quote:Aritha, niet-aflatende bewondering hier!
Wij zijn koud een maandje aan het 'gewone' klussen (likjes verf enzo) en al dood op elke avond.
Hoe jullie dat doen?
Respect
Zo langzamerhand, geen idee eigenlijkquote:Op maandag 20 februari 2006 20:08 schreef Martijn_77 het volgende:
Wanneer denk je klaar te zijn?
Ja ik zie het vanaf de woonkamer hierquote:Op maandag 20 februari 2006 19:12 schreef arithaterhorst het volgende:
Zie je licht branden beneden? Da's Rene die met electra aan het klooien is
Haha!quote:Op maandag 20 februari 2006 20:38 schreef Syytön het volgende:
[..]
Ja ik zie het vanaf de woonkamer hier
Ik verwacht wel een soort van Ketelhaven feest bij jullie als het huis helemaal klaar is, he?
Gaan we gezellig bij jullie zitten na afloop van de Ketelhavenloop![]()
Oef, ik las het verkeerd. Dat je het in een weekend wilde doenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:03 schreef Scheepschroef het volgende:
Jullie huis is niet alleen groter geworden, het ziet er van de voorkant ook een stuk beter uitVerbouwen is zo gaaf, ben zelf een bovenverdieping van een oude villa aan het renoveren, maar da's echt een weekendproject
Hadden we gedaan. Isolatiemateriaal op de zakken, en dan zeil erover heen.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 13:07 schreef Cybersijp het volgende:
Aritha? had je niet de tegenwoordigheid van geest om een zeil over het zand te leggen? Zonde zeg ¤125,- voor nix...
Veel plezier met het installatiemateriaal
anders ik welquote:Op woensdag 8 maart 2006 00:14 schreef B.A.Trix het volgende:
Ben heel benieuwd naar het eindresultaat!!![]()
Al een tekenign laten maken die je online kunt zetten?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 23:58 schreef Juleh het volgende:
Aritha, hoe gaat het met het keukens kopen? Al een keuze gemaakt?
Ooh! Gaaf! Foto'squote:Op vrijdag 10 maart 2006 09:57 schreef Marsepein het volgende:
Gister is onze rode rotpunktkeuken bezorgd en ben erg onder de indruk. Rotpunkt is zeker niet slecht!
Daarl komt een hoge kastenwand voor. Daarom zitten ze relatief laag. Dat is de (ruimte voor) extra groepenquote:Op vrijdag 10 maart 2006 22:52 schreef Marsepein het volgende:
Zit hier:
[afbeelding]
een aantal las/montagedozen niet wel heel erg dicht boven de vloer?
Of komen die onder de keukenkastjes, achter de plint?
Ja, dat was ook mijn opmerking toen ik het zag. Gelukkig is het 'maar' de garage, maar de leidingen zijn inderdaad een beetje scheef. Heb je als het een eerste poging qua verwarmingsleidingen isquote:En hier:
[afbeelding]
Gaat dat met die aanvoer en retour van die radiator wel goed? Konden die niet mooier recht van ondere komen?
Vond ik super eng eigenlijk. Het is "now or never". Gisteren kon je nog zeggen:"Goh, daar wil ik ook nog wel een leiding hebben zitten". Vandaag is het: "Jammer, kan niet". Nou ja, in principe danquote:Op zaterdag 11 maart 2006 08:24 schreef Marsepein het volgende:
Ah, handig dat jullie daar dan nog ff aan dachten, anders zit je binnen een week alweer te hakken in je cementvloer. Vond je het ook zo'n gek gezicht om alles wat je op de vloer had te zien verdwijnen .... eigenlijk voor eeuwig.
Bijna....quote:Bloed zweet en tranen alles gemonteerd en hoppa, laagje erover en je ziet niets meer.![]()
Jullie zijn ook vroeg weer op![]()
quote:Op woensdag 22 maart 2006 18:31 schreef arithaterhorst het volgende:
Electra beneden is af. Maarreh...sorry hoor, ik weet dat het je job is. Maar de mijne zou het dus echt niet zijn. De hele verbouwing nog niet zo gevloekt... Ik denk gewoon dat ik er het geduld niet voor heb
![]()
Nou, we hebben een deur naar diezelfde tuinkamer verplaatst omdat dan mooier een keuken kon worden geplaatst... (anders moest ie in een hoek worden gepropt omdat je anders al tegen de deur aanzat)quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:00 schreef Marsepein het volgende:
Was die ketel nou niet juist een reden om een wandje weg te halen of een kast te maken of zo?![]()
![]()
Ziekenbed?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:37 schreef Vonkenboer het volgende:
En wij blijven dit topic ook volgen (vanuit ons ziekenbed; dat wel)
Sorry dat ik het zo zeg hoor, maar da's gewoon wel een beetje kutquote:Op donderdag 30 maart 2006 22:45 schreef Marsepein het volgende:
Ik moet dus aan het werk om die allemaal om te leggen naar achter de machine(s). 2 WCD's, warm en koud water, CAI, netwerk en een loze leiding![]()
Nee joh, kan gebeuren. Ik ben gewoon superbenieuwd naar een mooie rooie Rotpunkt keuken. Wij zijn er (met pijn in 't hart!) vanaf gestapt. Met Rotpunkt konden we gewoon niet een mooie belijning maken in de kastenwand.quote:Niet leuk enzo![]()
Ik zal er foto's van maken, en dan in het blundertopic plaatsen
Geopereerd aan de galblaas (galstenen); twee dagen in het ziekenhuis gelegen; sinds donderdag weer thuis.quote:Op zaterdag 1 april 2006 01:21 schreef arithaterhorst het volgende:
[..]
Ziekenbed?![]()
Ik hoop toch wel een griep(je) of?
Ik weet er niet zoveel van, maar het staat mij bij dat dit vrij pijnlijk aangelegenheden zijn....Uiteraard beterschap gewenst vanuit hier!quote:Op zaterdag 1 april 2006 10:40 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Geopereerd aan de galblaas (galstenen); twee dagen in het ziekenhuis gelegen; sinds donderdag weer thuis.
Nu herstellende![]()
![]()
Valt wel mee; het herstel is pijnlijker omdat de gehechte wondjes allemaal "werken" en bewegen bij iedere beweging die je zelf ook maaktquote:Op zondag 2 april 2006 08:30 schreef arithaterhorst het volgende:
[..]
Ik weet er niet zoveel van, maar het staat mij bij dat dit vrij pijnlijk aangelegenheden zijn....Uiteraard beterschap gewenst vanuit hier!
Dat probleem hebben wij helemaal niet gehad met de dekvloerquote:Op woensdag 5 april 2006 15:33 schreef arithaterhorst het volgende:
Dus de cementdekvloer is gestort.... Wij zijn er op een gegeven moment overheen gaan lopen... (na een week ofzo).
Nu zien we overal van die looppaden ontstaan.![]()
Zoals Dagobert Duck die na een halve dag denken uit zo'n gelopen cirkeltje klimt....
Najaaa zeg...![]()
Wij gebeld... blijkt normaal te zijn...![]()
Dat je na de cementdekvloer er nog een laagje overheen moet doen met portland & water en dan met een wisser strak trekken zodat het helemaal egaal wordt. Wisten wij veel.....![]()
Dat hebben we dus afgelopen weekend gedaan en het is er wel veel mooier van geworden. Verder hebben we de inloopkast gedemonteerd die op wat ooit onze slaapkamer was stond... 'k Zal morgen foto's van alles maken![]()
marsepein, hoe is het met het leidingwerk?
Ik heb alles opnieuw gedaan en ik moet zeggen het ziet er ook beter uit, dus het was maar goed ook.quote:Op woensdag 5 april 2006 15:33 schreef arithaterhorst het volgende:
marsepein, hoe is het met het leidingwerk?
Echt niet? Onze "aannemer" zegt dat het normaal is. Behalve daar waar er vezel ivm met de vloerverwarming zit.quote:Op woensdag 5 april 2006 15:53 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat probleem hebben wij helemaal niet gehad met de dekvloer![]()
Onze vloerensmeerder was een groot vakman. Oftewel hij heeft het met de hand gedaan. Met zo een speciestortapparaat als op jullie foto's verdeeld over de vloer, op de knieen en smeren. En tot mijn verbazing overal waterpas! Ik heb het zelf even mogen proberen van hem, maar ik probeer het nooit weer.quote:Op donderdag 6 april 2006 09:06 schreef arithaterhorst het volgende:
[..]
Echt niet? Onze "aannemer" zegt dat het normaal is. Behalve daar waar er vezel ivm met de vloerverwarming zit.
Hoe is het bij jullie gedaan dan? Is er gevlinderd? Of is het handmatig gedaan?
Zo deed onze man het ook. Met een lange rij maakte hij alles waterpas. Daarna kwam een fase van vlinderen. Hij stond toen op een soort 'Donald Duck' schoenen (hele grote schoenen vanwege verdeling van het gewicht) en had dat apparaat met een ronddraaiende schijf.quote:Op donderdag 6 april 2006 09:25 schreef sanger het volgende:
[..]
Onze vloerensmeerder was een groot vakman. Oftewel hij heeft het met de hand gedaan. Met zo een speciestortapparaat als op jullie foto's verdeeld over de vloer, op de knieen en smeren. En tot mijn verbazing overal waterpas! Ik heb het zelf even mogen proberen van hem, maar ik probeer het nooit weer.
Hij heeft ons aangeraden om er een vezel in te doen, ivm vloerverwarming/zwevende vloer/plavuizen. Na het smeren 3 dagen niet op gelopen en daarna knoerthard!
Volgens mij wordt vlinderen meer gebruikt bij betonvloeren ipv zandcementvloeren.
Dank je wel Sjoem..quote:Op donderdag 6 april 2006 14:49 schreef Sjoem het volgende:
Oeh, dat gaat een mooie keuken worden als ik dat zo zie![]()
Zal ik doen als ik thuis ben. Zit nu op werk te sparen voor 'n keukenquote:Op woensdag 26 april 2006 09:57 schreef Duderinnetje het volgende:
Ah toe, plaats nog eens wat foto's van hoe het nu is, met die muren en zo.
Mannen en Dudes zijn nu eenmaal nogal visueel ingesteld
Jammer van jullie keuken aritha, elders ook al even over gehad. Wel slim om te wachten, en niet met minder en goedkoper genoegen te nemen.
Offerte hebben we nog liggen. Van 18 maart, met daarop dat ie 3 weken geldig isquote:Op woensdag 26 april 2006 10:16 schreef sanger het volgende:
Aritha, hadden jullie nog geen offerte liggen dan van de inbouwapparatuur? Dan zou je volgens mij nog recht hebben op de oude prijs. 25% is nogal wat trouwens![]()
Enne, leuker kunnen ze het niet maken, maar wel makkelijker gaat iig niet op voor de verbouwing.
Kun je niet een beetje bluffen? Gewoon bestellen en bij opmerkingen zetten nav de offerte? Best kans dat je het nog voor de oude prijs krijgt.quote:Op woensdag 26 april 2006 10:41 schreef arithaterhorst het volgende:
[..]
Offerte hebben we nog liggen. Van 18 maart, met daarop dat ie 3 weken geldig is![]()
Anders hadden we *nu* besteld. (alleen keukenapp kan er nog wel vanaf
)
Het is raar, maar als ik op kieskeurig kijk zijn bijna al die online sites zoveel omhoog gegaan. Ik snap er nix van. Of al die sites zijn eigenlijk 1 bedrijf... Of het is een strategie.![]()
Zo van: vlak voor het vakantiegeld wordt uitbetaald effe snel de prijzen opschroeven![]()
quote:Op woensdag 26 april 2006 11:21 schreef Marsepein het volgende:
En als je het niet voor de oude prijs krijgt, dan is het een internetaankoop en kun je er sowieso vanaf.
Hoezo dat dan? Ik bedoel: een koop is dan toch een koop?quote:Op woensdag 26 april 2006 11:21 schreef Marsepein het volgende:
En als je het niet voor de oude prijs krijgt, dan is het een internetaankoop en kun je er sowieso vanaf.
Gewoon bijdehand wezen en zeggen dat je akkoord gaat met de offerte en de bestelling wilt plaatsen.quote:Op woensdag 26 april 2006 15:41 schreef arithaterhorst het volgende:
[..]
Hoezo dat dan? Ik bedoel: een koop is dan toch een koop?
Het is toch geen colportage ofzo?
'k Ga het in ieder geval proberen. Eerst nog heel ff bedenken hoe ik dat slim aan ga
pakken![]()
Ja, ben nog een beetje aan het twijfelen.quote:Op woensdag 26 april 2006 15:45 schreef sanger het volgende:
[..]
Gewoon bijdehand wezen en zeggen dat je akkoord gaat met de offerte en de bestelling wilt plaatsen.
Nee, ik zou het persoonlijk niet doen. Met een beetje mazzel zijn de prijzen straks weer gezakt, en zijn er nieuwe modellen met betere functies uit. Bovendien weet je nooit waar je tegenaan loopt de komende 6 maanden.quote:Op woensdag 26 april 2006 18:33 schreef arithaterhorst het volgende:
[..]
Ja, ben nog een beetje aan het twijfelen.Kijk, we kunnen alles nu kopen, en dan komt eind van het jaar financieel gezien de keuken ofzo.... wat als iets het niet doet of er een dikke kras op zit.. Of dat we weer de keuken willen veranderen... ik bedoel: het zou niet de eerste keer zijn
![]()
Aan de andere kant: nou ja, dan bouw je de keuken om die apparaten heen.
Plus het het scheelt meer dan 1500 euro. Offerte is 5400, prijs nu is 7000... Dilemma...![]()
Zouden jullie dat doen?
Ik zou het nou weer wel doen, maar dan wel de goederen ergens anders opslaan en niet zomaar even een paar maand in de garage stallen.quote:Op woensdag 26 april 2006 20:28 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Nee, ik zou het persoonlijk niet doen. Met een beetje mazzel zijn de prijzen straks weer gezakt, en zijn er nieuwe modellen met betere functies uit. Bovendien weet je nooit waar je tegenaan loopt de komende 6 maanden.
Precies dezelfde!quote:Op vrijdag 28 april 2006 12:54 schreef arithaterhorst het volgende:
Ja, maar die staan boven.
Solymi![]()
![]()
![]()
In welke kleur heb jij ze?
We gingen eigenlijk voor een pallone toen we ze gingen kopen, maar toen zagen we deze staan...quote:
En wij hebben geen foto'squote:Op zaterdag 29 april 2006 22:35 schreef arithaterhorst het volgende:
We hebben een FLAM, we hebben een FLAM, een FLAM!![]()
![]()
![]()
En niet alleen voor elkaar.
Van 10 - 1 jaar oud, maar bijna niet gebruikt! En, voor 10% van de nieuwprijs![]()
Voor degene die het echt niet snappen: klek
Dit is um. Precies dezelfde:quote:
Ziet er wel mooi uit! En maken jullie dan een schouw van beneden tot plafond? Of alleen een ombouw?quote:Op zondag 30 april 2006 19:41 schreef arithaterhorst het volgende:
[..]
Dit is um. Precies dezelfde:
Alleen geen wij een veel modernere schouw maken, en niet zo'n lelijk ventilatierooster![]()
[afbeelding]
Wat voor een hebben jullie dan? WIj gaan het rookkaneel en ombouw enzo zelf plaatsen, laten alleen het gat door de kanaalplaatvloer boren. Dat kanaal plaatsen Is vrij eenvoudig te doen.quote:Op maandag 1 mei 2006 08:23 schreef sanger het volgende:
[..]
Ziet er wel mooi uit! En maken jullie dan een schouw van beneden tot plafond? Of alleen een ombouw?
* wij hebben ook nog ergens zo een ding staan. Weten alleen nog niet of we hem gaan gebruiken enzo.
Ik zou zo 1 2 3 niet meer precies kunnen omschrijven hoe of watquote:Op maandag 1 mei 2006 08:42 schreef arithaterhorst het volgende:
[..]
Wat voor een hebben jullie dan? WIj gaan het rookkaneel en ombouw enzo zelf plaatsen, laten alleen het gat door de kanaalplaatvloer boren. Dat kanaal plaatsen Is vrij eenvoudig te doen.
Het idee is dat wij hebben is ongeveer zoals op het plaatje hier beneden. Alleen is onze haard minder breed en is een hoekhaard. En links van de haard is plaats voor een plasma tv (ooit).
(ik heb nog gezocht naar een plaatje waar de haard komt, maar die hoek heeft nog nooit op het Internet gestaan)
[afbeelding]
Ja he?! Toen ik dit zag was ik meteen verkocht. Ik hoop dat we het zo kunnen maken dat het er echt wel op gaat lijkenquote:Op maandag 1 mei 2006 11:46 schreef AnneX het volgende:
oh Aritha, wat moooiii !* smelt.
En het past helemaal in jullie ruimte !![]()
Eh...ja, ben ik helemaal met je eens. We willen ook de snelweg van hier tot Utrecht met plint voorzienquote:En wat gaan jullie gestaag door ondanks klusdip-je. Dat hoort er helemaal bij.
Die 100 km plint schilderen, dat zijn pas klussen !
Mijn vorige huis heb ik zonder plinten te hebben aangebracht verkochtquote:Toen wij gingen verbouwen, hadden we al 10 jaar last van het eerder genoemde ernstige plintensyndroom: als ligt klaar en nog niet aangebracht.
rockpanel is echt mooi spul, veel makkelijker te bewerken als trespa, maar wel dezelfde eigenschappen.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 09:12 schreef arithaterhorst het volgende:
Rockpanel
En verder hebben we in December rockpanel (soort trespa) besteld, maar dat was de verkeerde kleur. Onze fout, maargoed. De boeiboorden aan de zijkanten van het huis hebben we ermee bekleed, maar het stoort mij toch echt wel. Ral 9015 versus Ral 9003 (zie onder).
Zeker aan de voorkant waar de garagedeur echt creme is, en dan zouden de boeiboorden ivoorwit zijn. Beiden kunnen niet worden geschilderd. Dus met NVB Kamphuis onderhandeld, en de hele platen die over zijn om de voorkant en de achterkant van het huis te doen, nemen ze terug en ruilen ze om voor de juiste kleur![]()
Omdat de platen al 4 maanden hier staan, hadden we dat dus nooit meer verwacht. Scheelt ook zo 600 euro![]()
In de het SC topic bleek dat iedereen een beetje met een bouwdip zat. Die dip bedoelen ze!quote:Op woensdag 3 mei 2006 19:02 schreef arithaterhorst het volgende:
Jamaar over welke dip hebben jullie het nu over dan?
Wij zijn keukens en interieur gaan kijken, maar om nou meteen
van een dip te praten![]()
Oh ja, Rene is nu naar Staphorst om houten gordingen op te halen voor de dakkapellen. Gelovige gordingen dus. Waren maar 30 euri, voor 24 meter 10cm x 20 cm hout
![]()
Oh ja, maar of dat nou een echte bouwdip wasquote:Op donderdag 4 mei 2006 09:10 schreef sanger het volgende:
[..]
In de het SC topic bleek dat iedereen een beetje met een bouwdip zat. Die dip bedoelen ze!
quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:45 schreef arithaterhorst het volgende:
[..]
Oh ja, maar of dat nou een echte bouwdip was. Zijn toch meer off dagen, niet dat je er weken geen zin meer in hebt ofzo
.
Even lekker offtopic, maar wel leuk verhaal:
Rene was gisteren dus die balken aan het halen in Staphorst. Belt hij daar aan (bij een boerderij), doet er een dame volledig in klederdracht open. Zoiets:
[afbeelding]
Rene schoot bijna in de lach, kun je toch niet menen. Wel dus, en ze bleek onwijs aardig & vlot te zijn.
Haar man ging mee om de balken te laten zien. Die moesten worden verzaagd. Ze waren 7 meter lang, wij moeten ze van 3m20 hebben en zo zijn ze makkelijker te vervoeren. Biljkt dat zijn cirkelzaak het niet meer doet, dus moest het met het handje. Hij helpen...
Maar tijdens het zagen...vloeken.... Dus Rene toen helemaal van:![]()
![]()
Wel weer een leuk verhaal![]()
Wat van hout zijn dan? Die balken? ja. De kozijnen? Ja, ook.quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:13 schreef AnneX het volgende:
Keb even gemist of ze van hout zijn ! Heb wel gelezen dat je er ontzettend mee gemazzeld hebt via M'plaats.
Voor het buitenwerk hebben we Rubbol SB van Sikkens. Duur, maar je wilt het ook niet elk jaar doen. Het zit nu ook op het huis, en het is al 8 (bijna 9) jaar niet geschilderdquote:Op nieuw hout 2 x gronden én 2 x (dun) aflakken met onwijs dure Sikkens of zo.
Dat kan 5 jaar goed blijven. Scheelt uiteindelijk ook weer.
Tsja, 't is wat... 100 mijl verven...quote:Ontvetten/schoonmaken van de oude laklaag met St. Marc en daarna licht opschuren en 1 laag.
Ammonia(k) stinkt etc. en je moet er nog al wat ! alweer 100 km![]()
Onwijs gaafquote:Op donderdag 4 mei 2006 20:29 schreef AnneX het volgende:
Maarreh...omdat ik toch nieuwsgierig ben.... ben jij nou degene die mij haar keuken wel eens heeft gemailed op mijn email adres? Die van Eggersman?
Ja inderdaad ! Wat vond je ervan ?
Ik had al een beetje meegelezen, maar nog niet gereplyedquote:En na wat drempelvrees - jullie zijn allemaal echt zelf bezig - heb ik ook een topic geopend: Strippen & Bouwen.
Daar zit ook een beetje zelfwerkzaamheid in, zoals de electriciteit.
Tijd voor geld principe noemen wij dat. Ja, het kost veel tijd, maar je verdient er zo wel meequote:OT : wow wat is een Marktplaats een goeie voor jullie !
quote:Op zaterdag 6 mei 2006 13:31 schreef arithaterhorst het volgende:
Door de bomen zie je een rood dak. Dat is het huis van Syytön
[afbeelding]
Een kleine 130 m2 aan parket moet er op de vloer. En we hebben het al ookquote:Op zaterdag 6 mei 2006 09:21 schreef AnneX het volgende:
En weten jullie al wat er op de vloeren gaat komen? Die zijn ook al bijna
aan de beurt...
Al iets leuks op M'plaats gezien ?![]()
Ik ben de tel kwijt ! hoeveel m2 is het nu...
Klopt, bamboe. Ligt onder andere in de vertrekhal in Schiphol. En ook in het gemeentehuis in Dronten (waar we het voor het eerst zagen). We waren er meteen weg van, en een paar weken later op marktplaats...Nieuwe partijquote:Op zondag 7 mei 2006 22:25 schreef AnneX het volgende:
.
Dat is inderdaad kicken, als jullie zó gaan - als een speer !
Goh, is het Bamboe parket ? Nog niet gezien in real life.
We zijn nog aan het dubbel. Ik zou het wel graag zelf leggen, omdat me dat een hele leuke klus lijkt. Schuren en lakken laten we in ieder geval doen. Zeker zo'n grote ruimte, moet het wel allemaal recht zijn.quote:Let me guess... jullie gaan het zelf leggen ???![]()
Op zich is het een vrij druk motief. Maar als je een hele ruimte ervan hebt, wordt het weer rustig. We zijn naar het gemeentehuis en naar schiphol gegaan om te kijken wat het met een ruimte deed. Echt heel druk was het niet.quote:Het bepaalt, denk ik, wel verdere kleuren en rustige vlakken - als een rode keuken![]()
quote:En die 130 m2 beneden is meer als ons hele huis ! War een feest![]()
quote:Op maandag 8 mei 2006 09:45 schreef AnneX het volgende:
.
Het is niet waar !!!!!!!!!!!!!!!! alle 130 m2 .![]()
Daar komt het ook liggen, op die kleinste kamerquote:Begin anders met de kleinste kamer - nee, niet die- als je meer dan genoeg hebt.
Geen ideequote:Dat zijn dus allemaal kleine latjes die met plakband aan elkaar getaped, zitten. Die matjes leg je neer, en lijm je vast. Vervolgens schuur je het plakband met het schuren weer weg.
[..]
Plakband weg schuren: verstopt dat niet de schuurschijf ? met heet worden.
Tsja, hier ook. Dat het daar ligt heb ik van 'horen zeggen'.... Staat op de plannign voor na de verbouwing. Over een paar jaar dusquote:Schiphol - is al een tijdje geleden ! Vakantie![]()
Het is ook eigenlijk vrij donkerbruin. Ik heb de keuken (deurtje dan) wel eens 'in real life' gezien.quote:Oh ja, en de kleur van de keuken wordt net als de jouwe: bruin met horizontale houtnerf
[..]
Afhankelijk van de lichtval: ook wel bruin/zwart !
Gaan we vanavond aftimmeren. Het plafond van de slaapkamer wordt doorgetrokken bij de dakkapel. Dus er komt een 'loze ruimte'. Een extra vliering hadden we niet echt nodig.quote:Goed zeg, die lage dakkapel. Ik vraag me af, hoe het puntdak verder loopt dan.
Is er een vliering of is het nu onwijs hoog tot de nok in zicht ?
Dat vind ik zo onwijs mooi!quote:Op zondag 7 mei 2006 19:07 schreef arithaterhorst het volgende:
Een kleine 130 m2 aan parket moet er op de vloer. En we hebben het al ook.
Dit komt er op de vloer:
[afbeelding]
(iets minder kil plaatje)
[afbeelding]
Jaaaaa, gaaaaaf!quote:Op dinsdag 9 mei 2006 01:25 schreef Cybersijp het volgende:
[knipperdeknip]
Frans Bromet is eind Juli weer op TV !!! Lees het net op de homepage van "De Verbouwing"
Vrijdag 28 juli, 4, 11, 18 en 25 augustus & 1 september 2006 22:40 uur, NCRV, Nederland 1.
Dacht spam het ff in me eigen Aritha haar topic, ik zit alvast "skrep"voor de buis dan .
Geweldige manier van volgen van een verbouwing heeft die man zeg![]()
Maar het barbeque'en kon dus welquote:Op maandag 15 mei 2006 07:56 schreef Vonkenboer het volgende:
Tsss, je moet toch een huis verbouwen en niet in jullie auto gaan rijden![]()
![]()
In 2004 voor mijn verjaardag gekregen van Renéquote:Niet te min een heel gaaf autotje![]()
Leuk verjaardagscadeauquote:Op maandag 15 mei 2006 08:30 schreef arithaterhorst het volgende:
[..]
Maar het barbeque'en kon dus wel![]()
[..]
In 2004 voor mijn verjaardag gekregen van René![]()
Klopt. Bij de eerste zit ie eigenlijk ook, alleen heet hij daar 'muur'. Maar dat zijn de uiteinden van het huis voor verbouwing, en daarmee onderdeel van de draagconstructie. Die balk had wel weggekund, maar dan moest er een stalen constructie komen om het gewicht op te vangen. En dat kostte ons net weer wat te veel pesa's ;-)quote:Op maandag 15 mei 2006 22:58 schreef Marsepein het volgende:
Erg goed dat jullei zelf zo'n dakkapel plaatsen. En zit er ook goed uit. Ik naam aan dat jullei bij de 2e dakkapel die vertikale balk laten zitten?
ik die nu dat het een stuk dak zink is. Op deze plaats gooien we altijd lege blikjes bier neer na het werk. Zo van: "Geen zin op te staan en het netjes op te bergen". Dus ik had het voor leeg bier aangezien ;-)quote:En ik zit te speuren naar lege blikken bier, maar ik zie ze niet.
Het wordt een van de grootste huizen hier op het parkquote:Op dinsdag 16 mei 2006 08:55 schreef Juleh het volgende:
Indrukwekkend, jullie huis wordt wel fokking huge zeg
!!
Ik ook, maar ben meer op zoek naar volle blikjes nu.quote:*ook al tevergeefs naar de blikjes had gezocht![]()
Er komt Luxaflex voor het raam. En het raam ligt op het noorden. Dus dat was voor ons voldoende. En anders is het jammerquote:Op woensdag 17 mei 2006 16:30 schreef AnneX het volgende:
.
je schrijft over een raam/dakkapel ín de inloopkast.
Uit ervaring:
Hou je er rekening mee, dat zonlicht verkleuringen geeft op kleding ?
Bv. overhemden op een hanger en dan t.h.v. de schoudernaden !
Wij hebben niet zoveel nette kleren :-Pquote:Overigens: bij ons zou de ruimte voor leg en hang andersom zijn![]()
Bijna goedquote:Heb je vast al een mooie zonwering voor bedacht .
Van M'plaats![]()
Nou, we gaan verhuizen binnenkort en daar hebben we een slaapkamer over.quote:Op woensdag 17 mei 2006 16:14 schreef arithaterhorst het volgende:
Hoi!
Dit is een beetje het idee qua indeling. Het schuine stuk is de deur. En links is het raam van de dakkapel. De kast is wel open, dus er komen geen deuren voor de 'hangkast' en de 'legkast'. De rechterwand wordt helemaal spiegel. En er komt ergens nog een plaats voor de wasmand.
[afbeelding]
Ik denk dat we een keer naar IKEA gaan om te kijken wat voor materialen ze daar hebben. We zitten een beetje naar deze stijl te zoeken:
[afbeelding]
Hoewel ik me afvraag nog of we het wel zo donker willen. Echt heel vastomlijnd zijn de plannen nog niet. We zijn nog aan het brainstormen
Wat voor plannen hebben jullie tot nu toe voor jullie inloopkast?
Vraagt hij helemaal nietz voorquote:Op donderdag 6 juli 2006 09:32 schreef Duderinnetje het volgende:
Een parketlegger die blijft logeren!
Kost dat niet vreselijk veel geld? Of neemt hij dat gewoon voor lief?
Foto tzt svp
psies!quote:
Als het goed is komt de laptop morgen en dan kunnen we ook weer Internetten. De afgelopen maand kon dat alleen vanaf werk, en daar was het ook drukquote:Goh, wat was het stil met updates en foto's. Blij dat je weer in cyberspace bent![]()
Veel succes ...
.
Als na z'on verbouwing een klusdip toeslaat dan is het einde zoek er wordt er de komende tien jaar niet meer geklustquote:
Heerlijk joh! Dat mag ook wel na een jaar ploeteren.quote:Op zondag 10 september 2006 13:11 schreef arithaterhorst het volgende:
We bivakkeren nog op de bovenverdieping...![]()
Maar... we gaan bijna over. Plan is in deze maand. We willen alles helemaal af hebben (op de keuken en wat andere dingetjes na).
Onze taak zit er in ieder geval wel op. De rest (vanaf nu) willen we laten doen. Schilderen en vloerbedekking leggen enzo. Die laatste laag. Wij gaan ons bezig houden met de gang naar Ikea, uitzoeken van gordijnen, weer een beetje leven enzo![]()
Ik zal de bovenverdieping binnenkort nog gaan missenWe hebben er als we overgaan bijna een jaar gewoond. (het plan was een paar maanden
).
Jaaaaaaaaaaaaaquote:Op zondag 10 september 2006 13:25 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Heerlijk joh! Dat mag ook wel na een jaar ploeteren.
Moeten (willen) jullie veel meubels kopen? Je hebt immers veel meer ruimte nu.
Het is zo opmerkelijk te zien dat er zo'n dunne laag is wat een ruimte van 'in de bouw' tot 'bewoonbaar' maakt. Die laatste laag maakt of breekt het.quote:Op maandag 11 september 2006 09:10 schreef Marsepein het volgende:
Hee, echt leuk om weer updates te lezen, ik vind het tof dat je ondanks dat je vanaf nu veel laat doen toch de updates laat zien. Dat is echt een heel raar gevoel, 's avonds na het werk thuis komen en dan zien dat er veel gebeurd is en het in korte tijd een 'ander' huis geworden is.
Keukenplannen zijn in de maak. Same old samequote:Keukenplannen zijn al gemaakt dacht ik, is daar al wat meer planning in? Wanneer e.d.?
Succes weer hoor!
O lekker man!quote:Op maandag 11 september 2006 20:18 schreef arithaterhorst het volgende:
[..]
Jaaaaaaaaaaaaa![]()
![]()
![]()
In de periode voor de verbouwing hebben we heel veel aankopen uitgesteld tot na de verbouwing. Juist omdat je het nieuw wilt houden enzo. Veel dingen (zoals servies enzo) komt eigenijk grotendeels van onze studententijd af. Dus wat er wat mij betreft mag komen is:
-heerlijke wish list-
Je begrijpt, niet alles in 1 keer. Maar dit is wel heel leuk, net zo lang zoeken tot je iets leuks hebt gevonden voor een betaalbaren prijs.
Ja!quote:Op dinsdag 12 september 2006 23:55 schreef Duderinnetje het volgende:
Prachtig!
En wat een parketlegger om te koesteren zeg!
Weet je wat zo lekker is... dat als ik nu 's ochtends naar beneden loop, dat ik niet meer met m'n blote voeten in gruis en puin en allerlei potentiele scherpe dingen stapquote:Op woensdag 13 september 2006 08:36 schreef Gurb het volgende:
Super mooi resultaat!
Zodra in een huis eenmaal een vloer ligt lijkt het huis ineens een stuk meer "af" Ten eerste omdat je alle zooi van je vloer moet opruimen om de vloer te kunnen leggen, en ten tweede omdat het meestal één van de laatste dingen in je huis is, en best wel beeldbepalend
quote:Op dinsdag 12 september 2006 23:37 schreef Cybersijp het volgende:
een woord : "plaatje", maar dat zijn er eigenlijk drie al weer....
Nee , ff serieus nou echt serieus heel erg mooi geworden Aritha!!!
dat zijn pas berichten!! hehequote:Op woensdag 13 september 2006 11:22 schreef arithaterhorst het volgende:
[..]
Dank je Cijb!
* arithaterhorst die heeeeel voorzichtig ook begint te denken aan een meet als het klaar is
Dat zijn dan twee vliegen in een klap.quote:Op zondag 1 oktober 2006 18:00 schreef arithaterhorst het volgende:
Thankx!
We hebben juist gezocht naar een haard met ventilatoren. Toevallig kwamen we bij een FLAM dealer die ons het hele proces heeft uitgelegd. Ik ben heel benieuwd hoe hij gaat branden. Het resulteert ook dat er gewoon minder as achterblijft en de bijna volledige verbranding zorgt dat muren enzo ook niet snel grauw worden.
De lucht wordt uit de kruipruimte gehaald (dus indirect van buiten, want de kruipruimte heeft weer ventilatieroosters naar buiten toe).
Het blijft een prachtige mooie vloer, die ik eigenlijk nog niet vaak gezien hebquote:Op dinsdag 19 september 2006 08:18 schreef arithaterhorst het volgende:
We zijn afgelopen weekeinde begonnen met inrichten.![]()
![]()
De eetkamertafel + 6 stoelen, salontafel, bank, tv, leolux stoelen en dressoir staan er nu.
Alles helemaal door en door van het stof ontdaan. Vooral de stoelen waren heel erg stoffig en droog
geworden, ondanks dat ik ze een maand of 4 nog helemaal had ingeolied enzo.
Het enige - dat ik nu kan zien - dat kapot is gegaan, is de bank, daar is aan de zijkant een klein haaltje ontstaan. Nou, als dat alles is:![]()
Ik ben begonnen met de keuken een hele grondige schoonmaakbeurt te geven. Wat een stof mensen. En tot mijn schrik hebben er ook muizen gezeten tijdens de verbouwing, want ik heb een lade met kruiden waar allerlei uitwerpselen in lagen. Ik was toch al van plan om de kruiden eens te vervangen want ze gaan al even mee.
Verder zijn we bezig al het servies uit te pakken en door de vaatwasser te halen. Rene heeft de plint onder de keuken ingekort (de vloer is nu 2 cm hoger, dus die plint en alle deuren moeten worden ingekort). Daarnaast nog wat koplatjes bij het zolderluik gemonteerd, en wat afdeklatjes rond de vloermat bij de voordeur en bij de overgang naar de garage gemaakt.
Binnenkort weer foto's
Ik ook eigenlijk wel.. Zo'n zondag regenactige dag actie enzoquote:Op woensdag 15 november 2006 14:00 schreef AnneX het volgende:
dat vind ik altijd huiselijk : de naaimachine op tafel en aan het werk.
En allle ruimte !!! om het te laten liggen.
Met 'open op de muren' bedoel je helemaal links en helemaal rechts van de ruimte?quote:Wat haalt de kleur de witte ruimte op in de zin van warme tinten.
Ben benieuwd of je ze "open" op de muren laat hangen of aan de zijkant van de ramen ?
Valt me echt heeeel erg mee. (dat je dat nog wist!).quote:Hoe gaat het met de stof en wel/niet trekken van de naden ?
Gelukkig hoef je alleen maar rechtdoor te stikken - ipv coupenaadjes bv.
Ik heb alles dat wij hebben gebruikt doorgegeven aan de nieuwe kopers. Zo ook bijvoorbeeld rosetten voor de verwarmingen in bamboe gevonden. We hebben behoorlijk gezocht, via Moso (makers van het parket) bij een bedrijf in Zwitserland terechtgekomen die het ook niet had. Toen hebben we de second best option, en dat was rosetten van bamboe laminaat ipv hout.quote:En wat een schrik van de krasen en dat je een oplossing hebt.
Heb je die ook doorgegeven aan de kopers van het restant ?
Thanxquote:Heb je de haard al eens gebrand ? en laat je daar ook nog eens een foto van zien?
Keep up the good works u2 !
neequote:Op woensdag 15 november 2006 14:09 schreef Gurb het volgende:
Hee, wat leuk, een update, ziet er goed uit, hoe is het in de rest van het huis, en buiten, net zo ver af als de woonkamer??
Partyquote:Op woensdag 15 november 2006 15:01 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, die ruimte! Echt zo ontzettend gaaf!
Volgens mij hebben we de locatie van de volgende K&W meet gevonden!![]()
Moet je maar beter vooruit denken?quote:Op donderdag 16 november 2006 14:03 schreef Solingjan het volgende:
Idd aardige klus. Wat zal je gevl.... hebben. Moet je maar beter vooruit denken. Integraal denken heet dat![]()
Waarom zijn die leidingen links eigenlijk met een blauwe mantel voorzien en die andere rechts niet.
Die hebben we al 0 keer aangehad. Die haard is een beetje de creaming on the cake enzo. De eerste keer willen we bewaren tot we een heel stukje verder zijnquote:Je hebt toch een mooie inbouwhaard. Die geeft toch aardig wat warmte af toch Of niet
We hebben hier zeker 20 binnendeuren staan (konden we een keer gratis ophalen uit een nieuwbouwhuis) dus keuze zatquote:Je kunt als deur ook een MDF voorgelakte plaat op maat laten snijden. Eventueel infrezen of sierlatten erop.
Met van die keukenkast/veer scharnieren.
Die hebben we een maand of 3 geleden vervangen en bevindt zich schuin boven de ketel, op de eerste verdieping. Klasse actie.. Op een zaterdag gingen we daar het knieschot dichtmaken. Die vrijdag daarvoor realizeerden we ons dat het misschien makkelijk was het vat nu te vervangen (nu konden we er makkelijk bij). Die vrijdag naar warmteservice.nl gereden, vat was de laatste van de voorraad en in de aanbieding, en hebben we toen zaterdag ochtend om 5 uur geinstalleerd. (ook 10 minuten werk, zo'n vat vervangenquote:Expansievat ??? Dat mis ik.
Die vlokkenplaten zijn idd ideaal. We hebben nog een heleboel over (was een vrij grote partij) en die gaan we rond de wasmachine enzo monteren. En verder is het altijd handig natuurlijkquote:Op donderdag 16 november 2006 21:02 schreef Marsepein het volgende:
Wow, even een paar 'minor' updates gemist. Wat ziet het er al mooi uit zo. Lekker ruim en groot. En die 'vlokken'platen. Dat was bij ons zo ongeveer het eerste wat erin ging.
Dat werkt echt goed he! Ik kan me nog herinneren dat er 1 lange wand in de woonkamer mee was bekleed en als je dan in de kamer was leek je wel doof. Totaal geen echo. Heerlijk spul!
Complimenten voor jullie hoor, ook voor h3et doorzetten en dat jullie zoveel zelf doen!
Bedoel je niet 'dicht'?quote:Op vrijdag 17 november 2006 13:52 schreef arithaterhorst het volgende:
Ik vind een hardstenen plaat eroverheen zo standaard. Dat zie je bij iedere haard zo'n beetje. Dat wilden we juist niet.
We hebben het een aantal haardenspecialisten gevraagd of het uberhaupt kon. En het zou geen probleem moeten zijn. (qua warmte) We gaan iets op het hout (voor de haard) leggen als we de haard branden om de lak te beschermen. Mocht het toch niet gaan, gaan we naar een andere oplossing zoeken
Oh ja, mijn ouders hebben altijd tapijt voor de haard gehad. Geen enkel probleem.
Dude, ik kan je aan de hand van de foto's ook nog wel even uitleggen wat ik met die gordijnen bedoelde. Aan de zijkant van de haard, daar zie je ramen enzo. Daar komen gordijnen voor die tot de vloer reiken. Maar omdat die bak er staat, kan het gordijn daar niet tot de grond reiken.
Dus daar zal het gordijn korter moeten, bovendien is het gordijn wat je nooit open doen want dan heb je wel erg korte gordijnen voor de vloer. Dus op dat stuk komt een gordijn dat wel open kan, maar nooit open zal gaan
.
Dat is toch een totaal andere 'setting'?quote:Op vrijdag 17 november 2006 13:55 schreef Solingjan het volgende:
Vind dit toch niet standaard
[afbeelding]
Hij staat op kalkzandsteentjes, in waalformaat (baksteenformaat).quote:Op vrijdag 17 november 2006 14:01 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Bedoel je niet 'dicht'?
Ik voel me heel dom anders![]()
![]()
Ik wacht de eindfoto wel af![]()
Wat een prachtige haard zegStaat hij op baksteentjes nu, of zie ik dat verkeerd?
Ik ben vanochtend voor dag en dauw vertrokken en vanavond pas laat thuis, dus ik moet nog even geduld oefenen qua post.quote:Op vrijdag 17 november 2006 14:05 schreef arithaterhorst het volgende:
[..]
Hij staat op kalkzandsteentjes, in waalformaat (baksteenformaat).
Ik denk dat ik het gewoon niet goed uitleg. Of 't ligt ergens in het midden
![]()
![]()
Heb je het gaas trouwens al ontvangen? zou 'r moeten zijn.
Gachte heer Graaf Als gij uwen nederigge bips op dezen pateau wilt nedervlijen alleenen of met uwen egaaaquote:Op vrijdag 17 november 2006 14:15 schreef arithaterhorst het volgende:
Daar kun je niet aan 'hangen', Jan. Ik wilde iets waar je lekker met je bipsje op de grond kan zitten, glas wijn op het plateau (of in den hand) en lekker ouwehoeren bij de haard.
Nee, omdat het blad ook niet is besteldquote:
Ja, zeker! Ik blijf er gewoon naar kijken. En de eerste zak chips ligt er ook al inquote:Op dinsdag 21 november 2006 20:36 schreef Cybersijp het volgende:
Echt mooi Aritha!
Zal de hele boel in de woonkamer beneden aardig aangekleed aan gaan doen gok ik zo
Mooi ja!quote:Op woensdag 22 november 2006 10:00 schreef ijsmeis het volgende:
Dat gaat een hele gave keuken worden.
Hoe vaak heb je al zwijmelend je eten koud gegeten?quote:Op woensdag 22 november 2006 17:26 schreef AnneX het volgende:
Na onze verbouwing zorg ik altijd dat ik met het zicht op de keuken zit en iedere keer maar zuchten: oh wat is het mooi (geworden) ... tussen de happen boerenkool door.
De eettafel staat sinds 2 weken in de zg. winteropstelling en mijn plek is bekend.
Nu switcht mijn blik tussen brandende haardvlammetjes en keuken. En niet vergeten te eten of de krant te lezen. haha
Jaquote:Dat kleine hondje is Phoebe ? en die is zwanger ? niks van te zien.
Voorzichtiger is ze al wel gewordenquote:En roetsjt ze dan nog steeds door de kamer.
Ze is op 27 november uitgerekend. Daarom dat de verbouwing na dit weekeinde ook stop gaat liggen. Dan kan de werpkist in de kamer staan en dan maar duimenquote:Ja zeg, als je een huis kunt bouwen plus cv omleggen en meer: dan is een werpkist toch een fluitje van een cent !? Wanneer is ze uitgerekend (?) ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |