Eindelijk weer een update ![]()
Eerst maar eens effekes een foto hoe het er nu uitziet (okay, het is vrij rommelig van de gordijnen
![]()
). Meubels staan er, stereo is aangesloten, overal in de kamer de mogelijkheid om speakers aan te sluiten
![]()
.
![]()
De laatste update ging over de bamboe parketvloer die toen net af was. En waar wij nog steeds helemaal gek op zijn. Daar ga ik gewoon lekker verder
![]()
.
2 Weken moet een parketvloer normaal drogen om de lak de kans te geven om uit te harden.
Bij ons was er een 4e laag lak overheen gegaan, dus hadden wij dat als minimum aangehouden. Toen we na 2 1/2 week het aandurfde om Phoebe (onze hond van 5 kg) beneden te laten en ze een beetje in de rondte ging lopen, zagen wij dat er echt overal krassen ontstonden. Als ze rende, hele diepe krassen. Wij toen Phoebe meteen weer naar boven gebracht en echt zoiets van: wtf
![]()
Parket hoort toch hard te zijn enzo.
![]()
Dus toen de vloer nog maar een week laten drogen. Phoebe erop, de krassen die ze maakte waren wel minder, maar zeker nog wel aanzienlijk.
De parketlegger had hetzelfde: dat zou echt niet moeten mogen. Hij heeft overal rondgevraagd, maar dat was niet normaal.
Over een parketvloer komt nog een polish, die de lak weer beschermd en die je eigenlijk eens in het half jaar moet opbrengen. Dus, in overleg met de parketlegger, hebben we dat er toen opgedaan. Nou, die polish is in een woord
fantastisch. ![]()
Het heet
Leha Masterpolish. Alle krassen die Phoebe had gemaakt, compleet weg. Ook echt niet meer te zien als je op je knieen minitieus zit te speuren. zit. Plus, deze laag wordt echt keihard. En, je kunt het glanzend en mat kopen. Zo kun je het uiterlijk van je vloer nog een keer veranderen
![]()
.
Achteraf denken wij dat door die 4e laklaag, die er doorgaans niet op wordt gezet, dat de droogtijd van de lak gewoon exponentieel langer is. De 1e laag is met 10 minuten droog, de 2e met een uur, de 3e 24 uur drogen en na twee weken uitgehard. De 4e laag moet misschien wel een maand of langer uitharden ofzo.
In ieder geval: wij waren weer helemaal blij met de vloer. Als Phoebe nu in de kamer loopt: geen krassen meer. Ook niet als ze speelt en roetscht door de kamer achter een speeltje aan ofzo.
We hebben er al onwijs veel positief commentaar op gehad.
Dit, plus het inrichten enzo, het installeren van luxaflex (waar ik 2 dagen op het staan boenen om ze schoon te krijgen
![]()
), heeft de rest van de maand September in beslag genomen ongeveer
![]()
.
Toen zijn we in oktober ongeveer naar gordijnstof gaan kijken. Dat is ook wel een uitdaging te noemen. We moeten 23 meter gordijn hebben. Dat komt neer op ongeveer 120 meter gordijnstof. Dan maakt het best uit of een gordijn 10 euro per meter kost, of 20 euro. We willen een soort cognac kleurige stof. Liefst een kleine rib of verlours.
We zijn eerst naar de markt in Zwolle gegaan, toen naar Utrecht, en naar de Albert Cuyp. Allemaal hadden ze niet de stof die wij wilden tegen een betaalbare prijs. Ja, als je 40 euro per meter uitgeeft, of genoegen neemt met niet onze eerste keuze. Duurste gordijnstof die wij hebben gezien daar was overigens 159 euro per meter
In Rotterdam weinig gordijnstoffen. Tot we beseften dat er nog teveel zomerse kleuren waren, en toen het echt herfstig begon te worden kwamen er overal de kleuren die wij zochten. Uiteindelijk zijn we nog een keer naar Zwolle gegaan, en naar Utrecht. In Utrecht hebben we toen wat staaltjes meegenomen en uiteindelijk is het een cognackleurige babyrib geworden, die wij vorige week zaterdag vroeg in de ochtend hebben opgehaald (met de auto op de laptjesmarkt in Utrecht is ook een uitdaging te noemen
![]()
). Wij vinden het een supermooie stof.
Op de foto hieronder zie je de stof een beetje. Ik heb een foto proberen te maken, maar da's niet echt gelukt. Lijkt wel fel rood dan
![]()
.
![]()
Ik ben bezig de gordijnen zelf te maken, en da's best leuk om te doen (hoewel tijdrovend). Ik schat in totaal zo'n 50 uur ermee bezig te gaan zijn.
Er is nog wel meer te vertellen, maar dat ga ik morgen lekker verder doen. Qua tijdslijn zitten we nu ongeveer 2 weken terug.