Mensen zijn niet bang voor de islam, mensen zijn bang voor een wereldwijde botsing tussen moslims en het westen, dat is toch iets heel anders?
Ikzelf ben niet bang voor de islam, niet van een moslim, ik ben voor niemand bang for that matter.
Ontmoet iedere dag 100en mensen en iedereen die de deur binnenkomt is voor mij gelijk, rood, blank, zwart, christen, moslim whatever, iedereen die zich niet gedraagt is voor mij, om het even wie of wat je bent.
De meeste problemen die er nu zijn komen door de slappe hap houding van regering.
Mensen zitten zo in elkaar, voorbeeld: je loopt op straat met een klein groepje en voor de grap gooit 1tje een fiets om, niemand reageert of zegt wat, je komt er mee weg.
Later gooi je 3 fietsen om , mensen kijken wel, zelfs verderop een agent, maar wat denk je? er gebeurt niets.
Je gaat de grenzen zoeken en voor je het weet sta je ruiten in te gooien, auto's leeg te jatten en noem maar op, de consequensies zijn nihil of verwaarloosbaar, een nachtje in de cel, nou en?
Conclusie, jongeren ( en nee, niet allemaal, gelukkig) zoeken steeds verder de grenzen op en dat kan ook want er word niets aan gedaan, ze komen ermee weg, en dus de volgende keer maar weer wat groters of ergers.
En, helaas helaas, zijn dit met grote regelmaat jonge allochtonen, marokkaans of ook wel antiliaans, wou dat het niet zo was, maar zie elke week de zelfde beelden voor mijn deur.
Daartegenover heb ik ook goed nieuws!
Op de zaak waar ik werk komen natuurlijk ook veel allochtone jongeren, een groepje 4 a 5 man, je kent ze wel, komen nors/stoer kijkend binnen om, laten we wel wezen , over het algemeen wat te jatten.
En wat heb ik gemerkt? door ze bij binnenkomst alleen al als een normale klant te behandelen( goedenmiddag/avond!, hoe is het leven?) zie je ze al verbaast kijken, sommigen hebben het zelfs tegen mij gezegt dat ze meestal weggekeken worden, bij mij niet, tenzij ze donderjagen of jatten, dan heb je een probleem.
Nu staat het grootste tuig bij mij gezellig pizza te eten die ik dan even voor ze warm maak, rekenen alles af en ruimen ook de boel daarna even op, zo kan het ook, ze kennen de regels en grenzen bij mij, zodra er een collega in de zaak staat is het meestal weer mis.
Geven en nemen, als we dat nou allemaal een beetje doen komt het best wel goed.
Daartegenover sta ik ook voor SuperZeroTolerance, de politie moet weer respect krijgen,
Donderjagen op straat?, een grote bek?, mag je gaan afkoelen in een cel, zet desnoods containers op het parkeerterrein van de politie, niets meer accepteren, daarna gelijk een rekening voor het gebruik van die cel per uur
3 strikes is out , dan mag je een paar weekjes afkoelen op een heropvoedingskamp geleid door militairen, en wederom de rekening mag je zelf betalen.