abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42282459
Das smullen als ik jullie verbouwing zie. Heel mooi. Zelf blijf ik ook bezig.
Heb een vraag over je inbouwhaard. Heb je daar ook ventilatoren op. Trek je eventueel lucht van buiten aan?
Het rendement gaat nl ontzettend omhoog als je die ventilatoren gebruikt.
pi_42283596
Ohh aritha als ik je vloer zie, wil ik erop 'schaatsen' met wollen sokken! Is ie lekker glad?
pi_42285498
Thankx!

We hebben juist gezocht naar een haard met ventilatoren . Toevallig kwamen we bij een FLAM dealer die ons het hele proces heeft uitgelegd. Ik ben heel benieuwd hoe hij gaat branden. Het resulteert ook dat er gewoon minder as achterblijft en de bijna volledige verbranding zorgt dat muren enzo ook niet snel grauw worden.

De lucht wordt uit de kruipruimte gehaald (dus indirect van buiten, want de kruipruimte heeft weer ventilatieroosters naar buiten toe).
pi_42285606
Phoebe (onze hond) is er heel goed in geworden . Ze neemt een goede aanloop, bij voorkeur naar een zacht object zoals een bank, en de laatste x meters van...woesjjjjj ... en dan laat je jezelf gewoon tegenaan glijden .
  Hoofdredactie Fotografie zondag 1 oktober 2006 @ 18:39:32 #245
95752 crew  Chell
Kluns
pi_42286615
Oh die vloer! Wat prachtig!
pi_42291807
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 18:00 schreef arithaterhorst het volgende:
Thankx!

We hebben juist gezocht naar een haard met ventilatoren . Toevallig kwamen we bij een FLAM dealer die ons het hele proces heeft uitgelegd. Ik ben heel benieuwd hoe hij gaat branden. Het resulteert ook dat er gewoon minder as achterblijft en de bijna volledige verbranding zorgt dat muren enzo ook niet snel grauw worden.

De lucht wordt uit de kruipruimte gehaald (dus indirect van buiten, want de kruipruimte heeft weer ventilatieroosters naar buiten toe).
Dat zijn dan twee vliegen in een klap.
Je zuigt de vochtige lucht uit je kruipruimte!
En je blaast de vochtige lucht je leefruimte/kamer in.
Want reken maar als je stookt dat je luchtvochtigheid naar beneden gaat. Wij hebben wel is dagen dat we tien liter per dag met de luchtbevochtiger er in blazen, om op 50-60% te komen.
Zonder zitten we op hooguit 10%
We hebben vloerverwarming en dan nog de inbouwhaard.
De vochtigheid moet je maar goed in de gaten houden en voor behaaglijke warmte en voor je super parketvloer.
pi_42299298
Idd. wel zo fijn als je ruimte vochtig blijft met parket..., m'n ouders moeten s'winters 2 luchtbevochtigers in de woonkamer neerzetten om de vochtigheid enigsinds acceptabel te houden, maar soms zie je her en der de spleten tussen het parket al verschijnen.
  Moderator maandag 2 oktober 2006 @ 09:28:51 #248
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_42303809
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 08:18 schreef arithaterhorst het volgende:
We zijn afgelopen weekeinde begonnen met inrichten.

De eetkamertafel + 6 stoelen, salontafel, bank, tv, leolux stoelen en dressoir staan er nu.
Alles helemaal door en door van het stof ontdaan. Vooral de stoelen waren heel erg stoffig en droog
geworden, ondanks dat ik ze een maand of 4 nog helemaal had ingeolied enzo.

Het enige - dat ik nu kan zien - dat kapot is gegaan, is de bank, daar is aan de zijkant een klein haaltje ontstaan. Nou, als dat alles is:

Ik ben begonnen met de keuken een hele grondige schoonmaakbeurt te geven. Wat een stof mensen. En tot mijn schrik hebben er ook muizen gezeten tijdens de verbouwing, want ik heb een lade met kruiden waar allerlei uitwerpselen in lagen . Ik was toch al van plan om de kruiden eens te vervangen want ze gaan al even mee.

Verder zijn we bezig al het servies uit te pakken en door de vaatwasser te halen. Rene heeft de plint onder de keuken ingekort (de vloer is nu 2 cm hoger, dus die plint en alle deuren moeten worden ingekort). Daarnaast nog wat koplatjes bij het zolderluik gemonteerd, en wat afdeklatjes rond de vloermat bij de voordeur en bij de overgang naar de garage gemaakt.

Binnenkort weer foto's
Het blijft een prachtige mooie vloer, die ik eigenlijk nog niet vaak gezien heb
Eindelijk inrichten, zou best wel een verlossing zijn !

Wanneer zijn jullie eigenlijk met de verbouwing begonnen
pi_43574280
Eindelijk weer een update

Eerst maar eens effekes een foto hoe het er nu uitziet (okay, het is vrij rommelig van de gordijnen ). Meubels staan er, stereo is aangesloten, overal in de kamer de mogelijkheid om speakers aan te sluiten .

De laatste update ging over de bamboe parketvloer die toen net af was. En waar wij nog steeds helemaal gek op zijn. Daar ga ik gewoon lekker verder .

2 Weken moet een parketvloer normaal drogen om de lak de kans te geven om uit te harden.

Bij ons was er een 4e laag lak overheen gegaan, dus hadden wij dat als minimum aangehouden. Toen we na 2 1/2 week het aandurfde om Phoebe (onze hond van 5 kg) beneden te laten en ze een beetje in de rondte ging lopen, zagen wij dat er echt overal krassen ontstonden. Als ze rende, hele diepe krassen. Wij toen Phoebe meteen weer naar boven gebracht en echt zoiets van: wtf Parket hoort toch hard te zijn enzo. Dus toen de vloer nog maar een week laten drogen. Phoebe erop, de krassen die ze maakte waren wel minder, maar zeker nog wel aanzienlijk.

De parketlegger had hetzelfde: dat zou echt niet moeten mogen. Hij heeft overal rondgevraagd, maar dat was niet normaal.

Over een parketvloer komt nog een polish, die de lak weer beschermd en die je eigenlijk eens in het half jaar moet opbrengen. Dus, in overleg met de parketlegger, hebben we dat er toen opgedaan. Nou, die polish is in een woord fantastisch. Het heet Leha Masterpolish. Alle krassen die Phoebe had gemaakt, compleet weg. Ook echt niet meer te zien als je op je knieen minitieus zit te speuren. zit. Plus, deze laag wordt echt keihard. En, je kunt het glanzend en mat kopen. Zo kun je het uiterlijk van je vloer nog een keer veranderen .

Achteraf denken wij dat door die 4e laklaag, die er doorgaans niet op wordt gezet, dat de droogtijd van de lak gewoon exponentieel langer is. De 1e laag is met 10 minuten droog, de 2e met een uur, de 3e 24 uur drogen en na twee weken uitgehard. De 4e laag moet misschien wel een maand of langer uitharden ofzo.
In ieder geval: wij waren weer helemaal blij met de vloer. Als Phoebe nu in de kamer loopt: geen krassen meer. Ook niet als ze speelt en roetscht door de kamer achter een speeltje aan ofzo.
We hebben er al onwijs veel positief commentaar op gehad.

Dit, plus het inrichten enzo, het installeren van luxaflex (waar ik 2 dagen op het staan boenen om ze schoon te krijgen ), heeft de rest van de maand September in beslag genomen ongeveer .

Toen zijn we in oktober ongeveer naar gordijnstof gaan kijken. Dat is ook wel een uitdaging te noemen. We moeten 23 meter gordijn hebben. Dat komt neer op ongeveer 120 meter gordijnstof. Dan maakt het best uit of een gordijn 10 euro per meter kost, of 20 euro. We willen een soort cognac kleurige stof. Liefst een kleine rib of verlours.
We zijn eerst naar de markt in Zwolle gegaan, toen naar Utrecht, en naar de Albert Cuyp. Allemaal hadden ze niet de stof die wij wilden tegen een betaalbare prijs. Ja, als je 40 euro per meter uitgeeft, of genoegen neemt met niet onze eerste keuze. Duurste gordijnstof die wij hebben gezien daar was overigens 159 euro per meter
In Rotterdam weinig gordijnstoffen. Tot we beseften dat er nog teveel zomerse kleuren waren, en toen het echt herfstig begon te worden kwamen er overal de kleuren die wij zochten. Uiteindelijk zijn we nog een keer naar Zwolle gegaan, en naar Utrecht. In Utrecht hebben we toen wat staaltjes meegenomen en uiteindelijk is het een cognackleurige babyrib geworden, die wij vorige week zaterdag vroeg in de ochtend hebben opgehaald (met de auto op de laptjesmarkt in Utrecht is ook een uitdaging te noemen ). Wij vinden het een supermooie stof.

Op de foto hieronder zie je de stof een beetje. Ik heb een foto proberen te maken, maar da's niet echt gelukt. Lijkt wel fel rood dan .

Ik ben bezig de gordijnen zelf te maken, en da's best leuk om te doen (hoewel tijdrovend). Ik schat in totaal zo'n 50 uur ermee bezig te gaan zijn.

Er is nog wel meer te vertellen, maar dat ga ik morgen lekker verder doen. Qua tijdslijn zitten we nu ongeveer 2 weken terug.
pi_43575926
dat vind ik altijd huiselijk : de naaimachine op tafel en aan het werk.
En allle ruimte !!! om het te laten liggen.

Wat haalt de kleur de witte ruimte op in de zin van warme tinten.
Ben benieuwd of je ze "open" op de muren laat hangen of aan de zijkant van de ramen ?

Hoe gaat het met de stof en wel/niet trekken van de naden ?
Gelukkig hoef je alleen maar rechtdoor te stikken - ipv coupenaadjes bv.

En wat een schrik van de krasen en dat je een oplossing hebt.
Heb je die ook doorgegeven aan de kopers van het restant ?

Heb je de haard al eens gebrand ? en laat je daar ook nog eens een foto van zien?

Keep up the good works u2 !
pi_43576218
Hee, wat leuk, een update, ziet er goed uit, hoe is het in de rest van het huis, en buiten, net zo ver af als de woonkamer??
pi_43576805
quote:
Op woensdag 15 november 2006 14:00 schreef AnneX het volgende:
dat vind ik altijd huiselijk : de naaimachine op tafel en aan het werk.
En allle ruimte !!! om het te laten liggen.
Ik ook eigenlijk wel.. Zo'n zondag regenactige dag actie enzo .
quote:
Wat haalt de kleur de witte ruimte op in de zin van warme tinten.
Ben benieuwd of je ze "open" op de muren laat hangen of aan de zijkant van de ramen ?
Met 'open op de muren' bedoel je helemaal links en helemaal rechts van de ruimte?
Nee, ze komen links en rechts van de ramen. Niet alle ramen. Als je de tweede foto neemt, dat komen er gordijnen helemaal links, in het midden en rechts.
Rechts wordt een nepgordijn omdat de bak van de open haard eronder zit. Maar wel met zoveel stof dat het lijkt alsof je het gordijn open kunt doen.
quote:
Hoe gaat het met de stof en wel/niet trekken van de naden ?
Gelukkig hoef je alleen maar rechtdoor te stikken - ipv coupenaadjes bv.
Valt me echt heeeel erg mee. (dat je dat nog wist!).
Aan de bovenkant trekt de stof een beetje. Omdat de rek in de breedte zit. Maar dat gaat niet opvallen omdat daar ook de vlinderplooien zitten. Ik gebruik een zigzag steek om het te minimaliseren. Van boven naar onder helemaal geen probleem: gewoon keurige naden (dat we met een normale steek dan weer).
quote:
En wat een schrik van de krasen en dat je een oplossing hebt.
Heb je die ook doorgegeven aan de kopers van het restant ?
Ik heb alles dat wij hebben gebruikt doorgegeven aan de nieuwe kopers. Zo ook bijvoorbeeld rosetten voor de verwarmingen in bamboe gevonden. We hebben behoorlijk gezocht, via Moso (makers van het parket) bij een bedrijf in Zwitserland terechtgekomen die het ook niet had. Toen hebben we de second best option, en dat was rosetten van bamboe laminaat ipv hout.

Gaan we ze ophalen, blijkt het van echt hout te zijn
quote:
Heb je de haard al eens gebrand ? en laat je daar ook nog eens een foto van zien?

Keep up the good works u2 !
Thanx . De haard heeft nog niet gebrand. Dat moment stellen we nog even uit, ook omdat het parket eronder nog niet gelakt en beschermd is enzo. (ivm knoeien).
pi_43577564
quote:
Op woensdag 15 november 2006 14:09 schreef Gurb het volgende:
Hee, wat leuk, een update, ziet er goed uit, hoe is het in de rest van het huis, en buiten, net zo ver af als de woonkamer??
nee
daarom laat ik de woonkamer zien
  woensdag 15 november 2006 @ 14:52:15 #254
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_43577580
Daaar zijn jullie weer

Wat wordt het toch prachtig en wat een zee, wat zeg ik, oceáán van ruimte!

Die site van dat vloerenspul heb ik meteen gebookmarked. Onze krasvaste lak boven, geeft aan het woord krasvast ook een heel nieuwe betekenis. Goede tip dus!

Dat van dat nepgordijn snap ik niet helemaal, dat moet je nog maar eens op de foto zetten als je wilt.
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 15 november 2006 @ 15:01:12 #255
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43577845
Oh, die ruimte! Echt zo ontzettend gaaf!

Volgens mij hebben we de locatie van de volgende K&W meet gevonden!
  woensdag 15 november 2006 @ 15:16:14 #256
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_43578291
quote:
Op woensdag 15 november 2006 15:01 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, die ruimte! Echt zo ontzettend gaaf!

Volgens mij hebben we de locatie van de volgende K&W meet gevonden!
Party
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_43581943
JA!!!! alemaal op sokken lekker bij Aritha door de kamer" Roetsen"

Maar T wordt nu al erg mooi hoor, keep the updates maar coming ben erg benieuwd naar de volgende
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_43582258
Jaaa Partyyyyy

en dan dagen een leeg K&W omdat er verstuikte enkels, gebroken polsen enzo zijn van het roetzen
pi_43603104
Get ziet er perfect uit, wat een kamer zeg.
pi_43606644
De HR ketel verplaatsen

Okay, verder met de update van afgelopen weken . Dude, die gordijnen wil ik wel uitleggen, maar ik moet even een geschikte foto erbij zoeken. Ik kan er zo snel niet eentje vinden

De ketel staat nu precies waar onze keuken komt te staan. En in eerste instantie hadden we de gedachte dat we hem in zouden bouwen in een keukenkast. Maar die bleken vrij prijzig te zijn, hoge kasten. Dus toen dachten we: dan gaan we hem verplaatsen naar de achterkant van de muur waar hij nu staat.

Bovendien horen we de afvoer van boven vrij goed in de woonkamer en daar wilden we iets aan doen. En de ketel horen we ook liever niet steeds aanslaan.

En, door alle extra verwarmingen, en de wetenschap dat het toch een keer anders zou worden, was het ook best een zooitje geworden. Zie de vloerverwarming met een spanband vastzitten

Nou, allereerst zijn we geluidsisolatie en stroom gaan aanbrengen. De rioolleiding moest 10 cm naar voren zodat er geluidsisolatie omheen kan worden gemaakt, en een aantal leidingen kunnen er dan achterlangs lopen.

Vervolgens het ontkoppelen van alle leidingen. Dit was het spannendst, omdat dit the point of no return is. Nu doet de verwarming het niet, geen gas, niet meer douchen. We hadden gehoopt dat dit bij 2 dagen max zou blijven.
Helaas duurde de operatie bijna 5 dagen.
Echt, veel langer dan wij hadden ingeschat. Vooral omdat het priegelen op de cm2 is, en het zoveel handelingen zijn. Alle buizen door de muur naar de andere kant. Afvoer en rookgasafvoer door de muur naar de andere kant (= 2 gaten van 15 cm doorsnede maken). Koppelingen. In totaal voor meer dan 200 euro aan koppelingen (en dat zijn nog niet eens bouwmarkt prijzen! ).

En dan lekt er nog e.e.a. dat moet worden gefixed. Blijkt de kraan in de garage in de muur te lekken. Hakken om de muur open te maken, waar we wisten dat er een koppeling moest. Die koppeling gefixed.
Allemaal onwijs leuk om te doen, maar we wilden het snel gedaan hebben

Uiteindelijk is het gelukt, met op een gegeven moment hulp van een loodgieter. Vanwege mijn toedoen . We konden al 4 dagen niet douchen, en hoewel het huis goed geisoleerd is werd het gewoon echt kouder. Ik ben gewoon niet goed in kou . Bovendien wilde we de gasleidingen enzo gecontroleerd hebben. Superaardige loodgieter (van marktplaats, ons handelsmerk ). Zijn tot 's avonds 11 uur bezig geweest om het allemaal werkend te krijgen.
Ze vonden het een moeilijk project en hadden er zelf zeker 2 dagen voor gepland (met 2 man).
Dus feitelijk: zwaar onderschat door ons .

Dit is hoe de CV nu staat te knorren.

Daar waar de verdeler van de verwarmingen beneden aan een houten cls zit komt een muur. Aan de voorkant van de CV komt een deur (we hebben nog een deurpost over die we hier mooi voor kunnen gebruiken). Maar om de ruimte die de CV inneemt zo klein mogelijk te houden hebben we besloten de deur te plaatsen nadat de CV is gedaan.

Het witte roostertje op de vloer, dat is een opening naar de kruipruimte. Zodat de CV voldoende frisse lucht kan aanzuigen.

Morgen weer meer
pi_43607254
Idd aardige klus. Wat zal je gevl.... hebben. Moet je maar beter vooruit denken. Integraal denken heet dat
Waarom zijn die leidingen links eigenlijk met een blauwe mantel voorzien en die andere rechts niet.

Je hebt toch een mooie inbouwhaard. Die geeft toch aardig wat warmte af toch Of niet

Je kunt als deur ook een MDF voorgelakte plaat op maat laten snijden. Eventueel infrezen of sierlatten erop.
Met van die keukenkast/veer scharnieren.

Expansievat ??? Dat mis ik.
pi_43611184
Netjes! Zelf je CV gaan aansluiten. Ik zou zelfs met mijn werktuigbouwkunde achtergrond daar een appie op afgestuurd hebben want die doen dat soort dingen de hele dag!
pi_43611203
quote:
Op donderdag 16 november 2006 14:03 schreef Solingjan het volgende:
Idd aardige klus. Wat zal je gevl.... hebben. Moet je maar beter vooruit denken. Integraal denken heet dat
Waarom zijn die leidingen links eigenlijk met een blauwe mantel voorzien en die andere rechts niet.
Moet je maar beter vooruit denken? sommige dingen kunnen toch gewoon tegen vallen?

De leidingen links hadden al een mantel en die hebben we hergebruikt. Die leidingen rechts (dat zijn de vloerverwarmingsleidingen van het uitgebouwde stuk) die moeten nog zo'n mantel hebben.
quote:
Je hebt toch een mooie inbouwhaard. Die geeft toch aardig wat warmte af toch Of niet
Die hebben we al 0 keer aangehad. Die haard is een beetje de creaming on the cake enzo. De eerste keer willen we bewaren tot we een heel stukje verder zijn . En de haard staat denk ik niet elke dag aan (hoewel wel vaak hoop ik ).
quote:
Je kunt als deur ook een MDF voorgelakte plaat op maat laten snijden. Eventueel infrezen of sierlatten erop.
Met van die keukenkast/veer scharnieren.
We hebben hier zeker 20 binnendeuren staan (konden we een keer gratis ophalen uit een nieuwbouwhuis) dus keuze zat .
quote:
Expansievat ??? Dat mis ik.
Die hebben we een maand of 3 geleden vervangen en bevindt zich schuin boven de ketel, op de eerste verdieping. Klasse actie.. Op een zaterdag gingen we daar het knieschot dichtmaken. Die vrijdag daarvoor realizeerden we ons dat het misschien makkelijk was het vat nu te vervangen (nu konden we er makkelijk bij). Die vrijdag naar warmteservice.nl gereden, vat was de laatste van de voorraad en in de aanbieding, en hebben we toen zaterdag ochtend om 5 uur geinstalleerd. (ook 10 minuten werk, zo'n vat vervangen ).
pi_43612974
Maar waarom ? die mantel.
Ik heb dezelfde leidingen van de unit naar de vloer maar zondermantel!

Ja maar dit was ook niet te voorzien. En dan het lef hebben om er toch aan te beginnen. Maar ja, jekunt het beter nu doen dan je constant er kapot aan ergeren. En ik moet eerlijk zeggen het ziet er netter uit dan de eerste keer. Maar dat ligt gewoon aan het feit dat je nu wist hoe het moest en wat je wilde.

Heb je weer mazzel met die deuren.
Ik zoek nog 8 tuindeuren met roeden dus kleine ruitjes. Zag er laatst een rits op MP , Maar die waren net voor mijn neus weggekaapt. Volgens mij moet ik jou eens laten snuffelen. Jij hebt via MP toch alleen een hoop dingen kunnen versieren.

Ben blij dat je dat lek nu ontdekt hebt en niet als je klaar bent.

Zorg maar dat je veel brandhout in voorraad hebt. Heb je dat ding eenmaal een paar keer aangedaan dan doe je hem iedere avond aan.(haast) En dat hout wordt zo schrikbarend duur ajajaja
pi_43620688
Wow, even een paar 'minor' updates gemist. Wat ziet het er al mooi uit zo. Lekker ruim en groot. En die 'vlokken'platen. Dat was bij ons zo ongeveer het eerste wat erin ging.

Dat werkt echt goed he! Ik kan me nog herinneren dat er 1 lange wand in de woonkamer mee was bekleed en als je dan in de kamer was leek je wel doof. Totaal geen echo. Heerlijk spul!

Complimenten voor jullie hoor, ook voor h3et doorzetten en dat jullie zoveel zelf doen!
pi_43633816
quote:
Op donderdag 16 november 2006 21:02 schreef Marsepein het volgende:
Wow, even een paar 'minor' updates gemist. Wat ziet het er al mooi uit zo. Lekker ruim en groot. En die 'vlokken'platen. Dat was bij ons zo ongeveer het eerste wat erin ging.

Dat werkt echt goed he! Ik kan me nog herinneren dat er 1 lange wand in de woonkamer mee was bekleed en als je dan in de kamer was leek je wel doof. Totaal geen echo. Heerlijk spul!

Complimenten voor jullie hoor, ook voor h3et doorzetten en dat jullie zoveel zelf doen!
Die vlokkenplaten zijn idd ideaal. We hebben nog een heleboel over (was een vrij grote partij) en die gaan we rond de wasmachine enzo monteren. En verder is het altijd handig natuurlijk .

We horen de CV nog wel in de woonkamer, maar dat is de echo omdat er nergens nog deuren zijn .
pi_43634328
De Open Haard

Nou ja, eigenlijk gesloten haard. maar een haard heet nou eenmaal open haard . Allereerst maar een foto hoe hij er vorige week nog uitzag. De foto is een beetje donker (en de tv staat er ook maar tijdelijk )

Hier wat meer details, dat het nog echt heel grof erop gezet was:

Afgelopen weekend kwam de parketlegger om dit stuk van het parket leggen af te maken. Het moeilijke stuk hier, is dat het hout in verstek op de bak moet komen, en zeker de hoek moet naar drie kanten in verstek. Daar is hij een hele tijd heel precies mee bezig zijn. Want, zo zij hij, het moet wel netjes zijn. Ik ken jullie een beetje ;-)).

Dit is hoe ze zijn gezaagd:

En dit is hoe het er dan uit komt te zien:

Daarnaast was hij al een hele tijd bezig geweest met het schuren van de zijkanten toen hij het parket kwam leggen. Normaal drukt de schuurmachine een gewicht op de vloer en dan schuren. Maar met de zijkanten - en met knoerthard bamboe parket - was dat vorige keer echt wel een klus. Nu moesten de bovenkant nog, met de machine, en dat was prima te doen. Toen het voegen (dat is het stadium op de foto).

Ik moet meteen wat corrigeren. Ooit heb ik een keer beweerd dat het voegsel van beenmerg ofzo was gemaakt, dat had hij ook gelezen en me voorzichtig gecorrigeerd: het is gewoon beendermeel. Hmpf, maakt het gewoon veel minder speciaal natuurlijk

En dan, tadaaaa (de eerste twee laklagen zitten erop, de laatste moet nog.)

En van de voorkant:

Nou maar hopen dat bij de eerste keer stoken niet alle lak gaat bladderen ofzo
pi_43634449
Een goeje raad.... Koop zo'n zelfde hardsteen zoals die op de vensterbank.
a. ziet mooier uit (mijn smaak)
b. Wat zul je daar blij mee zijn want EEN GLOEIEND KOOLTJE OP................

En leg aub geen kleed/tapijtje binnen een meter van die haard of de kans bestaat.....
pi_43634778
Super gaaf zo, wel voorzichtig zijn met het bijvullen van de openhaard, maar ontzettend mooi zo, vooral die hoek!
pi_43635639
Ik vind een hardstenen plaat eroverheen zo standaard. Dat zie je bij iedere haard zo'n beetje. Dat wilden we juist niet.

We hebben het een aantal haardenspecialisten gevraagd of het uberhaupt kon. En het zou geen probleem moeten zijn. (qua warmte) We gaan iets op het hout (voor de haard) leggen als we de haard branden om de lak te beschermen. Mocht het toch niet gaan, gaan we naar een andere oplossing zoeken

Oh ja, mijn ouders hebben altijd tapijt voor de haard gehad. Geen enkel probleem .

Dude, ik kan je aan de hand van de foto's ook nog wel even uitleggen wat ik met die gordijnen bedoelde. Aan de zijkant van de haard, daar zie je ramen enzo. Daar komen gordijnen voor die tot de vloer reiken. Maar omdat die bak er staat, kan het gordijn daar niet tot de grond reiken.

Dus daar zal het gordijn korter moeten, bovendien is het gordijn wat je nooit open doen want dan heb je wel erg korte gordijnen voor de vloer . Dus op dat stuk komt een gordijn dat wel open kan, maar nooit open zal gaan .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')