Volgens mij zijn zij ook bang voor hun eigen geloof...dat het niet sterk genoeg is om ze te bechermen tegen kwade invloeden van buitenaf. Al die panische reacties op een klein beetje commentaar wijst daar toch wel op.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 21:53 schreef deedeetee het volgende:
Als het om bang zijn gaat vraag ik me wel 'ns af of het niet precies omgekeerd ligt. Zij zijn veel banger voor ons dan wij voor hen. Waarom zouden ze anders zo'n heisa maken om niks ?
Zouden ze het echt op een confrontatie aan willen sturen ?
Ik heb er alle vertrouwen in dat wij ze net als Israël destijds deed stevig in hun eigen zand zullen laten bijten.
Een confrontatie zou niet echt voordelig zijn voor de moslim gemeenschap, het is tenslotte nog steeds een minderheid. Ik heb het Kosovo voorbeeld al eens eerder aangehaald, en het is niet ondenkbaar dat zoiets op termijn hier ook gebeurt.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 21:53 schreef deedeetee het volgende:
Als het om bang zijn gaat vraag ik me wel 'ns af of het niet precies omgekeerd ligt. Zij zijn veel banger voor ons dan wij voor hen. Waarom zouden ze anders zo'n heisa maken om niks ?
Zouden ze het echt op een confrontatie aan willen sturen ?
Ik heb er alle vertrouwen in dat wij ze net als Israël destijds deed stevig in hun eigen zand zullen laten bijten.
Is niet te hopen nee. Maar misschien moeten ze eens beseffen dat een groot deel van de wereld er niet op zit te wachten om respect te tonen voor andermans geloof. Een groot deel van dat grote deel zit ook niet te wachten op beperkingen van wat voor aard dan ook gebaseerd op andermans waanideën. Laat mensen toch eens in hun waarde en eis niet van die mensen dat ze respect tonen vanwege bepaalde waanideën.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 21:59 schreef Hathor het volgende:
[..]
Een confrontatie zou niet echt voordelig zijn voor de moslim gemeenschap, het is tenslotte nog steeds een minderheid. Ik heb het Kosovo voorbeeld al eens eerder aangehaald, en het is niet ondenkbaar dat zoiets op termijn hier ook gebeurt.
Ik hoop het niet trouwens.
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:09 schreef wonko het volgende:
[..]
Is niet te hopen nee. Maar misschien moeten ze eens beseffen dat een groot deel van de wereld er niet op zit te wachten om respect te tonen voor andermans geloof. Een groot deel van dat grote deel zit ook niet te wachten op beperkingen van wat voor aard dan ook gebaseerd op andermans waanideën. Laat mensen toch eens in hun waarde en eis niet van die mensen dat ze respect tonen vanwege bepaalde waanideën.
Zou je dat leuk vinden dan ?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:10 schreef Meki het volgende:
Wie is er bang voor mij ?
Ik zie geen aanleiding daarvan om van mij bang te wordenquote:
Voor jou is niemand bang, om jou moet ik altijd wel lachen.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:10 schreef Meki het volgende:
quote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:13 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Voor jou is niemand bang, om jou moet ik altijd wel lachen.
Ze kunnen het gezegde "een bord voor je kop" veranderen in " je bent een Meki"
Jullilie krijgen van ons nooit respect want daarna willen jullie onze totale onderwerping. Geef ze 1 vinger en ze nemen .....quote:Op zaterdag 18 februari 2006 11:17 schreef Meki het volgende:
[..]
http://www.nieuwnieuws.nl(...)nger_voor_islam.html
Nederlanders zijn overal bang voor.
je hoeft voor de Islaam niet bang te zijn . respect uitbrengen is voldoende
Dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:13 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik zie geen aanleiding daarvan om van mij bang te worden
Juist , Niemand weet welke geloof ik hebquote:Op zaterdag 18 februari 2006 12:00 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Hoe weet je nou dat Meki een moslim is?Zo'n avatar en wat postings zegt natuurlijk niets. Voor hetzelfde geld is hij een gewone christen met een hekel aan de Islam.
zal je een verhaaltje vertellen,quote:
Krijg je een hard plassertje en ga je dan weer stotteren.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:10 schreef Meki het volgende:
Doe niet zo Mekiquote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:13 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Voor jou is niemand bang, om jou moet ik altijd wel lachen.
Ze kunnen het gezegde "een bord voor je kop" veranderen in " je bent een Meki"
Niemand zij mij daar de plezier om doenquote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:16 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Opnieuw... zou ik je daar een plezier mee doen ?
Ophef maken over een paar cartoons is een grove belediging van de mensheid.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:19 schreef Meki het volgende:
[..]
Niemand zij mij daar de plezier om doen
En toont zeer weinig respect. Een gebrek wat nog erger wordt door het doen alsof zelfreflectie iets is wat uit een andere dimensie komt en dus niets voor mensen is.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:22 schreef pberends het volgende:
[..]
Ophef maken over een paar cartoons is een grove belediging van de mensheid.
Denk je dat de Grote Allah zo'n ophef zou maken over een paar cartoons? Dat zou Allah-onwaardig zijn, niet?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:19 schreef Meki het volgende:
[..]
De vraag blijft staan tot ik een normaal Nederlands antwoord heb.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:19 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik vind dat die cartoons helemaal niet mocht geplaast worden . dat geeft alleen problemen opquote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:24 schreef pberends het volgende:
[..]
Denk je dat de Grote Allah zo'n ophef zou maken over een paar cartoons? Dat zou Allah-onwaardig zijn, niet?
Zou je die ophef ook maken als het cartoons over het joodse geloof waren?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:27 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik vind dat die cartoons helemaal niet mocht geplaast worden . dat geeft alleen problemen op
Oowquote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:26 schreef Hathor het volgende:
[..]
De vraag blijft staan tot ik een normaal Nederlands antwoord heb.![]()
Ik vind elke beledigingen richting Homo´s en Joden etc. onacceptabelquote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:28 schreef pberends het volgende:
[..]
Zou je die ophef ook maken als het cartoons over het joodse geloof waren?
Net als het veroordelen van homos', vrouwen, andersdenkenden, etc niet zou mogen?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:27 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik vind dat die cartoons helemaal niet mocht geplaast worden . dat geeft alleen problemen op
Sommige mensen zouden ook best een wat dikkere huid en kortere tenen kunnen gebruiken.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:30 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik vind elke beledigingen richting Homo´s en Joden etc. onacceptabel
iemand beledigen in hun waarde is slecht en moet niet kunnen
Laat maar zitten Meki, was maar een geintje. Respect pik.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:29 schreef Meki het volgende:
[..]
Oow
geef eens nog een keer de vraag goed dan
ik niet begrijp
Ja en nee,quote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:27 schreef Meki het volgende:
quote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:36 schreef Hathor het volgende:
[..]
Laat maar zitten Meki, was maar een geintje. Respect pik.![]()
quote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:38 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ja en nee,
Je hebt gelijk dat modder gooien niet gelijk staat aan modder terug gooien.
Maar als we de cartoons in bepaalde M.O. kranten iets te letterlijk zouden nemen dan waren er dagelijks rellen in Europa. En dat al decenia lang.
Dankzij de smeltkroes in Europa worden veel (zo niet alle geloven) toegelaten op het vasteland. Alleen de betekenis achter het geloof is nog aan discussie (!!) onderhevig. En gelukkig niet dankzij geweld.
Terug naar de vraag naar de cartoons, hadden ze geplaatst moeten worden ?
Enerzijds denk ik ja.Om een noodzakelijke verlichting op gang te brengen om niet alles te letterlijk te nemen.
Anderzijds denk ik nee.Waarom zou je mensen kwetsen die een relatie met god hebben.
Het is een geloofs, maatschappelijk vraagstuk. Maar als atheist kies ik eerder voor het huidige maatschappelijk vraagstuk omdat dit het meest beproefbare is.
Moderne NSB'ers. Mensen die zich niets intresseren voor hun achtergrond en direct in bed gaan met de eerste de beste agressor waarmee ze geconfronteerd worden 'om maar veilig te zijnquote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:09 schreef Hathor het volgende:
Ik vraag me wel af wie die 3% neutralen zijn.
Waarom zou je een mening hechten aan een ongelovige varken die die Deense cartoonist is? Dat is toch Islam-onwaardig.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:30 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik vind elke beledigingen richting Homo´s en Joden etc. onacceptabel
iemand beledigen in hun waarde is slecht en moet niet kunnen
quote:Op zaterdag 18 februari 2006 11:17 schreef Meki het volgende:
[..]
http://www.nieuwnieuws.nl(...)nger_voor_islam.html
Nederlanders zijn overal bang voor.
je hoeft voor de Islaam niet bang te zijn . respect uitbrengen is voldoende
Jah mischien is dat Islam-onwaardig maar ik hecht enkel mijn meningquote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:45 schreef pberends het volgende:
[..]
Waarom zou je een mening hechten aan een ongelovige varken die die Deense cartoonist is? Dat is toch Islam-onwaardig.
Denk jij werkelijk dat jij de Islam aanhing als je ouders niet moslim waren? Nee, tuurlijk niet. Als je ouders streng-christelijk waren, had je nu een jezus-kruis om je nek hangen.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:49 schreef Meki het volgende:
[..]
Jah mischien is dat Islam-onwaardig maar ik hecht enkel mijn mening
nee , dat weet ikquote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:52 schreef pberends het volgende:
[..]
Denk jij werkelijk dat jij de Islam aanhing als je ouders niet moslim waren? Nee, tuurlijk niet. Als je ouders streng-christelijk waren, had je nu een jezus-kruis om je nek hangen.
En hoe kom jij aan die mening? Die is jou ingegeven door de islam...ziet totaal geen nadenken van jouw kant bij.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:49 schreef Meki het volgende:
[..]
Jah mischien is dat Islam-onwaardig maar ik hecht enkel mijn mening
Onderbouw dat eens?quote:
Hoezo aangegeven door de Islaamquote:Op zaterdag 18 februari 2006 23:05 schreef wonko het volgende:
[..]
En hoe kom jij aan die mening? Die is jou ingegeven door de islam...ziet totaal geen nadenken van jouw kant bij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |