Tja daar ontkom je als studentenstad niet aan... En als je kijkt hoeveel mensen er na hun studie nog een tijdje blijven hangen en naar de invloed van de studenten op de levendigheid in de stad is een behoorlijk grote invloed niet zo raar.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:20 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik vind het jammer dat veel dingen in de stad gedomineerd worden door studenten die 4 tot 6 jaar hier wonen. Het gat in de Grote Markt had er bijvoorbeeld allang moeten zijn, maar die stomme referenda zorgen er wel voor dat goede plannen smoren bij de opportunistische Stadjers.
Ik ga er toch even kort op inquote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:58 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ah leuk dat er hier mensen zijn die ook op een lijst staan. ik zou zelf nooit op de Stadspartij stemmen en wel om de volgende punten (bron: stemwijzer)
- StadsPartij wil topsport subsidiëren (helemaal niet nodig dat een gemeente daar geld aan besteed)
- Ze willen ruimere openingstijden winkel + koopzondagen (funest voor kleine winkeliers, die mee moeten doen)
- Ze zijn tegen hoogbouw en sloop van woningen (wil je goedkope woningen dat moet je wat aan het hoogste segment doen)
- Ze willen niet dat de vervuiler betaalt (afvalstofheffing, etc. lijkt me toch rechtvaardig)
- Ze zijn tegen een rechtstreekse tramverbinding tussen station en Zernike (zitten veel studenten op te wachten)
Aangezien dit geen discussietopic is, liever niet hier op ingaan
Kun je mij uitleggen waarom je op Student & Stad stemtquote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:25 schreef Gizmo112 het volgende:
Student en Stad he, maar das logisch
Ja, het is goedkoper in aanleg dan een tramverbinding. Maar qua constante kosten is het ongeveer gelijk. Grootste kostenpost is onderhoud, vooral doordat er maar 1 lijn is. Doordat er al vele andere buslijnen zijn, is dat vele malen efficienter.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:25 schreef du_ke het volgende:
Maar over die tramlijn naar Zernike.
Ik zeg niet doen, dat zal alleen een zeer duur prestigeproject worden zonder veel toegevoegde waarde. Dan nog liever een trolleysysteem, flexibeler en een stuk goedkoper in de aanleg.
Ondanks die nuance nog steeds tegen. Gemeente is niet voor subsidiëring van topsport, vind ik.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:28 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Ik ga er toch even kort op in
- De Stadspartij is voor subsidie voor topsport, maar, en dat is het nadeel van de stemwijzer, we hebben in ons verkiezingsprogramma staan dat we vinden dat amateursport belangrijker is dan topsport.
Omdat je anders in een situatie terecht komt dat kleine winkeliers aan het kortste einde trekken. Voor grote winkelketens is het wel makkelijk om altijd open te zijn, maar voor een kleine winkelier is dat niet zo. Langzaamaan verdwijnen die kleine winkels ook, zie bijvoorbeeld de Heerestraat die in tien jaar tijd veel van z'n eigen karakter heeft verloren. Ik vind het bijvoorbeeld erg jammer dat die schoenenzaak daar op de hoek bij dat poortje naar de Vismarkt is verdwenen en dat daar een koffiezaakje voor terug is gekomen die je in elke stad kunt terug vinden. Omdat te voorkomen moet je voorwaarden scheppen voor een situatie waarin de kleine winkeliers niet het onderspit delven.quote:- Wederom een stelling uit de stemwijzer die niet simpel was te beantwoorden... De Stadspartij vindt niet zozeer dat winkels langer open moeten, maar vindt dat winkeliers dat gewoon zelf moeten bepalen. Waarom zou je gaan bepalen dat een winkel op gezette tijden dicht moet?
Wat de meerderheid vind, vind ik niet zo belangrijk. Het gaat er om wat het beste is voor de stad.quote:- We zijn tegen sloop van woningen zolang er woningnood is in het goedkope huursegment en er geen nieuwe goedkope huurwoningen voor in de plaats komen. En we zijn tegen hoogbouw omdat het het karakter van de stad geen goed doet; zeker niet in woonwijken zoals in de Wijert waar nu midden in een gewone woonwijk opeens een woontoren komt. Overigens -en dat stond vanochtend in het Dagblad vh Noorden- is een meerderheid van de Groningers tegen die hoogbouw.
Met dat soort onderzoeken en neveneffecten ben ik bekend, maar ik vind dat je je daar niet blind op moet staren. Het hoofdeffect is dat mensen minder afval storten. Die besparing voor de gemeente staat waarschijnlijk wel in verhouding tot die kosten. Bovendien vind ik het rechtvaardig: de vervuiler betaalt.quote:- Het laten betalen per kilo huisvuil leidt in veel gevallen tot veel zwerfvuil en het dumpen van vuil op plekken waar het zeker niet hoort (blijkt ook uit uit Gemeenten waar het wel is ingevoerd).
Kan ik het wel mee eens zijn, in ieder geval ben ik niet tegen die plannen.quote:- We zijn tegen een tram, maar we zijn voor een trolley! We willen niet overal rails en een bovenleiding, maar liever alleen op sommige plekken bovenleiding. Veel goedkoper, net zo schoon, geen rails (wat leidt tot ongelukken bij vooral voetgangers en fietsers) en grootste voordeel is dat een trolley ook af kan wijken van een vaste route, ook al is er geen bovenleiding (mbv accu's). Daarnaast willen mensen liever een uitgebreid netwerk van openbaar vervoer dan een uitgeklede snelle lijn (bron: Stadjersenquete 2006).
Heb je daar een bron van, dat het echt een probleem is in andere gemeentes?quote:- Het laten betalen per kilo huisvuil leidt in veel gevallen tot veel zwerfvuil en het dumpen van vuil op plekken waar het zeker niet hoort (blijkt ook uit uit Gemeenten waar het wel is ingevoerd).
Dus als ik je koffie kom schenken bij een tentamen, dan stem je op mijquote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:48 schreef Jesse- het volgende:
de lieve mensen van student en stad gaven me koffie bij mn tentamens, rara waar gaat mijn stem heen
Ik zou het op moeten zoeken, maar als je op Google zoekt naar "nadelen DIFTAR" dan kom je al heel ver. ..quote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:51 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van, dat het echt een probleem is in andere gemeentes?
Nee, maar daar kun je dus gratis in storten. Let maar eens op als de ondergrondse container vol is, massa's mensen die hun zak er gewoon naast gooien.quote:In groningen zie je al veel ondergrondse containers. En ik heb niet het idee dat er daar veel dumping van afval onstaat.
Ik ben het hier mee eens, natuurlijk gaan mensen proberen gratis hun spul weg te gooien. Glas in de glasbak, papier in de papierbak, ontzettend mooi, maar mensen gaan dan ook afval in openbare vuilnisbakken gooien (scheelt toch weer geld) of ze zetten hun zak tegen een container aan, ontdaan van persoonlijke details. Maar goed, misschien ben ik een pessimistquote:Het grote voordeel is wel dat het financieel aantrekkelijk is om minder afval te produceren. Je zult vaker nee zeggen tegen een plastic zak bij de hema, en vooral zul je veel sneller glas in de gratis glasbak gooien, en oud papier aan de weg.
Dat die schoenenzaak is verdwenen, komt dat doordat er een koopavond is bij gekomen, of doordat er gewoon minder vraag is naar een schoenenwinkel? En meer naar een koffiezaak?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:44 schreef Heerlijkheid het volgende:
Omdat je anders in een situatie terecht komt dat kleine winkeliers aan het kortste einde trekken. Voor grote winkelketens is het wel makkelijk om altijd open te zijn, maar voor een kleine winkelier is dat niet zo. Langzaamaan verdwijnen die kleine winkels ook, zie bijvoorbeeld de Heerestraat die in tien jaar tijd veel van z'n eigen karakter heeft verloren. Ik vind het bijvoorbeeld erg jammer dat die schoenenzaak daar op de hoek bij dat poortje naar de Vismarkt is verdwenen en dat daar een koffiezaakje voor terug is gekomen die je in elke stad kunt terug vinden. Omdat te voorkomen moet je voorwaarden scheppen voor een situatie waarin de kleine winkeliers niet het onderspit delven.
Dus je krijgt zomaar een kopje koffie!quote:22-02-2006 19:30 22:00 - GPJK gemeenteraadsdebat
Verkiezingsdebat dóór jongeren vóór jongeren
De verschillende politieke jongerenorganisaties in Groningen organiseren aanstaande woensdagavond (22 februari) een debat over de gemeenteraadsverkiezingen. Vrijwel alle deelnemende politieke partijen hebben hun jonge kandidaten afgevaardigd naar het debat.
De jonge kandidaten gaan in debat over onderwerpen als Groningen @Work, huisvestingsbeleid voor jongeren, veiligheid in het uitgaansleven en de opvang van uitgeprocedeerde asielzoekers. Het debat is speciaal georganiseerd voor studenten en andere jongeren en de organisatoren rekenen dan ook op een hoge opkomst.
Het debat vindt woensdag om 20.00 uur plaats in Huis de Beurs aan de Vismarkt in Groningen. De zaal gaat open om 19.30 en de toegang kost niets. Een kopje koffie of thee is ook voor iedereen gratis.
Ben je ook tegen subsidie voor professionele kunst, zoals het Groninger museum?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:44 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Ondanks die nuance nog steeds tegen. Gemeente is niet voor subsidiëring van topsport, vind ik.
Dus je bent tegen vrije marktwerking? Waarom kunnen de winkels in de Folkingestraat zich zo goed redden? Dat is omdat ze iets unieks bieden. Die schoenenwinkel, hoe mooi ook, wist niets te bieden wat andere winkels niet bieden. En als mensen service zo belangrijk vinden (zoals ik), dan ga ik naar de winkel die dat biedt en dat is niet altijd de kleinste winkel...quote:Omdat je anders in een situatie terecht komt dat kleine winkeliers aan het kortste einde trekken. Voor grote winkelketens is het wel makkelijk om altijd open te zijn, maar voor een kleine winkelier is dat niet zo. Langzaamaan verdwijnen die kleine winkels ook, zie bijvoorbeeld de Heerestraat die in tien jaar tijd veel van z'n eigen karakter heeft verloren. Ik vind het bijvoorbeeld erg jammer dat die schoenenzaak daar op de hoek bij dat poortje naar de Vismarkt is verdwenen en dat daar een koffiezaakje voor terug is gekomen die je in elke stad kunt terug vinden. Omdat te voorkomen moet je voorwaarden scheppen voor een situatie waarin de kleine winkeliers niet het onderspit delven.
Daar ben ik het niet mee eens, je moet een mix zien te vinden. En als iets zo goed is voor de stad dan kun je daar mensen van overtuigen. Hoogbouw heeft nog bijna nergens geleid tot een betere stad.quote:Wat de meerderheid vind, vind ik niet zo belangrijk. Het gaat er om wat het beste is voor de stad.
Sloop goedkope huurwoningen leidt tot een tekort aan de onderkant van de markt, want in het midden en duurdere segment is geen tekort, er is geen sprake van doorstroming!quote:Verouderde woningen mogen wat mij betreft gesloopt worden, als daar nieuwbouw tegenoverstaat met dezelfde capaciteit. Dat hoeft nog geeneens in hetzelfde segment te zijn, want met nieuwe, dure woningen ontstaat doorstroming en ontwikkeling.
Welke niet?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:15 schreef detulp050 het volgende:
Jammet dat de GPjK niet alle partijen heeft uitgenodigd
Inderdaad, de vraag van de consumenten is bepalend voor die kleine winkels. Maar ook de aanbodzijde is bepalend. En het aanbod moet worden gezien in verhouding tot de andere winkeliers. Als je concurrenten bij wijze van spreken de hele dag wel open kunnen zijn, maar wanneer dat voor jou verhoudingsgewijs meer kosten (nieuwe personeelsleden, kosten elektra) dan opbrengsten (mensen gaan echt niet meer kopen, maar spreiden hun consumpties) brengt, dan ben je kansloos. Het wordt dan een kwestie van lange adem en die verlies je bij voorbaat van de grote concerns. Dat is marktwerking, en daar kan ik me bij neerleggen, maar uiteindelijk is die in het nadeel van de burgers want die zouden om die kleine winkeliers te steunen nog meer moeten consumeren om er voor te zorgen dat de winkels die voor het autentieke karakter van de binnenstand zorgen, blijven.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:03 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Dat die schoenenzaak is verdwenen, komt dat doordat er een koopavond is bij gekomen, of doordat er gewoon minder vraag is naar een schoenenwinkel? En meer naar een koffiezaak?
Als er vraag is, om ook op zondag te winkelen, om ook op zondag naar een supermarkt te kunnen gaan, waarom zou je dat moeten verbieden als gemeente? Als de avondwinkel wel op zondag open mag, waar zou een AH dat niet mogen?
Als je wilt dat de kleinere winkels niet verdwijnen, dan zul je daar als consument iets aan moeten doen. Daar consumeren. En niet als gemeente beperkingen opleggen.
Je bent voor het uitgeven van vele miljoenen aan een onrenbalel project?quote:
Kun je uitleggen waarom? Wat is het voordeel van een tram boven een trolley?quote:
Als ik het ook grotendeels met je agenda punten eens was geweest welquote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:51 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Dus als ik je koffie kom schenken bij een tentamen, dan stem je op mijVind ik wel erg kort door de bocht. Als er een partij is die vrijwel nog nooit iets heeft bereikt dan is het Student&Stad, zeker omdat ze steeds van samenstelling wisselen en qua beleid nog nooit consistent zijn geweest.
Goedkoper en beter OV, ok, maar laten we eerst reëel naar alle alternatieven kijken voor een dergelijk duur project hals over kop te starten...quote:
Bij studentenhuizen zal het gaan net als met gas water elektra denk ik. En grote flats zal storten met een pasje worden.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:21 schreef detulp050 het volgende:
En hoe moet het betalen per kilo bij StudentenhuizenBetaalt daar de huisbaas?
En bij die grote flats waar de woningbouw verantwoordelijk is? Geen idee eigenlijk
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:11 schreef the_disheaver het volgende:
Ook zal morgen de JD (Jonge Democraten) campagne voeren in Groningen (bekend van de caravan tour achter Wilders).
Tsja, de SP heeft zelf ook wel boter op zijn hoofd in sommige gevallen (en ze willen wel heel erg graag met de PvdA in een college terwijl ze al jaren op de PvdA katten), maar ze maken hier wel een punt. Inhoudelijk is S&S vrij beperkt, zeker omdat ze geen algemeen beleid willen maken...quote:SP opent aanval op Student en Stad
In de Groninger politiek lijkt een heuse studentenoorlog uit te breken. De SP opent frontaal de aanvang op Student en Stad, momenteel met twee zetels in de gemeenteraad vertegenwoordigd. ‘Hoed je voor Student en Oogklep’, is de leus waaronder de vijf studenten die voor de SP kandidaat staan voor de gemeenteraad hun medestudenten oproepen verder te kijken dan het eigen belang.
Volgens de SP voert Student en Stad behalve als het om studentenbelangen gaat een zwalkend beleid. Woordvoerder Eelco Eikenaar, student Geschiedenis en vijfde op de SP-lijst: ‘Student en Stad is er trots op geen ideologie te hebben. Wel, een ideologie is niets anders dan een stelsel van samenhangende ideeën. En die heeft Student en Stad inderdaad niet. Behalve rond studentenbelangen zwalken haar raadsleden van links naar rechts. En omdat ze elke twee jaar gewisseld worden, gaat alle opgebouwde ervaring altijd meteen weer verloren en zal Student en Stad nooit serieus genomen worden.’
De SP-studenten stellen in een flyer dat de studenten van nu, de mensen zijn die in de toekomst aan het stuur zitten in de samenleving, en dat je daarvan een bredere kijk dan het eigen belang mag verwachten als het om de politiek gaat.
Hoezo?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:47 schreef detulp050 het volgende:
Tsja, de SP heeft zelf ook wel boter op zijn hoofd in sommige gevallen,
Er staat ook 'in sommige gevallen' en Ik had het al ge-edit:quote:
Kun je een voorbeeld geven?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:00 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Er staat ook 'in sommige gevallen' en Ik had het al ge-edit:
De SP is de laatste maanden erg veel bezig met een pro-college campagne tijdens raadsvergaderingen en commissie's. Ze willen gewoon erg graag het college in en praten daarom de PvdA erg graag naar de mond soms. Is op zich niet zoveel mis mee, want ik begrijp echt wel dat je een eventuele partner te vriend wil houden, maar het pas niet binnen het beleid dat ze al jaren hebben. Hetzelfde als met GroenLinks is gebeurd sinds ze in het college zitten. Van Dualisme is binnen die partij sindsdien geen sprake meer.
Tuurlijk! Vorig jaar een van de actievere. Momenteel is het wat minder... Overigens is het D66, zonder 'quote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:47 schreef detulp050 het volgende:
De Jongerenorganisatie van D'66, ik wist niet dat we die hadden in Groningen
Plek 9, Lijst 7quote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:47 schreef Reya het volgende:
Sta je op de lijst van de Stadspartij DeTulp, of ben je gewoon anderzijds erbij betrokken?
Oh, sorry, dat wist ik niet, is dat recent veranderdquote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:56 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Tuurlijk! Vorig jaar een van de actievere. Momenteel is het wat minder... Overigens is het D66, zonder '
Is dat vanwege problemen met kabinetsbeleid of is dat altijd zo dat het alleen stembevorderend bedoeld? Ik vind het goed dat je mensen na laat denken over hun stem, zeker bij verkiezingen die bijna gedomineerd lijken te worden door landelijk politici. Kijk inderdaad eens naar wat partijen echt doen in plaats van beloven. Als je dat als criterium neemt dan kom je opeens bij andere partijen uitkomt dan je zou verwachten!quote:Maar de campagne is niet direct pro-D66. Voornamelijk om jongeren richting stemhokje proberen te trekken, en bij het stemmen ook naar de toekomst te laten kijken.
Nee, is al enkele jaren zo. Ik weet niet waarom, maar ik erger me er erg aan... beetje vreemd...quote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:03 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Oh, sorry, dat wist ik niet, is dat recent veranderd![]()
Nee. De JD is wel de PJO verbonden aan D66, maar dat is eigenlijk alleen omdat dat financieel moet (anders heb je geen recht op subsidies). Een deel is ook lid van D66, maar ook die anders dan D66 stemmen.quote:[..]
Is dat vanwege problemen met kabinetsbeleid of is dat altijd zo dat het alleen stembevorderend bedoeld? Ik vind het goed dat je mensen na laat denken over hun stem, zeker bij verkiezingen die bijna gedomineerd lijken te worden door landelijk politici. Kijk inderdaad eens naar wat partijen echt doen in plaats van beloven. Als je dat als criterium neemt dan kom je opeens bij andere partijen uitkomt dan je zou verwachten!
Nee, maar ik weet wel dat ook daar D66 fout op staat (d'66)quote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:25 schreef detulp050 het volgende:
Wist je trouwens dat de oud-voorzitter van D66 Groningen tegenwoordig bij ons op de lijst staat?
Ga jij foldertjes venten en koffie inschenken voor de JD?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:11 schreef the_disheaver het volgende:
Morgen een debat van het GPjK (Groninger politieke jongeren Kontact).
[..]
Dus je krijgt zomaar een kopje koffie!Daar gaat je reden om op Student en Stad te stemmen
![]()
www.gpjk.org
Ook zal morgen de JD (Jonge Democraten) campagne voeren in Groningen (bekend van de caravan tour achter Wilders).
Vanaf 15h op grote markt.
Blijkbaar kan iedereen het wel met de ideeën eens zijn, zolang je maar niet weet met hoeveel de OZB en reinigingsrechten omhoog gaan om het allemaal te kunnen financieren.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:23 schreef Heerlijkheid het volgende:
Gelukkig is bovenstaande poll niet representatief. Ik moet er niet aan denken dat die naïeve communisten de helft van de stemmen krijgen. Sowieso is Groningen al veel te links, maar daar doe je weinig aan in een studentenstad.
Marktkoopmannenquote:Op woensdag 22 februari 2006 12:48 schreef du_ke het volgende:
huil, huil SP communisten wat is de LPF b.v dan?
Op welke zender was deze meneer te zien dan?quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:53 schreef JimmyJames het volgende:
En ik wil niet trollen, maar ik zag gisteren een gemeenteraadslid van de stadspartij op TV uiteenzetten waarom je op hen moest stemmen, en het kon eerlijk gezegd niet kanslozer.
De lokale zender.quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:30 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Op welke zender was deze meneer te zien dan?
Even gekeken op de site, en ja idd.quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:44 schreef Heerlijkheid het volgende:
De heer Spieker?
Oog geloof ik.quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:57 schreef detulp050 het volgende:
[..]
OOGtv of TvNoord?
Want ik heb het op beide gemist blijkbaar
Voormalig FC groningen Z-sider geloof ik. Ach overal doen wat van die lokalen meequote:Op woensdag 22 februari 2006 13:50 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Even gekeken op de site, en ja idd.
quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:19 schreef du_ke het volgende:
Ach overal doen wat van die lokalen mee.
Dat er bij de lokale partijen vaak een paar mafkezen zitten. Niks mis mee overigens ik houd wel van een beetje prettig gestoordquote:
Hij staat overigens bovenaan de lijst.quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat er bij de lokale partijen vaak een paar mafkezen zitten. Niks mis mee overigens ik houd wel van een beetje prettig gestoord.
Meer info?quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:23 schreef detulp050 het volgende:
Gaan hier mensen ook naar het debat van morgen bij Albertus?
Studentenstad Groningen...quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:36 schreef the_disheaver het volgende:
humm, een keer raden bij welke partij je uitkomt op onderstaand adres:
http://studentenstadgroningen.nl
![]()
Ja, omdat hij er goed is in wat hij doetquote:Op woensdag 22 februari 2006 14:33 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Hij staat overigens bovenaan de lijst.
Volgens mij vanaf een uuf of 20 half 21 bij Albertus.quote:
Gebruikten ze die letterlijke verwoording? Wat zijn dat voor studenten..quote:Op woensdag 22 februari 2006 22:58 schreef the_disheaver het volgende:
Kwam op OOG text-tv een bericht plots tegen met dat Student en Stad gratis draadloos internet voor elke stadjer wil... Waarom in gods naam?
Zodat je in de zomer ook in het plantsoen kunt internettenquote:Op woensdag 22 februari 2006 22:58 schreef the_disheaver het volgende:
Kwam op OOG text-tv een bericht plots tegen met dat Student en Stad gratis draadloos internet voor elke stadjer wil... Waarom in gods naam?
Ja, dat was zo ongeveer wat op oog tv stond. Op oogtv.nl of studentenstad.nl zag ik er niets over, maar zal kijken of ie er zo weer op komt. Ga ik ff screensotje makenquote:Op woensdag 22 februari 2006 23:36 schreef Speth het volgende:
[..]
Gebruikten ze die letterlijke verwoording? Wat zijn dat voor studenten..
Ik weet 1 ding, dat de doorstroming echt niet hoger wordt door de snelheid naar 100 of 120 te verhogen... 1 keer raden waarom op meerdere plekken in de randstad de max snelheid naar 80 verlaagd is: door a) gelijke snelheid van alle vervoersdeelnemers (ook vrachtautos) zodat er minder afgeremd hoeft te worden. En het maximum doorstroming ligt ongeveer op 80 km/h. Bij hogere of lagere snelheden zal de doorstroming lager worden (door respectievelijk langere afstand tussen autos en langere tijd dat een auto op een deel weg zit).quote:CDA: hogere maximumsnelheid op de ringweg
De maximumsnelheid op de ringwegen rond de stad moet omhoog. Dat zegt lijsttrekker Martine Visser van het CDA.
Het CDA pleit in haar plannen onder andere voor de aanleg van een fly-over op het Julianaplein. De gemeente is daar nu nog tegen. Ook zouden automobilisten zonder obstakels de ringweg moeten kunnen verlaten.
De bereikbaarheid van de stad is voor de Christen-democraten al jaren een hot issue.
Ja.quote:Op woensdag 22 februari 2006 23:48 schreef Speth het volgende:
[..]
Ik doelde dus op het woord "stadjer"..
beetje zwakke argumenten om zoveel te investeren voor die drie mensen die de gemeente nodig hebben, maar eigenlijk niet eens weten hoe een pc werkt...quote:
En je geld terug te eisen, dat kan bij een 'gratis' dienst niet...quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:22 schreef Heerlijkheid het volgende:
Dan heb je altijd nog de mogelijkheid om je abonnement op te zeggen.
In theorie maar in de praktijk ben je als student toch veelal afhankelijk van kabelinternet en is internet niet iets waar je zomaar zonder kan.quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:22 schreef Heerlijkheid het volgende:
Dan heb je altijd nog de mogelijkheid om je abonnement op te zeggen.
Ja, en dus? Dan moet de gemeente ervoor gerant staan?? Ja, elke inwoner zal internettoegang tot bepaalde informatiebronnen moeten krijgen, maar gelukkig hebben we daar de bieb al voor. Voor studenten is internet zowat noodzakkelijk, maar dat is op elke onderwijsinstelling aanwezig. Misschien minder makkelijk dan thuis internet, maar het is er.quote:Op donderdag 23 februari 2006 17:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
In theorie maar in de praktijk ben je als student toch veelal afhankelijk van kabelinternet en is internet niet iets waar je zomaar zonder kan.
Probleem opgelostquote:Op donderdag 23 februari 2006 15:44 schreef du_ke het volgende:
Nou Essent waar de meeste Groninger studenten op aangewezen zijn levert topdiensten.
Nee, maar de overheid is 'een' bedrijf waar weinig naar efficientie wordt gekeken. De kans is dus erg groot dat een ander bedrijf een product voor een betere prijs/kwaliteit levert.quote:Op donderdag 23 februari 2006 17:56 schreef du_ke het volgende:
Wie zegt dat ik er voor ben![]()
zeer zeker niet zelfs. Ik zeg alleen dat de overheid een dienst niet slechter hoeft te leveren dan een bedrijf.
Het aantal studentenhuizen met een vaste telefoonlijn wordt er niet bepaald groter opquote:
Volgens mij is het kabelinternet van Essent vrij betrouwbaar de afgelopen jaren.quote:Op donderdag 23 februari 2006 15:44 schreef du_ke het volgende:
Nou Essent waar de meeste Groninger studenten op aangewezen zijn levert topdiensten.
Kost een tientje per maand en als je het met een aantal mensen deelt, nog minder per persoon.quote:Op donderdag 23 februari 2006 18:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het aantal studentenhuizen met een vaste telefoonlijn wordt er niet bepaald groter op.
Als ik niet op me zelf had kunnen stemmen, was S&S een mogelijke keuze geweest. Maar met dit plan totaal nietquote:Op donderdag 23 februari 2006 20:30 schreef RubberenRobbie het volgende:
[..]
Kost een tientje per maand en als je het met een aantal mensen deelt, nog minder per persoon.
Om op het punt terug te komen: matig plan, maar ik was sowieso al niet van plan om S&S te stemmen
quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:47 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
Stud en Stad!
Sorry ik heb me ff ingelezen , maar ik dacht in eerste instantie dat het over de politiek in Groningen ging.
Maar idd.
Essent kabelcom is zeer deugdelijk.
Na een periode van 12 maanden kun je per maand opzeggen.
van der Ham toch? Was het nog wat trouwens?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 13:09 schreef the_disheaver het volgende:
Ow, ik ga zo ff een rondje maken. Op de waaagplein heeft PvdA 'ons' D66 standplek afgepakt omdat Wouter Bos zonodig moet flyeren, en op de vismarkt staat D66 met Dittrich.
Rosita rocks!quote:Op zaterdag 25 februari 2006 13:06 schreef Sidekick het volgende:
Wie heeft al zo'n eetbare flyer van de SP geproefd?
Al is het wel begrijpbaar. Ik snap nog steeds niet waarom de RUG zoiets wil hebben, maar dat is hun zaak. Wel belangrijk is de vraag of de gemeente er in mee moet doen, en of de gemeente hierover snel een besluit moet nemen.quote:Pleidooi voor gratis draadloos internet
Student en Stad roepen samen met studentenfractie SOG uit de universiteitsraad op tot meer haast bij het aanleggen van stadsbreed en gratis draadloos internet.
Gemeente, de RUG en de Hanzehogeschool zijn volgens de studenten niet daadkrachtig genoeg bij het doorhakken van deze knoop waarover al geruime tijd gesproken wordt. De RUG heeft geld gereserveerd voor een eerste investering in een dergelijk netwerk, maar wil het niet alleen doen. Tot dusver komt het onderwerp niet verder dan de agenda's bij besprekingen tussen genoemde partijen.
Volgens de studentenpartijen is de tijd rijp voor een dergelijke voorziening en kan Groningen er een fikse voorsprong mee nemen op de rest van Nederland. Lijsttrekker Finn van Leeuwen betoogt dat een dergelijke maatregel uitstekend past in het ‘Akkoord van Groningen’ waarmee de stad zichzelf in 2004 nadrukkelijker op de politieke kaart heeft geprobeerd te zetten.
Ja, het was inderdaad die andere boris...quote:Op zondag 26 februari 2006 20:07 schreef dewitteparel het volgende:
[..]
van der Ham toch? Was het nog wat trouwens?
Van de "ik doe niks als het niet op mijn CV komt"-brigade in stemmige zwarte pakken?quote:Op zondag 26 februari 2006 22:42 schreef the_disheaver het volgende:
hmm, ik had beter gehoopt van de SOG
Welke wel, welke niet?quote:Op maandag 27 februari 2006 19:11 schreef detulp050 het volgende:
Donderdag in Huis de Beurs is er een debat voor/met jongeren. Helaas hebben niet alle partijen een afvaardiging gestuurd
Vanaf 19:45, organisatie Ichtus.
Saai debat wordt dat, als die niet meedoen.quote:Op maandag 27 februari 2006 19:20 schreef detulp050 het volgende:
NCPN, Rood (SP), PvdA, Perspectief (CU), Studentenstad en de Stadspartij komen.
De vraag is natuurlijk, hoeveel Ichtianen (?) stemmen op een niet-Christelijke partij? Dat zou een veel interessantere discussie zijn
Gister een interview op TVnoord meegepikt. Met wallage, wel geinig. Maar tv Noord vond het ook wel een leuk idee om in navolging van donner alle lijsttrekkers te laten rappenquote:NRC: Overheidsgeld oneigenlijk gebruikt
ROTTERDAM (ANP) - Collegepartijen in Maastricht, Den Bosch en Groningen maken oneigenlijk gebruik van overheidsgeld door dit in te zetten voor de bekostiging van hun verkiezingscampagnes. Dat stelt het NRC Handelsblad zaterdag na eigen onderzoek.
De krant heeft naar de financiën gekeken van 46 afdelingen van politieke partijen die deel uitmaken van de colleges van B en W in de twaalf provinciehoofdsteden.[..]
[...] In Groningen komt bij GroenLinks geld, dat is bedoeld voor de ondersteuning van de fractie, terecht bij de afdeling van de partij. Daardoor kan het gebruikt worden voor de verkiezingen.
[...]
en elco?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 16:32 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Gister een interview op TVnoord meegepikt. Met wallage, wel geinig. Maar tv Noord vond het ook wel een leuk idee om in navolging van donner alle lijsttrekkers te laten rappenVooral Martine (CDA) was tenenkrommend...
Dat was nog wel het meest sneue vind ik; doe het zelf of doe het niet...quote:Op zaterdag 4 maart 2006 22:55 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Elco liet het tenminste iemand anders doen.
Waarom? Als je het zelf niet kunt, laat je standpunten door iemand verkondigen die het wel kan. Een paritij, en daarmee de standpunten (wat in die rap zijn verkondigd), bestaat uit meer dan alleen een lijsttrekker.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 22:56 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Dat was nog wel het meest sneue vind ik; doe het zelf of doe het niet...
Typisch politiekquote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:02 schreef detulp050 het volgende:
Het ging om het ludieke van de actie en echt niet om inhoudelijke behandeling van de punten
liever een rapper, dan martine visser die het zelf doet lijkt mij...quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:02 schreef detulp050 het volgende:
Het ging om het ludieke van de actie en echt niet om inhoudelijke behandeling van de punten uit de verkiezingsprogramma's, maar goed, moet hij weten, maar ik vind het een beetje jammer.
En als het nou iemand anders van de D66lijst was geweest dan zou ik nog zeggen: okay, leuk. Maar nu was het gewoon een rapper...
Donner was tof. Omdat het gewoon niet bij hem hoort. Als zalm of bos het zou doen, nee. Maar Donner okey. Maar inderdaad, weinig inspiratie bij tvNoord. Helaas dat de politici ze maar achteraan gaan.quote:Op zondag 5 maart 2006 08:44 schreef dewitteparel het volgende:
[..]
liever een rapper, dan martine visser die het zelf doet lijkt mij...
en om eerlijk te zijn hecht ik weinig waarde aan rappende politici, vind het zelfs een beetje sneu aan het worden. Leers was nog grappig, Donner eigenlijk al zielig...
En jij wilt dus ook gratis draadloos internet voor elke stadjer bekostigd door de gemeente?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:47 schreef Jeweet het volgende:
Ik ga straks op Student & Stad stemmen. Heb het verkiezingsprogramma gelezen en de dingen die ik belangrijk vind vond ik in het verkiezingsprogramma terug.
Communisten? Jij hebt blijkbaar geen enkel idee wat communisme voor een bevolking betekend.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:02 schreef Viking84 het volgende:
Ik ga vanavond stemmen. Maar ik weet nog steeds niet of ik op de communisten (nr 1 bij mij op stemwijzer) of Groen Links zal gaan stemmen. Ik neig naar Groen Links, toch een beetje conservatiever
Het is niet alleen de gemeente De Hanzehogeschool Groningen en zowel de Universiteit zijn betrokken bij dit project om een WIFI-wolk te maken boven de stad. Als de kosten niet enorm zijn en dat lijkt tot nu toe niet lijkt dit me een leuke stimulans. Elke HG en RUG locatie krijgt per definitie al wireless internet. Niet alleen voor de studenten maar ook voor de minima in de stad eenmalig een computer regelen lukt nog wel maar een internet-abbo van 20E per maand terwijl je voor 50E per week boodschappen moet doen lijkt me dan erg afschrikken.quote:Op donderdag 23 februari 2006 17:51 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ja, en dus? Dan moet de gemeente ervoor gerant staan?? Ja, elke inwoner zal internettoegang tot bepaalde informatiebronnen moeten krijgen, maar gelukkig hebben we daar de bieb al voor. Voor studenten is internet zowat noodzakkelijk, maar dat is op elke onderwijsinstelling aanwezig. Misschien minder makkelijk dan thuis internet, maar het is er.
Waarom gratis? Waarom draadloos? Waarom voor elke stadjer?
De rug wil alleen maar doorgaan als de gemeente meedoet. Misschien zijn de kosten niet ernorm, maar als je kijkt naar de kosten en baten zijn ze wel erorm.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:27 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
Het is niet alleen de gemeente De Hanzehogeschool Groningen en zowel de Universiteit zijn betrokken bij dit project om een WIFI-wolk te maken boven de stad. Als de kosten niet enorm zijn en dat lijkt tot nu toe niet lijkt dit me een leuke stimulans. Niet alleen voor de studenten maar ook voor de minima in de stad eenmalig een computer regelen lukt nog wel maar een internet-abbo van 20E per maand terwijl je voor 50E per week boodschappen moet doen lijkt de dan erg afschrikken.
Wel zijn deze plannen nog in de conceptfase natuurlijk en staan los van bijvoorbeeld eduroam waar de HG en RUG sowieso al in meedoen.
Ja, maar de infrastructuur is er al.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:27 schreef FreedonNadd het volgende:
Dan nog even de vragen waarom wireless?
Wireless is spotgoedkoop om aan te leggen met een maximaal bereik. Kwaliteit van de verbinding is wel afhankelijk van het aantal gebruikers natuurlijk.
Waarom uberhaupt aanleggen?quote:Waarom gratis?
Als de wolk dekkend boven de stad kan worden aangelegd waarom niet de gewone burgers van Groningen laten profiteren mits de capaciteit er is? Studenten krijgen toch al gratis internet op de locaties.
De grootste deel van de stadjers heeft al toegang tot breedband internet. Waarom zou je dan iets nieuws aanleggen, waar geen toegevoegde waarde aan is? De kabels voor ADSL/kabel liggen al in de grond.quote:Waarom voor elke Stadjer?
Het simpele antwoord stimulering van de kenniseconomie. Op deze manier heb je voor iedere burger de toegang tot internet zonder dat deze vast zit aan een maandelijks abbo of elke keer naar de bibilitheek moet.
De NCPN voert dit keer een SP-achtige campagne. Ze verwachten dat er een SP-wethouder komt (aaaah!!!) en roepen daarom op om NCPN te stemmen zodat zij de rol van de SP als protestpartij in de gemeenteraad over kunnen nemen.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:26 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Communisten? Jij hebt blijkbaar geen enkel idee wat communisme voor een bevolking betekend.
Leuk prestige project ja....quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:41 schreef JimmyJames het volgende:
Ik heb eigk op S&S gestemd wegens de tramLeek me wel een strak plan.
Ach ja, als ik belasting ga betalen, ben ik hier toch al wegquote:
quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:51 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Ach ja, als ik belasting ga betalen, ben ik hier toch al weg![]()
Wat betreft kunnen dergelijke nep-communisten doodvallen. Die mensen hebben geen enkel idee war communisme werkelijk betekend voor het welzijn van een bevolking. Stelen en delen klinkt leuk voor dergelijke mensen, maar het uitmoorden van beperken tegenstanders vergeten ze voor het gemak even.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:49 schreef freako het volgende:
[..]
De NCPN voert dit keer een SP-achtige campagne. Ze verwachten dat er een SP-wethouder komt (aaaah!!!) en roepen daarom op om NCPN te stemmen zodat zij de rol van de SP als protestpartij in de gemeenteraad over kunnen nemen.
De RUG en de HG gaan toch al bij alle locaties wireless aanleggen. Dat je dan in je planning meeneemt om te kijken of dit ook voor de gehele stad of het centrum dekkend gemaakt kan worden tegen acceptabele kosten lijkt me een goed plan.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:47 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ja, maar de infrastructuur is er al.
[..]
Waarom uberhaupt aanleggen?
[..]
De grootste deel van de stadjers heeft al toegang tot breedband internet. Waarom zou je dan iets nieuws aanleggen, waar geen toegevoegde waarde aan is? De kabels voor ADSL/kabel liggen al in de grond.
Er is nauwelijks een probleem. De oplossing is onefficient, en er zijn alternatieven die veel goedkoper het probleem oplossen. En het stimuleert echt de economie niet. Nog meer geld via de gemeente, ipv via de vrije markt.
Het programma van NCPN-Groningen stond ook vol dooddoeners en open deuren. Het enige wat nog een beetje communistisch rook was het punt dat er een partnerstad op Cuba moest komen.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:55 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Wat betreft kunnen dergelijke nep-communisten doodvallen. Die mensen hebben geen enkel idee war communisme werkelijk betekend voor het welzijn van een bevolking. Stelen en delen klinkt leuk voor dergelijke mensen, maar het uitmoorden van beperken tegenstanders vergeten ze voor het gemak even.
Ik zal er zijnquote:Op dinsdag 7 maart 2006 14:50 schreef detulp050 het volgende:
Gaan er hier nog mensen naar de verkiezingsavond in de MediaCentrale vanavond?
quote:GRONINGEN - De opkomst bij de gemeenteraadsverkiezingen lijkt redelijk gelijk op te gaan met de opkomst van vier jaar geleden. Dat blijkt uit de eerste resultaten van de stembureau's in het hele land. Vier jaar geleden kwam de opkomst uit op 58 procent.
Dat geldt ook voor de opkomst in de stad Groningen. Die lag rond half twaalf op 12,7 procent, iets meer dan vier jaar geleden. Die cijfers bevestigen dus het landelijke beeld.
Het Groningse internetbedrijf Traffic4U voorspelt dat de PvdA en de SP de grote winnaars worden; het CDA zou de grote verliezer zijn. Het bedrijf doet de voorspellingen aan de hand van het aantal zoekopdrachten op internet; PvdA werd het vaakst ingetypt.
Een plaats waar dinsdag met meer dan normale belangstelling op de uitslag wordt gewacht is Delfzijl. De bestuurlijke crises in de havenstad liggen nog wel erg vers in het geheugen en dat zal mogelijk zijn weerslag hebben op de verkiezingen. De opkomst lag rond 11 uur op 14,8 procent. Ook daar lijkt het verschil met 2002 niet groot.
Actiegroep de Witte Zakdoek scoorde overigens in alle vroegte de eerste stem. De groep had opgeroepen blanco te stemmen, als antwoord op de politieke strubbelingen.
Tot negen uur vanavond kunnen kiezers de gang naar de stembus maken. De eerste uitslagen worden vrij snel na het sluiten van de stembureaus verwacht.
Student en Stad zetel minder, optellen bij PVDA, verder zit je volgens mij wel redelijk, misschien nog zetel minder bij Christen Unie voor SP, zoiets.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 14:50 schreef detulp050 het volgende:
Gaan er hier nog mensen naar de verkiezingsavond in de MediaCentrale vanavond?
Mijn prognose:
Pvda 10 zetels
CDA 5 zetels
VVD 5 zetels
D66 0 zetels
ChristenUnie 3 zetels
NCPN 0 zetels
PvdN 0 zetels
SP 5 zetels
GroenLinks 5 zetels
Student&Stad 2 zetels
Stadspartij 4 zetels
Ik ben benieuwd
Dat zijn ze in Groningen van planquote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:55 schreef Idiosincrasico het volgende:
, maar het uitmoorden van beperken tegenstanders vergeten ze voor het gemak even.
In Beerta bijvoorbeeld. Veel communisten, hoge werkloosheid en de rest van het land komt nooit in dat gebied. Ideaal.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:10 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
Natuurlijk in de provincie maken we dan een echte Goelag!
quote:Op dinsdag 7 maart 2006 18:37 schreef Viking84 het volgende:
Twijfelde tot op het laatst tussen GL en NCPN en het is de laatste geworden.
quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:12 schreef electricity het volgende:
hoei heb net gestemd!![]()
:D:DD::
:D::D:
:D:D::D::D:DD
de vvd.quote:
Neuh ga lekker naar de sneak, kijk vanavond wel naar de herhaling van Tv Noord.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:51 schreef the_disheaver het volgende:
Ik ben zo richting mediacentrale. Nog meer mensen daar?
Waar is dat ergens? Niet dat ik van plan ben te gaan, hoor.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:51 schreef the_disheaver het volgende:
Ik ben zo richting mediacentrale. Nog meer mensen daar?
Bij de euroborg. Dat oude gebouw net tussen de euroborg en het spoor.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:56 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Waar is dat ergens? Niet dat ik van plan ben te gaan, hoor.
Waarom is het niet gewoon in het gemeentehuisquote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:58 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Bij de euroborg. Dat oude gebouw net tussen de euroborg en het spoor.
Meer mogelijkheden enzo. Ding is net nieuw, zit TV noord in en heeft vooral qua mediaverbindingen betere mogelijkheden.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:00 schreef Mereltje het volgende:
[..]
Waarom is het niet gewoon in het gemeentehuis(Zuiderdiep of Grote Markt)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | %'06 %'02 Z'06 Z'02 Opkomst 56,9 57,5 39 39 PvdA 27,1 22,5 12 9 GrLinks 11,6 14,6 5 6 VVD 12,1 14,0 5 6 SP 17,3 11,6 7 5 CDA 7,9 11,4 3 5 D66 5,6 6,8 2 2 Stadspa 6,4 6,6 2 2 CU 6,6 6,5 2 2 Student 2,8 5,0 1 2 NCPN 0,6 1,0 0 0 PvhN 2,0 0,0 0 0 |
Nee, baseerde me ook op de uitslagen op tv.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:46 schreef Heerlijkheid het volgende:
Had net de verkeerde uitslag gepost, sorry.
We're fucked.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:48 schreef Heerlijkheid het volgende:
20 zetels is de meerderheid:
PvdA - GroenLinks - SP is 24 zetels.
AAAAAAAAAAARGGGGGGGHHHHHHH
Jammer he, dat privebezit?quote:
quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:48 schreef Speth het volgende:
Jammer he, dat privebezit?
Prima uitslagquote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:44 schreef Heerlijkheid het volgende:
De uitslag:
[ code verwijderd ]
Jammer, jammer, jammer, om te janken.
En parkeren als je in de stad woont ergens in Beijum en dan met de bus richting centrum?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 23:59 schreef Andromache het volgende:
Auto's zijn ook de tyfus in de binnenstad. Om over de taxi's maar te zwijgen! Er zijn nu eenmaal veel fietsers in Groningen, geef ze wat mij betreft maar de ruimte.
Ehm, ik erger me als ik door de stad fiets meer aan onvoorspelbare, zich niet aan de regels houdende fietsers en veel te lange bussen dan aan auto's. Auto's zie ik aankomen en rijden meestal netjes, fietsers snijden je gewoon af, bussen ook trouwens.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 23:59 schreef Andromache het volgende:
Auto's zijn ook de tyfus in de binnenstad. Om over de taxi's maar te zwijgen! Er zijn nu eenmaal veel fietsers in Groningen, geef ze wat mij betreft maar de ruimte.
Toch blijft Groningen een dorpquote:Op woensdag 8 maart 2006 00:03 schreef Speth het volgende:
[..]
Ehm, ik erger me als ik door de stad fiets meer aan onvoorspelbare, zich niet aan de regels houdende fietsers en veel te lange bussen dan aan auto's. Auto's zie ik aankomen en rijden meestal netjes, fietsers snijden je gewoon af, bussen ook trouwens.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | pvda 23.133 27.1 12 GL 9.933 11.7 5 VVD 10.318 12.1 5 SP 14.742 17.3 7 CDA 6.727 7.9 3 D66 4.763 5.6 2 Stadsp 5.415 6.4 2 CU 5.639 6.6 2 NCPN 539 0.6 0 PvhN 1.671 2.0 0 geldig: 85.259 blanko: 345 opkomst 57.1% |
Ik moet het navragen; ik weet niet hoe dat normaal gaat bij wijkradenquote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:42 schreef Mereltje het volgende:
Tulp reageer eens op mijn fotoboekberichtje
woehoeee!!! Echt netjes gedaan als je landelijk kijktquote:
De gemeente zal dat op termijn wel op internet publicerenquote:Op woensdag 8 maart 2006 10:19 schreef dewitteparel het volgende:
[..]
woehoeee!!! Echt netjes gedaan als je landelijk kijkt
kan ik ook ergens zien hoeveel stemmen ik heb gehad??![]()
Dat was idd watquote:Op woensdag 8 maart 2006 13:30 schreef Gizmo112 het volgende:
Slachting in delfzijl ook trouwens.
bizar ook dat de PvdA daardoor alsnog groeit..quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat was idd wat. Daar waren de blancostemmers in aantal de 2e partij
.
En je zat er het dichtste bij. Met nog steeds 8 zetels verkeerd Vervolgens ikke(10), dan DeTulp(12)quote:Op dinsdag 7 maart 2006 14:53 schreef Gizmo112 het volgende:
[..]
Student en Stad zetel minder, optellen bij PVDA, verder zit je volgens mij wel redelijk, misschien nog zetel minder bij Christen Unie voor SP, zoiets.
Haha ja best wel. En ook de sterke groei van CU is opmerkelijk maar die werden als enige oprechte partij gezien volgens mijquote:Op woensdag 8 maart 2006 13:35 schreef dewitteparel het volgende:
[..]
bizar ook dat de PvdA daardoor alsnog groeit..
quote:Gemeente Delfzijl - Einduitslag
Gemeenteraad 2006 Gemeenteraad 2002
Opkomst 47,3% 10317
59,3% 13330
PvdA 36,4% 3754
29,9% 3994
GemeentebelDelfzijl 2,4% 248
24,6% 3275
CDA 14,2% 1468
18,7% 2493
VVD 11,3% 1168
10,0% 1328
ChristenUnie 17,7% 1823
6,4% 853
Lijst Stulp 11,7% 1204
0,0% 0
Partij voor het Noorden 6,3% 652
0,0% 0
Overigen 2002 0,0% 0
10,4% 1387
ehh, valt mee. In leeuwarden zijn we van 2 naar 0 gegaan... in heel friesland van 13 naar 2quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:38 schreef Gizmo112 het volgende:
D66 heeft nog 1 zetel in Zeeland. En van 6 naar 0 in Leeuwarden. Het is echt geen pretje om daar op de lijst te staan.
laat die speech van lousewies ook echt iets betekenen dit keer...quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:57 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
ehh, valt mee. In leeuwarden zijn we van 2 naar 0 gegaan... in heel friesland van 13 naar 2
Mooi dat groningen stad gelijk is gebleven, en hopelijk dat er nu eindelijk iets gaat veranderen...
Ik koesterde de hoop dat ze zichzelf eindelijk zouden opheffen.quote:Op woensdag 8 maart 2006 15:35 schreef dewitteparel het volgende:
[..]
laat die speech van lousewies ook echt iets betekenen dit keer...
twijfel zeer sterk of ik volgend jaar landelijk D66 ga stemmen.
Wow, is dat even uitgebreid. Per partij, per stembureau, per kandidaat, etc.quote:Op woensdag 8 maart 2006 15:48 schreef the_disheaver het volgende:
alle uitslagen: http://portal.groningen.nl/verkiezingen/
ultieme lijstduwersquote:Op woensdag 8 maart 2006 17:16 schreef zaiga het volgende:
Grappig om te zien dat de nummer laatst op iedere lijst meer stemmen binnensprokkelt dan de nummer voorlaatst.
quote:Op donderdag 13 april 2006 15:58 schreef the_disheaver het volgende:
En er is een college:
PvdA, SP, GL. Met respectievelijk 3, 2 en 1 wethouder.
Hopen dat alle linkse gemeentes het slecht doen, en
quote:
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:55 schreef Sidekick het volgende:
Tsja, het toppunt van dogmatische partijpolitiek: hopen dat er een zo (in jouw ogen) slecht kabinet komt, zodat je eigen partijtje of ideologie daar later electoraal profijt van trekt. Dat er ondertussen zaken gaan gebeuren die je niet wilt en niet aanstaan geeft niet, sterker nog, we hopen erop, want het gaat uiteindelijk het het ultieme doel steunen: vergaren van macht. Want daar draait het dan om, macht, en niet om de situatie in het land.
Volgens mij is zes toch vrij normaal voor een stad als Groningen. Hoeveel wethouders waren er tot dusver?quote:Op donderdag 13 april 2006 18:34 schreef detulp050 het volgende:
6 wethouders, dat is al direct een flinke uitgave zeg
Ik snap niet waarom het er zes moeten zijn anders dan als een verdeling van het speelgoed.
omdat ik het zeer oneens ben met de visie van de linkse partijen.quote:
Dat hoeft totaal niet. Voor PvdA en GL is het niet het geval, meer voor de SP. Maar als er elke verkiezingen weer, steeds 10-20% naar dat SP gaat, waardoor je dingen gewoon niet kunt uitvoeren. Dan zou het gewoon ook beter voor het land zijn als ze een keer echt moeten regeren, laten zien dat ze niets zijn, en vervolgens maar enkele procentjes halen. Het LPF verhaal, maar dan linksom.quote:
Jaquote:Op donderdag 13 april 2006 22:10 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Volgens mij is zes toch vrij normaal voor een stad als Groningen. Hoeveel wethouders waren er tot dusver?
En wie wordt er wethouder voor de SP? Peter Verschuren?
quote:De raadsleden Peter Verschuren en Jannie Visscher zijn de kandidaten voor de wethoudersposten die de SP krijgt in het nieuwe Groningse college van B en W. Lijsttrekker bij de afgelopen raadsverkiezingen Rosita van Gijlswijk blijft voorzitter van de SP-fractie in de gemeenteraad.
Alsof rechtse partijen niet op een soortgelijke manier campagne voeren.quote:Op donderdag 13 april 2006 21:39 schreef Heerlijkheid het volgende:
Democratie wordt eng als ze wordt verkracht door dit soort links gespuis. Ik woon vlakbij de sociale dienst en zie de SP foldertjes uitdelen aan bijstandtrekkers waarin hele mooie praatjes staan. Dat is eng: zo eenzijdig het belang van één groep in de samenleving dienen, om over de economische implicaties maar te zwijgen.
Nee inderdaad, mevr Verdonk stond in verkiezingsrede in de RAI midden tussen de bijstandsmoeders en haar campagne laats in het uitzetcentrum in TerApel was verbluffend.quote:Op donderdag 13 april 2006 23:06 schreef m021 het volgende:
Alsof rechtse partijen niet op een soortgelijke manier campagne voeren.![]()
links college in mijn stad.quote:Op donderdag 13 april 2006 15:58 schreef the_disheaver het volgende:
En er is een college:
PvdA, SP, GL. Met respectievelijk 3, 2 en 1 wethouder.
Hopen dat alle linkse gemeentes het slecht doen, en
Volkskrantquote:Groningen heeft sinds lang weer links bestuur
GRONINGEN - Groningen heeft voor het eerst sinds begin jaren tachtig weer een links college. Donderdagmiddag maakte de gemeente bekend dat de onderhandelaars eruit zijn. Het nieuwe college telt zes wethouders, een meer dan in de vorige raadsperiode. De PvdA levert er drie, de SP twee en GroenLinks een.
Volgende week woensdag wordt het nieuwe college gepresenteerd. De onderhandelaars zullen het tijdens de paasdagen hebben over de portefeuilleverdeling. Ook wordt dan een definitief collegeprogramma gesmeed. Het nieuwe college zal miljoenen moeten bezuinigen om de tekorten bij de sociale dienst op te lossen.
De onderhandelingen over de collegevorming verliepen niet vlekkeloos. Tijdens de installatie van de nieuwe gemeenteraadsleden zorgde SP-lijsttrekker Rosita van Gijlswijk voor opgetrokken wenkbrauwen bij de PvdA, door te melden dat haar partij niet aan de leiband van de PvdA wenst te lopen. Blijkbaar heeft PvdA-fractieleider en beoogd wethouder Frank de Vries haar dat vergeven.
In de jaren zeventig haalde Groningen het landelijke nieuws door het eerste linkse bolwerk van Nederland te worden. Onder leiding van Max van den Berg blies de PvdA in 1972 het toenmalige breed samengestelde college op. Daarna kwamen er nog een paar linkse colleges, die in wisselende samenstellingen steunden op PvdA, CPN, PPR en D66. In de vorige raadsperiode zaten naast de PvdA ook CDA, VVD en GroenLinks in het college.Voor de SP is het de eerste keer dat ze deelneemt aan het college.
Als ik zeg wat me stoort aan linkse partijen, betekent dat toch niet dat ik 'rechtse' partijen (als je daar het CDA of de CU onder wil verstaan) meteen helemaal vrijpleit?quote:Op donderdag 13 april 2006 23:06 schreef m021 het volgende:
[..]
Alsof rechtse partijen niet op een soortgelijke manier campagne voeren.![]()
quote:Op zaterdag 15 april 2006 11:43 schreef freako het volgende:
Waarom zou Van Gijlswijk geen wethouder willen worden? Zou ze erop gokken dat ze volgend jaar Kamerlid wordt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |