Of volgens het aub:quote:A band that takes its name from a French children's television series about a boy and his dog would almost have to be precious, and to be certain, Belle & Sebastian are precious. But precious can be a damning word, and Belle & Sebastian don't have the negative qualities that the word connotes -- they are private but not insular, pretty but not wimpy; they make gorgeous, delicate melodies sound full-bodied. Led by guitarist/vocalist Stuart Murdoch, the seven-piece band has an intimate, majestic sound that is equal parts folk-rock and '60s pop, but Murdoch's gift for not only whimsy and surrealism, but also for odd, unsettling lyrical detail keeps the songs grounded in a tangible reality.
Based in Glasgow, Scotland, Belle & Sebastian released their first two albums in 1996 at the peak of the chamber pop movement. At first, some critics in Britain's music weeklies tied the band into the subgenre, yet the group was too pretty, too delicate, to bear that label. Through their first two years of public existence, the band shielded their personalities, submitting publicity photos featuring a girl that wasn't in the band and reluctantly posing for photo shoots. Furthermore, they performed in odd venues, playing not only the standard coffeehouses and cafes, but also homes, church halls, and libraries.
The idiosyncratic approach to building their career isn't surprising given Murdoch's approach toward beginning a band. A longtime fan of Felt, Murdoch left Glasgow for London in the early '90s in hopes of finding the group's leader, Lawrence Hayward, but he never found his idol. Upon his return to Glasgow he enrolled in university and he began writing songs and short stories. While at school, he took a music business course where he decided to form a band and release a record for his final project (he had tried to form a band before to no success). For the project, he assembled the seven-piece Belle & Sebastian, featuring himself on guitar and vocals, choosing and recruiting members by instinct in a local all-night cafe in late 1995. He eventually found Sarah Martin (violin), Stevie Jackson (guitar), Chris Geddes (keyboards), Stuart David (bass), Richard Colburn (drums), and Isobel Campbell (cello). All seven members were college students, and all agreed that the idea behind the band was to stay on a small scale, to keep it as a project and not let the band run their lives; they even assumed they would release two albums and break up.
In May of 1996, Belle & Sebastian self-released their debut album, Tigermilk, on Electric Honey Records. Only 1,000 copies of the album, which was only pressed on vinyl, were released, but it unexpectedly became a sensation, earning terrific word of mouth throughout England. As a result, the band became slightly more than a school project -- it became an actual band. If You're Feeling Sinister, released on the independent Jeepster label, followed in November of 1996. By the time the album was released in America on the EMI subsidiary The Enclave, it had earned considerable critical acclaim in the U.K. -- not only from music weeklies, but from newspapers like The Sunday Times and magazines like The Face -- and a large cult following; by some accounts, Tigermilk was being sold for as much as 75 pounds. Over the course of 1997, word of mouth continued to grow in America, even as the band pulled out of an American tour because The Enclave went bankrupt and closed.
As the band cult continued to build in 1997, Belle & Sebastian released three EPs -- Dog on Wheels (May), Lazy Line Painter Jane (July), and 3.. 6.. 9 Seconds of Light (October). Each subsequent EP placed higher on the indie charts and received great critical acclaim. By the end of the year, the group finalized an American deal with Matador Records, issuing The Boy With the Arab Strap in September 1998. The following year saw the eagerly anticipated wide re-release of Tigermilk, the album that started it all. Following completion of 2000's Fold Your Hands Child, You Walk Like a Peasant, Stuart David left Belle & Sebastian to focus full-time on his solo project, Looper. In 2001, the group released two EPs -- Jonathan David and I'm Waking Up to Us -- and recorded the soundtrack for Todd Solondz's film Storytelling. Just before the soundtrack's release in spring 2002, Belle & Sebastian embarked on a comprehensive tour of the United States and Canada before returning to Europe for the summer festival season. Midway through the tour, Isobel Campbell left the band citing the usual differences. Another major change that took place soon after was the band leaving Jeepster and Matador to sign with Rough Trade, with their next record, late 2003's Dear Catastrophe Waitress, produced by the inimitable Trevor Horn (who also produced Frankie Goes to Hollywood, Yes and score of others). The record spawned the brilliant "Step Into My Office" and "I'm a Cuckoo" singles, the latter of which was the group's biggest UK hit reaching #14 in early 2004. After a long worldwide tour which found the band reaching new levels of success, they retired to Scotland and began preparing for the recording of their fifth album.
http://www.matadorrecords.com/belle_and_sebastian/music.htmlquote:Beschrijving:
Popsongs van een Schotse duo.
* Thuis?quote:Op zondag 19 februari 2006 17:51 schreef spacemangraig het volgende:
Drie keer raden waar ik mij op de avond van 8 mei bevind..![]()
Draai Paradiso en Onder een brug om, en je hebt de juiste volgorde.quote:Op zondag 19 februari 2006 17:55 schreef Q. het volgende:
[..]
* Thuis?
* Onder een brug?
* In Paradiso?
Troost je. Er zijn ook mensen die én the Waterboys, én B&S missen door een vakantiequote:Op zaterdag 18 februari 2006 12:02 schreef DaisyDuke het volgende:
Anders ben je net op vakantie als B&S weer eens naar Nederland komt....![]()
Huh, wat is dat nu weer?quote:Op maandag 20 februari 2006 19:18 schreef DaisyDuke het volgende:
Ik vind het nooit zo boeiend, maar LateNightTales staat nu op de Luisterpaal! Oordeel dus zelf.
Yep, het is een serie die steeds door een andere act wordt samengesteld.quote:Op maandag 20 februari 2006 19:35 schreef -Dries- het volgende:
Ow toch wel?
Nee, mijn Huh, wat is dat nu weer? doelde op de CD zelf. Is dat een compilatie zelf samengesteld door B&S?
Het is wel een leuk plaatje, zelfs de Lootpack staat eropquote:
Als daar mijn favoriete fokker mij niet even te hulp schiet :squote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:10 schreef JelleS het volgende:
Imageshack werkt niet op FOK dries.
www.tinypic.com
Dat zal wel meevallen. Even geduld nog hebben deze week. Mocht ze er dan nog niet zijn, moet je ff bellen met Ticketservice. Zolang je kan aantonen dat je betaald hebt, is er weinig aan de handquote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:42 schreef Auticia het volgende:
Allemaal vandaag de kaarten opgestuurd gekregen?.
Dan hoop ik dat ze me niet opgelicht hebben. Heb 2 kaarten besteld.
Je hebt gelijk. Het is pure frustratie. Je zou me eens moeten zien, met m'n Buddy Holly bril en spencer...quote:Op zondag 26 februari 2006 15:36 schreef thijsdetweede het volgende:
Krijgen we dat. Ga je je nou afzetten omdat je zelf niet in dat publiek kan zitten?
Geen idee, ben ook wel benieuwd. Ik bestel 7"'s altijd bij de cdwinkel.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:03 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Enig idee of er een goede online winkel is om 7 inches te bestellen? Ik wil graag de 7" van Funny Little Frog bemachtigen, aangezien daar een tof nummer op staat: "The Eighth Station of the Cross Kebab House".
Volgens de Paradiso site wel ja (en ticketmaster.nl deelt ze ook niet meer uit)quote:Op maandag 6 maart 2006 10:53 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Is het al uitverkocht dan?
Waarom haal je niet gewoon de limited edition bij PP & co? Of heeft de OORshop ook de limited edition voor een mooie prijs?quote:Op maandag 6 maart 2006 19:07 schreef methodmich het volgende:
Ik moet die laatste plaat nog steeds aanschaffen, wacht tot de OORshop het weer doet.
Denk het welquote:Op dinsdag 7 maart 2006 10:29 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Je was me net voor Z. Klinkt goed, dit concert! Vooral Your Cover's Blown. Hoop echt dat ze die in Paradiso ook spelen. Het interview met Stuart is trouwens ook wel de moeite waard.
Je bedoelt The Life Pursuit?quote:Op donderdag 16 maart 2006 18:52 schreef methodmich het volgende:
Nu ja, heb hem dan toch maar gekocht via Elbert van VO. Zit nu te luisteren, eerste twee songs zijn in ieder geval okee.
geen idee, dat is zo een idee dat je bij een bepaalde naam hebt. Heb geen flauw idee hoe dat zo gekomen is.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:31 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Donker en grauw heb ik nog weinig to niet gehoord met betrekking tot B&S. Hoe kwam je daar zo bij?
Get Tigermilk!quote:[b]Op zaterdag 1 april 2006 18:48
If you're feeling sinister
Dear Catastrophe Waitress
Push Barman to open old Wounds
Rustig, rustig. Het geld groeit me niet op de rug.quote:
hehe, ik ken het. Ik heb nog geen een album van ze origineel, veelste duurquote:Op zaterdag 1 april 2006 19:47 schreef nozem het volgende:
[..]
Rustig, rustig. Het geld groeit me niet op de rug.![]()
Ga naar Leen, van Frisia. Dat is gemakkelijk, en niet duur!quote:Op zaterdag 1 april 2006 20:19 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
hehe, ik ken het. Ik heb nog geen een album van ze origineel, veelste duur![]()
quote:Op zondag 2 april 2006 15:44 schreef methodmich het volgende:
Er zullen er toch ook wel een paar in de mid-price zijn zeker?
Ik heb Dear Catastrophe Waitress voor 9.90 gekochtquote:Op zondag 2 april 2006 15:44 schreef methodmich het volgende:
Er zullen er toch ook wel een paar in de mid-price zijn zeker?
Even een heel snel zoektochtje. Ik heb DCW idd ook bij de Plato voor een schijntje zien liggen. Valt allemaal best mee toch?quote:nlstore.nl belle & sebastian tigermilk cd 10,72 0,00 10,72
nlstore.nl belle & sebastian dear catastrophe waitress cd 10,73 0,00 10,73
cd universe belle & sebastian boy with the arab strap cd 9,55 2,99 12,54
cd universe belle & sebastian if you're feeling sinister cd 9,55 2,99 12,54
cd-wow.nl belle and sebastian the life pursuit cd 12,99 0,00 12,99
Precies, kopen die hap dus!quote:Op maandag 3 april 2006 12:04 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
[..]
Even een heel snel zoektochtje. Ik heb DCW idd ook bij de Plato voor een schijntje zien liggen. Valt allemaal best mee toch?
Goed nieuws, toch nog B&S live dit jaar dusquote:Op maandag 10 april 2006 16:35 schreef DaisyDuke het volgende:
B&S op Lowlands dit jaar. Maar dat wisten jullie natuurlijk al lang......
35 euro voor B&S is een ding, maar meer dan 100....quote:Op maandag 10 april 2006 17:47 schreef Q. het volgende:
Toch maar naar Lowlands toe dit jaar dan.
quote:Op zondag 7 mei 2006 18:23 schreef Q. het volgende:
Hebben we al zin in morgen?
Daarna heb je een privé-concert omdat iedereen is weggevlucht.quote:Op zondag 7 mei 2006 20:41 schreef thijsdetweede het volgende:
Als Stuart dat met mij doet, geen probleem, ik zing wel mee. Krijgen we wel een rustige Paradiso van, overigens.
Ooooowkequote:Op zondag 7 mei 2006 21:45 schreef Q. het volgende:
Nou. Je gaat naar de deur, legt 2.50 neer en je mag naar binnen. Voila.
Ik heb een jaar abbo, a 18 euro, dat haal ik er ook wel uit, en het is makkelijk. En het idee erachter is dat je via het lidmaatschap lid bent, zo wordt Paradiso een club en hoeft het zich niet aan de normale sluitingstijden te houden. Oid.quote:Op zondag 7 mei 2006 21:45 schreef Q. het volgende:
De laatste tijd ben ik veel te vaak lid van Paradiso.
Ik ook niet. Schijnt anderhalf jaar geleden in tivoli het voorprogram van Sufjan Stevens te zijn geweest,.quote:Op zondag 7 mei 2006 22:35 schreef -Dries- het volgende:
Gravenhurst. Nooit van gehoord.
Mooi, dan zie ik je vanavond welquote:Op maandag 8 mei 2006 10:07 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Ik ga! En ik heb er belachelijk veel zin in!
Dus een T-shirtje is voldoende?quote:Op maandag 8 mei 2006 11:39 schreef Bramm het volgende:
nou over dat je onderkoelt raakt zou ik me maar niet al te druk maken... veel mensen op elkaar... dat is altijd wel lekker warm...
trouwens, vanwege dat ajax-feestje rijden er ook geen trams naar het leidseplein zeker?
Ik denk datik maar een treintje vroeger pak dan
Goeie tip, dank!quote:Op maandag 8 mei 2006 11:43 schreef Z het volgende:
Je kan bijvoorbeeld de 17 nemen tot de parkeergarage op de Marnixstraat, dat is 5 minuten lopen van het Leidse en die rijdt wel want gaat niet over het Leidse.
Ik zat te denken aan de 16 of 24 naar het Weteringcircuit en dan over de Weteringschans lopen.quote:Op maandag 8 mei 2006 11:43 schreef Z het volgende:
Je kan bijvoorbeeld de 17 nemen tot de parkeergarage op de Marnixstraat, dat is 5 minuten lopen van het Leidse en die rijdt wel want gaat niet over het Leidse.
Leuke covers die ze ooit hebben gespeeld:quote:Op zondag 7 mei 2006 22:16 schreef Z het volgende:
Gaan ze eigenlijk ook nog een cover spelen morgen? Vorige deden ze de Beach Boys, wat niet zo'n succes was.
Laat ze maar komen die hufters, we kunnen ze hebben.quote:Op maandag 8 mei 2006 16:15 schreef Z het volgende:
ZIjn er al waarschuwingen dat Ajax hooligans op de vuist willen met B&S softies?
quote:Op maandag 8 mei 2006 22:05 schreef JelleS het volgende:
Krijg net een sms:
Wij staan nu in paradiso, maar tis anderhalf uur uitgesteld.
Ik had het al voorspeld. Flinke rellen, en zag net op het nieuws dat er een steekpartij vlak voor Paradiso was. Vast een B&S fan die een ajacied heeft neergestoken.
totaal mee eens!quote:Op dinsdag 9 mei 2006 00:00 schreef Z het volgende:
Maar goed, erg goed concert, kwam wat lastig op gang maar daarna was het feest!
quote:Iemand een idee wat de titel van dat lange jaren 80 nummer was?
Ik stond op de 2e rij. Precies in het midden, tussen Stu en Stevie. Ik had een oranje polo aan.quote:Op zondag 7 mei 2006 20:34 schreef Q. het volgende:
Ik sta op de 2e rij.
Ik stond ook 2e rij tegenover de trompet, het publiek was wel een beetje... suf jaquote:Op dinsdag 9 mei 2006 07:18 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik stond op de 2e rij. Precies in het midden, tussen Stu en Stevie. Ik had een oranje polo aan.
Ik was vooral blij verrast dat ze The State I Am In speelden....quote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:34 schreef Z het volgende:
Dat 'jaren 80' nummer heet trouwens 'Your Cover Is Blown'. Waren jullie ook zo verrast dat ze 'Electronic Renaissance' speelden?
Electronic Renaissance was echt goed! En Your Cover Is Blown kende ik helemaal nietquote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:34 schreef Z het volgende:
Dat 'jaren 80' nummer heet trouwens 'Your Cover Is Blown'. Waren jullie ook zo verrast dat ze 'Electronic Renaissance' speelden?
Je bent ook naar The Black Crowes geweest dan? Die speelden bijna 3 uurquote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:01 schreef Q. het volgende:
Ik ben verwend.
Toen stond ie echt RECHT voor mijn neus.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:41 schreef Fransie het volgende:
Erg grappig toen die nog even het publiek "indook" om te constateren dat Nederlanders echt groot zijn..
Ik stond meer naar rechts. Die gozer met dat rooie shirt stond links voor me. Zat één iemand nog tussen ofzo.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:44 schreef peaceman het volgende:
Was jij die gozert met dat rode shirt?
Terwijl ik toch net tot de conclusie was gekomen dat er zo vreselijk veel kleine meisjes B&S fan zijn...quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:41 schreef Fransie het volgende:
Erg grappig toen die nog even het publiek "indook" om te constateren dat Nederlanders echt groot zijn..
God het is dat je het zelf zegt. Was je dat echt, die gozer die z'n sigaretten gaf?quote:
Compleet met Stevie's rare robot-moves ja, erg leukquote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:34 schreef Z het volgende:
Die staat op de EP Books.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:34 schreef Z het volgende:
Dat 'jaren 80' nummer heet trouwens 'Your Cover Is Blown'.
Hehe gelukkig maar, ik heb me namelijk ook best aan 'm geergerd.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:25 schreef Q. het volgende:
Nee man. Heb me dood zitten ergeren aan die gast. Niet te zuinig, wat was die vervelend.![]()
quote:Just got back from the Amsterdam concert.
I don't know the order, and I might be forgetting one or two songs.
Amsterdam, 8 May 2006:
-Expectations
-Another sunny day
-She's losing it
-The blues are still blue
-To be myself completely
-Dress up in you
-Fox in the snow
-The loneliness of a middle distance runner
-White collar boy
-Electronic renaissance
-Sukie in the graveyard
-Woman's realm
-Funny little frog
-Your cover's blown
-Jonathan David
-Dog on wheels
-I'm a cuckoo
-The state I am in
-If you find yourself caught in love
-The boy with the Arab strap
quote:Op zondag 7 mei 2006 20:50 schreef menjo het volgende:
Ik ga naar Belle & Sebastian en ik neem mee:
- Spencer
- Hoornen bril
- Labrador
- Vriendin met overgewicht
- Boom
- Dylan's Blonde on Blonde
- Verzameld werk van Oscar Wilde
- ...
Zoals al vermeld, er stond een videocamera achterin, maar waarvoor? Misschien eigen opnames van de band?quote:Op donderdag 11 mei 2006 08:28 schreef Auticia het volgende:. Ik stond naast Qyroz. En Ré.
Ik kwam hier per abuis via Google weer langs, weet iemand of er ergens geluidsopnamen zijn gemaakt? Foto's? Waar kan ik ze vinden?
Is toch meer folktronica?quote:Op donderdag 11 mei 2006 00:02 schreef bigshadow het volgende:
Laatste cd van gravenhurst, en het eerdere werk zijn zeer goed te behappen. Alleen snap ik niet waarom ze bij B&S in het voorprogramma staan, beetje misplaatst imo. Dus geef ze nog een keer een kans is wat ik wil zeggenLive heb ik ze nooit gezien, dus daar kan ik niks over zeggen.
In alle recensies die ik van Gravenhurst lees wordt ie folkie genoemd. Op een electronicalabel, dat was hem.quote:Op donderdag 11 mei 2006 15:43 schreef -Dries- het volgende:
Wel, ik kon er weinig folk invloeden in vinden hoor..
Misschien zal dat op plaat zo zijn, maar live was dat gewoon zeker niet het geval. Dit was net zo folk als Belle en Sebastian Inuatische keelzang is (heb ik toevallige gister een lezing over gehoordquote:Op donderdag 11 mei 2006 17:22 schreef methodmich het volgende:
[..]
In alle recensies die ik van Gravenhurst lees wordt ie folkie genoemd. Op een electronicalabel, dat was hem.
Stuart was me voorquote:Op zaterdag 13 mei 2006 11:13 schreef methodmich het volgende:
Heb je haar niet getroost keijz?
quote:Op maandag 15 mei 2006 19:18 schreef Brahimov het volgende:
Maandag 15 mei 20:00 - 21:00 VPRO's 3voor12: Concert van de week: 'Belle and Sebastian'
moet je wel digitale tv hebben
Ik trouwens ook niet...(slimmerik!)quote:Op maandag 15 mei 2006 17:13 schreef Q. het volgende:
Ik heb geen Zipje met MP3's van de opnames van het optreden. Dat jullie het even weten. Jullie hoeven me dus ook niet te mailen op qyroz [@] yahoo.com Niet dus hè? Niet!
Volgens mij ben ik achter de oorzaak van dit euvel: de opnamen klinken zo fijntjes en glashelder doordat ze volgens mij voornamelijk op het mix-geluid uit de mengtafel zijn gebaseerd, en veel minder op het zaalgeluid. In principe staan de microfoons die op de zaal gericht zijn om applaus op te vangen e.d. tijdens de nummers weggemixt. Dit is ook wel goed, want zoals je weet spreekt in Paradiso met name het publiek dat zich aan de zijkanten verschanst graag hun werkdag of weekend door, waardoor er toch nog irritant geroezemoes op de opname zou komen. De geluidsman maakt volgens mij een opname tijdens het optreden die gebaseerd is op een soort standaardinstelling. Het kan dus zijn dat die fluit voor de zaal prima was uitgemixt, maar niet op de mengtafel waaruit de opname komt. Dit kan je bijvoorbeeld horen in Electronic Renaissance, waar allerlei gave effecten en een vette delay over Stuarts stem zaten. Die hoor je dus echt bijna niet terug op de opnamen.quote:Op maandag 15 mei 2006 17:00 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Jammer trouwens ook dat bij de opname van The Boy With the Arab Strab de fluit wegvalt. Die was in Paradiso heel erg mooi te horen en was er goed gespeeld. Ach ja, je kan niet alles hebben.
Dat is volgens mij Stuart die het riedeltje aan het begin verkloot, maar het klinkt alsof hij het bijna expres doet (hele 'grappige' nootjes). Je zag ook dat hij alleen tijdens het intro en outro zijn gitaar omdeed om die derde stem in die gitaarharmonie mee te spelen.quote:Op zondag 14 mei 2006 11:48 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Is dat zo? Ik heb hem alleen nog in gedeelten beluisterd. Wel jammer als dat zo zijn. Het viel me trouwens op, dat in het begin van I'm a Cuckoo ze er heel even naast zitten. Wel vreemd dat me dat in Paradiso niet was opgevallen. De rest van de uitvoering is dan weer fantastisch.
Kan iemand dat even met een dvd-recorder opnemen? Dat zou echt fantastisch zijnquote:Op maandag 15 mei 2006 19:18 schreef Brahimov het volgende:
Maandag 15 mei 20:00 - 21:00 VPRO's 3voor12: Concert van de week: 'Belle and Sebastian'
moet je wel digitale tv hebben
Dat maakt niet uitquote:Op maandag 15 mei 2006 21:19 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
Sorry hoor, dat ik zoveel reageer, maar het moest gewoonweg even, heb afgelopen twee dagen meerdere malen naar de opnamen geluisterd en het blijft een vet concert!
Ik vermoed dat ze van meerdere soundboards gebruik maken en dat de opname 'in een vroegtijdig stadium' van het proces wordt afgetapt.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 10:01 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit. Je zou wel gelijk kunnen hebben. Maar als ze het soundboard achter hebben gebruikt voor de opname, dan zou dat toch hetzelfde moeten zijn als wat wij horen? Of ben ik nu gek?
Grote (live) mixtafels hebben over het algemeen ook een "B"-mix (de hoofdmix voor de zaal heet dan "A"-mix) die gebruikt kan worden voor bijvoorbeeld een opname.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 10:01 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit. Je zou wel gelijk kunnen hebben. Maar als ze het soundboard achter hebben gebruikt voor de opname, dan zou dat toch hetzelfde moeten zijn als wat wij horen? Of ben ik nu gek?
De mix geschikt voor een zaal is doorgaans anders dan die voor op CD. In een zaal staat bijvoorbeeld het geluid veel harder dan thuis (althans, dat mag ik hopen voor je buren) en dan moeten de verhoudingen weer wat anders staan om het voor onze oren goed te krijgen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:46 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Waarom doen ze dat? D'r was toch niks mis met de zaalmix? In tegendeel zelfs! Nou ja, zal wel een goede reden voor zijn.
Ik vond het geluid in Paradiso een tikje te zacht. Ik heb het thuis inderdaad meestal wat harder staan, dus geef mij die A-mix maar!quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:08 schreef BUG80 het volgende:
[..]
De mix geschikt voor een zaal is doorgaans anders dan die voor op CD. In een zaal staat bijvoorbeeld het geluid veel harder dan thuis (althans, dat mag ik hopen voor je buren)
En dat is geluktquote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:31 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Edit: Ik ga deze week nog eens proberen om de Video stream te rippen van 3voor12 Web TV. Hoop dat gaat lukken.
Niet eens gemerktquote:Op woensdag 17 mei 2006 21:10 schreef Q. het volgende:
Had ik al gezegd hoe tof ik het vond hoe Stevie doorspeelde toen de plug van zn gitaar er uit lag? Lekker meezingen enzo, hoor je bij Sukie erg goed.
Ai! Dat soort momenten maken toch het concert. Zeker bij een band die zo strak speelt dat twee avonden met een soortgelijke setlest nogal veel op elkaar kunnen gaan lijken. Dan zijn dat soort kleine dingetjes, zoals ook de opmerking over Ajax hooligans aan het begin, juist erg leuk en uniek.quote:
Het hele oeuvre natuurlijk!quote:Op woensdag 7 juni 2006 21:58 schreef Lieveheers_Meisje het volgende:
Ik ken eigenlijk alleen 'Funny little frog' van Belle & Sebastian, erg leuk liedje!
![]()
Ik ben nu toch wel benieuwd geworden naar andere nummers ...
Maar wat zijn de nummers van Belle & sebastian die ik echt moet horen ...?
Het origineel is vele malen beter.quote:Op zondag 4 juni 2006 10:38 schreef -Dries- het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=xIETaskUkmo&search=belle%20%26%20sebastian
Gaaf
Let ook op het -geheel in morrissey traditie- bloemetje achter Stuart's oor
Ik zal niet ontkennen dat het ook gewoon een stel softies zijn. Mijn broer luistert al jaren naar B&S en ik vond het altijd muziek voor softies. Ik had blijkbaar nog nooit goed geluisterd naar de composities. Die zijn van een zeer hoogstaand niveau. En laten we wel wezen; Nick Drake was ook een softie, net als Elliott Smith. Hetgeen niets afdoet aan de kwaliteit van hun composities.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 12:01 schreef Burdie het volgende:
Ik heb een heleboel nummers van ze geluisterd en uiteindelijk heb ik drie nummers overgehouden die ik leuk vind, de rest vond ik niet zo... maar misschien moet je er in een bepaalde stemming voor zijn ofzo, ze zijn wat "soft" vind ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |