient te worden? Deze fout blijf je maar maken, de rechter heeft namelijk helemaal niet gezegd dat Verdonk fout zat, Verdonk mag namelijk nog steeds de naturalisatie tegenhouden maar dan wel met betere argumentatie.
[..]
quote:
Ik wijs je er graag op dat het Nederlands Elftal al reeds voor de helft uit immigranten of afstammelingen daarvan bestaat en dan heb ik het nog niet eens over andere sporten gehad.
Met als verschil dat die spelers wel beschikken over de Nederlandse nationaliteit.
pi_35598363
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:11 schreef Meki het volgende:
Waarom kreeg Maxima wel gelijk de papieren ?? en Kalou niet ??.
Kalou is nog netjes met MVV en verblijfsvergunning het land binnengekomen, Maxima kreeg haar Nederlandse paspoort al voordat ze uberhaupt Nederland ooit gezien heeft, laat staan ingeburgerd was en de taal sprak.

Maarja, als je prinses voor je naam mag zetten, sta je in Nederland blijkbaar zelfs boven de wetten van Verdonk
pi_35598444
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:19 schreef Chewie het volgende:

[..]

Quote mij dan eens even waar de rechter in de zaak Kalou heeft besloten dat deze genaturaliseerd dient te worden? Deze fout blijf je maar maken, de rechter heeft namelijk helemaal niet gezegd dat Verdonk fout zat, Verdonk mag namelijk nog steeds de naturalisatie tegenhouden maar dan wel met betere argumentatie.
Ik heb reeds eerder een bron gepost waarin de rechter de argumenten van Verdonk van tafel veegde. Sla dat andere topic over deze zaak er maar op na.
quote:
Met als verschil dat die spelers wel beschikken over de Nederlandse nationaliteit.
Duh! Kalou vraagt toch niet voor niets naturalisatie aan?
pi_35598759
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:18 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ik zou Taida inderdaad niet als schrijnend geval willen typeren.

Ik zie echter niet in waarom we het een 18 jarige, Nederlands sprekende en intelligente jongedame moeten weigeren een paar maandjes studie hier af te maken, zeker als ik daar tegenover zie hoeveel geld er bijvoorbeeld wordt weggegooid met ontwikkelingshulp, e.d. Die meid een goede opleiding mee geven is voor dat land vele malen meer waard.

Noem het praktisch nadenken, in plaats van het regelgeneuk van Verdonk. Ik vind het grappig doch ook triest om te zien dat de Nederlander schreeuwt om minder regels en een meer praktische benadering van alle wetten, behalve qua immigratie, daar kan plotseling geen gebrek aan regels zijn.
Als je de regels opzij zou moeten schuiven iedere keer als het allemaal even niet zo goed uitkomt, dan kun je die regels wel helemaal buiten beschouwing laten. Bovendien vind ik niet dat Taida in de gegeven situatie ook maar enige tegemoetkoming verdient. Zij heeft de situatie zelf gecreerd en zij kende de gebreken in haar verblijfsstatus. Niet gaan piepen als ze daadwerkelijk op die gebreken wordt aangesproken.
pi_35598781
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:23 schreef Vhiper het volgende:
Ik heb reeds eerder een bron gepost waarin de rechter de argumenten van Verdonk van tafel veegde. Sla dat andere topic over deze zaak er maar op na.
Waarmee de rechter nog niet oordeelt dat Kalou wèl versneld genaturaliseerd moet worden.
pi_35598931
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:34 schreef Argento het volgende:

Als je de regels opzij zou moeten schuiven iedere keer als het allemaal even niet zo goed uitkomt, dan kun je die regels wel helemaal buiten beschouwing laten. Bovendien vind ik niet dat Taida in de gegeven situatie ook maar enige tegemoetkoming verdient. Zij heeft de situatie zelf gecreerd en zij kende de gebreken in haar verblijfsstatus. Niet gaan piepen als ze daadwerkelijk op die gebreken wordt aangesproken.
We moeten niets. Verdonk staat wat Taida betreft gewoon in haar recht, maar in tegenstelling tot jouw, nogal hardvochtig overkomende, mening, heb ik er geen moeite mee om die meid gewoon haar examen te laten doen, waarna ze met diploma in de koffer, uitgezet wordt (En wat mij betreft meteen tot ongewenst vreemdeling wordt verklaard, zodat ze die stunt niet nog een keer kan uithalen)

Verder vind ik dat de school erop aangesproken moet worden dat ze iemand zonder verblijfsstatus tot de opleiding hebben toegelaten en dient Verdonk de verantwoordelijkheid te nemen waarom de IND bij Taida's aanvraag niet meteen hebben beslist en haar meteen hadden uitgezet.
pi_35598964
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:35 schreef Argento het volgende:

[..]

Waarmee de rechter nog niet oordeelt dat Kalou wèl versneld genaturaliseerd moet worden.
Dat heb ik dan ook nergens beweerd. Ik zeg alleen dat de rechter het niet met Verdonk eens is (En de raad van state trouwens ook niet, inzake Kalou)
  woensdag 1 maart 2006 @ 10:43:36 #136
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_35598990
quote:
Tuurlijk. Roept u maar! "Discriminatie! Fascisme!" Al dit soort zaken zijn namelijk prima terug te voeren op A) Huiskleur, of B) Religieuze overtuiging. Als je maar wil! Of niet Meki?
Volgens mij snap jij er echt geen zak van hè? Jij leeft in één grote self fullfilling prophecy.

En bovendien, je had "ons" Nederlanders moeten horen mekkeren als de echtgenote van onze kroonprins geen Nederlands gesproken had. Niet te beginnen over dat dit volkomen los staat van Kalou en dat meiske uit Kosovo.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_35599067
Jammer dat Verdonk er nog niet zat toen Maxima kwam, want als ze daartegen in het geweer was gekomen hadden we pas echt kunnen spreken van ruggengraat
  woensdag 1 maart 2006 @ 10:46:49 #138
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_35599096
Ik ben vooral heel blij en trots dat dat meisje haar school hier niet kan afmaken. .

Hulde Nederland .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_35599191
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:42 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Dat heb ik dan ook nergens beweerd. Ik zeg alleen dat de rechter het niet met Verdonk eens is (En de raad van state trouwens ook niet, inzake Kalou)
In antwoord op de vraag waar uit blijkt dat de rechter wel vindt dat Kalou versneld genaturaliseerd moet worden, verwijs je naar het topic waarin die uitspraak wordt genoemd. Dat riekt toch naar het standpunt dat de rechter vindt dat Kalou wel degelijk toegang moet hebben tot versnelde naturalisatie.
pi_35599230
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:41 schreef Vhiper het volgende:

[..]

We moeten niets. Verdonk staat wat Taida betreft gewoon in haar recht, maar in tegenstelling tot jouw, nogal hardvochtig overkomende, mening, heb ik er geen moeite mee om die meid gewoon haar examen te laten doen, waarna ze met diploma in de koffer, uitgezet wordt (En wat mij betreft meteen tot ongewenst vreemdeling wordt verklaard, zodat ze die stunt niet nog een keer kan uithalen)
Prima, maar dan zijn we het gewoon niet eens over de reikwijdte van coulance. Dat lijkt me een vrij arbitraire discussie. Slechts de instantie waar de coulance vandaan moet komen, kan daar een houdbare uitspraak over doen en die instantie kent geen coulancebehandeling toe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')