quote:Flag Description:
three equal horizontal bands of green (top), white, and red; the national emblem (a stylized representation of the word Allah in the shape of a tulip, a symbol of martyrdom) in red is centered in the white band; ALLAH AKBAR (God is Great) in white Arabic script is repeated 11 times along the bottom edge of the green band and 11 times along the top edge of the red band
Je bent geplet!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:27 schreef Johan_de_With het volgende:
Zeg du_ke, je icoontje is enigzins onfris nu de hand gefixeerd is.
Ga eens van hem af dan.quote:
Genoeg over jou, laten we het weer eens over het Amerikaanse fascisme hebben.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:02 schreef Johan_de_With het volgende:
He, dat waren twee faliekant mislukte grappen achter elkaar!
Waar komt dat woord eigenlijk vandaan?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:02 schreef Johan_de_With het volgende:
He, dat waren twee faliekant mislukte grappen achter elkaar!
Pauper.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:05 schreef Floripas het volgende:
[..]
Waar komt dat woord eigenlijk vandaan?
Laat me raden, dbnl?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:07 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Pauper.
. Het znw. faliekant (van het fr. faille en ndl. kant), dat reeds in de middeleeuwen moet hebben bestaan 2) , beteekent volgens Kiliaen: ‘angulus non aequalis, non quadratus aut rectus’, dus een niet rechte hoek, een scheeve kant. Vandaar dat wij ‘faliekant uitkomen’ gebruiken voor: niet goed uitkomen, verkeerd of zooals wij ook zeggen met een pannestuk (niet met een geheele (dak)pan) uitkomen. Zie het Mnl. Wdb. II, 777; Stallaert I, 415 a en
2) Men kende ook een dijc faliecanten, een dijk schuins glooiend afwerken, schuins afsteken (o.a. Vierl. 138). In het Land v. Waas is een faliekant een ‘plankzijde die ongelijk is’ (Waasch Idiot. 212); De Bo, 1236: valkant schuins (Schuerm. Bijv. 352).
[p. 224]
Tuinman II, 131: t' Is falikant, dat is, het feilt, 't is mis, 't is niet zo 't moest zyn; Halma, 142: Falikant, falikantig, ontrouw, valsch; iemand ergens falikant of trouwloos in vinden, trouver que quelqu'un n'agit pas rondement dans une affaire; Harreb. I, 190 a: Het komt falikant uit; B.B. 326: Dat loopt toch falikant uit; Het Volk, 8 Nov. 1913 p. 1 k. 4: Dat is faliekant uitgekomen; Bouman, 26; fri. faeljekant útkomme. In de 15de eeuw zeide men ook sonder falikant in den zin van zonder bedrog, zonder mankeeren, zeker 1) , evenals thans nog in het Friesch: sonder faeljekant; in het Groningsch zegt men nog: doar is gijn foaliekant bie = de zaak is goed in orde, dat zal niet verkeerd uitvallen (Molema, 110 b); evenzoo in het Oostfri.: dâr was gên falikant bi naast dat kwam falikant ût. In Zuidnederland kent men valekant, valkant en valekantig; zie De Cock1, 153.
Je iconquote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:25 schreef Mutant01 het volgende:
Gheeeetooooooooo
Kun jij Arabisch?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat is er mis met de Marokkaanse vlag, gewassen met Omo?
We zijn toch allen kinderen van de Oersoep?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:16 schreef Johan_de_With het volgende:
. Jij put uit dezelfde genenpoel als RQ.
Mooi. Wil jij enkele woordjes voor mij transcriberen of vertalen?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Lezen ja, begrijpen is een tweede.
Ik mis haar ook.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:56 schreef Pracissor het volgende:
Waar is sigme eigenlijk?
Ahhh, zit je er nog steeds mee?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:57 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik mis haar ook.
Is zij wel een 8?
Cholera is slecht voor je eetlust.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:58 schreef Johan_de_With het volgende:
Signe is een 9.5, en ik heb honger. Krijg allemaal de klere.
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:58 schreef Johan_de_With het volgende:
Signe is een 9.5, en ik heb honger. Krijg allemaal de klere.
Butters heeft zijn excuses al ex aequo aangeboden.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:58 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ahhh, zit je er nog steeds mee?![]()
Ik heb je nooit een cijfer gegeven hoor en de foto die ik me kon herinneren was niet slecht.![]()
Hihi, maar nog steeds weet ik niet zeker hoe je eruit ziet...quote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:00 schreef Floripas het volgende:
[..]
Butters heeft zijn excuses al ex aequo aangeboden.
Nee, jij hebt je kans gehad.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:01 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Hihi, maar nog steeds weet ik niet zeker hoe je eruit ziet...
... mail eens?![]()
Tsss...quote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:02 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, jij hebt je kans gehad.
Ik heb een bril op en ik kijk chagrijnig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |