abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 februari 2006 @ 13:52:01 #101
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_35219606
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 11:31 schreef Meki het volgende:
Nederland steunt massaal Hirsi Ali Ayaan . Dat is pas schandaliger
Ze is volksvertegenwoordiger, wat is daar schandalig aan?
Say your prayers
  zaterdag 18 februari 2006 @ 13:53:46 #102
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_35219651
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 13:50 schreef R@b het volgende:

[..]

En als ik nou eens helemaal geen zin heb om respect op te brengen voor bepaalde zinsneden uit de Koran? Wat dan?

Tevens betekent islam onderwerping (overgave aan de wil van God ). Ik heb helemaal geen zin om me uit respect te onderwerpen aan een geloof uit het Midden Oosten.

Moet ik nu wel bang zijn?
Niemand dwingt jou om je te overgeven aan God. Dus wat loop je te miepen?
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_35219969
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 13:53 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Niemand dwingt jou om je te overgeven aan God. Dus wat loop je te miepen?
Het gaat bij jou over de islam dus over de koran dus over allah. De gelovigen in Nederland (en in de verdere westerse wereld) hebben het over de Christelijke religies, dus over de bijbel dus over God. En de mensen die in God geloven houden van Gód, niet van allah. Er zóu geen verschil moeten zijn tussen God en allah, maar door de verkeerde intepretaties van de koran, zoals deze gedaan worden door de fundamentalisten die de dood aan de ongelovigen (zij die niet in allah geloven maar in God) prediken, is er een levensgroot verschil ontstaan tussen onze God en jullie allah, die volgens jullie naar ons toe helemáál niet zo barmhartig meer is!
  zaterdag 18 februari 2006 @ 14:06:38 #104
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_35220007
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 11:27 schreef Meki het volgende:

dat zou pas de integratie van pas komen
Marrokaanse vlag in je avater vervangen voor een Nederlandse ook.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 14:11:20 #105
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_35220163
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 11:30 schreef Meki het volgende:

[..]

Denemarken is eigen schuld
Hahaha.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 14:26:11 #106
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_35220555
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 13:14 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Ik vind het een onruststoker die erop gebrand is om van Nederland Somalië te maken door dood en verderf te zaaien. Zij moet gestopt worden in de naam van vrede.
Ik denk dat je de boel omdraait vriend. Die zwakzinnigen die zogenaamd alles uit de naam van allah doen, die moeten gestopt worden.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 14:28:05 #107
126836 Super7fighter
pi_35220609
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 14:05 schreef progrock het volgende:

[..]

Het gaat bij jou over de islam dus over de koran dus over allah. De gelovigen in Nederland (en in de verdere westerse wereld) hebben het over de Christelijke religies, dus over de bijbel dus over God. En de mensen die in God geloven houden van Gód, niet van allah. Er zóu geen verschil moeten zijn tussen God en allah, maar door de verkeerde intepretaties van de koran, zoals deze gedaan worden door de fundamentalisten die de dood aan de ongelovigen (zij die niet in allah geloven maar in God) prediken, is er een levensgroot verschil ontstaan tussen onze God en jullie allah, die volgens jullie naar ons toe helemáál niet zo barmhartig meer is!
Maar Rab is helemaal geen christen? Waarom kom jij dan met zo'n verwrongen Godsbeeld en vijanddenken?
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 14:30:55 #108
126836 Super7fighter
pi_35220682
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 14:26 schreef cheqy het volgende:

[..]

Ik denk dat je de boel omdraait vriend. Die zwakzinnigen die zogenaamd alles uit de naam van allah doen moeten gestopt worden.
Wie is er nou zwakzinnig? Een van schoonmaker tot politica geworden onruststoker die vindt dat alle moslims gescreend moeten worden bij sollicitatiegesprekken, of de vrome moslimburger in Nederland die vrede en veiligheid wil voor allen en zijn kinderen wil laten opgroeien in zekerheid en verdraagzaamheid?
  zaterdag 18 februari 2006 @ 14:33:44 #109
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35220753
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 14:30 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Wie is er nou zwakzinnig? Een van schoonmaker tot politica geworden onruststoker die vindt dat alle moslims gescreend moeten worden bij sollicitatiegesprekken, of de vrome moslimburger in Nederland die vrede en veiligheid wil voor allen en zijn kinderen wil laten opgroeien in zekerheid en verdraagzaamheid?
ik heb bij aha nooit het idee gehad dat ze altijd schoonmaakster zou blijven. haar taalvaardigheden, inzichten en onderbouwde subjectiviteit leken mij meer weggelegd voor vrouwen die intelligent zijn. misschien is dat de angst van sommige 'mannetjes'?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_35220789
ik ben niet bang voor de islam, ik wens er alleen niet mee geconfronteerd te worden omdat ik er persoonlijk niets mee heb.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 14:36:21 #111
139493 visionnaire
de grote leider
pi_35220828
quote:

[..]

quote:
type of school en plaats (hoger-)beroepsonderwijs
- HBO-opleiding maatschappelijk werk en dienstverlening (propedeuse) Hogeschool "De Horst" te Driebergen, van 1994 tot 1995

academische studie en universiteit
- politicologie (Rijks)universiteit Leiden, van 1995 tot 2000

bron
ze mag zich dan ook Drs. A. Hirsi Ali noemen. hoe zit het met jou?
of was het nou met ij? :?
  zaterdag 18 februari 2006 @ 14:39:25 #112
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35220923
laten we haar internationale prijzen/waarderingen niet vergeten. in nederland wordt een belangrijk persoon vaak verguist, terwijl dat in andere landen helemaal niet het geval hoeft te zijn.
pi_35220981
quote:

[..]

... en ondertussen denkt dat wij zullen branden omdat we ongelovig zijn.

waarom denk je eigenlijk dat ze moslims gescreend wil zien? er zitten gevaarlijke lui tussen die die zekerheid en verdraagzaamheid die we kennen wel eens aan banden willen leggen. het is voor hun eigen bestwil.

als je werkelijk die brave moslimburger bent dan hoef je niets te vrezen voor aha, maar accepteer gewoon dat je in een land leeft waar de wetten van de koran niet tellen.
trug van weggeweest
  zaterdag 18 februari 2006 @ 14:46:41 #114
126836 Super7fighter
pi_35221136
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 14:36 schreef visionnaire het volgende:

[..]

[..]

ze mag zich dan ook Drs. A. Hirsi Ali noemen. hoe zit het met jou?
Politicologie? Ik zou haar proefschrift wel eens willen zien, ze kan nauwelijks uit haar woorden komen.
Gelukkig heb ik daar geen last van en zal ik mezelf nuttig maken voor de mensheid in plaats van chaos en verderf te zaaien.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 14:47:31 #115
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35221162
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 14:46 schreef Super7fighter het volgende:

en zal ik mezelf nuttig maken voor de mensheid in plaats van chaos en verderf te zaaien.
(maar doe niet te hard je best voor die mensheid, je zal dan namelijk nog wel eens verbitterd uit kunnen komen)
  zaterdag 18 februari 2006 @ 14:47:44 #116
126836 Super7fighter
pi_35221169
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 14:41 schreef rotsbloque het volgende:

[..]

... en ondertussen denkt dat wij zullen branden omdat we ongelovig zijn.

waarom denk je eigenlijk dat ze moslims gescreend wil zien? er zitten gevaarlijke lui tussen die die zekerheid en verdraagzaamheid die we kennen wel eens aan banden willen leggen. het is voor hun eigen bestwil.

als je werkelijk die brave moslimburger bent dan hoef je niets te vrezen voor aha, maar accepteer gewoon dat je in een land leeft waar de wetten van de koran niet tellen.
Dus jij bent een voorstander van discriminatie gekoppeld aan geloof en huidskleur?
pi_35221200
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 14:28 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Maar Rab is helemaal geen christen? Waarom kom jij dan met zo'n verwrongen Godsbeeld en vijanddenken?
Verwrongen??
  zaterdag 18 februari 2006 @ 14:52:32 #118
139493 visionnaire
de grote leider
pi_35221320
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 14:46 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Politicologie? Ik zou haar proefschrift wel eens willen zien, ze kan nauwelijks uit haar woorden komen.
Gelukkig heb ik daar geen last van en zal ik mezelf nuttig maken voor de mensheid in plaats van chaos en verderf te zaaien.
ik zal niet zeggen dat politicologie een nuttige/lastige studie is, maar ik wilde simpelweg aantonen dat jouw ongenuanceerde stelling wel voor correctie vatbaar was.
of was het nou met ij? :?
pi_35221517
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 14:47 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Dus jij bent een voorstander van discriminatie gekoppeld aan geloof en huidskleur?
... en cultuur. Maar we hebben het niet over discriminatie, we hebben het over waarheden.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 15:03:55 #120
126836 Super7fighter
pi_35221726
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 14:52 schreef visionnaire het volgende:

[..]

ik zal niet zeggen dat politicologie een nuttige/lastige studie is, maar ik wilde simpelweg aantonen dat jouw ongenuanceerde stelling wel voor correctie vatbaar was.
Als zij zegt dat moslims gescreend moeten worden, dan vind ik haar een gevaarlijke gek.
Wanneer ik om mijn heen kijk in mijn collegazaal zie ik bijna alleen maar blanke, Nederlandse niet-moslims om heen. Wat heeft het dan voor mij dan nut om biomedische wetenschappen te studeren als ik later niet aan de bak kom, doordat er een of andere crazy politica uitdraagt dat het oke is om moslims te discrimineren op hun geloof? Zulke uitspraken dragen niks bij aan de samenleving en scheppen alleen een onprettige en ongewenste sfeer in Nederland. Net zoals het te idioot voor woorden is om het recht van Antilliaanse tienermoeders om kinderen te krijgen te ontnemen.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 15:05:10 #121
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35221776
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 15:03 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Als zij zegt dat moslims gescreend moeten worden, dan vind ik haar een gevaarlijke gek.
Wanneer ik om mijn heen kijk in mijn collegazaal zie ik bijna alleen maar blanke, Nederlandse niet-moslims om heen. Wat heeft het dan voor mij dan nut om biomedische wetenschappen te studeren als ik later niet aan de bak kom, doordat er een of andere crazy politica uitdraagt dat het oke is om moslims te discrimineren op hun geloof? Zulke uitspraken dragen niks bij aan de samenleving en scheppen alleen een onprettige en ongewenste sfeer in Nederland. Net zoals het te idioot voor woorden is om het recht van Antilliaanse tienermoeders om kinderen te krijgen te ontnemen.
ik vind dat je de moslims die excessief zijn teveel op jezelf betrekt. je moet je niet zo vereenzelvigen met de groep waar aha kritiek op uit. het zijn niet allemaal evengoede 'broeders'.
pi_35222056
quote:
Nederlanders zijn overal bang voor
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 15:25:24 #123
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_35222435
Is er iemand bang voor mij?

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_35222461
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 15:25 schreef BansheeBoy het volgende:

²
nee hoor ik mep je zo terug naar het land waar je vandaan komt indien het nodig is
  zaterdag 18 februari 2006 @ 15:27:13 #125
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35222487
quote:

²
neen. al hoop ik dat je je kinderen met minder negatieve dogma's, zoals over homoseksualiteit en joden, opvoedt.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 15:29:03 #126
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_35222556
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 15:27 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

neen. al hoop ik dat je je kinderen met minder negatieve dogma's, zoals over homoseksualiteit en joden, opvoedt.
Ik haat helemaal geen joden of homo's, juist jij zou dat moeten weten, je kent me al zo lang.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zaterdag 18 februari 2006 @ 15:29:37 #127
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35222575
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 15:29 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik haat helemaal geen joden of homo's, juist jij zou dat moeten weten, je kent me al zo lang.

²
ik heb het over negatieve denkwijzes die een vrije keuze in de weg staan.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 15:30:09 #128
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_35222595
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 11:17 schreef Meki het volgende:

[..]

http://www.nieuwnieuws.nl(...)nger_voor_islam.html

Nederlanders zijn overal bang voor.
je hoeft voor de Islaam niet bang te zijn . respect uitbrengen is voldoende
Simpele ziel.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_35222748
quote:

²
Zou ik je daar een plezier mee doen dan ?
pi_35223096
Ik dacht dat juist Moslims aandrongen om zaken niet te generaliseren, dus waarom absolute termen als"Nederlanders" en "de Islaam".?
Yeah baby Yeah!
pi_35223112
quote:

[..]

Ik denk dat jij de soera's nog eens goed moet lezen en je dan moet afvragen of dat wel respectvol is tegenover niet gelovigen.

[ Bericht 1% gewijzigd door An_O_Niem op 18-02-2006 16:01:51 ]
De mens is een dwaas. Niet eens in staat een mug te maken
en creeert zich goden en heiligen bij de vleet.
pi_35223259
  zaterdag 18 februari 2006 @ 15:59:14 #133
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35223374
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 15:55 schreef An_O_Niem het volgende:

[..]
hoi henk!
pi_35223507

probeer ook maar eens 1 positief item te erover vinden.....
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_35223511
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 12:18 schreef koffiekoekje het volgende:
Zijn hier überhaupt mensen die sociaal contakt hebben met moslims? (ik bedoel in deze geen "hoi" contact, of er toevallig naast zitten tijdens de pauze)
Ik, met 1 Marokkaanse jongen van m'n studie. Maar dat is een gast die al een bachelor en een master op een Marokkaanse Universiteit gehaald heeft en hier naartoe gekomen is op een soort 'studievisum'. Ook heeft hij in 1 jaar tijd foutloos Nederlands leren spreken en schrijven. Echt een super aardige gast.

Niet echt een correct beeld van de meerderheid dus.
pi_35223599
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 15:59 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hoi henk!
??????HENK
pi_35223615
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 16:04 schreef Roellio het volgende:

[..]

Ik, met 1 Marokkaanse jongen van m'n studie. Maar dat is een gast die al een bachelor en een master op een Marokkaanse Universiteit gehaald heeft en hier naartoe gekomen is op een soort 'studievisum'. Ook heeft hij in 1 jaar tijd foutloos Nederlands leren spreken en schrijven. Echt een super aardige gast.

Niet echt een correct beeld van de meerderheid dus.
Ik heb ook contact met diverse moslims via werk en sport en heb er nooit problemen mee gehad, hun religie was geen enkel moment een obstakel in welke zin dan ook, hooguit dat ze geen alcohol drinken in een sportkantine en vasten dus ieder seizoen fysiek wat zwakjes zijn een bepaalde periode.
Ik neem aan dat iedereen dat wel heeft, niet dan?
Yeah baby Yeah!
  zaterdag 18 februari 2006 @ 16:07:52 #138
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35223646
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 16:06 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ik heb ook contact met diverse moslims via werk en sport en heb er nooit problemen mee gehad, hun religie was geen enkel moment een obstakel in welke zin dan ook, hooguit dat ze geen alcohol drinken in een sportkantine en vasten dus ieder seizoen fysiek wat zwakjes zijn een bepaalde periode.
Ik neem aan dat iedereen dat wel heeft, niet dan?
zekers
  zaterdag 18 februari 2006 @ 16:18:58 #139
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_35224006
quote:

[..]

Hahaha, jij bent echt goed. Vooral die ettertjes kinderen van hun weten niet eens wat verdraagzaamheid betekent.

En nogmaals ik vind die zogenaamde geloofsfanaten zeker zwakzinnig. Als ik om maar een voorbeeld te geven de beelden op tv zie van die cartoondemonstraties. Dat hysterische gedoe van die malloten, vind jij dat normaal dan? Als ik dat zie zie weet ik nooit wat ik moet doen, of ze uitlachen of medelijden krijgen met ze omdat ze zo zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 februari 2006 @ 17:20:07 #140
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_35226064
quote:

Wanneer ik om mijn heen kijk in mijn collegazaal
Ah..., dat maakt veel duidelijk

Een studentje in de schoolbanken, wijsheid van anderen tot zich nemend in een beschermde omgeving, zonder enige relevante levenservaring.
pi_35227029
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 14:47 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

huidskleur niet, geloof ja. maar je moet het wel in perspectief blijven zien, zo'n maatregel, daar hebben goede moslims allemaal maar voordeel van.
trug van weggeweest
  zaterdag 18 februari 2006 @ 17:59:59 #142
3542 Gia
User under construction
pi_35227397
quote:

M.a.w. als je geen respect hebt voor moslims, dan moet je wel bang zijn?

Ik maak nog altijd zelf uit voor wie ik wel en voor wie ik geen respect heb. Ik respecteer alleen aardige mensen, ongeacht ras, religie, sexe of afkomst.
pi_35227661
quote:

[..]

even off-topic.
waarom is dat zo idioot? je beschermt ze alleen maar tegen zichzelf, voor die meiden is het blijkbaar een vanzelfsprekendheid om zo snel mogelijk kinderen te krijgen en vervolgens gebruik te maken van dure gesubsidieerde instanties als tienermoedersopvang. Als je op dat punt wil bezuinigen, schop je dus eigenlijk tienermoeders de straat op zonder geld. Als je ze wilt helpen, dan zorg je ervoor dat ze eerst een goed toekomstperspectief krijgen en dan is er altijd nog plaats voor kinderen.

Die onprettige en ongewenste sfeer ontstaat alleen door mensen als jij die het blijkbaar nodig vinden om alles in het verdomhoekje van racisme/discriminatie te proppen, terwijl in mijn ogen iedereen uiteindelijk van dit soort maatregelen beter wordt en het de overheid geen klauwen vol met geld kost.
trug van weggeweest
pi_35229241
'Meer angst voor islam na cartoonaffaire'
quote:
Imagoprobleem
In het AD laat Ayhan Tonca, voorzitter van het Contactorgaan Moslims en Overheid, weten dat de islam volgens hem een groot ''imagoprobleem'' heeft.
Imagoprobleem?? Volgens mij heeft Saddam Hoessein ook een imagoprobleem als massamoordenaar. Hoe zou dat nou komen?? .
  zaterdag 18 februari 2006 @ 18:57:41 #145
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_35229480
De schellen vallen hun van de ogen.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 19:25:08 #146
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_35230559
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 18:52 schreef pberends het volgende:
'Meer angst voor islam na cartoonaffaire'
[..]

Imagoprobleem?? Volgens mij heeft Saddam Hoessein ook een imagoprobleem als massamoordenaar. Hoe zou dat nou komen?? .
pi_35235515
Tsja, bang voor een geloof? of bang voor de mensen die menen op een bepaalde manier (bommen, nek eraf snijden en noem maar op) ''iets'' zouden moeten uitdragen?
Ik maak me meer zorgen, vooral als ik commentaar zie dat allerlei zaken ''normaal'' zijn volgens toch stiekem een hele hoop mensen.
Vooral de laatste generatie zijn behoorlijk anti westers, de ouderen in principe (mijn beleving althans) niet zo, die proberen er nog iets aan te doen.
Ik vind het prima als je een bepaald geloof hebt, christen/moslim of wat dan ook, maar ga er wel normaal mee om, en ik denk dat een heel groot aantal moslims dit niet meer kunnen, het kan toch niet zo zijn dat er alleen maar 1 geloof wordt geaccepteerd en dat is moslim zijn of heel snel worden, want anders.....
Ik vond persoonlijk de borden erger van de demonstranten dan de cartoons, teksten als de 3e wereldoorlog komt eraan en europa, we komen..... ppppfffff.....
Kan je wel vertellen dat de jeugd (van 12 of jonger tot 25) dit helemaal geweldig vinden, niet alleen natuurlijk, maar standaard in groepen, met Hamas trainingsjacks... wow, kun je trots op zijn...
Ik vind het in ieder geval niet nodig om er bang voor te zijn, en ik hoop dat als het ooit nodig mocht zijn dat andere mensen dat ook niet zijn, op een gegeven moment is iedereen toch echt zat.
Leef zo goed als je kunt, dat doe je namelijk maar 1x
pi_35235771
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 21:23 schreef rayhe het volgende:
Tsja, bang voor een geloof? of bang voor de mensen die menen op een bepaalde manier (bommen, nek eraf snijden en noem maar op) ''iets'' zouden moeten uitdragen?
Ik maak me meer zorgen, vooral als ik commentaar zie dat allerlei zaken ''normaal'' zijn volgens toch stiekem een hele hoop mensen.
Vooral de laatste generatie zijn behoorlijk anti westers, de ouderen in principe (mijn beleving althans) niet zo, die proberen er nog iets aan te doen.
Ik vind het prima als je een bepaald geloof hebt, christen/moslim of wat dan ook, maar ga er wel normaal mee om, en ik denk dat een heel groot aantal moslims dit niet meer kunnen, het kan toch niet zo zijn dat er alleen maar 1 geloof wordt geaccepteerd en dat is moslim zijn of heel snel worden, want anders.....
Ik vond persoonlijk de borden erger van de demonstranten dan de cartoons, teksten als de 3e wereldoorlog komt eraan en europa, we komen..... ppppfffff.....
Kan je wel vertellen dat de jeugd (van 12 of jonger tot 25) dit helemaal geweldig vinden, niet alleen natuurlijk, maar standaard in groepen, met Hamas trainingsjacks... wow, kun je trots op zijn...
Ik vind het in ieder geval niet nodig om er bang voor te zijn, en ik hoop dat als het ooit nodig mocht zijn dat andere mensen dat ook niet zijn, op een gegeven moment is iedereen toch echt zat.
En dat moment is dichterbij dan menigeen denkt...
pi_35236246
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 11:29 schreef RobertoCarlos het volgende:
Jammer dat in dit nieuwsbericht zo erg de link gelegd wordt tussen "de" Islam en "heel" Nederland. "De" islam is natuurlijk niet gevaarlijk, wel dictaturen en extreme personen die een geloof misbruiken, of dat nou christen, moslims of van een ander geloof zijn.
Ik zou die vraagstelling van de enquete wel eens willen zien, want daar klopt volgens mij niet veel van....
Je kunt trouwens ook zeggen dat 56% niet bang geworden is.....
Het gaat niet om 'bang', het gaat om banger

Uit dit onderzoek kan je niet afleiden of 44% bang is of 100%.
Andersom ligt het aantal niet bange mensen dus tussen de 0 en de 56%.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_35236532
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 21:23 schreef rayhe het volgende:
op een gegeven moment is iedereen toch echt zat.
Carnaval?

Maar even serieus: De rest van de wereld zal inderdaad wel op tijd ingrijpen, het probleem met terroristen is dat ze lastig te pakken zijn. In Londen zijn iets van 15 aanslagen voorkomen, maar op 7/7 was het toch raak, niks aan te doen.

Maargoed, het aantal terroristen is natuurlijk lang niet groot genoeg om hun heilige oorlog te kunnen winnen, maar of een beetje angst onterecht is weet ik niet.
En de angst omvat meer dan alleen het terrorisme natuurlijk, ook het zgn. straatterreur, en rellen zoals in Parijs spelen een grote rol.

Hoe dan ook is er een groot probleem voor de Islam, men wordt steeds minder tolerant tegenover moslims, en respect en/of tolerantie kweek je ook niet met vandalisme, moord, geweld en bedreiging...
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 21:53:29 #151
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_35236535
Als het om bang zijn gaat vraag ik me wel 'ns af of het niet precies omgekeerd ligt. Zij zijn veel banger voor ons dan wij voor hen. Waarom zouden ze anders zo'n heisa maken om niks ?
Zouden ze het echt op een confrontatie aan willen sturen ?
Ik heb er alle vertrouwen in dat wij ze net als Israël destijds deed stevig in hun eigen zand zullen laten bijten.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_35236691
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 21:53 schreef deedeetee het volgende:
Als het om bang zijn gaat vraag ik me wel 'ns af of het niet precies omgekeerd ligt. Zij zijn veel banger voor ons dan wij voor hen. Waarom zouden ze anders zo'n heisa maken om niks ?
Ik heb er alle vertrouwen in dat wij ze net als Israël destijds deed stevig in hun eigen zand zullen laten bijten.
Volgens mij zijn zij ook bang voor hun eigen geloof...dat het niet sterk genoeg is om ze te bechermen tegen kwade invloeden van buitenaf. Al die panische reacties op een klein beetje commentaar wijst daar toch wel op.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_35236783
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 21:53 schreef deedeetee het volgende:
Een confrontatie zou niet echt voordelig zijn voor de moslim gemeenschap, het is tenslotte nog steeds een minderheid. Ik heb het Kosovo voorbeeld al eens eerder aangehaald, en het is niet ondenkbaar dat zoiets op termijn hier ook gebeurt.

Ik hoop het niet trouwens.
pi_35236824
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 11:25 schreef visionnaire het volgende:
Die uitslag
  zaterdag 18 februari 2006 @ 22:05:38 #155
78780 deedeetee
pi_35237018
Ja van die uitslag kijkt niemand hier op......
pi_35237146
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 21:59 schreef Hathor het volgende:

[..]

Een confrontatie zou niet echt voordelig zijn voor de moslim gemeenschap, het is tenslotte nog steeds een minderheid. Ik heb het Kosovo voorbeeld al eens eerder aangehaald, en het is niet ondenkbaar dat zoiets op termijn hier ook gebeurt.

Ik hoop het niet trouwens.
Is niet te hopen nee. Maar misschien moeten ze eens beseffen dat een groot deel van de wereld er niet op zit te wachten om respect te tonen voor andermans geloof. Een groot deel van dat grote deel zit ook niet te wachten op beperkingen van wat voor aard dan ook gebaseerd op andermans waanideën. Laat mensen toch eens in hun waarde en eis niet van die mensen dat ze respect tonen vanwege bepaalde waanideën.
pi_35237184
Ik vraag me wel af wie die 3% neutralen zijn.
pi_35237220
Wie is er bang voor mij ?
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_35237221
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 22:09 schreef wonko het volgende:

[..]

Is niet te hopen nee. Maar misschien moeten ze eens beseffen dat een groot deel van de wereld er niet op zit te wachten om respect te tonen voor andermans geloof. Een groot deel van dat grote deel zit ook niet te wachten op beperkingen van wat voor aard dan ook gebaseerd op andermans waanideën. Laat mensen toch eens in hun waarde en eis niet van die mensen dat ze respect tonen vanwege bepaalde waanideën.
Helemaal mee eens.
pi_35237240
Zoveel antwoorden op mijn vraag daar ga ik niet op beantwoorden
mensen die dat willen moeten opnieuw gaan vragen
pi_35237250
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 22:10 schreef Meki het volgende:
Zou je dat leuk vinden dan ?
pi_35237254
Mensen zijn niet bang voor de islam, mensen zijn bang voor een wereldwijde botsing tussen moslims en het westen, dat is toch iets heel anders?

Ikzelf ben niet bang voor de islam, niet van een moslim, ik ben voor niemand bang for that matter.

Ontmoet iedere dag 100en mensen en iedereen die de deur binnenkomt is voor mij gelijk, rood, blank, zwart, christen, moslim whatever, iedereen die zich niet gedraagt is voor mij, om het even wie of wat je bent.

De meeste problemen die er nu zijn komen door de slappe hap houding van regering.

Mensen zitten zo in elkaar, voorbeeld: je loopt op straat met een klein groepje en voor de grap gooit 1tje een fiets om, niemand reageert of zegt wat, je komt er mee weg.
Later gooi je 3 fietsen om , mensen kijken wel, zelfs verderop een agent, maar wat denk je? er gebeurt niets.
Je gaat de grenzen zoeken en voor je het weet sta je ruiten in te gooien, auto's leeg te jatten en noem maar op, de consequensies zijn nihil of verwaarloosbaar, een nachtje in de cel, nou en?
Conclusie, jongeren ( en nee, niet allemaal, gelukkig) zoeken steeds verder de grenzen op en dat kan ook want er word niets aan gedaan, ze komen ermee weg, en dus de volgende keer maar weer wat groters of ergers.
En, helaas helaas, zijn dit met grote regelmaat jonge allochtonen, marokkaans of ook wel antiliaans, wou dat het niet zo was, maar zie elke week de zelfde beelden voor mijn deur.

Daartegenover heb ik ook goed nieuws!
Op de zaak waar ik werk komen natuurlijk ook veel allochtone jongeren, een groepje 4 a 5 man, je kent ze wel, komen nors/stoer kijkend binnen om, laten we wel wezen , over het algemeen wat te jatten.

En wat heb ik gemerkt? door ze bij binnenkomst alleen al als een normale klant te behandelen( goedenmiddag/avond!, hoe is het leven?) zie je ze al verbaast kijken, sommigen hebben het zelfs tegen mij gezegt dat ze meestal weggekeken worden, bij mij niet, tenzij ze donderjagen of jatten, dan heb je een probleem.
Nu staat het grootste tuig bij mij gezellig pizza te eten die ik dan even voor ze warm maak, rekenen alles af en ruimen ook de boel daarna even op, zo kan het ook, ze kennen de regels en grenzen bij mij, zodra er een collega in de zaak staat is het meestal weer mis.
Geven en nemen, als we dat nou allemaal een beetje doen komt het best wel goed.

Daartegenover sta ik ook voor SuperZeroTolerance, de politie moet weer respect krijgen,

Donderjagen op straat?, een grote bek?, mag je gaan afkoelen in een cel, zet desnoods containers op het parkeerterrein van de politie, niets meer accepteren, daarna gelijk een rekening voor het gebruik van die cel per uur

3 strikes is out , dan mag je een paar weekjes afkoelen op een heropvoedingskamp geleid door militairen, en wederom de rekening mag je zelf betalen.
pi_35237333
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 22:11 schreef Hathor het volgende:

[..]

Zou je dat leuk vinden dan ?
Ik zie geen aanleiding daarvan om van mij bang te worden
pi_35237335
quote:
Voor jou is niemand bang, om jou moet ik altijd wel lachen.

Ze kunnen het gezegde "een bord voor je kop" veranderen in " je bent een Meki"
  zaterdag 18 februari 2006 @ 22:14:15 #165
78780 deedeetee
pi_35237348
Het komische aan dat respect gedoe vind ik altijd dat ze zelf het christendom aan hun laars lappen en vrolijk verklaren dat Christus * alleen maar een profeet is * en als wij Mohammed zo zouden degraderen dat echt niet gepikt worden.......
pi_35237355
Ey Kanjer...bezorg je ook aan huis ?
pi_35237366
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 22:13 schreef Kanjer het volgende:

[..]

ze zijn niet bang
pi_35237403
Ik ben beslist niet bang voor de islam. Als het zal uitdraaien op een keihard uit te vechten conflict tussen de (radicale) moslims en het beschaafde Westen, dan ben ik er zeker van dat de eerst genoemde groep het jammerlijk zal verliezen.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  zaterdag 18 februari 2006 @ 22:15:27 #169
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_35237405
quote:

[..]

Jullilie krijgen van ons nooit respect want daarna willen jullie onze totale onderwerping. Geef ze 1 vinger en ze nemen .....
pi_35237435
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 22:13 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik zie geen aanleiding daarvan om van mij bang te worden
Dat is geen antwoord op mijn vraag.

Opnieuw... zou ik je daar een plezier mee doen ?
pi_35237474
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 12:00 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Hoe weet je nou dat Meki een moslim is? Zo'n avatar en wat postings zegt natuurlijk niets. Voor hetzelfde geld is hij een gewone christen met een hekel aan de Islam.
Juist , Niemand weet welke geloof ik heb
pi_35237533
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 22:14 schreef Hathor het volgende:
Ey Kanjer...bezorg je ook aan huis ?
zal je een verhaaltje vertellen,

Wij verkopen diepvries pizza's die je moet afbakken.

Laatst 4 marokkaanse jongeren op de zaak, pakken 4 pizza's en vagen of ik die op wil warmen, ik zeg kan niet heb geen oven alleen een magnetron.

Was ook goed, deal gemaakt, zou er 1tje proberen als die niet lukte mochten de andere 3 terug.

Wil je niet weten, een rauwe pizza heet gemaakt in de magnetron, zag er niet uit, maar ze vonden het lekker dus oke, zijn daarna regelmatig terug geweest om zo pizza's te eten.
pi_35237534
quote:
Krijg je een hard plassertje en ga je dan weer stotteren.
pi_35237553
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 22:13 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Doe niet zo Meki
pi_35237565
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 22:16 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op mijn vraag.

Opnieuw... zou ik je daar een plezier mee doen ?
Niemand zij mij daar de plezier om doen
pi_35237683
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 22:19 schreef Meki het volgende:

[..]

Ophef maken over een paar cartoons is een grove belediging van de mensheid.
pi_35237750
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 22:22 schreef pberends het volgende:

[..]

Ophef maken over een paar cartoons is een grove belediging van de mensheid.
En toont zeer weinig respect. Een gebrek wat nog erger wordt door het doen alsof zelfreflectie iets is wat uit een andere dimensie komt en dus niets voor mensen is.
pi_35237762
quote:

[..]

Denk je dat de Grote Allah zo'n ophef zou maken over een paar cartoons? Dat zou Allah-onwaardig zijn, niet?
pi_35237815
quote:

[..]

De vraag blijft staan tot ik een normaal Nederlands antwoord heb.
pi_35237845
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 22:24 schreef pberends het volgende:

[..]

Denk je dat de Grote Allah zo'n ophef zou maken over een paar cartoons? Dat zou Allah-onwaardig zijn, niet?
Ik vind dat die cartoons helemaal niet mocht geplaast worden . dat geeft alleen problemen op
pi_35237903
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 22:27 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik vind dat die cartoons helemaal niet mocht geplaast worden . dat geeft alleen problemen op
Zou je die ophef ook maken als het cartoons over het joodse geloof waren?
  Donald Duck held zaterdag 18 februari 2006 @ 22:29:06 #182
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_35237911
whaha die poll uitslag
Het enige toffe dat hun cultuur toevoegt is het broodje donner, maar da's dan ook alles.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_35237913
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 22:26 schreef Hathor het volgende:

[..]

De vraag blijft staan tot ik een normaal Nederlands antwoord heb.
Oow

geef eens nog een keer de vraag goed dan
ik niet begrijp
pi_35237953
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 22:28 schreef pberends het volgende:

[..]

Zou je die ophef ook maken als het cartoons over het joodse geloof waren?
Ik vind elke beledigingen richting Homo´s en Joden etc. onacceptabel
iemand beledigen in hun waarde is slecht en moet niet kunnen
pi_35238053
quote:

[..]

Net als het veroordelen van homos', vrouwen, andersdenkenden, etc niet zou mogen?
pi_35238136
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 22:30 schreef Meki het volgende:

[..]

Sommige mensen zouden ook best een wat dikkere huid en kortere tenen kunnen gebruiken.
pi_35238159
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 22:29 schreef Meki het volgende:

[..]

Oow

geef eens nog een keer de vraag goed dan
ik niet begrijp
Laat maar zitten Meki, was maar een geintje. Respect pik.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 22:38:01 #188
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_35238239
quote:
Ja en nee,
Je hebt gelijk dat modder gooien niet gelijk staat aan modder terug gooien.
Maar als we de cartoons in bepaalde M.O. kranten iets te letterlijk zouden nemen dan waren er dagelijks rellen in Europa. En dat al decenia lang.
Dankzij de smeltkroes in Europa worden veel (zo niet alle geloven) toegelaten op het vasteland. Alleen de betekenis achter het geloof is nog aan discussie (!!) onderhevig. En gelukkig niet dankzij geweld.
Terug naar de vraag naar de cartoons, hadden ze geplaatst moeten worden ?
Enerzijds denk ik ja.
  • Om een noodzakelijke verlichting op gang te brengen om niet alles te letterlijk te nemen.
    Anderzijds denk ik nee.
  • Waarom zou je mensen kwetsen die een relatie met god hebben.

Het is een geloofs, maatschappelijk vraagstuk. Maar als atheist kies ik eerder voor het huidige maatschappelijk vraagstuk omdat dit het meest beproefbare is.
  • pi_35238260
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 22:36 schreef Hathor het volgende:

[..]

Laat maar zitten Meki, was maar een geintje. Respect pik.
    pi_35238523
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 22:38 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ja en nee,
    Je hebt gelijk dat modder gooien niet gelijk staat aan modder terug gooien.
    Maar als we de cartoons in bepaalde M.O. kranten iets te letterlijk zouden nemen dan waren er dagelijks rellen in Europa. En dat al decenia lang.
    Dankzij de smeltkroes in Europa worden veel (zo niet alle geloven) toegelaten op het vasteland. Alleen de betekenis achter het geloof is nog aan discussie (!!) onderhevig. En gelukkig niet dankzij geweld.
    Terug naar de vraag naar de cartoons, hadden ze geplaatst moeten worden ?
    Enerzijds denk ik ja.
  • Om een noodzakelijke verlichting op gang te brengen om niet alles te letterlijk te nemen.
    Anderzijds denk ik nee.
  • Waarom zou je mensen kwetsen die een relatie met god hebben.

Het is een geloofs, maatschappelijk vraagstuk. Maar als atheist kies ik eerder voor het huidige maatschappelijk vraagstuk omdat dit het meest beproefbare is.

• - Ik ben tegen elke beledigen van mensen in hun waarden.

Ja , Natuurlijk doen de Midden-oosten dat ook maar ik heb Westerse landen daar nooit iets over gehoord . dus wat denk je dan
      zaterdag 18 februari 2006 @ 22:44:36 #191
    93744 Finder_elf_towns
    Sterf nu en vloek tevergeefs
    pi_35238562
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 22:09 schreef Hathor het volgende:
    Ik vraag me wel af wie die 3% neutralen zijn.
    Moderne NSB'ers. Mensen die zich niets intresseren voor hun achtergrond en direct in bed gaan met de eerste de beste agressor waarmee ze geconfronteerd worden 'om maar veilig te zijn '. Inmiddels zouden we moeten weten van collaberatie met de vijand je zowel geen veiligheid als een betere positie opleverd.
    pi_35238593
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 22:30 schreef Meki het volgende:

[..]

Waarom zou je een mening hechten aan een ongelovige varken die die Deense cartoonist is? Dat is toch Islam-onwaardig.
    pi_35238746
    quote:

[..]

"respect uitbrengen"

Zoals de islam (bewust zonder hoofdletter) respect heeft voor de vrijheid van mensen? Zoals het respect dat kut Marokkaantjes (was die Oudkerk toch nog ergens goed voor, nu kan ik dit zonder ban zeggen) de Nederlandse samenleving geven?

Het enige wat de islam wil, is werelddominatie. Iedereen die het er niet mee eens is, wordt gestenigd of een hand afgehakt. Vrouwen zijn lager dan honden en als ze bv verkracht worden, dan is dat hun eigen schuld. Ongelovigen dienen vermoord te worden. Vrijheid van meningsuiting of andere geloven is onaccaptabel. Wetenschap is onnodig, je hebt immers dat vodje genaamd de koran.

Vind je het gek dat fatsoenlijke mensen daar niets van moeten hebben?
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
    pi_35238778
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 22:45 schreef pberends het volgende:

[..]

Waarom zou je een mening hechten aan een ongelovige varken die die Deense cartoonist is? Dat is toch Islam-onwaardig.
    Jah mischien is dat Islam-onwaardig maar ik hecht enkel mijn mening
    pi_35238852
    Rot op Nederlanders zijn niet bang voor de Islam, zou je wel willen he arrogant ventje

Trouwens niemand die ik ken is ook maar een beetje bang voor welke moslim dan ook, dus ik had liever dat je wegbleef met dit soort praatjes. Jah dank u.

[ Bericht 34% gewijzigd door Wojworshebn op 18-02-2006 22:58:14 ]
    pi_35238947
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 22:49 schreef Meki het volgende:

[..]

Denk jij werkelijk dat jij de Islam aanhing als je ouders niet moslim waren? Nee, tuurlijk niet. Als je ouders streng-christelijk waren, had je nu een jezus-kruis om je nek hangen.
    pi_35239377
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 22:52 schreef pberends het volgende:

[..]

Denk jij werkelijk dat jij de Islam aanhing als je ouders niet moslim waren? Nee, tuurlijk niet. Als je ouders streng-christelijk waren, had je nu een jezus-kruis om je nek hangen.
    nee , dat weet ik
    pi_35239619
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 22:49 schreef Meki het volgende:

[..]

En hoe kom jij aan die mening? Die is jou ingegeven door de islam...ziet totaal geen nadenken van jouw kant bij.
    pi_35239628
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 22:59 schreef Meki het volgende:

[..]

nee , dat weet ik
    Onderbouw dat eens?
    pi_35239703
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 23:05 schreef wonko het volgende:

[..]

En hoe kom jij aan die mening? Die is jou ingegeven door de islam...ziet totaal geen nadenken van jouw kant bij.
    Hoezo aangegeven door de Islaam
    dit mening is gebasseerd over mij openlijke respect aan iedereen
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')