abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 februari 2006 @ 09:44:15 #26
35189 Troel
scherp en bot
pi_35318603
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 09:41 schreef Robar het volgende:

Die mensen eten echt niet veel hoor en je moet natuurlijk wel je minimale portie voedingstoffen naar binnen krijgen..
En hoe groter je bent, hoe meer minimale stoffen je nodig hebt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 21 februari 2006 @ 09:46:05 #27
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_35318629
Het vervelende is ook nog, dat je lichaam in de spaarstand gaat als je (te) weinig eet. En dan val je dus helemaal niet meer af. Je moet regelmatig eten om je verbranding aan de gang te houden. Daarmee bedoel ik dus wel: gezond en regelmatig
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_35318647
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 09:41 schreef Robar het volgende:

[..]

Zo simpel ligt dat niet

Er zijn ook mensen die onder invloed van medicijnen of een ziekte dikker worden.
Die mensen eten echt niet veel hoor en je moet natuurlijk wel je minimale portie voedingstoffen naar binnen krijgen..

En minder eten is ook makkelijker gezegd dan gedaan, er zijn mensen die in dat geval hun hele leven zouden moeten dieeten. Dat houdt ook geen mens vol.
Als je puur en alleen je minimale portie voedingsstoffen binnenkrijgt wordt je niet dikker, ongeacht wat je stofwisseling etc. is. Dus dat argument valt af.

Blijft dus inderdaad over wat volgens mij ook het probleem is: gebrek aan wilskracht. Ik zou wel eens willen zien hoe veel mensen met overgewicht zich nu daadwerkelijk naar de sportschool begeven.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_35318660
Ik vrees ook dat een snacktax op alle vette en ongezonde happen de TS en vele andere pubers die roepen dat vetzakken smerig zijn zal treffen in de portemonnaie Waarschijnlijk meer dan de gemiddelde dikzak.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_35318685
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 09:48 schreef Isabeau het volgende:
Ik vrees ook dat een snacktax op alle vette en ongezonde happen de TS en vele andere pubers die roepen dat vetzakken smerig zijn zal treffen in de portemonnaie Waarschijnlijk meer dan de gemiddelde dikzak.
Ik denk dat je daar weleens gelijk in zou kunnen hebben
  dinsdag 21 februari 2006 @ 09:50:38 #31
35189 Troel
scherp en bot
pi_35318697
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 09:47 schreef Seneca het volgende:

[..]

Als je puur en alleen je minimale portie voedingsstoffen binnenkrijgt wordt je niet dikker, ongeacht wat je stofwisseling etc. is. Dus dat argument valt af.
Niet waar dus.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_35318766
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 09:50 schreef Troel het volgende:

[..]

Niet waar dus.
Zou je dat ook willen onderbouwen?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 09:59:42 #33
35189 Troel
scherp en bot
pi_35318837
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 09:54 schreef Seneca het volgende:

[..]

Ja hoor, dat heb ik een paar posts hierboven gedaan.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_35318844
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 09:54 schreef Seneca het volgende:
quote:
Pathophysiology: The pathogenesis of obesity is far more complex than the simple paradigm of an imbalance between energy intake and energy output. Although this concept allows easy conceptualization of the various mechanisms involved in the development of obesity, obesity obviously is far more than the mere result of excess eating and/or too little exercise. However, the prevalence of inactivity in developed countries is significant and relevant. In the United States, only approximately 22% of adults and 25% of adolescents report significant regular physical activity. Approximately 25% of adults in the United States report no significant physical activity during leisure, while approximately 14% of adolescents have similar reports of inactivity.

Two major groups of factors with a balance that variably intertwines in the development of obesity are genetics, which is presumed to explain 40-70% of the variability in obesity variance, and environmental factors. While the high prevalence of obesity in the children of parents who are obese and the high concordance of obesity in identical twins suggest a significant genetic component to the pathogenesis of obesity, the secular trends of the last few decades, which are coincident with recent changes in dietary habits and activity, also suggest a significant role for environmental factors.
bron

Ik heb er nog wel meer voor je als je zin hebt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_35318854
Wat een prachtig, respectvol topic toch weer. Het sociale aspect van een samenleving is in dit topic in ieder geval niet te ontdekken. "Tax vis ook maar, want dat lust ik niet". Hulde, en je bent kenmerkend voor de gemiddelde poster in dit topic.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_35318877
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 09:59 schreef Troel het volgende:

[..]

Ja hoor, dat heb ik een paar posts hierboven gedaan.
Sorry, maar je komt niet met een onderbouwing. Je ontkent mijn stelling, en komt hier en daar met wat losse niet-onderbouwde feiten en voorbeelden.

Maar goed, blijkbaar heb je toch gelijk, want Isabeau komt met een paar interessante bronnen. Als je nog meer hebt zou ik ze graag willen lezen!
pi_35318897
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 10:00 schreef Cheiron het volgende:
Wat een prachtig, respectvol topic toch weer. Het sociale aspect van een samenleving is in dit topic in ieder geval niet te ontdekken. "Tax vis ook maar, want dat lust ik niet". Hulde, en je bent kenmerkend voor de gemiddelde poster in dit topic.
Bedankt collega
  dinsdag 21 februari 2006 @ 10:03:32 #38
35189 Troel
scherp en bot
pi_35318905
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 10:00 schreef Cheiron het volgende:
Het wordt eens tijd dat je een grappige opmerking van de serieuze opmerkingen gaat onderscheiden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 21 februari 2006 @ 10:05:29 #39
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_35318937
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 02:47 schreef Tref het volgende:
Ik geloof hier geen ene bal van: 99,9% van de te dikke mensen heeft dit gewoon aan zichzelf te danken.
Ik vrees dat jouw inschatting niet geheel klopt. Een groot deel van de dikkere mensen heeft het zeker aan zichzelf te wijten, maar echt niet 99,9%.
quote:
De roker dient te betalen, de vetzak wat mij betreft ook.
Niet alleen de vetzak. Álle rokers betalen, het lijkt mij dan ook dat een snacktax even consequent zou moeten worden ingevoerd: alle vette happen taxeren, ongeacht wie het koopt.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_35318954
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 09:47 schreef Seneca het volgende:

[..]

Blijft dus inderdaad over wat volgens mij ook het probleem is: gebrek aan wilskracht. Ik zou wel eens willen zien hoe veel mensen met overgewicht zich nu daadwerkelijk naar de sportschool begeven.
De meeste dikkerts die ik ken, sporten. Het zijn juist de mensen die van zichzelf slank zijn die vaak geen moer om hun gezondheid geven.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_35319398
Ik ben dik maar durf te wedden dat ik gezonder eet dan menig fokkertje en sport wanneer ik maar kan. Als ik dan een keer in de weet ik hoelang mijzelf een patatje oorlog gun zit ik echt niet te wachten op een of andere alles weter die mij daarop beoordeeld.

Sporten moet mijns inziens gewoon zwaar financieel worden gesubcideerd.

Zelf zit ik meer te denken aan een soort sportverlof. Boven een bepaald overgewicht een soort van verlof om te gaan sporten onder professionele begeleiding.

Juist als je een drukke baan hebt dan schiet sport er (te) vaak bij in. Helaas ook eigen ervaring.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 10:40:29 #42
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_35319579
Snacktax ik ben daar ook voor, laat ze maar betalen. (vrijstelling voor snacktax moet er wel van donderdag tot zondag van 0.00 tot 5.00 zijn!)
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_35319586
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 10:30 schreef The_Masterer het volgende:
Zelf zit ik meer te denken aan een soort sportverlof. Boven een bepaald overgewicht een soort van verlof om te gaan sporten onder professionele begeleiding.
Dat bestaat al.
Daar hebben ze de woorden 'vrije tijd' en 'personal trainer' voor bedacht.
pi_35319691
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 09:37 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je op mij reageerde? Alleen als ze het zo aanpakken laat de regering zien dat ze serieus met gezondheid bezig zijn en niet opnieuw een bron van inkomsten hebben om leeg te melken.
Precies, het zal dus niet gebeuren.
underground forever baby
  dinsdag 21 februari 2006 @ 11:05:33 #45
29440 ajay
Professor in de idioterie
pi_35320163
Ik ben het absoluut niet mee eens. Door het invoeren van een onnodige belasting ondermijn je de marktwerking die ons zo heilig is. En je hebt altijd nog de keuze om te doen en laten wat je wilt en die keuze moet ook blijven vind ik.

Ik vind wel dat je, reëel gezien, moet ingrijpen op de relevante dingen. Dus als je ongezond leeft, dan betaal je meer premie ziektekostenverzekering. Simpel. Roken? +50% premie. Zuipen? +50% premie. Vet/ongezond eten? +50% enzo. Evenzo, sport je goed en eet je gezond, dan -50% enzovoorts.

Dat vind ik eerlijker.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen!
pi_35320281
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 11:05 schreef ajay het volgende:
Simpel. Roken? +50% premie. Zuipen? +50% premie. Vet/ongezond eten? +50% enzo. Evenzo, sport je goed en eet je gezond, dan -50% enzovoorts.
En om deze bureaucratie op te hoesten gaan we met zijn allen 75% meer premie betalen.
quote:
Dat vind ik eerlijker.
Good thinking.
pi_35320412
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 11:05 schreef ajay het volgende:
Ik vind wel dat je, reëel gezien, moet ingrijpen op de relevante dingen. Dus als je ongezond leeft, dan betaal je meer premie ziektekostenverzekering. Simpel. Roken? +50% premie. Zuipen? +50% premie. Vet/ongezond eten? +50% enzo. Evenzo, sport je goed en eet je gezond, dan -50% enzovoorts.

Dat vind ik eerlijker
En hoe wilde je dat gaan meten? Stuur je een controleur op pad:
"Goedeavond, ik ben de levensstijl-controleur van [insert verzekeraar], mag ik even bij u aanschuiven aan tafel?" "Onee, ik zie dat u jus over de aardappelen doet, dat zijn minpunten"
"Oh, u gaat op pad vanavond, dan ga ik mooi even mee om te controleren of u niet teveel zuipt!"

Trouwens, sporters zijn juist duur voor verzekeraars, knieblessures, gescheurde enkelbanden, tennisarmen enz. Dus eigenlijk zouden sporters ook meer moeten betalen. Dat vind ik eerlijker
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_35320622
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 09:35 schreef Isabeau het volgende:
De snacktax houdt neem ik aan in dat je extra veel moet betalen voor snacks? Dus extra heffingen op McDonalds, Burgerking, KFC etc etc. Prima, ik ben voor!

En dat geld dan gebruiken om gezonde dingen als groente, fruit en vis goedkoper te maken
Goed plan. Punt 1zie ik nog wel gebeuren. Punt 2 niet.
Steun een gratis goed doel naar keuze. Download http://rapidshare.com/files/29980773/plz_download.rar (en gooi het daarna weg ofzo :) Gratis doneren aan een goed doel!
  dinsdag 21 februari 2006 @ 11:24:51 #49
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_35320747
Alles is gezond, mits met mate! Als je veel vis eet (wat dan dus goedkoper is) wordt je ook dik van, moet daar dan ook tax op?

Niet fucken met mijn snacks
pi_35320821
Topic 1265 over dit onderwerp
Leuk ook om te zien hoe de hele dieetclub zich naar dit topic haast
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')