Een roker is beter voor de economie dan een dikzak.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 07:32 schreef Camplo het volgende:
De vetzak is goed voor de economie, de roker niet. De roker kost geld en gaat janken als ie longkanker heeft. Juist dan lach ik
Ja, als ze 80 jaar kettingroken en onder een bus komen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 07:57 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Een roker is beter voor de economie dan een dikzak.
Gelulquote:Op dinsdag 21 februari 2006 07:32 schreef Camplo het volgende:
De vetzak is goed voor de economie, de roker niet. De roker kost geld en gaat janken als ie longkanker heeft. Juist dan lach ik
Alleen gebeurt dat laatste natuurlijk weer niet...quote:Op dinsdag 21 februari 2006 09:35 schreef Isabeau het volgende:
De snacktax houdt neem ik aan in dat je extra veel moet betalen voor snacks? Dus extra heffingen op McDonalds, Burgerking, KFC etc etc. Prima, ik ben voor!![]()
En dat geld dan gebruiken om gezonde dingen als groente, fruit en vis goedkoper te maken
alsof jij lacht waneer je kanker hebquote:Op dinsdag 21 februari 2006 07:32 schreef Camplo het volgende:
Als je meer aankomt van eten, dan eet je toch gewoon minder?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 09:30 schreef Robar het volgende:
99,9% kan er zelf wat aan doen . . .
Is het nou zo moeilijk te begrijpen dat er mensen zijn die alles kunnen eten zonder aan te komen en dat er mensen zijn die al dik worden van het kijken naar een patatje?
Ze eten minder dan jij, ze komen er meer van aan en daarom moeten ze gestraft worden?
Tuurlijk zijn er mensen die er echt zelf wat aan kunnen doen, maar 99.9%
Ik neem aan dat je op mij reageerde? Alleen als ze het zo aanpakken laat de regering zien dat ze serieus met gezondheid bezig zijn en niet opnieuw een bron van inkomsten hebben om leeg te melken.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 09:36 schreef Rewimo het volgende:
Alleen gebeurt dat laatste natuurlijk weer niet...
Op zich vind ik dit ook een veel betere oplossing dan de persoon met overgewicht meer te laten betalen. Voorkomen is namelijk beter dan genezenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 09:35 schreef Isabeau het volgende:
De snacktax houdt neem ik aan in dat je extra veel moet betalen voor snacks? Dus extra heffingen op McDonalds, Burgerking, KFC etc etc. Prima, ik ben voor!![]()
En dat geld dan gebruiken om gezonde dingen als groente, fruit en vis goedkoper te maken
Sommige mensen komen nog aan van een hoeveelheid (gezond) eten waar een ander zo'n beetje van doodhongertquote:Op dinsdag 21 februari 2006 09:37 schreef Seneca het volgende:
Als je meer aankomt van eten, dan eet je toch gewoon minder?
Vertiendubbelen graag!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 09:35 schreef Isabeau het volgende:
Er was een tijd dat ik ondanks 30 km op een dag fietsen, en 4 boterhammen met een beker melk, een bordje groeten, vlees en aardappels en een appel toe eten toch echt aankwam hoor.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 09:37 schreef Seneca het volgende:
[..]
Heej denk eens even aan je medemens die dat graag lustquote:Op dinsdag 21 februari 2006 09:38 schreef Troel het volgende:
Vertiendubbelen graag!
Vis mag ook wel duur blijven, dat lust ik toch niet.
ik ben er opzich ook zeker voor,quote:Op dinsdag 21 februari 2006 09:35 schreef Isabeau het volgende:
Je zal er ook maar bij roken, graag een borrel lusten en altijd de auto nemenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 09:40 schreef Sebasser het volgende:
straks heb je allemaal vetzakken die gaan klagen dat alles te duur is en dat hun verslaving hun huis heeft gekost enzo
Zo simpel ligt dat nietquote:Op dinsdag 21 februari 2006 09:37 schreef Seneca het volgende:
[..]
En hoe groter je bent, hoe meer minimale stoffen je nodig hebt.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 09:41 schreef Robar het volgende:
Die mensen eten echt niet veel hoor en je moet natuurlijk wel je minimale portie voedingstoffen naar binnen krijgen..
Als je puur en alleen je minimale portie voedingsstoffen binnenkrijgt wordt je niet dikker, ongeacht wat je stofwisseling etc. is. Dus dat argument valt af.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 09:41 schreef Robar het volgende:
[..]
Zo simpel ligt dat niet
Er zijn ook mensen die onder invloed van medicijnen of een ziekte dikker worden.
Die mensen eten echt niet veel hoor en je moet natuurlijk wel je minimale portie voedingstoffen naar binnen krijgen..
En minder eten is ook makkelijker gezegd dan gedaan, er zijn mensen die in dat geval hun hele leven zouden moeten dieeten. Dat houdt ook geen mens vol.
Ik denk dat je daar weleens gelijk in zou kunnen hebbenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 09:48 schreef Isabeau het volgende:
Ik vrees ook dat een snacktax op alle vette en ongezonde happen de TS en vele andere pubers die roepen dat vetzakken smerig zijn zal treffen in de portemonnaieWaarschijnlijk meer dan de gemiddelde dikzak.
Niet waar dus.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 09:47 schreef Seneca het volgende:
[..]
Als je puur en alleen je minimale portie voedingsstoffen binnenkrijgt wordt je niet dikker, ongeacht wat je stofwisseling etc. is. Dus dat argument valt af.
Zou je dat ook willen onderbouwen?quote:
Ja hoor, dat heb ik een paar posts hierboven gedaan.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 09:54 schreef Seneca het volgende:
[..]
Zou je dat ook willen onderbouwen?
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 09:54 schreef Seneca het volgende:
Zou je dat ook willen onderbouwen?
bronquote:Pathophysiology: The pathogenesis of obesity is far more complex than the simple paradigm of an imbalance between energy intake and energy output. Although this concept allows easy conceptualization of the various mechanisms involved in the development of obesity, obesity obviously is far more than the mere result of excess eating and/or too little exercise. However, the prevalence of inactivity in developed countries is significant and relevant. In the United States, only approximately 22% of adults and 25% of adolescents report significant regular physical activity. Approximately 25% of adults in the United States report no significant physical activity during leisure, while approximately 14% of adolescents have similar reports of inactivity.
Two major groups of factors with a balance that variably intertwines in the development of obesity are genetics, which is presumed to explain 40-70% of the variability in obesity variance, and environmental factors. While the high prevalence of obesity in the children of parents who are obese and the high concordance of obesity in identical twins suggest a significant genetic component to the pathogenesis of obesity, the secular trends of the last few decades, which are coincident with recent changes in dietary habits and activity, also suggest a significant role for environmental factors.
Sorry, maar je komt niet met een onderbouwing. Je ontkent mijn stelling, en komt hier en daar met wat losse niet-onderbouwde feiten en voorbeelden.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 09:59 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja hoor, dat heb ik een paar posts hierboven gedaan.
Bedankt collegaquote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:00 schreef Cheiron het volgende:
Wat een prachtig, respectvol topic toch weer. Het sociale aspect van een samenleving is in dit topic in ieder geval niet te ontdekken. "Tax vis ook maar, want dat lust ik niet". Hulde, en je bent kenmerkend voor de gemiddelde poster in dit topic.
Het wordt eens tijd dat je een grappige opmerking van de serieuze opmerkingen gaat onderscheiden.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:00 schreef Cheiron het volgende:
Wat een prachtig, respectvol topic toch weer. Het sociale aspect van een samenleving is in dit topic in ieder geval niet te ontdekken. "Tax vis ook maar, want dat lust ik niet". Hulde, en je bent kenmerkend voor de gemiddelde poster in dit topic.
Ik vrees dat jouw inschatting niet geheel klopt. Een groot deel van de dikkere mensen heeft het zeker aan zichzelf te wijten, maar echt niet 99,9%.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 02:47 schreef Tref het volgende:
Ik geloof hier geen ene bal van: 99,9% van de te dikke mensen heeft dit gewoon aan zichzelf te danken.
Niet alleen de vetzak. Álle rokers betalen, het lijkt mij dan ook dat een snacktax even consequent zou moeten worden ingevoerd: alle vette happen taxeren, ongeacht wie het koopt.quote:De roker dient te betalen, de vetzak wat mij betreft ook.
De meeste dikkerts die ik ken, sporten. Het zijn juist de mensen die van zichzelf slank zijn die vaak geen moer om hun gezondheid geven.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 09:47 schreef Seneca het volgende:
[..]
Als je puur en alleen je minimale portie voedingsstoffen binnenkrijgt wordt je niet dikker, ongeacht wat je stofwisseling etc. is. Dus dat argument valt af.
Blijft dus inderdaad over wat volgens mij ook het probleem is: gebrek aan wilskracht. Ik zou wel eens willen zien hoe veel mensen met overgewicht zich nu daadwerkelijk naar de sportschool begeven.
Dat bestaat al.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:30 schreef The_Masterer het volgende:
Zelf zit ik meer te denken aan een soort sportverlof. Boven een bepaald overgewicht een soort van verlof om te gaan sporten onder professionele begeleiding.
Precies, het zal dus niet gebeuren.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 09:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je op mij reageerde? Alleen als ze het zo aanpakken laat de regering zien dat ze serieus met gezondheid bezig zijn en niet opnieuw een bron van inkomsten hebben om leeg te melken.
En om deze bureaucratie op te hoesten gaan we met zijn allen 75% meer premie betalen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:05 schreef ajay het volgende:
Simpel. Roken? +50% premie. Zuipen? +50% premie. Vet/ongezond eten? +50% enzo. Evenzo, sport je goed en eet je gezond, dan -50% enzovoorts.
Good thinking.quote:Dat vind ik eerlijker.
En hoe wilde je dat gaan meten? Stuur je een controleur op pad:quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:05 schreef ajay het volgende:
Ik vind wel dat je, reëel gezien, moet ingrijpen op de relevante dingen. Dus als je ongezond leeft, dan betaal je meer premie ziektekostenverzekering. Simpel. Roken? +50% premie. Zuipen? +50% premie. Vet/ongezond eten? +50% enzo. Evenzo, sport je goed en eet je gezond, dan -50% enzovoorts.
Dat vind ik eerlijker
Goed plan. Punt 1zie ik nog wel gebeuren. Punt 2 niet.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 09:35 schreef Isabeau het volgende:
We tippen elkaarquote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:27 schreef Thisbe het volgende:
Topic 1265 over dit onderwerp![]()
Leuk ook om te zien hoe de hele dieetclub zich naar dit topic haast![]()
Ik rook heel soms 1 sigaretje....quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:05 schreef ajay het volgende:
Ik vind wel dat je, reëel gezien, moet ingrijpen op de relevante dingen. Dus als je ongezond leeft, dan betaal je meer premie ziektekostenverzekering. Simpel. Roken? +50% premie. Zuipen? +50% premie. Vet/ongezond eten? +50% enzo. Evenzo, sport je goed en eet je gezond, dan -50% enzovoorts.
Dat vind ik eerlijker.
Lijkt me wel! Dat vind ik eerlijker.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:36 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik rook heel soms 1 sigaretje....
Ik drink heel af en toe een glaasje wijn....
Ik eet ongeveer eens in de maand een patatje....
Moet ik nu 250% betalen?![]()
de tax zou betaald moeten worden over de aangekochte producten (kortom: je hebt het al betaald)quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:36 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik rook heel soms 1 sigaretje....
Ik drink heel af en toe een glaasje wijn....
Ik eet ongeveer eens in de maand een patatje....
Moet ik nu 250% betalen?![]()
Volgens mij betalen rokers zich al blauwquote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:45 schreef Mangoworks2002 het volgende:
de tax zou betaald moeten worden over de aangekochte producten (kortom: je hebt het al betaald)
Ja :y is echt achterlijk duur, houden zoquote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Volgens mij betalen rokers zich al blauw
Dan krijg je dus van die mensen die er kerngezond uitzien en alleen maar patat eten en heel weinig betalen. En mensen die te dik zijn, heel gezond eten (en zich dus al blauw betalen aan fruit en groente), veel bewegen en terwijl ze zo hun best doen ook nog eens meer moeten betalen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:58 schreef ajay het volgende:
Ik vind het eerlijker om het in de premies op te nemen. Ik heb niet gezegd dat het te doen is! Het gaat mij om aan te geven dat ik die extra tax ook nergens op vind slaan en als je het dan toch doet, doe het dan goed.
nee, de ongezonde dingen moeten voor IEDEREEN duurder.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:01 schreef Vhiper het volgende:
Moet ik dan bij de supermarkt eerst op de weegschaal gaan staan voordat ik kan afrekenen?![]()
Broodje gezond met mayonaise en uitgebakken spekquote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:04 schreef HostiMeister het volgende:
ja als ze die fucking subway en bakker bart goedkoper zouden maken zou ik daar eerder heen gaan... Maar om een of andere reden kost een lekkere (gezondere) sub drie keer zo veel als een cheesburger van de mac....
Dat is krom...
Ja daar kies je dan natuurlijk voorquote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:08 schreef freecell het volgende:
[..]
Broodje gezond met mayonaise en uitgebakken spek
Ja joh, sub is ZOOOOOO gezond
Dat is waarquote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:11 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ja daar kies je dan natuurlijk voor
Sub met allen kalkoenfilet en geen dressing met alle groente is een heel stuk gezonder dan 3 cheesburgers...
(ik schreef ook gezonder)
Dus omdat JIJ mazzel hebt met een lichaam wat niet bij elke hap zwaarder wordt, moeten anderen dokken?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:13 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ik vind niet dat snacks duurder moeten worden, want met mijn 80 kg bij 1m97 kan ík best een Big Mac hebben op z'n tijd![]()
Ik vind het verstandiger om dikke mensen gewoon persoonlijk te laten dokken
Idd, je slaat de spijker op z'n kop.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:15 schreef freecell het volgende:
[..]
Dus omdat JIJ mazzel hebt met een lichaam wat niet bij elke hap zwaarder wordt, moeten anderen dokken?![]()
Dus die mensen die als een gek hun best doen om gezond te leven, normaal niet vet eten, veel groente en fruit eten, veel drinken en sporten en toch iets te zwaar zijn en daar verschrikkelijk van balen, moeten OOK nog eens meer gaan betalen?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:20 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Idd, je slaat de spijker op z'n kop.
En voor mensen die wél snel dik worden is een persoonlijke vettax een goede stimulans om daar wat aan te doen
Ik heb het niet over mensen die íets te zwaar zijnquote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:24 schreef freecell het volgende:
[..]
Dus die mensen die als een gek hun best doen om gezond te leven, normaal niet vet eten, veel groente en fruit eten, veel drinken en sporten en toch iets te zwaar zijn en daar verschrikkelijk van balen, moeten OOK nog eens meer gaan betalen?![]()
Dit verhaal gaat ook wel op voor mensen die veel te zwaar zijn hoorquote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:25 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Ik heb het niet over mensen die íets te zwaar zijn
Daar geloof ik niks van.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:28 schreef freecell het volgende:
[..]
Dit verhaal gaat ook wel op voor mensen die veel te zwaar zijn hoor![]()
Omdat we met z'n allen dood gaan als we geen vet meer eten. Vet is een essentieel onderdeel van onze voeding, net als koolhydraten en eiwitten. En dan is er ook nog het onderscheid tussen onverzadigde en verzadigde vetten. Vet hebben we dus nodig, maar te veel is nooit goed.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:32 schreef OpenDeur het volgende:
Waarom classificeren we vet gewoon niet als harddrug? Keiharde repressie om gezonde langlevende burgers te kweken.
Te veel water is ook niet goed. Gebruik daarvan ga je toch ook niet ontmoedigenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:37 schreef Levitation het volgende:
[..]
Omdat we met z'n allen dood gaan als we geen vet meer eten. Vet is een essentieel onderdeel van onze voeding, net als koolhydraten en eiwitten. En dan is er ook nog het onderscheid tussen onverzadigde en verzadigde vetten. Vet hebben we dus nodig, maar te veel is nooit goed.
Ach, bij sommige mensen zou je haast het gebruik van zuurstof nog willen ontmoedigen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:39 schreef OpenDeur het volgende:
[..]
Te veel water is ook niet goed. Gebruik daarvan ga je toch ook niet ontmoedigen![]()
Een eigen topic waardig die stelling!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:43 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ach, bij sommige mensen zou je haast het gebruik van zuurstof nog willen ontmoedigen.
Nee hoor de kosten van de roker nemen op den duur toe, de vetzak zal eten moeten dus blijft ie kopen. De roker komt na verloop vna tijd overal met klachten.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 07:32 schreef Camplo het volgende:
Vrees dat zo'n topic geen lang leven is beschoren.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:45 schreef OpenDeur het volgende:
[..]
Een eigen topic waardig die stelling!
Het is een feit dat rokers voor de samenleving als geheel voordelig zijn. Dit komt met name omdat ze niet oud worden en minder AOW uitbetaald krijgen. Dit scheelt zoveel geld dat 't zelfs tegen de ziektekosten opweegt!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:54 schreef Camplo het volgende:
[..]
Nee hoor de kosten van de roker nemen op den duur toe, de vetzak zal eten moeten dus blijft ie kopen. De roker komt na verloop vna tijd overal met klachten.
De discussie of rokers meer kosten dan niet-rokers is nog vrij open. Het is inderdaad zo dat rokers een groter risico lopen om kanker te krijgen, maar over het algemeen is de verwachte levensduur van de roker behoorlijk korter dan die van niet-rokers. Niet-rokers hebben een langere niet-werkzame periode en hebben steeds meer zorg nodig als ze ouder worden. Ouderdom komt vaak met chronische gebreken.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:54 schreef Camplo het volgende:
[..]
Nee hoor de kosten van de roker nemen op den duur toe, de vetzak zal eten moeten dus blijft ie kopen. De roker komt na verloop vna tijd overal met klachten.
Ik zou het pas als een voordeel zien als ongeletterden eerder doodgingen. Taal is immers het voertuig van de geest, dus houden we mettertijd alleen nog maar slimme mensen over. Heerlijk.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:00 schreef Scheepschroef het volgende:
De sociaal zwakkeren onder ons gaan nu eerder dood en hebben minder succes in de voortplanting, en dat wouden jullie veranderen?, zie het als een voordeel!![]()
Ik vind je avatar zo leukquote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:09 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik zou het pas als een voordeel zien als ongeletterden eerder doodgingen. Taal is immers het voertuig van de geest, dus houden we mettertijd alleen nog maar slimme mensen over. Heerlijk.
V.
Ach, dan roept Zalm wel weer dat je het niet hoeft te betalen!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:15 schreef Sapstengel het volgende:
Ik hoop niet dat het kabinet ooit zo ver de weg kwijt is dat ze dit in gaan voeren. Alsof er nog niet genoeg dingen zijn waar we belasting over betalen.
Maar dan kan de BTW van fruit, groente en vis er af!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:15 schreef Sapstengel het volgende:
Ik hoop niet dat het kabinet ooit zo ver de weg kwijt is dat ze dit in gaan voeren. Alsof er nog niet genoeg dingen zijn waar we belasting over betalen.
De meeste medische kosten voor een persoon worden volgens mij ,in het algemeen, gemaakt in het laatste stadium van iemands leven, ongeacht of deze persoon wel of niet gezond heeft geleefd.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:58 schreef OpenDeur het volgende:
[..]
De discussie of rokers meer kosten dan niet-rokers is nog vrij open. Het is inderdaad zo dat rokers een groter risico lopen om kanker te krijgen, maar over het algemeen is de verwachte levensduur van de roker behoorlijk korter dan die van niet-rokers. Niet-rokers hebben een langere niet-werkzame periode en hebben steeds meer zorg nodig als ze ouder worden. Ouderdom komt vaak met chronische gebreken.
Een roker heeft dus doorgaans een relatief groter gedeelte van zijn leven gewerkt en geld verdiend. Een niet roker leeft langer en is dus relatief langer onproductief. Een chronisch zieke bejaarde kan 10/20 jaar verzorging behoeven.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:26 schreef rutger05 het volgende:
[..]
De meeste medische kosten voor een persoon worden volgens mij ,in het algemeen, gemaakt in het laatste stadium van iemands leven, ongeacht of deze persoon wel of niet gezond heeft geleefd.
Er is volgens mij hier ook een onderzoek naar gedaan en daaruit is gebleken, dat rokers per saldo de samenleving niet meer kosten dan een niet-roker om bovengenoemde redenen. Het onderzoek kreeg behoorlijk kritiek te verduren omdat het harteloos zou zijn.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:48 schreef OpenDeur het volgende:
[..]
Een roker heeft dus doorgaans een relatief groter gedeelte van zijn leven gewerkt en geld verdiend. Een niet roker leeft langer en is dus relatief langer onproductief. Een chronisch zieke bejaarde kan 10/20 jaar verzorging behoeven.
Puber nog wel.....quote:Op dinsdag 21 februari 2006 09:48 schreef Isabeau het volgende:
Ik vrees ook dat een snacktax op alle vette en ongezonde happen de TS en vele andere pubers die roepen dat vetzakken smerig zijn zal treffen in de portemonnaieWaarschijnlijk meer dan de gemiddelde dikzak.
Dus omdat bij JOU het dik zijn je eigen schuld was, is dat bij iedereen het geval en kan iedereen dun worden "als hij of zijn maar wil" ?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:57 schreef Tref het volgende:
[..]
Puber nog wel.....
Mij zal het nauwelijks raken. Na een periode (door mijn eigen toedoen) flink dik te zijn geweest, heb ik hier wat aan gedaan door discipline te tonen, gezonder te gaan eten en geen suiker meer te nuttigen. Ik weet dus waar ik het over heb.
In het gemiddelde restaurant tijdens de lunch is het trouwens ook altijd hetzelfde verhaal:
een lekkere salade voor de normale mensen, een hamburger met frietjes voor de dikkertjers.
Het ontkracht in ieder geval het argument dat rokers de samenleving veel zouden kosten.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:55 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Er is volgens mij hier ook een onderzoek naar gedaan en daaruit is gebleken, dat rokers per saldo de samenleving niet meer kosten dan een niet-roker om bovengenoemde redenen. Het onderzoek kreeg behoorlijk kritiek te verduren omdat het harteloos zou zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |