abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35576119
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 16:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Hoeveel kinderen heb jij?

Mijn ervaring is, dat het makkelijker is om je kind naast je aan de hand te houden.
*zucht*
Dan laat jij toch lekker je kind naast je lopen.

Als het niet anders kan dan hoef je niet rechts te lopen natuurlijk.

Maar gemiddeld gesproken vind ik het een goede fatsoensregel.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 16:20:07 #177
3542 Gia
User under construction
pi_35576358
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:33 schreef Evie het volgende:

Bovendien kan je de hand van je kind ook vastpakken (zelfs makkelijker omdat het lengteverschil dan minder is) als het kind voor je staat.
Dat is wat jij denkt, mijn ervaring is anders. Ik heb het altijd makkelijker gevonden om mijn kinderen naast me aan de hand te houden, om meerdere redenen. Als het kind voor je staat, kan het vallen, omdat het niet in de gaten heeft wanneer hij/zij af moet stappen. Als je dan ook nog een tas in je andere hand hebt, kun je ook je kind niet even optillen, als het voor je staat. Dan kan wel als je kind naast je staat.

Ik snap niet dat mensen die geen kinderen hebben, allemaal zo goed weten wat makkelijker of praktischer is en niet aan willen nemen van mensen die er ervaring mee hebben dat het zo niet werkt.
quote:
Er is niemand die bepaald waar wie mag gaan zitten. Als je kinderen een jaar of 10 zijn is het inderdaad een beetje overdreven om ze op schoot te nemen, maar bij een kind van een jaar of 2 a 3 a 4 kan dat zeker wel.
Ik ben hartpatient en wil echt geen 3 uur met een kind van 4 jaar op schoot zitten, na een dagje uit.
Dan ben ik moe, en blij dat ik zit.
quote:
Het is erg vervelend dat veel mensen dat niet doen. Als u enig idee zou hebben hoe vaak ik moet staan in de trein en bus, terwijl ik nogal vaak door mn enkels ga en deze nogal instabiel en pijnlijk zijn vaak. Bovendien ben ik erg wagenziek (ook last van in de trein) en vind ik het fijn om niet telkens kotsmisselijk op plaats van bestemming aan te komen iedere dag, omdat je vaak niet uit het raam kan kijken als je staat. Ik zit toch liever! Als het even kan!
Vervelend voor je. Maar waarom kinderen kwalijk nemen dat jij niet kan zitten, terwijl er ook geen jongere voor je opstaat. Kinderen zijn net echte mensen en hebben gewoon dezelfde rechten als grote kinderen, jongeren, volwassenen en ouderen.
Dat een kind, dat oud genoeg is, opstaat voor een bejaarde, vind ik normaal, maar een kind hoeft van mij niet op te staan voor een jongere.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 16:21:46 #178
3542 Gia
User under construction
pi_35576429
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 16:12 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Op vele plaatsen in vele landen hangen zelfs bordjes die dat aanbevelen d.m.v. een blauwe sticker.
Als je twee handen vrij hebt, kan het inderdaad makkelijker zijn om je kind op de trede voor je te houden. Je kunt het dan met twee handen optillen.
Maar als ik ga winkelen heb ik meestal geen twee handen vrij en dan is het makkelijker om je kind met je ene vrije hand naast je op te tillen bij het afstappen.
pi_35577588
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 15:09 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Iemand met krukken hoort het benul te hebben niet het hele voetpad in beslag te nemen, en ja dat zeg ik dus wel doorlopen of aan de kant gaan. Ik heb een aantal vrienden die lichamelijk gehandicapt zijn en die hebben hier ook echt geen problemen mee. Je moet mensen niet zieliger maken dan ze zijn. Rationeel nadenken.... pfffff als je kiest een eind aan je leven te maken...kies je ook op welke manier..... dadcht jij dat het om een seconde complete verstandsverbijstering ging terwijl je toevallig langs het spoor was?.....
Ik heb het van dichtbij meegemaakt, en sterker nog ik heel erg goed begrijpen waarom iemand het doet..... maar aan springers gaat niets verloren ....affgezien twee uur reistijd als je een trein
[/quote[

Je hebt totaal geen idee waar je over praat, ik hoop voor jou dat jij nooit iemand in je familie zult hebben die ineens geestesziek word. Uit ervaring weet ik dat mensen die spontaan geestesziek worden, niet meer weten wat ze doen; niet 1 seconde, niet een uurtje, maar wel maanden, wel jarenlang zijn ze zich niet terdege van zichzelf bewust. En ik kan je verzekeren dat zo- iemand NIET voor rede vatbaar is, totdat ze genezen zijn.

[quote]Dan moet je maar naar verwegistan verhuizen.
Ik heb er ook niet altijd zin in om te ouwehoeren in de trein, en als ik dus een of andere idioot krijg wordt die ook genegeerd. (Hij kan toch gvd zien dat ik lees/werk/studeer) en dan achteraf commentaar hebben.... Maar je spreekt jezelf tegen....die coupee was muisstil...maar verderop zat jij wel te praten???
Een coupé is toch redelijk groot, als je aan de ene kant rustig met elkaar praat horen medepassagiers aan de andere kant daar niets van. Het was dus muistil, op die ene Afrikaanse man na. Maar goed, ik ga hier verder ook niet meer op in, het was ter illustratie van de vervreemding van de Nederlandse maatschappij bedoeld, maar dat is kennelijk aan sommigen voorbij gegaan.
quote:
Als het kind 2 treden hoger staat dan jij kun je dat niet zien?
Moet je toch eens naar de opticien?
Als het stampusdruk is, kun je niet voor je kijken omdat daar al iemand anders staat, dus kun je het afstapje niet goed ( voor je kind ) zien. Voor de rest, zie Gia.
quote:
Wat een ongeloofelijke zin Bulshit kraam je hier uit .......
Nogmaals stilstaan op de roltrap doe je uiterst links of rechts (rechts in NL links in UK en IRL)
zoals mensen je kunnen passeren mocht dat nodig zijn. Er is geen enkel excuus aan te voeren om twee/drie breed op een roltrap te staan. En als je zonodig met kind en tassen moett gaan rondslenteren...dan neem je gewoon de trap of de lift....veel veiliger.

Ik zou je graag eens tegenkomen breeduit op een roltrap staande ....ik los dat soort problemen heel makkelijk op....ik zeg 1x sorry, en daarna ben ik er toch echt langs...
Ik ga gewoon in m'n eigen tempo aan de kant, en als je daarmee niet kan leven dan kom ( krijg ) je er idd op een andere manier ( van ) langs. En ik moet de eerste 3 persoons-roltrap nog tegen komen. Verder ga ik je ook niet in op mijn andere punten ( de post boven je ), dus laat ik het wat dit betreft hier maar bij.
quote:
Gemiste metro's bussen als het om roltrappen gaat, vandalisme in een tuin (bal ophalen) als hen niet geleerd wordt dat gewoon te vragen maar moeder ze helpt stiekum de achtertuin in te komen...terwijl ze weten dat ik thuis ben...kutkoters die op mijn tuinhek zitten etc etc..... tegen de tijd daat ze 12-13 jaar of erger 16 zijn mag je toch hopen dat ze weten hoe het hoort of je hebt zo'n betmetoorbelfiguur op een scooter....
We hadden het over jeugdprostitutie, en wat dat als directe nadelen voor jou zo opleveren.
pi_35585403
quote:
Op maandag 27 februari 2006 13:08 schreef Gia het volgende:
Nog even en dan komen er acties als:
-Bejaarden mogen niet na 6 uur 's avonds boodschappen doen, omdat anders de hardwerkende man die niet overdag naar de winkel kan, te lang voor de kassa moet staan.
-Bejaarden mogen niet in de spits reizen.
-Moeders met baby's mogen niet in de spits reizen. (Trouwens ook liever niet 's avonds met kinderen boodschappen doen.)
Enz....

Want stel je voor dat de gemiddelde jup hier last van zou krijgen.

Wat een onzin. Er wordt alleen even gevraagd of mensen ook een beetje rekening met anderen kunnen houden!

[ Bericht 1% gewijzigd door Evie op 28-02-2006 20:44:53 ]
dus
pi_35585702
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 16:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat is wat jij denkt, mijn ervaring is anders. Ik heb het altijd makkelijker gevonden om mijn kinderen naast me aan de hand te houden, om meerdere redenen. Als het kind voor je staat, kan het vallen, omdat het niet in de gaten heeft wanneer hij/zij af moet stappen. Als je dan ook nog een tas in je andere hand hebt, kun je ook je kind niet even optillen, als het voor je staat. Dan kan wel als je kind naast je staat.

Ik snap niet dat mensen die geen kinderen hebben, allemaal zo goed weten wat makkelijker of praktischer is en niet aan willen nemen van mensen die er ervaring mee hebben dat het zo niet werkt.
[..]

Ik ben hartpatient en wil echt geen 3 uur met een kind van 4 jaar op schoot zitten, na een dagje uit.
Dan ben ik moe, en blij dat ik zit.
[..]

Vervelend voor je. Maar waarom kinderen kwalijk nemen dat jij niet kan zitten, terwijl er ook geen jongere voor je opstaat. Kinderen zijn net echte mensen en hebben gewoon dezelfde rechten als grote kinderen, jongeren, volwassenen en ouderen.
Dat een kind, dat oud genoeg is, opstaat voor een bejaarde, vind ik normaal, maar een kind hoeft van mij niet op te staan voor een jongere.
Iedereen mag zelf weten wat hij of zij handiger vindt, mijn ervaring is alleen dat je kleine kinderen (van 0 tot 3) beter even op kan pakken of voor je kan houden en ze helpen met het af en opstappen.

Als u een hartpatient bent dan is het goedgepraat als u niet 3 uur lang met een kind op schoot kan zitten. (zolang het geen excuus is).

Als er gezonde mensen met hun kind van 3 naast hen geplaatst zitten dan kunnen die het kind ook even op schoot nemen, dan hoeft er niet iemand anders die op het eerste gezicht misschien gezond oogt (maar die dat wellicht niet is) op te staan.

Ik heb het er ook niet over dat kleine kinderen op moeten staan, maar alleen dat wanneer het kind erg klein is het misschien wel erg sociaal is als de gezondheid en omstandigheden het toelaten om het kind op schoot te nemen.

Ik vind dat de ongesproken regel moet worden: Laat mensen die slecht te been zijn zitten en wees zo sociaal mogelijk. Het is natuurlijk onzin dat deze regel alleen moet gelden voor bejaarden.
dus
pi_35599392
quote:
Op maandag 27 februari 2006 14:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In beschaafde landen is het heel normaal, in de UK wordt het zelfs op grote stations omgeroepen op de trappen. STAND TO THE RIGHT!!!
Het principe werkt ook in zowat elk land, behalve Nederland. Hier zakt vrijwel iedereen als een zak zeeuwse binten in elkaar zogauw hij op een roltrap stapt.

Alleen daarom al kan iedereen z'n kut-excuus waarom hij/zij zonodig een roltrap moet blokkeren in z'n reet steken. Als het iedereen overal ter wereld lukt om een fatsoenlijke doorstroming op een roltrap te krijgen, kan het hier ook.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 maart 2006 @ 11:18:29 #183
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_35600046
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:56 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Het principe werkt ook in zowat elk land, behalve Nederland. Hier zakt vrijwel iedereen als een zak zeeuwse binten in elkaar zogauw hij op een roltrap stapt.
zeeuwse binten zakken niet in elkaar, ja!
quote:
Alleen daarom al kan iedereen z'n kut-excuus waarom hij/zij zonodig een roltrap moet blokkeren in z'n reet steken. Als het iedereen overal ter wereld lukt om een fatsoenlijke doorstroming op een roltrap te krijgen, kan het hier ook.
ik heb meer het idee dat de tegenstanders hier nu fel blijven reageren omdat ze geen gezichtsverlies willen lijden, maar hun gelijk perse willen halen, ook al weten ze ook wel dat het hun geen enkele moeite kost om gewoon automatisch rechts te staan, al dan niet met je kind of grote tas voor je.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  woensdag 1 maart 2006 @ 11:56:23 #184
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_35601119
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:18 schreef Tokus het volgende:
ik heb meer het idee dat de tegenstanders hier nu fel blijven reageren omdat ze geen gezichtsverlies willen lijden, maar hun gelijk perse willen halen, ook al weten ze ook wel dat het hun geen enkele moeite kost om gewoon automatisch rechts te staan, al dan niet met je kind of grote tas voor je.
Het gaat om het principe dat een roltrap niet is bedoeld om op te lopen. Dat dit toch gebeurt en er ongeschreven regels bestaan over de positie die mensen op de roltrap in moeten nemen doet daar niets aan af.
pi_35601144
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:56 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Het gaat om het principe dat een roltrap niet is bedoeld om op te lopen. Dat dit toch gebeurt en er ongeschreven regels bestaan over de positie die mensen op de roltrap in moeten nemen doet daar niets aan af.
Een roltrap is wel bedoeld om op te lopen.
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 11:40 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Klopt. En de reden dat je eigenlijk op een roltrap hoort te lopen is omde horizontale verplaatsingssnelheid van de mensenstroom gelijk te houden met die van de aanvoerstroom.

Als je een trap oploopt neemt je horizontale snelheid af, terwijl bij drukt e er wel een constante aanvoer is van mensen met een normale horizontale verplaatsingssnelheid. Dat veroorzaakt dus een kluit mensen bij het begin van trappen. Houd je d.m.v. een roltrap de horizontale verplaatsing constant, dan voorkom je die opstopping. Maar dan moet iedereen natuurlijk wel door blijven lopen op die roltrap.
pi_35601168
quote ipv edit
pi_35601283
Goed initiatief!
Het irriteert mij ook erg vaak. Op spoor 14 een trein die om .21 vertrekt, maar de trein die ik wil halen vertrekt om .17 van spoor 15. Door al die mensen die die trein van .21 willen halen en niet aan de kant gaan mis ik dan mijn trein.
Everything which is not impossible, will eventually happen
  woensdag 1 maart 2006 @ 12:02:51 #188
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_35601322
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:57 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Een roltrap is wel bedoeld om op te lopen.
Uit het ontwerp van de roltrap blijkt het tegendeel; de treden zijn dermate hoog en diep dat lopen niet alleen onlogisch maar ook nog eens extra risicovol is.
pi_35601373
Volgens mij hebben er een hele tijd stickers op Utrecht centraal bij de roltrappen gezeten waar dit ook op staat.
pi_35601447
Maar toch. In de eerder genoemde landen zijn de roltrappen vaak vele malen langer dan hier in Nederland. Op de gemiddelde metro- of V&D roltrap hier heeft zoiets toch helemaal geen zin. Maar bij hele lange roltrappen zie ik er wel het nut van in.
pi_35601527
Maar de mensen die er langs willen zien er het nut wel van in, dus dan ga je toch mooi netjes rechts staan?
Everything which is not impossible, will eventually happen
  woensdag 1 maart 2006 @ 14:10:06 #192
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_35605247
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:02 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Uit het ontwerp van de roltrap blijkt het tegendeel; de treden zijn dermate hoog en diep dat lopen niet alleen onlogisch maar ook nog eens extra risicovol is.
Als ie stilstaat ja.
Op een draaiende roltrap krijg je bij elke stap een 'duwtje' omhoog en dan is het juist handig dat de treden wat hoger zijn dan bij een gewone trap.
  woensdag 1 maart 2006 @ 16:06:44 #193
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_35609759
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 14:10 schreef Frollo het volgende:
Als ie stilstaat ja.
Op een draaiende roltrap krijg je bij elke stap een 'duwtje' omhoog en dan is het juist handig dat de treden wat hoger zijn dan bij een gewone trap.
Dat 'duwtje' zit tussen de oren.
Het lopen op een bewegende roltrap kost per stap evenveel energie als op een stilstaande roltrap.
pi_35610153
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 14:10 schreef Frollo het volgende:

[..]

Als ie stilstaat ja.
duwtje omhoog?
hoe bedoel je?
een rollende of stilstaande rolstrap zie ik geen verschil.
het enige is dat de hele trap mee omhoog gaat, afstanden tussen de tredes veranderen niet.
de tredes blijven hoog, met scherpe randen en zijn veel gevaarlijker dan normale trappen om op te lopen.
dag
pi_35610164
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 16:56 schreef Batsnek het volgende:
Als het stampusdruk is, kun je niet voor je kijken omdat daar al iemand anders staat, dus kun je het afstapje niet goed ( voor je kind ) zien. Voor de rest, zie Gia.
[..]
Je laat niet iemand tussen jou en je kind in staan natuurlijk...heb je ook een lobotomie gehad.
[quote]
Ik ga gewoon in m'n eigen tempo aan de kant, en als je daarmee niet kan leven dan kom ( krijg ) je er idd op een andere manier ( van ) langs.
9.81 m/s[sup2[/sup]
quote:
We hadden het over jeugdprostitutie, en wat dat als directe nadelen voor jou zo opleveren.
Invloed op mijn kinderen de buurt etc
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_35610198
Goed initiatief!
Xbox Live Gamertag: Harmen84
  donderdag 2 maart 2006 @ 01:07:00 #197
125291 1603
Op z'n Wiegels
pi_35630645
liberalen zoals mij nemen altijd de rechterkant
pi_35635703
Goed initiatief, maar dat zal helaas wel weer niet werken bij de sociale Nederlanders.

Dan nog even over je kind naast je houden op de roltrap: Ik zag vandaag bij de roltrappen op Amsterdam CS stickers die aangaven dat je je kinderen 1 tree voor je moet houden.

Niets over rechts staan en links doorlopen helaas.
pi_35636166
Waarom eigenlijk niet doortrekken naar straat? Het is keiirritant als je je bel moet zoeken als er 2 personen de gehele fietspadbreedte in beslag nemen... Meer rechts op straat!
  donderdag 2 maart 2006 @ 12:07:52 #200
3542 Gia
User under construction
pi_35638096
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 20:43 schreef Evie het volgende:
Ik vind dat de ongesproken regel moet worden: Laat mensen die slecht te been zijn zitten en wees zo sociaal mogelijk. Het is natuurlijk onzin dat deze regel alleen moet gelden voor bejaarden.
Maar aan jou kun je dat blijkbaar niet zien.

Als iemand op krukken binnenkomt, of manklopend, of een bejaarde, ja, dan heb je gelijk.
Maar voor zomaar een jongere hoeft niemand plaats te maken, ook een kind van 3 niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')