quote:Verdonk: nee tegen Kalou en Taïda
De Feyenoord-voetballer Salomon Kalou
mag niet versneld Nederlander worden,
heeft minister Verdonk bepaald.Daardoor
is de kans dat hij voor Nederland mag
meedoen aan het WK voetbal,zeer klein.
Alleen als Kalou op 10 mei slaagt voor
zijn inburgeringscursus,kan de Raad van
State beslissen dat alsnog de versnelde
procedure wordt gevolgd.Anders moet hij
tot volgend jaar wachten.Kalou is dan
vijf jaar in Nederland.
De bewindsvrouw geeft ook de Kosovaarse
scholiere Taïda Pasic geen toestemming
om haar vwo-opleiding af te maken.Het
meisje,dat hier volgens de IND illegaal
is,moet per direct Nederland verlaten.
De rechter heeft bepaald dat Taida geen vergunningenfraude heeft gepleegd.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:15 schreef PJORourke het volgende:
Niet vertrekken wanneer je visum verloopt is wel illegaal. Smijt die toneelspeelster maar lekker het land uit.
Jawel. De wet bepaalt dat de minister beslist. Welnu, de minister heeft besloten. Dat die beslissing vervolgens wordt aangevochten bij de rechter, is het goede recht van de belangenhebbende die zich met die beslissing in zijn belangen geschaad voelt. Dat de rechter vervolgens oordeelt dat de beslissing niet voldoende gemotiveerd is, betekent niet dat Verdonk niet had mogen beslissen dat Kalou geen versnelde naturalisatiemogelijkheid toekomt.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:16 schreef Yi-Long het volgende:
Verdonk verdedigt haar harteloze beleid steeds met de woorden :'Ik MAAK het beleid niet, ik voer het alleen UIT' maar in de zaak Kalou voert ze dat beleid dus NIET uit.
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:18 schreef Floripas het volgende:
Wat een wonderlijk inhoudelijke reacties soms weer.
Ik heb het ook niet over fraude, maar blijven rondhangen terwijl je moet vertrekken. Dat is heel wat anders.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:16 schreef Floripas het volgende:
De rechter heeft bepaald dat Taida geen vergunningenfraude heeft gepleegd.
Welke doden dan?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:16 schreef Yi-Long het volgende:
heeft al een aantal doden op haar geweten
Ik kan een Nederlands elftal met Kalou niet steunen.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:19 schreef l3laster het volgende:
Yup, een belangrijk argument.. als het winnende doelpunt in de grand finale van kalou komt... heeft nederland dan gewonnen....
antwoord: NEIN NEIN!!!!!!!!!!
HOLLAND !!! HOLLAND !!!
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:20 schreef Toeps het volgende:
Kunnen ze dat examen van Taida niet gewoon per post afnemen of zo? Er zullen toch zeker wel regelingen bestaan voor leerlingen die in het buitenland verblijven?
Heeft zij dat dan gedaan?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:19 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over fraude, maar blijven rondhangen terwijl je moet vertrekken. Dat is heel wat anders.
Visum is verlopen. Ergo, ze zit hier illegaal.quote:
Het wordt aangevochten - dan mag je nog even blijven.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:27 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Visum is verlopen. Ergo, ze zit hier illegaal.
Dat lijkt me echt te kort door de bocht. De rechter heeft aangegeven dat in de beschikking onvoldoende is ingegaan op de bezwaargronden van Taida. Dat betekent dus niet dat de rechter het onterecht vind dat Taïda een negatieve beschikking heeft gehad. De IND moet echter wel een degelijke onderbouwing geven bij een afwijzing en daarop moet de rechter toezien. Het gebeurt zeer regelmatig dat de rechtbanken vinden dat de IND een betere beschikking moet maken, omdat ze teveel 'standaardoverwegingen' hebben gebruikt en te weinig inhoudelijk zijn ingegaan op de zaak. Dat komt ook omdat veel van dit soort zaken een routineklus zijn, al is dat voor buitenstaanders moeilijk te begrijpen. Volgens de Vreemdelingewet is dit een redelijk uitgemaakte zaak, ook is haar zaak niet schrijnend genoeg om onder die regeling te vallen. Als je dat wel denkt, ken je de écht schrijnende zaken niet.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:14 schreef Floripas het volgende:
Over de kwestie-Taida:
1. De rechter heeft haar gelijk gegeven.
Och... omdat ik het niet eens ben met die deportatie heks, ben ik meteen extreem-links. Uh-Huh!quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:27 schreef _The_General_ het volgende:
Jammer dat extreem links weer direct een Minister moet gaan uitmaken voor moordenaar als ze hun gelijk niet krijgen. Dat laat weer eens zien hoe a democratisch dat fascistisch tuig is!
Belachelijke regeling. Voer je proces maar lekker vanuit Kosovo.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:29 schreef Floripas het volgende:
Het wordt aangevochten - dan mag je nog even blijven.
Uh, zijn er doden gevallen in Congo? Het ging om het aanvinken van een hokje door ambtenaren.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:30 schreef Yi-Long het volgende:
Och... omdat ik het niet eens ben met die deportatie heks, ben ik meteen extreem-links. Uh-Huh!
Je vergeet Congo, je vergeet dat een aantal van de omgekomen gevangenen bij de schiphol brand onterecht vastzat, en je vergeet al die mensen die uitgezet worden naar onveilige gebieden en waar we nooit meer iets van vernemen omdat ze in de verkeerde provincies zijn afgezet.
Dat is inderdaad jammer. Maar ja, in elke politieke hoek zitten idioten.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:27 schreef _The_General_ het volgende:
Jammer dat extreem links weer direct een Minister moet gaan uitmaken voor moordenaar als ze hun gelijk niet krijgen. Dat laat weer eens zien hoe a democratisch dat fascistisch tuig is!
ALs je als voetballer eenmaal voor een nationaal team gekozen en uitgekomen bent (in een oficiele wedstrijd) dan zal hij dus onmogelijk nog kunnen overstappen naar een ander nationaal team. Dus zowiezo wijst dat al aan dat ie serieus is met de wens voro Nederland uit te komen.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:32 schreef Finder_elf_towns het volgende:
De kwestie Kalou is natuurlijk zo goed als irrelevant, aangezien deze meneer NA het wk zonder pardon naar een ander nationaal elftal / voetbalclub verhuist. Hij heeft dus niet de intentie zich te binden aan de Nederlandse identiteit en verdient de bijbehorende nationaliteit dus ook niet.
Als ze Kalou nou tot 15 mei tegen houdt, ben ik tevredenquote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:36 schreef Sidekick het volgende:
Rita zegt wel eens vaker wat, maar vooralsnog heeft ze bij zowel Kalou als Taida het deksel op de neus gekregen van de rechter. Dan kan ze wel weer proberen om een nieuw charmeoffensief te voeren, maar daadwerkelijk resultaat blijft uit.
Zolang ik niet in de hoek zit die het met zijn allen opnemen tegen een jong meisje dat jarenlang keihard gewerkt heeft om een goede toekomst te krijgen, en wat nu verneukt wordt door een harteloos manwijf, kun je roepen wat je wilt.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:33 schreef ErikT het volgende:
[..]
Dat is inderdaad jammer. Maar ja, in elke politieke hoek zitten idioten.
Hij spreekt nauwelijks Nederlands. Dat maakt de zaak volstrekt belachelijk. Nee, het is puur opportunisme.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:37 schreef Yi-Long het volgende:
Dus zowiezo wijst dat al aan dat ie serieus is met de wens voro Nederland uit te komen.
Zij en haar ambtenaren zijn verantwoordelijk dat er onschuldigen vastzaten. En dat het complex niet veilig was. En dat de betreffende mensen aldaar niet hun taken goed uitvoeren.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:32 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Uh, zijn er doden gevallen in Congo? Het ging om het aanvinken van een hokje door ambtenaren.
Heeft Verdonk de Schipholbrand aangestoken?
Die idioot die in Mogadishu is vermoord was in Puntland afgezet maar zelf naar de hoofdstad getrokken.
In Kosovo zijn ook prima scholen hoor. Met ¤7.000 kun je vast wel het schoolgeld betalen...quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:39 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Zolang ik niet in de hoek zit die het met zijn allen opnemen tegen een jong meisje dat jarenlang keihard gewerkt heeft om een goede toekomst te krijgen, en wat nu verneukt wordt door een harteloos manwijf, kun je roepen wat je wilt.
Het lastige is de stricte (en dat kan bijna ook niet anders) scheiding tussen het asielbeleid en reguliere immigratie. In de zaak van Taïda lopen deze belangen door elkaar heen. Zij is gekomen als asielzoekster met haar familie; die aanvraag is afgewezen. Als je vervolgens verblijf wilt wegens het volgen van een studie, dan kan dit (dat gebeurt ook) aangedragen worden als bezwaar- of beroepsgrond in de asielprocedure, maar dit soort bezwaren kunnen altijd direct worden afgewezen omdat ze niets te maken hebben met het aanvragen van asiel.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:32 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Taïda is een ander verhaal en haar zaak duid volgens mij de onvolkomenheden in het bijna perfecte asielbeleid van Balkenende 2. Taïda is voor de verandering een intelligente asielzoekster. Dat maakt haar zaak anders dan de vele rif-gebergte VMBO'ers die op dit moment eten van het systeem en zelfs niet de indruk maken enige toevoeging te zijn voor Nederland.
Haar zaak maakt pijnlijk duidelijk dat er geen beleid is voor het (in mijn ogen) werkelijke doel van immigratiebeleid. Namelijk mensen naar Nederland halen die een toevoeging zijn voor de natie en geen staatsruifplunderaar zijn of dat door gebrek aan werkmentaliteit bijna automatisch worden.
Dan kun je alle Limburgers en Friezen ook voortaan wel als niet-nederlanders bestempelen.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:40 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Hij spreekt nauwelijks Nederlands. Dat maakt de zaak volstrekt belachelijk. Nee, het is puur opportunisme.
Dit is toch een klucht aan het worden? Verdonk die constant 'beslissingen' neemt, maar haar woorden zijn pas geldig nadat ze 5 keer zijn herhaald in 6 maanden ofzo?quote:Verdonk wil daarnaast het verzoek tot een versnelde naturalisatie van Feyenoorder Salomon Kalou opnieuw afwijzen.
(...)
In de zaak rond de Kalou volgt op 9 maart nog een hoorzitting voor de diverse partijen waarna Verdonk haar definitieve beslissing neemt.
Onschuldig? Er zaten bolletjesslikkers, en illegalen die op het punt stonden te worden uitgezet. Het complex was onveilig omdat de kamer in een eerdere hype op staande voet een bak op Schiphol wilde hebben. Ik zie dat eerder als de schuld van de kamer, omdat die alles meteen willen hebben tegen nul centen. Uiteraard is Verdonk politiek verantwoordelijk, maar de dader, de man die het vuurtje aanstak, wordt wel heel snel vergeten door de anti-Verdonk hysterici.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:41 schreef Yi-Long het volgende:
Zij en haar ambtenaren zijn verantwoordelijk dat er onschuldigen vastzaten. En dat het complex niet veilig was. En dat de betreffende mensen aldaar niet hun taken goed uitvoeren.
En dat bewijst?quote:En er zijn meerdere gevallen bekend van mensen die verkeerd zijn afgezet, en waar we niets meer van hebben gehoord.
Pardon? Het spreken van ene tweede taal zegt niks over de eerste.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:43 schreef Yi-Long het volgende:
Dan kun je alle Limburgers en Friezen ook voortaan wel als niet-nederlanders bestempelen.
Z'n Nederlands is prut, en de inburgeringscursus volgde hij niet.quote:Hij spreekt trouwens prima nederlands, alleen lijkt ie nog een beetje verlegen om het echt voluit te praten.
En over een jaar betaalt hij z'n belastingen elders. Dat zegt toch helemaal niks? En ik wed dat hij het niet vrijwillig doet.quote:Daarnaast heeft hij al meer voor dit land betekent dan de meeste mensen in deze thread. (zowel qua belastingen, alswel qua vermaak)
In de voorbereidingsprocedure van een dergelijk besluit, hoort nu eenmaal een hoorzitting. Verdonk en haar ambtenaren handelen wel hoor. Maar ja, als die besluiten voortdurend worden aangevochten, dan blijven betrokkenen even bezig ja.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:44 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dit is toch een klucht aan het worden? Verdonk die constant 'beslissingen' neemt, maar haar woorden zijn pas geldig nadat ze 5 keer zijn herhaald in 6 maanden ofzo?
Inhoudelijk maakt mij het weinig uit wat er precies gebeurd, zolang er maar eens wordt gehandeld in plaats van dit soort gepraat.
Omdat de asielindustrie over elk klein wissewasje en proces begint en ze veel sypathie hebben onder linkse rechters?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:44 schreef Sidekick het volgende:
Dit is toch een klucht aan het worden? Verdonk die constant 'beslissingen' neemt, maar haar woorden zijn pas geldig nadat ze 5 keer zijn herhaald in 6 maanden ofzo?
Inhoudelijk maakt mij het weinig uit wat er precies gebeurd, zolang er maar eens wordt gehandeld in plaats van dit soort gepraat.
Ze verspild gewoon een heleboel belastingsgeld en heel veel tijd met dit koppige gedrag van haar.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:44 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Als je zo redeneert is elke gevangenisstraf nutteloze geldverspilling voor politiek gewin.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:48 schreef Yi-Long het volgende:
Ze verspild gewoon een heleboel belastingsgeld en heel veel tijd met dit koppige gedrag van haar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |