In een beschaving worden democratische regels gerespecteerd. Familie Pasic gaat eerst akkoord met vrijwillige terugkeer waar ze ¤7.000 belastinggeld voor meekrijgen om vervolgens al frauderend weer terug te komen naar Nederland en hier samen met de media een showtje op te voeren om Verdonk en het immigratiebeleid zwart te maken.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:52 schreef gelly het volgende:
Het fanatieke gejuich van enkelen als een welwillend intelligent meisje de grens wordt overgezet doet je toch wel betwijfelen of je in een beschaving leeft.
Onzin. De rechter heeft uitgesproken dat de beslissing onvoldoende gemotiveerd is, niet dat de beslissing fout is. Naturalisatie van sporters is een bevoegdheid die Verdonk heeft, maar niet moet gebruiken.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:04 schreef Sidekick het volgende:
Ik had meer verwacht van iemand met veel juridische kennis. Een rechter bepaalt helemaal niet of Kalou Nederlander mag worden en is dus ook zeker niet het geval geweest. Verdonk beslist inderdaad, maar heeft zich wel te houden aan de geldende regels. Het toetsen aan die regels gebeurd door de rechter, en daaruit bleek dat de beslissing van Verdonk niet volgens de regels is gegaan.
Waarom heeft niemand het hier over? Dit is het opvallendste stukje uit het hele bericht wat mij betreftquote:Alleen als Kalou op 10 mei slaagt voor
zijn inburgeringscursus,kan de Raad van
State beslissen dat alsnog de versnelde
procedure wordt gevolgd.Anders moet hij
tot volgend jaar wachten.Kalou is dan
vijf jaar in Nederland.
In Ivoorkust zien ze hem ondertussen al (terecht) als landverrader, lijkt me dus sterk dat hij nog voor Ivoorkust gaat uitkomen....quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:56 schreef Vhiper het volgende:
Belachelijk wat betreft Kalou. Kalou zal nog wel even doorknokken om toch in Oranje te komen, maar mocht het hem niet lukken, hoop ik van ganze harte dat ie Nederland hoogst persoonlijk van het WK knikkerd.
Ivoorkust!
![]()
Wat ik me afvraag is hoeveel van die andere allochtone sporters OOK verplicht eerst dit examen moesten doen en halen, voor ze genaturaliseerd werden? Of is dit weer een leuk ideetje van Verdonk, speciaal voor Kalou in het leven geroepen?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:07 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Waarom heeft niemand het hier over? Dit is het opvallendste stukje uit het hele bericht wat mij betreft.
Wat is dit voor examen en waarom zou hij dat niet gewoon halen![]()
Of waren ze al vijf jaar in het land?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:12 schreef Yi-Long het volgende:
Wat ik me afvraag is hoeveel van die andere allochtone sporters OOK verplicht eerst dit examen moesten doen en halen, voor ze genaturaliseerd werden? Of is dit weer een leuk ideetje van Verdonk, speciaal voor Kalou in het leven geroepen?
Ik ben gevleid.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:04 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik had meer verwacht van iemand met veel juridische kennis.
Dat bedoelde ik ook niet te zeggen. Wat ik bedoelde is dat de rechter vanuit zijn persoonlijke dispositie helemaal geen afwijzend besluit wilde accepteren, en het dus maar op gronden van motivering terugverwijst naar het ministerie. Een heel flauw argument, dat geef ik toe.quote:Een rechter bepaalt helemaal niet of Kalou Nederlander mag worden en is dus ook zeker niet het geval geweest.
Dat is niet helemaal waar. Als Verdonk zich niet aan de regels gehouden zou hebben, dan zou zij buiten haar bevoegdheid getreden zijn. Dat is echter niet het geval. Verdonk is ten volle bevoegdheid een afwijzend besluit te nemen, maar een dergelijk besluit dient te steunen op een behoorlijke motivering. Dat laatste is volgens de rechter het probleem. Verdonks bevoegdheid staat niet ter discussie.quote:Verdonk beslist inderdaad, maar heeft zich wel te houden aan de geldende regels. Het toetsen aan die regels gebeurd door de rechter, en daaruit bleek dat de beslissing van Verdonk niet volgens de regels is gegaan.
Nog jammerder (quote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:37 schreef MociN het volgende:
Wel jammer misschien voor het Nederlands elftal dat ie wrs geen Nederlander wordt!
De bondscoach. Zo werkt dat doorgaans toch?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 20:00 schreef Slayage het volgende:
Verdonk
![]()
Als Oranje wederom geen wereldkampioen wordt weten we wie we kunnen hangen.
Ja hoor, een beetje tegen een balletje trappen is van staatsbelangquote:Op dinsdag 28 februari 2006 20:00 schreef Slayage het volgende:
Verdonk
![]()
Als Oranje wederom geen wereldkampioen wordt weten we wie we kunnen hangen.
"Voetbal is niet belangrijk" Hoe haal je het im je hoofd?![]()
Slechte vergelijking. Elke Limburger of Fries spreekt ook wel gewoon Nederlands. Ze kunnen echt wel Nederlands lezen en schrijven, en spreken ook wel, hetzij vaak met accent.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:43 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dan kun je alle Limburgers en Friezen ook voortaan wel als niet-nederlanders bestempelen.
Ik dacht dat er één persoon bij was die onterecht vastzat. Zijn papieren bleken later in orde te zijn.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:46 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Onschuldig? Er zaten bolletjesslikkers, en illegalen die op het punt stonden te worden uitgezet.
[..]
Daar valt over te twisten.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:42 schreef deepthroat het volgende:
Kalou is echt geen aanwinst.
Wie zegt dat?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:49 schreef Nyrem het volgende:
[..]
Daar valt over te twisten.
In ieder geval is het een aanwinst voor de nederlandse schatkist en heeft hij (schat ik) al meer belasting afgedragen dan jij in je hele leven zult doen
Is het wel degelijk.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 20:05 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ja hoor, een beetje tegen een balletje trappen is van staatsbelang![]()
![]()
Hoe dan?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:42 schreef deepthroat het volgende:
En van dat meisje, triest, maar het is niet een paar maanden, ze moest al veel eerder weg en ze heeft keer op keer het systeem gefrustreerd, het gevolg moet ze zichzelf aanrekenen en niet de minister.
En het geld wordt niet uitgegeven als het Nederlands elftal zich niet kwalificeerd? Dan gaat dat geld ineens in rook op? Vreemd zegquote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:57 schreef gebruikersnaam het volgende:
[..]
Is het wel degelijk.
Als het Nederlands elftal zich niet plaatst voor een belangrijk toernooi, krijgt de economie daar ook een tik van.
Denk aan Horeca, en merchandising.
Verder Is voetbal goed voor het saamhorigheid gevoel in een land.
Dus kom niet met die flauwekul aan dat voetbal niet belangrijk is in een land.
Dat kan dus niet.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:32 schreef Finder_elf_towns het volgende:
De kwestie Kalou is natuurlijk zo goed als irrelevant, aangezien deze meneer NA het wk zonder pardon naar een ander nationaal elftal
Ja.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:12 schreef MrBadGuy het volgende:
En het geld wordt niet uitgegeven als het Nederlands elftal zich niet kwalificeerd?
Nee. Dat wordt opgepot. Economische studies zijn het er unaniem over eens dat een succesvol EK of WK uitermate goed is voor de Nederlandse economie. Alleen al de tv-industrie (Philips) verdient er miljoenen mee.quote:Dan gaat dat geld ineens in rook op? Vreemd zeg![]()
Lees DIT maar eens door, en zoek zelf op google naar andere tegen argumenten.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:12 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En het geld wordt niet uitgegeven als het Nederlands elftal zich niet kwalificeerd? Dan gaat dat geld ineens in rook op? Vreemd zeg![]()
Nee. En mensen als Lorna Kiplagat, Mia Audina en Yao Jie spreken ook bijna geen woord Nederlands.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:12 schreef PJORourke het volgende:
Of waren ze al vijf jaar in het land?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |